Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rage - nové screenshoty

Id Software konečně uvolnil nové screenshoty ze své akce Rage. Užijte si jich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Programátor

Pro Cožeto???

Nechtěl jsem se k téhle dost nablblé debatě vyjadřovat, ale poslední příspěvek mě pobavil. Cituji: "A jinak, na slabém pc nejde vytvořit hru takovou která by na tom samém

pc neběžela ale na konzoli ano!!!To si snad už děláš srandu jestli si

tohle myslíš!!"

Milý Cožeto???, netuším kolik ti je ani co máš za školu (podle těch neskutečných hrubek se ani neodvážím si tipnout), ale to, jaké tu pouštíš bludy, ukazuje, že vůbec netušíš nic o vývoji her. Tvoje představy jsou dost zjednodušené a mylné. Zaprvé - PC hra je dost komplexní program, takže se rozhodně neprogramuje na jednom jediném PC, nedělá na ní jeden jediný programátor a na kusech zdrojového kódu pracuje více lidí. Zadruhé - hra prochází optimalizací k danému HW, podle současných HW možností a možností programu hry. Zatřetí - je úplně klidně možné programovat na daném PC část hry, kterou pak na něm vůbec nespustíš - samotné programování totiž s daným kusem HW moc nesouvisí. Začtvrté - vývojářská studia pracují s mnoha kusy HW, hru vyvíjejí vždy na aktuálně velice drahých a silných PC, aby si ověřila možnosti svého vyvíjeného programu a aby dokázala připravit více úrovní detailů atd. Program je omezen tak, jak si vývojáři nadefinují. Pokud budou vývojáři pracovat s DX10.1, pak jsou omezeni jeho nejvyšší dostupnou verzí, pokud budou potřebovat výpočetní výkon více jader, jsou omezeni pouze dostupností nejnovějšího procesoru. Jsou omezeni pouze mírou současného pokroku v oblasti SW a HW a to jen v těch aspektech, které se hry opravdu týkají. V případě PC jsou pak při optimalizaci omezeni současným stavem trhu a tím, na jak výkonné počítače hru cílují. V případě konzolí jsou pak omezeni až při optimalizaci na HW konzole. Nejsou omezeni tím, že někdo programuje hru na jedné dané konfiguraci. Zapáté - to, že první hry na současnou generaci konzolí plně nevyužívaly její výkon, nesouvisí s výkonem PC - studia měla k dispozici PC srovnatelná výkonem s konzolemi - je naprostý nesmysl, aby neměla. Navíc testování vyvýjející se hry probíhá na konzoli. Vývojáři se musí seznámit s novým vývojovým prostředím a atypickým HW a toto učení a poučení se z předchozích chyb vede k vylepšování her a grafiky, k naučení se optimalizovat další hry lépe a využít více výkonu. Zašesté - slyšels někdy o superpočítačích? Najdi si nějaké články na tohle téma a podívej se, co jsou tyto mašiny schopné upočítat...

Omlouvám se za zjednodušení problému, ale pro ilustraci by to mohlo stačit...

0/0
10.3.2009 21:07

smejki

Re: Pro Cožeto???

Touché!

0/0
10.3.2009 22:32

cože to?

Re: Pro Cožeto???

Psal si tam že program je omezen tím jak ho vývojař naprogramuje,to

máš taky pravdu..A to je zase napojeno na to co srm psal já.(napíšu to

zjednodušeně abys to pochopil i ty retardovaný programátore) .Záleží na

výkonu pc,protože v dobách kdy byl jen Dx9.Proč myslíš že neměl stejné

funkce jako má dnes Dx10 nebo bude mít Dx11?Protože to v té době nebylo potřeba protože pc by ty jejich funkce sotva využil.A vývojař teda vyvijí hru na dx9 a teprve s přibývajcím výkonem pc se oběví nový lepší DX10 11,12 a dále a tak ten vývojař může upravit program a vlastně zlepšit vzhled všech budoucích her..Ale do té doby to sotva udělá.Sotva naprogramuje program na Dx10 když v té době byl jen DX9...Takže na výkonu pc záleží hodně

0/0
11.3.2009 10:35

Panda

Re: Re: Pro Cožeto???

Teda tohle mi nedá a musím reagovat taky ;-D. Chlapče, podívej se na vývoj DirectX v čase a na věci, které k čemu vedly, než tu začneš psát bludy o tom, že záleží jenom na výkonu PC. Napsat, že na něm záleží hodně, je pohled naprostého laika - to se velice těžko hodnotí. Podívej se, jak dlouho je tu s námi DX9 a jak dlouho je tu DX10. Těch důvodů, proč tu jsou, je daleko víc, než vývoj HW. Pokud bys o tom něco věděl, nenapsal bych takové nesmysly. DX9 je hojně využíváno vývojáři hlavně proto, že mnoho her je multiplatformních, tudíž jsou hlavně pro konzole a konzole nic jako DX10 nezvládají díky svému hardwaru. Vývoj DX10 byl také navázán na nový operační systém, tedy Vistu, a o jejím vývoji a zpoždění by sis také mohl něco přečíst. Nepouštěj se do debat, když svůj laický názor podporuješ ještě amatérštějšími argumenty.

0/0
11.3.2009 13:59

cože to?

Re: Pro Cožeto???

Btw--Ano super počítače existují ale nevlastní je vývojaři her...Ty počítají složitější věci,většinou slouží ve vědeckých institutech ale nikdy neslouží pro vývoj her..Ty budeš asi pekelně hloupej  programátor pokud si myslíš že nějakej  IBM roadrunner je určenej na to aby sloužil vývojařům her..To sotva kámo!!!Psal si abych si vyhledal na internetu něco o těhle strojích..A já ti doporučím stejnou věc.Vyhledej si kde všechny tyhle stroje stojí,zaričeně nenajdeš žádnej kterej by byl v majetku firmy na hry!!

PS:Sice píšeš nádherně bez chyb ale jinak si blbej jak štoudev..Ono je těžké napsat vše v pořádku když se bavíš s někým na diskuzi..Kdyby to bylo normálně na živo tak je to snažší ale takhle se může oběvit někdo tak blbej (asi tak jako ty) kdo to nepochoví a celé si to zmatlá..Ještě jednou zvýrazním to jak sis myslel že si myslím že hru dělá jeden programátor na jendom pc!!a jako důkaz si dával to že jsem napsal někde níže v diskuzi o tom výkonu toho počítače...Tak kámo!!aby bylo jasno,to bylo přirovnání!!!§Chápeš!!Napsal bys to taky tak.I když ty možná ne,protože ty seš tak hloupej že bys mu ty počítače a programátory vypsal asi po jednom..Rv:-)Ale já rozhodně ne..Já sem napsal to že ten počítač může dnes být výkonější než před třemi a více lety..A tím sem myslel všechny vývojařské počítače a né jen jeden jedinej ty stoupo!!

0/0
11.3.2009 10:46

Panda

Re: Re: Pro Cožeto???

Pan programátor někde psal, že programátoři PC her využívají superPC typu IBM a podobné? Kde? Tys někde tvrdil, že hru, kterou naprogramuješ na PC, tak na něm musíš i spustit a to je naprostý blábol. A jak píše Programátor, hry se vyvíjejí na PC, o kterých se v době vývoje hráčům jen zdá. A fáze optimalizace při vývoji projektu ti asi nic neříká. ;-D

0/0
11.3.2009 14:02

cože to?

Re: Pro Cožeto???

Ale to že si myslíš že vývojaři her používají superpočítače to je opravdu vtipné..Jakej ty seš asi programátor??Nejspíše bez práce protože někoho tak tupýho svět neviděl.Kolik si asi udělal her??.Příště neukazuj na chyby v písmu a přemýšlej..Pravopis není vše,já jsem to psal na rychlo,bylo toho docela dost tak sem to chtěl mít za sebou..A měl jsem ztvrdlé prsty ze zimy takže to se člověk celkem jednodue splete,protože není cit v rukách.to snad taky znáš?

0/0
11.3.2009 10:52

cože to?

Re: Pro Cožeto???

příště bude lepší když se opravdu nebudeš zapojovat do nablblých debat..Protože si napsal to nejhloupější co si mohl napsat.

Jak sem řekl,ono je těžké psát do debaty chytře když musíš odepisovat jednou za hodinu..To už pomalu ani nevíš o čem je řeč..

0/0
11.3.2009 10:54

Panda

Re: Re: Pro Cožeto???

Sry, ale Programátor tu úplně jasně shrnul vývoj her, ze kterého by ti mělo být jasné, že tvoje tvrzení jsou pravdivá tak maximálně z poloviny, protože i když píšeš, že to jsou přirovnání, tak se pořád zakládají na dětských argumentech.

A krom toho původní příspěvek byl napsaný velice slušně, tak by mě zajímalo, proč tady hned kopeš kolem sebe a nadáváš všem do hlupáků, když mají pravdu. Nejen, že píšeš jako prase a vymlouváš se na zmrzlé ruce (to jsem se zasmál asi nejvíc ;-D), ale ještě nadáváš, aniž bys měl jakékoliv argumenty. A zřejmě vůbec netušíš, co všechno souvisí s vývojem softwarového projektu. A klidně odepiš, určitě se tu i ostatní rádi pobaví ;-D

0/0
11.3.2009 14:06

LukeJ

Nové screeny?

Nejsou ty screeny náhodou vzatý z traileru?

No jo, Bonusweb...

0/0
10.3.2009 17:06

Dhatz

Re: Nové screeny?

taky jsem ty scény už viděl, ale není snad možné aby to byl někdo jiný než BW kdo za to může?

0/0
10.3.2009 22:41

cx7

.

Další hypo Rv

0/0
10.3.2009 14:54

Taz

Ehm...

Podle mě by to snad i mohlo s enginem vyjít, přecijen poslední pořádný engine od Carmacka byl id Tech 3, ze čtyřky stojí za zmínku jen počin Human Heads Studios, který z něj vytřískal maximum a pak nic, pak jen drtivé vítězství perfektního UT3 engine.

0/0
10.3.2009 10:11

bart

Re: Ehm...

souhlas, carmack podle mě těží ze své slávy, už to není tak, že jeho engine je ten nejlepší a revoluční a geniální a kdo ví co ještě.při srovnání doom3 a half-life 2, které vyšly zhruba ve stejnou dobu vychází source jasně vítězně; všechny hry na idtech4 vypadají víceméně stejně (uměle) a rage vypadá taktéž dosti podobně. o cryengine 2 nebo U3 ani nemluvě, to jsou podle mě povedené enginy, cry2 tím jak vypadá a co umí a U3 svojí univerzálností

0/0
10.3.2009 10:30

Jumík

Re: Re: Ehm...

Hry na UE3 nevypadají víceméně stejně ?? ID Tech 4 byl po technologické stránce mnohem dál než Source Engine, tady hraje roli možná ta barevnost Half-lifu a uravřenost Doomu !! Carmack pořád patří mezi špičku a je jeden z mála, kteří se stále snaží přijít s něčím novým, programátoři Epicu v podstatě jen implementují to co jim MS s výrobci karet naservírují !!

0/0
10.3.2009 10:42

bart

Re: Re: Re: Ehm...

Rozhodne je mezi U3 hrami vetsi rozdil nez mezi idtech4 hrami,srovnej treba gears of war a mirror edge nebo mass effect. rekl bych ze hry od epic vypadají vsechny stejne. Mel jsem na mysli spis relativní 'kvalitu',nez přímé srovnání úrovně grafiky,ta je dnes pochopitelne jinde. cry2 jsem zmínil spis ze se mi nezdá ze by ho idtech5 překonal

0/0
10.3.2009 11:06

Jumík

Re: Re: Re: Re: Ehm...

Si myslím, že mezi Doom 3 a Quake Wars je grafický rozdíl dost velký ;-)

0/0
11.3.2009 9:45

Já ne

Re: Re: Ehm...

Žvásty..Tvrdíš že v Id Tech4 enginu to všechno vypadá uměle..Jenže podle mě tak vypadaj i postavy v enginu Ut3..Jasně že je to detailnější a tak,ale to je dáno tím že ten engine je mnohem novější než Id tech 4..a jinak když vemu třeba postavy,tak ty nevypadají zrovna opravdově..a teď  nemyslím to že tvůrci epicu neumějí udělat člověka aby vypadal jako člověk a né jako hora svalů a prakticky bez mozkovny,to je jiná věc,i když je to taky pravda...

0/0
10.3.2009 11:02

Cožeto???

Re: Ehm...

Tak nevím,Id Tech4 nebyl špatnej engine.Vě své době byl s Source enginem špička..Tudíž to jak si napsal že jinak to nebyl dobrej engine tak to nemáš vůbec pravdu,už Doom3 toho předváděl docela dost a byly i další počiny..A to jak si napsal že jinak byla drtivá vítězství perfektního Ut3 enginu to je taky pěkná debilita,nevím proč je vůbec srovnáváš když Ut3 engine je mnohem novější,tudíž je logické že používá modernější technologie a bude lepší..Přeci jen v době vydání Dooma 3 byly dvoujádrové procesory vybavením těch nejbohatších.A v době UT3 už byly dvoujádra běžným sortimentem a měl je kdekdo..Takže tyhle dva enginy srovnávat nemůžeš,nebo můžeš ale je to hloupost..A rozhodně toho bylo víc co se v poli enginů změnilo za dva až tři roky mezi dokončením první věci běžící na Id Tech4 a mezi první věcí běžící na UT3 enginu--!Rv Takže nemůžeš napsat drtivé výtězství..Je to stejné jako bys srovnával UT3 engine s Id Tech5 enginem,a to taky nejde..Protože tam je lepší zase Tech5..Jo a napsal si že jediná pořádná věc byla od Human Heads Studios,to jako myslíš Prey jo??Řeknu to takhle,je normální že ty nejlépe vypadajcí věci vycházejí až po delší době kdy je ten engine uveden na trh a výkon počitačů se zase zvedne o nějakej kus..A nemůžeš čekat že by Doom 3 vypadal líp než Prey,ty dělí skoro dva roky od vydání.Prey je totiž z 2006,no ale v té době ještě nebyl vydaný ani Gears of War,první hra na Ut3 enginu..A ani ta nevypadala nejlíp jak mohla..Porovnej to s UT3 nebo s Gears of War 2 a uvidíš že nejlépe vypadá Gears of war2, a proč to je??Protože je nejnovější a tvůrci z toho můžou dostat (prozatím nejvíce) protože se zase zvednul výkon hardware..Je to zcela běžné a normální..ještě sem nevyděl aby první hra běžící na novém enginu vypadala zrovna nejlépe a ty další byly škaredější..To je ale pitomost..:-)

0/0
10.3.2009 10:56

Mambo

Re: Re: Ehm...

Viacmenej suhlasim aj ked to ze Gears of War 2 nema absolutne nic spolocne s nejakym vykonnejsim HW... vykon Xboxu sa od vydania Gears of War 1 predsa nijak nezmenil, GoW 2 vyzera lepsie preto ze programatory vedia s U3 enginom lepsie pracovat a vytrieskat z neho viac stavy.

A ci sa tyka Doom 3 vs Half Life 2 k postu vyssie, v com bol ID Tech4 na tom tak TECHNOLOGICKY lepsie? Na Source vyslo daleko viac hier ako na Tech4, Tech4 vyzeral dobre iba kvoli plastickemu takemu umelemu (pre niekoho to bol ale zapor) vzhladu, pouzival monstrozne velke textury no a tu to konci. Source engine tu je s nami dodnes! viz L4D, fyzika v dobe HL2 bola absolutne neprekonatelna a to co s nou predviedol Doom3 bol len velmi slaby odvar a to nespominam optimalizaciu enginu. Source si zahra clovek na kdejakej integrovanej grafike. Navyse sa engine postupne vypracoval, dnes zahrna plnu podporu HDR, motion blur, bloom a ine features.

0/0
10.3.2009 11:11

Cožeto???

Re: Re: Re: Ehm...

Věděl jsem že někdo bude říkat o tom že výkon konzolí se nezměnil,to máš pravdu..ale výkon počítačů přece narostl,a i konzolové verze vznikají na počítačích přece...A když mají tvůrci počítač s nejvýkonějším čtyřjadrem tak toho dokážou s enginem víc než kdyby měli (jen) dvoujádro..A samo sebou také tím že s tím tvůrci už umí víc,ale není to ten hlavní důvod,tohle totiž platí u tvůrců co si Ut engine zakoupí od epicu..Ale to se přece nemůže týkat zrovna Epicu který ten engine vytvořil a tudíž ví co si s tím mohou dovolit přece,snad vědí co jejich (dítko) umí..

a dále.na to s tím source enginem nebudu odpovídat,protože to co jsi napsal sem neřekl..Řekl sem že tyto dva enginy tvořili špičku,ne že by Id Tech4 byl lepší než source..To si totiž nemyslím..Na druhou stranu každej engine byl v  něčem dobrej a v něčem byl zas lepší jeho konkurent..:-)

0/0
10.3.2009 12:38

Mambo

Re: Re: Re: Re: Ehm...

Podla mna s tym HW nema nic spolocne :) pozrime sa na filmy od pixaru dokaze nejaky stroj taku grafiku renderovat v realnom case? No mozno nieco uz aj ano ale v dobe kedy vysiel prvy Pribeh Hraciek kde uz vtedy bola animacia uplne uzastna take nieco urcite dostupne nebolo. A ejha film ale vzniknut mohol :) v dobe vydania Gears of War 1 uz boli aj stvorjadrove procesory, boli moznosti SLI a Crossfire a high-end PC boli o dost silnejsie ako Xbox360 a kedze mame uz v dobe vydania GoW 1 2-3x silnejsiu vyvojovu platformu nez je cielena konzola je tu obrvoska vykonova rezerva uz vtedy mohol byt v pohode GoW 2 v este lepsej grafike nez je dnes. Lenze engine casom prechadza upravami, programatory s nim inak pracuju, chcu prekonat svoju predchadzajucu hru, su tu nove napady na sceny s velkym mnozstvom postav a prichadzaju nove implementacie do enginu a tak dalej.

0/0
10.3.2009 12:43

Cožeto???

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

Tak to se pleteš..Film a hra,to je obrovskej rozdíl přece...Ve hře se načítají textury,oběkty na sebe reagují,postavy chodí a chovají se podle dané situace..To ve filmu není,tam je jen to co vidíš na plátně,a žádný engine to nemá!!Ty postavičky cos tam viděl se hýbaly jen tka jak jim filmaři nastavili..Ale kdyby to měla být hra kde bys měl postavu kterou bys ovládal tak by tam musle být rozlehlý svět (nebo alespoň mapa která by se načítala) a fyzika a všechno možné a to nezvládne počítat počítač starej třicet let přece..Takže na Hardware záleží právěže neuvěřitelně moc..Podívej se třeba i na příběh hraček a pak na nějakou podobnou pitominu z dneška,třeba doba ledová 2..To je obrovskej rozdíl..nevím jak to můžeš napsat že na HW nezáleží..Ano v době vydání Gears of War 1 byly čtyřjádra ale málokdo je měl..A to i v době vydání Gears of War 1 na pc..Ještě dnes je to celekem málo rozšířené...To je taky pravda že prochází úpravami,ale zapomínáš na to proč asi...Protože Hardware je výkonější tudíž zvládne vytvořit více možností..A tak tam programátor může doprogramovat třeba nějaký nový světelný efekty...Jasně že konzole mají stejný výkon a nezvětšují ho ale zvládnou toho hodně..Ale když pc vývojaře nezvládne naprogramovat pokročilejší osvětlení scény sotva vývojaři dají takovou možnost do toho enginu..až teprve v době kdy to zvládne komp vývojaře a programátora tak mohou dělat něco s tím enginem a tudíž i vylepšit vzhled všech dalších her na něm postavených..přece..Rozhodně to nezáleží na nápadech vývojařů a na tom že chtějí překonat svou minulou hru,to je docela slušná blbost.a pleteš se..Ten vývojař má spoustu nápadů,jen to prostě nemůže implementovat do enginu té hry když ten hardware mu to nedovolí!!Kdyby to bylo tak jak říkáš tak proč by vývojaři v 90tejch letech vyvíjeli 2d hry??Myslíš že by nechtěli naprogramovat hru který by vypadala jako pravá??Třeba space invaders??Proč to neudělali jako v pravym vesmíru??proč to nebylo 3d??Protože Hardware jim to nedovolil..

0/0
10.3.2009 13:51

Cožeto???

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

To co si napsal že čtyřjádra byly v době vydání Gears of War,to máš sice pravdu..Ale problém je že ten engine Ut3 vznikal někdy od roku 2003 a v tý době ještě nebyly ani dvoujádra pomalu..engine se přeci jen tk nevyloupne od nikud ale vzniká dlouho..Takže to nemohlo vypadat jako Gears of War2..Když teprve v jeho vydání se oběvovaly první 4jádrové procesory,které ještě neměli ani valný výkon a ani správnou podporu od windowsů a vývojařských programů...To až dnes,tudíž už vývojaři mohou ten engine využít na plno..ale dříve to nešlo..Opravdu nevím jak můžeš napsat že na výkonu Hardware nezáleží..a že je to jen o tom že vývojaři chtějí překonat svou minulou hru...To je hloupost,nechci tě urážet ale tohle je takhle..:-)

0/0
10.3.2009 13:55

Mambo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

"Ten vývojař má spoustu nápadů,jen to prostě nemůže implementovat do enginu té hry když ten hardware mu to nedovolí!"

Povedz mi co toho vyvojara tak pri tom vyvoji obmedzuje ked vyvija hru na 2x vykonnejsom stroji nez na tom na ktorom to ma plynule bezat? Myslis ze nejak ovplyvnuje vyvoj hier na Xbox360 to ci na PC uz je DX10.1 alebo DX11 ked ta konzola nato nema HW aby na nej nieco take bezalo? Nebudem tu pisat take dlhokanske eposy ako ty, chces povedat ze si myslis ze ked mas pollitrovu flasku (xbox360) a prelievas do nej pol litra vody z litrovej flase (PC), a potom mas dvojlitrovu flasu (este vykonnejsie PC) a prelievas z nej vodu do rovnakej pollitrovej flase tak bude ta voda v niecom ina, kvalitnejsia alebo sa jej tam zmesti viac??

S tym Pribehom hraciek som narazal nato ze v tej dobe neexistoval HW nato aby to vykreslil v realnom case ale film vzniknut mohol. Myslis zeby bolo nemozne napisat hru na slabom PC ktora by na nom bezala mizerne ale na vykonnejsej konzole by bezala dobre? Ja si to nemyslim :-)

0/0
10.3.2009 14:32

cože to?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

Povím ti to, a  rád...Dnes už nic,dnes už je to neomezuje,protože ten stroj je výkonější než konzole...Ale řeč byla o zavádění enginu ID Tech 4 a v té době se pc jenom zdálo o výkonu konzolí..Tak neplácej hlouposti :-P..Je to právě o tom že dnes když je konečně ten hardware 2krát výkonější než výkon konzolí tak tam můžou dát maximum..Ale v době Gears of War1 tomu tka nebylo a proto třeba Gears of war 1 vypadá hůř než 2..Chápeš??Asi ne ale to nevadí..někomu jinýmu to dojde:-)R^Plácáš pátý přes devátý To s tou vodou je nejhloupější přirovnání v dějnách a vůbec nepopisuje to co sem řekl..Rv

0/0
10.3.2009 19:01

cože to?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

A jinak,na slabém pc nejde vytvořit hru takovou která by na tom samém pc neběžela ale na konzoli ano!!!To si snad už děláš srandu jestli si tohle myslíš!!Protože kdyby ta hra neběžela na vývojařove pc tak by nespustil ani její engine,sotva by na ní mohl něco dělat a ověřovat svou práci a pokud by záhadně pracoval dál došlo by mu (a tobě) že ten engine na tom pc ani nejde napsat...Ty v  tom máš neuvěřitelnej bordel a plácáš blbosti.proč myslíš že vývojaři musej mít ten nejvýkonnější hw??Jen pro okrasu?!Rv:-)

0/0
10.3.2009 19:06

Mambo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

"Myslíš že by nechtěli naprogramovat hru který by vypadala jako

pravá??Třeba space invaders??Proč to neudělali jako v pravym

vesmíru??proč to nebylo 3d??Protože Hardware jim to nedovolil.."

Tak teraz neviem ci mi nieco uslo ale toto je dost mimo, vtedy programovali tak ako programovali pretoze nemali vykonnejsi HW a technologie nic na com by sa to dalo spravit a teda nic na com by to aj mohlo bezat. Dnes mame ultra vykonne PC a podstatne pomalsie konzoly, to ze sa PC neustale vyvija nema ziaden vplyv na kvalitu vyvinutych hier na konzoly ked ta konzola tie nove featury nevyuzije pretoze je to po stranke hardwaru uz old gen.

0/0
10.3.2009 14:39

cože to?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

Ano,neměli výkonější HW a technologie...A stejně to bylo v případě Gears of War 1 ...V té době neměli nioc výkonějšího tudíž tohle bylo maximum co z toho šlo vyžvejknout..Ty konzole toho zvládnou daleko více než si myslíš..A o otm sem taky mluvil,nevím co to plácáš teď sám si ot uznal...Ano dnes sou ty konzole skoro old gen tudíž na tom vývojaři mohou vyžvejknout maximum z těch her...ale na začátku života Id Tech4 byly konzole výkonější než pc a tudíž z toho nešlo vyžvejknout maximum...

0/0
10.3.2009 18:56

Mambo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ehm...

Boze toto su ale kraviny to co tu pises preboha :-© ocividne ti to vobec nedochadza, ocividne si v zivote nic neprogramoval a vsetko vies len z vlastneho domyslania. Placas piate cez deviate kazdou druhou vetou si odporujes... skoda stracat cas v diskusiach s lamamy ktore vedia prd.

0/0
11.3.2009 10:36

Taz

Re: Re: Ehm...

Nebudu reagovat na debility a demagogii ale nesrovnával jsem id Tech 4 a UE3!

Ad debility: kecy okolo HW

Ad demagogie: vše okolo

Takže jen rozvedu pro méně vyvinuté svůj příspěvek:

Napsal jsem že poslední kvalitní engine od id byla 3 a to díky obrovskému licencování, jediný srovnatelný engine co se licencování týče je pak právě UE3 a ani Prey nástupce 3jky nevýrazný id Tech 4 nezachránil od komerčního propadu. Carmack si podřezal větev jak Doomem tak s Raven Software(Q4) kteří ani zdaleka nedokázali využit kvalit id Tech 4 a tudíž to není kvalitní engine.

0/0
10.3.2009 15:16

Mike

Re: Re: Re: Ehm...

ty taky nejses kvalitni...

0/0
10.3.2009 17:14

cože to?

Re: Re: Re: Ehm...

Ty si žabař...To že je méně licencovaný neznamená že je horší..To není co do kvality enginu!!!Je to kvalitní engine akorát je více omezen stářím oproti Ut3 enginu..Tohle prostě nemůžeš srovnávat..to chceš říct že teda source engine je nejhorší a nejméně kvalitní z těch enginů protože byl použit v nejméně hrách??To docela blbě meleš..To jak někdo využije kvalit enginu nezáleží na jeho kvalitách ale na tvůrcích těhc her přece!!promysli si to než něco blbě plácneš!!!

0/0
10.3.2009 19:10

Taz

Re: Re: Re: Re: Ehm...

A jaké jsou měřítka kvality, když ne komerční úspěch a masové rozšíření? Já myslel že na trhu enginů není HYPE který by ovládal týmy při výběřu enginu pokud neprogramují vlastní. Pokud by tam HYPE byl, kde je X Cryengine počinů?

Můžu srovnávat co chci, pokud se jedná o komerční úspěch a AAA titulů, kdy id 2,3 je vrchol a id 4 oproti nim stojí za zlámanou grešli. Vyjma id na něm dělali dvorní Raven Soft a Splash Damage a Human Head Studios. A počet titulů? 3 ET:QW, Prey a Q4. A viděl jsi ohlášený Wolfenstein? Jak by jej mohli Raveni postavit vůči o 2 roky staršímu UT3, kdyby si nemysleli že by byl dobrý? Dnes po 5ti letech jeho existence?

Ad Source: mimo HL MP rodinu (DOD, CS,...), Postal III, SIN Emergency, Dark Messiah of Might and Magic, Vampire: The Masquerade – Bloodlines, a v přípravě ještě Salvation a více

0/0
11.3.2009 9:26

cože to?

Re: Re: Re: Ehm...

Je dobře že na to ostatní nebudeš reagovat,byly by to strašný srač*y podle toho cos sem napsal..

0/0
10.3.2009 19:11

di

vné

Zvláštní,podle toho co píšete,to vyznívá jako kdyby jste výsledku spíš obávali,jako že spíš čekáte že to bude blbost..To nechápu,proč u takové věci jako je hra Singularity píšete že je to adept na akci roku,a to i přesto že to vypadá jako naprosto debilní hra,a u téhle hry která vypadá mnohem lépe a slibněji píšete zase takhle..Máte to nějak přeházené..;-€:-)

0/0
10.3.2009 9:41

Panda

Re: vné

Mno, podle informací, co víme o Singularity, mi to přijde námětem zajímavější, než Rage, kde víme zatím jen tolik, že to budou závody a střílečka. Ale jak to dopadne, to netuší nikdo. V případě Singularity se to snad dozvíme dříve.

0/0
10.3.2009 17:31

Wv.

:)

Teším sa.. aj keď pochybujem že budem mať stroj ktorý to utiahne.

V každom prípade to vyzerá zaujímavo.R^

0/0
9.3.2009 22:11

Mike

bude ! =)

=)

0/0
9.3.2009 20:53

engin

Pokud jde o hru, zatím to vypadá docela slibně. Ačkoli Doom 3 dost hráčů kritizovalo, mě osobně přišel jako velice nadprůměrná střílečka s parádní atmosférou. A koncept Rage vypadá slibně. Mix závodů a akce v postapokaliptické krajině na kvalitním enginu musí minimálně zaujmou každého jen trochu zvědavého hráče.

Pokud jde o engin, uznávám že vypadá dobře, ačkoli to prý je pouze vylepšený Doom 3 engin silně sázící na magatexturing. Mnohem víc jsem zvědav na idTech 6 engin, který prý má být voxelový. Podle všeho půjde o revoluci. Vzhledem k tomu, že i na Unreal 4 enginu se pracuje v malém počtu lidí už přes dva roky a Epic také slibuje zásadní revoluční změnu, bude souboj Unreal 4 engin vs idTech 6 dost zajímavý.

0/0
9.3.2009 20:00

jakub

Re: engin

idtech 6 bude voxelový engine? máš k tomu nějaké bližší info? to je zajímavá myšlenka. co já vím tak současné grafické karty založené na rasterizaci se s voxely moc nekamarádí a hardwareovou akceleraci voxelů ani neumožňují. na druhou stranu v době kdy vyjde idtech6 už bude asi vývoj někde jinde.

0/0
9.3.2009 20:49

Wes Parmalee

Re: engin

...jsem zvědav na idTech 6 engin, který prý má být voxelový...

Nemyslíš to vážně?!

8-o8-o8-o

;-DRv

0/0
9.3.2009 21:55

Panda

Re: Re: engin

http://raytracey.blogspot.com/2008/08/carmack-id-tech-6-hybrid-rendering.html ... je o tom na netu dost článků, stačí hledat... Tvou reakci jsem dost dobře nepochopil... Přiblbý smajlíky, ale názor nikde...

0/0
9.3.2009 22:42

delosombres

Re: Re: Re: engin

Voxely jsou hodně dobrá věc, akorát mají 2 veliké problémy - že se neuvěřitelně špatně (!!!) animují a ještě hodně dlouho na ně nebude HW. Jsou brutálně náročné na datový tok a CPU. Jeden špičkový model postavy má třeba 2GB dat. Nicméně jestli se tohle někdy vychytá, tak to bude veliká evoluce v herní grafice, protože se s tím budou dát dělat věci, který polygony nikdy neumožní. (dokonalá fyzika a destrukce, kapaliny..)

0/0
12.3.2009 13:46

Jumík

Re: engin

Voxelovou grafiku mělo už Delta Force 2, podle mě to nic revolučního není, možná by se to dalo někde pěkně využít a jeho vykreslení si s OpenCL umí představit i akcelerovaně, ale to by spíš bylo dobrý vidět nějaký příklad využití voxelů ;-)

0/0
10.3.2009 1:21

Já ne

Re: engin

Je příšerné jak si napsal slovo engine...Nevím zda to je vinnou toho že nevíš jak se to píše a nebo tím že tak píšeš schválně..Pokud je to chyba toho že nevíš jak se to píše tak se to dá omluvit,pokud tak ale píšeš schválně tak je to naprosto obludné...A jinak...Id Tech5 engine má k Doom3 engine docela dost daleko..Rozhodně to není jen jeho úprava..Jde o nový engine který má s Doom3 enginem společné jen ty věci které musí mít společné každý engine.:-):-)

0/0
10.3.2009 9:35

Re: Re: engin

a) je správně. Od debila jako jsem já nemůžeš vyjma laických poznámek na bonuswebu očekávat nějakou hlubší znalost anglického jazyka :-). Takovej blbec abych něco psal špatně, když vím jak se to píše správně, zase nejsem.

0/0
10.3.2009 12:30

Já ne

Re: Re: Re: engin

Aha,dobře...Tak jo.:-)

0/0
10.3.2009 12:39

Dhatz

Re: engin

jen aby se vývoj nezbrzdil příliš a zbyl výkon na experimenty s novými enginy, hold tuhle krizi si nějak vzali i výrobci GK

0/0
10.3.2009 22:37

Panda

engine

Screenshoty se mi líbí víc a víc... Že by konečně vyšla zase jednou hra s takovým enginem, že se o ní může říkat "nejlepší grafika"? Při bližším zkoumání to vypadá dost dobře.

0/0
9.3.2009 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.