Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HW News: Radeon HD4890 ve stínu dnešních karet

V čemu bude nová herní grafika AMD skutečně nová? >> nVidia, AMD a Intel se zaměřili na Atom >> Tiché herní grafiky od AMD

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Q

?

nvidia shader procesor a intel x86 procesor sa nedaju porovnavat takze tych 17 procesorov je absolutny nesmysel. Amd uz vyraba 40nm len ich este nepredava. HD4890 ma byt nova revizia jadra tak ako Phenom2 takze 850MHz nebude problem.

0/0
21.3.2009 2:54

Q

780G A ATOM

780G A ATOM.To je odkial tento nezmysel.

0/0
21.3.2009 1:02

Blah

..

No rofl už minule zde byly blafy, nevím jestli to psal ten stejný autor, ale každopádně tohle už byly ultra blafy, prosím když o hw ví ho*no, tak ať o něm nepíše.

0/0
19.3.2009 22:02

Martin

Co to je za článek ??? !

Co to je za článek :-©,v článku je plno nesmyslů, a nepravd, akorát to mate nezkušené lidi, třeba tohle: /// Doposud oblíbené dvojici herních grafických karet Radeon HD 4870 a HD 4850 již začíná pomalu docházet dech a tak je na čase vypustit další, ještě rychlejší, model. /// ;-D;-D;-D, je sice jasný že nejsou tak výkonný jak GTX 295 ale na hraní her stále stačí,

Další nesmysl: ///Dnes jsme ale na prahu vypuštění prvních grafických karet, které neponesou stará 55nm jádra, ale jejich 40nm ekvivalenty. AMD si s nimy ještě před časem dělala velké plány, nyní však přebírá jasné vedení v této oblasti nVidia. AMD totiž - kvůli finanční krizi - nedokáže v dohledné době přinést 40nm grafickou kartu, kterou by bylo možné použít na hry. ///

0/0
19.3.2009 15:32

Martin

Re: Co to je za článek ??? !

AMD-ATI totiž vydá jako první grafickou kartu postavenou na 40nm a to bude HD 4770 ( vydáná  a to že by nebyla použitelná na hry se říci určitě nedá ;-D

viz článek: http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=2021&Itemid=86

Pak to že by u RV790 byl takt 850 Mhz byl nějakou mezí se říci také nedá ;-D, takt jadra by se měl dostat bežně až k 1 Ghz, vyplívá  to z z obrázků v tomto článku:

http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=2125&Itemid=86

HD 4890 bude karta která bude ve dvou verzích s 1 GB a se 2 GB GDDR5 3,9 Ghz pamětí. Bude mýt vylepšené PCB a menší spotřebu než má HD 4870.

0/0
19.3.2009 15:32

Martin

Re: Re: Co to je za článek ??? !

A pokud de o to kdo vydá jako první grafickou kartu s jádrem na 40nm která bude opravdový High-end tak to bude právě AMD-ATI, jako první by mělo vydat grafickou kartu s jádrem RV 870 s plnou podporou DX11 kerá by mělá být vydána přibližně stejně jako Win. 7, tedy někdy v na přelomu srpna a září (8-9/09) tohoto roku.

A to jestli Nvidia vydá grafiku s jádrem GT200 vyrobeným 40nm procesem tak to jí moc výkonově nepomůže protože RV870 bude plně nové grafické jádro, proti kterému GT200 nebude mýt šanci ;-D

Doporučuji přečíst článek: http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=2122&Itemid=86

0/0
19.3.2009 15:33

TAZ

Re: Re: Re: Co to je za článek ??? !

Nechápu jak můžeš fanATIckého samozvaného harDDware specialistu považovat za důvěryhodný zdroj, vzhledem k jeho minulým výrokům jasně vycucaným z palce u nohy. Rv

0/0
20.3.2009 7:35

haha

Re: Re: Re: Re: Co to je za článek ??? !

A jaké máš možnosti? DDWORLD je ATI fanatik VS Mister Zelený Yoda Obemaier na PCtuiningu je zase Nvidia Fanatik, co si vyberete?

0/0
20.3.2009 10:07

K3ton

RV790

a můžu se tě zeptat, jaký je rozdíl mezi RV770 a RV790? nějak jsem o tom na internetu nic nenašel.

0/0
19.3.2009 7:08

a

Re: RV790

http://lmgtfy.com/?q=Jak%C3%BD+je+rozd%C3%ADl+mezi+RV770+a+RV790

0/0
19.3.2009 11:16

lacros

HD 4890 ...

Autor by si měl nejdříve o grafikách a posledním vývoji něco přečíst, než začne psát .... článek má hromadu chyb a vlastně je úplně celý blbě.

HD 4870 vyšla jako manstream a měla být cenově i výkonem dost pod GTX 260/280, které vyšly dva týdny před ní. jenže se ukázalo, že HD 4870 v pohodě stačí na GTX 260 a dokonce sekunduje i GTX 280. NVIDIA nikdy duálním grafikám nefandila a tak žádnou nepřipravovala, protože konkurenci alespoň výkonovou k HD 4870 měla v podobě GTX 260/280. Duální HD 4870 X2 vydala ATI v sropnu 08 a od téé doby vládla. GTX 295 přišla až v lednu eltošního roku a měla překonat HD 4870 X2, což +/- dokázala, ale stojí o dost více. HD 4870 vládne dál a drtí GTX 260/285 cenou, i když GTX 285 je výkonější. přichází tedy HD 4890, který má optimalizované jádro RV790 schopné dosahovat vyššíách taktů při nižší spotřebě. karta bude mít reálně výkon skoro jako GTX 285, ale bude výrazně levnějí. Nasazení 40nm jádra není v plánu, protože by to bylo poměrně drahé a ve výsledku nic neřešilo - 40nm výroba je drahá. Navíc ATI má poměrně zajíamvá RV740, které 40nm je a výkonem skoro dotahuje HD 4850 a to je určitě herní grafiká karta ... takže ATI si nic dokazovat nemusí, HD 4890 navíc není zcela stejný jako HD 4870. A za cenu, za jakou se bude prodávat to bude sakra dobrá grafika velmi stabilní a velmi schopná.  

0/0
19.3.2009 0:56

Kubba

Re: HD 4890 ...

Ve většině připomínek souhlasím, nicméně mám na věc trochu jiný názor. HD4870 byla vypuštěna jako vlajková loď AMD = nejlepší karta, co v té době dokázali nabídnout. Pokud by AMD skutečně považovala kartu za mainstream, rychlejší highendová karta by musela být na trhu již dávno.

Se 40nm technologií je to také trošku sporné. Samotná výroba je totiž omnoho levnější, něz 55nm. Hlavní investicí je zde vývoj. 45nm by narozdíl od 32nm a menších vedlo ještě ke snížení spotřeby a výkonu.

S jádrem RV790 máte pravdu a chyba je zcela určitě na mé straně. Použil jsem poněkud zastaralé informace. Tímto bych se chtěl omluvit všem, které jsem dezinformoval.

0/0
19.3.2009 7:21

Smeli

Re: Re: HD 4890 ...

Jako vlajkova lod byla vypustena HD4870 X2, se kterou se pocitalo od zacatku (ATi se nekdy po vydani R600 vyjadrila tak, ze je konec monolitum a multi-GPU je smer, kterym se vydaji). Navic, nikde neni psano a neni dano, ze musi vydavat nejdriv high endovou kartu, kterou si koupi 10% lidi (mozna ani to ne) a nemuze nejprv vydat kartu, na ktere vydela nejvic.

Pokud jde o 40nm TSMC je s nim ten problem, ze to trosku nezvladli a spotreba je podobna, jako na 55nm. S 40nm shrinky pocitala i nvidia u G200, ale kdyz videli, ze se to nevyplati, zustali "jen" u 55nm (mimochodem, prvnim 40nm GPU od nvidie bude GT218 - low endové GPU).

No a pokud jde o specifikace RV790 samotne, jiste jsou akorat takty (850/975), 1GB GDDR5 a jednotky by meli byt optimalizovane oproti RV770.

0/0
19.3.2009 9:06

Supervisor

Re: Re: HD 4890 ...

Tohle nemá cenu komentovat.....ten článek je od a až do z špatnej

0/0
23.3.2009 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.