Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fotorealismus na CryEngine 2?

CryEngine 2, na kterém běží FPS Crysis, považovaná ze graficky nejdokonalejší hru současnosti, si vzal do práce nadšený moder. Snaží se dosáhnout maximálního přiblížení fotorealismu. Co tomu říkáte?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TT

fujtajbl

Hm takze kdyz vemem detailni grafiku poradne ji rozostrime zasumime nejakym zrnem  dostanem fotorealistickou grafiku! A kcemu to jako je? Je to HNUS:-©

0/0
7.4.2009 9:38

Kačer

Re: fujtajbl

Přesně. Humus. Asi by měl chodit trochu ven aby viděl jak vypadá les popřípadě strom.

0/0
8.4.2009 17:05

PC IZ DEAD

BAN PC

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

16 fps

http://www.digitalfoundry.org/blog/?p=653

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

0/0
6.4.2009 23:37

lol

Re: BAN PC

Je rok 2009. Ty ale bohužel stále žiješ někde v době render faků KZ2..

0/0
7.4.2009 2:54

Daladier

Mody v ČR

No nevim, zrovna se zmiňovat o tomto modu. Vzniká jich desítky a mnohem zajímavějších. Třeba i u nás v ČR vzniká hodně zajímavý mod Gangsters, dalo by se říct  skoro jako nová hra. Je to hodně podobný Mafii. Nějaký info na http://foreversoftworks.com

0/0
6.4.2009 18:29

Nokiaman

Re: Mody v ČR

Škoda že je to na CryShiftEngine2. Rád bych to potom vyzkoušel

0/0
6.4.2009 20:41

Nokiaman

Re: Re: Mody v ČR

*shit

0/0
6.4.2009 20:42

lol

Re: Re: Mody v ČR

nebreč, že je to nejlepší engine a že je PC only

0/0
6.4.2009 21:48

ja

Re: Re: Re: Mody v ČR

nejlepší engine je Source, to se na mě nezlob...

0/0
11.4.2009 11:23

Nokiaman

...

*zíííííííííííív*

0/0
6.4.2009 16:32

junior1099

ne

Fotorealismu ve hrách říkám ne... To není to pravé, s čím by si měli vývojáři lámat hlavu. Takové hry nebudou vypadat jako hry. Pryč s tím.Rv

0/0
6.4.2009 12:17

Mort

Re: ne

souhlas, měli by se soustředit především na to aby to byla zábava hrát, což se například bohužel o 90% procentech her z minulého roku říct nedá.

0/0
6.4.2009 12:44

Mort

Re: Re: ne

ty druhý procenta tam jsou omylem, holt chybička se vloudí ;-D

0/0
6.4.2009 12:45

šoumenvodnetbooku

Re: Re: Re: ne

Také mám raději určitou uměleckou nadsázku, kreslenou grafiku apod. Les mám za barákem, tak proč kvůli lesní scenérii žhavit počítač? Realismus není samospasitelný a honba za počty polygonů by mohla splasknout stejně, jako svého času příšerné FMV filmečky, nebo počítání bitů. "Do the math!!!" :-©

0/0
6.4.2009 13:07

Dhatz

Re: Re: Re: Re: ne

jenomže to by se honba za polygony musela skutečně dít, už dávno jsou hry tak přeoptimalizované že nic kulatého už (mimo GTA IV) není kulaté. a to samé platí o detailech, nemůžeme si žádné dovolit, protože vývoj se vydal na scestí honbou za výkonem v oblasti textur. dnes je spíše honba za šetřením polygonů, aby se snížily nároky na HW. "do the math!"

určitě sení pravda že hra musí mít milion polygoný na každém kusu smětí,ale zase nemusí to jít všechno do CS 1.6. to potom odejsou i všechny ostatní aspekty, jak má nějaké hra působit nějak jinak než hra, když si při každém pohledu na ni uvědomuješ,že animace se nikde nezlepšila a furt to všechno vypadá hranatě. taky bych se přimnlouval za víc kreslených her, ale jenom v případě že se to bude méně hranaté.

0/0
6.4.2009 13:32

Jumík

Re: Re: Re: Re: ne

A k čemu jsou sportovní hry, k čemu jsou závodní hry ?? Já to tvrdím odjakživa, k hovnu !! ;-)

0/0
6.4.2009 17:27

assassin

Re: Re: ne

Pravda ja napriklad po dlouhy dobe parim Fallout 1 a bavim se u toho vic nez u vsech novejch her dohromady.....a furt se musim tlemit nekterejm hlaskam

0/0
6.4.2009 15:58

Dhatz

Re: ne

takové psychonauts má k fotorealismu daleko(ale není to zas ěpatná grafika) a jak super hra to je. crysis je taková hříčka.

0/0
6.4.2009 13:25

junior1099

Re: Re: ne

Hm...tohle bych i zkusil...tahle pařba mi nějak před 4lety unikla...Vyšlo to s českou lokalizací?

0/0
6.4.2009 23:54

Dhatz

Re: Re: Re: ne

na warcentru je to s cz titulkama.

0/0
7.4.2009 8:27

Heolin

Re: ne

Nebo Prince of Persia(2008) byla výborná hra s nádhernou grafikou a přitom to bylo pohádkově laděné. V tomto případě je to určitě mnohem lepší, než fotorealistická grafika.

0/0
6.4.2009 14:53

Heolin

Re: Re: ne

Ještě bych dodal(omluvám se za spam, nejlépe mé příspěvky slučte), že Když bude dokonale fotorealistická hra, tak to s běžnými 2D monitory bude vypadat jako pohyblivá fotka.

0/0
6.4.2009 15:01

Dhatz

Re: Re: Re: ne

právě že je to všechno o ničem, když si všechnu hloubku musíš představit, takže podle mě by se nejdříve měla rozvinout stereoskopie a až pak to táhnoutb k 4x4 supersamplingu v raycastované grafice.

0/0
7.4.2009 8:29

mejlo

můj názor

pro ty nespokojené pány dole. Náhodou čeho docílil jenom změnou osvětlení tak to je paráda. Před modařem smekám. Pochybuju, že byste dokázali něco podobného, nebo snad lepšího. Běžet s foťákem do lesa a textury hodit do hry? Už jste viděli někdy takto otexturovanou hru? Jenom takovéto textury k fotorealismu nestačí. Není to ono, a bez pořádného osvětlení to ani nikdy ono nebude. Takže si myslím, že toto je ta dobrá cesta k fotorealismu. 

A k blur efektům. Jakto, že se v životě nic takového neobjevuje. Jeli jste někdy třeba po dálnici 180 km/h nebo víc? Oči ostří jen "tunel" dopředu a vše okolo máte takovej blur efekt, že si z toho ... do gatí.

0/0
6.4.2009 12:11

Mort

Re: můj názor

180 nic neni, tohle je teprve síla http://www.youtube.com/watch?v=HUX9LBsTq_s ;-DR^

0/0
6.4.2009 13:03

Dhatz

Re: můj názor

skutečný motion blur nastává puze podle relativní rychlosit, to znamená klesá se vzdáleností a zvyšuje se srychlotí pohybu oproti sledovanému předmětu. ale to se zatím skoro nikde nepovedlo dostat na uvěřitelnou úroveň, takže pořád lepší když crysis má motion blur jenom při otáčení kamery, než aby jsme viděli rozmazávání i relativně nepohyblivých předmětů nebo aby kdyby to vypadalo jako 3 framy blendnuté doromady. bohužel všechny "vedlejší efekty" co nemají s texturama nic společného a nikdy v crysis nebudou jsou pro dnešní generaci HW neúnosné, a tak lidi klesnou k myšlence že crysis se blíží fotorealismu. úplně všechno kromě odlesků ve vodě je kompletní fake, a  víte komu máte děkovat za to že tenhle fake sotva zvládá hi-end hardware, jsou to líní výrobi HW.

0/0
6.4.2009 13:17

V. K.

fotorealismus?

Jakýpak fotorealismus,? Vždyť z těch přepálených efektů mi málem vytekly oči... :-/

0/0
6.4.2009 12:04

Dhatz

idiot

pracovat na osvětlení a nevšimnout si že stíny jsou z největší části osvětleny oblohou, a tudíž musí mít stejný nádech jako obloha může fakt jenom idiot. a to že přežene citlivost HDR neznamená že obloha svítí bíle místo modře. rozhodně to nepůsobístejně jako realita. i bez HDR se dá dělat realističtější grafika než crysis, záleží jen na nepřímém osvětlení. sorry,ale teď už je unreal engone 3.5, a ten umí nepřímé osvětlení-na rozdíl od cryenginu. Fotorealismus je(a dlouho bude) na dále nemožný na jakémkoli enginu kvůli nedostatku simulace reálných optických a fyzikálních jevů.

0/0
6.4.2009 8:32

Thorus

Re: idiot

Jestli chce fotorealismus, tak nechápu proč tam cpe HDR, blury a jiné rozmazávající shader efekty. Copak něco takového máme v reálu??

Radši ať tam dá nové textury. nejlíp by udělal kdyby šel do přírody, vyfotil tam pár textur a naházel je do hry...

0/0
6.4.2009 10:31

Dhatz

Re: Re: idiot

v reálu se při snímání kamerou nastavuje citlivost automaticky,k tomu se HDR sice dá taky použít, ale v podstaě neexistuje jiná možnost jak udělat světlo silnější než bílá barva, třeba slunce musí být mnohem světlejší než se dá bez HDR, s HDR to jde přesáhnout a nemůsí se sáhnout k přídavným efektům.

0/0
6.4.2009 13:07

Nepřispívej

Re: idiot

Idiot- Nepřispívej prosím tě už, já z tvých příspěvků vždy prostě :-©

0/0
6.4.2009 12:12

Heolin

Re: Re: idiot

Jmenuje se Dhatz, idiot byl nadpis. Ale dá se to u tebe pochopit, když máš jméno Nepřispívej.;-)

0/0
6.4.2009 14:57

Radek

Krása.

Super,koupím si 245423233322323krát lepší počík než mám ted a bude to teprve parád až to rozjedu na plnáka.

0/0
6.4.2009 8:27

OstravakCz

Re: Krása.

;-D

0/0
6.4.2009 8:36

Dhatz

Re: Krása.

já to v pohodě rozjedu na full, a to mám jenom 8800GT OC a procák Q6600, bez AA to není problém. Ale skutečná kvalita obrazu je dosažitelná jen s použitím antialiasingu 4x4 supersampling. A to je na kterémkoli PC na planetě zhola nemožné s kdekterou hrou, nemluvě o crysis na very high. Při mém rozlišení 1280x1024(1,3Mpx) by to bylo prakticky jako by se vyrenderovalo 5120x4096(20,9Mpx) a přepočítalo zpět. a co teprve kdyby tak chtěl někdo použít při HD? 1920x1200(2,3 resp.36,8) nebo2560x1600(4 resp. 65,5).

Takže žádná fotorealistická kvalita obrazu se hezkých pár let nebude konat.

0/0
6.4.2009 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.