Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změna nálady, Nintendu dochází dech

Prodeje herních zařízení vzbuzují smutek, herní bafuňáři oceňují trest pro Pirate Bay a soudný člověk se nestačí divit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Efreet

Rapid

hmm ujde to ale do Rapidu by som nezabrdal ;-) Proti rapidu nemoze imho dokopy nikto nic. Oni data nedistribuuju, ich servery sa nedaju verejne prehladavat, neukazu vam co maju na diskoch, oni nesiria ilegalny obsah, siria to len a len pouzivatelia. Je to cisto ulozna dat. A co je hlavne, rapid vydavatelom vyhovie narozdiel od TPB ktory sa im este drzo vysmieval. Ked im vydavatel povie ze tam maju jeho novy film oni to bez protestov vymazu. Rapidshare je imho naozaj bravurne vymysleny :-) Jasne, je absurdne mysliet si ze niekto zaplati 55 € za to, naco bola ta sluzba vymyslena. Teda aby stahoval nejake osobne data alebo obchodne dokumenty. Rapid to vie, my to vieme ale rapid sa tvari ze to nevie a my sa tvarime ze to nevieme. Ale vieme to. Vsetci to vedia. A nikto s tym nic nespravi ......

0/0
23.4.2009 0:09

Žanek

Pro autora... 2.

citace: "Smutnou pravdou je, že provozování torrent trackeru je asi na stejné úrovni, jako fungování google.com."

-------------------------

Google automaticky indexuje obsah internetu, TBP poskytuje prostor pro informace (metadata) o jednotlivých torrentech a službu, která zprostředkovává spojení mezi jednotlivými seedy a peery..

Kdyby někdo chtěl obvinit google, asi by musel obvinit i vás, že ve svém článku píšete o TBP a tím dáváte informaci, jak se dostat k nelegálními software.

0/0
22.4.2009 8:47

Žanek

Re: Pro autora... 2.

... pokračování.

TBP přímo uchovává metadata, která vedou k rozšiřování nelegálního

softwaru. Smazáním těchto metadat přímo zabrání dalšímu šíření. Google

smazáním odkazu ze své DB ničemu nezabrání - odkazovaný zdroj bude

fungovat dál.

0/0
22.4.2009 8:49

Žanek

Re: Re: Pro autora... 2.

Myslím, že obvinění TBP nespočívá v tom, že provozují torrent, ale že

vědomě pomáhají šířit nelegální software a nijak se tomu nesnaží

zabránit (spoluúčast na trestném činu).

0/0
22.4.2009 8:50

Dr.sid

Re: Re: Re: Pro autora... 2.

Google se snazi nejak zabranit hledani torrentu ?

0/0
22.4.2009 22:13

Earl

Re: Re: Re: Re: Pro autora... 2.

dokud mu to nenařídí soud, proč by to dělal?

0/0
23.4.2009 0:06

Žanek

Re: Re: Re: Re: Pro autora... 2.

Proč by měl? Asi jsi nepochopil podstatu.

Kdyby TBP jen vyhledávalo cizí torrenty a nemělo by žádné trackery, těžko by se dostali do problémů, ve kterých jsou.

0/0
23.4.2009 6:26

Žanek

Pro autora... 1.

Citace: "Jasně, české zákony umožňují kopírování autorských děl pro nekomerční účely, ale zakazují jejich šíření."

-------------------------------

Pokud vím, to se týká pouze audia a videa. Počítačová data a programy bez licence nemůžete ani vlastnit - tzn. jakmile máte licencovaný program (a to i nenainstalovaný), DB atd. na svém PC (konzoli atd.) bez příslušné licence, už porušujete české zákony.

0/0
22.4.2009 8:47

Petr Majer

Skvělý článek

Opravdu skvělý článek. Konečně taky někdo s názorem !!! Tleskám a souhlasím ! http://www.youtube.com/watch?v=orEhUEcxHeY ;-)

0/0
21.4.2009 20:21

terror lord

njn

tak autor clanku to tu pise

dejte si do googlu - demigod avenged rapidshare - případně rapidnahradte jinou podobnou sluzbou a muzete stahovat novou hru ...

lov na TPB je proste jenom honem na carodejnice. bohuzel pro nas smrtelniky z toho plyne, ze soud se da koupit, protoze chovani TPB rozhodne neodporuje zadnemu zakonu a za takovym rozsudkem muze stat pouze neznalost technologie a ostry natlak organizaci ktere bojuji s piratstvim. to ze takova organizace casto pouzivaji praktiky minimalne sporne je celkem znama vec, ale soud si koupili poprve :D

Trosku zvlastni je ze google stoji tise vzadu a nesnazi se TPB podporit ... je sice pravda, ze si muze zaplatit spousty pravniku, ale zaroven taky generuje obrovsky zisk a vsadim se, ze casem se najdou existence, ktere ho o nej budou chtit pripravit

0/0
21.4.2009 18:38

Dhatz

problém je jinde

řešením každé krize je zredukovat počty všeho,hr i lidí. Přemnožení je ten skutečný problém, nedostatek práce vzniká až druhotně

0/0
21.4.2009 18:22

Dhatz

Re: problém je jinde

taky by si neměli stěžovat že jim na servery lezou piráti, když už nejsou schopní si ohlídat aby multiplayer hráli jenom skuteční zákazníci(aktivace online účtu).

0/0
21.4.2009 18:30

Haha

Autoři si z toho dělaj bžundu

Vy si z toho děláte sice ohromnou srandu, výmluvy apod., ale pokud se podíváte do zákona a zapátráte trochu na téma "ochrana spotřebitele", tak prodávající JE POVINEN, pakliže to umožňuje povaha výrobku, řádně předvést kupujícímu produkt a nechat ho produkt vyzkoušet. A povaha her to skutečně umožňuje. Takže to co dělají někteří výrobci her a ve spojení s distributory a prodávají titul za nekřesťanský peníze (1599 Kč např. je skutečně hodně), by se mělo postihovat sankcema, pakliže neexistuje demoverze či možnost ozkoušení si hry přímo na prodejně! Kdyby ke každému titulu vyšlo i demo, což samozřejmě možné je, tak by klesl i velkej počet "pirátů". Samozřejmě že se najdou 12ti leté trotlíci, co jim rodiče nedaj dost vysoký kapesný, ano. Ale ty čísla by šly hned dolů, netvrďte, že ne:-/ Předpokládám, že vy dostáváte hry k recenzím většinou zdarma. To se vám to mluví, když si to odzkoušíte, a pak dle potřeby třeba i koupíte. Celá ta věc kolem The Pirate Bay je skutečně směšná, někomu kape na chladič:-© No a perlička na závěr - jak se hned ubylo pirátů, co stahujou ilegálně filmy. Edice MF, nebo AHA a jiný přitroublý deníky sice, ale filmy a 50 a jak na to lidi slyšej. Neříkám, že má stát všechno 50, rozhodně ne, ale kupovat si novej film na DVD (ještě některý nejsou ani ty dlouho výdržný;-D) za 700, má to hodinu 20 minut, to je na palici. Je nad tím potřeba přemýšlet z obou stran, a ne se tomu jen z vysoka tlemit. Dost neprofesionální přístup autoreRv

0/0
21.4.2009 16:28

Dhatz

Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

taky je plýtvání při natáčení filmů, kdyby používali digitální kamery a dělali efektivně, těžko by se dostali k milionům, ale dneska si prostě chce každej nahrabat a tak to skryje za náklady.

0/0
21.4.2009 18:27

.

Re: Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

Točíte filmy? Jste nějaký dobrý ekonom? O tom pochybuji, jinak byste nevypustil z huby takovýto slátaniny...

0/0
21.4.2009 20:02

Rascal

Re: Re: Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

Filmy netočím, a když vidim jaký kraviny se točí v čechách, tak třeba na český filmy ani nekoukám. Viz hovadina bobule, která má mít za naše peníze druhej díl OMFG a stejný je to s hrama.

0/0
24.4.2009 14:58

Žanek

Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

Silně mi uniká, co má výrobce společného se spotřebitelským zákonem, který pojednává o prodávajícím... Předvést a nechat vyzkoušet ti to mají v obchodě...

0/0
22.4.2009 9:09

Haha

Re: Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

To je ale hodně dobře zneužitelný, dost bych ty v ochodě litoval. Přitom vydat demoverzi není přeci problém...

0/0
22.4.2009 18:30

Žanek

Re: Re: Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

Vydání demoverze je čistě v režii výrobce. Je to marketingový tah a je na jeho zvážení, jestli se mu vyplatí nebo ne.

Stejně tak, jako ti například v nákupním centru na předváděčce u nějakého stolku servírují různé druhy sýrů, abys ochutnal a aby tě nalákali na koupi "celého" kusu. Ale že by to dělali všichni a se všemi výrobky, to jsem si zatím nevšiml.

A že by byl spotřebitelský zákon zneužitelný? V čem? Obchodníci snad ví, do čeho jdou...

0/0
23.4.2009 6:34

Haha

Re: Re: Re: Re: Autoři si z toho dělaj bžundu

V obchodech by byly fronty malejch smradů, co by si chodili zahrát pro zábavu, a pak by nekoupili. Vydání demoverze není přeci problém. Za to investice 1500 do něčeho, o čem vlastně nevím víc než se píše na obalu (a tam se nepíše skoro vůbec nic, a když už, tak pěkný hovadiny. Jakože na Visty stačí 512 MB Ramka apod;-D Jo, a cokoliv dalšího kromě vist půjde do stránkovacího souboru, jistě;-D;-D). Pokud si autoři stanovují ceny takový, jak to známe, tak je koupě na slepo hodně riskantní a málokdo ji chce podstoupit. Za to když vyjde demoverze, tak stahujou všichni jak prdlý... Proč asi. O to smutnější je, že průměrná herní doba rok od roku klesá. Za chvíli budeme kupovat za 1500 hry na 3 hodiny, už se nemůžu dočkat:-© Je to celý ubohý a na naše poměry nadhodnocený. Vemte si třeba Vistu home basic. Stojí to 3k a neumí to přehrát ani film na DVD, protože na to musíte mít alespoň home premium:-©:-©:-© Software je na naše poměry opravdu hodně předraženej, a ještě chtějí, abysme kupovali zajíce v pytli. No není to na palici?;-€ Kdyby byla každá recenze za 100 %, tak by to bylo o něčem jiným...

0/0
25.4.2009 3:29

Feco

zhovadilost tento "boj" proti piratom

by ma silno zaujimalo kolko z tych "moralistov" bojujucich proti piratom nikdy nestiahli z rapidu alebo ineho podobneho hostingu nejku hru, software, film alebo hudbu; myslim si, ze kazdy kto vie priemerne narabat s PC a internetom z casu na cas nieco sosne, NIKTO nie je taky cisty ako sa tvari

0/0
21.4.2009 14:06

Tragedy

Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

PS3 - 1.79 milionů

X360 - 1.69 milionů

0/0
21.4.2009 12:57

Lupulin

Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

no..a co z toho vyšlo? že hádat se jaka konzole je víc ********* je jako hadat se o tom jestli jsou hezci blondynky nebo brunety....

0/0
21.4.2009 13:49

Tragedy

Re: Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

To byla pouze reakce na ten nesmysl v článku.

0/0
21.4.2009 13:58

.

Re: Re: Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

ten udaj mas odkial? z joeovho blogu?:DD

0/0
21.4.2009 14:06

Tragedy

Re: Re: Re: Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

VGChartz.com

Údaj samo nemusí být přesný, ale že by se spletli o víc jak milion? Asi ne, že?

0/0
21.4.2009 14:15

Rob

Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

Tak pokud si to přečteš od začátku jsou to čísla čistě jen z USA. Což vzhledem k tomu ,že X-Boxu 360 je tam prodáno 2x více než PS3 zhruba odpovídá. Co ale absolutně nechápu, proč do toho autor článku montuje náklady na tvorbu her potažmo zisky z jejich prodejů. Skutečně většina multiformátových her co za poslední dobu vyšla má celosvětově lepší prodeje na PS3. To jako zisky z ostatních regionů jsou menší ? Tato jeho poznámka mi totiž prijde úplně mimo. Náklady jsou stejné a výsledek je poloviční? No to už fakt nevim.

0/0
21.4.2009 16:25

T

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

Právě že to autor zmiňuje speciálně s "nevýdělkem" u PS3. Což mi přijde podivné, když má právě zmiňovaný RE5 lepší prodeje na PS3. Počítám, že vydavatele (na rozdíl od autora článku) zajímají celosvětové zisky a ne prodeje v jednom regionu. Nehledě na to - jak říkáš - hlásí velké softwarové domy jako EA, T2 nebo Konami výrazně lepší zisky právě na PS3.

0/0
21.4.2009 17:27

john

Re: Celosvětové prodeje RE5 k 18.4.2009

Asi tak bonusweb je totalne mimo misu prodeje sou jak pises.A tady se trosku informujte nez vypustite takove zvasty s tlamy.

0/0
22.4.2009 13:08

skl

pirati

MS jim muze dekovat, jinak by nejrozsirenejsi OS byl dneska linux a okna a office by pouzivalo par platicich exotu

to same ruzne profesni programy - CADy, 3d studia, atd..takhle se to student nauci pouzivat z upiratene verze a pozdeji uz u toho programu zustane a do firmy poridi originalni verzi

hry jsou v dnesni dobe z vetsi casti nekvalitni a predrazene, nejak jsem si nevsiml ze by Blizzard nadaval na pirateni...nechte si po dohrani projet seznam osob co se na te hre podilelo...neuveritelne mnozstvi prizivniku, kteri nic netvori jen navysuji cenu na neuveritelne castky

hudba a filmy...to snad neni nutne komentovat, popularni herci, zpevaci, studia jsou multimilionari a ti nepopularni muzou byt radi, ze tu pirati jsou, jinak by o nich vubec nikdo nevedel

0/0
21.4.2009 12:24

Biges

Reklamace!

To poznámka o reklamaci je velmi trefná. Prakticky jakýkoli výrobek nebo službu lze reklamovat, silně na to mapatují zákony. Když by například prodejce nevyreklamoval televizi, byl by skandál.

Ale zkuste reklamovat hru, která padá, kterou nelze dohrát, která neodpovídá nápisům na obalu... prodejce se vysměje! Bude pindat něco o "porušeném obalu", přitom televizi také musíte vybalit, že? A považuje se to za normální.

Já sám to řeším tak, že si obvykle počkám. Až opadnou zaplacené a amatérské úvodní "nadšené recenze", až vyjdou opravy a v diskuzích se probírají hry takové, jaké skutečně jsou. No a pak hajdy na eBay, kde se pár měsíců staré hry dají koupit velmi výhodně (s funkčními registračními kódy, žádné pirátské verze!).

0/0
21.4.2009 12:20

Svoboda

Pracovní místa

Také si myslím, že ten kousek o pracovních místech je úplně mimo mísu. Nedokážu si moc představit, která místa přesně pirátství likviduje. Ale nechci popírat že krátí zisky, a potenciálně tedy i pracovní místa.

Zato jsem naprosto přesvědčen, že pirátství miliony pracovních míst vytváří. Protože bez pirátství by byly takové organizace jako je BSA hned na odstřel. A nevím jak by to přivítali ti, co dělají StarForce a podobné ochrany.

0/0
21.4.2009 11:02

Dhatz

Re: Pracovní místa

každá změna ve společnosti má podobu dipólu.

0/0
21.4.2009 18:29

MK

Dle mého

je to naprosto v rozporu s názorem autora článku, spíše se stotožnuji s názorem představitele Steamu. Tedy že piráti jsou pouze nedosažení zákazníci. A že na ceně opravdu hodně závisí. ... viž až 300% nárust ZISKU při slevě 25%.

Dále ... vysoké ceny již neobstojí ...tak náš plat sice trochu roste, ale cena her spíše stagnuje, tedy sleva skoro žádná. Chápu že takový pan Roman a jemu podobní (díky kterým roste průměrný plat) ceny her neřeší. Nižší ceny díky lokalizaci, tím asi bylo myšleno prodej her na celém světě s malými dalšími náklady, nu dobrá. Ale v praxi to znamená, že koupit si hru s češtinou, o kterou třeba já ani nestojím je dražší než v cizině, ale v čr člověk nemá na výběr.

Onlinovky se naštěstí pirátí dost blbě ??? A to má být co? Neznám nikoho kdo by hrál jakoukoliv onlinovku na oficiálním serveru. Všichni hrají na Free serverech. V CR takto hraje WOWko a L2 tisíce lidí, což s přihládnutím k měsíční platbě nechává všechny ostatní úniky v ústranní.

častá výmluva "hru nejdřív stáhnu a vyzkouším, než si jí koupím". No nevím. Já to tak například dělám, ale naštěstí to tak nedělají všchni, čímž z toho těžím hned dvakrát. Nejdříve si nekoupím hru o kterou bych nestál. A zadruhé: Díky tomu že se najdou lidé co uvěří propagandě, a koupí si hru která jim nesedne, mohu si v bazaru koupit téměř nepoužitou hru za půlku ceny měsíc po vydání.R^

0/0
21.4.2009 10:51

Wolfling

Re: Dle mého

V jedne casti s vami souhlasim - v prvni rade by se distributori meli zamerit na zjednoduseni samotne distribuce - pokud je stazeni z torrentu levnejsi a zaroven jednodussi (a to na vsech frontach, jednak logisticky a jednak crack resi otravu s cd v mechanice), nemuzou se divit, ze hry nikdo nekupuje. Osobne me predevsim z toho cd v mechanice bere cert a crackuju si legalni hry, protoze cdcko proste nenajdu nebo hledat nechci.

Vysoke ceny sly nicmene hodne dolu. Kdyz jsem s PC zacinal, stala novinka mezi 1400 a 2000 korunami, oproti cemuz jsou dnesni castky 500-1400 korun za novinku, do 500 za starsi kusy opravdu velka uleva.

A lidi, kteri hraji onlinovky na oficialnich serverech znam a sam to delam. Priznavam, ze jsem nezkousel hrat na emulatorech, ale z toho co slysim od kamaradu, kteri to delaji, mi prijde ze se jedna o demoverzi.

0/0
21.4.2009 15:06

MK

Re: Re: Dle mého

Souhlas ... taky mě velmi mrzí, když v tomto směru platící člověk musí mít CD v mechanice, proto bohužel většinu her ani nevybaluji, a dál hraju pirátské verze, presto že  už vlastním originál.

Pokles cen ocenuji, ale je 1000+ se mi stále nelíbí, zato když vyšel FlatOut: Ultimate Carnage za 300, koupil jsem si ho hned v prvním týdnu prodeje. Supreme Commander za 400 byla taky jasná volba. Ale takového Fallouta 3 jsem si koupil nedávno od zhrzeného majitele za polovinu prodejní ceny.

S onlinovkami na oficiálních serverech nemám zkušenost, zato jsem hrál několik let na kvalitních free. Jde tam potkat i spoustu lidí co hráli na oficiálních, nebo dokonce hrají na oficiálních, a na free pouze experimentují. Sem tam se někdo vrátí k jednomu, či druhému, protože oboje má své kouzlo.

0/0
21.4.2009 16:08

.

.

hahaha, mohli by chytiť aj tu skupinu razor čo vyraba cracky, a napariť im poriadnu pokutu a zavrieť;-D

0/0
21.4.2009 10:37

Ursus

ad Nintendo

Tak on trh se v nějaký okamžik musí naplnit, což bude provázet pokles prodeje, ne?

0/0
21.4.2009 9:39

Pavel

Česká pirátská strana

Pomozte se založením České pirátské strany:

www.ceskapiratskastrana.cz

0/0
21.4.2009 8:59

jazzcat

Re: Česká pirátská strana

ak máte loď, idem!

0/0
22.4.2009 16:15

Kakadu

.

Ať to Wii zleví ;-(

0/0
21.4.2009 8:51

nemo

spatny rozsudek

tento rozsudek byl cestou do -> (Y) sdileni informaci je neco jineho nez distribuce, za chvilku zavrou i google Rv

kdyby se nepiratilo i tenhle server by mel tak 20% ctenaru

nejvetsi hraci a zaroven pirati jsou studenti vetsinou bez penez! ti si to tezko koupi, kdyz je hra dobra kupce si najde, kdyz je to shit, tak i krast je to skoda zaplacavat linku.

0/0
21.4.2009 8:47

jazzcat

Re: spatny rozsudek

pravda ;)

0/0
22.4.2009 13:21

Olik

nazor

Vyborny clanok, tlieskam! ;)) Fakt takto zrana, velmi zaujimave "poctenicko" :) , takze dakujem Vam zan. Pokial ide o PS3, tak myslim ze ti Japoncici su pekne mimo ked zlacnuju PS2ku a na 3ku seru ;) To je ako keby intel zacal zlacnovat Intel Pentium 1 ;) tak okolo 100Mhz ;) ( inak ani neviem, ale volakedy co boli take 286,386 a tak, to vyrabali tiez intelaci? :) ) a v predaji by bol uplne pozadu (uplne) oproti konkurencii...nehovoriac o tom vyvoji hier...a nehovoriac(ano po druhe ;) ) ze toho casu na zlacnovanie az tak vela nemaju ked beriem v uvahu ze za rok-dva bude mozno x-box720, a potom myslim po Ps3ke uz nestekne ani pes ...a to mi pritom Ps3 bolo vzdy neajk srdcu blizsie ako Xko, uz len koli tomu on-line plateniu...

A k tomu pirateniu...Suhlasim s nazorom ze nejde vlastne o kradnutie, ale o kopirovanie, teda presnejsie ako tu niekto pisal za tu kradez auta...je to proste tak ako keby niekto zaparkoval auto na prazdnom parkovisku, a niekto , volajmeho RapidMagic-man ;) by zaplnil cele parkovisko (za poplatok :) ) takymi istymi autami ;) A vsetci sa zrazu vozili ;) Tak za prve vyrobcovia hier "ziarlia" ze z toho nemaju prachy ( v tomto ich chapem ale urcite nejde o kradnutie, a uz vobec sa neda hovorit o tom ze clovek ktory pride zadarmo k tomu autu by si to auto kupil sam od seba ked na to mozno ani nema) a za druhe klesne dopit po autach, a zacne sa prepustanie ;)....A nehovoriac o tom ze vyrobcovia hier sa casto brania opatreniami ako napr ze auto moze len tri krat nastartovat...pred nastartovanim auta si treba stiahnut okienko auta 50x nez zacnete jazdit ;) a tak....proste myslim ze cesta je jednak cestou ustretovych krokov vyrobcov, nejake zvyhodnovanie oproti piratskym verziam (MP) A samozreme pochopenie toho ze ked vymazu zo sveta jedneho pirata, s sancou hraniciacou s istotou sa to nerovna prinosu jedneho kupujuceho...

Tolko odomna ;) prajem prijemny den !

0/0
21.4.2009 8:36

nemo

neni to kradez!

Pro upresneni dle ceskeho zakona to neni kradez, ale poruseni autorskych prav! Takze kdyz se rika "krast" software je to spatne. Takze pirati nejsou zlodeji a reklamy typu: "auto byste neukradli a software ano" jsou manipulativni zhovadilosti bez pravniho zakladu.

0/0
21.4.2009 8:55

Amadan

Re: neni to kradez!

Nic nemění na tom, že je to špatně.

Uznávám, že pojem "krádež" není ideální. A některé kampaně jsou absurdní a na originální DVD obtěžují a urážejí akorát platícího zákazníka.

Nic to nemění na tom, že - Tvůrce/autor má (podle mě) právo si svobodně rozhodnout co se s jeho dílem stane. Nikdo jinej. Pokud to bude chtí dát zadarmo - jeho volba. Pokud to bude chtít pouze prodávat - jeho volba a nikdo nemá právo mu do toho kecat janom z důvodu "já to chci taky". I dkyž by se rozhodl to poskytnout pouze za milion nebo třeba nenabídl vůbec, nevidím jediný důvod, prčo by na to autor neměl mít nárok?

Nebo můžeš mi vysvětlit jednoduchou věc - pokud bych natočil film (teoreticky, ne že bych na to měl) - opravud ho musím nabídnout všem kdo ho bude chtít zadarmo?

0/0
21.4.2009 10:21

nemo

Re: Re: neni to kradez!

...ne nemusis, to je jiste, ale nesmis se divit, kdyz si to nekdo stahne z netu a podiva se na to na PC, protoze to je v CR legalni :) Ja netvrdim ze je to v poradku lidsky, jen vysvetluji pojmy.

To ze ma tvurce/autor nejake prava je jasne, ale rozhodne ne jak rikas "svobodne rozhodnout" a "nikdo jinej" protoze to zalezi na zakonech statu. Takze kdybys treba natocil porno, asi bys to nemohl prodavat v tescu i kdybys chtel, protoze to zakon neumoznuje. Dokonce kdybys dal zadarmo na stazeni, mohl bys dostat velikou pokutu. Takze autor si jak vidis nemuze delat co chce ani se svym dilem. Uplne neco jineho jsou potom licence na software, kde napriklad licence GNU zakazuje autorovi dilo prodavat a musi ho opet poskytnout bezplatne, to by bylo na dlouho...

0/0
22.4.2009 10:07

ajtak

piratstvo likviduje prac. miesta

piratstvo vraj likviduje pracovne miesta v IT? ved prace je dost pre este milion dalsich schopnych ajtakov, kazdy kto chce pracovat si pracu najde aj napriek thepiratebay...a kolko ludi asi robi na securome...no a dajme tomu ze piratstvo vymizne a do prace nastupy ten milion vysmiatych novych "expertov" ktori teraz akoze koli piratstvu nemozu pracovat, to bude ako keby rozsirili disneyland ;-D

0/0
21.4.2009 8:31

vranasm

muj nazor

piratsky obsah obcas muze vest ke koupi legalniho vyrobku, vetsinou vsak ne

co se tyce cen tak tady porad a stale narazim na fakt, ze cesti obchodnici jsou proste drazi.

Uvedu priklad (vlastni) z posledni doby... koupil jsem si Empire Total War z EU prodejce sendit za 760 korun s postovnym, pro srovnani ve stejnou dobu bych kupoval za 1099 korun u JRC bez postovneho. Zajimave na tom je, ze presto, ze mam verzi hry z Anglie tak ji mam plne lokalizovanou v cestine. Takze kdyz si porovnam marzi anglickeho a ceskeho obchodnika tak mi z toho vychazi jedine... neci nenazranost a to je jeden z duvodu proc cesky obchodnik tak casto musi brecet, ze ma maly obrat.

A co mam zname z prostredi onlinovek tak v Anglii kupuji nejen hry, ale i filmova dvd, hudebni CD atd.

0/0
21.4.2009 8:05

saa

Re: muj nazor

Tak to máš absolútnu pravdu s tou nenažranosťou, ja som ostal tiež mimo keď som sa dozvedel že na SVK (po prechode na euro) firmy ako Adidas Nike a pod. znižovali ceny o POLOVICU kvôli tomu že veľa ľudí poukazovalo na skutočnosť, že v okolitých krajinách kde majú tiež euro je tento tovar o polovicu lacnejší ... proste neuveriteľné, zrazu im nevadí že to predávajú ze polovic.

Tak nech tu nevyplakávajú že ľudia kradnú, nech nasadia zapadoeurópske ceny a budú mať aj západoeurópske tržby !

0/0
21.4.2009 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.