Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ArmA 2 - první dojmy z válečného simulátoru

Dostala se nám do rukou hratelná verze očekávaného válečného simulátoru z českých luhů a hájů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Problém s grafikou

Když hraju tréninkový ostrov, při letu vrtulníkem (transport) mi začnou do obrazu lézt bílé trojůhelníky, nedá se to pak hrát.. Nevíte co s tím? Díky. Mám Ati HD 4850

0/0
21.9.2009 9:00

Host

patch

celkem novy patch 1.04

0/0
15.9.2009 16:35

Host

arma2

Arma2 je bezesporu super hra, už její předchůdci mne dostali (jednička a flashpoint), ale něco tak ukrutně zabugovanýho se skutečně často nepotkává a lituju lidi co si to koupí. To množství chyb člověku zkazí radost ze života;-(

0/0
14.9.2009 3:05

Host

?

Je tam možnost hrát kampaň kooperativneEU?

0/0
16.6.2009 14:19

Host

OFP

tak co na to rikate?uvazuji o nakupu protoze OFP byla podle me excelentni hra, ale ta nemecka verze budi hodne velke rozpaky, tak nevim....:-/

0/0
16.6.2009 12:17

Host

Top 5

Jaký je pro vás Top 5 her, jaký ste kdy hráli, pro mne 1.Mafia, 2.Rome Total War, 3.Half Life 2, 4.Resident Evil 3, 5.Dino Crysis 2. Ale z každe serie sem vybral jen tu nejlepší.

0/0
13.6.2009 14:12

Host

Re: Top 5

Dunegeon master 2, Stonekeep, Baldurs gate, Dungeon master, Fallout;-D;-)

0/0
16.6.2009 12:18

Host

Arma2

Mě to teda fachá dobře viz moje video http://www.youtube.com/watch?v=WWqXfMyf8wk

0/0
13.6.2009 12:24

skl

nemci

no chudaci nemci, ukecali vydani army o mesic driv a podle nemecke verze doufam, ze hosi vyvojarsti uz makaji na poradnem patchi

0/0
4.6.2009 13:02

Mi-35

namrd

Uz aby vysla tahle dlouho ocekavana pecka. Simyulatory ted moc nevychazej. Hlavne doufam, ze i multiplayer bude stat za to. No uz aby se to dalo koupit! Neplanuje se gold verze jako u ArmA1?

0/0
29.4.2009 0:11

skl

princip

trosku podivny mi prijde system te hry...ta volnost ve vyberu ukolu a pod....prece jako vojak, velitel 4 clenne skupiny si nemuzu delat co chci ?

0/0
28.4.2009 14:46

.

Re: princip

mne pride podivne ake ulohy sa tam vobec maju odohravat, v rpg-čku v ramci "zmenšeného" sveta chápem že sú po mape roztrusene rôzne usadlosti, z ktorých každá ma vlastný príbeh ale vo vojnovej hre asi ťažko môže byť dedinka, kde úraduje jedna frakcia, o kúsok dalej sídlo dalsej frakcie, za chrbtom nepriatelia atd. Domnievam sa že vo vojne existuje niečo ako frontová línia (línia je od slova čiara) alebo aspoň niečo ako sféry vplyvu.

Zopár príkladov z ArmA1: Napr. sme mali dobyť nejaké mestečko, tak sme ho obsadili a potom nás zozadu napadla hliadka, náhodne prechádzajúca okolo (asi 12 mužov). kam šli a prečo nepomohli kolegom v udžaní toho mestečka? nepočuli streľbu? (mal som odsledované že zaútočili iba na vizuálny kontakt). Potom sme vzápäatí dostali príkaz to mesto opustiť a presunúť sa do americkej základne umiestenej kúsok odtiaľ medzi dvoma mestečkami v rukách nepriateľov. A samozrejme sa tam prechádzala ďalšia hliadka, ktorá celú základňu vystrieľala.

Proste CHAOS

0/0
28.4.2009 15:22

.

Re: Re: princip

teda ja si to predstavujem tak, že nepriateľské územie dobývam kúsok po kúsku, obsadzujem strategické body a udržujem ich a základňu si staviam na zabezpečenom území aby som mal zaistené napr. zásobovanie. Asi ťažko by v realite sa 100 metrov od mojej základne premávalo cudzie hliadkujúce vozidlo alebo dokonca pešiaci. Proste Arme 1 chýbal nejaký koncept, nejaká "réžia".

Neviem či si vôbec vývojári alebo hráči tento problém uvedomili a či dvojka nebude v tomto smere taká istá. Obávam sa že áno a bude to zase pôsobiť absurdne.

0/0
28.4.2009 15:29

A.A.

Re: Re: Re: princip

Např. během druhé světové války bylo naprosto běžné, že na sebe doslova narážely hlídky Spojenců s hlídkami Osy. Sakra, Vy zjevně toho o válce moc nevíte. ;-(

0/0
28.4.2009 15:50

A.A.

Re: Re: princip

Tak to se domníváte špatně. Podívejte se na válku v Čečensku. Tam bylo naprosto normální, že jednu vesnici ovládali Čečenci a přes kopec byla jiná vesnice, kterou drželi Rusové. Vedle toho další vesnici ovládali proruské čečenské síly a hned kousek dál byli zase muslimští bojovníci. A co třeba válka na Balkánu? Tam to bylo stejné. Frontová linie není ve válce bezdpodmínečně nutná a v moderních válkách už není tak častá. Vedle toho jednotky dostávají skutečně nezřídka rozkazy typu: Jeďte se tam kouknout a uvidí se, co bude dál. Dobrovolný výběr mise je přeci znám už z druhé světové a ještě dříve.

0/0
28.4.2009 15:46

.

Re: Re: Re: princip

priznávam že toho o vojne moc neviem a sú to len moje naivné predstavy. Myslel som na Čečensko a Balkán, že tam to asi prebiehalo podobne ale neviem si to dosť dobre predstaviť že by som držal dedinu uprostred nepriateľov - načo by som ju tam vlastne držal? Možno keď sa bavíme o nejakých menších skupinkách ozbrojencov ale nie o profesionálnej armáde, ktorá by mala mať vypracovaný nejaký strategický plán. Jasné, hliadkovanie a prieskum je ok, ale asi ked viem ze je tam zakladna americkej armady tak tam neleziem. Proste neverím tomu že niekto drží dedinu a je oblkopený nepriateľmi to je proste blbosť. Tú líniu som nemyslel doslova ale aspoň aby som nemal za chrbtom neprateľa. Ale ako vravím moc tomu nerozumiem a rád sa nechám poučiť.

0/0
28.4.2009 16:05

A.A.

Re: Re: Re: Re: princip

Proč držet dědinu uprostřed nepřátel? No to je jednoduché. Vojska se vždy nepohybují úplně ideálně a stává se, že se vyskytne vojsko či jeho část v obklíčení. Vedle toho Rusové Čečensko jako celek příliš neovládali a v linii postupovat vzhledem k podobě krajině nemohli. Proto často obsadili jen dědinu, která byla třeba ze strategického hlediska důležitá a ostatní držely polovojenské sbory Čečenců. A těch důvodů je samozřejmě ještě více. A i ve druhé světové válce došlo k řadě případů, kdy Němci drželi jednu dědinu a o kousek dál drželi třeba Rusové druhou. Byli tak blízko, že mohli cítit i oběd, který si jedn strana vařila. (K tomu ale docházelo spíše na západní frontě.)

0/0
28.4.2009 17:54

Fero

Re: Re: Re: Re: Re: princip

Starý otec bol v rusku ako vojak slovenskej armády a hovoril, že večer si chodili pár kilometrov tajne kupovať do krčmy  vodku a tam sa normálne stretávali s ruskými vojakmi, ktorý tam chodili pre to isté. Nestrieľali po sebe, ako ľudia sa dohodli že krčma je pre obe strany doležitá. Potom bojoval aj v SNP a povedal že to bol už absolútne taký bordel že sa v ňom nikto nemohol vyznať. Predstava jednoznačne stanovenej línie je strašne naivná a fungovalo to len výnimočne pred veľkými ofenzívami.

0/0
28.4.2009 19:26

A.A.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: princip

Ano, o podobných případech jsem četl. Dokonce jsem četl o případu, kdy se srazily dva nepřátelská vozidla a oba řidiči byli opilí. ;-D

0/0
28.4.2009 23:58

.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: princip

na tom predsa nie je nič divné

0/0
29.4.2009 8:57

.

Re: Re: Re: princip

kolko bolo vlastne strán v tom konflikte? (nemyslím frakcií ale strán) Predpokladám že dve a tie dedinky držali aspoň v pomyselnej línii.

0/0
28.4.2009 16:12

A.A.

Re: Re: Re: Re: princip

Myslíte Čečensko? Tam to bylo složitější. Byli tam Čečenci. Byli tam Rusové. To je základ. Jenže Čečenci se ještě dělili na proruské síly, vládní síly (část proruská, část protiruská), muslimské bojovníky (mnozí byli ze zahraničí, tedy nepatřili k Čečencům a s Čečenci nezřídka téměř nespolupracovali). Pak tam byli různí zbojníci, kteří občas obsazovali vlastní dědiny. Ty se vyskytovali na ruské i čečenské straně a nezřídka jednali zcela protichůdně ke své straně. No a nelze zapomenout na to, že Čečenci se ještě rozdělovali do různých bojových skupin s vlastními veliteli, kteří se mnohdy vůbec navzájem nerespektovali.

0/0
28.4.2009 17:49

Fero

Re: princip

Keby ste si o tej hre niečo prečítali, pravdepodobne by ste prišli na toto: Herné územie zahrnuje len časť Černarusi, jednu provinciu. Celá černarus je nezávislá a má svoju armádu. Separatisti ktorí obsadili sever provincie sú proruský, chcú celú provinciu od černarusi odtrhnúť a pripojiť k rusku. NAPA sú partizáni, ktorí sú proti separatistom ale z nejakého dovodu im nevoňajú ani vládne sily. Čiže v hernom území sa nachádzajú 3 bojujúce frakcie. Černoruská armáda situáciu nezvláda a požiada o pomoc američanov. Separatisti na severe zase pravdepodobne hľadajú podporu u rusov s ktorými tam černarus susedí. ;-) Podľa mňa je to skvele premyslené a blízke skutočnosti. Vojna naviac nikdy nie sú pevné hranice že tam sú červený a tam modrý. Vždy je to bordel. Ako systém to možno vyzerá na generálskych mapách, ale nie v skutočnosti.

0/0
28.4.2009 18:53

.

Re: Fero a AA

nemám teraz moc času tak to skrátim. Možno som sa zle vyjadril ale išlo mi o zlý gamedesign a zlú AI. Ako inak vysvetliť situáciu ked mam obsadiť mesto, kde bojujem s nepriateľmi a o pár metrov dalej sa prechádza hliadka, ktorá im nepríde pomôcť a na najbližšej ceste "hliadkuje" nepriateľský vehikel, ktorý by im riež mohol pomôcť ale jeho jediná úloha v tej hre je chodiť z bodu A do bodu B.

Podľa toho čo ste popísali v predchádzajúcom príspevku sa zasa môžeme tešiť na neorganizovaný a totálny chaos a zmätok na bojisku.

Viem že vojna sa môže zvrtnúť v zmätok, len v podmienkach zmenšeného sveta pre potreby hry to pôsobí strašne absurdne. Ako som už povedal, som laik a so žiadnym účastníkom vojny som sa nebavil ale jednoduchý rozum mi vraví, že jedno zo základných pravidiel vo vojne je kryť si chrbát alebo mať aspoň prehľad. Inak kolega nad vami hovoril o západnom FRONTE, čiže možno to pre Vášho deda pôsobilo ako pre radového pešiaka ako bordel ale velitelia ked sa pozreli na mapu, videli širšie súvislosti.

Ako som už vravel je to hlavne vec gamedesignu a nepriateľské hliadkujúce vozidlo, ktoré sa pohybuje medzi bodmi A a B, pričom A je americká základna a B je dobyté (a vzápätí nezmyselne opustené) mesto je proste pre mňa nestráviteľná chyba.

0/0
28.4.2009 21:32

Fero

Re: Re: Fero a AA

Odkiaľ vieš, že to v Arma2 bude rovnako? A pouvažuj, ak v skutočnej vojne dostane niekto rozkaz že má držať kótu, hliadkovať atd. a nikto mu ten rozkaz nezruší, tak prečo by sa mal zapájať iniciatívne do niečoho, keď na to nemá ani oprávnenie. A vojna je naviac plná absurdít. Videl si ten taliansky film ako dostali za úlohu strážiť dedinu a zabudli na nich? Čítal si Hlava XXII ? Videl si príbehy vojaka Čolkina? Čítal Švejka ? Jasne to sú prehnané paródie ale podstata vojny je proste taká. Robia ju ľudia a ľudia sú všelijaký. Bordel je v polike, na úradoch... A teraz si predstav vojenský konflikt kde sa musí operatívne rozhodovať a možnosť rozhodnúť nemajú všetci. Tí čo ju majú, nezvládajú myslieť na všetko, sú medzi nimi aj neschopný, alkoholici,  ješitovia, kariéristi, bezohľadný alebo prehnane ohľaduplný atd. atd.  Komunikačné kanály tiež robia ľudia a ľudia chybujú. Predstavovať si veliteľov ako jednoliatu elitu s vysokým IQ je naivita ako sviňa. Múdri generáli, ktorí ovládajú každého vojačika ako v strategickej hre... Zobuď sa človeče.;-D

0/0
28.4.2009 22:47

.

Re: Re: Re: Fero a AA

Neviem kde som písal o tom že generáli ovládajú každého vojačika, ale dobre. Čiže ArmA je až tak vyspelý simulátor, že simuluje aj debilných a ožratých, neschopných veliteľov a absurdné príkazy. Už rozumiem;-D

0/0
29.4.2009 8:53

Fero

Re: Re: Re: Re: Fero a AA

Netvrdím že simuluje, ale nebudem od nej vyžadovať aby sa tvárila ako dokonalá vojna, ktorú človek može vidieť v sovietskom gerojskom podaní, alebo v hollywoodskych pentagonom produkovaných sračkách. Ak tam bude blúdiť sem a tam dáka hliadka, nebudem skúmať či je to chyba, alebo simulácia. Rovnako by som ako bežný vojak neskúmal  ani v skutočnom boji, či je ich veliteľ debil, alebo či to má dáky hlboký strategický zmysel.

0/0
29.4.2009 10:35

Walome

coboy

Mně se líbí ta krávaR^

0/0
28.4.2009 11:02

Hekto

Re: Vy ste asi decka ?

Ta grafika co je na obrazcich tak to jsou stredni a low detaili nastavene , keby se to nastavilo vyse tak grafika je velmi pekna ale za to moc zere tahle preview verze

0/0
28.4.2009 8:43

Holo

wth o bnw

Boze to je ale diskuze jak u debilu 8-o

0/0
28.4.2009 8:38

korous

Hrozna grafika

mi pripomina hry co sem mastil pred 8mi lety na PIII. Preci jenom dneska je clovek uz zvyklej na neco jinyho. Pride mi to podobne jako kdyz oko jiz zvykle na fullHD musi sledovat film komprimovanej na 3gp do mobilu:))

0/0
27.4.2009 21:18

assassin

Re: Hrozna grafika

no ale zase neni ani mit hezkou hru ktera stoji doslova za lejno

0/0
27.4.2009 21:49

Čelo

Re: Hrozna grafika

Grafika je pro děcka

0/0
27.4.2009 22:17

Darkfighter

Re: Re: Hrozna grafika

Zajímavá teorie.

0/0
28.4.2009 14:54

A.A.

Re: Hrozna grafika

8-o Mně ta grafika připadá naprosto v pořádku.

0/0
28.4.2009 15:47

Glock každopádně bez -e

Absolutní zničitelnost budov?

A to má být klad? V OFP jsem se chodil do budov schovávat, některé mise byly bez ležení v průjezdu nedokončitelné (viz útěk ze zajetí v sovětském táboře).

.

Prostě pitominka, která není dotažená do konce (dotaženo do konce by tank mohl částečně projíždět lesem a povalené stromy by na mapě zůstávaly ležet).

0/0
27.4.2009 12:56

čelo

Re: Absolutní zničitelnost budov?

jakože cože? Barák můžeš zničit částečně a nebo úplně... co je na tom nedotaženého? :-)

0/0
27.4.2009 13:45

Scorpy

Re: Absolutní zničitelnost budov?

Jsem zvědavej, jestli dokážeš jmenovat alespoň jednu jedinou hru, kde je fyzika dotažená do konce...

0/0
27.4.2009 20:15

Walome

Re: Re: Absolutní zničitelnost budov?

Pampuch

0/0
28.4.2009 11:10

A.A.

Re: Re: Absolutní zničitelnost budov?

Bomberman, tam prakticky žádná fyzika není. ;-D

0/0
28.4.2009 15:48

Scorpy

Re: Re: Re: Absolutní zničitelnost budov?

Hehe, dobrá odpověď :-)

0/0
28.4.2009 19:11

Unexpecter

Ouu džízs majn got...

Mě se teda grafika hry dost líbí...Nejde jen o to jestli ma textura 100000x1000000 pixelů...a kolika násobnej má hra AA....kvalitu grafiky určuje výtvarný zpracování...Ze hry můžete cítit "život" a může bejt 8 let stará....grafiku řešej jen fakt zmlsaný hnidopiši....samozřejmě by měla hra mít alespoň minimální "prezentaci", ale ARMA2 jí má a několika násobně jí převyšuje....Co vám tam konkrétně chybí na tý grafice!? Nerozumim?? Motýlci!? Nebo kapky rosy na trávě!? :-©:-©

0/0
27.4.2009 11:31

Pavel

Re: Ouu džízs majn got...

asi by chtěli full detaily v ARMA2 rozchodit i na P4 ;-D, fandím klukům z BI, OPF a datadisk Resistance jsou jedny z nej her

0/0
27.4.2009 12:02

Glock každopádně bez -e

Re: Re: Ouu džízs majn got...

asi tak R^

0/0
27.4.2009 12:59

Glock každopádně bez -e

Re: Ouu džízs majn got...

ta kráva má krátký krk a vypadá moc "zakulaceně" ... asi jako olízaný bonbon. ;-D

0/0
27.4.2009 12:52

Aladin

Re: Ouu džízs majn got...

Ano, zivot ze hry....proto doted hraju Hidden And Dangerous 2! A denne :)

0/0
27.4.2009 15:46

Aurius

blbost

ta grafika je odporná. Jasně, je to beta ale vemte si třeba hru FUEL. Gigantická rozloha, detaily ale tohle vypadá jak z roku 2000. Jasně, hratelnost bude třeba dobrá a těším se ale grafika vypadá hnusně. Hlavně ta zbraň v ruce a domy... Nesliboval někdo na začátku vývoje absolutní zničitelnost domů třeba tankem ?

0/0
27.4.2009 8:57

TomFak

Re: blbost

Kdyz se zajimas o fuel, tak je jasny ze jsi obycejna mainstream arkadova trubka. Nevim proc lezes sem hosanku. Tebe by arma nemela vubec zajimat.

0/0
27.4.2009 9:10

Aurius

Re: Re: blbost

Nechci nikoho urážet, jen si prosím přečti co píši. Jen mě fascinuje, jak dokáží 14000km čtverečních vykreslit tak dobře. Armu 2 si koupím určitě protože nepochybuji, že bude skvělá. Jen mě překvapila a mírně zklamala grafrika. Stromy a tak jsou super ale tváře, zbraň a domy hnus,to musíš uznat.

0/0
27.4.2009 10:56

čelo

Re: Re: Re: blbost

Neuznávám :-)

0/0
27.4.2009 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.