Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HW News: Vista SP2 nebo Windows 7?

Zlepší se Windows Vista po vydání opravného balíku? >> MSI nabízí vlastní X-Fi herní zvukovou kartu >> Levné procesory s frekvencí 3GHz

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Visty - 1 rok zkušenosti

Používám Visty doma již skoro rok - hraní her, filmy, stříhání videa, programování v C++, PHP, využívání jako SQL/WEB server, skládání písniček, ICQ a další a další a musím říct, že jsem se u žádné z těchto prací nesetkal nikdy s žádným problémem co by se týkalo kompatibility aplikací, stability systému ani ničeho podobného.

V celém světě panuje jen další bouřlivá představa o neschopnosti Microsoftu, který se již blísknul před X lety vydáním téměř nefunkčních Windows XP, bohužel doba jde rychle dopředu a jako vývojář aplikací/web systémů můžu říct, že Visty jsou systém s kterým nemám naprosto žádné problémy už od počátků.

Koupil jsem je vč. SP1 zhruba v Červenci 2008 a musím říct, že až na několik problémů, které především zavinila 3x havárie pevného disku a 2x grafické karty jsem neměl naprosto žádné problémy jako popisují idiotští uživaté, kteří neměli nikdy Visty na svém pc a jen čtou články dalších stupidních lidí, kteří při prvním pádu zahrnou kritikou každý program. Znepokojení všech nechápu byl bych zvědaví kolik z vás by bylo vůbec schopno nějaký i nesložitý program navrhnout, sestrojit a několika měsíčním testováním ho dostat na takovou úroveň aby bylo vůbec schopno ho využívat ve vaší představové kvalitě.

Zamyslete se prosím nad sebou než začnete psát doslova debilní komentáře k něčemu co jste rozhodně za měsíc nemohli otestovat. A musím říct, že NELEGÁLNÍ OS padá naprosto každý. A nevěřím, že někdo z těch co si na Visty stěžují je vůbec zkusili koupit a stahovat aktualizace, které spousty chyb opravují.

Windows 7 jsou opět jen a jen předělané Visty, kde programátor změnil několik slov a udělal z toho nový systém, přičemž důvod je naprosto jednoduchý - dementi, kteří rozsévají po internetu pouze na všechno kritiku schodily projekt natolik, že o tento systém nikdo nemá zájem. Tudíš microsoft přispěchal rychle s novou verzí windows, která je naprosto celá postavena na základu Windows Vista. Windows 7 jsem měl nainstalované na notebooku snad od první chvíle a musím říct, že žádnou změnu / funkčnost / kvalitu / výkon a velké změny od Vist jsem tedy rozhodně nezaznamenal ani v nejmenším. Rv

0/0
5.7.2009 12:06

Host

Re: Visty - 1 rok zkušenosti

To, že nelegální OS padá každý, je kravina. Ale jinak souhlasím s tím, že Visty ušly pořádný kus práce a po tom, co je člověk trošku poladí, je to více než schopný systém. Sám jsem na něm dělal více než rok. Po té, co jsem měl problémy se sítěma (měl jsem jen HOME distribuci), jsem se rozhodl přejít na Win7 a musím říct, že byť RC verze, je to skvělý, svižný systém, na který zatím nemůžu říct křivého slova.

0/0
5.7.2009 15:07

Doktor

XP fakt odzvonilo

Že XP jistí vyzdvyhují stále do nebes chápu, ale upřímně a narovinu - je konec. S výjimkou notebooků osazených intel Atom se instaluje rovnou vista, přinejmenším home basic. Samozřejmě, že HW nároky na zadní straně Vist jsou nesmysl - Mrkvosoft to dost podělal. Nicméně na notebooku za 10k (2x1.85ghz, 1GB Ram, 5400rmp Sata Disk a integrovaná x3100 od intelu) šlape Vista home basic jak divá. Proč? Protože home basic neobsahuje vista aero (to je taky hlavní kámen úrazu na výkon), a i když Vista po naběhnutí sežere třeba k celýmu GB ram, je schopná to na oněch 512 MB smrsknout ve chvíli, kdy je potřeba. Photoshop, starší hry tipu the sims 2, není problém. Mám to ozkoušený na homa basic, premium i ultimate. Takže na zbylých bussines a enterprise to bude to samý. To XP neuměly. Ale proč jim především skutečně odzvonilo? Customizace výrobců PC. Pokud si nenecháte smontovat PC na zakázku, ale koupíte jakoukoliv sestavu (čili 100 % notebooků plus cca 50 % desktopů), ze stránek výrobce ovladače na XP prakticky nestáhnete. Na novější přístroje customizace prostě chybí. Přítelkyni jsem kupoval notebook bez OS (výše zmízěná sestava), dal jsem jí tam XP Pro SP3 kvůli menší ramce a grafický kartě. Co naplat, že jsem měl všechny ovladače pro XP, a na x3100 ovladač na XP přímo ze stránek intelu (32 bit). "ovladač grafického zobrazení přestal fungovat a byl ukončen", tak 1x za 2 hodiny. Režim 16 barev, VGA rozlišení, pomohl jedině restart. Verze ovladačů jsem zkusil, co jsem našel, včetně posledních. Nic. Naštval jsem se, šla tam Vista home basic...a funguje to skvěle, bez jediný hlášky, a šlape to velice svižně. V porovnání s XP jsme nezaznamenali rozdíl, jen ubylo v průměru o 300 MB ramky. Prostě se smiřte s tím, že to na zadní straně krabice je blábol.

Radši než žehrat na Mrkvostoft doporučuju hodně lidem začít u sebe. Neříkám, že ten systém je kdoví jakej (třeba ty security hlášky, to je !!! ), z výkonu to taky nepapá málo, ale v dnešní době? Tady v každý diskuzi píše každej borec, jak má čtyřjádro, 8GB ramky, 2x nVidia 9600GT apod., tak kde ste teď?;-D;-D To by si někdo nesměl vymejšlet, že:-)

0/0
12.5.2009 21:01

tomas

Re: XP fakt odzvonilo

souhlas, až na jednu výhradu:-) na tom 1 GB RAM to aspoń nějak průměrně jede, je to na Vistu málo, ale jede:-) Prostě u XP je základní RAM 128 MB a jen blbec by to provozoval dneska na PC pod 512 MB RAM:)) takže to 1 GB uVisty proti 128 MB u XP docela odpovídá, i kdžy 1 GB navíc  se u Visty rovná úplně jinýmu systému:-)

0/0
13.5.2009 12:51

Svoboda

Win

Musím ale uznat, že zatím to vypadá jako že velmi zapracovali na podpoře ovladačů, v čemž opravdu sedmičky Vistu válcují. Zajímavý mohl být taky nový souborový systém, ale ten nakonec není, takže nic. Vzhled ... kdo o něj stojí? Když budu chtít opravdu pěkné prostředí ... zapnu compiz-fusion. Takže jediná opravdu použitelná novinka je podpora až 256 logických procesorů.R^

0/0
12.5.2009 20:50

Panda

Re: Win

Vývoj souborového systému WinFS byl pozastaven někdy v roce 2006 (cca, musel bych kouknout na wikipedii), ale jeho části se dostaly do MS SQL Serveru, a samozřejmě i do Win7 :-)

0/0
12.5.2009 22:09

Steve Jobs

z louže do bláta

při reinstalaci systemu jsem zjistil že cd xpéček je poškrabaný no tak sem tam hodil Vistu a ta už drží rok bez komplikací, BSODéček atd. což se o XP říci nedalo, takže myslím že zadarmiko dobrý ;-D

0/0
12.5.2009 16:56

Fero

Re: z louže do bláta

No máš proste šťastie. Dcéra má s Vistou laptop, asi po dvoch mesiacoch užívania prestal systém vidieť DVD mechaniku ( BIOS ju normálne vidí ). Vyskúšal som už všetkymožné postupy a návody úpravy registru a pod., ktoré uvádza samotný Microsoft a neúspešne. Každý kto to skúsi riešiť nakoniec len mávne rukou, pokrúti hlavou a povie "to je proste Vista". Prešiel som všemožné fóra, tento problém má dosť ľudí. Ja osobne sa tomuto systému veľkým oblúkom vyhýbam a dúfam že 7-ky budú lepšie.

0/0
12.5.2009 17:10

tomas

Re: Re: z louže do bláta

to je problém nějakýho bordelu v Pc ne OS...

0/0
13.5.2009 12:52

Fero

Re: Re: Re: z louže do bláta

To je blbosť, opakujem že pod BIOS mechanika normálne bezproblémove funguje. Akonáhle sa nabootuje systém tak je preč. Sranda je, že ako v správci HW je všetko OK, hlási že funguje správne, sú ovladače atd... Lenže fyzicky je mŕtva, nedá sa otvoriť a ak ju núdzovo otvorím špendlíkom a vložím tam CD, tak sa tiež nehlási. Toto je jednoznačne záležitosť systému, bohužiaľ.

0/0
14.5.2009 14:44

Nokiaman

...

Windows 7. Vista je fail a MS by se měl za ní stydět.

0/0
12.5.2009 13:49

MK

15 sekund

Já bych dal minimálně 15 minut, ať si uživatel s microsoftem užije. A ještě bych do toho pustil nějakou propagandu ... a jako úvodní spot by byla protipirátská ochrana alá IT crowd.R^

Ono co si o sobě uživatel myslí .... jednou si něco koupil, tak ať skáče tak jak chce microsoft. Protože těch, co si získají systém nelegálně, se toto týkat nebude.:-)

0/0
12.5.2009 12:04

Gašpo

Tak teda neviem

Tiež mám trochu strach že ľudia vkladajú  do Win7 moc nádejí. Mrkvosoft nechce akceptovať fakt že hodne uživateľov potrebuje svižný a jednoduchý systém preto aby im na ňom dobre bežali pracovné aplikácie a žral minimum výkonu. Ak si ja kúpim na pracovnú grafickú stanicu Windows, zaplatím za hromadu vyčančaných multimediálnych sračiek, ktoré potom musím pracne pomocou utilít odtiaľ vyhadzovať, zakazovať automatický štart procesov, ktoré mi bežia na pozadí úplne zbytočne atď. atď. Ak je systém na prácu, alebo hranie hier, tak je aj na silnom počítači vítaný i minimálny nárast výkonu. Laptopy trpiace "prílišným výkonom" majú možno kravaťáci, ktorí ich využívajú na Office, Internet a Solitaire. Tí určite dokážu oceniť lietajúce okná a animované ikony, pretože je to "in" a robustné "ochrany a zabezpečenie" im dodávajú falošný pocit že ak sú neustále on-line, sú prístupy na ich bankové kontá v dokonalom bezpečí. Ale keby sa predával systém aj vo verzii aká by vyhovovala mne, musela by byť lacnejšia a asi by sa predávala viacej, pretože všetko ostatné "multimediálne" sa dá stiahnuť zadarmo. A to je asi ten problém.:-/

0/0
12.5.2009 8:58

Earl

Re: Tak teda neviem

další z řady idiotů co aniž by vyzkoušeli, kafraj - zalez si onanovat u svýho příkazovýho řádku, ty profíku

0/0
12.5.2009 11:02

Gašpo

Re: Re: Tak teda neviem

Na takéto reakcie spravidla vobec nereagujem. Akurát neviem kam Ťa mám zaradiť. Či si fundamentálny fanúšik Mrkrosoftu, dotknutý kravaťák, alebo zase niekto komu sa už dlho nechce postaviť, alebo ho nemá kam strkať. Možno všetko dohromady. ;-D Ale ono je to vlastne jedno.

0/0
12.5.2009 11:40

turbo

Re: Re: Re: Tak teda neviem

dle jeho stylu vyjadrovani ho tipuju na (zastydlyho) pubertaka ...holt je videt, ze v poslednich letech se k internetu a diskuzim dostane opravdu kazdej

0/0
12.5.2009 11:46

Earl

Re: Re: Re: Re: Tak teda neviem

Já jsem gay!

0/0
12.5.2009 18:04

xgandalf

Re: Re: Re: Re: Tak teda neviem

OK, tak si zkus odmyslet ten styl vyjadřování a vezmi základní myšlenku, která je ale naprosto správná. Visty jsou zběsile přeplácaný, zbytečně náročný na výkon a se stabilitou to taky není zrovna valný. 90% věcí nainstalovanejch při instalaci je běžnýmu uživateli úplně na nic, protože nejenom že je neumí ovládat, ale ani neví, že tam něco takového je.

0/0
12.5.2009 19:48

Dark_one

novy system

Uz nekolik dni pouzivam 64 bit Windows 7 RC1, presel jsem na ne z 64 bit win Vista.

Nezaznamenal jsem zadny narust vykonu, zadne kratsi bootovani, zadnou lepsi kompatibilitu, jen mi notebook na baterku vydrzi o 30 minut min.

Jak si chce Microsoft napravit reputaci tim, ze vyda STEJNY system pod jinym nazvem, to by me tedy zajimalo.

0/0
12.5.2009 8:25

Knedla

Re: novy system

ano srovnavat hotovy system s RC1 je opravdu velmi prinosne

0/0
12.5.2009 11:11

Svoboda

Re: Re: novy system

Naprostá pravda, mě by srovnávat jedině s propagandou šířenou microsoftem:-)

0/0
12.5.2009 11:56

Ryann

Re: novy system

Sem na tom stejne, presel sem z Vista x64 na W7 RC1 x64. Akorat, ze u me (desktop)se system chova mnohem lepe. Narust FPS je ve hrach, ktery sem testoval vyrazny. Bohuzel nevim, jestli za to muzou NV ovladace pro W7 nebo samotny system.

0/0
12.5.2009 13:43

Horrido

Re: Re: novy system

Výrazný nárust :-)    http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2343316,00.asp

0/0
12.5.2009 15:26

Ryann

Re: Re: Re: novy system

Jsou to snad testy myho systemu? Rikam, jak se to projevilo u me.

0/0
12.5.2009 15:44

Horrido

Re: Re: Re: Re: novy system

:-)  Tvůj počítač doma nikdo nemá

0/0
12.5.2009 16:35

Panda

Re: novy system

Jako výkony ve hrách nevím, tam si myslím, že mezi Vista a Win7 nebudou rozdíly víc než několik procent, což je zanedbatelné - můj názor podporují testy současných stádií systému Win7. Využití výkonu v samotných programech, tam taktéž pochybuji o nějakém drastickém nárůstu oproti Vistě. Ovšem z toho, co jsem si zatím otestoval na svojí sestavě, je odezva systému oproti Vistě a XP úžasná, programy se spouští velice rychle, systém reaguje okamžitě, žádné prostoje, také hrabe méně na disku, než Vista. Vylepšené průběžné indexování disku je také dost znát. Bootování Win7 mi nepřijde o moc kratší než u Visty nebo XP. Každopádně Win7 je Vista dotažená do konce tak, jak měla původně vyjít a určitě se na tento systém vyplatí přejít při koupi nového PC (jádro XP je zastaralé a volba mezi Vistou nebo Win7 je jasná).

0/0
12.5.2009 19:42

Panda

Re: Re: novy system

Jo a zapomněl jsem pochválit podporu ovladačů. Win7 skousnou ovladače, které Vista odmítala - starý ovladač ještě pro XP (zvukovka, karta normálně hraje).

0/0
12.5.2009 19:43

Doktor

Re: Re: Re: novy system

Vy troubové, aby ste ten nárůsta taky nezaznamenali, když ste si přeinstalací na Win7 vyčistily registry a přišli o tisíc nepotřebnejch hovadinek;-D;-D Kdybych teď odinstaloval vistu ultimate a dal ji do noťase znova, tak to budu mít taky rychlejší. Tak, a ježek je venku z klece;-D

0/0
12.5.2009 20:41

Ryann

Re: Re: Re: Re: novy system

Delal sem upgrade systemu, kterej bezel rok - ne cistou instalaci. A stezovat si nemuzu.

0/0
12.5.2009 23:38

tomas

Re: novy system

tak to asi NENI tak výkonově náročný co? když to na baterku jede dýl ne???? když to nežere tolik E???

0/0
13.5.2009 12:55

XPlover

...

XP 4ever ! V

0/0
12.5.2009 6:53

k3ton

reputace Visty

Myslím, že veřejné povědomí o Vistě se už nezlepší. Ten kdo ji zatracuje, to bude dělat dál,protože se s SP2 zase nezmění nic zásadního. Taky lze asi těžko čekat, že se po uvedení Windows 7 stane nějaký zázrak a Visty přeberou roli XPéček.

0/0
12.5.2009 6:35

bb

Re: reputace Visty

Myslíš roli nejrozšířenějšího desktopového OS?

0/0
12.5.2009 13:09

aa

Re: Re: reputace Visty

Visty a nejrozsirenejsi desktop OS? a to jako kde? jo, mezi zblblejma pubertakama mozna, protoze ty musi mit samozrejme vsechno NEW and COOL, jinak ten system prohrava na celej care ...nedavno sem musel do jednoho "zavistenyho" PC dat zpatky XPcka ...holka tomu nerozumela, tak si pozvala kamarada, ten ji do PC s Celeronem a 512MB RAM nacpal Visty se slovy :"To pak bude rychlejsi." a holka pak pul hodiny otevirala i blbej explorer nebo Office ...Visty se holt nepovedly a tak nejak neprimo to priznal i Microsoft

0/0
12.5.2009 14:44

Horrido

Re: Re: Re: reputace Visty

Celeron a  512 MB RAM je výborný příklad toho jak se Visty nepovedly  :-)

0/0
12.5.2009 15:28

Ja

Re: Re: Re: reputace Visty

Ja mam prave tak trosku pocit, ze spousta lidi jez Visty ocernuje a na ne nadava je z pocatku instalovali na z dnesniho pohledu"sroty", a z toho notnou merou vznikla takovato jejich povest. Osobne vlastnim legal Vista home premium 32 bit., a jako obycejny uzivatel a hrac nemam na dnesni sve +/- mainstreamove sestave zadne potize ani se stabilitou, kompatibilitou ani korektnim chodem programu, tak v cem je tedy zakopany pes?

0/0
12.5.2009 17:36

Panda

Re: Re: Re: Re: reputace Visty

Přesně. Naprostej souhlas. Mám Visty přes dva roky a kromě jednoho speciálního programu, na který mám dualboot na XP, nemám nejmenší problém s provozem čehokoli. Něco jako "modrá obrazovka smrti" a "zaseknutí PC" a "hard reset" jsem od té doby neviděl, nepamatuju si, kdy mi PC zamrzlo. Bohužel totéž se nedá říct, o nedávno přeinstalovaných XP na mém notebooku. Tam jsem nedal Vistu, protože Vista má vysoké nároky na čtení z disku a disk na notebooku nestíhá. A XP semtam spadnou, aniž bych zjistil proč, modrá obrazovka mi vyběhne při zasunutí MemoryStick karty do čtečky a ještě jsem nezjistil, proč, nové ovladače nepomohly. Samá zábava. Visty jsem nainstaloval a jel jsem. 

Nejvtipnější na tom všem je to, že lidi, co na Vistu plivají, teď vynášejí nové Win7 do nebe, přičemž Win7 jsou Vista dotažená do takové podoby, v jaké měla sama kdysi vyjít. Nedávno mě rozesmál jeden komentář, kde "odborník" srovnával GUI Visty a Win7 a tvrdil, jak byla Vista nepřehledná a Win7 jsou úplně krásně přehledné - pravda je taková, že GUI Win7 je z 95% Vista. Taky mě baví lidi, co na Vistu nadávají "kámoš říkal, že je to shit" a ten "kámoš" to doma instaloval na nějakou starou plečku ala výše napsaný Celeron 500.

Jako systém nejsou bezchybné, ale jsou rozhodně lepší, než XPčka a pokud někdo koupí nový počítač, tak by byl hlupák, aby tam cpal XPčka, jejichž jádro je 9 let staré a nijak neuzpůsobené novým technologiím.

0/0
12.5.2009 19:33

Svoboda

Re: Re: Re: Re: Re: reputace Visty

Souhlas .... modrou obrazovku neomylní programátoři vist odsranili .... teď je červená ;-D

Na vistách se mi i stalo, že mi vypadla vyjímka po ctrl + alt + del s tím .... že se nepovedlo vytvořit nabídku:-) a protože mi fungovala tak polovina programů k práci, skončily visty v propadlišti dějin.

0/0
12.5.2009 20:37

Panda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reputace Visty

Nic proti, ale to není pravda. Modrá obrazovka je stále modrá. Vyskočila mi jednou na notebooku, kde byla pokažená RAM paměť...

0/0
12.5.2009 22:33

Svoboda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reputace Visty

Moje chyba ... červená byla pouze v betaverzi vist.

Jinak mě osobně na vistách nevyskočila nikdy, na XP pouze když jsem se pokoušel instalovat systém na notebook se sata II diskem.

0/0
13.5.2009 9:02

DDT is good for me

Re: Re: Re: Re: reputace Visty

Také se přiznám, že jsem asi podivín, který je spokojený s Vistou, příčemž Microsoft opravdu nepatří mezi mé oblíbence. Ale protože mám odladěné ovladače na notebooku, nemám téměř žádné problémy. Co nejvíce oceňuji, je pocit naprostého soukromí a bezpečí, že mi zvědavá manželka nebo děti, nebudou hrabat v mých soukromých datech. Děcka, když si chtějí půjčit noťas, vědí, že mají na svých účtech nastaven čas v rodičovské kontrole (jeden z největších přínosů Vist). Samočistící funkce Vist je také na mnohem vyšší úrovni, než u XP, takže reinstalace není tak častá. Ale abych jen nechválil, po jedom podivném restaru systému, mi zmizely bez varování a jekéhokoliv vysvětlení, některé nainstalované aplikace a to jsem tedy rád nebyl;-)

0/0
12.5.2009 23:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.