Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

id Software o svém enginu id Tech 5

Jak se blíží dokončení prací na nejnovějším engine od legendární společnosti id Software s názvem id Tech 5, firma uvedla několik poznámek ohledně obchodní strategie. Ta bude prý i tentokráte vůči ostatním společnostem více než konzervativní. "Naše filosofie se nezměnila, zůstává taková, jaká vždy byla. Tedy nejdříve naše hry a pak teprve licence pro ostatní," uvedl šéf a spoluzakladatel firmy Todd Hollenshead.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wortex

ID_Tech_5 vs Epic UE

Osobne budu spokojenej s neomezenou velikosti textur a moznosti tvorit krajinu i komplet objekty normalama... az se tohle nauci Crysis a veskery Unrealy, tak si muzem popovidat... Howgh! Carmack rulez! ;o)

0/0
14.5.2009 14:23

Dhatz

Re: ID_Tech_5 vs Epic UE

není to zas tak super, prostě pár zbytečností navíc, supertexturing se dá použít jenom na kirodory. za tu dobu už má unreal 3.5 nepřímé osvětlení a beztak přibudou i realtime odlesky. ani ta postava na screenu nemá všechny textury nijak přehnaně detailní. ale ani jedn furt není dostačující aby to někdo nazval nepřekonatelným, takže se nemusíme vzrušovat.

0/0
14.5.2009 16:50

Dhatz

Re: Re: ID_Tech_5 vs Epic UE

samo sebou že na tomle rozmazaném starém beta screenu to není vidět,ale já jsem to hodnotil z fotky toho samého kde není motion blur.

0/0
14.5.2009 17:04

Jumík

Re: Re: ID_Tech_5 vs Epic UE

V id Tech 5 jsou megatextury úplně na všem ;-) A Unreal Engine 3.5 opravdu nemá počítaný nepřímý nasvětlení, ta technologie je vlastně na stejným principu jako se poprvý objevila v Quake II ;-)

0/0
14.5.2009 20:53

Blbeček

engine

Osobně jsem tedy mnohem více zvědavý na id tech6, který by podle předběžných informací měl znamenat opravdovou revoluci (návrat voxelů), ale i id tech5 vypadá na screenech a videích naprosto špičkově.

Opravdu nechápu kde se v lidech berou ty příkré soudy na dnešní špičkové enginy. Podle jednoho je id tech4 (Doom 3) zastaralý hnus, druhý zase haní Unreal 3 engine. Sám jsem hrál plno her postavených na těchto engine a přišli mi kvalitou zhruba rovnocenné. Unreal 3 engine má možná propracovanější fyziku (nědalel ji epic, je licencovaná) a pár efektů navíc, ale taky je novější a náročnější. Naproti tomu id tech4 moc neztrácí a jeho nenáročnost a optimalizace je vynikající. Pro mě osobně jsou id tech a Unreal enginy v současnosti rovnocenými konkurenty, byť díky excelentní podpoře v počtu licencí Unreal jasně vede. Spolu s Cryengine a možná ještě tím použitým ve FEARu (i když ten už taky zestárl) jde o špičky herních enginů a já si vždycky rád přečtu, co se na tomto poli urodilo nového.

0/0
14.5.2009 12:34

Taz

Re: engine

Aha, takže jsi hrál Doom 3, Quake 4, Prey (ten se povedl) Enemy Teritory: Quake Wars a příjde ti daná technologie rovnocená s UE3. Nu v rozlišení 640x480 vše low možná ;)

0/0
14.5.2009 12:38

Wortex

Re: Re: engine

LOL! Srandisto! :oD Predpokladam teda, ze je t vtip. Nic jinyho, nez vtip, nebo vyplod choryho mozku to totiz bejt nemuze :oP

0/0
14.5.2009 14:12

Taz

Re: Re: Re: engine

Nevím proč by měl. Stačí se podívat na trapné exteriéry a odporné interiéry id Tech 4řky ;) (prázdno, prázdno, prázdno, strom, prázdno, prázdno, prázdno, šutr bombové exteriéry, to už na tom byl BF1 lépe)

0/0
14.5.2009 18:11

Blbec

Re: Re: engine

Ne, v rozlišení 640x480 na low mi přijde lepší id tech 4 engin. Rovnocenné mi přijde vše při nastavení na high ;-)

0/0
14.5.2009 16:02

Taz

Re: Re: Re: engine

Čůrám po zemi smíchy, ne, tohle fakt nejde ;-D

0/0
14.5.2009 18:08

Blbeček

Re: Re: Re: Re: engine

Od někoho kdo prokazuje tak břitké dedukce o herních engine, se nic jiného než nedostatečná mozková kapacita pro ovládání močového svěrače, nedá čekat :-)

0/0
14.5.2009 19:26

haha

Re: Re: Re: Re: Re: engine

Dobře řečeno R^:-)

0/0
14.5.2009 19:56

delosombres

Re: engine

Na ten idTech6 jsem taky zvědavý. Voxely a raytracing..

0/0
15.5.2009 3:47

lumír

opět

si carmack se všema vytře víte co;-DR^

0/0
13.5.2009 22:20

uzivatel

licencovani

id uz asi na licencovani dost rezignovali, pryc jsou doby, kdy na id tech 3 vychazely hromady her ... kdyz se clovek podiva na Epic, tak ti maji uplne odlisny pristup (asi neni nahoda, ze prvni komercni hra na UE3 byla od Ubisoftu)

0/0
13.5.2009 21:27

Taz

Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

id má opodstatněný strach, že by jejich Rage a Doom 4 mohly vapadat mnohem hůř než produkty licencovaného enginu. No není se čemu divit, když žije id z úspěchů prastarých titulů před id Tech 4. V době kdy výjde Rage bude id Tech 4 pro další použití opět nepříliš použitelný, vzhledem k dalšímu CryEngine a Unreal Engine  ;-D Nu co se dá dělat, zatleskejme Carmackovi.R^

0/0
13.5.2009 18:54

Jumík

Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Tak prosímtě jmenuj nějakou čistě ID hru, která ve svý době nebyla technologickou/grafickou špičkou ??

0/0
13.5.2009 20:41

Jumík

Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Jinak id Tech 4 už je taky 5 let starý engine a Wolfenstein je poslední komerční hra co na něm výjde, potom bude stejně jako id Tech 3 vypuštěný zadarmo pod licencí GPL, za tohle si ID zaslouží potlesk, myslím, že se můžeme těšit na spoustu freewarových her nebo remaky těch starých (Warsow, Tremulous a další), už se těším :-)

0/0
13.5.2009 20:46

Taz

Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Unreal Engine 3 je tady 4 roky a podívejme se o kolik tříd je lepší než id Tech 4 :-P

Prostě id žije jen ze starých časů...

0/0
14.5.2009 7:09

Ewil

Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Ja bych rekl, ze ani o jednu. Je to tak nastejno.

0/0
14.5.2009 7:16

Taz

Re: Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

To nemůžeš myslet vážně. Jen co se fyziky jako jednoho z mnoha aspektu týče je to rozdíl jako den a noc. Rv

0/0
14.5.2009 8:09

hmm

Re: Re: Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Jenže to je právě ono,on jeden rok je obrovskej časovej rozdíl,za rok se toho může změnit spousta..Třeba dnes,dnes máme možnost koupit si nejvýkonější procesor jež bude mít 4 jádra a technologii  Hyper-Threading..Takže se dá říci že je vlastně 8 mi jádrový (

i když určitě nebude mít stejnej výkon jako pravé 8mi jádro)..No,a za rok tu budou pravá 8mi jádra (A dost možná budou mít technologii Hyper-Threading což zase zvedne výkon) A díky tomuto se vývojaři nebudou muset tak moc omezovat a budou moci zavést spoustu nových vlastností do jejich enginu..Třeba ještě pokročilejší fyziku,nebo mnohem lepší umělou inteligenci..Prostě jeden rok vývoje navíc je vždy poznat..

0/0
14.5.2009 10:15

Wortex

Re: Re: Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Myslis tim licencovanou fyziku, ktera nema s UT enginem nic spolecnyho?

0/0
14.5.2009 16:20

Wortex

Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Nevim. Dam se podat. O kolk?

0/0
14.5.2009 14:14

assassin

Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

No hele ale unreal engine mi taky zrovna neprijde jako velkej zazrak

0/0
13.5.2009 20:58

Taz

Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

No tak ve srovnání s id Tech 4 to zázrak je a poslední počin Ravensoftu vypadá vůči UE opravdu směšně... ;)

Jen uvedu Mass Efect 1,2, GoW 1,2, Mirrors Edge, Turok, Bioshock 1,2 atd...

0/0
14.5.2009 7:15

..

Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Ano,asi tak jako vypadá UE směšně vůči IdTech5..

0/0
14.5.2009 13:42

Wortex

Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Uaaaa :o))) GoW1 a 2... levely z "patnacti" polygonu honeny shaderama, aby se na to aspon dalo koukat. Spousta odrazenyho svetla, aby si clovek aspon nestih vsimnout jak strasne moc chuda ta scena ve skutecnosti vlastne je. To byl dobrej priklad cece, to ti povim ;oD

0/0
14.5.2009 14:19

Taz

Re: Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

Tahle narážka snad měla znamenat, že by na tom mohl být id Tech 4 ALESPOŇ srovnatelně? Asi jsme neviděli oba stejně prázdného Q4 a tmouvšezakrývajícího D3?

Fakt mě ty komenty dost srandují ;-D

0/0
14.5.2009 18:07

Dhatz

Re: Re: Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

teď jses zesměšnil, žádná z těch her není nadřazená dnešním postupům a rozhodně ti na každé z nich vyjmenuju spoustu věcí co mi prostě vadí, ale aby to bylo fér, v současnosti neexistuje herní engine který bych sám doporučoval.

0/0
14.5.2009 16:56

delosombres

Re: Hehe prý nejdřív my a pak zblitek...

HAHA.

0/0
13.5.2009 21:15

skl

...

doufam, ze bude mit nejakou fyziku a pujde znicit neco vic nez jen sud

0/0
13.5.2009 18:21

Dhatz

Re: ...

to zase ne, vždyť ani stopy za autem ani víření prachu to nemá realistické, teď už díru do světa neudělaj(a já myslím že vlastně nikdy neudělali a ani unreal nebyl pro mě nijak super)

0/0
13.5.2009 23:06

delosombres

Re: Re: ...

Kdyby jsi ten čas co strávíš na fórech plkáním o tom, jak je všechno nerealsitický a není to render v realtimu, špatný stíny, fyzika atd. programováním, tak už by jsi mohl vytvořit třeba 1/1 000 000 toho, co dokázal Carmack.

0/0
14.5.2009 2:31

Nokiagay

Re: Re: Re: ...

Yop a do něj do černýho! (Y)

0/0
14.5.2009 14:09

Dhatz

Re: Re: Re: ...

to bych jako prvni vec musel delat programarinu, a jako druhou postavit zcela novou generaci pocitacu. A vydelat miliardy dolaru na to abych neco takoveho mohl zrealizovat asi zabere jedon den, ze?

0/0
14.5.2009 16:58

Nokiagay

Re: Re: Re: Re: ...

To nikdo netvrdí, kdybys tady neplkal, tak už si mohl dávno začít! R^

0/0
14.5.2009 19:05

diletant

Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

0/0
13.5.2009 16:31

Ice

Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

To byl vtip nebo to myslis vazne? Tou dobou budou tvou grafiku obdivovat japonsti turiste v muzeu a ty se tak hloupe ptas...

0/0
13.5.2009 16:53

Tom

Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

Proč by neměla jet? Radeon 3870 zvládne nynější hry všehny na skoro plný detaily s rozumným rozlišením, snad jen kromě Crysis. Takže myslím, že určitě, nemůžou si dovolit hru, která pojede jen lidem co maj super grafiky.

0/0
13.5.2009 17:18

Nokiaman

Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

Ne. Kup si radši nVidii. Uděláš lípR^

0/0
13.5.2009 17:28

Lubis

Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

To uz zas vidim na flame nV vs Ati. Nechapu proc by zrovna mel kupovat nVidii. Kdyby jsi napsal "Kup radsi novou GK" tak ok. Ale vnutit mu at si kupi nVidii, to je ....Rv:-©

0/0
13.5.2009 17:37

Techniq

Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

Ty si loleq! Radši se na ňákou Nvidii vys.r a kup pořádný železo! Nvidie je pro LOOSERY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-O Pravý borci mají S3 bl.be!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
13.5.2009 17:42

kill

Re: Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

dobrej joke!;-D8-o(Y):-©

0/0
13.5.2009 18:15

----

Re: Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

"Pravý borci mají S3, místo mozku kulový a umý gramatyku!" Asi tak nějak, co?

0/0
13.5.2009 23:47

bah

Re: Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

A kdo je potom loleq když sám píšeš takhle..

0/0
14.5.2009 10:04

Nokiagay

Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

Rv

0/0
13.5.2009 18:37

Jumík

Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

Vyměň to za HD4890, tahle karta nějakou GTX285 rozseká jak nic a je za polovinu peněz ;-)

0/0
13.5.2009 18:06

gih

Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

Jo jasne...koupim si radeon a pak budu nevericne zirat jak mi na nem nic poradne nejde,a kdyz tak s grafickymi bugy..radeony nebrat..za polovic penez..polovicni kvaliat....flame?..hihihi

0/0
13.5.2009 21:00

Nokiagay

Re: Re: Re: Myslíte, že Doom 4 a Rage pojedou na radeonu 3870?

....debil? ..hihihi

0/0
14.5.2009 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.