Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fotorealismus: za 10-15 let

Fotorealistická grafika? Podle Tima Sweeneyho, zakladatele Epic Games realita do 10-15 let. Ale skutečně realistického pohybu lidí se podle jeho názoru jen tak nedočkáme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

Kdo to psal?

To psalo nejake desetilete dite? Napred se mluvi o fotorealisticke grafice, ale placa tam nesmysly o tisicovkach kosti, kdyby treba svalu, ci pohybu svalu, budiz. Jak probiha pohyb cloveka uz vime, je jen otazka naprogramovat takovy algoritmus, ci spise udelat dostatecnou databazi pohybu, aby pohyb tela, svalu, ale i vlasu byl realisticky. Toto je opravdu narocny ukol. Ale nechapu na co bychom potrebovali pro fotorealistickou grafiku simulovat funkci lidskeho mozku. On snad jde mozek a mysleni videt? A pak ta poznamka, ze kdyz uz se toto vyresi, tak je tu problem s AI. Za prve: prave simulace funkce mozku je AI a nema nic spolecneho s fotorealicnosti. Boze, co za diletanty vam to tu pise? Nedovzdelane deti, ktere neumi ani prelozit pet vet a nedojde jim, ze placaji naproste hovadiny? 

0/0
28.5.2009 0:19

Toda

Re: Kdo to psal?

Jenže právě PS3 je strašně výkonná konzole s devíti jádrovým Cellem a dost slušnou grafikou o frekveni 550 Mhz. Stačí se třeba podívat na hry jako Siren Blood: Curse nebo MotorStorm, který navíc používá 4D textury! Navíc teď dostaly zpětně trofeje tituly jako Pure, NFS: Undercover či Tombraider: Underworld a konzole se dá sehnat už pod 8 tisíc. O přechodu her do plně 3D zobrazení (spešl monitor + brýle) ani nemluvě.

0/0
28.5.2009 4:29

Re: Kdo to psal?

Fotorealismus, simulace kostí a svalů a funkce mozku spolu souvisí. Fotorealismus neznamená že počítač vygeneruje za půl roku dokonalý obrázek, ale že se to bude hýbat v reálném čase a člověk to nepozná od reality. A právě v pohybu se i dokonale vyrenderovaný postava může člověku jevit jako umělá. Tělo i při zcela prostých pohybech dělá spoustu zvláštích věcí. Stisk ruky napne viditelně šlachy v paži. Usměv neprotáhne jen pusu, ale pohne svaly i kolem očí, a tak dále. Pak je tu spousta reflexů, vyvažování těšiště a tak dále. I chůze po schodech, která se teď dělá jen spuštěním podivné animace, je extrémně náročný proces. Tohle všechno se prostě nedá předem připravit a pak jen v určitých situacích spouštět. To se musí fyzikálne simulovat právě pomocí kostí, svalů a i některých částí mozku. Simulovat všechny neurony v mozku pochopitelně pro fotorealismus není třeba, ale pro některé věci by se simulace nějakých těch neuronů jistě hodila.

0/0
28.5.2009 9:02

Michal

Re: Kdo to psal?

Je to dost zmatečně pospojované dohromady, ale asi chápu, jak to bylo myšleno - pro dokonalé napodobení živého člověka (či zvířete) by už nestačilo simulovat pohyb svalů a kostí, ale celou nervovou soustavu, která by už sama kosti a svaly řídila. Takže takto vytvořená postava v počítačové hře by neměla předem určené pohyby, ale umělý mozek, který by třeba při stisknutí šipky vpřed, řekl umělým kostem a svalům, co mají dělat, aby se počítačová postava pohnula vpřed. A myslím, že jednou to půjde, nic není nemožné;-)

0/0
28.5.2009 17:03

David

Dodnes nechápu jednu věc

televizní vysílání v PAL má rozlišení zhruba 525x760 a 25 fps a přesto je obraz poskytovaný obyčejnou televizí realitě výrazně blíž, než všechny hi-res gamesy s fps někde kolem stovky... Proč se tvůrci enginů nezaměří tímto směrem? Výsledek by byl jistě zajímavý.

0/0
27.5.2009 23:41

Bobr

Re: Dodnes nechápu jednu věc

Jakým směrem? Vyházet všechny zobrazovací zařízení s větším rozlišením než PAL ? Chlape, to budu muset zahodit mobil :D

0/0
29.5.2009 12:57

Azazel

Jeden by skoro řekl

že tomu ten člověk bude rozumět :) a přitom blábolí takový nesmysly...

0/0
27.5.2009 20:26

x

Re: Jeden by skoro řekl

JJ jen Gears of War 2, graficky vlastne takovy odpad;-)

0/0
27.5.2009 23:01

x

Graphic

Kdyby se ty desky a ctverecek v PONGU pokryly nejakou UE3 slusivou texturou, bylo by to take docela fotorealisticke.

0/0
27.5.2009 17:00

Uz aby to bylo

Snad fotorealismus prijde driv

Tyhle zpatecnicky reci o tom, ze na grafice nezalezi apod. si strcte nekam. Koho to ma bavit hrat v tak tezce primitivnim prostredi. Az prijde fotorealisticka grafika, to bude teprve zabava! Tech moznosti tezko domyslet-urcite nebude vyuziti jen v zabavnim prumyslu. Jen napr. dnesni pornograficky PR bude mit problemy(paklize se nepreorientuje):-)

0/0
27.5.2009 16:58

jan

Re: Snad fotorealismus prijde driv

Já osobně hraji hry protože mě baví a ne že mají pěknou grafiku - když chci pěknou grafiku tak jdu ven....

0/0
29.5.2009 12:55

randomofamber

foto vs video

Ať nejprve zvládnou fotografii a teprve pak se můžeme bavit o pohyblivých obrázcích...

0/0
27.5.2009 13:52

sfqefasdfa

V lidským těle je

přibližně 220 kostí. Žádný tisíce. Svalů trochu víc, ale rozhodně to není problém zpracovat, jak se nám tu snaží namluvit. :-©

0/0
27.5.2009 12:53

def...

Re: V lidským těle je

uz abys zacal, at to do vikendu stihnes Rv:-©

0/0
27.5.2009 15:47

Frtka

Re: V lidským těle je

220 kostí, všechny kloubní podpůrný struktury (vazy, menisky, atd.), kterých je tak 500, aby se daly vymodelovat realný rozsahy a průběhy pohybů. No a k tomu zhruba 650 svalů, u nichž pro realistickej pohyb musíš velký svaly rozdělit minimálně na snopce a mimický na jednotlivý vlákna aby to vypadalo realisticky. No, vlastně to není žádný problém žejo?

0/0
27.5.2009 17:22

Azazel

Re: Re: V lidským těle je

On to opravdu žádný problém není! Jenom se to zkrátka nedá udělat přes noc ... jsou potřeba roky práce. Ale ne tisíciletí, jak se snaží naznačit článek.

0/0
27.5.2009 20:28

o.kostal

za 10 let?

asi zaspal dobu

vzdyt uz dneska jsou programy, ktere toto umi ... zeptejte se Lucas Arts ...

0/0
27.5.2009 12:22

wostrey

Re: za 10 let?

tak ve filmech, kde na animaci jedne postavy pracuji cele serverove farmy, to jiste mozne je. Rekl bych vsak, ze rec byla o hrach pro osobni pocitace.[>-]

0/0
27.5.2009 13:50

Pert

Re: za 10 let?

Tady se bavime o realtime renderingu, ne predrenderovane sceny ve filmu.

0/0
27.5.2009 18:36

Lupulin

klidně za 100 let

klidně ať je to až za sto let..nebo vubec, já ke hraní nepotřebuju fotorealismus...naopak, fotorealismu mam dost behem dne a rad hraji nerealistycky...

0/0
27.5.2009 11:20

Walome

Re: klidně za 100 let

Přesně tak!!! Porč si sednout k počítači a vidět tu hnusnou reálnou podobu hnusnejch budov? Musí tam být nádech něčeho jiného - to si můžu zahrát ty staré adventury, kde jsou místo obrazovek reálné fotky...jako sory, pc grafika je pc grafika a já nestojím o nic reálného.

Prej za deset let. Dobrej fantasta :-D Jo jasně, grafika stoupá rychle, ale už by se mohli uklidnit a dělat vymakaný hry, ne jen vymakanou grafiku.

0/0
27.5.2009 11:22

Re: Re: klidně za 100 let

Asi si to zcela nepochipil. Fotorealismus neznamená že hry budou mít grafiku nerozeznatelnou od všední současnosti. Jde o to, že půjde vytvořit realita nerozeznatelná od představy tvůrce. Opravdu nechápu, proč stále lidé při vizích o fotorealismu vidí jen napodobování okolní reality.

Já se naopak na dobu, kdy tvůrci, grafici, designéři a vizionáři s fantasií nebudou omezeni výkonem HW a budou moci na obrazovky monitorů procpat i ty své nejdivočejší představy, velice teším.

0/0
27.5.2009 14:57

Lupulin

Re: Re: Re: klidně za 100 let

fujtajxl..to zni hrozne cos napsal....ja doufam ze vsechny fantazie se na obrazovku nedostanou nedokazu si tu hruzu dost dobre predstavit...verim spis v tvorbu ktera se odehrava za vyzualizaci a tou je kvalitni programovani hernich mechanismu, uměla inteligence, adaptabilni  AI, skloubeni žánrů, způsob ovládání..viz.wii

0/0
27.5.2009 15:04

k

Re: Re: Re: Re: klidně za 100 let

Ty si spadol z jahody?

"ja doufam ze vsechny fantazie se na obrazovku nedostanou"

A o com asi hry su.... ?? Nechutna hra sa da spravit aj s dnesnou grafikou...

0/0
27.5.2009 16:47

junior1099

Re: klidně za 100 let

Jsem s váma. ;-)

0/0
27.5.2009 13:30

Nokiaman

Re: klidně za 100 let

;-)R^

0/0
27.5.2009 21:06

Dhatz

15 years

to sice jo, s použitím nejnovějších technologií,ale bude toho schopen jedině nějaký BLUE G3N3ration. uvědomujete si že počítat realistické osvětelní (tak aby každý bod každého chlupu obsahoval světo odražené od všeho ostatního) JEDINÉHO ochlupeného zvířete je setsakramantský problém i pro dnešní největší studia? A co teprve fyzika, ještě jsem neviděl animák, kde by se chlupy na zvířatech chovaly zcela realisticky (Aslana v narii nemůžu posoudit, neviděl jsem).

0/0
27.5.2009 9:02

batman3d

Re: 15 years

no ja nevim, ale pamatujes si grafiku pred 15ti lety? to byly 16ti bity v plenkach a nejmodernejsi hrou v te dobe byl duke nukem 3D........rekl bys v te dobe, ze je mozny, aby hry za 15 let vypadaly skoro (opravdu skoro......) realne co se tyka vyrazu v obliceji, texturama, bumpmappingem atd?.....15 let je dlouha doba a vzhledem k vyvoji HW a technologii tohle vsechno umoznujich to myslim nebude tak prehnane, myslim si, ze je to i realne....samozrejme ne tak, ze se bude renderovat kazdy chlup na zvireti zvlast a jeste v realnem case pri rozliseni teba 20000*12000 ..... ;)

0/0
27.5.2009 9:48

Dhatz

Re: Re: 15 years

ja pred 15 lety mel 3 roky, nepamatuju a prvni hra kterou jsem hral a zajel byl aladin a, to bylo v dobe kdy uz byly RGB barvy, akorat ja mel srot s hrama ve VGA rozliseni a stejne jsem se v te dobe o barvy nestaral.  nejoblibenejsi a  "zakazana" bylo GTA 1. ja jsem neresil jak budou hry vypadat ani u druhoho PC po strejdovi, to byl zastaraly komp tak sem si akorat vsimnul ze v NFS existujou nejake pixel a vertex shadery u novejsich PC a az jak prisla generace 8800GT tak jsem se zhrabali na novy, a ja mohl vyzkouset takove slavne hry jako F.E.A.R. a vlastne vsechno co  potrebovalo shadery jakekoli generace. nejhorsi je ze od 2005 nevychazelo prakticky nic dobreho krome GTA a mass effectu.

0/0
27.5.2009 10:54

martin

Re: Re: 15 years

duke nukem 3d chtel procesor 386, ktery byl 32 bitovy, 286 byly 16ti bitove; krom toho autor (puvodni, ne clanku) spravne poukazuje na algoritmy - ty z pocitacove grafiky jsou zname dost dlouho, dnesni hry nejspis nedelaji nic jineho (jen v hw a rychle; a nejspis ne vsechno - raytracing napr.), nez co graficke programy jiz pred lety

0/0
27.5.2009 14:52

Sledgehewer

Re: Re: Re: 15 years

Je malá oprava: DN3D by sice teoreticky na 386DX byl spustitelný, určitě ne ale hratelný. Na 486DX2/66MHz  běžel na hranici únosnosti. On i o 3 roky starší Doom se na 486SX/40MHz dal hrát jen v menším okně, popř. s menšími detaily. www.high-voltage,cz

0/0
28.5.2009 9:13

JonnyRobbie

Re: 15 years

myslíš si, že je opravdu třeba, aby se takle světlo chovalo na všech chlupech? Je to vůbec postřehnutelné? Spousta věcí lze vynechat i při zachování realističnosti. Podle mě je docela dobré dosáhnout relativně dobré realističnosi už dnes. Problém je v tom, že to je non-real-time, takže to je potřeba ještě náko zoptimalizovat, aby se to dalo použít i v real-time renderingu.

0/0
27.5.2009 10:04

Dhatz

Re: Re: 15 years

výkon je vždy problém, a skutečně realistické grafiky dosáhneme stejně až rozdíl mezi skoro a úplně realistickou nebude poznat. když chceme zaručit že nebudou aliasingy a glitche a že všechno bude 100% jak by bylo při stejných podmínkách v realitě tak se bez simulace skutečného světla neobejdeme. zjednodušeno je to právě tím že se renderuje jen pro zobrazené pixely(sice by svět musel být nahrán v paměti a 360°všude, ale zdroje rays by byly jenom podle zobrazení)

0/0
27.5.2009 11:00

o.kostal

Re: 15 years

doporucuju podivat se na Final Fantasy 3 ... nebo i jine ...

Prvnich x minut jsem nevedel, zda je to hrane nebo pocitacove, tak at mi nekdo nevyklada, ze az za 15 let.

0/0
27.5.2009 12:23

k

Re: Re: 15 years

Si si isty ze to bola FF3? Lebo netusim ako by si niekto mohol pomylit ten specificky FF/manga styl s realitou...

0/0
27.5.2009 16:43

PS

grafika

Pche.. vsichni majitele PS3 co hrali Uncharted (pasaz s vodnim skutrem) se ted jen smeji pod vousy.. Tak si na ni 10-15 let cekejte.. My uz ji mame TEDR^ PLAYSTATION 3 OU YA!!!!!

0/0
27.5.2009 4:12

Roman

Re: grafika

jo vypada to jak z plasteliny  PS3 je proste graficka revoluce na kterou nikdo neumi programovat >/

0/0
27.5.2009 7:59

delosombres

Re: grafika

Ten byl dobrej.

0/0
27.5.2009 8:38

JonnyRobbie

fotorealistická grafika?

fotorealisticka hrafika?....prosím, jak si račte přát http://www.freegame.cz/game.php?id=5040 ;-);-)

0/0
26.5.2009 22:20

Dhatz

Re: fotorealistická grafika?

hrafika? tak tos vymyslel přesný slovo.

0/0
27.5.2009 9:06

JonnyRobbie

Re: Re: fotorealistická grafika?

ježiš...překlep....jako kdyby se ti to nikdy nestalo .. ;-)

0/0
27.5.2009 9:59

Dhatz

Re: Re: Re: fotorealistická grafika?

já jsem to tak myslel, je to dost výstižný, moje překlepy taky vyjdou několikkrát líp než origo.

0/0
27.5.2009 10:46

delosombres

hm

Pěkně se na to kouká, ale aby to pak ještě byly hry a ne jen hodinový interaktivní film.

0/0
26.5.2009 21:40

Manfred

Crysis 2

Tak teda nevím, před rokem jsem četl článek, že hlavním tahákem v CRYSIS II má být fotorealistická grafika... Přišlo mi to jako blbost, pokud by to mělo vyjít za pár let....?!!?

0/0
26.5.2009 21:27

Sten

Re: Crysis 2

To už jsem čet i u UT3 když se na něm dělalo :-)

0/0
26.5.2009 21:54

Bob

Re: Crysis 2

Ja uz u Duke Nukem Forever nekdy pred 10 lety ..

0/0
26.5.2009 22:56

Dhatz

Re: Crysis 2

nikdy nebude fotorealistická grafika dokud nebude skutečná fyzika, nikdy nedosáhneš realismu aniž by byl každý list 3D a všechny normalmapy nebyly hrazeny tesselací podle displacement mappingu. To samé platí o interakcích, nikdo ti nevěří že je to realistické když někoho zabiješ katanou a nebude na něm ani škrábanec.

0/0
27.5.2009 9:10

Anal.s

video

tady jeste male video :) http://www.youtube.com/watch?v=84Fi3tjmk3E

0/0
26.5.2009 20:41

Anal.s

Fyzika atd.

Realisticka fyzika v CoD? Nedelej si srandu :D. AI by chtelo polepsit, ale to je hodne slozity proces. Musel by se udelat jeden standart jako je treba dnes Havok pro fyziku, ktery by se pouzival pro AI ve hrach. Spis bych ocenil tu fyziku. Hlavne by to chtelo zamakat na fyzice vody. Predstavte si jak se voda vali ze schodu a neni poznat ze je udelana z malinkych kulicek. Unasi predmety co ji stoji v ceste atd. Grafika je dnes, hlavne co se tyce textur, uz pomalu na maximu zobrazovacich schopnosti monitoru. Da se jeste vylepsovat nasviceni, ale to uz je hodne HW narocna zalezitost. Spis bych to videl, ze ted zazijou velky boom casticove efekty a taky nejake ty jemne stiny. Casticove efekty byly povedene v Assasins Creed, kde se valil jemny prach vsude v ulicich ci po pousti. Takhle by to ted melo byt vsude.

0/0
26.5.2009 20:41

Paeris Kiran

Umělá Inteligence

V 99 procentech her není počítač ani schopný provést rozhodnutí že taktický ústup je lepší než rozšíření několika cílů.

0/0
26.5.2009 19:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.