Diskuze

Fotorealismus: za 10-15 let

Fotorealistická grafika? Podle Tima Sweeneyho, zakladatele Epic Games realita do 10-15 let. Ale skutečně realistického pohybu lidí se podle jeho názoru jen tak nedočkáme.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tom

28. 5. 2009 0:19
Kdo to psal?

To psalo nejake desetilete dite? Napred se mluvi o fotorealisticke grafice, ale placa tam nesmysly o tisicovkach kosti, kdyby treba svalu, ci pohybu svalu, budiz. Jak probiha pohyb cloveka uz vime, je jen otazka naprogramovat takovy algoritmus, ci spise udelat dostatecnou databazi pohybu, aby pohyb tela, svalu, ale i vlasu byl realisticky. Toto je opravdu narocny ukol. Ale nechapu na co bychom potrebovali pro fotorealistickou grafiku simulovat funkci lidskeho mozku. On snad jde mozek a mysleni videt? A pak ta poznamka, ze kdyz uz se toto vyresi, tak je tu problem s AI. Za prve: prave simulace funkce mozku je AI a nema nic spolecneho s fotorealicnosti. Boze, co za diletanty vam to tu pise? Nedovzdelane deti, ktere neumi ani prelozit pet vet a nedojde jim, ze placaji naproste hovadiny? 

0 0
možnosti

Toda

28. 5. 2009 4:29
Re: Kdo to psal?

Jenže právě PS3 je strašně výkonná konzole s devíti jádrovým Cellem a dost slušnou grafikou o frekveni 550 Mhz. Stačí se třeba podívat na hry jako Siren Blood: Curse nebo MotorStorm, který navíc používá 4D textury! Navíc teď dostaly zpětně trofeje tituly jako Pure, NFS: Undercover či Tombraider: Underworld a konzole se dá sehnat už pod 8 tisíc. O přechodu her do plně 3D zobrazení (spešl monitor + brýle) ani nemluvě.

0 0
možnosti

David

27. 5. 2009 23:41
Dodnes nechápu jednu věc

televizní vysílání v PAL má rozlišení zhruba 525x760 a 25 fps a přesto je obraz poskytovaný obyčejnou televizí realitě výrazně blíž, než všechny hi-res gamesy s fps někde kolem stovky... Proč se tvůrci enginů nezaměří tímto směrem? Výsledek by byl jistě zajímavý.

0 0
možnosti

Bobr

29. 5. 2009 12:57
Re: Dodnes nechápu jednu věc

Jakým směrem? Vyházet všechny zobrazovací zařízení s větším rozlišením než PAL ? Chlape, to budu muset zahodit mobil :D

0 0
možnosti

Azazel

27. 5. 2009 20:26
Jeden by skoro řekl

že tomu ten člověk bude rozumět :) a přitom blábolí takový nesmysly...

0 0
možnosti

x

27. 5. 2009 23:01
Re: Jeden by skoro řekl

JJ jen Gears of War 2, graficky vlastne takovy odpad;-)

0 0
možnosti

x

27. 5. 2009 17:00
Graphic

Kdyby se ty desky a ctverecek v PONGU pokryly nejakou UE3 slusivou texturou, bylo by to take docela fotorealisticke.

0 0
možnosti
K

Uz aby to bylo

27. 5. 2009 16:58
Snad fotorealismus prijde driv

Tyhle zpatecnicky reci o tom, ze na grafice nezalezi apod. si strcte nekam. Koho to ma bavit hrat v tak tezce primitivnim prostredi. Az prijde fotorealisticka grafika, to bude teprve zabava! Tech moznosti tezko domyslet-urcite nebude vyuziti jen v zabavnim prumyslu. Jen napr. dnesni pornograficky PR bude mit problemy(paklize se nepreorientuje):-)

0 0
možnosti

jan

29. 5. 2009 12:55
Re: Snad fotorealismus prijde driv

Já osobně hraji hry protože mě baví a ne že mají pěknou grafiku - když chci pěknou grafiku tak jdu ven....

0 0
možnosti
R

randomofamber

27. 5. 2009 13:52
foto vs video

Ať nejprve zvládnou fotografii a teprve pak se můžeme bavit o pohyblivých obrázcích...

0 0
možnosti

sfqefasdfa

27. 5. 2009 12:53
V lidským těle je

přibližně 220 kostí. Žádný tisíce. Svalů trochu víc, ale rozhodně to není problém zpracovat, jak se nám tu snaží namluvit. :-©

0 0
možnosti
D

def...

27. 5. 2009 15:47
Re: V lidským těle je

uz abys zacal, at to do vikendu stihnes Rv:-©

0 0
možnosti
O

o.kostal

27. 5. 2009 12:22
za 10 let?

asi zaspal dobu

vzdyt uz dneska jsou programy, ktere toto umi ... zeptejte se Lucas Arts ...

0 0
možnosti
MV

wostrey

27. 5. 2009 13:50
Re: za 10 let?

tak ve filmech, kde na animaci jedne postavy pracuji cele serverove farmy, to jiste mozne je. Rekl bych vsak, ze rec byla o hrach pro osobni pocitace.[>-]

0 0
možnosti

Lupulin

27. 5. 2009 11:20
klidně za 100 let

klidně ať je to až za sto let..nebo vubec, já ke hraní nepotřebuju fotorealismus...naopak, fotorealismu mam dost behem dne a rad hraji nerealistycky...

0 0
možnosti

Walome

27. 5. 2009 11:22
Re: klidně za 100 let

Přesně tak!!! Porč si sednout k počítači a vidět tu hnusnou reálnou podobu hnusnejch budov? Musí tam být nádech něčeho jiného - to si můžu zahrát ty staré adventury, kde jsou místo obrazovek reálné fotky...jako sory, pc grafika je pc grafika a já nestojím o nic reálného.

Prej za deset let. Dobrej fantasta :-D Jo jasně, grafika stoupá rychle, ale už by se mohli uklidnit a dělat vymakaný hry, ne jen vymakanou grafiku.

0 0
možnosti

Dhatz

27. 5. 2009 9:02
15 years

to sice jo, s použitím nejnovějších technologií,ale bude toho schopen jedině nějaký BLUE G3N3ration. uvědomujete si že počítat realistické osvětelní (tak aby každý bod každého chlupu obsahoval světo odražené od všeho ostatního) JEDINÉHO ochlupeného zvířete je setsakramantský problém i pro dnešní největší studia? A co teprve fyzika, ještě jsem neviděl animák, kde by se chlupy na zvířatech chovaly zcela realisticky (Aslana v narii nemůžu posoudit, neviděl jsem).

0 0
možnosti

batman3d

27. 5. 2009 9:48
Re: 15 years

no ja nevim, ale pamatujes si grafiku pred 15ti lety? to byly 16ti bity v plenkach a nejmodernejsi hrou v te dobe byl duke nukem 3D........rekl bys v te dobe, ze je mozny, aby hry za 15 let vypadaly skoro (opravdu skoro......) realne co se tyka vyrazu v obliceji, texturama, bumpmappingem atd?.....15 let je dlouha doba a vzhledem k vyvoji HW a technologii tohle vsechno umoznujich to myslim nebude tak prehnane, myslim si, ze je to i realne....samozrejme ne tak, ze se bude renderovat kazdy chlup na zvireti zvlast a jeste v realnem case pri rozliseni teba 20000*12000 ..... ;)

0 0
možnosti