Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stereotypy současného herního průmyslu aneb kam to spěje?

I herní průmysl v současnosti prochází jistým útlumem. Možná ho to ale aspoň nakopne jiným než současným směrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Scorpio

rpg

A co takový rpg? KotORy, TeSy, The longest journey..... takovýho příběhu v multiplayeru fakt nedosáhnete......... Já si taky rád s kámošema zahraju Unreala, bo trackmanii, ale single hry nikdy nebudou mrtvý.... je to být součástí příběhu... (to ste v knize taky)

0/0
2.6.2009 17:33

Marty

Multiplayer

Proč chtějí hráči multiplayer? Protože třeba mě osobně víc baví hrát s kámošema po LANU než hnít u kompu sám a bavit se jen s virtuální AI.

0/0
2.6.2009 15:29

MIlo

muj nazor

Hmm myslim ze digitalni distribuce ala Steam je jedina budoucnost... Vsichni to vidime u hudby, kde jeste nedavno taky par podobnych maniaku nadavalo ze to tak nepujde a kdesi cosi, nakonec digitalni prodej hudby je pro soucasny hudebni prumysl zachranou. Hry budou nasledovat a nakonec budou nasledovat i filmy klidne i v super HD HD kvalite s tim jak se zrychluje pripojeni.

Jeste ke steamu: Steam hru sice nemuzu prodat, ale taky ji nemuzu ztratit (!!!) coz je obrovska vyhoda.

K SP vs MP : Autorovo presvedceni o tom ze vsichni chteji MP tady plyne z jedne jedine vety nejakeho producenta (wtf?) - prave bioshock dokazuje ze hra se proda bez problemu i bez MP. Nektere hry proste k MP nejsou a je chybou si myslet ze kolem herniho sveta existuji jakesi neviditelne tlaky a sily ktere vsechny nuti se prizpusobovat - coz je ovsem patřní argument celého článku...

Jediné s čím mohu souhlasi jsou ty bouchající sudy.

0/0
1.6.2009 11:52

Feidias

trendy

Já jsem článek pochopil tak, že do hry se nemá násilně dávat to co tam nesedí, nezacházet do nesmyslných exterému a nedávát tam to co je nedodělané a nedotažené. Je dobré se nad tímhle zamyslet, protože člověk je ušetřen celé řadě špatných her, ale zase pokud umí udělat např. výborný single i multiplayer tak je to ideální. Přijde mi, že to nakonec stejně závisí spíše na kvalitních vývojářích a ne na trendech. Dovolím si nepodložené tvrzení:-): dobrý vývojář respektuje trendy, ale přitom ví co nefunguje. San Andreas bylo větší než Vice City a fungovalo to skvěle. Just Cause je ještě o dost větší, ale vlastně nemá více možností. Asi je celkem normální, že dobrých her bude spíše méně a opravdu výborná se objeví tak jednou do roka.

0/0
31.5.2009 14:30

Wuuduu

SP vs MP

Moj nazor je:

Single player: Niekomu k radosti staci porazit nascriptovanu AI pocitaca. AI, ktora nerobi vlastne rozhodnutia, nema fantaziu, kazdy jeden jej krok je dopredu naprogramovany a vo finale je to vzdy debilny, akoby dusevne postihnutym hkuchy a slepy nepriatel, ktoreho sejme aj polodementna opica, ak jej date cas, aby si to natrenovala. To ja za vyzvu uz nepovazujem.

Multi player: Ak clovek natrafi na supera, co je lepsi, ak ma stastie na dobru partiu ludi...

Ani vsetky SP hry na svete sa tomu nevyrovnaju, ani ked priratas vsetky tie radoby epicke deje.

Kedze hry hravam este od cias ZX Spectra, naozaj mi uz ziadna SP hra na svete nema co ponuknut, vsetko tu uz bolo.

0/0
28.5.2009 10:48

joe

Re: SP vs MP

no máš pravdu, ale jednak zjednodušuješ pohľad iba na FPS žáner (prípadne stratégie) a ďalej čo napr. také taktické akcie, kde máš za úlohu prepadnúť povedzme nejaké stanovisko. To by si musel živým hráčom nariadiť aby hodinu strážili nejaký objekt a len tak sa tam prechádzali, kým ty sa ich akože pokúsiš napadnúť.

0/0
28.5.2009 12:01

Wuuduu

Re: Re: SP vs MP

nie je to len o FPS, pretoze presne taka situacia, aku popisujes ako nemoznu, je bezna napr. v EVE Online. A tych hodin byva casto aj viac, ked fleet commander nariadi nieco strazit...

A aj v inych MMO/MP hrach to je podobne, a to je presne to, co sa mi paci. Nie su sam na svete jedinym ubermenschom, najlepsi z najlepsich...

:-)

0/0
28.5.2009 12:37

Anatoly

Re: SP vs MP

SP: Myslím si, že leckomu to nestačí, ale většině bohužel ano. Kdyby se místo na grafiku kladl důraz na AI, tak by jsme se podle mě dočkali zajímavých věcí od počítačových protivníků. MP je sice pěkný, ale nedokáže nahradit dobře napsaný příběh (teď mluvím k FPS u strategií to jeněco jiného). Obzvlášť pokud se nejedná o čistou FPS (SS, Deus Ex).

0/0
31.5.2009 13:47

Mata

Zjednodušování

Podle mě je největším problémem současných her tzv. "snaha o zpřístupnění hry masám." V praxi to znamená, že hry jsou jednodušší, v RPG zůstává akorát pár atributů, komplexní strategie je neznámý pojem atd. Chápu, že distibutoři chtějí prodat, ale chválit hru, která vydží 15 hodin, že je dlouhá to už je moc. K online distribuci bych rád poznamenal, že většinou levnější není, časem hru seženete novou v obchodě třeba i za 400, přičemž na steamu stojí pořád 40Euro. Pravda je, že je to mnohem pohodlnější, ale na to, co s tím je spojeno za náklady jsou ceny docela nepřiměřené.

0/0
27.5.2009 23:45

Snoop

.

Jj vsude se cpe multak a stejne vsichni hrajou cs,cod.

0/0
27.5.2009 17:06

karel

Re: .

    n                 X

    o                 X

    a                 X

    c                 X

    o                 !

0/0
27.5.2009 17:12

Ajajaj

pěkné

Fakt pěkný článek, jen pár drobností:

Dát fotku Gabe Newella k odstavci, kde se mluví o "tlouštících - béčkových slibotechnách"... no! Nemá sice zrovna sportovní postavu, ale jeho (a jeho týmu) hry bych osobně zařadil do AAA skupiny ;-)

Co se multiplayeru týče - myslím, že tvůrci nemají nápady - ty multiplayery sou furt stejné a v mnoha případech o ničem. Příklad, co bych si třeba chtěl zahrát jako takový co-op režim nějakého hororu: Já a kamarád začneme každý jinde (každý hraje svou linku/postavu/příběh), pak se oba setkáme, chvíli hrajeme spolu, pak je potřeba se rozělit: každý má jiný úkol - někdo ho třeba zvládne rychleji a ten druhý mu po spnění toho svého půjde pomoct atd. atd... prostě takový singl akorát místo npc kámoš na netu.

Co se steamu týče - za nejlepší kombinaci považuju koupit si krabicovou verzi, kterou pak na steamu regnu - Chci si zahrát HL2 - hmm, budu stahovat 5GB nebo to nainstaluju z dvd? Chcu si zahrát CS - hmm, chce se mi vytahovat DVD nebo dám stáhnout 400MB? Odskočím si na wc a než se vrátím je to doma ;-) Jen ta nemožnost hru zase odregistrovat/převést na jiný účet je fakt na facku - zaplaceno už dostali tak o co jde? ;-O

0/0
27.5.2009 16:48

joe

Re: pěkné

Tiež mám nápady na nové typy multiplayeru, napr. spojiť epický singleplayerový príbeh s multakom takou formou, že by sa boti, s ktorými sa stretnete v každej strielačke nahradili živými hráčmi, ktorí by sa mohli pripojiť. Takto sa dokonca dajú hrať aj stealth hry - viď. napr. multiplayer splinter cell. Kludne by sa mohli vytvoriť dve príbehové linky, kde by proti sebe stáli dve strany a tá strana ktorá by zvládla svoju úlohu by sa v príbehu posunula ďalej (na novú mapu).

Inak páčia sa mi multiplayerové mapy v Crysis aj tie režimy, len žiaľ nie sú vraj moc hrané. Je to náročné na to že je človek viazaný na nejaký klan, s ktorým sa zohraje. Zial servery su plne blbeckov hrajucich deathmatch, chyba herna disciplina, zmysel pre kooperaciu.

0/0
27.5.2009 17:03

Earl

Re: pěkné

to je ten nejstupidnější nápad na pseudomultiplayer co jsem za dlouho dobu slyšel R^

0/0
28.5.2009 18:59

Odulin

...

Clanek i nazory v nem se mi libi. Basta..

0/0
27.5.2009 14:35

6196055

Re: ...

51 de81l:-©

0/0
27.5.2009 14:39

Koulmen

souhlasim

S autorem souhlasim ve vsech bodech, je videt, ze ma prehled a vyzna se... krasny priklad z posledni doby je ra3 uprising - jen vsichni budou remcat nad tim, ze nema mp, ale ty skvele propracovane a tuhe mise tito lide premysli..

Kde jsou ty casy, kdy se parilo vyhradne sp... Lepsi nez po sobe rvat se zhulenym americanem

0/0
27.5.2009 13:53

bigboss

Re: souhlasim

strategie bez multiplayeru? lol neni lepsi se utkat se zivym hracem?

0/0
27.5.2009 14:18

joe

.

Ked som čítal nadpis, tak som čakal od článku niečo iné ako obsahuje. Pripadá mi že autor je zaujatý. Tie veci čo vymenováva mi vôbec nepripadajú ako problém dnešných hier. Napr. multak - čo je na tom že niekto hra hlavne multi? Ved strielat figurky ovladane clovekom je urcite zabavnejsie ako botov. Dokonca aj fallout 2 (slovom dva) by som si vedel predstavit hrat kooperativne, ved ste tam mali partakov. nebolo by fajn keby niektoreho partaka ovladal clovek?

Digitalna distribucia je pohodlnejsia, autor je proste len staromilec, geek.

To s otvorenymi svetmi som vôbec nepochopil. Máte pocit že všetky hry sú otvorené alebo vám vyhovuje tunel o šírke 3 metre?

Článok o hov.e.:-©

Čo sa týka Bioshocku. Ak chcete napísať článok o herných stereotypoch, sústredte sa radšej na to ako bol Bioshock arkádovitý, porovnajte ho so system shockom.

0/0
27.5.2009 12:07

Phoenix

Re

1) Strilet figurky ovladane clovekem je zabavnejsi nez strileni botu maximalne v pripade, ze se ve hre jedna pouze o strileni. Spousta FPS ztraci kouzlo prave tim, ze se jedna jen o strileni botu a nic jineho. Nejlepsi FPS nabizeji neco uplne jineho (Riddick, Undying, NoLF nebo i Far Cry se rozhodne nedaji popsat jako pouhe strileni botu). Nehlede na to, ze neni nutne strilet jen humanoidni figurky (u ruznych demonku nebo zombii ovladani clovekem postrada smysl).

2) Teziste Falloutu (dvojky zejmena) spociva v necem uplne jinem nez kooperaci s partaky. U dokonalych rozhovoru mi rozhodne kooperace s zivym clovekem nechybela.

3) Digitalni distribuce je mozna obcas pohodlnejsi, ale jednak nemam v ruce placku s krabici (takze z hlediska sberatele ma hra stejnou hodnotu, jako bych ji stahl treba z rapidsharu) a druhak si zejmena Valve hrabe na digitalni distribuci tezke love, diky cemu stoji digitalne distribuovane hry kolikrat vic nez v kamennych obchodech (misto toho, aby staly pulku). Odstrihli spoustu lidi od lizu jen proto, aby zaujali jejich misto a posilili monopolni postaveni.

4) Pro kazdou hru neni vhodny otevreny svet. Funkcnich otevrenych svetu je velice malo (coz nic nemeni na faktu, ze 3m tunel je opacny extrem) a neni potreba je cpat vsude za kazdou cenu.

5) Srovnani se System Shockem, naprosty souhlas. Ted to jenom bezte vysvetlit vetsine konzumentu a vydavatelum. Ja bych osobne take uvital dalsi System Shock (nemluve o Deus Ex) presne v intencich starych dilu, ale obavam se, ze to zustane u zbozneho prani. Bioshock byl sice v porovnani s SS arkada, ale porad daleko lepsi nez naprosta vetsina FPS produkce za nekolik poslednich let.

0/0
27.5.2009 15:29

joe

Re: Re

suhlasim len som reagoval na ten článok, ktorý mi pripadal extremne zaujaty voči multiplayeru. To s tym falloutom asi nebol najlepší nápad, fakt je že tam hodná časť hry (na rozdiel ale od F3) spočívala v komunikácii a v sociálnom kontakte s okolím, to si asi človek musí vychutnať sám. Ale ide o to že si viem predstaviť aj rpg hrané v kooperatívnom režime, niečo podobné ponúklo aj fable 2, ktoré som ale nehral takže neviem ako to tam bolo dotiahnuté (vraj nie moc ideálne). Skrátka vidím to ako pokrok a rozšírenie hratelnosti, nie ako niečo čo sa nasilu pchá do hier.

0/0
27.5.2009 16:09

rime

Re: Re 3) Digitalni distribuce

nesmysl, kdyby chteli znicit konkurenci a mit monopolni postaveni tak to dokazi zrealizovat behem 2 let.Ve skutecnosti je to bohuzel opacne - strach z toho ze lokalni distributori neprodaji diky jejich sluzbe zadne hry a tim padem zkrachuje stale primarni a klicova distribuce pres kamenne obchody online shopy - tohle je asi hlavni duvod vysokych cen na steamu realizovany v zajmu distributora pro ktereho je steam jen okrajova zalezitost a boji se moooc, mimo jine evropa krome UK je nejvic bita takovou politikou.Dukaz - ani ostatni prodejci u kterych se daji stahovat hry na tom nejsou lepe.Je to zacarovanej kruh a proto vivat razor

0/0
28.5.2009 16:10

šoumenvodnetbooku

Souhlasim, ale...

Zajímavý článek a budu velmi zvědavě sledovat, zda je i předznamenáním nějaké změny v redakční filosofii Bonuswebu. Popravdě řečeno, řadu těchto nešvarů nepodporují jen výrobci, ale i herní magazíny. Jen si zahloubejte ve své paměti, kolika hrám jste ubrali body pro "absenci multiplayeru" či "nedostatku dalších možností po dohrání singlu"? Kolika hrám jste vyčítali "naskriptované mise"? Chcete-li změnu ve filosfii herního průmyslu, pak byste ji vy, recenzenti měli také vyžadovat. Řada zbytečných "bonusů" ke hrám, ale i k DVD se přidává jen proto, aby měla dušička recenzentova pokoj, ačkoliv je jasné, že hráč/divák na ně nesáhne. Opravdu by u vás měla šanci čistá singlovka s předem jasně určenou dějovou linií, z níž není možné uhnout (aby to nebyl otevřený svět) a absnecí jakýchkoliv dalších bonusů po dohrání? Ano, plně souhlasím se vším, co se v článku píše, ale vy jste součástí toho soukolí a vaše práce pomáhá podobné stereotypy vytvářet a udržovat. Herní magazíny jsou důležitou součástí téhle subkultury. Mám tedy tento článek chápat tak, že se v budoucnu pokusíte vydat novým směrem "do míst, kam se ještě žádný člověk nikdy nevydal"? Pokud ano, držím vám palce. S pozdravem. Věrný čtenář.

0/0
27.5.2009 11:57

master

blbost

Single prostě už dneska není in, je to překonaná záležitost a uzavřená kapitola. Komu se líbí sedět sám zavřenej u kompu, když může hrát s TISÍCEMA kamarádů z celého světa? Zapomeňte na singleplayer, ten už je prostě mrtvej. MMO hry jsou budoucností, osobně už jsem single hru nehrál snad 5 let (naposled HL2, stejně mě to v půlce přestalo bavit) :-©

0/0
27.5.2009 10:50

P.J.

Re: blbost

Co to žvatláš? Copak když hraješ na netu, tak nesedíš sám zavřenej u kompu?

A jaký TISÍCE kamarádů? ;-D

Navíc, sebelepší MMO/Dota/... ti nenahradí pocit, sžití se se svojí postavou v epickém příběhu. V tomhle ohledu se můžu zahrabat i wowko oproti titulům jako NWN 2, Assasins Creed, Bioshock a spol.

0/0
27.5.2009 10:59

Ashley

Re: Re: blbost

Když hraješ MMO tak sice sedíš doma u PC, ale neustále se sdružuješ s ostatními hráči, komunikuješ, sehráváš se, spolupracuješ, používáš ingame voice chat, jsi členem komunity několika tisíců hráčů. Taky už víceméně nehraju offline hry (s výjimkou Aztaky v poslední době :-)), protože mě prostě nebaví hrát samotnou.

Jestli ti MMO přijdou málo epický tak zkus třeba Lotro, to má propracovanější příběh než AC a Bioshock dohromady, včetně renderovanejch filmečků a ingame eventů :-).

0/0
27.5.2009 11:49

master

Re: Re: Re: blbost

ty musíš být strašně ošklivá fouzatá děvka, když musíš hrát MMO a nemáš pŕítele co by tě bouchal že jo? Protože když hraješ MMO tak ti asi na reálný život a přátele moc času nezbývá.

0/0
27.5.2009 12:33

Ashley

Re: Re: Re: Re: blbost

Přístup na internet by měl být dovolen až po absolvování IQ testu a předložení občanského průkazu.

0/0
27.5.2009 15:58

ruo

Re: Re: Re: Re: blbost

Ty jses peknej imbecil clovece, prej master, mozna tak svyho detskyho pokoje ;-)

0/0
28.5.2009 15:07

oooo

Re: blbost

Ja náhodou maam 1000 dobrých kamarátov, s ktorými hrám online (a čo že sú z číny) a navyše 100 anglicky hovoriacich priateliek s ktorými sa ľúbime a radia mi aj cez mail, ako ich lepsie uspokojiť R^

0/0
27.5.2009 11:14

FantoGir

Re: Re: blbost

A žijes vůbec svůj reálný život? Podle mě asi moc ne...protože než odpovíš na všechny emaily tvých přítelkyň "jak na to" tak ti na tu skutečnou nezbude ani čas ;-D. Che to víc praxe než teorie, nemyslíš? ;-)

0/0
27.5.2009 11:49

icy

Re: Re: Re: blbost

hrával jsem online CSko s kámošema každý den na UG lize, kdy jsme hráli kolem pěti zápasů denně, sice to byla dobrá zábava, srandy kopec, ale asi po dvou měsících jsem se přistihl jak místo abych šel hrát ven basket, který mě baví, tak sedím zavřený doma u kompu. V tu chvíli jsem se rozloučil s klanem a dal si s online hraním pohov. To kažododení sezení u PC a hraní po netu silně leze na mozek !!!

0/0
27.5.2009 13:29

baluz

Re: Re: Re: Re: blbost

To máš naprostou, pravdu ale já to vidim tak že když už hrát tak aspoň onlinbe s těma lidma který sice seděj doma za kompem stejně jako já ale jsou aspoň živý, hrajou s duchem ne jako bot. Furt lepší hrát snima místo basketu, než hrát sám singl místo basketu. Jinak je ale mnohem lepší hrát ten basket. Singlplayer hry nehraju, protože mi to příde jako zabytej čas k ničemu, kdežto online mám aspoň porovnání s ostatníma jak mi to de jestli se zlepsuju nebo ne, prsotě nějaká motivace že to někdo hraje líp, ale já chci bejt lepší. je to sice taky zabytej netvořivej čas, ale baví mě to. Na hraní sou nejlepší LAN party, to může hrát člověk cokoliv ale baví se protože je z lidma co hraje v jedný místnosti. To je opravdová herní komunita. Herní komunita v řádech tisíců lidí kde mám tak 100 kámošů? to nejsou přátelé (teda můžou bejt mezi nima ty co znám osobně) ale to jsou lidi s kterejma se mi dobře hraje, s kterejma mě to baví hlavně je máš jako přátele abys je jednoduše někde našel ve hře, to už záleží  na druhu hry

0/0
28.5.2009 14:35

lordmato

Re: Re: blbost

lol...to su mi uz len kamarati, ale hlavne ze ich je 1000,ze?

a tych tvojich 100 priateliek...lol lol lol    videl si neikedy aj skutocnu zivu priatelku?

lol ze lubite...som zvedavy kolko z nich by ta naozaj lubilo...napisat sa da totiz hocico...

mne osobne staci jedna skutocna ziva slovanska priatelka...

0/0
30.5.2009 22:48

SFK

Re: blbost

Komu se líbí sedět sám zavřenej u kompu, když může hrát s TISÍCEMA kamarádů z celého světa?

Jiste, kdyz budu hrat s tou tisicovkou hracu, tak...tak...zase budu sedet sam zavrenej u kompu.

Oh god, I loled so hard.

0/0
27.5.2009 11:47

hives

Re: blbost

Kazdy ma jine preference. Treba muj oblibeny Hitman. Ten vylozene stoji na atmosfere a na tom, ze jsi sam. Vlastne v nem nikoho dalsiho ani nepotrebuju. Tak proc hned singl odepisovat? 

0/0
27.5.2009 22:39

peta

multiplayer

Clanek jako takovy je pekne napsany, ale take bych s radou veci nesouhlasil.

Pisatel neni hrac. To je zaklad a tudiz ve hre hleda neco jineho nez ostatni.

Aby byl clovek hrac, musi si zahrat vsechny zanry her (logicke, adventury, strategie, rpg, strilecky) aspon 3 tydny jednu a mel by mit po ruce nekoho, kdo mu poradi v problemove situaci.

Hry, ktere povazuji za nutne pro hrani jsou: Loom, Space quest2, King quest 6, wolf, doom, counterstrike, diablo2, wow online, masters of magic / orion, starcraft, neco typu crystal caves a rick dangerous, mahjong, soliter ...

Multiplayer - Zde jde o spolupraci a pokec. Neco jako setkani s prateli v kavarne. Jde o virtualni svet. Vy zijete v tom skutecnem, my jsme spokojeni s virtualnim, je lepsi. Spravny hrac vychutnava hru, objevuje svet a moznosti, jde mu o zabavu, nejde mu o vitezstvi. Pokud se nebavite, nejste hrac, jen obycejny clovek, ktery se chce rozptylit.

0/0
27.5.2009 10:09

Wolfling

Re: multiplayer

Prominte, ale vase definice hrace je mirne receno pochybna. Snad neznam cloveka, ktery by hral aspon tri tydny kazdy zanr, protoze naprosta vetsina lidi u nektereho (casteji nekterych) zanru zjisti, ze ho nebavi a necha toho po trech hodinach (nebo minutach). Potom sice nejsou "hraci" ale ostatni zanry mohou klidne hrat v radu desitek hodin tydne.

Oznaceni "hrac" mi pak pripada jako visacka elitniho klubu, nikoli jako popis cloveka, ktery hraje pocitacove hry.

0/0
27.5.2009 10:14

Dhatz

Re: multiplayer

to by tam zabava musela byt a stare hry dneska uz skoro nikdo neresi. takove ty masy co hrajou ubohe hry jenom protoze jejich stupidni kamosi s nima pari multi jsou fakt k smíchu.

kdyz se ma neco opakovat tak uz to musi stat za to, jinak je z toho dead space.

a nekteri lidi proste onlinovky ani nepovazujou za skutecne hry.

kdyz chces objevovat nudne svety a zbirat kulate svitici nesmysly nebo milionte variace toho smaho co uz bylo v 100 hrach, tak prosim, ty plytvas casem. Ja si na holuby v GTA IV stahnu pigeons detector.

0/0
27.5.2009 10:43

batman3d

Re: Re: multiplayer

hehe neurazej Dead Space (mrtvy mezernik) ;)

0/0
27.5.2009 11:34

junior1099

Re: multiplayer

To je aspoň kvalitní blábol. A já že se v této diskuzi nezasměju.

Kam na takové sr*nce někteří chodí, je mi záhadou.

0/0
27.5.2009 16:04

M

Autor by měl otevřít

Score 1 - 15, Level 1 - 25 tam se totiž psalo se sakasmem a nadsázkou. Tohle je pouze zklamání hráče, který vedle paření her ještě zvládnul chodit do školy a učit se pravopis (tohle je mimochodem poklona). Háček je v tom, že článek vyšel v ČJ v ČR, která nemá prakticky žádnou kupní sílu. Takže se nic nezmění. Doby kdy padaly tituly Dungeon Master, Dune Nukem 3D, Warcraft, Starcraft, Transport Tycoon, The Secret of Monkey Island, Diablo 1 a mnoho dalších jsou nenávratně pryč. Stejně tak recenze. Úžasná grafika při dnešních možnostech nikoho nepřekvapí. Ovšem všechno je renderované, oddychový pixelart fakany a jejich rodiče s peněženkou nepřitáhne. 

0/0
27.5.2009 9:48

skl

clanek

hehe docela legrace, ale z tech nazoru v clanku bych asi nesouhlasil s nicim :D...samozrejme jsou tam uvedene absurdni priklady, ale podle tech se hodnotit neda. ............................Kdyz to vezmu od zadu, tak v ICQ mam urcite vic kontaktu nez 100, proc bych teda nemel mit moznost v nejakem hloupem xbox live mit takovou moznost taky ? V podstate nechapu, ze tam vubec nejake omezeni je. Samozrejme tady to je dane trochu omezenyma konzolema a u PC tohle nikdo neresi a bere jako samozrejmost, ale kdyz uz nekdo takovou sluzbu vyuziva, tak asi nechce resit nejake zbytecne hranice.

Nezavisla scena...neverim, ze tim chce nekdo zachranit svet, stejne jako nezavisla hudba nebo nezavisle filmy. Proste jsou to lidi, kteri si chteji udelat hru a to ze takovych pribyva je dano jen vyvojem spolecnosti, kde kdysi neumel prgramovat nikdo a dneska kazdy 10.

Digitalni distribuce...tohle je velka prilezitost prave pro tvurce jednoduchych nenarocnych her, asi tezko pujdu kvuli nejake takovehle srande do obchodu, ale radeji si par mega stahnu. A to ze se i u velkych titulu usetri ohromne prachy za distribuci a vsechno okolo, je snad jasne. A zakznik dostane hru o nejakou stovku levneji.

Otevrene svety? No asi otazka co kdo ma rad, ale 100x radeji si zahraju i zabugovaneho Stalkera, nez GoW. (nebo nedej boze COD5)

Multiplayer je jasny ;] Bohuzel vetsinou se to zvrhava na deathmatch a jine formy soutezeni a ignoruje se kooperace. Uz hra doomu v kooperaci byla super zabava, netreba zminovat diablo a pokud se mrkneme na poradne rpg tak treba baldursgate, RTS jsou jasne, takze mi prijde, ze existuje uzoucka skupina her, kde se multiplayer neuplatni, ale v podstate snaha ho dat do kazde hry je ospravedlnitelna (a kdo ho hrat nechce, tak ho proste nezapne)

0/0
27.5.2009 9:09

Taz

Ad.

Ad multiplayer) Nevím co autorovi vadí na MP, já osobně bych jej raději viděl v hojnější míře obzvláště co se COOP módu týče. Užít si s přáteli takový Dead Space, kde byste hráli 2 kooperativně a začánali každý dejme tomu z jiné strany lodě, kdy až byste se setkali narostla by dvoj až trojnásobně obtížnost by byla lahodná pochoutka. A nejen Dead Space, Bioshock, GTA, S.T.A.L.K.E.R., C&C, atp.

Ad foťák v mobilu) Je pravdou, že cpaní "foťáku" (vzhledem ke kvalitě snímku a kamery se to tak snad mnohdy ani nedá nazvat) do každého mobilu je zbytečnost jen marketingového typu, nicméně kvalitní fotomobily jdou na odbyt asi z jakého důvodu? Generalizovat zrovna tenhleten jev je značně opovážlivé až demagogické a shazuje celkovou úroveň článku, protože jen my pan Mlynář máme pravdu. Osobně je pro mne právě fotomobil mnohdy nedocenitelnou pomůckou v každodenním životě, avšak rozhodovat se zda-li bych měl všude ssebou tahat nepříliš kvalitnější (či rovnou nekvalitnější) fotoaparát a zároveň mobilní telefon určitě by navzdory stížení mnohých situací fotoaparát zůstal doma.

0/0
27.5.2009 9:07

Taz

P.S.

P.S.: Potlačím-li ze svého úsudku podjatost vzhledem ke generalizaci "foťáku v mobilu", působí na mě článek jako nepříliš kvalitně zpracovaná snaha (místy se značnou dávkou demagogie) o osvětu, spíše něco jako takový horší Don Quijote.

0/0
27.5.2009 9:12

d4v1d3k

g2play

ja kupuju hry u g2play  a jsem nad míru spokojen;-)

0/0
27.5.2009 9:02

Wolfling

Digitalni distribuce

Krabicove verze her zacnu zase kupovat az

1) Bude k dispozici moznost instalovat je bez lokalizace. Chapu, ze se lokalizace ceskemu hraci hodi, ostatne pokud kupuju hru pro matku, ktera anglicky neumi, tak ji velice ocenim. Jenze ja ke sve smula anglicky umim a az na cestne vyjimky jsou ceske preklady strasne, cesky dabing pak otresny. Takze daleko radsi sahnu po nelokalizovane (pripadne do anglictiny lokalizovane :>) verzi na steamu, ea shopu, d2d nebo jinde. Alternativou by pak mohla byt objednavka krabice ze zahranici, ale nez mi prijde, budu ji mit desetkrat stazenou (nehlede k tomu, ze nakup pres kartu je daleko pohodlnejsi).

2) Vydavatele prestanou otravovat s "dvd v mechanice". Priznavam, mam doma binec. Pokud dostanu chut zahrat si hru koupenou pred rokem, nemam chut preoravat pokoj a hledat, kde skoncilo medium.

Dokud se tyhle dve veci nepodari vyresit - a zatim to nevypada, ze by se v tom ohledu neco hybalo, tak jsem ochoten za digitalne distribuovanou hru i priplatit, protoze pro me jednoznacne prevazuji vyhody.

0/0
27.5.2009 8:53

kraken

Re: Digitalni distribuce

problem "dvd v mechanice" me taky dost stve (medium se tim poskozuje a bezplatnou vymenu opotrebovaneho media neocekavam... byt si clovek kupuje licenci na program a ta placka je jen nosic). Varianty jsou 2 -zakonne nelegalni (ale moralne podle me ok, kdyz je hra koupena)- crack. A pak programek GameJackalPro od Slysoftu. To je neco jako emulator mechaniky, ale mnohem sofistikovanejsi - staci hru nainstalit, pod GJ udelat profil a pak spoustet hru pres nej. Neumi vsechny ochrany, ale vetsinu. profil je souburek v radu apr desitek MB. Pravda, u nekterych novejsich ochran je treba udelat si image, coz je o velikosti disku, ale pri cenach disku a pri tom, ze se to udela jednou a pak pousti hra pres rozhrani je to jeste ok.

0/0
27.5.2009 12:04

Wolfling

Re: Re: Digitalni distribuce

Crack obcas taky pouzivam, ale je to opruz navic, navic se obcas po cracknuti cesky lokalizovane hry anglickym crackem deji divy :>

Hlavne me ale popouzi, ze abych si mohl zahrat legalne koupenou hru aniz bych zongloval s dvdcky, musim prokazat, ze bych ji dokazal zprovoznit i kdybych si ji stahl z torrentu. A to ze to jde navic dokazuje naprostou bezzubost slavnych ochran, ktere otravuji legalniho uzivatele stejne jako pirata (tj. bohuzel o nic min).

Digitalni distribuce tenhle problem odbourava uplne a navic nehrozi poskozeni media uz vubec. Jedina vec, ktera me trochu desi je predstava, ze treba Steam krachne :>

Stejne si ale myslim, ze v digitalni distribuci je budoucnost. Nakup krabic je totiz ve srovnani se stazenim z torrentu prilis pomaly a komplikovany (ano, je jednoduchy, ale sosnout torrent je jeste jednodusi).

0/0
27.5.2009 12:24

Doktor

Otevřené světy

Vždyť je to kolikrát i na škodu. Např. v recenzi na Turoka byla vytýkána absence otevřeného světa, a zklamání z toho, že nepřišel další crysis. Turok byla sice klasická koridorovka, ale podle mě to bylo spíš ku prospěchu. Takhle můžou programátoři líp propilovat děj, ve hře bylo spusta míst, kde dinosauři vyskakovali z děr, ze stromů, spousta nečekanejch okamžiků, a to se dá udělat právě v koridorovce super. V otevřeným světě je to problém - nikdo neví, kudy hráč půjde. Navíc s tím přichází i velká spousta problémů, často i bugů etc. Mimo to, chůze v koridoru je mnohem míň náročná na hardware, takže si můžou zahrát i nádherně vypadající hry majitelé relativně slabších pc na vysoký detaily.

V crysisu byl fajn, GTA by bez něj nebylo GTA, i v RPG jako je Gothic nebo Oblivion je to prostě tak nějak "zapotřebí", hráč se v tom může přímo vyžívat. Ale chtít ho všude je fakt nesmysl, a docela mě štvalo, že to Turokovi bylo v recenzi vytýkáno. Tu hru můžu doporučit, byla fakt suprová, pochválit musim i audiovizuální stránku. Zvuky T-rexe a otřásající se země byla nezapomenutelná:-)

Jinak megalomanskej přístup některejch puberťáků mě baví. Je to jako když si koupí 8-letý děcko ze zazobaný rodiny Nokii N97 (ještě nevyšla), a pak s tím volá, píše sms a nadává co je to za šmejd - proč to po něm chce bezpečnostní certifikáty etc;-D

0/0
27.5.2009 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.