Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

hm

Konečně v tej Číně dělají něco rozumného. Konec noobtardů, kteří hrají nabušené postavy s itemy za reálné prachy a kazí hru ostatním poctivým hráčům.

0/0
1.7.2009 22:47

Host

Jako se dříve psalo:

Jako se dříve spalo "tyto bankovky jsou kryté zlatem a prací českosolvenského lidu", tak teď by to analogicky mohlo být "tyto goldy jsou kryté Blizzardem (bo jinou firmou) a prací čínských farmářů". :-P

0/0
1.7.2009 22:21

Paeris Kiran

Re: Jako se dříve psalo:

a proč ne?

0/0
2.7.2009 9:32

Host

Realita vs Virtualita

Neuvedomujete si jednu a dolezitu vec - virtualne peniaze nie su kryte nicim, nemaju ziadnu hodnotu. Predstavte si teoreticky situaciu, ked sa nakupuju virtualnbe peniaze za realne, herna firma to moze zneuzit (vydavat viac a viac penazi, a k tomu vydavat silnejsie a drazsie itemy) a zruinovat prakticky ekonomiku nejakeho statu.

Ine je platit za moznost hrania (mesacny pausal) a ine je platit realnymi peniazmi za neexistujuce veci.

0/0
30.6.2009 13:18

Paeris Kiran

Re: Realita vs Virtualita

Normální peníze taky nemají žádnou fixní hodnotu. Dostaneš za ně jenom to co ti je někdo ochoten za ně vyměnit.

Dnes stojí rohlík 2 koruny zítra může stát 500. Klidně se to může stát za minutu. Pokud bude někdo nakupovat rohlíky za 500 budou stát 500 jak sem zmínil dole.

0/0
30.6.2009 13:23

Host

Re: Re: Realita vs Virtualita

psal o firmach provozujicich server a tam o zadnou vyrobu nejde - proste jen zmeni hodnoty v programu a muzou vydat najednou miliardu miliard = stejne jako by si stat natiskl prachy sam

0/0
30.6.2009 18:13

Host

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

A co je za problém? Pokud ti za tvé peníze někdo něco dá pak mají hodnotu ikdyž je nevytiskl žádný stát. Když obchod vydá poukázku kterou akceptuje jenom on je to cenina jako každá jiná.  A to je problém celé věci. Virtuální předměty jsou komodita jako každá jiná.

Z obchodního hlediska není jediný rozdíl mezi virtuálním a půl kilem zlata. Když za virtuální meč chce někdo zaplatit milion dollarů rád mu za ten million prodám.

Je to obchod stejný jako prodávání rohlíků v samoobsluze. O výrobu nejde. Když jsou za něco lidi ochotní zaplatit je to jenom jejich věc.

0/0
30.6.2009 19:29

Host

Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Pokud někdo zaplatí 10 dollarů za virtuální předmět pak má ten předmět hodnotu deset dollarů. Pokud za něj někdo dá 10 wow goldů má hodnotu 10 wowgoldů.

V tu chvíli má 10 dollarů hodnotu 10 wowgoldů a naopak.

0/0
30.6.2009 19:31

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Tohle už jsou zajímavý úvahy ;-D Podle tvojí dedukce by to nakonec mohlo dojít tak daleko že by se platilo za reálný služby/statky virtuálními penězi. Jelikož vydělávání virtuálních peněz je hračka (oproti normální práci), nikdo by nepracoval a jen seděl u WoW (nebo libovolný jiný hry, pro tenhle účel). Tím by ohromně přibývalo virtuálních peněz, rostla inflace a virtuální peníze ztráceli hodnotu -> nikdo už by je neakceptoval, protože by neměli žádnou cenu. Mohl bych jít v úvahách dál, ale myslím že už vidíš že to je absurdní...

Virtuální peníze (nebo předměty) totiž nemají žádnou hodnotu (v reálném světě) ani teď. Za 10 mega wowgoldů cestu kolem světa nepodnikneš a za 10 wowcopper si rohlík nekoupíš R^

0/0
30.6.2009 21:58

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Ne ale když mi někdo dá za 10 wowgoldů 2 koruny tak si rohlík koupím. Když bude přes ulici pekař hrát wow na stejném serveru tak se s ním můžu dohodnout že mi za 10 wowgoldů dá rohlík a já mu ušetřím jeden daily q. A nemusím používat státní oběživo. Cena všeho je relativní. I těch tvých papírových peněz. Skutečnou hodnotu měli naposled na území ČR Velkomoravské "železné hřivky" to byl kus železa z kterého se dal ukovat meč.

V současnosti "státem garantované" měny jsou samy o sobě bezcenné. Jediné co jim dává cenu je to že jsou všeobecně akceptované a všichni se nějak namáhali určit co za kolik dají.

Když to vezmu čistě podle pravidla směnného obchodu: Když mi dáš 5 těchhle zelených papírků já ti naprogramuju virtuální meč. Pokud mi nedáš těch 5 papírků žádný meč nedostaneš a papírky si nech.

Obchod je obchod. Když ten meč nechceš považovat za zboží považuj ho za službu. Pokud je za tu službu někdo ochoten zaplatit reálnými penězi pak má ten meč(ač virtuální) v reálném světě hodnotu. (že s ním nemůže nikoho v reálném světě nakupující propíchnout je jeho problém).

to že pro tebe je bezcenný neznamená že je bezcenný pro všechny ostatní. To že online provozovatelé k tomuhle nepřistoupili má jeden důvod: Vnitřní svět hry má také "vlastní ekonomiku" a ona se nějak musí udržet aby lidi vůbec nějak hráli a platili vůbec za hru kde musí být jakási rovnovha. V okamžiku kdy by každý létal s tím mečem by si ho nikdo nekoupil, všichni by chtěli nějaký lepší... a natahovat vše nejde do nekonečna...

0/0
30.6.2009 22:26

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

S většinou z toho co jsi napsal s tebou vlastně souhlasím ;-D

Až na to že normální peníze prostě mají větší hodnotu než ty virtuální... A taky musim říct že virtuální peníze by zkrátka jako platidlo používat nešli.

Měl bych jít spát ;-D ;-D Když mě se nechce....a zejtra nebudu chtít vstávat ;-D

0/0
30.6.2009 23:49

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Pokud máš kreditku tak už virtuální peníze používáš. Jenom máš jakýsi vyjádření čehosi co někdy bylo na papíře.

Státy se jenom postupně děsí že si někdo konečně uvědomí že fakticky státní měnu nepotřebuje:)

0/0
2.7.2009 9:28

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

"Ne ale když mi někdo dá za 10 wowgoldů 2 koruny tak si rohlík koupím. Když bude přes ulici pekař hrát wow na stejném serveru tak se s ním můžu dohodnout...."

Hezká úvaha. Takže "jen" stačí, aby pekař hrál WoW na stejném serveru.. hehe. Až bude hrát WoW na světě tolik lidí, kolik pracuje a dostává mzdu, tak se můžeme bavit o tom, že wowgold má (může mít, mohl by mít) hodnotu jako reálné peníze. Jinak žádnou hodnotu nemá, respekive ne pro ty, kteří nehrají WoW.

0/0
1.7.2009 22:58

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Pro někoho tu hodnotu mít může. To že pro tebe nemá je fakticky celému obchodu s ním uzavřeném ukradené.

Já taky považuju například Euro za bezcennou měnu která neměla být nikdy zavedena.

0/0
2.7.2009 9:31

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

"Pokud někdo zaplatí 10 dollarů za virtuální předmět pak má ten předmět hodnotu deset dollarů. Pokud za něj někdo dá 10 wow goldů má hodnotu 10 wowgoldů. V tu chvíli má 10 dollarů hodnotu 10 wowgoldů a naopak."

Ano, ale pokud nehraješ WoW, tak ti to je k ničemu. Pak můžu říct, že pokud nějaký fanatický sběratel blicích pytlíků dá 1000 dolarů za vzácný kousek, tak má tento blicí pytlík hodnotu 1000 dolarů, což je nesmysl. Protože když to nesbírám a nikoho takového neznám, tak si s tím pytlíkem můžu akorát tak vytřít.

0/0
1.7.2009 22:53

Host

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

a kde myslis, ze stat bere penize?:)... kdo myslis, ze je tiskne?...

0/0
1.7.2009 10:10

Host

Re: Re: Realita vs Virtualita

Sem se teoretický úvahy tohohle typu vůbec nehodí. Sice to v opravdu nejčistěji teoretický rovině možný je, ale prakticky to je absolutně vyloučeno. Proto se nemůžeš na základě podobných konstrukcí snažit ukazovat že reálný peníze mají stejnou hodnotu jako ty virtuální.

A mimochodem, co se týče tý fixní hodnoty, reálný peníze jsou krytý drahými kovy, jak jsem tu psal o kus níže.

0/0
30.6.2009 22:05

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

O "drahých" kovech taky jen někdo řekl že jsou "drahé"

0/0
30.6.2009 22:39

Host

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

doba kdy byla mena kryta zlatem je davno pryc....

0/0
1.7.2009 10:13

Host

Re: Realita vs Virtualita

ale ty věci existují.....takže pozor!!!!

0/0
30.6.2009 13:23

Paeris Kiran

Re: Realita vs Virtualita

Když sme u toho... Podle mě je jedno jestli člověk vyrobí meč v realitě nebo virtuálně. Obojí je zboží jehož hodnota je v tom jak ho dokážu prodat. Pokud bude někdo chtít ty virtuální meče za mou cenu tak já mu je mile rád prodám když zaplatí to co chci já.

0/0
30.6.2009 13:28

Host

Re: Re: Realita vs Virtualita

takemu ako si ty by som platil vyplatu vo WOW golde. som zvedavy ako by si reagoval.

0/0
1.7.2009 8:20

Host

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

myslim ze by mu to nevadilo pokud bys mu platil v dobrem kurzu... kdyz by potreboval zaplatit ucty jidlo atd. vymenil by wow goldy za dolace nebo ecka ;-D

0/0
1.7.2009 11:06

Host

Re: Realita vs Virtualita

Heh, zato normální peníze krytý jsou,co?:-D

0/0
30.6.2009 14:24

Host

Re: Re: Realita vs Virtualita

Budeš se možná divit, ale normální peníze krytý jsou (drahými kovy) ;-)

0/0
30.6.2009 21:50

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Které jsou prakticky taky bezcenné. Kdyby se skutečně měli použít jako materiál jejich hodnota prudce klesne (snad kromě Iridia a Paladia kterých se ročně vytěží 50 tun dohromady)

Jejich jediná cena je v tom že světová banka říká že "mají cenu" ikdyž ji ve skutečnosti nemají. Zlato je dnes fakticky běžný kov.

0/0
30.6.2009 22:30

Host

Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Budeš se divit, ale peníze ve většině zemí už dlouhá desetiletí nejsou krytý ničím. Výjimku tvoří snad jen Švýcarsko, kde je pořád pár procent kryto zlatem.

Ten krok čínský vlády je celkem pochopitelnej, většina centrálních bank ve světě se brání emitaci soukromejch měn, který by mohly narušovat monopol CB a konkurovat oficiálním měnám. I v USA proběhlo pár zákazů podobnejch pokusů (ačkoli tam nešlo o herní měny jako spíš měny kryté skutečnými komoditami, tudíž výrazně stabilnější než inflační dolar).

0/0
30.6.2009 22:56

Solomon Jerusalem

Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Ano, peníze už opravdu nejsou kryté ničím. Důvod je jednoduchý - na světě je v oběhu tolik peněz, že na jejich krytí by nestačily zdroje na celé planetě (i pokud bereme do úvahy i ty zatím nevytěžené). Doporučuji shlédnout třeba Zeitgeist I., tam je ve zkratce nastíněno jak funguje současný stav.

0/0
1.7.2009 12:59

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Vůbec nejde o celkové množství peněz, pouze o změny tohoto množství (ačkoli si nemyslím, že by to bylo tak závažné jak se tvrdí). Hlavně jde však o to, že komoditní krytí by znemožňovalo CB a vládám ovládat ekonomiku a "stimulovat" tak hospodářský růst (alespoň zdánlivě).

Místo dementního Zeitgestu plnýho nepodloženejch konspiračních teorií, polopravd i zjevně překroucenejch skutečností, bych doporučil nějakou seriozní ekonomickou literaturu, například nedávno vyšla velice zajímavá a čtivá kniha od prof. Huerty de Sota. Popřípadě i něco od Rothbarda či Hulsmanna není k zahození.

http://www.neoluxor.cz/knihy/odborna/ekonomie/finance/penize-banky-a-hospodarska-krize-d3t116311

To je ale na delší diskuzi v jiných podmínkách než je zdejší fórum, kde ekonomii evidentně nerozumí skoro nikdo, ačkoli mnozí se tak tváří. Když si čtu většinu příspěvků v tomhle vlákně, ani nemám sílu na takový blbiny reagovat...

0/0
1.7.2009 13:20

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

smějte se a myslete si, že vaše cena na trhu práce očividně poroste, protože tihle diskutující se také co nevidět zapojí do pracovního procesu.

0/0
1.7.2009 22:23

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Realita vs Virtualita

Co sem ,mě týká žádný stát nemá co stimulovat ekonomiku. Dle mě by státy ani neměli mít žádný vlastní majetek.

0/0
2.7.2009 9:26

Host

Milé děti,

až se budete snažit o další článeček na webu, zkuste psát česky. Co má do prdele znamenat věta: "A to do propočtu nebyli zahrnuti cizí firmy."? Zlatý časy, kdy neměl k internetu přístup každej trouba...

0/0
30.6.2009 12:17

Host

Re: Milé děti,

milé dítě

co se ti na tom nezdá?

0/0
30.6.2009 12:37

Riwik

Re: Re: Milé děti,

predpokladam ze mu jde o i/y na konci slova zahrnuti/y

0/0
30.6.2009 12:40

Host

Re: Re: Re: Milé děti,

tak to jo sem si ani nevsim ale je to pravda no ikdyz spis jen maly preklep a ne neco proc by mel nadavat

0/0
30.6.2009 13:54

Host

Re: Re: Re: Re: Milé děti,

tohle musi prastit do oci kazdeho redaktora co si clanek po sobe precte...

0/0
30.6.2009 18:15

Host

Rozumný krok

Je to logický krok a dlouhodobě prospěšný. Není důvod vymýšlet si ve hrách virtuální peníze a potom je směňovat za reálné, když můžeme ve hrách rovnou používat reálné peníze. Proč by se mělo ve hře obchodovat s virtuálními groši když může každý platit přes paypal, kreditky atd..

Naopak kdyby to nezakázali, tak by se legislativa musela poměrně dost rozrůst o zákony pro virtuální světy, upravující daňové povinnosti a výběr daní a poplatků ve hrách. Každý si teď asi myslí že jsem blázen, ale pokud virtuálním penězům směnným kurzem určíme reálnou  hodnotu tak si nemyslete, že na to stát nezareaguje. Při každé platbě ve virtuálních penězích by přicházel o DPH, spotřební daň a ve finále i o daň z příjmu, což je pro každý stát nepřijatelné.

0/0
30.6.2009 11:13

Host

Re: Rozumný krok

cokoli co někdo chce má takovou hodnotu jakou je za to někdo ochoten zaplatit.

Pokud mi někdo dá za 40 wow goldů 10 dollarů. tak bude mít 10 Wow goldů hodnotu 10 dollarů a žádná vláda s tím nic nenadělál.

Je to stejné jako v reálném světě: Pokud se najde někdo kdo je ochoten dát za 1 rohlík 500 korun tak se budou rohlíkiy prodávat za 500 a nikdo s tím nic nenadělá.

Že to stát není schopen zdanit je jeho problém.

0/0
30.6.2009 12:02

Host

Re: Re: Rozumný krok

Cenu věci určuje jediná věc: Poptávka po ní. To co nikdo nechce je bezcenné to za co ti někdo zaplatí má takovou cenu jakou ti je za to někdo ochoten zaplatit.

Ani o haléř víc ani o haléř míň.

0/0
30.6.2009 12:04

Host

Re: Re: Re: Rozumný krok

K prvnímu příspěvku: To placení reálnými penězi je v podstatě blbost. Naprostá většina hráčů si to herní platidlo "vydělává" ve hře a nekupuje proti pravidlům za reálné peníze -> proč tedy zavádět platby kreditkou? Jak jsem řekl nesmysl, možná tak jako alternativa k "normálnímu" vydělávání goldů. V některých menších hrách něco takového určitě už funguje (a v tom případě ty platby po netu zdaděné nějakým způsobem jsou), ale na druhou stranu WoW nebo AOC, nebo *libovolná úspěšná onlinovka* se k něčemu takovému nesníží, vydavatelům stačí příjmy z měsíčních poplatků.

Reakce už byli z cesty: co se týče druhého příspěvku věz z každého koupeného rohlíku platíš daň (ať si ho kupuješ za 2,- nebo 500,-). Ta je zahrnuta v ceně rohlíku. Pokud by farmení goldů byl seriózní způsob výdělku (stejně jako třeba prodávání rohlíků) stát by si to zdanit dokázal celkem pohodlně.

Co se týče třetího příspěvku, to je sice pravda ale nijak to s předchozími dvěma nesouvisí ;-D

0/0
30.6.2009 21:38

Paeris Kiran

Re: Re: Re: Re: Rozumný krok

Ono zavedení celé věci brání jeden problém: vnitřní ekonomika světa- ta musí nějak fungovat. Když příliš posereš ekonomiku uvnitř přestanou lidi hrát když najednou budou mít vše a nebudou mít čeho dosáhnout. Pak by neplatili za to připojení. Fakticky blizz a spol vydělají spíš na tom že lidi budou dlouho farmit...

"Danění" stát umí zdanit jenom co v dokladech prokážeš. Když si koupíš ropnou plošinu a vyhlásíš ji za vlastní stát tak se na všechny daně můžeš defacto vykašlat (ale je s tím víc starostí než užitku)

0/0
30.6.2009 22:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.