Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Crysis - fotorealistické textury

Na to, že jsou na webu pcgameshardware posedlí scifi FPS Crysis, jsme si už zvykli. Jak se objeví nějaký nový mod, nebo vylepšení této graficky dosud nejdokonalejší hry současnosti, ihned se jím zabývají. Tentokráte ovšem ukázali cosi, co bere dech. Ultimátní textury, které připravuje moderská komunita. Jen by nás zajímalo, na jakém PC takto vylepšenou hru rozběhají. Stačily by tři GeForce GTX285 s pamětí 2048 MB DDR3 v režimu SLi? Raději o sestavě, která toto rozběhá nebudeme ani spekulovat. Textury ale vypadají náramně lákavě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

konzole

http://igniteurl.com/news-15896 .. Crysis 2 s Cryengine 3 vypada lepe na konzolich, nove video!!;-)

0/0
10.7.2009 0:46

Host

fotorealismus

Obrázky hezký, ale asi bych to nenazýval zrovna fotorealismem ... možná se pletu, ale pod tímhle pojmem si představuju obrázky téměř nerozlišitelný od reality. Ale každopádně zajímavej článek R^

0/0
9.7.2009 18:02

Host

Re: fotorealismus

No to je asi ten kámen úrazu. Co si představit pod pjmem fotorealistický? Když téměř každá fotka z reálnho foťáku má nějaký "speciální efekty" - ať už neúmyslný (odrazy slunce, šum, rozmazání pohybu) nebo záměrný umělecký (úprava barev, různá ohniska, dlouhé záběry s clonou třeba pro focení blesků)...jsou takové umělecké fotky fotorealistické? :-)

Pokud hledáš reálné zobrazení (za monitorem uvidím to co, když kouknu přes okno), tak toho se boím že se jen tak nedočkme - po tom co jsme zvyklí vídat v kině, televizi a seriálech by to působilo na obrazovce velmi "nepřirozeně"... ono i blbá Růžová Zahrada má barvy upravený tošku jinak než když by jsi stál na place... takže v televizi není fotorealistická...

0/0
9.7.2009 18:34

Host

Re: fotorealismus

asi tak, ani nahodou sa mi nezda, ze toto  je "fotorealisticke"

, ale kolko ludi, tolko nazorov ;-)

0/0
9.7.2009 21:00

Host

Re: Re: fotorealismus

Fotorealismu a realismus jsou dva úplně odlišné pojmy.

Tohle je fotoreaslitický snímek

http://www.fotoaparat.cz/g/06/11/07/305485_dde66.jpg

Přesto by jsi v reálu na vlasntí oči nic takovýho vidět nemohl a reálný pohled by vypadal jinak. Takže ty screeny co tu jsou bych za otorealistický klidně považoval - když by jsi správně nastavit foťák, tka by jsi byl schopnej někde takovýhle fotky nadělat... s nasvětelním, barevným ténem, rozmazaností... s tím vším dokáže dobrej foťák takový divy, že ta reálná fotka nemá s realitou téměř nic společnýho.

0/0
9.7.2009 23:02

Host

Petr

Nic úžasného na to, aby to chtělo 4 GB, tohle by zvládla i konzole:

http://i26.tinypic.com/15p49av.jpg

http://i33.tinypic.com/2qd5wli.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/3243/dscf7944fy5.jpg

http://img2.abload.de/img/uncharted1nsno.jpg

0/0
9.7.2009 8:11

Host

Re: Petr

LoL..ses asi slepej vid...;-D

0/0
9.7.2009 8:51

Host

Re: Re: Petr

A ty blbej. Navic tyhlety textury co jsou v článku jsou až podezřele rozmazaný. A taky se mi líbí ten hranatej kámen na čtvrtým obrázku ;-D;-D;-D na tom by měli zapracovat. Jen říkám že pokud budou chtít na tenhle hnus 4GB paneti tak to neni opodstatneny uz vzhledem k tomu co zvlada konzole s pul giga.

0/0
9.7.2009 9:02

Host

Re: Re: Petr

Jako Uncharted obrázky mají textury o něc horší.

Ale podívej se na to z pohledu že ty co sem uvedl fungují na 256MB ram + 256Videom RAM. Potom se podívej co potřebujou ty Crysis textury za mašinu - nepřipadá ti Crysis v tomhle srovnání zaostalej? Pokud by se na PC oprimalizovala grfka jako na konzlích, tak jsme mohl mít fotorealistickou rafiku někdy před pěti lety.... ale ono se nikomu nechce.

0/0
9.7.2009 9:46

Host

Re: Re: Petr

jsem PCckar ale ma pravdu! ty obrazky jsou vazne rozmazle, celkove nic moc... vsichni z toho padnou na zadek kvuli tomu, ze to nekde napise nejaky zahranicni zroj a BW to okopiruje

0/0
9.7.2009 10:49

Host

Re: Re: Re: Petr

Nesrovnavejte PC s Konzolema.. tam kde si napr. PS3 bere 256MB ram, potrebuje PC 2GB (XP), 4GB (Vista) Okna jsou okna.. to je snad jasne..

Jinak mrknete na fotky z Uncharted 2, to je teprve narez8-o

0/0
9.7.2009 23:47

Host

Re: Re: Re: Re: Petr

No ale proč nesrovnávat? To že má herní PC blbou architekturu je hodně zásadní nedostatek... a sám sebe neospravedlňuje. Pokud konzlová architerkuta umožňuje vykouzlit téměř stejnou grafiku s osminovejma HW resourcema... potom je už co nejvíc na čase překopat struktury záladních desek, pamětí, procesoru a upravit herní OS.

Teda vlastně počkat... proč ono to nepůjde... jo ono by pak nešlo z hráčů tahat takový prachy za "zbytečný" upgrady (sorry - ale když GTA4 vyžaduje celkově 512MB paměti, tak pokud musím na PC koupit víc, považuju to za zbytečný a záměrný tahání peněz z hráčů.)

osobně si naopak myslím, ž tyhle věci by se měli srovnávat co nejvív - ať si PC hráči pořádně uvědomí jak si z nich vývojáři dělají srandu a přestanou tuhle komerci podporova.t Třeba se pak někdo chytí za nos a zahrajema si hry pouze na HW, kterej opravud potřebují. Ne na HW, kterej někdo potřebuje prodat.

0/0
10.7.2009 9:20

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Petr

jezisi tady se ale plka..rozumite tomu jak koza petrzeli...amateri..lol

0/0
10.7.2009 12:44

Host

(

cim jsou ty hry lip graficky udelane tim vic stoji za prd jedna pres kopirak udelane strilecky bez spetky napadu jako druha .chtel bych se vratit do doby pred10 lety to jeste byly hry s velkym H.(je mi jasne ze se ted ozve spousta 10-12 letych deti ktere ted zacinaji hrat a mysli si jak jsou dnesni hry super,ale nejsou)

0/0
8.7.2009 23:53

Host

Re: (

když 10 let nazpět, tak to se akorát vracíme třebas k nesmrtelnému Half-Lifu. aachh to byly časy....

0/0
9.7.2009 1:10

Host

Re: (

taky si je nainstaluj a muzes je hrat ;-O

0/0
9.7.2009 9:52

Host

Re: (

Já mylsím že hry nejsou o tolik horší. Jen nám hráčům, co je hrajeme 15 a víc let se už prostě některé mechanismy omrzeli. Takovej Doom1 byl nářez. Doom2 ještě taky. U Unrealu už to začínalo trochu stárnout. Doom3 jsem měl poříe dohrát a Killzone 2 už mě nebavilo. Přesto ty pozdějí nejsou v ničem primitivnější a orší než čistá FPS Doom1. Jen lčovkě zestárnul. Osobně věřím, že když dnes sedne malej hráč ke svojí úplně první hře a tou je třeba Halo 3, tak že je z ní nadšenej úplně stejně jako jsem byl já u Wolfa3D (možná i víc, protože tam má vozítka a tak - takže vlastně víc zábavy).

Ale je pravda že se hry nevyvíjí. Takovej MGS4 není o nic lepší než MGS1... pdbná délka, stjený herní možnosti, steně propracovanej příběh. Na to o koli kje větší je to velká škoda :-/ A takhel je to se vším. Bohužel. Dnešní hry nejsou horší. Ale jsou bohužel pořád stejný jako před deseti, dvaceti lty - jen amjí víc polygonů. A to se každýmu jednou zají :-(

0/0
9.7.2009 10:33

Host

Re: Re: (

Tak Killzone 2 je uplně jinej typ stříleček než Doomy, to bych nesrovnával. Jediné co tam zůstalo z Dooma je princip FPS. Kromě grafického a filmového vyznění, vylepšení AI, zbraní a to, co dělaj všichni ostatní to mělo dost zajímavých novinek, třeba krycí systém, navádění jen v případě stlačení help tlařítka pomohlo v orientaci a nezaclánělo když nebylo potřeba, časování granátu, využití sixaxis při střílení sniperkou a nastavování bonb.

0/0
9.7.2009 10:52

Host

Re: Re: Re: (

Ano a na to narážím - i když to má vlastně všechny prvky lepší než Doom, tka jsem se kdysi dávno u Dooma bavil víc (byl jsme mladší s nižšími požadavky a nebyl jsem přehlcneje stovkama stříleček)

Právě proto říkám že ono "starší hry byly lepší" není vina dnešních her. Ale toho, že ti staří HC hráči stárnou a mají jiný požadavky - pokud by dnes někaý HC hráči strčil do rukou hry přesně jako Wolf3D, Duna2 nebo Civilizace 1, tak se nebudou ani obtěžovat hrát tutoriál - ale pořád si budou na fórech stěžovat jaká je škoda že takový hry nikdo nědělá.

0/0
9.7.2009 11:52

Host

Re: Re: (

prave ze u prvniho Unrealu to poradne zaclo ;-D,a to jsem 81 rocnik:-)!!takze mam odehrano hromadu her na ruznych platformach,ale je fakt ze mne dnesni hry uz moc nebavi,ale z tech novejsich si jeste rad zahraju hry typu GTA,Wheelman,co se tyka strategii tak to uz je pase ikdyz jsem mozna zvedav na Starcraft2,drive sem je mnel z hernich zanru snad nejradeji ale uz proste omrzeli,ted si dam rad spis nejake zavodni simulace,nejakou dobrou Akci mozna i dobre RPG s pribehem ale tim to konci.....:-)

0/0
9.7.2009 12:19

Host

Re: Re: (

ja si taky myslim ze je to castecne tim ze nam uz neni 10 let a s hrama nezaciname,ale taky je to i vina techto dnesnich her vzpominam si ze kdyz vysel gears of war 1 tak jsem ho dohral asi 6x a bavil jsem se jako pred temi 10 lety bohuzel ted vychazi aspon 1 takova dost podobna hra kazdy mesic takze je jich snad uz 40 a at je ta hra sebelepsi uz mne to proste nebavi protoze je to skoro to same jako gow 1 proste dalsi hra bez jakeho koliv napadu ci pribehu. nastesti existuji takove hry jako uncharted,little big planet, metal gear solid 4, bioshock ktere maji napady a maji pribeh ktery mne drzi u obrazovky a nejsou to jen tupe strilecky a k vuli takovim hram jeste hry hraju.

0/0
9.7.2009 12:38

Host

DX11

V současné době nejsou na trhu a myslím že ani prototypové karty co umějí hardwarově Shader model 5 nebo DX11. Ani Ati.

0/0
8.7.2009 21:14

Host

heh

mno az vyjde crysis 2 na ps3 tak se ta masinka vsem roztece :D

0/0
8.7.2009 20:30

Host

klid nohy v teple a myslet dřív neš pišu

Na vědomost všem chytrolínům se dává, že dnešní hry nejsou o texturách jako před cca 4 lety ale o shaderech. Neshaderovanou věc už ve hře téměř nenajdete.

0/0
8.7.2009 18:34

Host

to teda ani nahodou

Jestli tomuto budeme rikat fotorealisticke, tak bysme museli byt opravdu hlupaci,kteri nejsou ani trochu narocni.kdyz uz fotorealisticke tak fotorealisticke.ni o chlup vic, ni o chup min.tady toto fotorealisticke neni ani nahodou, pekne to ano, blizi se to onomu pomyslnemu cili,ale porad je to jeste dlouhy kus cesty nez to bude opravdu vypadat fotorealisticky...

0/0
8.7.2009 17:22

Host

Re: to teda ani nahodou

pravda pravdoucí....

0/0
8.7.2009 20:36

Host

Re: to teda ani nahodou

Rika nekdo kdo by neco podobneho ani nedokazal takhle nafotit;-D

0/0
9.7.2009 9:05

Host

Crysis 2 s DX11

Podle mě jsou tyto obrázky z vývoje Crysis 2 s DX11 prvky a s použitím Shader Modelu 5.0 a multi-threadingu  a pro tyto účely jsou používány ATI DX11 grafické karty které přesahují svým výkonem GTX 285 a cokoliv ve 3-SLI od Nvidie ;-D

0/0
8.7.2009 14:23

Host

Re: Crysis 2 s DX11

Teď tu o Karkulce prosím

0/0
8.7.2009 14:53

Host

Re: Re: Crysis 2 s DX11

To si pletes s Dirtem 2

0/0
8.7.2009 17:14

Host

Re: Crysis 2 s DX11

Co bereš ?

0/0
8.7.2009 17:11

Host

Re: Re: Crysis 2 s DX11

Crysis 2 opět půjde cestou technologického ledera, a proto je více než pravděpodobné že se ve hře objeví dx11, ale pochybuji že toto jsou obrázky z crysis 2 :D

0/0
8.7.2009 18:42

Host

Re: Crysis 2 s DX11

No nic, nevyprávím tady žádné pohádky, přesvědčíte se sami na podzim/nejdéle ke konci roku, pak se budu zas smát já ;-D

0/0
8.7.2009 17:45

Punisher

Re: Crysis 2 s DX11

Fuj ati!

0/0
8.7.2009 18:40

Host

skl

podle me grafiku realismu priblizi mnohem vic nasvetleni a stiny, nez nejake textury

0/0
8.7.2009 14:08

Host

Re: skl

Přesně tak. Nasvětlení, stíny, filtry (ty možná neudělají fotorealismus, ale film-realismus... ono skoro každej novej fotorealistickej film má upravený barvy aby to ladilo) a hlvně schopností grafika udělaj ívíc než rozlišení textur. tohle rozlišení je úplně k ničemu - přidává brutálně Hw nároky a ve skutečnosti není téměř vidět - je ot plýtávání výkonu na špatnejch místek. Kolikrát ve FPS se kouknete takhle detaině na zem? Člověk spíš kouká do prostoru, kde předměty vidí mnohem menší. A tam jsou důležité "nedokonalé" detaily (prasklina ve zdi, ušmudlané okno, místy sešlapaná tráva, nalomená židle....), které se neopakují. Tím vznikne mnohem fotorealističtější a uvěřitelnější scéna než mega texturama.

Takovej KZ2 má sice hodně detialní textury. A má super nasvícení. Ale když vlezu do baráku a všechyn místnosti mají pouze pravý úhly, naproto rovný holý stěny (ani ta prasklina tam není) a uprostřed jen defaultní krabici, tak to bohužel vůbec nemá onu kulervoucí šťávu. Takovej GoW má mnohem horší textury (fakt znatelně), mnohem horší modely. Mnohem horší nasvícení. Ale naprsoto všude jsou drobné detaily, človkě málokd narazí na pravej úhel, každej sloup, schod či lampa mají ozdobný ritiny a ornamenty. Člověk na to zírá s otevřenou pusou málej jak na umělecký dílo jakou krásu to vykouzlí. A to i přes výrazně horší technický zpracování.

Takže tolik můj názor k texturám. Jsou fjan, ale pozornost by se jim měla věnovat až na po mnohem důležitějíšch věcech.

0/0
8.7.2009 14:21

Host

Re: Re: skl

Přesně tak, není detail jakod detail R^

0/0
8.7.2009 14:30

Host

Re: Re: skl

To myslíš vážně že God of War má mnohem horší textury (fakt znatelně), mnohem horší modely. Mnohem horší nasvícení než KZ2?

0/0
8.7.2009 14:31

Host

Re: Re: Re: skl

Gears of War

0/0
8.7.2009 14:49

Host

Re: Re: Re: Re: skl

aha GeoW :-)

0/0
8.7.2009 15:05

Host

Re: Re: Re: Re: Re: skl

No jo. Ale na GeoW a GooW zkratky se blbě zvyká.

0/0
8.7.2009 15:20

Host

Re: Re: skl

MYslíš něco v tomhle stylu?  http://www.beefjack.com/wp-content/uploads/2009/05/uncharted_2_chloe1.jpg

0/0
8.7.2009 14:33

Host

Re: Re: Re: skl

Ano přestě tenhle styl. Takováhle hra pak může mít klidně 9 krát nižší rozlišení textur a vírazně míň polygonů (hlavně těch na který stejně normální hráč kouká pouze z dálky a ne zblízka - u držené zbraně nebo close sombat protivníků jsou zase jiný požadavky) než nějaká ultra high-end pecka, kterou skoro nikdo nespustí - a ve výsedku bude vypadat líp.

0/0
8.7.2009 14:51

Host

Re: Re: Re: Re: skl

Brečím smíchem. Vždyť je to slabota... Zase PS fantard rage tady..

0/0
9.7.2009 4:13

Host

Re: Re: Re: Re: Re: skl

ty jsi chudak ale lito mi te neni ;-D

0/0
9.7.2009 7:57

Host

Re: Re: skl

ahoj...k tej prvej casti tvojho prispevku-trebars neco taketo:

http://static.computergames.ro/cg/assassin/images/stalker/stalker483.jpg

ta atmosfera a uveritelnost prostredia aspon pre mna je xkrat vacsia ako nake crysis

0/0
9.7.2009 21:14

Host

t

PS3 zvladne take hodne povedene textury, toto rozhodne neni nic extra .. drive tu ohledne FPS Crysis byly teda detailnejsi obrazky.

0/0
8.7.2009 14:01

Host

Re: t

PS 3? Ano ma podarene textury al len v cisto uzatvorenych hrach ala MGS 4, Uncharted, uvidime s Crysis 2 co PS 3 zvladne v "open world" akcii ;-D

0/0
8.7.2009 15:11

Host

Re: Re: t

Tak jestli je Crysis open world akce tak já jsem Johny Rakeťák ;-D

0/0
8.7.2009 15:27

Host

Re: Re: Re: t

Oproti Killzone 2 je Crysis nove pokracovanie serie Elder Scrolls ;-D

0/0
8.7.2009 22:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.