Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Risen: mistři v oboru RPG chystají kompaktní, ale volný svět

Autoři série Gothic se rozhodli, že si založí vlastní sérii a podle všeho se jim to podaří ku spokojenosti právě fandů Gothicu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Risen je venku

Náhodou má Risen grafiku moc hezkou, a to i na slabším železe. Hlavně díky práci se světlem, která PB vyšla na jedničku. Vyvarovali se i spousty nelogičností z chování NPC postav, který byly v Gothicu 3 opravdu tragický. Mapa je relativně malá, nicméně to bylo dopředu inzerováno a PB se tak chtěli vyhnout problémům, jaký byly s G3. Žel, za 2 hodiny už jsem potkal 3 bugy - třeba jak jsem vlezl do chatky kováře z bažin a během půl vteřiny stojím na její střeše. Seskočil jsem, ještě několikrát vlez dovnitř a vylez a problém se už neopakoval. Tak doufám, že se podobný situace nebudou už opakovat.

Jinak oproti G3 jsou opravdu vidět solidní vylepšení, předevšim na umělý inteligenci, která je citelně lepší. Smečka taktizuje, platí tady rozdělení si protivníků mezi sebe.

A jak bylo zvykem i u série Gothic - tenhle svět žije! To bylo vždycky na hrách od PB jiný oproti sérii TES. V TES vám po ulicích bezduše bloumaly npc postavy. Maximum z jejich náznaků života bylo, že někteří chodili v noci spát. Tady vidíte kováře kovat, bavit se se svým okolí, jíst či pít, v noci spát. A takhle je to vesměs u každý z postav a navíc, což bylo vždycky silnou stránkou PB her - profesionální dabing a skvělá hudba;-) Opravdu se po dlouhý době skvěle bavím, špičková hra s fantasticky navrženým světem, alespoň ty části, co jsem zatím viděl.

Jedinou vadou na kráse je Czech Cenega. Už mám hru dlouho předobědnanou, a teď mi laskavě sdělili, že bych měl měsíc čekat, protože maj "svůj harmonogram". Takže to jedu v angličtině z nelegálního zdroje, docela sranda mít ilegálně koupenou hru;-D

0/0
7.10.2009 13:40

Host

Shrnuté poznatky o Risen do článku

Tak jsem se pokusil své postřehy ohledně této hry

shrnout do krátkého článku, třeba bude někomu k užitku:

http://michalsrna.cz/blog/41-risen :-)

0/0
7.10.2009 12:17

Host

Re: Shrnuté poznatky o Risen do článku

je škoda že v sérii nedošlo k žiadnemu posunu v hrateľnosti

0/0
7.10.2009 12:44

Host

Grafika

Zdravim. Tak to hraju a jsem zklamanej z grafiky. Na xbox 360 ( koupeno ve Francii ) vim že to tady ještě na konzole není. Stáhl jsem demo na pc a tam také nic závratného. Jak jste na tom Vy?

0/0
5.10.2009 19:39

LeMarc

Už se moc těším!

Mno konečně bude co pařit! Doufám že se jim to povede, min. jako Gothic 2 =) A do toho ještě Arcania: Gothic Tale - tu bych taky nezatracoval, třeba to nebude propadák a budou se pařit oba dva tituly =D

0/0
30.8.2009 16:07

Host

FCOM

Je to odpověď na jeden z posledních dotazů, ale pro ty, kdo neví, ji

dávám na začátek: FCOM je "mód", který umožňuje propojení a

spolupracování čtyř největších módů pro Oblivion. Ze všech si bere jen

to nejlepší. Je to zkratka počátečních písmen. A tedy: Francesco, War

Cry, OOO, Martigens mód, plus umožňuje pár módů (doporučených) přidat.

0/0
11.8.2009 8:35

Host

Re: FCOM

Jo a ještě dodám: kdo nehrál FCOM, nehrál Oblivion. OK, instalace nebyla nejjednodušší, ale návod na netu je.... a víte co ? Ať máte o čem přemýšlet...

http://www.youtube.com/watch?v=Pd6G9zK4D5A

0/0
11.8.2009 8:39

Host

Re: FCOM (Frater Omega)

Pokud se Vam to podarilo do hry dostat a vse Vam, funguje jak ma pak klobouk dolu, myslim ale, ze  vetsina beznych, normalnich uzivatelu si s touto "operaci" ani s prispenim navodu neporadi. Navod, ktery by to laicky a polopaticky vysvetlil i s veskerymi linky a nutnymi aktualnimi a potrebnymi verzemi jednotl. modu zel bohu neni, a lide co to vysvetluji (jako Semtex na foru Oblivionu), to vysvetluji zase zpusobem  pro podobne znale na poli softwaru jako jsou oni samotni, a v tom je kamen urazu...Pokud byste vlastnil odkaz na nektery CZ navod, kde je to vse kompletne pochopitelne vysvetleno (tim nemyslim toto:  http://forum.bonusweb.cz/elderscrolls/viewtopic.php?f=10&t=9143 - z tohoto vyplyva spousty nejasnosti a budoucich potizi napric instalaci a zprovozneni, staci cist forem dal...) pak verim, ze budu nejen ja rad. S pozdravem

0/0
11.8.2009 17:38

Host

Re: FCOM (Frater Omega)

A jeste tedy k tomu samotnemu videu s FCOM, zalezi na tom kdo ma co rad, mne to naopak prijde ze to tedy pote klade prilis velky duraz na akci a samotnemu duchu hry se to tak trochu prici - nemusim preci na kazdem rohu potkavat hromady nejruznejsich potvor a svadet s nimi tuhe bitky (viz. video), takze o tom, ze kdo "nehral s FCOM nehral Oblivion" je to prinejmensim prehnane tvrzeni - muj nazor. Hru mam s full OOO 1.33 a vse to, co mi na puvodnim vanila Oblivionu vadilo nebo mi chybelo OOO kompletne resi, ale je to vec nazoru co komu vice vyhovuje, to samozrejme beru. 

0/0
11.8.2009 20:13

Host

Re: Re: FCOM (Frater Omega)

Nenenene, to jde pouze zaškrtnout, "šance na větší počet nepřátel". To, co je na videu, jsou Falleni z Diabla, i s Rakanishu :) A padají z něj setové věci. Je pravda, že návod je složitější. Já ho psal kdysi podrobně do Warfóra, ale zhruba v půlce (dvě A4 !!!) se mi sesypal disk. No asi si umíte představit, jak mi bylo. Takže já už návod psát nebudu. Uznávám, že by prospěla nějaká verze, kde by se to "udělalo vše samo". Jenže berte to tak, musíte nainstalovat knihovny Pythonu (kvůli Wrye Bashi - obslužný program módů) a stáhnout hafo pluginů, navíc i s updaty a to byl největší masakr.

0/0
11.8.2009 22:17

Host

Re: Re: Re: FCOM (Frater Omega)

P.S. OOO 1.3 je super, já mluvil o čistém, levelovacím Oblivionu. Ten OOO samostatně je hodně dobrý !!!

0/0
11.8.2009 22:18

Host

Re: Re: Re: FCOM (Frater Omega)

Tak to je skoda, protoze pochopitelne pro laiky-bezne uzivatele bod po bodu napsany navod s veskerymi funcnimi linky na potrebne verze modu s detailnim popisem co/jak/ a kam by bylo presne to, co by to chtelo... Za sebe rikam, ze jsem rad, ze vyslo OOO 1.33 jiz v podobe klasickeho instalatoru, a vsemi temito neprijemnymi cachry s korektnim rozjetim modu ci overhalu jsem zprosten neb me to opravdu nebavilo, frustrovalo a velmi casto to ani tak ovoce uspechu neprineslo a musel jsem reinstalovat - takoveto modovani je opravdu jen pro velmi znale v techto zalezitostech, a za tuto nelehkou cenu mi to opravdu nestoji, ja chci nainstalovat, lehce a smysluplne hru "osetrit" a hrat, a ne se ve hre rypat, zkouset, cachrovat, kdy i pres veskerou snahu, googlovani, vyptavani to kolikrate k nicemu pozitivnimu nevedlo. No nic, hre zdar :)

0/0
12.8.2009 15:50

Host

HA

A kdo by si dal Gothica 3 s úplnou optimalizací a stoprocentním beta-testingem?? ;DD

0/0
10.8.2009 23:49

Host

jsem zvedavy

G1 a G2 byly supr hry. G3 byl stejny shit jako Oblivion, prazdny, bezduchy, sterilni a nudny svet, bez pribehu, bez atmosfery, hra jen pro masochisty.

Mnohem vic mi vyhovuji RPG zalozena na silne atmosfere a pribehu a vubec mi nevadi, ze jsou linearni nebo neobsahuji moc voleb. Ted hraju Drakensang a jsem asi ve trech ctvrtinach hry. Bomba hra, bomba zabava, proste RPG ze stare skoly se spoustou pravidel, pribehem. Oblivion a G3 nejsou muj styl.

Pokud bude ta nova hra ve stylu G1,2, tak se tesim, pokud to bude dalsi Oblivion klon, tak si to strcte nekam.

0/0
10.8.2009 18:02

Host

Re: jsem zvedavy

Drakensang jsem taky zkousel,ale hrat jsem to uz nedokazal. Po par hodinach jsme to vzdal. Podle meho je tohle presne ukazka hry,ktera vypada skvele(z hlediska hratelnosti),ale diky silenemu inteface a kamere je to proste hra jen pro masochity(abych pouzil tveho prirovnani). A to mam presne tenhle styl her jinak rad....

0/0
10.8.2009 18:07

Host

Re: Re: jsem zvedavy

To je moc brzo vzdavat to po par hodinach. Tato hra ma trochu pomalejsi tempo a i pribeh se rozjizdi velice pomalu. Me prvni dojmy z te hry taky nebyly nic moc, par nudnych questu v okoli vesnicky Avestrue. Zabavnejsi to zacne byt, jakmile se dostanes do Ferdoku. Cim dyl jsem tu hru hral, tim vic me bavila - skvely promysleny svet, fungujici a komplexni vyvoj postav. Vubec jsem to od te hry necekal, ale takto uz jsem se dlouho u zadne hry nebavil - naposled snad u BG2 nebo NWN2

0/0
10.8.2009 18:15

Host

Re: Re: jsem zvedavy

a ta kamera neni vubec hrozna. Behas pomoci WSAD a kameru otacis tak, ze drzis prave mysitko a pohybujes mysi. Absolutne bez problemu, beha s krasnou grafikou i na pomalejsim pocitaci. Pokud ti vyhovuje styl starych CRPG typu Baldurs Gate, Newerwinter Nights atd., tak doporucuju to jeste jednou zkusit a vydrzet delsi dobu.

0/0
10.8.2009 18:17

Host

Re: Re: Re: jsem zvedavy

Ze neni kamera hrozna? Vzdyt ani neslo mit rozumny pohled na celou skupinu pohromade,vzdyt kamera visela jen na jedne postave. A ze je par hodin malo? :) :) V kazdem pripade jsem fanda BG ci Falloutu 1,2(Neverwinters Night mi uz ovsem nesedel vubec-podle me je to uplne jina liga RPG-ani horsi,ani lepsi,proste jina) a styl hry se mi libil hned od zacatku. Nemusim cekat delsi dobu abych zjistil ze je to dobra hra. Jak uz jsem psal vyse,pro me tuhle hru zabil prehistoricky interface(do toho pocitam i kameru). Pokud tobe vyhovoval,bud rad.

0/0
10.8.2009 20:17

Host

Re: Re: Re: Re: jsem zvedavy

zkus si vzpomenout na interface Gothicu 1 a 2. To bylo teprve neco hrozneho a vyzadovalo to delsi zvykani, mnohem horsi nez u Drakensangu, presto to byly velmi dobre hry. Clovek si po urcite dobe zvykne a uz mu to ani neprijde.

NWN2 je podobny styl jako Baldurs Gate, je zalozeny na D&D a klade vetsi duraz na pribeh a vyvoj postav nez na obrovsky jakoby svobodny svet. Je to v podstate stejny typ hry jako BG, Fallout, Planescape Torment, Icewind Dale.

Bud jsou RPG zalozeny na soubojich, nebo na cteni. Ja mam radsi ten druhy typ. U Drakensangu je hodne cteni.

0/0
10.8.2009 21:14

Host

Re: Re: Re: Re: jsem zvedavy

Jediný větší problém s kamerou je v podzemí. Jinak sorry, ale to je spíš problém u tebe a tvé schopnosti ovládat hry.

0/0
12.8.2009 11:55

Host

Re: Re: Re: jsem zvedavy

LOL, krkolomější ovládní sem už dlouho neviděl, prej držíš tlačítko a otáčíš myší... MUHEHEHEHE

0/0
10.8.2009 20:35

Host

Re: Re: jsem zvedavy

Taky mě moc nechytl, na co se těším je Divinity 2.

0/0
10.8.2009 18:46

Host

Re: Re: Re: jsem zvedavy

ja se zase tesim na Dragon Age Origins :-)

0/0
10.8.2009 21:15

Host

Re: Re: Re: Re: jsem zvedavy

Na to taky.

0/0
11.8.2009 0:16

Host

Re: Re: Re: Re: jsem zvedavy

ja na Risen :-)

0/0
11.8.2009 18:33

Host

Bethesda a její hry

Oblivion jsem moc nehrál, protože jsem ho hrál tak maximálně hodinu, dvě a pořád jsem se říkal, tak už to přece musí začít být zábavný.. nebylo :(

Fallout 3 od stejných autorů jsem sice už dohrál, ale strašně mě štvali dungeony, které byli všechny stejné, dále celej začátek hry byla strašná nuda, hlavní příběh je moc krátkej atd.

0/0
10.8.2009 17:26

Host

Re: Bethesda a její hry

Stale stejne dungeony maji odjakziva. Timhle treba uplne zkazili jinak dobry Morrowind. Koho normalniho by bavilo lozit do 100 stale stejnych jeskyni a najit 100x stejne nic v truhlach? Ale u Fallout 3 uz to zase tak hrozne nebylo (v porvnani treba prave s Morrowindem). Jeskyne/vaulty si sice podobne byly,ale alespon se do kazdeho snazili dat nejky pribeh,zivotni tragedii. Ale toho si nekteri chronicti 'probihaci dungeonu' (cimz nemyslim tebe)tezko vsimnou.

0/0
10.8.2009 17:36

Host

Re: Re: Bethesda a její hry

Jo Jo. Já to začal hrát před pár dny se všemi DLC, posledním patchem atd. a zatím mě to zaujalo víc, než původní verze. Bohužel dungeony a vyváženost se Bethesdě nikdy nedařila. Jak si mám vysvětlit to, že jsem na třetí úrovni potkal kousek od Vaultu Enclava v Power armouru a já ho uklofal s 10mm pistolí, co získáš ještě v vaultu (obtížnost střední). Já mu dal pár criticalů, on mě x-krát netrefil svou laserovou puškou a bylo to. Pěkně mě to zklamalo, ale pak jsem si uvědomil, že je to Bethesda a takovýhle věci má ve hrách odjakživa...tak jsem přes to přešel :) A to s zkoumáním příběhových částí v různých místech se mi tam právě taky líbí. Alespoň to ozvláštní děj. Sice to moc s starým Falloutem nemá, ale tak nějak to odpovídá tomu, co tvořili doteď. Takže je to docela fajn... :)

0/0
12.8.2009 10:29

Host

risen

Trailer vypada úžasně.Pokud tu hru neodladí, tak to bude zase naprd jako Gothic 3.

0/0
10.8.2009 15:23

Host

Re: risen

Asi par mesicu, mozna pul rok nazpatek, psali ze hra je aktualne ve fazi, kdy vydavaly Gothic 3. Takze si myslim ze se to opakovat nebude.

0/0
10.8.2009 16:32

Host

Animace postav

Nelibi se mi od Piranha Bytes animace postav. V Gothicku byl vzdy hlavni hrdina a ostatni lide neohrabani. Takovi jako roboti. To se mi jedine nelibi. Jinak Piranha Bytes delaji super pribeh s krasnou grafikou.

0/0
10.8.2009 15:08

Host

Re: Animace postav

Vzdycky se najde neco co je treba dopilovat. Jinak ve 3. dile ty pohyby vypadaly uz celkem ok. :-)

0/0
10.8.2009 16:31

Host

hm

Já tyhle monstr. RPG hraju vždycky až s takovým ročním spožděním ,chyby jsou opravený a je to levnější :-P,nemusím se potom zbytečně vztekat,zase takovej nedočkavec abych skočil po první verzi nejsem

0/0
10.8.2009 14:43

Host

Re: hm

Jo.

Je levnejsi jak ta hra, tak i pripadny HW upgrade :-) Taky to tak delam.

0/0
10.8.2009 15:01

Host

LOOOL

LOL, někdo tady říkal že Oblivion je dobrá hra až po fanouškovských modech.......ale Gothic 3 se bez nich nadá vůbec hrát..... MUHEHEHEHEHEHE

0/0
10.8.2009 14:36

Host

Re: LOOOL

Az na o ze Gothic nema zadny mody, jestli nekdo mysli comunity patch, tak ten hru jen upravuje, ne predelava jako tomu je napriklad u oscuro oblivion overhaul, navic to oblivionu skoro nepomohlo. Jak je delan v zaklade, takovy zustane. Gothic 3 byl v zaklade ok, mel velky potencial, bohuzel jej tolik nevyuzili, vsak vime proc.

0/0
10.8.2009 16:28

Host

Re: Re: LOOOL

Nepomohlo? Je videt, ze si Oblivion s OOO moc nehral, jinak bys neco takoveho nemohl vypustit. OOO celeho Obliviona prekopalo hlavne po strance levelingu, ale i spoustu dalsich veci pridalo ci upravilo, takze se z nej stala takrka dokonala hra a to co hre v zasade vetsina vytykala, je jim kompletne prekopano a poreseno.

0/0
10.8.2009 18:52

Host

Re: Re: Re: LOOOL

přesně tak, ten balík má zabalenej 800 mega, upravuje leveling, pridava mesto a dalsi questy, upravuje textury, pocasi, zbraně, zbroj, kouzla, questy......

0/0
10.8.2009 20:32

Host

Re: Re: Re: LOOOL

Tak to jsem to hral a celkem dlouho, ale pokazdy me to prestalo bavit, protoze ano, sice to hodne upravi, ale zaklad hry je proste stejny. S tim nic neudela zadnej mod.

0/0
10.8.2009 20:46

Host

Re: Re: LOOOL

Gothic 3 byl v základě ok........jen se nedal hrát jak furt padal, měl jednu z nejhorších optimalizaci, zasekle questy bez konce atd atd.....bez CP se neda hrat....

0/0
10.8.2009 20:34

Host

Vylepseny Gothic 2? To zni dobre..

Doufam ze se to povede a bude tu konecne plnohodnotny nastupce Gothicu 1 & 2, nechci obri prazdny nudny svet jako v TES ale maly propracovany.

0/0
10.8.2009 13:14

Host

Nádhera

Oproti Arcanii je tohle ten pomyslný krok kupředu. :)

Třeba to dosáhne vypracovanosti Divinity 2: Ego Draconis.

0/0
10.8.2009 12:27

Host

Ale...

Já myslím, že už si nedovolí vypustit tak haprující kód a že si s tímhle dítkem opravdu vyhrají. Jinak Gothic včetně 3 považuji za jedny z nejlepších RPG, tedy mezi těmi s jednou postavou... Svět Oblivionu mi připadal prázdný a nudný, všechno bylo na jedno kopyto... Dřívější TESy jsem bohužel nehrál, ale určitě na to dojde... K těm bugům, nikdy mě neotravovali natolik, aby mě Gothic 3 přestal bavit, a to mi to šlo kua špatně. Pokud to odladí, budu ten nejspokojenější člověk na světě.. S community patchem se to trochu zlepšilo, ale je to opravdu chyba JoWoodu, vždyť víte, co jiného nám nabídli;D Přeju jim hodně štěstí a ať už se nezaprodávaj takovejm lůzrům jako je JoWood;) Peace...

0/0
10.8.2009 12:20

Host

good gama!

jasne ja se tesim uz aby to tu bylo:-)

0/0
10.8.2009 11:26

Lumirel.

Článek

Velice pěkný článek. Osobně se na tento titul velice těším. :)

0/0
10.8.2009 10:44

Host

grafika

Vypadá to, že by to nemuselo bejt ani moc náročný - Ten Gothic 1 a 2 to připomíná i po grafické stránce :)   (což samozřejmě není veliké minus - jak řikam, pokud to nebude krvavě HW náročný - což je bohužel devizou Piranha Bytes).

0/0
10.8.2009 10:14

Host

Re: grafika

Je to stejné jako Gothic nenašel jsem jediný rozdíl :) doufám že to bude jediná podobnost co se týká technického zpracování a nebude mít po vzoru Gothicu i bugy a problémy s padáním. U Gothicu to bylo nesnesitelné a kvůli tomu jsem to i nedohrál :(

0/0
10.8.2009 10:44

Host

Re: Re: grafika

Jakej dil ? Kazdej rika jak jsou vsechny Gothicy zabugovany, ja krome 3.dilu nemel problemy vubec. 1,2 jsem dohral kazdej aspon 4x a ani jednou jedinkrat se mi nestalo ze by hra spadla, nebo ze bych nemohl dodelat qest atd atd, zkratka zadny bugy.

0/0
10.8.2009 11:13

Host

Re: Re: Re: grafika

v jednotke som nasiel bugy tusim 2 a v dvojke 1,celkom znesitelne

0/0
10.8.2009 15:12

Host

Re: Re: Re: Re: grafika

heh bugy ... kdo by nepamatoval bug z jednicky kdy jsi mohl skocit z jakekoli vysky a kdyz jsi dopadal tak jsi mackal sipku doleva ci doprava ... ve vysledku hrdina strafoval ve vzduchu a kdyz dopadl (to je jedno z jake vysky) tak vzdycky prezil :)

ale gothic 1 moje srdecni zalezitost ...

0/0
10.8.2009 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.