Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Colin McRae Dirt 2 - rozeznáte hru od reality?

Tým Codemasters se nechal slyšet, že PC verze jejich automobilových závodů Colin McRae Dirt 2 bude graficky nejdokonalejší hrou svého druhu, která dosud byla vydána. Silná slova. Na adresu vývojářů se patrně snesla vlna kritiky, takže se rozhodli nevěřící Tomáše umlčet a sestříhali trailer, ve kterém se mixují momenty ze hry a momenty ze skutečného rallye.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

??

lol to se ti vyvojari zblaznili nebo oslepli ? jinak nechapu, jak muzou vydat takove prohlaseni a pak vypustit tak zoufale video...ta grafika nejen ze nema s realitou nic spolecneho, ale navic vypada tak na rok 2008

0/0
18.8.2009 9:32

Host

DX9 vs DX11

!Tohle jsou záběry pouze z konzolové verze hry ( DX9)!, však i na konci videa je datum vydání konzolové verze hry, ! v DX11 ( PC verze) to opravdu vypadá trochu jinak! ;-D

0/0
18.8.2009 0:01

Host

Re: DX9 vs DX11

Pravda, na druhou stranu... ty uz jsi to na PC v DX11 videl? :) Samozrejme ze to asi bude jeste hezci, ale mezi DX9 a DX10 neni zase takovy rozdil, ze by ti spadla celist. Bude padat z DX11?

0/0
18.8.2009 0:12

Lupulin

Re: Re: DX9 vs DX11

nebude....

0/0
18.8.2009 0:56

Host

Re: Re: DX9 vs DX11

mezi DX9 a DX10 neni zase takovy rozdil... to je pravda ( ale je to tím že moc her only DX10 nebylo a když byly tak nebylo využito všech možností DX10 a nemluvě o přes dva roky starém DX10.1 které také nebylo ani zdaleka využito, proto nikde nebyly vidět žádné rozdíly) ale mezi DX9 a DX11 rozdíl je znatelný na první pohled ( samozřejmě na to bude potřeba výkonné herní PC s DX11 grafickou kartou s odpovýdajícím výkonem

0/0
18.8.2009 7:46

Host

Re: Re: Re: DX9 vs DX11

Taky pravda. Vetsina her se vyviji pro Xbox 360 a tedy DX9. Kdyz uz je nejaka radoby v DX10, pridaji tam vetsinou jen par efektu a featur, aby se nereklo. Otazka je, jak na tom byl Crysis. Mozna uvidime ty opravdove graficke hody az s Crysis 2.

Chtelo by to proste vic her usitych primo pro DX10 nebo 11. Vykaslat se na konzole a jejich limity, a dostat z PC hardwaru maximum, co nabizi.  

0/0
18.8.2009 11:19

Host

Re: DX9 vs DX11

mne sa zda aj tak najkrajsia grafka v richard burn rally a pritom ta hra vysla pred 5 rokmi,ale vyzera to realistycky narozdiel od dirtu

0/0
18.8.2009 8:20

junior1099

hry! Ne, fotorealismus

''Dokud budou vyvojari do her cpat presvicene shadery, post-processing

efekty (Dirt a Grid je typickym prikladem) a nablyskane predmety jak

psi kulky, tak se virtualni reality nikdy nedockame :(''

Doufám že nikdy... já chcu hrát hry a ne realitu. A virtuální realitu si představuju jinak a ne na dnešních kalkulačkách. Něco jako že jsem opravdu přímo ve hře...prostě matrix. Tam už by tu podobnost reality asi vyhledával.:-)

0/0
17.8.2009 22:06

Host

?

neviem ako vy ale ja viem rozoznat na 100 % kedy ide o realitu a kedy o hru takze maju trochu velke usta,grafika ma moc netrapi aj keby bola taka ista ako v jednotke len nech viac zapracuju na hratelnoti sustredia sa len na rally

0/0
17.8.2009 19:37

Host

Re: ?

Bohužiaľ práve na základe toho, že sa hype sústreďuje na grafiku vyvodzujem že hrateľnosť a hlavne fyzika nebude žiadny zázrak. Inak by si tam mal plno vyjadrení skutočných závodníkov a podobne. Colin je už po smrti, maximálne sa može obracať v hrobe. No aspoň z jeho mena v hre majú dáky profit pozostalí.

0/0
17.8.2009 19:51

Host

Re: Re: ?

Absolutni pravda, bohuzel. Uz vidim tu recenzi tady na BW, 85-90% to jisti. Kdyz jsou takhle nadseni z pitomeho videa a slintaji blahem nad tim prepalenym obrazem, co asi reknou na zbytek hry. Sezerou i ten s navijakem? Podle vseho ano.

Jeste ad grafika - ono stacilo videt par rozhovoru s tvurci. O jizdnim modelu vetsinou nepadlo ani slovo. Porad pohadky jak vylepsuji grafiku, makaji na sprskach vody z louzi a nasviceni trate reflektory. No jiste, na tom kazda zavodni hra stoji. :/ 

0/0
17.8.2009 21:35

Host

....

Do fotorealismu si budem jeste nejaky ten cas pockat.

Vypada to dobre ale vyvojari by se meli se svymi prohlaseni krotit.

0/0
17.8.2009 18:41

Host

Grafika

Nechápu, proč vývojáři neustále do Dirtu cpou ten odpornej žlutooranžovohnědej filtr. Okamžitě mě to znechutilo u jedničky, a dvojka, ačkoli trochu umírněnější, to obsahuje taky. Přitom ostatní aspekty grafiky (dohlednost, detailnost modelů a prostředí, prach apod.) se zdají být na hodně vysoké úrovni. Kdyby se zkrotily ty barvy, tak to vypadá skvěle.

Doufejme rovněž, že z prvního dílu si to nepřinese otřesnej jízdní model. Zkoušel jsem jen demo, ale připadalo mi to téměř nehratelný.

Vlk

0/0
17.8.2009 15:09

Host

Re: Grafika

Kua, sory za double post, BW je nějakej pomalej...

0/0
17.8.2009 15:10

Host

Grafika

Nechápu, proč vývojáři neustále do Dirtu cpou ten odpornej žlutooranžovohnědej filtr. Okamžitě mě to znechutilo u jedničky, a dvojka, ačkoli trochu umírněnější, to obsahuje taky. Přitom ostatní aspekty grafiky (dohlednost, detailnost modelů a prostředí, prach apod.) se zdají být na hodně vysoké úrovni. Kdyby se zkrotily ty barvy, tak to vypadá skvěle.

Doufejme rovněž, že z prvního dílu si to nepřinese otřesnej jízdní model. Zkoušel jsem jen demo, ale připadalo mi to téměř nehratelný.

0/0
17.8.2009 15:09

Host

Re: Grafika

Tie farby majú vždy nejaký účel. Spravidla maskujú niečo čo sa nedarí dostať na úroveň "fotoreality". U CM je to zabehnutá prax, viz napríklad OFP:DR.

Otrasný jazdný model automaticky predpokladám, optimizmus nie je na mieste pretože hra je predovšetkým pre mainstream ktorý si kupuje pocit šampióna a nebude platiť za frustráciu že to s volantom nevie ( viz prípad RBR ). Preto hru očakávam s veľkou rezervou a budem moc prekvapený ak ma demo zaujme, pretože som na simulátory, nie na hračky.

Čo si spomínam tak na svoju dobu bol akotak slušný jazdný model naposledy v CMR2 ( konkurencia na tom bola horšie ). Potom to šlo z kopca, autá sa začali chovať ako keby mali polovičnú hmotnosť a prestala na ne vplývať zotrvačnosť a odstredivá sila. Nemyslím že CM prišlo o schopných programátorov fyziky, ale producenti to začali smerovať na objemnejšiu kúpnu silu. A tej sa páči ak auto zastaví aj zatočí hneď ako "dostane povel", prípadne tú zákrutu šmykom vyberie samo.

Ak to v Dirt2 vezmú za správny koniec, t.j. vyriešia to pridaním všelijakých pomocníkov aby auto zvládlo aj decko a títo pomocníci sa budú dať vypnúť, potom budem príjemne prekvapený a hru si kúpim.

Široké cesty a arkádový gameplay bez možnosti podrobného setupu mi síce vadiť bude, ale ak bude pocit z jazdy uveriteľný, tak prečo nie.

0/0
17.8.2009 17:41

Host

Re: Re: Grafika

každému kdo se aspoň podíval na recenzi FUEL je jasné že se v codies neco ohledně fyziky urputně posralo.

0/0
17.8.2009 18:21

Host

Re: Re: Re: Grafika

To nemusí byť globálny problém CM. Ak som správne informovaný tak Fuel robili francúzi. Z francúzskej produkcie asi všetky snahy o fyzikálny model dopadli katastrofálne. Už si neviem spomenúť ako sa volalo to ich Rally ktoré vydali asi pred 6-timi rokmi ale to bola dobrá paródia.

0/0
17.8.2009 18:29

Host

Re: Re: Re: Re: Grafika

Naprosto souhlasim tady s bratrem Slovakem. ;) Jednak Fuel nepripominat, ten jen vysel pod hlavickou Codies, delali na nem Frantici. ad parodie: V-Rally 3? Pro Rally 2001? A potom, staci se podivat co dokazala komunita udelat s prvnim Dirtem nebo Gridem. Kdyz se poedituji efekty, stahne HDR, bloom, a ten hnedo-zluty zavoj, mozna si i Dirt 2 s realnym videem spleteme. A zrovna tak fyzika. Codies nam dodaji zase vznasedla, to je takrka jiste. Ale uz v Dirt 1 fandove upravili ty silene brzdy, car handling atd atd. Takze at si tu arkadicku majitele X360 a PS3 uziji, my pisickari si pockame a ti sikovnejsi z nas opravi to, co mistri z Codemasters pokazili. :)

0/0
17.8.2009 21:31

Host

Presne tak

Jako grafika je pekna,o tom zadna,ale rozdily jsou poznat a i kdyz grafika pokrocila zase kousek kupredu,rozdily jsou stale velke. Fakt mi prijde ten rozdil porad v tom, ze zatimce ve skutecnosti je snad nekonecne moznych barev a jejich odstinu,ve hre maji odstin jen jeden a presto podle potreby nahodi jednou tolik podruhe zas tolik barev... aneb klasika,z ceho jsou ve hre zdi a stromy,z toho je ve hre i auto(jen ma namisto sede barvy zluto-zeleno-modrou),a clovek(1barva)...vyvojari at to dokazuji naslednym pokusem: postavi vedle zdi cloveka,nahodi na ně stejnou barvu.pokad vsechno splyne-wrong way...

0/0
17.8.2009 14:47

Host

Re: Presne tak

nechapu co myslíš tím že je to z toho samého, sice je všechno z polygonů, ale jelikož každý povrch má vlastní texturu, normalmapu a specmapu tak to musí vypadat jinak, a u her s fyzikou mají povrchy taky rozdílné vlastnosti. kdybys dal na zeď a postavu stejnou texturu a nechal bys původní normal a specmapy tak tam bude pořádný rozdíl, ty buď hraješ šmejd hry nebo nejsi moc talentovaný komentátor. a navíc barvy jsou jeden z těch jednodušších rozdílů, pokud jde o to kolik barev je, tak dneska se používá jenom 256 intenzit pro každou složku, a tudíž je třeba přejít na rendering a zobrazení v HDR aby se mohlo využít více, ale to že designéři používají imbecilní tonemapping a jsou barvoslepí je vina šéfdesignérů konkrétích her.

0/0
17.8.2009 18:39

Host

tak bohuzel

Musim Codies i redaktory BW zklamat, real vs hra poznat je a to okamzite a na prvni pohled. :) Jak uz nekdo psal, dokud bude grafika hrat next-gen efekty a bude cela zluto-hneda, panove se nikdy skutecnosti ani nepriblizi.

Jinak ale proti vizualu nic az tak nenamitam a stejne jako vetsina tady jsem zvedav hlavne na to, jak budou v Dirt 2 auta jezdit. Jestli to bude jako v jednicce, plavani a vznaseni se, dekuju pekne, ale nemam zajem.

0/0
17.8.2009 14:35

Host

Re: tak bohuzel

ty budes superman

0/0
17.8.2009 15:07

Host

Re: Re: tak bohuzel

ty budeš k*k*t, pokud nedokážeš ocenit informační hodnotu předchozího příspěvku a zmůžeš se na takhle debilní reakci...

0/0
17.8.2009 15:43

Host

Re: Re: Re: tak bohuzel

nemusi byt kkt, treba reagoval na tu prvni cast protoze kazdemu je jasne ze je to na prvni pohled videt a neni to jenom grafikou.

0/0
17.8.2009 18:18

Host

furt dokola

a kdy někdo nabídne srovnání rozeznáte gameplay od skutečnosti?

0/0
17.8.2009 13:56

Host

easy

myslim, ze jen slepec nerozeznal zabery z reality od tech z hry...

to bude jeste par let trvat nez bude grafika zvladat to co umi realita... jestli vubec...

ale vypada to pekne

th0ca

0/0
17.8.2009 12:49

Host

Re: easy

Dokud budou vyvojari do her cpat presvicene shadery, post-processing efekty (Dirt a Grid je typickym prikladem) a nablyskane predmety jak psi kulky, tak se virtualni reality nikdy nedockame :(

0/0
17.8.2009 12:54

Host

hmm

nasrat na grafiku. hlavne aby sa to dalo hrat

0/0
17.8.2009 12:07

Host

Re: hmm

presne tak, v grid1 autam zalostne chybal pocit vahy

0/0
17.8.2009 12:59

Host

Re: Re: hmm

zahrej si FUEL kreteene. jak muzes kritizovat neco co je daleko od spatneho? jeste mi rekni ze GTA IV je spatna konverze a narvu ti 6 krabic Saint's row 2 up the ass.

0/0
17.8.2009 14:01

Host

Re: Re: Re: hmm

Tak si to tam narvi sám ;)

0/0
17.8.2009 14:13

Host

rozlisovanie

je to pekne ale rozlisit to ide, mozno je to tymi naoranzovelymi shadermi co su tam...

0/0
17.8.2009 11:10

Host

Aladin

Vypada to jako upraveny GRID. A uz si tady hrajou na ultramegaimbasuper grafiku ale kdyz jede auto 150 do zatacky a zacina se prevazovat ze se prevrati a postavicky tam sedi jako pribity a nehnou ni jedinou kosti v tele...budto to byl team Terminators a nebo se soustredi jen na suprblabla grafiku a to je tak vse.

0/0
17.8.2009 10:43

Host

Re: Aladin

to jetaky důvod proč GTA IV nemá super grafiku, protože ono má fyziku. když někdo machruje s grafikou to znamená že zbytek sux, viz crysis.

0/0
17.8.2009 13:59

Host

Supermani

tady je supermanů fakt člověk žasne..... asi jsem tu jedinej slepec, ale 95 procent rozeznat? anináhodou. Někde to je jasný někde docela tápu ale každopádně je to superpráce. R^

0/0
17.8.2009 10:25

Host

Re: Supermani

nekdo vidi svet realisticky, nekdo je vytrzenej z kazdy "fakt cool" veci. no offense

0/0
17.8.2009 10:39

Host

Re: Re: Supermani

no stim rozeznáváním to přepískly, ale jestli je to nejhezčí závodní hra, stim teda souhlasim, na PC samozřejmě, konzole dx11 neuměj ... konzole fail X      ;-D[>-]

0/0
17.8.2009 11:58

tazmanskycert

Bezpečně...

Všechny záběry ze hry jsou přesvícené oslněním, textury rozmazané a vše naprosto umělé, rozhodně mě tím nepřesvědčili ani zdaleka, ale má-li někdo vadu zraku tak z dvou metrů by s tím problém mít mohl. Jinak jako obvykle PR kecy.

Nicméně komu by to dělalo velký problém rozeznat hru a rally, tak stačí mrknout na odraz od předního skla a pokud tam je okolní prostředí je to rally, pokud tam je řidič je to hra :/

0/0
17.8.2009 10:23

Host

Re: Bezpečně...

jde videt ze si celkem znalec..."Všechny záběry ze hry jsou přesvícené oslněním" jak to tak ctu tak chuck noris by se mel bat... delas mu fakt konkurenci... hf gl

0/0
17.8.2009 12:54

Host

Rozeznání

Řekl bych, že kdo nerozezná z toho videa realitu od hry na tak 95% úspěšnost by měl navštívit očního lékaře. Protože kromě asi 1s střihů je vždy možné s přehledem rozlišit zda se jedná o hru.

0/0
17.8.2009 10:17

Host

???

ten rozdil je poznat okamzite, neprehanet prosim. Mozna tak za 5-10let

0/0
17.8.2009 10:12

Host

Ryann

Nekdy mi prijde, ze BW nekde najde takovy video, ani se na nej nepodiva, zbezne si precte o cem asi je a pak k nemu vyblije nejakej generickej komentar.

Mam pocit, ze s timto pristupem tu BW uz dlouho nebude. Profesionalina veskera zadna, snaha o to byt lepsi nez ostatni to samy. Mimochodem to podobne je na tom i Tiscali Games, naopak Eurogamer se zacina celkem chytat.

Omlouvam se za OT.

0/0
17.8.2009 10:22

Host

Re: Ryann

Tiscali Games poslední dobou jenom kritizuje. BW je na tom lépe.

0/0
17.8.2009 10:25

Host

Ryann

Nevim co chcete porovnavat na miniaturnich komprimovanych videiich, kde jeden zaber netrva dyl nez 2 vteriny. Nicmene vetsinou poznat to neni zas takovej problem.

Tim nerikam, ze grafika nevypada dobre, ale ty prohlaseni jsou samozrejme jenom kecy.

0/0
17.8.2009 10:11

Host

Re: Ryann

Súhlasím, je to hype ako sviňa.

Pozná to aj úplný debil čo auto v živote nevidel, stačí ak sa zameria na to aké sú široké cesty.;-D;-D;-D

Ale vyzerá to pekne, v hre to bude vo veľkom rozlíšení o čosi horšie. Keby mali tie autá jazdné vlastnosti aspoň na úrovni RBR tak by som možno aj tie "diaľnice" vydýchal. To je ale len zbožné prianie, milovníci simulácie budú musieť určite zase zostať u 5 rokov starého RBR.:-/

Ale demo skúsim, predpokladám že to bude ďaľšia bublina ktorá praskne. Hlavne že to oblbovanie funguje a bude sa to dobre predávať.

0/0
17.8.2009 13:09

Host

Re: Re: Ryann

taky v tom nerénu nevidím ani jednu nerovnost, už jenom ten render s logem ná místo hlíny totální placku.

0/0
17.8.2009 14:34

Host

Re: Re: Ryann

Přesně , grafika dobrá, ale pozná to každej kdo trochu líp vidí. Hlavně se jim pořád nedaří doladit odlesky a osvětlení.

0/0
17.8.2009 15:58

Host

Re: Re: Re: Ryann

na mo(de)mentální generaci není ani teoreticky možné utáhnou ani odlesky ani osvětlení, natož najednou. se stačí podívat na tu dementnost že žádný prach nevrhá v vžádné hře stín, v některých jsme viděli že stín je možné vrhat na prach, ale buď to bude vypadat falešně(cobra11, FUEL, crysis) nebo neostře(GTA IV kde je to po celých částicích). a to ani nemluvím o efektech jako nepřímé osvětelní nebo stínech s variabilní intenzitou,bo na to prostě (thx konzole) není výkon.

0/0
17.8.2009 18:28

Host

Re: Re: Ryann

Fyzikalni model RBR byl jen jedna cast skveleho pozitku z hrani tohoto skvostu, ta druha byl naprosto excelentni design trati, kde i sebemensi chybicka skoncila rozstrelenim auta o nejblizsi strom (skalu, znacku, divaka...), protoze bud byl za kazdou druhou zatackou vymol ktery vas rozhodil a nebo byly trate neskutecne uzke (francie byla asi nejvetsi peklo). CMR:D nejen ze ma trate siroke jak pristavaci plochu pro boeing ale pro jistotu, aby se nam ubohy hrac zbytecne nestresoval, ma kolem trate velke nic aby se nahodou nestalo ze pri vyjeti z trati by do neceho mohl bacit a poskrabat si ten krasny vysokopolygonovy lak. Nepochybuji ze dirt 2 skonci uplne stejne 

0/0
17.8.2009 16:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.