Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Herní adventury: Dobrodružství ze starých časů

Kdyby si každý žánr herního světa měl vybrat svého maskota, adventurám by nejvíc slušel kostým želvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

podhurka

Adventura

Když jsem poprvé hrál adventuru Broken Sword, nemohl jsem přestat a těšil se na nový den. Člověk se ztotožnil s Georgem a chtěl sám projít úskalím hry. Pak se přidaly další hry Siberia, Atlantis a jejich další díly, atd... Myslím, že když už člověk něco hraje, tak adventura má alespoň smysl. Neřeší se problém jakou zbraň na koho, ale jak pomoci toku příběhu. Bylo třeba zapojit mozek a ne bezduše vymlátit nějaké agresory... Ono vůbec, krev tekla zřídka a člověk hru ukládal po zdolání složitého problému....zemřít se dalo málokdy.Také češi byli vynikajícími tvůrci adventur ! To člověka potěšilo ještě víc. ( Posel smrti př. ) Žánr však začal upadat, neboť, bohužel, hráči raději zabíjí, než aby se zastavili a přemýšleli....použití mozku je ztrátou času. Uvidíme, co z toho pro dějiny vyplyne.............:-/

0/0
26.8.2009 0:27

Host

Re: Adventura

Souhlasím. Mimochodem k tomu, kde se dalo umřít - co myslíte, existuje tady někdo, kdo neumřel v Neverhoodu?

0/0
26.8.2009 11:52

PLuto

Re: Re: Adventura

Pochybuju. Každý, i když o tom věděl, si to chtěl aspoň vyzkoušet.

0/0
26.8.2009 20:33

Host

ADV

Ano mas pravdu, mym 3D jsem myslel CG rendery (cinema graphics-renderovane pozadi). Kdyz si opomenel ty hrozne vypadajici adventury jako Monkey 4, nebo nova epizodni Monkey od Telltales, tak je mi z toho trochu nelibe :)  Simon 3 treba uz to ma vic stylizovane a pokud postava hraje skvele s pozadim a osvetlenim, tak to neni zase tak hrozne. Musim pripomenout skvele vypadajici nove adventury jako Lost Horizon, Whispered World, Machinarium, Sinbad: In Search of Magic Ginger apod.

0/0
25.8.2009 23:28

Host

ADV

Adventury je zanr kterymu slusi pouze 2D grafika a kdyz uz je 3D tak aby byla alespon z 50% stylizovana. Vezmete si kuprikladu nadherne kreslenou grafiku v So Blonde, Monkey Island 3, Ghost Pirates (ted vychazi), Broken Sword, Runaway atd.  jejich hromada, pokud zminim 3D adventury musim se zastat Syberie, Secret Files 2, Mata Hari i ceske Black mirror. Ohledne 3D se mi nelibi, ze je vse delane realisticke, ale proc? kazdy den kolem sebe vidi realisticnost, je to trochu nuda videt to co vidime kazdy den a i ve hrach. Vse by se melo trochu stylizovat a 2D rucne kreslena grafika se vzdycky oceni vic nez 3D. Plynule animace, hudebni atmosfera a dabingy jsou v dnesni dobe podminkou.

0/0
25.8.2009 16:44

Host

Re: ADV

Ony 3D adventury, které jsi uvedl, jsou takové pseudo 3D. Kdybych měl brát pravé 3D adventury, tak mě napadá Gabriel Knight 3, Monkey Island 4, Simon the Sorcerer 3 a tak podobně. Jinak souhlas, tady se tomu třetímu rozměru opravdu moc nedaří.

0/0
25.8.2009 22:46

Host

Re: ADV

Člověče ty mi mluvíš z duše. R^

0/0
26.8.2009 9:42

Host

adventury byly dobre hry

mival jsem rad i textovky. Nejprve od Frantiska Fuky na ZX Spectrum - jeho Indiana Jones nebo Podraz jsou nezapomenutelne, pozdeji jsem hral i anglicke klasiky od Infocomu. Textovky nemely grafiku, ale o to vic musela pracovat vlastni predstavivost. Pak prisla grafika, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Simon the Sorcerrer, Monkey Island, The Dig, Gateway I, II, nadherna Longest Journey.... a spousty dalsich. Mel jsem ty hry rad prave proto, protoze si nezakladaly na akci, ale spis na pribehu. Jak pise autor, byly to interaktivni knihy. Dnes uz se na pribeh tolik nehraje, zato se to kompenzuje tunami akce a animaci. Ale abych jen neidealizoval, tzv. hadanky v techto adventurach byvaly casto zcela nelogicke

0/0
25.8.2009 11:18

Host

Re: adventury byly dobre hry

Indiana Jones na ZX spectrum to byli bomby . Nejvíc mě vždy dostalo : nerozumim , Nemužeš zkoumat něco co tu není , Musíš říci co chceš vlastně dělat . Hrál jsem jen chrám zkázy a Indiana Jones 2 . Podraz 3 .  Textovky byli vždy zajímavé hlavně povely : jdi na s,j,v,z, pak povel seber , vezmi  použij , prozkoumej . Hlavně měli hlavu a patu

0/0
25.8.2009 11:58

Host

fts

hezky se to cetlo protoze to bylo jak pro prvni stupen ZS

0/0
25.8.2009 10:35

Host

Ursus

Jako člověk, který se češtinou živí, si dovolím nesouhlasit.

0/0
25.8.2009 10:52

Host

Re: fts

je to náhodou napsaný hezky napiš to líp a pak tady něco blinkej ;-)

0/0
25.8.2009 10:55

Host

PaJja

Adventury jsou best, tesim se na zitra az zavzpominam :-)hezkej clanek

0/0
25.8.2009 10:23

Host

Ursus

Mimochodem adventury sluší každé platformě, která nemůže (a nebo nechce) oslňovat vysokým výkonem. To je asi ten důvod, proč já osobně cítím lehkou renesanci adventur na Nintendu DS.

0/0
25.8.2009 9:19

Host

Ursus

Možná to není moc dlouhé, ale na druhou stranu se to hezky četlo. Těším se na další část.

0/0
25.8.2009 9:18

Host

no

to jste toho moc nenapsali. Nechápu proč jste tenhle článek rozdělili, když ten úvod je takhle krátkej

0/0
25.8.2009 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.