Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

3D zobrazení pro hry již příští rok

Sony uvede svůj 3D LCD panel Bravia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

co to blbnou s dvema verzema BD?

vzdyt muzou mit oba obrazy najednou a softwarovym prepnutim ukazovat v 2D jenom jednu polovinu, ale chapal bych to u BD ripu 1080p protoze tahat 2x tolik bez 3D monitoru je hoffadina.

0/0
3.9.2009 19:02

Host

zobrazeni

tak jsem videl reklamy ze panasonic viera ma 600hz, jenomze nikde se nedozvim ani jaka technologie obrazu tam je vlastne pouzita, protoze nic z toho co znam nema mene jak 2ms. clovek by rekl ze do toho muze cpat neomezene rozliseni, jenomze vsude co jsem nasel tam mame cpat 60hz, takze zase vyplytvali technologii jenom aby meli lepsi filtering obrazu, ale k cemu jim to je, kdyz mezi kazdym framem je mezera trera se neda niajk dopocitat?!

0/0
3.9.2009 18:53

Mac the Devil

3D

No nevím, byl jsem v kině na 3D Koralíně a musím říct, že filmu stávající pseudo 3D zobrazení nic navíc nedalo. Stejně tak to nic navíc nedá hrám (maximálně tak bolest hlavy). Jo to kdyby někdo udělal skutečný 3D, tedy že by se člověk mohl dívat na scénu z různých úhlů, to by byla jiná káva.

0/0
3.9.2009 9:07

Host

Re: 3D

No v hre máš tú výhodu že na rozdiel od filmu sa na objekt možeš dívať z roznych uhlov. Lenže 3d zobrazenie bude mať plný zmysel až vtedy keď počítač dokáže vyhodnotiť kam sa dívaš ( na blízky alebo vzdialený objekt ) a podľa toho zmení ohniskovú vzdialenosť kamery. Zatiaľ je to len napevno ako u lacných jednorázových foťákov a Tvoje označenie "pseudo 3d" to vystihuje dobre.

0/0
3.9.2009 9:16

Host

Re: Re: 3D

to by podle mě nemusel být takový problém....v nákym FPS se jednoduše zjistí, na jak daleký objekt je muška zamířena...a pak už vyrovnání pohledu neníé problém....a pokud jde o ostření, tak to vždycky zůstane problém, když monitor je metr před okem....to se jen tak nezmění...leda, kdyby byly speciální brýle, který by komunikovali se hrou, která by jim zdělovala na jak daleko je muška zamířena a ty brýle by pak rozostřily obraz takovým způsobem, aby se očím zdálo, že když zaostřily na monitor, tak že zaostříly na vzdálený objekt...

0/0
3.9.2009 11:40

Host

Re: Re: Re: 3D

S tou muškou je to hodne zjednodušené a nefungovalo by to dobre. Predstav si skutočnosť keď okom hodnotíš scénu pred sebou. Zrak Ti preskakuje z objektu na objekt a zaostruje okamžite. Ak by si mal scénu hodnotiť len cez mieridlá... Ďalej je tam problém či zaostriť na mušku, alebo objekt na ktorý mieriš.

Sú aj iné hry než strieľačky. Ak sedím v kabíne auta, pozerám na cestu pred sebou a občas krátko mrknem na otáčkomer, alebo tachometer. Riešiť to v "pseudo" 3d hre pohybom kamery na prístrojovú dosku je blbosť.

Myslím že sú to zatiaľ len pokusy a praktický význam majú viacej v nalákaní zákazníkov než sprostredkovaní skutočného 3d priestoru.

0/0
3.9.2009 12:14

Host

Re: Re: 3D

tak to ale nestaci, jelikoz oci automaticky zaostrujou podle toho jak daleko s mysli ze se divaji, takze kdyby mel byt realisticky monitor tak zaostris na dalku a uvidis vzdalene objekty ostre, ale dokud to nebude tak musis ostrit na blizko jinak se obraz rozostri protoze ten monitor JE blizko(teda pokud nemas tak znicene oci jako ja aby bez mzourani mezi 0.5m a nekonecnem nebyl zadny rozdil).

0/0
3.9.2009 19:00

Host

Re: Re: Re: 3D

Vyriešiť sa to samozrejme dá. Snímače na okuliaroch vyhodnocujúce kam sa oko díva už existujú. Stačí podľa toho vyhodnotiť na ktorý objekt v scéne smer pohľadu dopadá a podľa toho preostriť. Toto ale u filmu na ktorý sa díva viacej ľudí fungovať samozrejme nebude. U hier by to ale časom mohli zvládnuť.

0/0
3.9.2009 19:32

Host

Re: Re: Re: 3D

Vzdialenosť monitoru od oka s tým nemá nič spoločné. Priestorový obraz sa robí pomocou dvoch pohľadov z iných uhlov ( máme dve oči ). Preto ak nemáš nasadené 3d okuliare ktoré selektujú pre každé oko ten správny obraz vidíš 3d scénu na monitore dvojite. Zrak teda nevníma plochu monitoru ako bod na ktorý má zaostriť ale vyhodnocuje posun tých dvoch obrazov.

0/0
3.9.2009 19:40

Host

Re: 3D

tak to castecne resi head-tracking

0/0
3.9.2009 10:42

Mac the Devil

Re: Re: 3D

Jenže na to pak není potřeba 3D zobrazovač, 3D obraz si mozek vytvoří sám. Takže nebudou moct lidem prodat novou TV. ;-)

0/0
3.9.2009 11:30

Host

LOL SONY

Tuto -NOVOU- technologii....dobry fór ;-DRv

0/0
3.9.2009 8:26

clone9cz

Re: LOL SONY

LOL SONY je tímto známá, má první tohleto, první támhleto, a na již několik let existující konkurenci nekouká ... a až se někdo ozve, tak bude jistě tvrdit, že mysleli první mezi korporacema, který považujou za konkurenty.

Dokonce i na IGN pak psali, že je PlanetSide (2003) první MMOFPS, zatímco se ve "World War II Online" válčílo již od roku 2001.

LOL SONY

0/0
3.9.2009 16:23

Host

Hmmm

A já měl za to že HW pro 3D už existuje roky (boha, vždyť si pamatuju jak jse mdávno na invexu hrál 3D Hexen)... spíš je tak nějak problém s nabídkou her, co to podporují (hlavně na konzolích). Tak ať kašlou na HW a udělaí na to raději hru.

Ale jinak tomu nevěřím. Tenhle 3D obraz, vytvořenej optickým klamem, způsobí to, že hráč bude ostřit na úplně jinou vzálenost, než odkud bude obraz vyházet (TV bude ve vzdálenosti 3 metry, oči budou ostřit na 100 metrů apod....) - na vzkoušení pro zajímavost fajn. Ale na dlouhý hraní? Bál bych se o oči.

0/0
3.9.2009 8:05

Host

Re: Hmmm

Oprava... ne Hexen. Heretic samozřejmě. Se mi po ránu ty starý hry nějak pomotaly.

0/0
3.9.2009 8:08

Host

Re: Hmmm

Ako pre snobov alebo fajnšmekrov prečo nie. Už ale vidím ako si normálna rodina tvrdo priplatí aby si mohla občas u nejakého filmu nasadiť okuliare.  IMAX tiež možno považovať len za oživenie a nie za štandart. Máš pravdu že už samotné ostrenie tam kam ostrí kamera je problém. Stačí ak sa človek pozerá mimo fokus kamery a oči už dostávajú záhul pretože sa márne snažia zaostriť. V 3d je to pre zrak omnoho namáhavejšie.

Toto je problém aj pre mnohé hry takže využitie dobré len pre závodné simulátory a podobne kde si hráč vystačí s konštantnou ohniskovou vzdialenosťou.

0/0
3.9.2009 8:50

Host

Re: Re: Hmmm

vyresit optickou simulaci hloubky obrazu je prave jeden z nejzavaznejsich faktoru ktery se musi vyresit aby mohl vzniknou kompletne realisticky obraz.

0/0
3.9.2009 18:56

Host

hmm

Specialni bryle, specialni televize, unava oci i po kratkem hrani? uvidime, co se z toho vyklube, nejspis to jeste poladi

0/0
3.9.2009 2:05

Host

...

takže takovej domácí IMAX....kam se poděly ty televize, který údajně měly fungovat 3D i bez speciálních brýlí....

0/0
3.9.2009 0:58

Host

SONY

Je to uz dele co se o tom prvne psalo. Kazdopadne jestli GT5 pobezi v te masakrozni grafice i ve 3D, tak to uz si pak rovnou muzu sednou do real kary a nekam jet:-)

Playstation 3R^

Davam tomu tak mesic nez to nekde vystracha MS a prohlasi za svuj novy, naprosto originalni doplnek k Natalu;-D

0/0
2.9.2009 23:04

Host

Re: SONY

Microsoft nevyrabi televize a notebooky. ;-)

0/0
3.9.2009 2:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.