Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uncharted 2 vyjde o týden dříve, další díly budou

Akční titul Uncharted 2: Among Thieves z dílny Naughty Dogu se valí jako nezastavitelný parní válec. Sbírá jedno absolutní hodnocení za druhým, renomované weby hýří nadšením nad veškerými aspekty hry a tvrdí, že PS3 dostala konečně absolutní killer titul. V Evropě vyjde o týden dříve, tedy 16. října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

pfff

grafika 10/10...hratelnost 10/10..zvuk 10/10..pribeh 10/10 ..ovladani 10/10..dabing 10/10..parni valec...totalni..uhhh...recenze a preview nemuzou najit jedinou chybu..dokonala hra..nevidane..neslychane,cely svet to chce hrat..tvori se kilometrove fronty pred hernimy obchody..PS3 mizi z pultu po statisicich,protoze kde nehraje Uncharted 2 je nikdo..vysel killer uplne vseho..konec..nema smysl dal tvorit dalsi hry..dokonalost vysla...pos*erme se...LOL

0/0
24.9.2009 1:29

Host

unch2

Uncharted 2 je graficky nejdokonalejsi konzolova hra!! Nejctenejsi herni web sveta udeluje: Graphic- 10/10 "Absolutely the best of the best these days. Your jaw will drop."!!!!!!

0/0
23.9.2009 19:16

Host

Re: unch2

No 10 dávají většinou weby a časopisy více či méně napojení na Sony, takže brzdi slinto

0/0
23.9.2009 21:18

Host

Andrashi

Uncharted 2 nám pomalu spěje na pulty obchodů, nicméně existuje jedna věc, která mi stále vrtá hlavou. Sleduji tuto hru již od jejího ohlášení. Ač nejsem vlastník konzole Playstation 3, mám rád hry tohoto ražení a proto se zajímám i o ty, které si žel nezahraji -_-.

Předmětem diskuse je HYPE. Hráči již od ohlášení U2 mohli v pravidelných dávkách slyšet, jak je hra Uncharted 2 propracovaná, kolik nabízí možností, nakolik využívá prostředky konzole PS3. Ale čím více mohu vidět výsledek ( gameplay záběry ), tím více si dle mne tato hra hypem podřezává větev sama pod sebou.

Hlášky o dobré umělé inteligenci berou za své při pohledu na AI, která ignoruje hluk. Nemyslím si, že dobrá AI = dobrá muška. Spíše hodnotím reakce a chování postavy. Odbíhání od hráčem vržených granátů ( občas, když se chce ), snaha držet se mimo linii palby či šplhání po žebříku za hráčem lze vidět už v některých hrách pro SNES. Hypované schopnosti AI tedy nejsou nic převratného. Proč do toho rýpu? Protože hype. Je to dobře odvedená řemeslná práce a Naughty Dogs mají můj respekt, ten ale jejich marketingovou strategií "zkusíme prodat staré jako by to byla novinka" vzápětí ztrácejí. Nebudu vynášet do nebes to, co má být standard.

Další výtka na adresu vychvalování hry míří na samotné zpracování. Vím, že ND slibují "filmový zážitek", ale mám pocit, že tato hra je již "přeskriptovaná". Proč se má hráč snažit, když je téměř vždy v bezpečí vyjma klasických pastí či nepřátel? Co prozatím šo vidět, téměř polovina "nebezpečí" ve hře je skriptována tak, aby Drake vždy "jakože o fous vyvázl". Ale ... proč hraji hry? Protože chci zažít situace, které bych jinak nezažil ( a ani nechtěl ^_^ ). Ale z tohoto mám pocit "hry, která si hraje na hru". Proč? Tedy i ve hře ( kde mi nic reálně neublíží ) musí být přítomen onen prvek "je to jenom jako?" Nerozumím. Je už hráčská obec skutečně na takové úrovni nebo je to nápad "chceme širší publikum a více peněz" manažeřů?

Navíc ( a myslím to vážně ) naprosto nechápu výroky herních magazínů o naprosté skvělosti této hry, stejně tak i ocenění, která tato hra sbírá, aniž vyšla. Když svého času vyšla hra Star Wars: Jedi Academy, tak to taky byla nadstandartní hra s více možnostmi ( troufám si zde dokonce navrhnou jistou paralelu ). Dostala svá vcelku vysoká hodnocení, lidé si ji zahráli, časem vznikly modifikace, někteří ji hrají doteď. Bez přehnaného hypu, bez zbytečného povyku, s adekvátní reklamní kampaní. Je tedy povyk okolo Uncharted 2 opravdu tak nutný ?

0/0
23.9.2009 12:02

soky76

Re: Andrashi

Hype je nutný a tato hra ho sice nepotřebuje, ale je nutné prodat. Podívej se ke konkurenci na past gen stupid halo, jaké má vždy nesmyslné hype a děti ho pak kupují. Kup si PS3, zahrej si to a pak něco piš, čus.

0/0
23.9.2009 14:56

Host

Re: Re: Andrashi

Ty jsi kus inteligence koukam,podivej se na prodej Halo ODST.Trha rekordy a nejaky prebytecny hype nepotrebuje.Tohle ta vase PS3 s...cka nedokaze.Musi mit obrovsky humbuk,falesne recenze podplacene SONY aby se hra prodala a mela nejaky uspech.Je mi zle ze strany SONY a jak prehodnocuji prehnane prumerne hry zbytecnym a trapnym hypem.Halo ODST je kult kvalita a je uspesny a ne kvuli hypu.

0/0
23.9.2009 18:58

Host

Re: Re: Re: Andrashi

Prosil jsem aby se urážky a nadávky na herní systémy řešily jinde než v tomto vlákně.

Bungie ( tvůrce Halo ) si přehnaným hypem odstřelilo jinak velice hezkou hru Oni. Quinn Dunki ( AI engineer ) i Alex Okita ( gamedesigner / artist ) naslibovali do Oni hory doly ( kdo má zájem nechť vyhledá dobová preview ), ale pak se pár věcí nevyvinulo dle jejich záměru. Quinn šla z kola, AI dodělal/předělal Chris Butcher a Oni bylo vydáno ve fázi poslední hratelné bety, sklidilo průměrná hodnocení a to, že se na svou dobu jednalo o vcelku vyspělý herní engine ( používá raycasting - hodně osekanou a silně modifikovanou verzi raytracingu, a to se psal rok 2001 ) nikoho z hráčů po právu vůbec nezajímalo.

Pak Bungie spolkl M$ a do Halo vývoje šlo dost lidí z Oni týmu. Scénář se opakoval ( velkohubá prohlášení ), ale tentokrát byl díky M$ zajištěn dostatečný čas na betatesty a odladění.

Ovšem s úspěchem Halo ( což je v podstatě inovovaný Marathon ) se M$ rozhodl, že si z Halo udělá vlajkovou loď. Okolo Halo 3 se dělo něco podobného, na co jsem poukazoval teď u Uncharted 2 - spousta hypu o nejlepší FPS na konzole s hromadou skvělých vychytávek a neuvěřitelných možnostech. Možnost zahrát si Online betu, vytvoření atmosféry "kdo nehraje Halo 3 BETA je n00b", stejné reakce početně silné skupiny fandů předchozích Halo, dle kterých tato hra měla být absolutní vrchol žánru atd atd. Stejné kolečko jako teď u U2.

Tedy v tomto směru je platforma úplně jedno, přehypováváná se poslední dobou všude stejně. Problém Uncharted 2 ( zde v této diskusi ) je v tom, že zatímco FPS moc nemusím, tak dobrodružné kombinované hry rád mám. Tím víc je mi tedy stávající situace nepříjemná, proto na přehnané sliby a masáž zákaz..er... hráčů poukazuji. 

0/0
23.9.2009 19:25

Host

Re: Andrashi

Andrashi: Tak mě U2 rozhodně přehypovaná nepřijde, bylo vydáno několik trailerů, rozhovorů, gameplay záběrů - řekl bych zcela v souladu s očekávaním hráčů, kteří toto vyžadují (je to sequel parádní hry)...a mě osobně se zdá, že hra bude opravdu skvělá a bude kombinovat intenzivní, filmový zážitek pro jednoho hráče(variabilnější prostředí a údajně mnohokrát delší herní doba) s mnohonásobně prodlouženou životností díky hře více hráčů (!!co-op i versus módy!!). Ptám se, kolik vyšlo her co vším tímhle disponovaly? Do toho úžasná grafika a sympatické postavy...nechci znít jako fanboy,ale tohle prostě bude bomba.

A k těm skriptům. Jak jsem psal výš, tvůrcům šlo o evidentně o filmový dojem - a k tomu se právě skripty do singleplayeru hodí. Pokud narážíš na scén s vrtulníkem, zdálo se mi, že hráč byl ohrožen kulometem z vrtulníku i dalšími nepřáteli, efekt raket a ,,tunelu poslední záchrany'' je právě něčím co celé situaci dodává na intenzitě..takhle to aspoň vidím já. Nepoužití skriptů občas vede obecně ve hrách k některým absurdním situacím, kdy se umělá inteligence dostane do situace kdy si neví rady, nebo není východiska z dané situace atd. Asi je nejlepší najít optimum a to se doufám u U2 podaří.

0/0
23.9.2009 20:36

Host

Re: Re: Andrashi

Hmm...jiný úhel pohledu, s něčím souhlasím ale na některých věcech trvám.

Hype - zde bohužel odmítám ustoupit. Tato hra je silně vnímána jako titul, který má ukázat sílu PS3, a Naughty Dogs ( potažmo Sony ) to velmi dobře ví, proto masírují hlavy hráčů, seč se dá. Souhlasím s Tebou že hra JE řemeslně dobře zvládnutá a nabízí vše, co se od takového titulu má očekávat a ( ač nejsem vlastník PS3 ) doufám, že se nic nepokazí a bude to skvělá hra, ukteré je škoda, že PC konverze zatím není v plánu. Ale stále namítám, že součástí reklamní kampaně je nabízení "standartních prvků",které očekávám od hry typu adventure/action jako kdyby se jednalo o nadstandard, který byl milostivě hráčům věnován. Rozumím proč, ale v mých očích taková kampaň hodnotu titulu spíše shazuje. Znám dost podobných her, které nabízí něco podobného, ale žel si je žádná firma nevybrala jako vzor na ukázku síly platformy...

A co se skriptů týče - JSOU potřeba a správně použity dobře dokreslí scenerii, ale z toho, co jsem mohl vidět ( a z gameplay záběrů se taková věc dá posoudit i když jsem nehrál ) působí hra spíše jako sled skriptovaných situací, mezi kterými hráč urazí pár metrů, zlikviduje trochu soupeřů a přeskočí několik děr.

Rozuměj, co říkám - mám z toho pocit, jako by hra vedla hráče za ručičku ve stylu "tady se hezky podívej jak to bouchne, ne, nemusíš se bát, to Ti neublíží, hezké, že, tak, a teď pěkně půjdeme dál". V mnohem starší hře Oni ( která audiovizuální stránkou U2 nesahá ani po podrážky ), v starších Tomb Raiderech, v Indiana Jones & The Emperor's tomb jsem tak omezující pocit nevnímal. Byla dána úroveň, s tou se hráč musel vypořádat. V rámci úrovní bylo skriptovaných situaci minimum. Nestihneš utéct, zemřeš, motáš se na špatné straně, zemřeš. Žádné "jako". Mezi úrovněmi i v jejich průběhu byl vyprávěn příběh, ale tak, aby to hráče minimálně omezovalo. Zážitek mi přišel dosti filmový i intenzivní, zejména díky faktu, že nic není "jako", nebezpečné je vše.

Ovšem pravdu díš, bez skriptů je občas úsměvné sledovat AI, když se snaží vycouvat z nestandartní situace ^_^. Jenomže, píše se rok 2009, tak pročpak se AI nechová lépe? Je takový problém implementovat zjednodušený model fuzzy logiky do elektronické hry, nebo stačí klasická triggerová + zbytek zalátáme skriptováním a hráčům namluvíme, že je to pro jejich "intenzivnější zážitek"?

0/0
23.9.2009 21:58

Host

CELL POWER

http://www.wallpaperez.info/wallpaper/games/Uncharted-2-Among-Thieves-1902.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=0eRYyCbctW8&feature=player_embedded

0/0
23.9.2009 10:36

Host

Re: CELL POWER

lol doufam ze to nebudou delat na pc , my odpad nechcemR^

0/0
23.9.2009 13:50

soky76

Re: Re: CELL POWER

Vy odpad už máte, zbytky po konzolích a různé konverze :-P

0/0
23.9.2009 14:57

Host

Re: Re: CELL POWER

cista zavist:-P

0/0
23.9.2009 14:59

Host

Re: Re: Re: CELL POWER

kdyz myslis:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P

0/0
23.9.2009 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.