Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Command & Conquer 4: loučící se legenda slibuje nové pojetí

Fanoušci se musí divit tomu, co tvůrci s tradiční strategickou sérií v její poslední inkarnaci provádí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

serie

Pamatuju tuhle serii uz od zacatku a taky si pamatuju na nevyvazeny MP u vsech dilu, napr. v TS jsem postavil 5x engineery narval je do podzemniho transporteru, vynoril jsem se v kamaradove zakladne, obsadil vsechny dulezite budovy a okamzite je prodal, hra byla dohrana bez zabiti jedine jednotky....

Mapy v RA2 hrozne na multiplayer u vetsiny se stavalo, ze teziste bylo velice spatne udelano. Teziste pod high-groundem, na nej jsem si postavil teslu a ostatni se mohli jit klouzat... a sklouzlo to jen do toho postavit co nejvice jednotek a poslat je pres "a" do utoku ... zlaty SC s micromanagementem...

0/0
18.11.2009 7:51

admiral666

Re: serie

Micromanagement klidne, ale v tahovkach, jako jsou Steel panthers.

TS melo gamedesignove chyby, ale atmosferu melo neprekonatelnou.

Mimochodem vynoreni podzemniho transportu slo zabranit vybetonovanim plochy :-P

0/0
18.11.2009 10:02

Host

Re: Re: serie

Micromanagement v tahovkach? To myslis jak? Zakladem uspechu v SC je prave zminovany micromanagement, bez ktereho se clovek neobesel :) asi nevis co jsem tim myslel, mysleno bylo uhybani zranenych jednotek v boji, spravne umisteni stormu(mluvim o SC) atd.

Vim ze vynoreni se dalo zabranit timto zpusobem, ale pokud v tom clovek nebyl tak zbehlej, stacilo jen toto k porazeni nepritele. Opravdu co se tyka balancovani jednotek nebyl az tak dokonaly, ale atmosfera byla pekna to mas pravdu.

0/0
18.11.2009 10:46

admiral666

Re: Re: Re: serie

MM v tahovkach myslim stejne, jako ten v SC, akorat ze je nutno vic premyslet, ale je na to zase o neco vic klidu. Jisteze vim, co jsi myslel. V steel panthers nemaji tanky hitpointy, zato ne protivnik nevidi, dokud jsou za terenni vlnou a on na vlne nema vojaky, kteri taky, pokud jich je malo a jsou zakopani, nejsou videt atd. Proste jako ve skutecnosti. Urcite bych ale uvital nejaky scifi mod do SP, napr. warhammer 40.

C&Ccka ztvarnovaly vzdy veleni na o stupinek vyssi urovni, nez SC. Nase diskuse to i dosvedcuje - v SC bylo potreba velmi mikrovat, ale obrana proti globalnejsim hrozbam (jako prave podzemni utoky, inzenyri) byla potlacena. V TS zase nebylo nutno tolik mikrovat (i kdyz zachranit titana pred znicenim a opravit ho se vzdy hodilo), zato clovek od zacatku musel myslet globalneji. Kdo zapomel na nekterou z moznosti, mohl velmi snadno prohrat bez velke bitvy. Stejne tak kdo neni zbehly v mikrovani, si v SC neskrtne, byt by byl jinak strateg sebegenialnejsi.

0/0
18.11.2009 11:39

Host

Re: Re: Re: Re: serie

Tedka netusim, jakym zpusobem myslis veleni o stupinek vyssi urovni, nez v SC. V SC byl pocet jednotek dan limitem 200 a taky oznacovanim skupin maximalne po 12ks na skupinu a ukladani skupin pod cisla.

Globalnejsi hrozba jako je podzemni utok a s nim spojeni inzenyri nebyla potlacena v SC. Prirovnal bych to k vysadku high templaru nebo reaveru, kteri dokazali behem velmi kratke chvilky ochromit veskerou tezbu soupere a to za pouziti dvou jednotek - shuttle + stormer.

Pokud hrac hrajici zergy proti protossovi nemyslel globalneji a neexpandoval a nemel vicero hatcherek a neutocil z vice stran, tak proti lepsimu protossovi nemel jedinou sanci.

"Kdo zapomel na nekterou z moznosti, mohl velmi snadno prohrat bez velke bitvy" Vzpominam na jednu hru co jsem hral ... TvP 2x ghost + 2x atom + science vessel, shozeni stitu obou nexusu na nulu + 2x nuke = -2 nexusy a souper mel 380 mineralu tzn. nemel na dalsi nexus = bylo po bitve, neztracena ani jedna jednotka :) jen dukaz toho, ze to co rikas o CC plati i o SC :) a tva posledni veta o mikrovani, ano je to tak, zkuseni hraci porazeji nove hrace, protoze vice hraji, maji nahrano vice her a venovali tomu vice casu a tak by to preci melo byt ne?:) Vesmes vsechny mozne strategie uz v SC byly objeveny at uz jde o barracks nad marinou + 3x scv proti 4pool rushi, letajici drona, spravny build order na tu a kterou rasu atp. Nic noveho se vesmes vymyslet neda, jen si tyto taktiky prisvojit a mozna trosku upravit k obrazu svemu. Proto se tesim na SC2 nove vyzvy a nove moznosti :) ale jak rikam CC mam rad, ale zadny dil nedosahoval moznosti SC a taktizovani a balancu nez prave SC.

0/0
18.11.2009 11:55

Host

Re: serie

taky jsem to tak delal,ale hlavne v kampani inzenyri rulezz:-)R^

0/0
20.11.2009 12:43

Host

Pochybujem...

Obrazky su celkom pekne, len bohužial podstata jednotiek silne pripomina ine i podpriemerne a staršie strategicke hry. Napr. Homeworld, jedna main jednotka, ktora buduje a udržuje ine. Takyto koncept už straca svoju nadheru. Už to nie je veľa možnosti ako dohrať misiu, už je to len ta jedina, ktora je ta spravna. Teraz je to o tom, že hrač posiela húfom najnovšie jednotky a ťaži. Chyba mi tu taka ta voľnosť, keď som sa ozaj hral a doslova tryznil počitač v SP. Inak mi to pripomina staručičku hru z 1998 > Extreme Tactics .

Coop player kampaň je pekna vec, ale pochybujem, že by niekto bol ochotny počkať na kamarata, aby si zahrali kampaň v "dlho očakavanej" hre.

EA už začina byť ako Microsoft. Nerobi nič nove prevratne, len updatuje (najma gratficky a engine) stare zname hry a dava do nich vychytavky z inych hier. Čim sa prakticky dostavame ku skoro klonovaniu enginu a grafiky.

0/0
17.11.2009 18:35

Host

c&c

nejdele a nejradeji jsem hral red alert2, to byly casyR^

generals jsem hral jen kratce, bylo to fajn ale moc malo jednotek.

ted se mi nejvice libi tiberium wars:-)

moc jsem se tesil na red alert 3 ale bohuzel jsem byl velmi ale velmi zklaman;-(

uvidime jestli cac4 nahradi tiberium wars

0/0
17.11.2009 14:13

Host

Jak to tak čtu

napadají mě jen dvě slova která selou hru vystihnou perfektně: epic fail

0/0
16.11.2009 20:19

Host

Re: Jak to tak čtu

Ještě k mému předchozímu příspěvku:

Chápu zastánce i odpůrce online připojení k nutnosti hraní, ale schválně si zkuste klepnou na internet ve hrách C&C , RA, C&C:Tiberian sun,RA 2. Co se vám napíše? Že máte smůlu protže podpora hry končí po prvním datadisku takže žádný oficiální server neexistuje. Mám obavy že po 5 nebo 10 letech se takhle hra bez cracku prostě nespustí.

0/0
16.11.2009 21:42

admiral666

Re: Re: Jak to tak čtu

U mnoha her pokrocily patch ochranu odstrani. Ty ochrany jsou pro uvedeni na trh, kdy se her ukrade nejvic. Az prestava byt aktualnim hitem, zacinaji ji hrat jen fanousci a ti si kolikrat koupi original zpetne pro radost. Cilem ochran je zabranit ukradeni hry konzumenty, kteri nemaji k dane hre vztah, typickym prikladem je Bioshock - kdyby uvodni taskarice s ochranami dokazaly par tisic lidi donutit koupit si original, uz se to vyplatilo, i kdyz crack vysel velmi brzy.

0/0
17.11.2009 0:29

Host

Re: Re: Re: Jak to tak čtu

Takhle mě už několik her mile překvapilo, patchem, který odstranil nutnost pořád vkládat CD, ale není to bohužel pravidlo. Navíc ve chvíli kdy existuje crack imho ty ochrany postrádají smysl a působí kontraproduktivně, proč si mám kupovat originál, když mě to bude pořád otravovat s připojením k netu, vkládání CD a podobně, nemluvě o tom, že DiRT, který jsem dostal ke grafické kartě nejde spustit, protože si myslí, že mám virtuální mechaniku... Takže jsem pro časově omezené ochrany, řekněme dokud poskytují podporu, ale ve chvíli, kdy hra se neprodává, patche se nevydávají jsou ty ochrany jen na buzeraci poctivých uživatelů. Navíc reklamovat hru a software obecně není vůbec snandné.

0/0
18.11.2009 13:25

Host

Hral som klasiku

pamata si tu niekto na toho vojaka commandos ktory plul na zem a nadaval? tych civilistov co strielali proti tankom pistolami. atd atd. tomu ja hovorim hra ktora mala osobnost. nedavno som si tuto klasiku znovu zahral, a atmosfera co tam v tej hre je, je proste uzasna. tu hru si mozem zahrat aj o 20 rokov a verim tomu ze bude furt dobra. :-)

0/0
16.11.2009 12:21

Host

Re: Hral som klasiku

tak,tak ano hral sem to byl to prvni C&C covert operation nebo nejak tak,tyhle ty nove C&C mu nesahaji ani po kotniky tfuj.!!

0/0
16.11.2009 15:58

Host

Tiberian sun

Nejlepší díl s GDI a NOD byl Tiberian sun. Po Red alert 2 to jde hodně z kopce...

0/0
16.11.2009 9:17

Host

Re: Tiberian sun

Tak s tímhle nemůžu víc nesouhlasit:-). Tiberian sun bylo ve své době převratné, jen škoda, že se více o něm nemluvilo :-(. Grafika pěkná na pohled, systém old school, zničitelné prostředí... a ten příběh byl nejlepší v historii C&C!!! A filmečky byli peckovní, ne jak tyhle...kdeje to staré C&C;-O!!!!

0/0
16.11.2009 16:56

Host

Re: Re: Tiberian sun

Moje řeč! Souhlasím s oběma příspěvky. Pamatuju se jak sem ho ve 12 pařil den co den;-):-)

0/0
16.11.2009 17:58

admiral666

Re: Re: Tiberian sun

Ano presne tak, pribeh s Umagon a Tratosem byl vic gerilovy nez nudna politika z TW a diky prostredi, zmutovane zveri, rostlinstvu a uzasne opustenym, polorozpadlym mestum melo TS nadhernou postapokalyptickou atmosferu jineho druhu nez totalni destrukce z falloutu, ale podobne pusobivou.

0/0
17.11.2009 0:12

admiral666

Re: Re: Tiberian sun

Dluzno ale dodat, ze jinak melo TS par neprijemnych gamedesignovych lapsu, kvuli kteremu bylo v progamerskych komunitach nepopularni. A nemyslim si, ze by se o nem nemluvilo. Vzdyt vyslo koncem 90. let, kdy obecne hry nebyly tak popularni mezi lidem jako dnes. A pamatuju si, ze kdejaky obchod s pocitaci mel na stenach reklamni plakaty na TS, casty byl ten s sonic disruptorem. Level mu venoval 3 strankovou recenzi, coz bylo tenkrat neco.

Co je ale skoda, ze zapadl Firestorm, ktery byl uz totalne dokonaly. Je neskutecne, jak jen par pribehovych let po konci esencialni beznadeje, ktera cisela z kazde minuty hrani FS se odehrava technicky brilantni, ale uz bezduchy Kane's wrath. Kde zmizeli mutanti, veins, vepri, meduzy, maglevy...

0/0
17.11.2009 0:20

Host

Re: Tiberian sun

Po Red Alert 2 a jeho datadisku přišli ještě C&C Genrals a C&C Generals Zero Hour a ty byly taky super (hlavně ty desítky hodin multiplayeru :)) až pak to začlo jít z kopce...

T.

0/0
16.11.2009 22:40

Host

Re: Re: Tiberian sun

Jo samozřejmě Generals byli mimo mísu jak Red Alertu tak Tiberie (po příběhu, jinak princip naprosto stejnej), ale byli super...

T.

0/0
16.11.2009 22:43

Host

hmmm

Nevim co si myslet. Napad je to zajimavej, ale realizovat to na poslednim dilu C&C?

Posledni dil tiberia bych nejradsi videl klasicky. Neco jako tiberium wars, ale MNOHEM MNOHEM sviznejsi kampan, pred kazdou misi 1 pekny videjko (jako v RA3, zadny 10 minut cteni kokotin, pak 10 minut video, pak dalsi cteni a nakonec dalsi video jako v tiberium wars). S obrovskou porci misi. MP neco jako tiberium wars (to je parada)

0/0
15.11.2009 19:19

Host

re:

Jako legenda mi prisel c&c 1, red alert pak uz to byl kuuc vsechno

0/0
15.11.2009 18:15

Host

DoW2

Podle toho co tu ctu mi to prijde jako Dawn of War 2, akorat jednotky budou jine :)

0/0
15.11.2009 15:17

Host

hmm tak to bude sragora

No me na tom nejvic vadi ten hluk, i v poslednim dilu, tam vojaci stojej strilej a prd se deje. jak uz nekdo psal, samej robot, tank, stoji tam strilej az do doby kdy nekdo zebne. Uz se mi to nezda jako strategie, to uz je davno pryc. Grafika je super, ale co z toho kdyz hra a dej je o nicem. At prijdou s cim chtej Ja to kupovat nebudu. ;-€

0/0
15.11.2009 13:05

Host

Re: hmm tak to bude sragora

toto je skor pro amiky ne pro nas je to shit proste.Rv

0/0
16.11.2009 9:16

Host

ach jo

Ja uz sem ze vsech dilu uplne paf. Zahral bych si Age of Empires nebo neco ze stredoveku.

0/0
15.11.2009 12:59

Host

nazor

Mozem sa mylit, ale troska sa mi zda ze maju strach z STARCRAFT II, preto nahla premena konceptu. No uvidime ako to spravia, ci s z toho moze v konecnom dosledku vyvinut napr. Dawn of war II, alebo nieco ine. dufajme ze prijemne prekvapia.

0/0
15.11.2009 9:31

Host

Re: nazor

strach z SCII? ten je ohlášen na  2010 takže v  listopadu 2015 je tady jak na koni

0/0
15.11.2009 11:49

Fyn

Re: Re: nazor

Myslis jeho prvni tretinu? ;-)

0/0
15.11.2009 12:38

Host

Re: Re: Re: nazor

ja bych rekl ze teprve demo:))

0/0
17.11.2009 0:06

Host

...

Nejsem nadšen z jednotek.

0/0
15.11.2009 8:48

Host

Re: ...

jn to je samej robot prehnane futuristicke jednotky pesaci zadni kulometcici,mimometcici,granatnicic,medikove jak to bylo v prvnim C&C,proste toto nema s 

C&C uz absolutne nic spolecneho je to shit!!;-O

0/0
15.11.2009 10:53

Host

Re: Re: ...

ani za stazeni to nebude stat:-PRv

0/0
15.11.2009 10:54

Host

Re: ...

To ani ja.

0/0
15.11.2009 16:00

Host

Už teď mužu říct...

ať si strčí EA celou hru za klobouk. On-line připojení u C&C! Ať se jdou bodnout... a to jsem rád hrál všechno, co s touto serií jakkoliv souviselo...  ;-€

0/0
15.11.2009 6:25

Host

Re: Už teď mužu říct...

Ja v tom problem nevidim.On line je vzdy lepsi nez jen singl.

0/0
15.11.2009 7:31

Host

Re: Re: Už teď mužu říct...

nesouhlasim

0/0
15.11.2009 13:10

Host

Re: Re: Už teď mužu říct...

mas asi zbytecne moc volnyho casu...

0/0
16.11.2009 11:35

Host

Re: Re: Re: Už teď mužu říct...

A ty si neumíš pořádně zabojovat. Pc a nebo člověk. Je to úplně něco jiného

0/0
17.11.2009 16:08

Host

Re: Už teď mužu říct...

Podle me je online pripojeni u singlu nastupujici trend, ktery si vydupali pirati. Jsem zvedavy, jestli to bude k necemu dobre (pri omezovani kradeni).

0/0
15.11.2009 8:47

Host

Re: Re: Už teď mužu říct...

U GTA IV taky byla nutnost zapínat online služby pro "větší komfort" (čti "kvůli kontrole originalnosti kopie" ). Výsledek? NoCD NoInternet crack.

0/0
15.11.2009 9:19

Host

Re: Re: Re: Už teď mužu říct...

Souhlas, prostě opět omezení platících, oproti preferování pirátů. Takhle není proč si kupovat originální hru, když má člověk větší pohodu s cracklou verzí.

0/0
15.11.2009 10:47

Host

Re: Re: Re: Re: Už teď mužu říct...

sice to cracknout bude trvat dýl, ale bude to. Stejně jako u CoD MW 2,taky jste museli být online přes STEAM a pomohlo to před pirátství? Já bych ani neřekl

0/0
15.11.2009 14:21

Host

Re: Už teď mužu říct...

Tohle muze v dnesni dobe vadit jen tem, kteri nechteji platit za originalni hru. ;)

0/0
15.11.2009 15:59

Host

Re: Re: Už teď mužu říct...

Alebo tym co to chcu hrat aj na notasu na dovolenke, alebo o vikendu na chate bez netu. To asi nikomu nedochadza...

0/0
15.11.2009 18:32

Host

Re: Re: Už teď mužu říct...

Možná jsem ten úvodní příspěvěk nenapsal celý. Takže pro doplnění: na pc mám legální sw (WXp, pravidelně aktualizovaný, legální antivir - Kaspersky), nepamatuji si, kdy jsem naposled instaloval pirátskou verzi nějaké hry. Všechny C&C mám originálky, poslední koupená hra CoD MW2 (tento čtvrtek). Před tím spousta jiných, taky origináních. U mě to není o tom, že bych na něčem šetřil, ale o tom, že se můžou všichni z nutnosti hrát s připojením podělat...

0/0
15.11.2009 20:03

Host

Re: Re: Re: Už teď mužu říct...

No já hrál Counter-Strike přes Steam a nijak mě to neuchvátilo, takovou dobu vždy čekat než naběhne Steam a pak Steam půl roku nefungoval, se mi nelíbí a jak to bude za dvacet let? půjde to spusti, když to přestanou podporovat?

0/0
16.11.2009 10:36

Host

Re: Už teď mužu říct...

souhlas na 100 procent. at s tim jdou do krdele. chci si dat v klidu skirmish a ne se pridavat do nejakyho pofranyho klanu

0/0
16.11.2009 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.