Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrůzy lesa v Alan Wake

Od roku 2005 pracuje vývojářský tým Remedy na svém atmosférickém thilleru Alan Wake. Finální podoby se dočkáme údajně na jaře příštího roku. Pro vlastníky Xboxu 360 a PC je to jedno z největších lákadel. Po shlédnutí dvou nových trailerů je jasné proč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HonyaDj

kritika...

Jako ukázka ze hry to vypadá zajímavě. Ti, kteří kritizují celou hru podle jednoho videa, si buď sedí na vedení nebo jenom trapně machrují a nepamatují si, že existuje víc videí a ne všechna ukazují "žádnou" akci...

Co se týče tunelu, opět nechápu zdejší přihlouplou kritiku. Call Of Duty komplet včetně posledního dílu = tunel jako prase. Uncharted 1 a 2 = tunel jako prase. A kdekdo se tu z nich v diskuzích div nepo*ere blahem. A Alan Wake to má odnášet proto, protože to byl od začátku taky plánovaný tunel? Nebo vám vadil Max Payne 1 a 2, který byl taky tuneloidní a přesto měl atmosféru jako prase...? Dost dobře tuhle rádobyzasvěcenou kritiku nechápu. A co třeba Unreal 1 (ne Tournament) - to byl singl s atmosférou, kterou jsem už v žádné jiné hře nezažil a byl to naprosto jasný tunel...

A z videí pozná atmosféru jenom ten, kdo jí opravdu poznat chce. Nebo mi chcete tvrdit, že u videí z Dead Space jste se báli stejně jako při hraní hry? Já jsem se teda videím z Dead Space upřímně smál až do doby, než jsem si pustil samotnou hru. Koukat na video a pak to sám hrát, to bývá slušný rozdíl. Opět jen plácání...

0/0
17.11.2009 2:03

Host

Re: kritika...

Alan Wake byl plánovaný jako tunel? A na to jsi přišel kde? Ještě před 5 lety měl být Alan Wake hra s rozlehlým světem, ve kterém ses mohl volně pohybovat.

0/0
17.11.2009 2:24

HonyaDj

Re: Re: kritika...

Před 5 lety? ;-D Tak tomu říkám "argument". Všechny hratelné ukázky a informace od vývojářů komentujících již hratelné verze hry mluvily a mluví o něčem, co jsme viděli ve videích... To je asi jako říkat, že v prvním Stalkerovi měla být auta, i když se už minimálně dva roky před vydáním vědělo, že studio muselo udělat změny, aby hra vůbec někdy vyšla a auta ani rozlehlé mapy ve hře nebudou... Současná podoba hry je známá už dost dlouho, kdybys četl víc, než jen Bonusweb...

0/0
17.11.2009 3:06

Host

Re: kritika...

Proč na tom dělají pět let? Každým rokem mění grafiku za lepší, nebo co? Ta hra musí mít aspoň osmdesát hodin hracího času, jinak to nechápu..

0/0
17.11.2009 14:55

HonyaDj

Re: Re: kritika...

??? To je otázka na vývojáře a ne na mě ;-D. A odpověď na ní nedostaneš, protože to je jejich věc a s výslednou kvalitou hry to nemusí mít společného vůbec nic. takže vlastně nechápu, proč se ptáš, když je ti jasný, že ti nikdo kromě nich neodpoví ;-D. Stejně tak tvůj příspěvek nereaguje na to, co jsem psal...

0/0
17.11.2009 15:21

Host

Re: Re: Re: kritika...

tak čekej dál, snad se dočkáš.

0/0
17.11.2009 19:14

Host

Re: Re: Re: Re: kritika...

A proč se dělá tak dlouho na Mafii 2? Doufám, že bude mít aspoň 300 hodin herního času. A že GT5 překoná realitu aspoň 4x;-D Víte, kolik na tom pracuje lidí? Já ne, a pochybuju o tom, že vy jo. Tak co tady kdo chytračí:-/Radši se běžte honem zeptat googlu, ať si můžete vyskakovat;-D

0/0
18.11.2009 10:04

Host

Strach?

Já nevim..mě tohle příjde už ohraný..řvaní nějakého monstra v hustý mlze, aby lidská fantazie v hlavě vytvořila nejděsivější příšeru, která má nahnat strach až do morku kostí. Jasně. Člověk si nejvíc vytvoříš strach sám. Nebojí se tolik, když už zdroj strachu má před sebou, ale přecejenom je to už ohranej trik..Starej AvP by mě k posraní kalhot dohnal víc.

0/0
16.11.2009 23:30

Host

Re: Strach?

Nehrali sme tu hru tak je blby ji soudit.. plna neni video.

0/0
17.11.2009 0:05

Host

hmmm

Trictvrte hry clovek pobezi a bude se koukat na scriptovany sceny,parada to delaji pet let? Radsi si pustim film...

0/0
16.11.2009 23:18

Host

:?

Jaktoze to je i pro PC dyt to melo byt X360 exkluzivni ne? nebo alespon casove.

0/0
16.11.2009 22:56

Host

???

Nechápu, co jim na takové ptákovině z tunelu trvá pět let? Nuda...

0/0
16.11.2009 18:28

Host

Problém dnešných hier

Súčasne hry sa menia na interaktívne filmy, človek prestáva mať pociť, že ovplyvňuje dianie v hre. Staší mačkať šípky a bežať tam kde mu hra zavelí. Vadí mi to čím ďalej tým viac, navyše nepriateľia o vás vedia ešte pred tým ako vás uvidia, nemôžete sa skryť lebo skript vás odhalí - pekný príklad v tomto videu, keď Alan bežal "tunelom", snažil sa skrývať ale skript spustil vystrelenie svetlice a začala sa poľovačka. Inými slovami hráč to nemohol ovyplyniť. Skripty áno ale nemalo by nahrádzať hráča ale iba veľmi jemne a nenásilne dotvárať atmosféru.

0/0
16.11.2009 17:56

Host

Aby ste se z toho neudělali..

Mě to strašidelný nepřijde, grafika pěkná ale strašidelný fak ne.

0/0
16.11.2009 14:57

Host

Re: Aby ste se z toho neudělali..

Počkej na půlnoc, pusť to na 19´´ full HD, zhasni světla a hoď to na pořádnou hlasitost. Hned to bude o něčem jiným. Ve dne je třeba takovej Silent hill docela roztomilá adventurka;-D Konečně budou mít taky Xboxkáři pořádnej titul pro sebe, aby měly fanbos co kritizovat. Doufám, že to klapne i na PC, jinak mě Remedy fakt naštve...

0/0
16.11.2009 17:11

Host

Re: Re: Aby ste se z toho neudělali..

Tak pokud ma byt strasidelnost zalozena na tom ze te vydesi decibely na urovni startujiciho letadla tak to je fakt "cool" :) Podle toho videa by AW, co se desivosti tyce, hrave strcil do kapsy i prvni Aliens vs Predator.

Co jsme ve videu vlastne videli : par svetylek, beh po predem urcene trasy pricemz se absolutne neda nikam uhnout (viz zminovane 2x2 metry), zasusteni lesa a rev nejakeho žvížátka.Tohle mi opravdu strasidelne neprijde. Po Dead space urcite ne.

0/0
16.11.2009 17:18

Host

Re: Re: Re: Aby ste se z toho neudělali..

Nejstrašidelnější hra všech dob je E.T. Extraterrestrial na Atari 2600. Stačilo mi jedno podívání a 2 týdny jsem se doma klepal strachem8-o Nejhrůznější zážitek mého života...

0/0
16.11.2009 17:44

Host

odbytý zvuk

prostě tovšechno(nebo aspoň valná část) vypadá jakoby ty zvuky šly rovnou ze zdroje do repráků jakoby neexistovalo prostředí

0/0
16.11.2009 14:53

Host

Re: odbytý zvuk

Vzhledem k tomu, že je to video streamované do flashe, tak je odbytý zvuk videa a nic víc se soudit nedá, protože to jednoduše nevíš a jenom bys spekuloval ;-)

0/0
16.11.2009 22:46

Host

To hrat nebudu

tak to hrat nebudu pac bych se u toho podelal strachy...mel jsem na male jen u tech videi:) mozna skusim ale na tohle nemam takove hehorove hry,filmi a knihy proste nemohu:)

0/0
16.11.2009 13:49

Host

Re: To hrat nebudu

Jo to jsme 2 :) Filmy jeste jakz takz, ale jak to mam ovladat sam tak to radsi vypinam (ja se bal i u Bioshocka, dohral jsem to jedine s vypnutym zvukem :D)

0/0
16.11.2009 14:07

Host

Re: Re: To hrat nebudu

Jo, to jsme 3 :-) Vypnutý zvuk je spolehlivá věc....

0/0
16.11.2009 15:20

Host

Re: Re: To hrat nebudu

Oba jste slaboši;-D

0/0
16.11.2009 15:21

Host

videa

a uncharted je 1x1 metrovy tunel xD zajimalo by me jesti planujou popsat videy celou hru nez to vydaji xD ja bych si to spis zahral nez se to vse dozvedel z videi

0/0
16.11.2009 12:58

Wes__Parmalee

!

2x2 metrový tunel...

0/0
16.11.2009 11:49

Host

Re: !

...skurvený nascriptovaný tunel

0/0
16.11.2009 12:02

Host

Re: Re: !

Beze skriptu nelze navodit atmosferu ani vypravet pribeh. Zajimalo by me, kdy zacali hraci nenavidet "tunel" a uctivat freeroam (treba ze ne vzdy povedeny). Vytraci se nam z hlav predstavivost a schopnost vcitit se do hlavni postavy pribehu? Bojim se, ze ano.

0/0
16.11.2009 12:49

Host

Re: Re: Re: !

R^

0/0
16.11.2009 13:05

Host

Re: Re: Re: !

R^R^

0/0
16.11.2009 13:40

Host

Re: Re: Re: !

Takže Stalker podle tebe neměl atmosféru ani příběh?Rv

0/0
16.11.2009 15:08

Host

Re: Re: Re: Re: !

Dobře ty! :)

0/0
16.11.2009 16:27

Host

Re: Re: Re: Re: !

Jenže STALKER se nepokoušel vytvořit až tak hutnou a hororovou atmosféru a celý děj se v žádném případě neměl posouvat vpřed v takovém filmovém stylu (soudím podle pár videí). Mně se Alan Wake líbí, teď jen mít tu konzoli:-(

0/0
16.11.2009 16:53

Host

Re: Re: Re: Re: Re: !

Tady není řeč o Allanu Wakeovi, ale o hrách s volným pohybem jako celku. Allan Wake možná bude soustředěný výhradně na atmosféru a příběh za cenu toho, že se z něj stane tuneloid, to ale ještě nic nemění na tom, že freeroamovky můžou mít hutnou atmosféru a příběh. Pokud ho taková hra nemá, je to spíš vina tvůrců než žánru jako takového. To jak kdybych řekl, že FPS nemůže mít nikdy dobrý příběh, protože jsem hrál akorát Painkillera a CoD.

0/0
16.11.2009 17:14

Host

Re: Re: Re: Re: Re: !

Dneska musí mít všechno otevřenej svět a super duper grafiku, aby mohli uctívači plastu co leštit před telkou. Kolik volnosti máte v Silent Hillu? Nebo v Resedentech, či AITD? Jak chcete atmosféru, potřebujete dobrej scénář a režiji. A to jde v otevřeným světe dost těžko, a když už, tak ne tak do hloubky. Ano, Stalker má poněkud hororovou atmosféru, ale do Survival horroru má asi tak daleko, jako Trackmania do simulátoru. Pokud sme se dívali na to samý video, tak byste si měli pořídit okuláry, vy 1x1. A unterched je asi co? A všechny hry na Unreal 3 enginu jsou taky co?... Tak hybaj od internetu a už na ty domácí úkoly!

0/0
16.11.2009 17:18

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

A tvrdí snad někdo, že AW a Uncharted nejsou tunely?

0/0
16.11.2009 17:42

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

A kdo jim to vyčítal a komu to na nich vadí, když je to u AW takovej problém...

0/0
16.11.2009 20:19

Host

Dost dobré

Vypadá to dost dobře, jsem zvědavý jak to nakonec po těch letech vývoje dopadne.

0/0
16.11.2009 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.