Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BioWare: Mass Effect 2 je naše nejlepší dílo

Sci-fi RPG Mass Effect bylo bezpochyby vynikající hrou. Výborný příběh, promyšlený gameplay, skvělé postavy. Zkrátka BioWare. Přesto nás překvapilo prohlášení Raye Muzyky, spoluzakladatele BioWare. Ten se totiž nechal slyšet, že připravovaný Mass Effect 2, kterého se dočkáme již v lednu je "tou nejlepší věcí od BioWare".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Jasně a taky bude plnej sexu

Všichni si pamatujeme reklamní nesmysly, které Myzuka a spol. tlačili kolem nedávné Dragon Age, to měla být taky nejlepší RPG plná sexu a dospělého příběhu - a dostali jsme naprosto obyčejnou hru bez sexu s příběhem jedno klišé za druhým. Opravdu si Muzyka myslí, že mu ty jeho řeči po DA někdo žere? Je jako ty firmy, co vyrábějí prací prášky... ty předtím, to nic nebylo, tenhle nový prášek vypere špínu dočista dočista!!! Spíš takovej loleček než co jinýho...

0/0
9.12.2009 9:19

Host

Re: Jasně a taky bude plnej sexu

Souhlasím, hypu od Bioware už je opravdu přespříliš. U DA:Origins sem jim na to ještě nalítl ale teď si pěkně počká co z ME bude.

0/0
9.12.2009 10:01

Host

Ursus

Já teda nevím, ale mně to vyjádření přijde v pohodě. Bylo by skutečně smutné, kdyby si o své nové hře nemyslel, že tvoří to nejlepší, co zatím dělal. Hry od Bioware jsou fajn, osobně bych mezi nimi jen nerad volil tu nejlepší, protože mě bavily všechny. I Mass Effect jsem si užil.

Mimochodem Mass Effect je rozhodně RPG. Je zde vývoj postavy, souboje jsou ovlivněny skilly (byť náhoda je eliminovaná schopností hráče zamířit), je zde slušný hlavní příběh i menší dějové odbočky, prostě je tam snad všechno, co má podle mě mít dobré RPG. Osobně se mi Mass Effect líbil ještě o fous víc než KOTOR.

A k tomu, jak tady někdo jmenoval nejlepší RPG Biowaru, Planescape Torment je na Infinity Enginu, který dělali Bioware, ale jinak je to hra Black Isle Studios pod hlavičkou Interplay. Kotor2 skutečně měli na svědomí Obsidiani, stejně jako Neverwinter Nights 2. U těhle tří her tedy Bioware nefiguruje.

A poznámka ještě pro někoho dole - o tom, co je kvalita a co ne nerozhodují hráči. Kvalitu nelze měřit prodejním úspěchem. O tom už jsme se přesvědčili v literatuře, filmu i hrách.

0/0
8.12.2009 18:28

Host

KOTOR - Obsidian

KOTOR nedelal nahodou Obsidian?Chapu, ze tvurci z Obsidianu maji k Bioware blizko po spolecne historii, ale preci jsou to dve odlisne firmy.

0/0
8.12.2009 12:27

Host

Re: KOTOR - Obsidian

Ja si nejsem uplne jisty, ale mam dojem, ze Obsidian delali az druhy dil. Prvni je myslim primo od BioWare...

0/0
8.12.2009 13:04

Host

Re: Re: KOTOR - Obsidian

tak tak

0/0
8.12.2009 17:54

Host

"NAJLEPSIE RPG OD BIOWARE"

CO TU PLETIETE HORE-DOLE, CHALAN IBA PREHLASIL, ZE TO BUDE NAJLEPSIE RPG AKE ZATIAL ONI SPRAVILI, NIE NAJLEPSIE AKE KEDY BOLO.

Kedze porovnáva svoje zo svojim je jeho vyjadrenie plne legitimne, on nevraví, že to bude to najlepšie co kedy kde vyšlo...

Inak ME, je pohodička hra, ale kedže dačo porovnatelne v scifi tematike tuto generaciu ani neni, je to vcelku fajna zmena oproti každodennému fantasy, čo je ted IN.

0/0
8.12.2009 11:34

Host

RPG?

Muze mi teda nekdo rict, jak by se melo bojovat v RPG? Fallout 3, z ktereho byla hromada lidi takrka ve fanatickem vytrzeni je jen strilecka, kde ma nejake levelovani jeste mensi dopad nez v ME, natoz ty tristni nudne skoro rozhovory apod. Witcher, povazovany za vyborne RPG, je zase koridorovka, ktera je zalozena na kliknuti ve spravny okamzik - takze mame takovou klikacku ze? :-) Na pauzovani ve hre zase hromada lidi keca, kdyz se to objevilo znovu v DA:O (no jo jenze, tam to nemelo pravidla D&D jeeezis nerdi plakejte!). Takze jak ma tedy vypadat archetyp boju v RPG? Ma aspon nekdo nejakou predstavu?

0/0
8.12.2009 10:40

Host

Re: RPG?

No já bych se podíval do historie - Dungeon Master, čili kliknutí hned jak to jde :-D

A teda zajímalo by mě kdo může nadávat na pauzování v DA:O, bez toho by se to nedalo. Ne když má jeden člověk ovládat čtyři postavy.

0/0
8.12.2009 10:55

Host

Re: RPG?

V boji by měl fungovat výpočetní model vycházející ze skillů, které člověk vylepšuje a nejlépe podpořený prvkem náhody (třeba hod kostkou). Na praktickém příkladu si to představuju jako setkání s velice silným protivníkem, kterýho je při pekelný trpělivosti možný porazit způsobem save/load. Žádné levelování s postavou at si hráč poradí jak umí, bud ať to zkouší nebo at to obejde, vrátí se až bude mít šanci apod.

0/0
8.12.2009 10:56

Lumirel.

Re: Re: RPG?

Hod kostkou etc vychází z Dungeons and Dragons. RPG může být i bez toho, aby se to odkazovalo na random volbu daného rozsahu dmg etc. Levelování s postavou má jak světle tak stinné stránky. Bez levelování nepřátel s postavou se může stát, že hráč vyskočí s levelem moc nahoru a pak pro něj není challange nic, na druhou stranu zase necítí pořádně změnu level své postavy pokud to pro něj neznamená odemykání něčeho nového.

0/0
8.12.2009 11:22

Host

Re: Re: Re: RPG?

Nj máš pravdu, s tím levelováním je to těžký ale více mě bavily hry, kde protovníci nelevelovali - málokdy jsem dorazil vybaven tak, abych je vyndal... naopak pokud levelovali se mou, tak jsem vystřílel i místa, kam jsem se měl dostat až ke konci hry.

0/0
8.12.2009 11:39

Host

Re: RPG?

klíčem k poznání RPG nejsou souboje, nýbrž schopnost vytvářet příběh svou postavou, se kterou se sokáži sžít. linearita, hloupé rozhovory, absence logiky světa - to vše do RPG nepatří.

A také by neměly 95% času zabrat souboje. A je skutečně jedno jak jsou provedené - tahy (Fallout), DaD(Baldurs gate) s pauzou, real-time... A taky vůbec nezáleží na pohledu na svět - first person, third person, 3d/2d isometrie. To vše je jen otázka osoních preferencí.

0/0
8.12.2009 13:22

Host

Re: Re: RPG?

Ale to je mi samozřejmě jasné, akorát reaguji na to, že každý nadává, že ME je jen střílečka. CoD je střílečka a když to porovnám, tak je to prostě o něčem jiném.

0/0
8.12.2009 16:51

Host

Re: Re: Re: RPG?

Pokud se na to koukáš takhle, tak samozřejmě je ME akční RPGéčko, Bioshock je pak střílečka s prvky RPG, CoD je čistá střílečka... už není prostor pro vymyšlení zcela nového žánru a tak se zkoušejí různé kombinace.

0/0
8.12.2009 18:20

Host

Re: Re: Re: Re: RPG?

Ale hodně ukecané a propracované akční RPG... no zkrátka rozčiluju se, že přes všechny ty chujoviny co teď vychází se stejně najdou lidi, co nadávají na takovýhle vyšperkovaný filmový zážitek :-)

0/0
8.12.2009 21:10

Host

Re: Re: Re: Re: Re: RPG?

Tak pokud to nehráli... tak se neni cemu divit. Ja tomu az neveril, ze ty rozhovory mohou byt tak skvele udelany (strih, zapojeni vice lidi do rozhovoru, veta recena jinak nez vyber v nabidce apod.)

0/0
8.12.2009 21:46

Host

Re: Re: Re: Re: Re: RPG?

v mém případě nejde o nadávání. ME1 není RPG ani omylem. ovšem hra je to skvělá!

0/0
8.12.2009 22:35

Host

RPG ale

Jako jednička mě dostala v mnoha věcech, zvláště ve zpracování dialogů, které jsou opravdu věrné se vším všudy, spousta textů, zajímavý svět a mimozemšťani. Mnozí tady nadávají na to označení PRG, bohužel musím souhlasit s tím, že v něčem dost mass effect kulhá. Podle mě by si zasloužil velkou volnost, nakombinovat to s RPG prvky s fallouta a byla by to "dokonalá" hra. Leč rozdělování do skillů, které jsem třeba ani nepoužil (nebylo ani třeba) a vůbec celý systém vylepšování postavy mi přišel "na oko", včetně vylepšení zbraní... co mi pak vadilo úplně nejvíc je, že nebyl svět interaktivní - nikde se nic neválelo, nešlo zvednout, prohledat at.. (v tomhle ohledu velice konzoloidní).

0/0
8.12.2009 10:05

Host

Re: RPG ale

ME1 mel hezky svet a dobry pribeh, to byla jeho silna stranka

negativa byla tato: levelovani protivniku spolu s hracem, coz podryva realnost hry a odstranuje jakekoliv nebezpeci, odfklanute a nedodelane vedlejsi mise, nic moc vyvoj postavy

ty akcni boje mi naopak vubec nevadily a libily se mi. Je dobre zkombinovat strilecku s RPG

0/0
8.12.2009 10:10

Host

Re: Re: RPG ale

Ano akčnost bojů byla fajn, zvláť právě když navazovala z dialogu - to působilo věrně. Jak píšešal s vývojem postavy jsem byl těžce nespokojen :(

0/0
8.12.2009 10:13

Host

dost velkohube prohlaseni

o tom co je kvalitni a co neni rozhodnou hraci. Ale chapu, reklamni kampan je reklamni kampan.

0/0
8.12.2009 9:32

Host

Re: dost velkohube prohlaseni

To neni pravda. Hraci sou tupe stado a tvurce muze klidne hrde rict, co je jeho nejlepsi dilo.

0/0
8.12.2009 9:38

Host

Re: Re: dost velkohube prohlaseni

jo, rict to muze, jen to pusobi trochu trapne a arogantne a pokud se jeho vyjadreni nesetka s pocitem hracu po hrani hry, tak Bioware ztrati kredit. Az takove prohlaseni vypusti priste, tak uz jim to nikdo nebude verit.

0/0
8.12.2009 9:41

Host

Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

No to prohlaseni ja povazuju za pravdive a uprimne. Ono kdyz se podivame na hruzy ala Bioware, tak tohle vypada aspon trochu slusne.

0/0
8.12.2009 9:57

Host

Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

hral jsem od bioware (obsidianu, black isles) vsechno co zatim udelali a dost pochybuju, ze ME2 bude jejich nejlepsi hra. ME1 byla spis ve spodni polovine kvality jejich her, to zejmena diky tomu, ze protivnici levelovali spolu s hracem.

Nejlepsi hry od nich jsou dle meho tyto: Planescape Torment, BG2, KOTOR1, NWN2 Mask of Betrayer

0/0
8.12.2009 10:07

Host

Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

a taky DAO:-)

0/0
8.12.2009 10:10

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

to jsem jeste nehral, ale chystam se :-)

0/0
8.12.2009 10:14

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

To patří k jejich průměru.

0/0
8.12.2009 10:39

Host

Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

Plne suhlasim, aj ked NWN2 bolo od Obsidian, hlaven MotB bola totalna bomba s uzasnym pribehom. Taktiez Dragon  Age:Originas - to some hral ale 6 dni od rana do vecera, aj skolu som vinechal kvoli tomu.

Z tych vsetkych by som stale vsak vybral Planescape:Torrment, ktory aj po tolkych rokoch stale nema paru. Dufam ze raz sa rozhodnu spravit RPG s Planescape licenciou, kde mozno budes moct pokracovat s Nameless One, alebo aspon pokracovat jeho pribeh v tom svete Sigilu, aj ked z pohladu inich postav (napriklad jeho decko+ Fall From Garce, alebo Annah :-) ).

0/0
8.12.2009 10:26

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

Nameless One se spojil zpet se svou dusi a skocil v pekle :-) Tak uzasny konec jsem od te doby uz zadne jiny hry nevidel

0/0
8.12.2009 10:40

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

Rv;-O

0/0
8.12.2009 10:54

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

co je demente?

0/0
8.12.2009 11:44

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

Spoiler vole

0/0
8.12.2009 15:00

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

tak to sorry, netusil jsem, ze tuto 10 let starou hru dnes jeste nekdo hraje :-)

0/0
8.12.2009 17:47

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

já jsem v půlce...už dva roky;-D

0/0
8.12.2009 17:59

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dost velkohube prohlaseni

To by ses divil - Planescape Torment v high-res je prostě zážitek... a vůbec nevadí, že to člověk hrál v minulosti. Naopak po 10 letech je ideální doba to zase oprášit. :)

0/0
9.12.2009 9:49

Host

...

Mass efect1 sem nehral ale tu 2ku mozna vyzkousim ikdyz Scifi mne moc nebere ja mam rad kdyz se RPG pribeh odehrava ve Fantasy svete je to takove lepsi.

0/0
8.12.2009 9:00

Host

Re: ...

nerozumim

0/0
8.12.2009 9:07

Host

Re: Re: ...

Prostě radši mlátí havěť po hlavě mečem, nebo je případěn smaží fireballem ;-)

0/0
8.12.2009 9:17

Host

Re: Re: Re: ...

ja mam radsi parky

0/0
8.12.2009 9:25

Host

Re: Re: Re: ...

Presne tak jsem to myslel:-)

0/0
8.12.2009 10:07

Host

HH

Mass Effect 2 bude najlepsou 3rd person ukecanou shooter od Bioware (prekonat lahko nadpriemernu jednotku nebude problem), ale urcite nie najlepsim RPG.

Najskor kecy o nastupcovi Baldura - Dragon Age a pritom to s nim ma malo spolocne a teraz toto? Hanba Bioware ..., Mass Effect jednotka bola proste akcna adventura, nic viac, RPG si predstavujem trochu inak.

To uz je Resident Evil 5 ovela viac RPG (upgrady roznych zbrani, neustala praca s inventarom, kooperacia, kombinovanie itemov etc.)

0/0
8.12.2009 9:00

Host

Re: HH

Rv

0/0
8.12.2009 9:02

Host

Re: HH

ehm.. jsi si jistý, žes fakt hrál RE 5? To je pak daleko víc God of War RPG, páč tam máš vedle zbraní i magii :-)   RE 5 je lineární střílečka ve které můžeš upgradovat kvér. fakt RPG jak řemen ;-D

0/0
8.12.2009 9:40

Host

Re: Re: HH

Jo kdyby God of War vydali Bioware tak by to bylo označeno za old school RPG: Zajímavý příběh, magie, nové zbraně a jejich levelování.

0/0
8.12.2009 9:43

Host

Re: HH

Dobre... jak si tedy predstavujes RPG?

0/0
8.12.2009 10:33

Host

Re: Re: HH

Podle mě spousta her co se označujou RPG žádný RPG nejsou. To vždycky

někde píšou "RPG prvky" čili získávání nějakejch levelů a schopností,

ale to s tímpřece nemá co dělat. RPG je Role Playing Game, čili hra kde člověk přijme nějakou roli. Magie, skilly, levelování, úpravy zbraní, to s tím přece nemá co dělat. Role Playing je o chování, jednání, přístupu k okolí. Jestli bud zlej nebo hodnej, když to zjednoduším. V tomhle se mi nejvíc líbily oba díly KOTOR, úplně stejnej příběh, úplně stejný questy, ale všechny šly udělat jak za Mirka Dušína, tak za Bratrstvo kočičí pracky:-) A Zaklínač v tom byl krásnej, s volbama mezi špatnou možností a tou která se mi nelíbí. Člověka to nutí se s postavou ztotožnit. Ale třeba u DA:O který momentálně hraju se mi to nevím proč moc nedaří.

0/0
8.12.2009 11:09

Host

Re: Re: Re: HH

skvěle vystihnutéR^

0/0
8.12.2009 18:04

Host

Re: HH

Co na to říct - není RPG jako RPG.

0/0
8.12.2009 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.