Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letos vyšlo více než tisíc her. Herní průmysl se přesto propadá

Odolnost videoher vůči krizi se nepotvrdila, hry se prodávaly méně. Nejhůře dopadla hudební mánie. Beatles neBeatles.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Speedy

Dle meho nazoru je nyni trh s hrami hodne presyceny. Drive vydala firma zajimavou hru a hraci takovou hru houfne kupovali. Firma vydelavala, hraci utraceli. Toho si vsimnuly dalsi firmy a vlozily se do toho. Zacala velka konkurence v oblasti kvality/kvantity jak vydanych hernich titulu, tak i v oblasti marketingu. Firmy krachovaly/vydelavaly podle toho jak hospodarily.

Pak zacinal byt trh nasyceny. Firmy zacaly davat vetsi a vetsi prostredky do propagace svych her. Uz neslo o to, aby firma udelala dobrou hru a vydelala spoustu chechtaku. Zacalo jit o to, aby vydelala co nejvic chechtaku, jakymkoli zpusobem. V teto dobe se dalo celkem dobre pozorovat urcite "odcizeni" od hracu.

Nyni se dostavame do situace, kdy firmy, ktere vlozily obrovske prostredky do svych her je chteji nazpatek stuj co stuj. Jenze z hracu se nyni chechtaky zdimou hure (ano, i krize tomu pomohla). Tak nasazuji nejvetsi "kalibr" a to hype za neskutecny prachy. Zatim jim to celkem vychazi, hraci si hry kupuji, ale jak to bude v budoucnu si netroufam odhadnout.

Co se tyce hype, neni to jenom otazka herniho prumyslu, ale i treba toho filmoveho. Posledni exemplar je napr. film Avatar. A jak uz jsem napsal, hype prozatim funguje, ale uvidime na jak dlouho. Strasne doufam, ze tento zpusob brzo skonci.

0/0
30.12.2009 20:05

Host

Re: Speedy

Nemyslím si. Je ještě mnoho zákazníků, kteří nejsou hrami příliš dotčeni a není to zrovna tím, že by tihle zákazníci nechtěli hrát. Hrát si chtějí všichni, jde ale o to co. Ostatně trh se s případnou nasyceností umí bez problémů vypořádat. :-)

0/0
30.12.2009 20:25

Host

Re: Re: Speedy

"Ostatně trh se s případnou nasyceností umí bez problémů vypořádat."

To si myslim prave deje. Hodne her, malo penez, obrovske castky do propagace a snaha ziskat chechtaky co nejdrive a co v nejvetsim mnozstvi :).

0/0
31.12.2009 12:08

Host

Jedenáct stovek her...

Jestli se letos dostalo na pulty 1100 her, kolik bude opravdu kvalitních? Gaussova křivka říká, že 10% bude dobrých (hratelných), 10% bude naprostej odpad a zbylých 80% budou nemastné neslané tituly různé kvality. I tak by to ovšem mělo znamenat 110 dobrých her za rok, což mi připadá opravdu přehnané, neboť těch "milníkových" je tak 15. Ostatní jsou IMHO dotované, neboť nevěřím, že by se dokázaly samy zaplatit.

Možná by hernímu průmyslu pomohlo, kdyby místo tisícovky her ročně vyšlo jenom sto dobře zpracovaných. Ušetřilo by se za lidi, energie, marketing a pro zákazníky by odpadla nejistota spojená s výběrem titulů. Ale kdo by chtěl stavět byznys na racionalitě a spokojenosti zákazníků, že?;-)

0/0
30.12.2009 11:00

Host

Re: Jedenáct stovek her...

však on si to trh sám zařídí... ty hry se nedělají jen tak, ale musí tu přeci existovat nějaká poptávka a pokud neexistuje, hry logicky nevyjdou... vedle toho nezapomínejme na asijské trhy, které jsou úplně něco jiného jak trhy evropské...;-)

0/0
30.12.2009 20:21

pan.klobouk

jak kde, jak kdo

her vychazi proste strasna spousta a maloktera uspeje a maloktera vydela. mozna ze si tvurci slibovali od beatles... ale hudebni hry jsou obecne na ustupu, at simuluji kytaru, celou skupinu nebo dj gramec.

a ze je krize a malo se prodava? to reknete activisionum. jejich poutova morhuhni strilecka cod6 prodala i pres vyssi cenu milion milionu kusu (jak by rekl doktor zloun) tak jakapak krize? z jejich pohledu je to nejuspesnejsi rok a titul vubec, at si rika na bw kdo chce, co chce. takze se dari +/- porad stejne, nekomu lepe, nekomu hure... proste jak kde, jak kdo. ono je hrozne jednoduche cokoliv svadet na krizi. nas mladej letos nosil samy kule z matiky... a cestina mu nejde o moc lip. njn, je krize, co nadelate. fotbalova repre je v haji, jak jeste nikdy predtim... ale kluci za to vazne nemuzou, prisla ta krize, no. :o)))

  

0/0
29.12.2009 14:21

Host

Re: jak kde, jak kdo

Mno bola fakt len otázka času kedy puberťákom dojde, že poskakovať pred monitorom s umelohmotnotnou gitarkou a mačkať na nej puntíky nie je to pravé orechové ako baliť dievčatá.;-D;-D;-D

0/0
29.12.2009 14:26

Host

Re: Re: jak kde, jak kdo

tyhle hry jsou totalni sracky nechapu jak toho guitar  hero mohl vubec nekdo hrat.:-P,nej. jsou strategie a akcni hry popripade kvalitni RPG!

0/0
29.12.2009 15:11

Host

Re: Re: Re: jak kde, jak kdo

každý má rád něco jinýho... znám lidi, co milují Evu a Vaška a já je nemůžu ani vystát... někdo rád Jirku Paroubka a já bych mu nejraději vymáchal hubu ve výkalech atd. :-)

0/0
29.12.2009 17:22

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: jak kde, jak kdo

souhlas, ja treba hudebni hry nehral... ale nikomu je neberu, treba je to fakt velka zabava. vydavatele si ale nemohli myslet, ze se jim to bude prodavat donekonecna - a letosek ukazal, ze uz toho fakt bylo dost. kytary uz netahnou, ani bubny, ani gramec... diky, ale zkuste zase neco jineho.

0/0
29.12.2009 17:59

Host

Re: Re: Re: Re: Re: jak kde, jak kdo

však zisk ukáže, zda-li toho bylo dost... oni se ty hry nevyrání jen tak pro srandu králíkům... nezřídka tu jde o jasně promyšlený krok...

0/0
30.12.2009 20:23

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak kde, jak kdo

jiste, promysleny oni to maji... ale az cas ukaze, jestli dobre. :) no a jak vidno, tak se pekne sekli. letos vysla hromada hudebnich her... a vesmes absolutni nezajem o ne, nejen beatles a dj hero moc nezabodovali.

ostatne kazda firma si mysli, ze maji tu nejlepsi hru a vydavaji ji az kdyz je hotova a super skvela. ale to bychom pak meli sama 10/10 hodnoceni, kdyby to byla pravda. novinari, hraci a trh jim ukaze, jak se veci doopravdy mely :) 

0/0
30.12.2009 21:21

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak kde, jak kdo

ano, pokud se sekli, tak prodělají a půjdou, kam mají jít. Trh si to sám probere. O co není zájem, to se prostě dříve či později přestane produkovat. Ale nezapomeň, že třeba Japonci jsou nesmírně ujetí a že u nich třeba vítězí hry, které jsou pro jiné naprosto nepochopitelně hloupé, nezábavné apod. ;-)

0/0
30.12.2009 22:36

Dusan321

Drahota

Ono to neni jenom o te kvalite, ale i o naprosto silenem narustu cen her. Za poslednich pet let narostla cena her minimalne petkrat, ale spise az desetkrat. Kdo to ma dneska kupovat za ty prachy? Neznam zadny jiny business, kde by doslo k takovemu narustu cen.

0/0
29.12.2009 14:05

pan.klobouk

Re: Drahota

co to? za poslednich pet let narostla cena her minimalne petkrat, ale spise az desetkrat? takze kdyz dam dneska za novou pc hru 1000,- korun, v roce 2004 stala novinka dve stovky? respektive kilo? asi jsme zili v jine ceske republice, pokud to tak vidis :)

imho jdou ceny spise dolu, pomalu, ale jiste. doby kdy i nova hra na pc stala 15-16 stovek jsou uz pryc, stejne jako u konzoli, kde se dala novinka poridit pravidelne pres dva tisice.

0/0
29.12.2009 14:14

Dusan321

Re: Re: Drahota

Jasne, pokud kupujes hry kvuli krabici, tak to pak ano. Krabice jsou opravdu levnejsi nez byvaly. Jenze vetsina lidi si hry kupuje kvuli hrani a tam uz je situace trosku jina. Kdysi hry s definovanou herni dobou mirily nekam ke sto hodinam hrani, pricemz nektere drsnejsi hry dokazaly tuhle hranici i pomerne masivne prekonat. Dneska vydaji jako hru neco co by predtim byla tak jedna kapitola a nasledne vydaji druhou kapitolu jak sequel za opet kompletni cenu.

Kdyz si vezmu konkretni pripady, tak klasika oba dily KOTORu mely herni dobu nekam ke sto hodinam, dneska si studio klidne dovoli vydat srandicku jako byl Mass Effect 1 s herni dobou pri poklidnem hrani 12 hodin, pricemz drson dokaze celou hru doparit nekde kolem sedmi hodin. Spousta dalsich her je rovnou jenom na jedno odpoledne. Pokud ma dnesni hra herni dobu pres dvacet hodin, tak uz je vsude oznacovana za super dlouhou. A to i ty KOTORy byly jenom prumerne, takova Baldur's Gate pri kompletnim projiti zabrala klidne 150 hodin. Nebo co si vzpominam Lands of Lore blahe pameti z mych znamych nedohral snad nikdo, protoze to vyzadovalo stovky a stovky hodin. Pamatuji si jak jsme nektere hry hrali mesice, dneska dve odpoledne a uz aby clovek utikal pro dalsi. :-(

Kdyz si spocitam cenu za herni hodinu, tak jsou dnesni tituly opravdu i desetkrat drazsi nez stare pecky.

0/0
29.12.2009 14:32

Host

Re: Re: Re: Drahota

Náklady na vývoj rastú s tým sa nedá nič robiť. A bohužiaľ sa na cene podpisuje aj marketingový kolos. Tí čo hru priamo vymýšľajú a vyrábajú spotrebujú len časť nákladov.

0/0
29.12.2009 14:42

pan.klobouk

Re: Re: Re: Drahota

tak jiste, souhlas... ale o tom rec nebyla. psal ze hry jsou drazsi nez byly (5x, 10x) ne ze klesa jejich hodnota. a ta samozrejme klesa, na tom se shodneme asi vsichni.

pred lety i tupa fps akce vydrzela dlouhe hodiny (dejme tomu zabavy) a mela desitky levelu. dnes je hitem cod6, sotva na pet hodin a s nekolika malo misemi. ok, je tam multak (jak by jiste nekdo dodal) ale ten preci mely hry i driv (a lepsi, dodavam ja... ne ten zprzneny v mw2).

ostatne jak pise kolega dole, i vyvoj je drazsi... cele je to proste uplne jinde. hw stoji vic (i kdyz je to relativni) graficky a technicky jsme mozna hodne daleko, ovsem zabava a hratelnost mnohdy pokulhava, spolecne s kratickou herni dobou. ale ceny her jdou dolu, podle rovnice v prvnim postu by musel dnesni megahit stat v pc verzi 10 tisic. :D

0/0
29.12.2009 15:06

A.A.

Re: Re: Re: Re: Drahota

Nemyslím si, že klesá jejich hodnota. Hry dnes vypadají lépe, je lepší AI, je lepší fyzika, lepší herní rozhraní, lepší ovládání, lepší servis atd. Hry jsou dnes prostě lepší. Co se týká herní doby, třeba takový CoD byl vždycky krátký. S hratelností je to ale složitější. To je dáno také tím, že dřívější nedokonalost her nás hráče nutila zapojit vlastní představivost a tím jsme se do hry více ponořili a věnovali jí více času, pozornosti a trochu přehnaně řečeno "lásky". Dnes je tolik her, že jen málokdo dokáže u jedné hry setrvat třeba několik měsíců či let. Jiným tématem jsou také nedodělky ve hrách, které bohužel trápí dnešní herní už průmysl (dříve o průmysl vůbec nešlo... bylo to spíš něco mezi uměním, vědou a technikou).

0/0
29.12.2009 16:11

Dusan321

Re: Re: Re: Re: Drahota

Ja si nejsem jisty jestli je vyvoj opravdu drazsi. Ty hry jsou dneska mnohem slozitejsi, ale zase vyvoj je mnohem efektivnejsi nez byval. Kdysi se hry psaly v kombinaci Ccka a assembleru pricemz vsechno se psalo a malovalo rucne. Dneska si bud rovnou koupi hotovy engine, ktery se jenom skriptuje a otexturuje, nebo i kdyz se vyviji "od nuly", tak stejne se vyuziva spousta knihoven na 3D manipulace, fyziku a dalsi standardizovatelne ukoly. Stejne tak animace dneska nikdo nekresli, ale vsechno se to klika v Maye a podobnych nastrojich.

To je asi jako rici, ze dnesni animovany film musi byt drazsi na vyrobu nez Disneyovka, protoze je mnohem komplexnejsi. Ano, to je, ale ten Disney to maloval policko po policku kombinaci postavicek a rucne malovaneho pozadi, zatimco dneska to naperou do Mayi s pomoci stopadesati pluginu na ruzne specificke ukoly typu chuze postavy ci animace xichtu. Nejtezsi praci pak zmakne pocitac.

0/0
29.12.2009 17:01

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

dražší určitě je... na hrách dělá více lidí, je potřeba více techniky, hry jsou komplexnější a to znamená více času, herní světy jsou větší a propracovanější a to opět znamená více času a lidí... vedle toho textury nejsou generované, ale též se vyrábějí...totéž platí o modelech atd. dříve stačilo nahodit pár textur, pár jednoduchých modelů...udělat z toho všeho bludiště a bylo hotovo... ;-D

0/0
29.12.2009 17:21

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

presne. tim jak rostou naroky na grafiku, je potreba i vice modelaru nebo grafiku. je sice fajn, ze si za balik penez koupim unreal engine... ale musim platit i lidi, kteri mi v nem tu hru vytvori.

Dusan321 to sice mysli dobre, ale ono si staci projet credits nejake hry z roku 2000 a pak mrknout na super-truper aaa gamesu z letoska. ok, je tam hromada pozic a lidi, co na hru ani nemaknou... ale je tam i x-krat vic grafiku, zvukaru, programatoru... proste tech skutecnych pracantu

ad A.A. - ono je to slozity. pro nekoho hodnota klesa, pro nekoho ne. se spoustou veci se da souhlasit. proste je jina doba, hry jsou jine a i hraci chteji uz neco jineho. s nastupem konzoli jsou ale hry priserne ploche, delane pro vsechny, jednoduche, prehledne... stalo se z nich spotrebni a masove zbozi. drivejsi klasiky mely na hrace nejake naroky, hutne rpg nebo dungeon nebyl pro kazdeho. a dneska? cloveka to vede za rucicku a pulka veci je radeji vynechana, aby to moc nekomplikovala. :( a cod? ok, byl vzdycky kratoucky, ale az takhle? pred casem byl nekde graf, ze je dil od dilu kratsi a za par let by tak mel byt sotva hodinovy :o)))

0/0
29.12.2009 18:08

Dusan321

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

S temi credits je to otazka a to hned ze dvou duvodu. Jednak credits u her nebyly v minulosti prilis dulezite a bezne se tam psala jenom nejdulezitejsi jmena, zatimco dneska je tam jak jsi spravne napsal kazdy cicmunda co sel kolem. V takovych credits Assassin's Creed je vice VP for sales in Gurunduvaju nez programatoru a jednak dneska se hry delaji s vetsi paralelizaci zdroju. V minulosti hru delalo nejake malinkate studio klidne nekolik let, dneska vsechna mala studia jsou skoupena giganty, kteri na to nahrnou dveste lidi jen aby to bylo co mozna nejrychleji a slo to na trh.

Ja nedelam do herniho businessu, ale take se podilim na vyvoji SW i kdyz uplne jinem. V porovnani s dobou pred peti deseti lety delame rovnez mnohem slozitejsi a komplexnejsi software, ale naklady na nej se spise snizuji, protoze efektivita ohromne stoupa.

Kdyz treba jenom porovnam testovani. Pred peti lety novy release testovalo osmdesat najatych studentu tri mesice. Dneska v byvale mistnosti testeru sedi business lidi a automatizovane testy delaji tri pytlici kliknutim v GUI.

0/0
30.12.2009 13:41

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

tak jiste, ale ciste laickym pohledem - takzvane "next-gen" hry zamestnaji vic lidi, nez ackove zalezitosti z pred par let. snad kazdy aspekt je dneska dal a kazda cast hry je slozitejsi nebo zabere vic "vyrobniho" casu. tam kde driv stacil jeden grafik, co namaloval na texturu x objektu, nastupuji dnes modelari, co ty detaily tvori ve 3d a po nich dalsi grafici, co je otapetuji. co ai nebo fyzika? driv nebyly ve hrach tak propracovane jako dnes a co delalo par lidi, dela dnes vetsi tym. totez zvuk, kdysi par samplu v nizke kvalite, dnes skoro vse v dolby a ultra kvalite.

konecne tvurci to sami casto v rozhovorech rikaji. tvorba levelu byla pred lety o poznani jednodussi, par mistnosti a chodeb spichli hned. dnes je vsechno detailnejsi, plne objektu, s temi se da casto i hybat, je na ne aplikovana fyzika... no je toho spousta.

co je ale pravda, to sdruzovani tymu, outsorcing a podobne. driv to bylo vice pionyrske, na vsechno byl relativne cas atd. dnes vyvoj bezi jako nekde na pasu v automobilce, tymy se preskupuji, grafik dela na necem chvili a pak je presunut na jiny projekt, cas vic tlaci, toci se v tom x-krat vice penez. ovsem ne vzdy to plati a napada mne ceska mafia. jednicku delali skoro na kolene, na dvojce dela mnohem vetsi tym a porad neni hotova. reklo by se ze take 2 zataha za paky a dodela ji stuj co stuj. viz zaver tveho prvniho odstavce. ale ono ne, triackova zalezitost, velmi ocekavana, stala hromadu penez, technicky rychle zastarava... ale oni maji dost casu. zkratka nemuzeme asi pausalizovat :) 

0/0
30.12.2009 14:15

A.A.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

Ano, ale když chci složitou hru, mohu stále tu složitou hru sehnat a takové hry se stále vyvíjejí. Dneska jsou ve skutečnosti hry, které jsou mnohem komplexnější, mají lepší systém toho či onoho - např. ve strategiích. Ale jistě, staré hry byly mnohdy poctivé a mnohdy natolik hratelné, že na ně ještě dnes rád vzpomínám.

0/0
30.12.2009 18:06

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

mno, kazdy at si vyviji, na co sezene prostredky... ale obecne se dela jen to, o co je zajem a zajem urcuji masy. driv byla hromada simulatoru aut, letadel nebo ponorek... a dnes, pokud vyjde jeden do roka, je to svatek. a totez dalsi zanry.

fandove rpg si letos treba mohli uzit dragons age, ale urcite to neni hardcore rpg ze stare skoly. nebo treba fallout 3. kdyz pominu zmenu stylu, jine vyvojare a kdesi cosi, do puvodnich dilu to ma sakra daleko. zkratka rada zanru nebo stylu her uplne zanikla a kdyz ne, natolik se zmenily, ze uz se podobnost hleda jen tezko

ja treba rad zavodim a posledni skutecna rallye hra je 5 let stary richard burns. tristni. totez formule 1. tech bylo driv jako hub po desti a dnes? codies delaji tu svoji, sony se po letech stahla... a posledni f1 pro pc vysla v roce 2003. kdysi bylo formuli na trhu 5-6 do roka, nyni sotva jedna za 5-6 let :(

0/0
30.12.2009 21:27

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

Nevíš o čem meleš, mladej.

0/0
29.12.2009 18:26

Host

Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

Tak Dušane, ten příměr s animovanými filmy je hodně mimo. CG film od Pixaru je mnohem náročnější na animaci než klasická 2D animace (a i ta je hodně obtížná).

0/0
29.12.2009 19:32

Dusan321

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahota

Zrovna Pixaru bych nejake moc velke naklady prilis neveril. Ti hosi to musi sekat jak Bata cvicky. Jasne kazdy film je trosku jiny, ale zaklad je vzdycky velmi podobny a mraky veci musi mit davno pripravene a pouze reusovat dle potreby. Na nejslozitejsi animace a sice obliceju jsou primo pluginy do Mayi a jejich animatori to musi mit do te miry zmaknute, ze jim to musi jit od ruky velmi svizne.

0/0
30.12.2009 13:45

A.A.

Re: Re: Re: Drahota

K tomu dodám jen toto:

Oblivion - herní čas 150 hodin a stále mám co hrát

Gothic 3 - herní čas několik desítek hodin a to není ještě hotovo

Battlefield 2 - přes tisíc hodin a stále mě to baví

Jde o to si umět vybrat. Třeba CoD4 mělo jen pár hodin hraní (singleplayer), ale bylo to tak akorát. Některé hry jsou vhodnější kratší, jiné zase delší. Když chci delší hru, vezmu si příslušný titul k tomu vhodný. Když chci něco kratšího, vezmu si třeba CoD. :-)

0/0
29.12.2009 16:05

A.A.

Re: Drahota

Ty ceny jsou podle mě odpovídající. Oblivion mě stál 1000 Kč a strávil jsem u něj přes 150 hodin. Lístek do kina dnes stojí 100 Kč (když má člověk štěstí) za zhruba max. 3 hodiny zábavy. Kdyby Oblivion stál to co ten lístek v přepočtu na zábavu, zaplatil bych přibližně 5000 Kč za hru a nebo jinak, kdybych zaplatil za zábavu v kině to co za Oblivion, zaplatil bych něco kolem 20 Kč za jeden film v kině. Vedle toho se dá oněch 1000 Kč vydělat přibližně za měsíc při odečtení všech průměrných nutných nákladů na život a přitom Oblivion vydrží mnohem déle jak onen jeden měsíc. Mně Oblivion vydržel cca 4 měsíce (oněch 150 hodin), což dělá 250 Kč na měsíc a to je částka, kterou bez problému utratíte za jeden večer v pražské hospodě. :-)

0/0
29.12.2009 16:20

Host

Nejen hry

Nejde jen o hry, napriklad odpadkove nizkorozpoctove  filmy 70 let jsou - ve srovnani se soucasnou produkci - vyrazne lepsi. Maji nejaky, i kdyz celkem jednoduchy (ve srovnani s temi novymy filmy dost slozity ;-D)  dej, herci nectou z tabule za kamerou ale maji naucene role, ktere hraji, maji slusne kostymy, nejsou tam zadne pocitacove sr...ky atd. Da se na to divat i opakovane a ma to styl a je tam spousta zabavy. V te dobe i nizkorozpoctove snimky delali profesionalove - srovnejme to s dneskem ;-€

0/0
29.12.2009 10:26

Host

Re: Nejen hry

To by mě opravdu zajímalo jaké dnešní filmy to jako sleduješ :-)))

Ray

0/0
29.12.2009 10:34

net.Xtreme

Re: Nejen hry

Dnešní nízkorozpočtová produkce za moc nestojí, dokonce i na efekty bohatý film jako 2012 (to byl děs) ale jinak spousta kvalitních filmů se pořád najde, a v těch 70. letech bude filmů sousta, které bych vůbec nemusel vidět. Těch pár kvalitních jen vyniká, za deset let budou vynikat i ty dobré dnešní filmy.

0/0
29.12.2009 10:47

Host

Re: Re: Nejen hry

"Těch pár kvalitních jen vyniká, za deset let budou vynikat i ty dobré dnešní filmy."

Ale kolego, nebudte pesimista.

0/0
29.12.2009 14:38

Host

Re: Nejen hry

Je síce pravda, že aj "veľkofilmy" dnes pripomínajú čínske "produkty pásovej výroby" a scénáre hlavne americkej produkcie sú jeden ako druhý, človek može dopredu predvídať čo sa stane, koľko percent násila, sexu, hry na city, romantiky atd. tam nájde, nevyhne sa pocitom trápnosti, otravujú ho nekonečné a stupídne dialógy predtým než jeden druhého zabije, vnútorne rozorvaný hrdinovia, ktorí si liečia niečo z minulosti. Na to poriadna poleva efektov a komerčne úspešný film by mal byť na svete. Sám sa občas seba pýtam či som mimozemšťan a všetci ostatní im tieto sr*čky žerú.;-D;-D;-D

Ale nostalgická spomienka na "starú kvalitu" je tiež trochu virtuálna realita. Vždy sa produkovalo dosť braku, lenže ten časom zapadol a zostala len kvalita. Myslím že na také filmy ako "2012" si za dvadsať rokov nikto ani nespomenie a pri filmoch ako "Lepší už to nebude" bude nostalgicky spomínať aké sa kedysi robili dobré filmy.;-)

S hrami je to podobné.

0/0
29.12.2009 12:34

Host

Re: Nejen hry

ve skutečnosti dnes vzniká daleko více kvalitnějších filmů jak kdykoli dříve... jenže tyhle filmy se tak nějak ztrácí v záplavě bahna, které je k nám naplavováno.

0/0
29.12.2009 17:24

Host

oxymoron

vždyť průmysl se propadá protože pořád přibývá her, to potom s těma investicema nevydělá skoro nikomu.

0/0
29.12.2009 9:46

Host

Re: oxymoron

Tiez si myslim ze trh je jednoducho presyteny a su obrovske rozdiely v kvalite. Niektore hry nie su producentsky zvladnute a ak ich kvalita neodpoveda nakladom na vyvoj netreba sa divit ze skoncia v prepadlisti. Ak si vyvojari resp.vydavatelia triezvo vykalkuluju cely projekt, da sa slusne uzivit aj s budgetovkami. Mam skor ale dojem ze hodne projektov zacina s prehnanymi predstavami, potom sa este nasype hodne penazi do hype, marketing zozerie skoro tolko co vyvoj...

Boli casy ked slusne zarobil kazdy kto bol schopny na kolene urobit podpriemernu pointnclick adventuru. Tie casy su jednoducho prec. To je cele.

0/0
29.12.2009 12:19

Host

Herny priemysel ?

Neviem preco je potrebne na vyvoj hry investovat tak obrovske peniaze, osobne si rad zahram aj starsiu hru (deus ex napr) ktorej vyvoj bol 100 nasobne lacnejsi ako vyvoj sucasnych hier. Chapem ze grafika a zvuk ma na tom najvacsiu zasluhu, ale odtial potial.

0/0
29.12.2009 9:27

Hmmhator

Kvantita

neni kvalita.

Uz nejakou dobu jsem nemenil HW, protoze nemam duvod.Par novejsich kousku ktere me zaujaly se naslo, ale ne dost abych upgradoval, tak nejak porad nachazim starsi hry, ktere jsou skvele a jeste jsem je nehral.

0/0
29.12.2009 8:45

Host

Re: Kvantita

no, a to leckdy i ty dohrané starší hry jsou lepší než to co dneska vychází....třeba Uncharted 2, naprosto super..ovšem nějak se mě to už nechce podruhé hrát...radši se zhrbím u PC a pustím starý Might and Magic 6 a přes všechnu zastaralost se bavím prostě líp...vytáhnu svoje starý mapky a popisky učitelů a cítím se u toho hraní lépe než u velmi intenzivního ovšem velmi rychle vyčuchlého Unchartedu :(

0/0
29.12.2009 9:03

Host

...

Z toho tak 90 % byl průjem herního průmyslu... Jak jinak nazvat naprosto podprůměrné tituly, kterých je až až. ;-D

0/0
29.12.2009 1:43

Host

Re: ...

Nekvalitní hry byly vždycky a nebylo jich nikdy málo, ale protože poslední dobou není žádnej pořádnej kvalitní titul, tak se o těhle sr*čkach musí psát recenze, aby vůbec bylo o čem psát a naši milí redaktoři nepochcípali hlady...

0/0
29.12.2009 1:51

Host

Nárůst

Podle mně se herní průmysl vůbec nepropadá, dle mého názoru naopak roste. Do čísel z prodejů her nejsou naůčtuvané poplatky z on-line her, peníze získané digitální distribucí, peníze z xBox Live, PSN, atd. A v této oblasti je letos obrovský nárůst!!!

0/0
29.12.2009 1:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.