Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Letos vyšlo více než tisíc her. Herní průmysl se přesto propadá

Odolnost videoher vůči krizi se nepotvrdila, hry se prodávaly méně. Nejhůře dopadla hudební mánie. Beatles neBeatles.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

30. 12. 2009 20:05
Speedy

Dle meho nazoru je nyni trh s hrami hodne presyceny. Drive vydala firma zajimavou hru a hraci takovou hru houfne kupovali. Firma vydelavala, hraci utraceli. Toho si vsimnuly dalsi firmy a vlozily se do toho. Zacala velka konkurence v oblasti kvality/kvantity jak vydanych hernich titulu, tak i v oblasti marketingu. Firmy krachovaly/vydelavaly podle toho jak hospodarily.

Pak zacinal byt trh nasyceny. Firmy zacaly davat vetsi a vetsi prostredky do propagace svych her. Uz neslo o to, aby firma udelala dobrou hru a vydelala spoustu chechtaku. Zacalo jit o to, aby vydelala co nejvic chechtaku, jakymkoli zpusobem. V teto dobe se dalo celkem dobre pozorovat urcite "odcizeni" od hracu.

Nyni se dostavame do situace, kdy firmy, ktere vlozily obrovske prostredky do svych her je chteji nazpatek stuj co stuj. Jenze z hracu se nyni chechtaky zdimou hure (ano, i krize tomu pomohla). Tak nasazuji nejvetsi "kalibr" a to hype za neskutecny prachy. Zatim jim to celkem vychazi, hraci si hry kupuji, ale jak to bude v budoucnu si netroufam odhadnout.

Co se tyce hype, neni to jenom otazka herniho prumyslu, ale i treba toho filmoveho. Posledni exemplar je napr. film Avatar. A jak uz jsem napsal, hype prozatim funguje, ale uvidime na jak dlouho. Strasne doufam, ze tento zpusob brzo skonci.

0 0
možnosti

Host

30. 12. 2009 20:25
Re: Speedy

Nemyslím si. Je ještě mnoho zákazníků, kteří nejsou hrami příliš dotčeni a není to zrovna tím, že by tihle zákazníci nechtěli hrát. Hrát si chtějí všichni, jde ale o to co. Ostatně trh se s případnou nasyceností umí bez problémů vypořádat. :-)

0 0
možnosti

Host

30. 12. 2009 11:00
Jedenáct stovek her...

Jestli se letos dostalo na pulty 1100 her, kolik bude opravdu kvalitních? Gaussova křivka říká, že 10% bude dobrých (hratelných), 10% bude naprostej odpad a zbylých 80% budou nemastné neslané tituly různé kvality. I tak by to ovšem mělo znamenat 110 dobrých her za rok, což mi připadá opravdu přehnané, neboť těch "milníkových" je tak 15. Ostatní jsou IMHO dotované, neboť nevěřím, že by se dokázaly samy zaplatit.

Možná by hernímu průmyslu pomohlo, kdyby místo tisícovky her ročně vyšlo jenom sto dobře zpracovaných. Ušetřilo by se za lidi, energie, marketing a pro zákazníky by odpadla nejistota spojená s výběrem titulů. Ale kdo by chtěl stavět byznys na racionalitě a spokojenosti zákazníků, že?;-)

0 0
možnosti

Host

30. 12. 2009 20:21
Re: Jedenáct stovek her...

však on si to trh sám zařídí... ty hry se nedělají jen tak, ale musí tu přeci existovat nějaká poptávka a pokud neexistuje, hry logicky nevyjdou... vedle toho nezapomínejme na asijské trhy, které jsou úplně něco jiného jak trhy evropské...;-)

0 0
možnosti
PK

pan.klobouk

29. 12. 2009 14:21
jak kde, jak kdo

her vychazi proste strasna spousta a maloktera uspeje a maloktera vydela. mozna ze si tvurci slibovali od beatles... ale hudebni hry jsou obecne na ustupu, at simuluji kytaru, celou skupinu nebo dj gramec.

a ze je krize a malo se prodava? to reknete activisionum. jejich poutova morhuhni strilecka cod6 prodala i pres vyssi cenu milion milionu kusu (jak by rekl doktor zloun) tak jakapak krize? z jejich pohledu je to nejuspesnejsi rok a titul vubec, at si rika na bw kdo chce, co chce. takze se dari +/- porad stejne, nekomu lepe, nekomu hure... proste jak kde, jak kdo. ono je hrozne jednoduche cokoliv svadet na krizi. nas mladej letos nosil samy kule z matiky... a cestina mu nejde o moc lip. njn, je krize, co nadelate. fotbalova repre je v haji, jak jeste nikdy predtim... ale kluci za to vazne nemuzou, prisla ta krize, no. :o)))

  

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 14:26
Re: jak kde, jak kdo

Mno bola fakt len otázka času kedy puberťákom dojde, že poskakovať pred monitorom s umelohmotnotnou gitarkou a mačkať na nej puntíky nie je to pravé orechové ako baliť dievčatá.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
D

Dusan321

29. 12. 2009 14:05
Drahota

Ono to neni jenom o te kvalite, ale i o naprosto silenem narustu cen her. Za poslednich pet let narostla cena her minimalne petkrat, ale spise az desetkrat. Kdo to ma dneska kupovat za ty prachy? Neznam zadny jiny business, kde by doslo k takovemu narustu cen.

0 0
možnosti
PK

pan.klobouk

29. 12. 2009 14:14
Re: Drahota

co to? za poslednich pet let narostla cena her minimalne petkrat, ale spise az desetkrat? takze kdyz dam dneska za novou pc hru 1000,- korun, v roce 2004 stala novinka dve stovky? respektive kilo? asi jsme zili v jine ceske republice, pokud to tak vidis :)

imho jdou ceny spise dolu, pomalu, ale jiste. doby kdy i nova hra na pc stala 15-16 stovek jsou uz pryc, stejne jako u konzoli, kde se dala novinka poridit pravidelne pres dva tisice.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 10:26
Nejen hry

Nejde jen o hry, napriklad odpadkove nizkorozpoctove  filmy 70 let jsou - ve srovnani se soucasnou produkci - vyrazne lepsi. Maji nejaky, i kdyz celkem jednoduchy (ve srovnani s temi novymy filmy dost slozity ;-D)  dej, herci nectou z tabule za kamerou ale maji naucene role, ktere hraji, maji slusne kostymy, nejsou tam zadne pocitacove sr...ky atd. Da se na to divat i opakovane a ma to styl a je tam spousta zabavy. V te dobe i nizkorozpoctove snimky delali profesionalove - srovnejme to s dneskem ;-€

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 10:34
Re: Nejen hry

To by mě opravdu zajímalo jaké dnešní filmy to jako sleduješ :-)))

Ray

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 9:46
oxymoron

vždyť průmysl se propadá protože pořád přibývá her, to potom s těma investicema nevydělá skoro nikomu.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 12:19
Re: oxymoron

Tiez si myslim ze trh je jednoducho presyteny a su obrovske rozdiely v kvalite. Niektore hry nie su producentsky zvladnute a ak ich kvalita neodpoveda nakladom na vyvoj netreba sa divit ze skoncia v prepadlisti. Ak si vyvojari resp.vydavatelia triezvo vykalkuluju cely projekt, da sa slusne uzivit aj s budgetovkami. Mam skor ale dojem ze hodne projektov zacina s prehnanymi predstavami, potom sa este nasype hodne penazi do hype, marketing zozerie skoro tolko co vyvoj...

Boli casy ked slusne zarobil kazdy kto bol schopny na kolene urobit podpriemernu pointnclick adventuru. Tie casy su jednoducho prec. To je cele.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 9:27
Herny priemysel ?

Neviem preco je potrebne na vyvoj hry investovat tak obrovske peniaze, osobne si rad zahram aj starsiu hru (deus ex napr) ktorej vyvoj bol 100 nasobne lacnejsi ako vyvoj sucasnych hier. Chapem ze grafika a zvuk ma na tom najvacsiu zasluhu, ale odtial potial.

0 0
možnosti
H

Hmmhator

29. 12. 2009 8:45
Kvantita

neni kvalita.

Uz nejakou dobu jsem nemenil HW, protoze nemam duvod.Par novejsich kousku ktere me zaujaly se naslo, ale ne dost abych upgradoval, tak nejak porad nachazim starsi hry, ktere jsou skvele a jeste jsem je nehral.

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 9:03
Re: Kvantita

no, a to leckdy i ty dohrané starší hry jsou lepší než to co dneska vychází....třeba Uncharted 2, naprosto super..ovšem nějak se mě to už nechce podruhé hrát...radši se zhrbím u PC a pustím starý Might and Magic 6 a přes všechnu zastaralost se bavím prostě líp...vytáhnu svoje starý mapky a popisky učitelů a cítím se u toho hraní lépe než u velmi intenzivního ovšem velmi rychle vyčuchlého Unchartedu :(

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 1:43
...

Z toho tak 90 % byl průjem herního průmyslu... Jak jinak nazvat naprosto podprůměrné tituly, kterých je až až. ;-D

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 1:51
Re: ...

Nekvalitní hry byly vždycky a nebylo jich nikdy málo, ale protože poslední dobou není žádnej pořádnej kvalitní titul, tak se o těhle sr*čkach musí psát recenze, aby vůbec bylo o čem psát a naši milí redaktoři nepochcípali hlady...

0 0
možnosti

Host

29. 12. 2009 1:02
Nárůst

Podle mně se herní průmysl vůbec nepropadá, dle mého názoru naopak roste. Do čísel z prodejů her nejsou naůčtuvané poplatky z on-line her, peníze získané digitální distribucí, peníze z xBox Live, PSN, atd. A v této oblasti je letos obrovský nárůst!!!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 51

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 17

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 9

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

V Assassin’s Creed Hexe budeme hrát za čarodějnici

novinky 24. 4. 2024 0

Assassin’s Creed Hexe se má odehrávat v 16. století během čarodějnických procesů v Evropě. Půjde o...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

novinky 24. 4. 2024 2

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili

novinky 23. 4. 2024 14

Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...

World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria

novinky 23. 4. 2024 1

Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!