Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

The Elder Scrolls V: Skyrim - první scany

Hra na hrdiny z fantasy světa The Elder Scrolls V: Skyrim se objeví na PC, PS3 a Xboxu 360 již 11. 11. 2011. Okoukněte první scany ze hry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bobbyCZE

..

Vypada to celkem dobre. Jen snad uz odstranej jedinej zasadni nedostatek Oblivionu, a to mrtvy svet, alespon dle meho nazoru. Ve srovnani s jinymi RPG kde byl volny svet v tomto Oblivion silne pokulhaval.

0/0
10.1.2011 17:18

Giga Pudding

Re: ..

Mě přišlo teda, že když je za každým stromem schovaný vlk nebo nějaká ještěrka schopná pronásledovat hráče přes půl světa, tak je to živé až až. :)

0/0
10.1.2011 18:02

bobbyCZE

Re: Re: ..

No, nevim jak bych to popsal, nejde ani o to ze by mel hrac na kazdem kroku neco/nekoho potkavat, ale Oblivion mi pusobil celkove takovy mrtvy, moc umely, moc na oko. Snad jedine RPG kde to tak pusobi co znam, no vlastne jeste F3, vlastne vubec vsechny hry od Bethesdy. Nejspis to bude tim ze je v podstate cela hra delana v tom samem editoru, ve kterem maji moznost pracovat i sami hraci. Ten system se veze uz od Morrowindu, ne li jeste dal.

V porovnani napriklad DAO, ikdyz to nema zrova uplne otevreny svet, serie Gothic, Drakensang, Witcher v tomto nemeli problem.

0/0
10.1.2011 19:59

Rotoped

Re: Re: Re: ..

Z tech her co jsi vyjmenoval ma otevrenej svet jen a pouze Gothic.

A jestli ten ma zivejsi svet tak jsou asi vsichni krome tebe nejak zvlastne omameny..

0/0
11.1.2011 12:42

Giga Pudding

Re: Re: Re: ..

a gothic byl živější protože tam bylo víc trávy na lukách? :)

0/0
11.1.2011 14:16

mechwarrior

Re: Re: Re: ..

v Oblivione bol život sústredený do miest, ktoré boli vyslovene fantastické a samozrejme dungeonov o akých Gothic mohol iba snívať, okolitý svet bol možno mŕtvejší akoby bolo zdravé ale o to impozantnejšie na mňa pôsobily lahôdky ako keď som križoval les a narazil som na lovca ktorý naháňal zver a strielal po nej s lukom, niečo také som v Gothicu nevidel. A týmto nechcem nejak ponižovať gothic (Gothic 2 patrí do mojej top 3 naj RPG) ale táto kritika Oblivion je často prehnaná.

A porovnávanie s hrami ktoré nemajú otvorený svet a je tak možné hráčovi postaviť do cesty viac "života" (ale ná úkor voľnosti) s hrami s otvoreným svetom ako TES nie je korektné.

0/0
11.1.2011 14:41

Mankind

Re: Re: Re: Re: ..

Zkus treba Fallout:New Vegas. Pak pochopis o cem mluvi. Nadherny zivy svet.

A Gothic? Trochu prehanis. Gothic 1 byla vubec prvni hra,kde zvirata mela sva doupata,ve dne(v noci-podle druhu) v nich spala,v noci se lovila navzajem(videt smecku vlku jak lovi prasata bylo v te dobe neco nevidaneho),lide meli svuj denni cyklus,chodili spat,varit si,na WC... V te dobe neexistovala podobna hra. Gothic 1 byl jako zjeveni a ze byl dlouho prehlizen,za to mohl hlavne fakt,ze veeelmi dlouho existovala jen nemecka verze hry.

Gothic 2 pak uz jen neprilis povedene kopiroval jednicku.:-)

0/0
11.1.2011 16:20

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: ..

hra lure of the temptress měla taky postavičky co se hýbaly :)

0/0
11.1.2011 16:32

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: ..

a myslíš, že v Oblivione neutúčili rôzne potvory na NPC postavy ? často si mohol byť dokonca svedkom toho ako strážca na koni ktorý prechádzal v noci s fakľou v ruke krajinou a uvidel ako nejakú skupinku napadla potvora tak im pekne pribehol na pomoc a potvoru spoločne zabili. Alebo videl si v Gothicu mestského kuriéra ktorý križuje krajinu a keď ho stretneš predá ti noviny ? pretože v Oblivione áno ;-)

Fallout : New Vegas som nehral, takže nemôžem porovnať ...

0/0
11.1.2011 16:35

Mankind

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

Ale ja jsem to hral. Zivoucimu svetu Gothicu 1(mimochodem Gothic je asi o 4 roky starsi nez Oblivion,proto jsem take Gothic zmonoval jako prukopnika) se to podle me nerovna. Upozornuji,ze stale mluvim pouze o prvnim dilu. Nema cenu sse predhanet v detailech. Na tveho slavneho kuryra ti tu muzu dat x prikladu mnohem zivejsiho sveta. O tom to ale neni.A taky se s tebou nehadam. Kazdy ma jine predstavy o herni dokonalosti. U Oblivionu jsem stravil cca 100 hodin(a bavil jsem se),ale herni svet jako takovy se mi vubec nelibil.Pusobil na me prazdne a mrtve(bez ohledu na mnozstvi potvor) a o dungeonech,ktere tak vychvalujes ani nemluvim. Ne ze by byly spatne,ale trpely stejnou vadou jako v Morrowindu-byly delane jako pres kopirak. Proc lezt do dalsiho dungeonu,kdyz uz predem vis jak to tam bude vypadat a ze tam nic zvlastniho nenajdes? Dungeony jsou nejvetsi slabina  cele serie a ne bonus jak pises vyse(nebo to je nekdo jiny?).

0/0
11.1.2011 17:36

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

tak to sme hrali asi nejakú inú hru pretože síce architektúru majú pevnosti a dungeony podobnú avšak je na najvyššej úrovni akú môžeš v hrách vidieť a ak poznáš hru s viac prepracovanými podzemnými dungeonmi ako TES4 tak mi ju prosím ukáž, ja o takej neviem. Mimochodom bolo by nelogické keby každý dungeon na tom istom území mal inú architektúru a neviem si to ani predstaviť, ty áno ? V TES4 som prešiel 99%  z nich a zakaždým som v nich objavil niečo nové a zakaždým mali samozrejme iný návh a opakujem, že to s akou precíznosťou a kvalitou boli vyrábané som sa v žiadnej inej RPG nestretol... často som sa jednoducho zastavil a obdivoval prácu dizajnérov. Ale možno som na túto stránku príliš citlivý a bežný hráč ju tak nevníma a nevie ju preto oceniť.

0/0
11.1.2011 18:07

Mankind

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

Hmm. K tomu samozrejme nemam co rict. Nechci totiz flame:) V tomhle pripade te muzu jen potesit. Nesvar ( z meho pohledu)jejich dungeonu se tahne celou serii+ stejne to bylo i ve Falloutu 3. Takze je temer jiste ze se dockas i v dalsim dilu na konci roku. Ty se muzes tesit,ja se predem bojim. Ale na hru se tesim take. :-)

0/0
11.1.2011 18:19

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

škoda, že si mi nenapísal ktorá hra ich má lepšie, pretože v momente by som is ju išiel odskúšať ;-) A máš pravdu, teším sa a v tomto smere žiadne obavy nemám. Toho čoho sa bojím je aby sa nešlo cestou zjednodušovanie ale naopak aby sa pridalo na náročnosti a ak ktomu trochu viac oživia svet v lesoch tak nebudem mať námietky.

0/0
11.1.2011 19:39

Mankind

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

Hram jsem se vyhnul schvalne. Byl by to nekonecny flame a navic mimo zaber clanku.

Myslim ze uz ted je toho azaz. Co jsme chteli,bylo receno. Ja respektuji jiny nazor,nemusim te presvedcovat o sve pravde :-)

0/0
11.1.2011 19:47

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

prečo flame ? ja sa s tebou nechcem hádať, jednoducho napíš ktorá otvorená RPG má lepšie a kvalitnejšie dungeony ako TES4 a ja si ju omrknem, bolo by to totiž pre mňa veľké prekvapenie ;-)

0/0
11.1.2011 21:13

smejki

Re: Re: ..

to opravdu není otázka množství potvor

0/0
11.1.2011 13:24

Lolinator

Naaaaaaaaaadhera

Vyzera to uplne super - poriadne zlepsili kvalitu modelov postav ,  co je hlavne + u mna. Teraz uz konecne poriadne vidite svaly na psotavach, a vsetko to vyzera fantasticky.

POVINOST!!!

0/0
10.1.2011 9:58

Giga Pudding

Re: Naaaaaaaaaadhera

No to bylo vždycky to nejzásadnější na videohrách, vidět svaly. Ještě že Skyrim bude tak novátorský a toto nám umožní :).

0/0
10.1.2011 12:30

Copa-k

Re: Re: Naaaaaaaaaadhera

mluvis mi z duse devce:-)

0/0
10.1.2011 17:08

Malfis

Gamebryo

Jestli to bude Gamebryo, tak u mě skončili. Se na to nedá ani koukat, jak je to nedetailní a rozplizlý...

0/0
9.1.2011 17:04

mechwarrior

Re: Gamebryo

nebude to Gamebryo ;-)

0/0
9.1.2011 20:55

Nalim27

Re: Re: Gamebryo

Bude to rozplizly, protoze XBox ma furt jenom 0.5 GB RAM - nevejdou se tam poradne textury. A vyvojari uz ukazali, proc delat zvlast poradne textury na PC a slabe na XBox - je to jen prace navic.

Zase to budou po par mesicich napravovat sami hraci pomoci texture packu.

0/0
10.1.2011 1:35

Lupulin

Re: Re: Re: Gamebryo

nejen texture packů....Oblivion sem v podstatě nehrál jinak než s modem Overhaul a o je mazec..oproti vanilla oblvionu je to konečně výzva a přádnáhra!

0/0
10.1.2011 7:54

mechwarrior

Re: Re: Re: Gamebryo

žial nie len kvalita textúr trpí u konzol ... už samotné PC má veľmi limitový výkon a mimoriadne obmedzuje možnosti developerov hier, pretože nástroje majú špičkové, ľudské zdroje takisto, jediné čo nemajú je výpočtový výkon pre ich produkty ... takže ľahko si predstaviť ako ich limitujú konzole.

0/0
10.1.2011 12:57

bobbyCZE

Re: Re: Re: Re: Gamebryo

"PC má veľmi limitový výkon a mimoriadne obmedzuje možnosti developerov"

Jestli to mel byt pokus o vtip, tak se vubec nepovedl.

0/0
10.1.2011 20:03

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

???

0/0
10.1.2011 20:22

bobbyCZE

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

No nic, jen je zvlastni tvrdit ze PC znacne omezuji moznosti vyvojaru, kdyz prave PC je velmi posouva dopredu a jsou to prave konzole, diky kterym se multiplatformovym hram casto ubira na celkove kvalite. Vypoctoveho vykonu by meli PC dostatek, jen by se pak vetsina her musela vydavat pouze na PC a to by tak nevynaselo, vyvojari to vedi, tak radsi ustoupi kvalite a daji presnost kvantite a celkovemu zisku.

0/0
10.1.2011 21:53

Skjoldr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

Stávající technologie ten pokrok tak hrozně moc omezují, až to není ani pěkné! To je zase něco - objeví se pár informací a hned, co je v diskuzi, je grafika a engine. Bravo, tohle snad nikdo jinde nedokáže. [příspěvek není kompletně reakcí na 'bobbyCZE', pro upřesnění, jen navazuje na celé vlákno první částí a druhou na 90% diskuze].

0/0
10.1.2011 21:59

bobbyCZE

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

A co ? Je to k tematu, je. Hada se nekdo ? Ne. Tak co.

0/0
10.1.2011 22:09

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

nie, pravda taká že aj dnešné najvýkonnejšie herné stanice sú výkonovo mizerné na potenciál ktorý dnešný software poskytuje. Fotorealistická grafika nie je hudbou budúcnosti, tá je tu už pekných pár rokov a jediné čo obmedzuje jej príchod do sféry počítačových hier je mizerný výpočtový výkon našich kvázy moderných strojov.

0/0
10.1.2011 22:42

Rotoped

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

Kde ze je ta fotorealisticka grafika? Jsem vsechny ty patky nekde prospal?

Pokud za "fotorealismus" povazujes namakany CGI, tak se mozna casem dockame, ale krom vykonnejsich pocitacu si taky budem muset pockat na nekoho, kdo bude ochotnej do hry vrazet asi tolik penez, co do kolonizace marsu.

On nekdo taky musi udelat ty "fotorealisticky" textury, vymodelovat ty "fotorealisticky" modely, "fotorealisticky" to rozhejbat, atd. atd. atd.   Podivej se kolik takova vec stoji treba u Avataru (kterej je jen film (se hrou nesrovnatelne min prace) a k "fotorealismu" ma porad daleko)

... no stejne to asi prameni z toho, ze nevis co je "fotorealismus" (krom toho ze je to velky slovo), a celkove jsi asi nejakej popletenej   :  )

Ale pokud mas pravdu, tak si rad necham otevrit oci

0/0
11.1.2011 12:52

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

fotorealistická grafiak je s nami už roky :  http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=132&t=754315 ... samozrejme nehovorím o fotorealizme kde nie je možné v žiadnom prípade rozoznať fotku od CGI, to je trošku naivná predstava, jednalo by sa o časovo príliš náročnú úlohu.

skús sa pozrieť na túto jednoduchú scénu:

http://photos.streamphoto.ru/7/1/e/c45a7a29f7536794f0dd7ca322e95e17.jpg

skúsený grafik ti ju vytvorý v priebehu pol hodiny až hodiny... skús porozmýšlať prečo v hrách nič podobné neuvidíš.

Na fotorealistickú grafiku nepotrebuješ textúry o rozlíšení 20k ani modely s miliónmy polygónov, jediná skutočne limitujúca vec je osvetlenie a materiály - predovšetkým nepriame osvetlenie, raytracing, rozmazané/glossy reflexie - výpočtovo náročné materiály a shadery ktoré ti žiaden herný počítať jednoducho nezvládne ale dnes to všetko máme k dispozícii a i menej skúsený grafik, často i začiatočník dokáža s dobrým SW vytvoriť vizualizáciu ktorá má krôčik k fotorealizmu. Keby si napríklad v grafike ktorú má Crysis nezmenil absolutne nič na textúrach a modeloch a iba by si použil spomýnané materiály / shadery, raytracing, GI atď tak väčšina hráčov by na prvý pohľad nevedela rozoznať hru od fotografie... žial FPS by pokleslo tak na 3 obrázky za hodinu ;-)

0/0
11.1.2011 13:53

Rotoped

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

Mmmmm.. Ja ti nevim.

Asi toho vis o grafice daleko vic nez ja - nebo to tak (vzhledem k tomu ze ja nevim nic) aspon vypada :  )

Ten obrazek (!) co ukazujes mi ale neprijde jako vubec zadnej argument - je to O B R A Z E K

Pokud mluvis o staticky grafice tak se samozrejme fotorealismu blizi - to neni zadny prekvapeni a spickovy maliri to dokazali jeste pred vynalezenim hajzlpapiru.

Ja tu ale samozrejme mluvim o hrach. To znamena taky ty obrazky rozhejbat v 3D enginu. Rozdil je snad jasnej..

0/0
12.1.2011 13:01

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gamebryo

áno je to obrázok ... a čo myslíš na čo sa pozeráš keď hráš hru ? možno ti poviem novinku ale pozeráš sa na obrázky ktoré sa striedajú veľmi rýchlo po sebe. Rozdiel je predovšetkým v tom, že u CGI software typu 3DS max, Maya + renderer počíta "obrázky" CPU, u hier GPU. I keď v poslednej dobe sa začínajú objavovať renderery ktoré počítajú cez GPU, takže rozdiel sa z pohľadu grafiky zmazáva.

Inými slovami nie je problém urobiť herný engine ktorého výstupy sa budú podobať obrázkom ktoré som ti posielal, len problém je v tom, že neexistuje procesor ani GPU ktorý by to utiahol tempom 30 a viac obrázkou za sekundu...

0/0
12.1.2011 18:17

mechwarrior

ok

zatial to vyzerá dobre, zázrak to nie je ale som spokojný. Škoda, že neukázali nič z dungeonov, hradov alebo pevností, číže miesta kde Oblivion predbehol svoju konkurenciu na plnej čiare.

0/0
9.1.2011 15:20

bonuSSweb

Engine?

Neříkaly že to poběží na novém engine? Mně to připadá úplně stejně jako Oblivion nebo F3 ( stejný engine ) Spekulace o iD5 jsou asi u konce.;-D

0/0
9.1.2011 13:46

smejki

Re: Engine?

je z toho vidět těžké nic, takže těžko říct

v IDtech5 mohl u TESV doufat jen magor. Za prvé ten engine získali docela nedávno (pozdě na implementaci) a za druhé i sama Bethesda řekla, že ID5 je pro open-wolrd ve stávající podobě nepoužitelné. Možná udělají nějaký derivát, ale moc na nevsázím.

0/0
9.1.2011 15:04

květoslav lumír

Re: Re: Engine?

to se divim, zrovna idtech5 to má v klidu utáhnout viz rage, bethesdě nevěřim ani fň:-P

0/0
9.1.2011 22:30

skywolf

Re: Re: Re: Engine?

Ja i verim, Carmackovy technologie byvaji optimalizovane na co nejlepsi podani jednou vytvoreneho a pak huste predzpracovaneho sveta...coz opravdu nemusi byt dobre sladitelne s pozadavky typickych TES her (obsah bude vic sestavovany za behu, a idtech5 finticky by se nemusely stihat dopocitavat)

0/0
10.1.2011 15:47

assassin89

Re: Engine?

No tak novej engine mozna nebude. Ale pokud trosku zapracujou i tak to muze bejt pecka. U New Vegas vyvojari dokazali ze se s tim jeste slusna hra udelat da.

0/0
9.1.2011 20:51

Drakens

super.

Hlavně ať to nejde zase cestou zjednodušení kriste! Oblivion, Drakensang  a Zaklínač jsou snad poslední kde obtížnost něco znamená ! Ne jak Dragon age ( pěkné dialogy) nebo jemu podobní.

 

0/0
9.1.2011 11:30

Arenoth

Re: super.

Souhlasím s tebou, po dohrání DA jsem si z nostalgie pustil BG I. Jaká neskutečná změna. Najednou nestačilo naběhnout do davu nepřátel. Chtělo to taktizování a davku štěstí vyváznout z boje nezraněn. To je to co tomu žánru chybí.

0/0
9.1.2011 12:27

KyleBroflovski

Re: Re: super.

Z boje nezraněn? Možná tak na easy...

0/0
9.1.2011 13:54

Arenoth

Re: Re: Re: super.

Uznávám to jsem přehnal :D Řekněme, že s polomrtvým válečníkem, kouzelníkem a klerikem bez kouzel, s půlkou šípů a zlodějem uvězněným v labyrintu :D

0/0
10.1.2011 0:05

Eclipse_GSX

Re: super.

V porovnání se zrovna jmenovaným Oblivionem je DAO "obtížnou" hrou, tedy ze začátku. Žádnej stratég člověk bejt nemusí, ale hrát to na klikačlu se moc dobře nedá ani na střední, natož na nightmare. Pravdou je, že jsem se především ze začátku docela trápil. Oba mí válečníci z družiny ještě neměli dostatek životů, abych je mohl používat jako živej štít v první linii a Morrigan na tom taky nebyla nijak extra. Po 20 hodinách hraní, kdy Morrigan ovládala dokonale ledovou magii a uměla uspávat, Wynne se starala o léčení a Alistar se mnou vpředu vydrželi nějakej ten nápor, byla vyhraná bitva pouze otázkou poměru "přesila/počet lyrium potionů". Pak jsem se v bitvách celkem nudil, to je pravda. Zvlášť z Morrigan jsem udělal neskutečnýho bijce. Kombinace zmrazení a uspání vždycky dávala dostatek času pro zlikvidování nepřítele/vyléčení se. Ale na toho prvního Trolla ve věži jsem musel všechny vybavit lukem, na jednoho ho nalákat a pobíhat s ním po místnosti 10 minut, zatímco ostatní mu pomaličku ukrajovali životy lukem ze zálohy. Až takhle zoufalej jsem občas byl;-D

Oblivion byl, co se teda obtížnosti týče, celkem trapárna. Nic moc výzva, k super vybavení se člověk dostal velice rychle a Septimy nebyl vůbec problém vydělávat po tisících už v úvodních fázích hry. Alespoň za válečníka, co jsem hrál. Zloději a kouzelníci to v začátcích asi tak lehký neměli.

0/0
9.1.2011 13:25

bobbyCZE

Re: Re: super.

Verim ze pro "dnesni" hrace DAO tezke bylo, ale pro hrace co zazili a tucetkrat dohrali BG serii byl DAO takovy lehky odvar.

0/0
9.1.2011 14:16

HonyaDj

Re: Re: Re: super.

R^R^R^

0/0
10.1.2011 16:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.