Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Crytek: Nové konzole dorazí do roku 2013

Ačkoliv jak Sony tak Microsoft shodně tvrdí, že tu své současné konzole hodlají udržet do roku 2015, Cevat Yerli, šéf vývojářské firmy Crytek je odlišného názoru. Tvrdí, že nové konzole se objeví již příští rok, nejpozději pak prý v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

d@rkWolf

VELKÝ TUREK

Jj, toto je aspoň VELKÝ TUREK;-D, ne fakt, Cevat Yerli často pobaví. Nedá se mu upřít, že má nejdokonalejší engine současnosti(CryEngine 2, ne 3 samozřejmě), ale mám podezření, že se to začín projevovat na mentálním zdraví.

Jinak se asi opravdu nedá vysvětlit, že vystoupí na veřejnost s hláškou, která v podstatě říká, že kvůli jemu a jeho enginu Sony a MS vypustí novou konzoli;-D. S něčím takovým by si nedovolil vystoupit ani John Carmack nebo banda z Epicu a zvlášť v jejich případě by to donucovací prostředek byl určitě mnohem větší, když poměr her na Unreal enginech různých verzí vs. CryEngine je tak 20,30,50:1, ne-li víc. Zatímco Yerli má tak leda engine, kterej prodává architektům(nějakej soft pro vizualizaci architektonických návrhů nebo co na tom běží), kteří na konzolích opravdu nedělají a pak spíš neprodává hráčům v Crysisu;-D

0/0
27.1.2011 19:39

embel

brekot

Prej konzolový cyklus brzdí pc;-D,to je mi tak líto;-(.Však je nikdo nenutí aby vydávaly hry pro konzole,můžou se věnovat jen pc a dělat hry s dechberoucí grafikouRv,aby si pcčkáři mohli zas po delší době u něčeho taky pohonit.Jinak se musím smát všem  těm pcčkářům tady jak tady brečí,že konzole brzdí pc v rozletu.Jaksi si ale neuvědomují,že vývoj her taky něco stojí,a jediným pořádným výdělkem pro vývojáře je právě vývoj pro konzole:-/Tak tu warezáci nebrečte a budte rádi aspon za tu trosku co máte(i když toho moc není).To by vám šlo vybulet si hru a pak si ji stáhnoutRv;-D

0/0
26.1.2011 17:02

Aurius

Re: brekot

:D Směju se ti :D Když je kvalitní hra, každej si ji rád koupí. Třeba Two worlds Royal edition je vyprodaná v den vydání :) Když se dělá hra kvalitně, není co řešit. Ale když mi nějaký vydavatel prodává hru a už oznámí tři DLC u kterých je jasné, že byly vytrhnuty ze hry, to se na mě nezlob ale na to se jim vykašlu. Ne, nebudu to stahovat ani hrát. Kdyby se pár let zpátky řeklo, že Starcraft 2 bude při vydání takový jaký je, všichni by si klepali na čelo a měli by tě za blázna. Nemám nic proti konzolím, někdo je na pc a někdo na jednoduchost konzolí :D ;-)

0/0
26.1.2011 17:12

Censoringie

Re: brekot

Tohle neni normalni.

0/0
26.1.2011 21:55

embel

Re: Re: brekot

Nemáš pravdu:-/

0/0
26.1.2011 23:19

Censoringie

Re: Re: Re: brekot

Bohuzel pro tebe, mám. Nikdo normalni by to, co jsi vyplodil nikdy nepublikoval, protoze by mu bylo jasne, ze se tim v ocich verejnosti naprosto a dokonale ztrapni. Jak myslenkou, tak tragickym projevem.

0/0
27.1.2011 16:11

Khalashnikovf

Re: brekot

Stejně je zajimavý jak se konzolisti pořád oháněj, že nám de jen o grafiku. Co když si ale chci zahrát hru, na kterou potřebuješ taky víc jak 3 tlačítka plus pohyb? Víš ono třeba spousta pcčkářů má rádo hru, kde je třeba i poloviny klávesnice.

PCčkáři jsou také lidé, kteří mají rádi komplexní strategie, který prostě konzole nezvládá a nikdo to na tom hrát nebude kvůli demenci ovládání.

Na PC si taky lze zahrát tituly typu P&C adventur... některý klenoty naštěstí nikdy nebudou sprzněný konzolí.

0/0
26.1.2011 23:47

assassin89

Re: Re: brekot

Pamatuju ,kdyz jsem hral kdysi sturmoviky :-D Tam mi dokonce ani klavesnice nestacila ,tak jsem musel kombinovat jeste ruzne klavesove zkratky :-D

0/0
28.1.2011 12:56

Cubky

Re: brekot

Samozrejme, ze brzdi. :) Ale to opravdu neni dano piratstvim (pokud vim, tak na xboxu existuje dlouho, na ps3 se nove take objevilo ;)), ale spise tim, ze PC neni primarne herni platforma. Jiste se mnou budes souhlasit, ze skoro KAZDY clovek vlastnici treba PS3 je hracem. ;) Preci jen po zakazani pouzivani jineho operacniho systemu je na PS3 jedinou "uzitecnou" cinnosti brouzdani po netu v browseru, ktery se kvalitou rovna mozna tak IE. :)

Samozrejme, ze vydavatel, ktery chce na sve hre co nejvice vydelat, se zameri na vetsi trh - tedy na konzole.

0/0
27.1.2011 9:17

Cubky

Re: Re: brekot

Utekla mi tam veta, ze jen minimum uzivatelu PC aktivne hraje hry, ale to si jiste domyslite. :)

0/0
27.1.2011 9:20

Aurius

Děkuju

Děkuju všem konzolím :) Díky nim a jejich úžasnému výkonu mi stačí tři roky staré PC abych rozjel v podstatě cokoliv a druhém monitoru si přehrával video v HD ;-D!!

0/0
26.1.2011 10:41

Dr.Figh+er

Re: Děkuju

;-D

0/0
26.1.2011 11:03

pan.klobouk

Re: Děkuju

Ano, tohle je velice vyhodne. Diky zaostalym televiznim hram nemusime co pul roku (ironie) upgradovat PC za 50k (velka ironie) a na vsechno nam staci predpotopni tri roky stary pocitac.

Ale vsichni to vitaji, protoze ta vecna honba za krasnou grafikou, polygony a efekty tvurce jen odvadela od samotne podstaty her. Takze tu mas stary DX9 GFX cip, tu mas desne malo sdilene pameti... a delej co umis. Jo a rikaji tomu next-gen zabava.

BTW zvlastni, ac je to cele v legraci a ironicke, je to vlastne pravda. Divna doba. ;D

0/0
26.1.2011 16:24

Aurius

Re: Re: Děkuju

Asi tak :) Jediné čeho jsme docílili je to, že výrobci uměle zvyšují požadavky her i když grafika se lepší minimálně... Co třeba Crysis? Na PC pecka... A Crysis dvojka? "Nový" engine a vypadá dle mého hůře než starý :D No jo, ořezy díky konzolím a raději cesta pryč z ostrova protože to by už konzole nevydýchali :)

Jak říkáš, prostě next-gen zábava...;-(

0/0
26.1.2011 17:07

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Děkuju

U crysis 2 se bojím jediného a to "konzolové" hratelnosti, většina multiplatformních her je dělaná pro gamepad a ne pro klávesnici a myš, a to nemluvím o nepochopitelných chackpointech místo save/loadů kdekoli, nemožnosti namapovat si klávesy a podobně...Prostě doufám, že to půjde ovládat klávesnicí a myší zcela přirozeně  a nebude to degradováno na mezerník dělá všechno(ironie)...

Jinak za grafikou se dnes nikdo moc nehoní, ale že by hry byly kdovíjak skvělé, s hlubokým příběhem, silnou atmosférou nebo snad skvělou hratelností si nemyslím...

0/0
26.1.2011 23:45

KAREL-KRATOS

ps3

těžko říct jesli jsou konzole zastaralé,z ps3 taky nikdo nevyužil 100% výkonu

0/0
26.1.2011 9:35

Khalashnikovf

Re: ps3

Ježiši tohleto už bylo tolikrát.

Dobře, čistě hypoteticky je to tak ... v tom případě sou všichni programátoři prostě neschopný udělat pořádnou hru.

Aaaa nebo ta konzole stojí prostě za zlámanej groš, jestliže je tak špatně navržená její architektura, když ani nejsou samotný programátoři "Sony Exlusive Bombs" schopný ji narvat na maximální výkon.

0/0
26.1.2011 9:52

Cubky

Re: Re: ps3

Tohle opravdu neni problem programatoru. Napsat optimalizovany program (natoz hru) JE tezke, pokud si myslis opak, tak si to predstavujes asi jako Hurvinek valku. :) Programatori by ti klidne udelali hru, vyuzivajici hardware na 100%, ale trvalo by jim to bez predeslych zkusenosti sakra dlouho. ;-)

0/0
26.1.2011 9:56

gawy

Re: Re: Re: ps3

Udelani hry, ktera vyuziva HW na sto procent je otazkou par dni (klidne i hodin).

0/0
26.1.2011 10:07

vojst11

Re: Re: Re: Re: ps3

Znalec promluvil.

0/0
26.1.2011 10:17

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Nevim, co mas za problem. I jednoducha funkce jako je treba faktorial, kdyz se "spravne" naprogramuje, sezere sto procent vykonu procesoru. Otazka vytvoreni takto zrave hry je pak otazkou chvilky, muze to byt treba i tetris...

0/0
26.1.2011 10:25

goofysk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

No ale cílem vývojářů je myslím pravý opak.

0/0
26.1.2011 11:02

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

O cili vyvojaru sem nic nepsal. Reagoval jsem pouze na nepravdivou vetu "Programatori by ti klidne udelali hru, vyuzivajici hardware na 100%, ale

trvalo by jim to bez predeslych zkusenosti sakra dlouho."

0/0
26.1.2011 11:11

maniacc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Ty si to vazne predstavujes jak Hurvinek valku.......na ps3 jsem programoval BFS tak aby vyuzival vsechny spu jednotky pokud mozno co nejvice. Jednoduchy algoritmus sem mel hotovy hned, ale optimalizace trvala mesic!!! Takze jeste jednou - programovani na pa3 je hodne tezke.

0/0
26.1.2011 14:05

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Hezký ale článek je o AAA hrách s rozpočtem několik desítek milionů a ne o nějaké mini hře kterou se tu snažíš argumentovat. Vývoj takových her trvá 2 až 3 roky když je to podle tebe tak jednoduché co tam teda celou dobu dělají? Škrábou se na zadku? Udělat pořádnou hru neni jednoduché je na to potřeba hodně lidí, času a peněz.

0/0
26.1.2011 11:18

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Nauc se cist a chapat psany text. Ja jsem nikde nic nepsal o tom, jak je nebo neni tezke vytvorit AAA hru. Reagoval jsem pouze na vetu ""Programatori by ti klidne udelali hru, vyuzivajici hardware na 100%, ale trvalo by jim to bez predeslych zkusenosti sakra dlouho." Ta veta je nemsmysl. A pokud dobre vidim, tak se v nic o nejakych optimalizacich ani AAA titulech nic nepise.

0/0
26.1.2011 11:28

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

A o čem si myslíš že asi ten člověk psal??????? Jaké hry asi měl na mysli v diskuzi pod článkem o AAA hrách??????? A potom kdo nechápe psaný text.

0/0
26.1.2011 11:35

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Myslis, ze cim vic napises otazniku, tim vic je to otazka?

0/0
26.1.2011 11:47

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Jé no hlavně aby jsi nemusel přiznat omyl to je důležitý.

0/0
26.1.2011 11:51

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Ja se ridim tim, ze pocet otazniku a vykricniku je neprimo umerny inteligenci jedince a zatim to funguje. ;-D

0/0
26.1.2011 11:56

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Otazníky jsou fajn proč s nima tedy šetřit. Místo aby přiznal chybu začal se navážet do toho kolik jsem jich použil a to mluví za vše.

0/0
26.1.2011 12:06

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

To je stejne absurdni, jako si rici, ze tucna jidla jsou fajn, tak nac s nimi setrit. :)

0/0
26.1.2011 12:14

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Na tučné jídlo mi nesahej žijeme jen jednou tak proč se šetřit.

0/0
26.1.2011 12:20

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Zijeme jen jednou, ale to neznamena, ze musime zit kratce. :)

0/0
26.1.2011 12:21

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Nauc se chapat kontext. :)

Pokud toho nejsi schopny,pak se tedy omlouvam, ze jsem svoji reakci nekoncipoval tak, aby byla nenapadnutelna i vytrzena z kontextu.... Ale to bych se tu jaksi musel rozepsat o algoritmech, jejich slozitosti, problematice hardwaru, teorii her a dalsich vecech, coz se mi pred zkouskou opravdu nechce. :)

Kazdopadne pokud ty mas chut a cas doplnit moji reakci k dokonalosti, nikdo ti nebrani.

0/0
26.1.2011 11:39

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Omluva se prijma... :) Mel jsi napsat neco takoveho "Programatori by ti klidne udelali hru, ktera splnuje soucasne trendy co se grafiky a hratelnosti tyce, ktera je dokonale optimalizovana pro soucasnou architekturu dane konzole a ktera vyuziva jeji HW vykon na 100 procent, ale

trvalo by jim to bez predeslych zkusenosti sakra dlouho."

0/0
26.1.2011 11:46

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Hezky jsi to napsal. Problém je v tom že on to napsal už v původním komentáři stačilo se jen trochu zamyslet a pochopil by jsi to.

0/0
26.1.2011 11:52

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Da se rict, ze jsem dany text optimalizoval pro architekturu obycejneho cloveka. ;-D;-D

0/0
26.1.2011 11:58

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Tak to on tedy bude mít IQ min. 200 když mu dělá problém pochopit i nejzákladnější věci. Ty jsi to napsal správně problém je u něj.

0/0
26.1.2011 12:05

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

No pokud by mel IQ 200, tak bych to jiste nenazyval problemem. ;-D

0/0
26.1.2011 12:16

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

No jak se to vezme.

0/0
26.1.2011 12:19

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

I tato verze je hodne zpusoby napadnutelna. :) Co se kontextu tyce, zminil bych treba cast "... Programatori by ti klidne udelali hru, ktera splnuje soucasne trendy co se grafiky a hratelnosti tyce ..." Neni jasne, jako trendy mas na mysli. Kdybych to bral podle poctu uzivatelu, vedl by WoW, Farmville a podobne hry. Pokud bych to vzal z jineho pohledu, byl by trend zase jiny. Zkus to znovu. :)

Co se pravdivosti tyce mohu napadnout opet onu hratelnost, kdybys nechal pribeh, ovladani nebo cokoliv jineho, co se podili na hratelnosti, pouze v rukach programatoru, byla by z toho hra, ktera nezaujme masy (tedy nesplnujici jakekoliv soucasne trendy).

Takto bych mohl jit dale, ale jiste uznas, ze je to celkem absurdni. ;-)

0/0
26.1.2011 11:55

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Ok, uznavam chybu a ustupuju do pozadi :-) Puvodne jsem si chtel jen tak rypnout :-)

0/0
26.1.2011 12:04

vojst11

Re: Re: ps3

Ale no tak vždy tu půjde o peníze. Vývojáři mají omezené finance vydavatelé na ně tlačí ze všech stran a každý další měsíc vývoje stojí miliony. Divim se že vůbec zvládají dělat hry pod takovým tlakem. Pokud je pravda co říkají tak je dobře že je PS3 navržená tak jak je. Kdyby byla jednoduchá a 100% výkonu by z ní dostali po třeba dvou letech fungování čím by potom překvapili v těch dalších cca 5ti letech?

0/0
26.1.2011 9:58

Khalashnikovf

Re: Re: Re: ps3

Hmmm,s čím by tak po těch pár letech mohli přijít ... hmm ... to je težký ... třeba s kozolí vybavenou novým hardwarem?

Já vím... konzole není PC. Ale spíš tu de o línou řiť Sony a Mrkváčů.

0/0
26.1.2011 10:44

goofysk

Re: Re: Re: Re: ps3

To bys každý dva roky kupoval novou konzoli? Vzdyť to je práve jedna z odlišností konzolí oproti PC.

0/0
26.1.2011 11:10

vojst11

Re: Re: Re: Re: ps3

Konzole neni PC to co ty chceš je jedna ze zásadních věcí která je odlišuje.

0/0
26.1.2011 11:19

Khalashnikovf

Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Eště že ste mi to vysvětlili, jinak bych vůbec nevěděl ;)

Takže tím pádem vývojáři dělaj hry na konzole a tudíž i na PC záměrně odfláknutý, protože jinak by lidi začali nadávat, že se na konzolích hry zasekli.

Gratuluju

0/0
26.1.2011 11:56

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

Jediní kdo nadávají na nějaké zaseknutí her jsou PCčkáři. Správný konzolista žádné takové věci neřeší. Vývojáři nedělají hry na konzole úmyslně ofláklé dělají je tak jak jim to situace umožňuje. Pokud mají dost peněz a času mohou si s tim vyhrát a zlepšovat se. Žádný učený z nebe nespadl takže když vyjde konzole tak to neznamená že hned všichni budou umět jí na 100% využít. S každou hrou se učí nové a nové věci a zlepšují se to je normální průběh tvorby her.

0/0
26.1.2011 12:02

Khalashnikovf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ps3

A teď prosím tu o Karkulce :)

Nebo nechtěl by si mě naučit fyziku?

Hele ... lidi který dělaj exklusivně pro Sony musej mít tu konzoli ošahanou už od samotnýho počátku jejího vývoje ... mno,to je fuk.

Sprvánej konzolista si může pařit co chce, když se spokojíte s asi 6+ let starejma technologiema (Dx9). Budiž vám to k dobru a chvalme vaši nenáročnost. (Taky hraju an konzoli, ale na PS1 a hraju tam FF hry, který sou pro tu konzoli přepěkně optimalizovaný a nesnažej se bejt (teda až do sedmýho dílu) ve 3D, což ty konzoli svědčí nejlíp. V součanosti je to defakto to samý jen s jinejma parametrama a podmínkama.

0/0
26.1.2011 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.