Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci se bouří proti simulátoru útěku z východního Německa na západ

Hra, v níž za východoněmeckou pohraniční stráž kulkami zastavujete utečence, znovu otevírá téma etiky a umění v digitálním médiu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sejka

WW2

Zahoďte růžové brýle a vydejte někdo hru z pohledu vojáka Wehrmachtu. Nelíbí se mi, jak je německý voják zesměšňován a vydáván za jednoho z mnoho, načež vojáci Spojenců jsou bráni vždy jako hrdinové. Wehrmacht měl své hrdiny a co o to, byli to také lidé s rodinami a bojovali statečně - vyhráli dost bojů na které se zapomíná.

0/0
29.1.2011 22:39

basniklidu

Nevim co je k oslave na vojacich agresora ...

 ... ac si dokazu predstavit film o osudu nemecke rodiny kdy se mlady muz rozhoduje mezi smrti a poslanim na frontu se kterou nesouhlasi.

0/0
29.1.2011 23:22

rostan007

Re: Nevim co je k oslave na vojacich agresora ...

"voják agresora" je IMHO nesmysl. Voják slouží své vlasti ať už je její role ve válce jakákoli.

0/0
29.1.2011 23:33

Sejka

Re: Nevim co je k oslave na vojacich agresora ...

Představ si takového Čecha v pohraničí. Vyrůstal zde již od malička a nyní Sudety zabere Wehrmacht(což je mimochodem vojenské uskupení distancované od SS). Nyní máš možnost buď přijmou říšské občanství, anebo se stát utlačovanou menšinou bez jakýchkoli práv s možností odsunu někam na východ, nenajdeš práci atd. Mnoho takových Čechů bylo naverbováno do Wehrmachtu a ty je házíš do jedné skupiny "těch druhých", nevyjímaje, že mladí Němci prostě museli narukovat. Mimochodem, co je v nepořádku hrát za Říši a na druhé straně stát v čele ruské armády plné špíny a hnusu, která následně okupovala naše území a v tom všem vyvraždila více lidí nežli Hitler...a to kvůli ničemu!

0/0
30.1.2011 0:39

basniklidu

Udelat takovou to "hru"

je stejna kapitalisticka sprostarna jako bezne kapitalisticke hry opevujici kradeze aut, mafii a podobne ...

0/0
29.1.2011 15:43

ODSakEda

Němci???

To jako všecí do jednoho, nebo spíše jen : někteří?!!! BUlvárnící zobecnovači...

Když už, tak nezaujatě nenacionalisticky: Někteří (nebo dejme tomu, že  většina?!), lidí(!) v Německu se bouří proti.......

0/0
29.1.2011 10:14

Pozůstatek Joachima Eichmanna

Lol

Když střílejí Amíci do  Němců, Rusů. Vietnamců či Korejců, je to prostě bomba a srdcová záležitost. Jakmile se udělá hra za Taliban, celý západní svět se bouří a brojí proti, neboť by se prý mohla stát simulátorem pro opravdové muslimské radikály. Tomu jsem se jen zasmál. Ale že se takovým-to způsobem brojí proti takto vesměs nevinné hře, kde navíc střílí Němec Němce, to nechápu... Rv!!

0/0
28.1.2011 17:53

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Lol

Za chvíli se možná objeví hra, kde Korejec střílí Korejce, to bude nepochybně také nepřijatelné...

0/0
28.1.2011 17:54

Pozůstatek Joachima Eichmanna

Re: Re: Lol

Tam bude spíše důležité, jestli severní do jižního či naopak. Pokud bude střílet severní do severního, hra bude z pohledu pacifistů zřejmě v pořádku. Pokud bude střílet jižní do severního, bude to hra propagující demokracii a také pohoda. Ale chraň ruka páně autora, budou-li severní střílet do jižních, popřípadě jižní do jižních. :-)

0/0
28.1.2011 18:19

Kleinerwald34

Re: Re: Re: Lol

Zdá se, že jste byl vzorným posluchačem Večerní university marxismu-lenismu. Kupředu Toníku a Anno!;-D

0/0
29.1.2011 11:46

M.A.r.O.

Re: Lol

Neachapes, protoze jsi nezazil. :-P

0/0
28.1.2011 21:42

Muf Puf

To není výsměch!

To je připomenutí docela nedávné reality všedního života!:-/

0/0
28.1.2011 17:11

Fenixp

...

http://lolpics.se/pics/482.jpg

0/0
28.1.2011 16:46

Tobinka

výsměch?

"Je to výsměch obětem. Střílení u zdi nebyla žádná hra,"

Zatímco taková druhá světová válka byla bžunda jak bič ;-D

0/0
28.1.2011 16:33

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: výsměch?

To byla pařba, životnost vojáků v některých bitvách v řádu minut, tanků desítek minut, paráda, ne? Takové vylodění v Normandii, o to mby někdo mohl udělat hru;-D

0/0
28.1.2011 17:53

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: Re: výsměch?

skodaa ze uz o tom je Call Of Duty :)

0/0
28.1.2011 17:57

vojst11

Re: Re: Re: výsměch?

Bohužel v CoD nebylo vylodění na pláži Omaha.

0/0
28.1.2011 18:23

praptak

Re: Re: Re: Re: výsměch?

První Medal of Honor.

0/0
28.1.2011 19:21

vojst11

Re: Re: Re: Re: Re: výsměch?

Jo jo tam to bylo fajn tohle vylodění bych si rád zahrál v nějaké nové hře kde by to bylo kvalitně udělaný.

0/0
28.1.2011 20:10

Martin819

Zajímavý nápad, špatné zpracování...

Nápad je to výborný, ale kdyby to vypracovalo nějaké profesionální studio, mohlo to být o hodně lepší...R^

0/0
28.1.2011 13:27

Blackened Halo

lol trapne

"Svého studenta se zastal profesor Adam Rafinski z Karlsruheské univerzity. Vyjádřil totiž přesvědčení, že 1378(km) je vážná hra určená k zamyšlení, nikoliv k prvoplánovému pobavení." ..no to urcite :D:D:D: uz vidim ako to hraci hraju kvoli vzdelaniu a nie preto aby mohli niekomu vystrelit mozog z hlavy ::D:D

..moj osobny nazor je ze je to dost kruta tema, ..mmm podla mna nou chcel autor hlavne šokovat a nie vzdelavat...a vobec ako ta moze vzdelavat hra v ktorej sa dva tymy vyvrazduju? :) :D....to je trapne..osobne to nemam chut skusit, pretoze taky "zaner" je pre hlupakov ..nic viac :))))

0/0
28.1.2011 12:53

Blackened Halo

Re: lol trapne

inak ..mna by ovela viac zaujimal novy datadisk do Wolfeinstein 3D kde sme mali hrat za zida co sa vystriela z osviencimu na slobodu ..toto by uz bola ina pecka :))) ...len skoda ze zidovskí "mudrci" celu vec zatrhli ://

0/0
28.1.2011 13:02

Boriz

Re: lol trapne

"mmm podla mna nou chcel autor hlavne šokovat a nie vzdelavat...a vobec ako ta moze vzdelavat hra v ktorej sa dva tymy vyvrazduju? :) :D....to je trapne.."

Iné média ako filmy a knihy kde sa vraždí dokážu diváka/čitateľa naučiť mnoho užitočných vecí o živote. Prečo si myslíš že interaktívne médiu ako hry toto nedokážu?

0/0
28.1.2011 15:31

Blackened Halo

Re: Re: lol trapne

nehovorim obecne o hrach ako takych ale o tejto konkretne ...hadam si nemyslis ze hra podobna CSku moze niekoho vzdelavat, resp ze by to hral niekto kvoli tomu ...naivita !!!

0/0
28.1.2011 17:15

Boriz

Re: Re: Re: lol trapne

Áno. Hra ktorej grafická prezentácia je na úrovni CS môže byť náučná. Prečo si myslíš, že je to inak?

Mimochodom nemal by si ľudí, ktorí s tebou nesúhlasia označovať ako naivných alebo hlúpych. Dokazuje to tvoju aroganciu a uzavretosť.

0/0
28.1.2011 17:32

Blackened Halo

Re: Re: Re: Re: lol trapne

pocuvaj ma ty psycholog, akoze ja uz nevem ako ti to mam vysvetlit..ta hra nie ze len ma graficky kabat ako CS, ale ona sa ako CS aj hraje! preboha ako toto moze byt naucne??...nebud naivny

0/0
29.1.2011 8:17

zakázali psát a zakázali zpívat2

Toto je shit

Tak ty metafyzické keci o amorálnosti jsou úsměvné. Spíš by mě zajímalo, proč autoři poměrně zajímavý nápad nedotáhli a vznikla z toho dost hnusná budgetovka grafikou cca 10 let zpátky. Bylo by zajímavé udělat takový akční simulátor uprchlíka. Hráč by si mohl vybrat různé lokace (Berlín, NDR - NSR, Šumava, Severní Korea...) a pak jestli bude pohraničník nebo běženec. Samozřejmostí by byl kooperativní mód pro více hráčů. V multiplayeru by pak hlídač měl možnost navrhnout si vlastní zabezpečení hranice v určitém úseku (strážní věže, minová pole, dráty, zdi) a druhá strana zas připravit na různé typy útěku (nakoupit zbraně na prostřílení se, podkopat se nebo sealth akce). Mohlo by se  to jmenovat např. ostře sledované hranice nebo tak něco:-) Jo a bylo by možné přepínat 1st a 3rd person. Takovou hru s originálním námětem bych si rád zahrál...

0/0
28.1.2011 11:36

Boriz

Re: Toto je shit

Zaujímavé nápady, ale dokázal by si aspoň niečo z toho čo si vymenoval vytvoriť? Pochybujem pretože si nazval túto hru shit za to že ju nevytvára obrovské herné štúdio s rozpočtom na AAA titul.

0/0
28.1.2011 15:24

M.A.r.O.

Re: Toto je shit

Jeslti jsem to dobre pochopil, tak to delal nejaky student. Pokud to tak je, tak je to slusny vykon, rekl bych.

0/0
28.1.2011 21:40

Rascher

bbb

Nebouří se Němci, ti mají trochu rozumu.. bouří se levičácké organizace přisáté na státním rozpočtu jak ta v článku zmiňovaná

0/0
28.1.2011 11:31

smejki

Re: bbb

touchdown!R^

0/0
28.1.2011 14:19

Miras000

Pravda?

Já teda nevim, ale mám spíše pocit, že se stydí za pravdu. Kluk, který hru naprogramoval poukázal pouze na to, že se to prowstě dělo nic víc.. A němci reagujou na to, že takový prostě byli.. Nic víc.. Já osobně bych se za takovou historii taky styděl. A ještě když k tomu přidám světovou válku.. Prostěněmci mají v historii dva největší průšvihy a snaží se je maskovat?? Jen si to pořádně vyžerte. Dokonce věřím tomu, že ještě někkteří, kteří žijou v tom měli i prsty.. V nějaký správě zdi nebo bněco společného. Já s tim klukem jen souhlasim. Ať si uvědomí, kdo vlastně jsou. Hnusáci.

0/0
28.1.2011 9:59

TT777

Re: Pravda?

R^ jj je dobre ze to nekdo pripomina, jakmile vetsina zapomene zas se najde nekdo kdo bude chtit neco podobneho zacina to tim ze "vzpomina" na stare dobre casy...

0/0
28.1.2011 10:25

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Pravda?

No nevím, jak by se u nás prosadila podobná "hra" se zaměřením třeba na zločiny komunismu, docela dost lidí nostalgicky vzpomíná, co všechno komunisté dokázali zařídit a co dnes není...

Jinak podle mě tahle hra není hrou v první řadě, ale spíš to je happenning zaměřený na vzbuzení diskuze a upozornění na smutnou minulost.

0/0
28.1.2011 10:34

Dr.Figh+er

Re: Re: Re: Pravda?

Tak hry především hrajou (kupujou) ročínky mladší obecně, kteří ještě netrpí potřebou nostilgicky idealistických vzpomínek a tak si myslím, že by to prošlo  - co se týče prodejů, resp. nějakého negativního vlivu na něj (hlavně by pak tedy záleželo na kvalitě hry samotné).

No i kdyby měl ten politický podtext nějakou sílu, resp. potencionální omezující účinek, tak by se neutralizoval tím, že zde existuje o nic menší část obyvatel vzpomínájícíh už ne tak idealistky (a samozřejmě především ne tak "nahlas", neboť žijou životem spokojenějším bez potřeby stěžování si)

0/0
28.1.2011 10:49

bitkar

Re: Re: Re: Re: Pravda?

to ze hry kupujou mlady, ktery komunismus napamatujou nevadi. Dycky takovy hry kritizujou lidi, ktery v zivote hrali tak maximalne Pong. Proste stary dedci, pametnici, politici apod. dalsi. Takze o hrach vi kulovy a pak tvrdej nesmysly o tom, jak jsou hry spatny a jakej maji vliv.

0/0
28.1.2011 11:20

daffy.d

Aby se z toho nepo...

"Je to výsměch obětem. Střílení u zdi nebyla žádná hra."

Tohle by mohli říct klidně o každé hře, která má aspoň trochu společného s minulostí nebo i současností. Třeba Medal of Honor, série Call of Duty nebo třeba taky Counter Strike. Vždyť tam se taky zabíjí lidi a zabíjení lidí není přece žádná hra. A mnohdy to zabíjení probíha přesně podle scénářů z minulých válek.

Ať si všichni ti stěžovači políbí šos. Když se jim hra nelíbí, ať ji nehrajou.

0/0
28.1.2011 9:45

bitkar

Re: Aby se z toho nepo...

presne... hry z druhy svetovy nejsou problem a taliban, berlinska zed apod. je problem... to me neni jasny. je to jednou minulost tak to tak snad muze zustat ne? hra je proste jen hra. kritizujou to vetsinou lidi, ktery zadny hry nehrajou, takze o tom vi kulovy.

0/0
28.1.2011 11:22

tzn

Vzdyt je to jenom hra

Kazdopadne nam pripomene, jak se strileli lidi do zad, kteri nechteli dal zustat v socialisticke zahradce, nybrz utikali do zahnivajiciho kapitalizmu. Strileli je nejenom na zdi, ale i v rece, kterou museli prekonat treba v Berline. Ani kdyz uz byli na uzemi sousedniho statu, tak je strelbou zabijeli. Jo, to byly casy. Asi se nekterym prispevatelum zde po nich styska....

0/0
28.1.2011 9:29

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

A není to jen akce

na zviditelní jinak nezajímavé hry?

0/0
28.1.2011 9:11

Wawer Rewold

...

Aby se taky všichni nepodělali z nějaký přiblblý historie. Už vidím jak ta hra vyvolala "pořádný poprask" leda tak prd. Nějakej byrokrat si akorát tak stěžuje, lidem je fuk co hrajou. A kdyby ta hra byla o něčem z český historie? Bylo by to to samý, lidem by to bylo u zadku, ale někdo ve vládě by si taky začal stěžovat. Ale hlavně že to vzbudí "pořádný poprask" Rv

0/0
28.1.2011 7:58

Dr.Figh+er

Re: ...

No tak to je asi jasné, že mnohým to bude u pr.dele, co hrajou, o to přce nejde, ale tady jde především o to, že se to některých osobně týká a těm to vadit může a přirozeně mají právo se minimálně ozvat.

0/0
28.1.2011 8:07

maldek

omg

A on někdo takhle mizerně zpracovanou a slaboduchou hru hraje? 8-o

0/0
28.1.2011 7:49

Uther

V tom případě

žádám, aby byly stažena všechny hry s válečnou tématikou od prvobytně pospolné společnosti po současné i budoucí konflikty, protože to je také dle této logiky neúcta k mrtvím z těchto válek. A vůbec, tyhle ty aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety .......;-D

0/0
28.1.2011 6:35

Dr.Figh+er

Re: V tom případě

A tak ono je to o zvyku. Tohle je docela specifická záležitost, zatím ji nechvávali tvůrci her bez povšimnutí a tak je jasné, že když se do toho teď někdo najednou pustí, někomu to bude, může a snad i musí vadit.

Zvlášť je-li to zrona takové "Céčko" ... tzn. neúcta dvakrát -> mizerné herní zpracování a ještě k tomu takové téma. :))

0/0
28.1.2011 7:41

Bizard

Re: V tom případě

Máte problém s pravopisem i logikou. To, že někdo prohlásí, že mu nepřipadá normální střílet do lidí (byť i jen ve hře, nota bene v daném kontextu), ještě neznamená, že vám chce něco zakazovat. Co se týče toho úředníka, který by to možná chtěl, tak jeho problém spočívá v tom, že si neuvědomil, že blbost a nízkou sociální inteligenci zakázat nejde, nikoliv v tom, že daná "hra" je přinejmenším nevkusná.

0/0
28.1.2011 8:59

Staviik

Ach jo...

Zas a znová ty samé debaty. Je třeba si uvědomit, že (a)morálnost je čistě subjektivní věcí - každý má na ní jiný pohled. A dokud nějaký čin nenarašuje svobodu jiného jedince (nepoškozuje jeho věc nebo jeho samotného, atd.), tak by se dle mého neměl zakazovat. Pro mě je nemorální, když chlap nosí ženské spodní prádlo (např.), ale určitě bych nechtěl, aby bylo zákonem vynucené, že se to nesmí dít. (Někomu jinému to zase přijde normální).

0/0
28.1.2011 1:04

Staviik

Re: Ach jo...

A docela zajímavý je i fakt, že ona zmíněná Asociace pro oběti komunistické diktatury by sama v některých oblastech ráda zavedla dikakturu. :)

0/0
28.1.2011 1:07

M.A.r.O.

Re: Ach jo...

S dovolemim, dle meho nazoru nemate pravdu v tom, ze moralnost je veci ciste subjektivni. A existuji na to dokonce vedecke studie. Nechci tim rici, ze by kvuli toho hra mela byt odosuzena, ale zas uplna liberalnost v lidske moralce neni. Ostatne, pokud by nekdo zavrazdil cloveka vam blizkeho a pak z toho udelali hru, tak mozna by se vam to taky asi rozdychavalo trochu hur. Je to podle docela komplikovane tema.

0/0
28.1.2011 4:07

milan79

Re: Re: Ach jo...

Tak to by se mohli ozvat všichni kterým někoho z rodiny zavraždili teroristi a že jich je víc než lidí zavražděných při pokusu o přechod východoněmecké čáry a chtít zakázat CS a všechny hry kde je možné hrát za teroristy... Stejně tak spoustě lidí někoho zavraždili nacisti takže by to chtělo zakázat všechny hry které umožňují v mulťáku hrát za němce... pak můžeme zakázat všechny hry kde se jezdí v autě (protože auto zabije každý rok na zemi tisíce lidí) a tak by se dalo pokračovat, až zde žádné hry nezůstanou...

0/0
28.1.2011 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.