Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hry jsou výstavní síň nastupující technologie a hráči pokusní králíci

I když to třeba netušíte, jste součástí počítačové revoluce. Abyste si zahráli ty nejlepší hry, brzy k tomu možná nebudete potřebovat výkonný hardware.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m.f.uWe

POJEM A PRŮJEM

Normálně se k práci redaktorů, kterou odvedli na článku nevyjadřuji. Práce redaktorů není vždy lehká a také je skoro nemožné se svou prací zalíbit každému. Ale co je moc to je moc. TAKŽE - ''OnLive umožňuje hrát PC hryna dálku, ve vysokém rozlišení a s plnými detaily třeba z netbooků - tohle je abosolutní lež. Proč?

1. VYSOKE ROZLIŠENÍ - Jeslti někdo označuje za vysoké rozlišení 720p tak já teda ne. To je dnes standardní či substandardní rolišení. O 1080p si může nechat podělaný onlive jen zdát. I malé dítě musí vědět, že i když potřebný výpočetní výkon není doma tak někde být musí a to je právě kámen úrazu. Aby nějaký subjekt koncentroval takový výpočetní výkon, který by dokázal utáhnout tisíce sessions hraní např. METRO 2033 nebo CRYSIS s plnými detaily a v 1080p je prostě nemožné. nenechejte ze sebe dělat blbce.

2. PLNÉ DETAILY - ty viděl onlive tak akorát při jízdě z vlaku - detaily jsou skoro na nejnižší úrovni 3. LAGY - i kdyby se sebevíc snažili, tak se díky jakýmsi fyzikálním limitům, kterými se musím řídit níkdy nedostanou na odezvu hraní na vlastním PC.

4. NETBOOK? Prosím? Které prase si bude chtít vychutnat hru s plnými detaily na 10,1 palcové obrazovce? Navíc, které prase dokáže trochu slušně odehrát jakoukoli hru s hrkačem v klíně?

Celý článek je zavádějící. Cloud Gaming není budoucnost, ale vychcanost korporací. A jen procento blbců a prasat v populaci rozhodne, jestli taková zhovadilost má vůbec nějakou budoucnost. Doma je doma a vždycky doma bude. Co je doma je prostě doma. A kdo chce aby celá jeho zábava a soukr. život byl někde na sítí, tak toho je mi fakt líto.

0/0
2.2.2011 10:05

Nedos

Re: POJEM A PRŮJEM

Nezbývá než naprosto souhlasit. A platit sony za uchování savů na netu? na to samý mi poslouží flash disk za 2 stovky.

0/0
2.2.2011 10:10

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: POJEM A PRŮJEM

Podle mě je cloud gaming budoucnost MMO her, velký server bude výkonnější než domácí počítače a když bude počítat skoro to samé pro stovku lidí, tak se to vyplatí oproti stovce počítačů... na single player her to bude ale mizerné...

0/0
2.2.2011 10:37

Cubky

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Blbost, MMO se budou podotykat se stejnymi problemy jako obycejne singleplay hry.

A argument, ze se pocita skoro to same, tak bude potreba mensi vykon, je stejne takova kravina.Podivej se na Facebook, take pocita pro kazdeho skoro to same a i tak k tomu potrebuje vice jak 60 tisic serveru (ano, zakladna uzivatelu je vetsi, ale zase vypocet hry v solidnim rozliseni a s prijatelnymi detaily je mnohonasobne narocnejsi na vykon, nez webova aplikace ;)).

Ano, pokud by tu hru hralo 100 lidi, tak by to slo. Ale to by dle meho tezko bylo MMO.

0/0
2.2.2011 11:20

Ghost47

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

MMO hra na cloudu by potřebovala přinejmenším tak dvoj- až trojnásobné měsíční poplatky, aby se to dokázalo zaplatit. Už teď je jeden "server" ve skutečnosti několik desítek počítačů a to se grafika počítá u klienta. Další problém je konektivita, stačí trochu větší PvP bitva a laguje to už teď, představa, že navrch k tomu ještě ke každému hráči půjde Full HD video stream...

0/0
2.2.2011 14:40

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Ty poplatky myslíš oproti dnešku, ne oproti třeba SP onlive hře, že jo?

Podle mě už současné MMO trpí řadou "cloud" neduhů, takže by vlastně jen přibyly cloud výhody.

0/0
2.2.2011 14:48

Smileface

Re: POJEM A PRŮJEM

Promiňte ale nesouhlasím. Uvádíte ve svých bodech 1-3 pouze technická omezení, která budou v budoucnu jednoduše odstranitelná. Jediné co brání i oné odezvě a vysokému rozlišení je nízká rychlost internetu, představíte-li si mobilní internet s rychlostí 30Mbs, pak nepředstavuje ani rozlišení a ani odezva problém.

Ta 4. je už z vaší strany naprostá demagogie, říká vám něco handheld??? Výhoda cloud gamingu je v tom, že budete moci hrát jak na cestách, tak doma nebo na návštěvě, prostě všude, stejnou hru a to ve stejné kvalitě pouze s rozdílem velikosti displeje!!!!Koupíte televizi a budete moct hrát, žádné výdaje za konzole nebo grafické karty. Nebudete hledat ztracenej disk s hrama, nebo řešit, že vám mechanika poškrábala DVD. Uložené pozice zas po pádu PC neztratíte, protože servery se budou logicky zálohovat.

Nehlě na to, že Cloud gaming vyřeší nadobro problém pirátství a rovnice haju = platím bude konečně R^R^R^

0/0
2.2.2011 11:20

Cubky

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

ad prvni odstavec: Ano, samozrejme, ze technika jde kupredu, ale stejne tak i naroky her. Vy mi tu tedy chcete rici, ze se pokrok her bude muset zastavit, aby tento system mohl dohnat vypocetni vykon? Je Vam jasne, ze takove cekani bude trvat mozna i vice jak 10 let, nez se technika dostane na takovou uroven, kdy bude schopna vypoctu nekolika tisicu na sobe nezavislych instanci her? A to jen v pripade, ze na tento system neprejdou vsichni (nejakym nucenym zpusobem), pak by slo o miliony hracu. Neceho takoveho proste dnesni hardware (a ani hardware blizke budoucnosti) schopny neni.

0/0
2.2.2011 11:24

Smileface

Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Otázka je taková. Jak dlouho se budou zvyšovat HW nároky na hry tak, aby to bylo oko schopno rozpoznat a měli vliv na hratelnost. Kolik ještě bude smysluplných generací konzolí? Dvě, tři? Samozřejmě že to nebude teď, ale při troše štěstí se toho dočkám ;-)

0/0
2.2.2011 11:26

Cubky

Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Vzhledem k tomu, ze hry soucasnosti maji od fotorealismu hodne daleko, se odvazim trvdit, ze to jeste nejaky patek potrva. ;-) A to mluvime jen o graficke narocnosti.

0/0
2.2.2011 11:29

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Tak, pak je tu fyzika a vždy může být lokace větší a detailnější:-) Ani ve filmu neumíme dokonale napodobit lidi (ale jsem už celkem blízko, ve hrách to potrvá ještě dlouho). A napadá mě řada dalších věcí, kde jsme omezeni hardwarem a dlouho budeme. Nejspíš bude vždy potřeba něco výkonnějšího na věrnější virtuální realitu.

0/0
2.2.2011 12:00

Cubky

Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Mimoto pokud jsi obeznamen do vetsich detailu s problematikou hardwaru, tak jiste vis, ze se v brzke dobe narazi na fyzikalni omezeni a tomu uz opravdu nic nepomuze. :)

0/0
2.2.2011 11:38

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Tak vidíš ;-) Tlak na HW výkonnost stejně dřív nebo později nahradí služby a pohodlnost použití...

0/0
2.2.2011 11:42

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Opravdu si myslis, ze prumerny hrac bude chtit hrat hry, ktere jsou graficky 10 let zpatky, misto toho, aby zainvestoval do solidniho zeleza a zahral si soucasny standart? Pokud by se do te doby dosahlo fotorealismu a nedalo se uz nic vic zlepsit (haha), tak ano, ale o tom VYSOCE pochybuji.

0/0
2.2.2011 11:49

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

A pohodlnost pouziti? Jaky je rozdil v pohodlnosti mezi zapnutim PC/konzole a spustenim hry a zapnutim televize plus nejake krabicky a spustenim hry?

0/0
2.2.2011 11:52

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Mluvím o tom hraní kdekoliv, neřešení fyzického média, stavu hardwaru, když se ti podělá tvůj přístroj na hraní, koupíš za pár šupů další, savy tam budeš mít navždy atd. Proč dneska lidi hraj na konzolích, proč všichni nemaj nabušený PC když konzole jsou 6 let staré. Tlak na růst výkonnu v hrách bude slábnout stále více, kdo bude řešit, jestli ta ženská má na hlavě o několik pórů miň....Hlavně hry budou už vznikat uzpůsobeny pro využití HW na cloud gamingu, což je zásadní rozdíl oproti koncepci onlive...

0/0
2.2.2011 11:57

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Hrani kdekoliv, za predpokladu, ze lokace, ve ktere chci hrat, bude k tomu uzpusobena. Tedy rychle a stabilni pripojeni, to opravdu nebude (a ani ted neni) vsude.

Proc lidi hraji na konzolich? Duvodu je hned nekolik: PC vyjde draz, pokud ho nepoterbuji, proc ho kupovat, kdyz ho vyuziju jen na hry? Dalsim duvodem je napr. to, ze vyvojari se logicky zameruji na platformy, ktere jsou na hry primarne urcene, tedy konzole.

0/0
2.2.2011 12:03

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Bavíme se o budoucnu, elektřina asi taky nebyla dřív všude a dnes je to standart ;-)

Lidi hrají na konzolích: Nižší počíteční náklady  (Cloud gaming splňuje),Neřešení rozběhávání hry + jednoduchost ovládání (Cloud gaming splňuje),Dostupnost - v případě handhledu (Cloud gaming splňuje),Integrace s televizí, zařízení pro zábavu v obýváku (Cloud gaming splňuje),Vývojáři se zaměřují na to, kde je poptávka a kde prodaj (Cloud gaming bude splňovat)

0/0
2.2.2011 12:12

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

No třeba v autobude si mobil pořád nenabiješ:-/

0/0
2.2.2011 12:13

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Jo ale jen protože tam není zásuvka, elektřina tam je... Jinak jasně, že si nezahraješ na Mount Everestu ;-)

0/0
2.2.2011 12:16

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Pokud bys to bral analogicky s elektrinou, tak si jeste nekolik set let pockame. ;-)

PC splnuje body 2 a 4 bez problemu, bod 1 - v tomto systemu sice budou nizsi naklady, ale clovek si to vybere na mesicnich/rocnich poplatcich (ktere v soucasnosti hraci na konzolich platit NEMUSI), bod 3, opet predpokladas existenci vysokorychlostniho bezdratoveho pripojeni existujiciho vsude.

0/0
2.2.2011 12:16

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

clovek si to vybere na mesicnich/rocnich poplatcich (ktere v soucasnosti hraci na konzolich platit NEMUSI) - víš kolik lidí ma xbox live gold účet a platí jak mourovatý? Jinak hry na PC jsou levnější, ale lidi dávaj beztak přednost těm dražším konzolovým, protože počáteční nárazový náklady nemá konzole tak velký....

0/0
2.2.2011 12:27

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Ano, vim, ale rozhodne to nejsou vsichni, to musis sam uznat. ;-)

0/0
2.2.2011 12:31

Prudisl@v

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

don't feed a TROLL

0/0
2.2.2011 12:29

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

spintronika, kvantové počítače...ještě nějakou dobu se nám snad bude dařit obcházet fyzikální zákony.

0/0
2.2.2011 12:02

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Tohle je prozatim (pokud me pamet nesali) ve stadiu teorii, az bude jiste, ze to bude fungovat, pak to budu brat v potaz. :)

0/0
2.2.2011 12:04

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Pár pokusů provedeno bylo, zejména kvantové počítače mají k realitě tak 20 spíš 50 let, na druhou stranu možná se objeví "hybridní" počítače, které stávající postupy doplní pár specializovanými čipy na odlišném principu fungování. Rozhodně bych se nebál o nedostatek inovací v píštích 50 letech s trochou optimistu 200, pak bude záležet na tom, zda uděláme nějaký skutečně revoluční objev (jako byla kvantová teorie) nebo něco nového v matematice, já věřím, že na něco lidé ještě přijdou. :-) Už byla doba, kdy si lidé mysleli, že objeveno bylo vše a dolaďovali se detaily a pak se ukázalo, kolik nám toho bylo skryto;-)

0/0
2.2.2011 12:11

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Tak o pokusech jsem nevedel, dekuji tedy za informaci. :)

0/0
2.2.2011 12:18

m.f.uWe

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Na tebe jsem tu přesně čekal. Tobě neposílá obálky jen Sony a Microsoft, ale už i OnLive.

V budoucnosti, až bude rychlejší internet bude zase vyšší rozlišení (2560x1440, nebo jak již je teď v japonsku Quad HD 4x 1920x1080) a zase to bude ta stejná situace, zase nebude onlive stačit. Hry budou s grafikou a detaily úplně někde jinde a onlive bude zase o jednu generaci v p*deli. Ty nepochopíš, že oni nebudou nikdy schopni, v žádné naší době nastřádat dostatek current-gen výkonu, aby to vše chodilo nebo se to pro ně vyplatilo? Nebo co tu zase napíšeš? A poraď mi prosím jak ses dostal ke svému pricmrndávačskému jobu, potřebuju prachy a třeba taky změním názor na realitu ;-D

0/0
2.2.2011 11:29

Smileface

Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Prosímtě kdo bude řešit rozlišení 4x1920x1080? Na co ti to jako bude pokud nemáš barák jak hrad? Konzolové generace se od sebe začínají lišit míň a míň, jejich cykly narůstají, protože by si je nikdo smyslu nezbavený nekoupil. Tlak na hrubý býkon přestane dřív nebo později růst, už teď je to patrné pokud se podíváš na prodeje her na PC a na konzolích, které jsou méně výkonné. Hrubý výkon prostě nebude mít zas tak zásadní vliv, narozdíl od možností, které cloud gaming nabídne....

0/0
2.2.2011 11:35

m.f.uWe

Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Ti šikmoocí bráchové si to rzlišení ze zadnice nevytáhli. Vzhledem k tomu, že přibližné rolišení lidského zraku je zhrube 4800x2500 je pořád kam se posouvat. Říká ti něco slovo fotorealismus. Tak to je přesně ten výraz kvůli, kterému se grafika ve hrách za posledních 20let posunula tak jak se posunula. A přesně jak už tu napsali ostatní ve svých přispěvcích, cloud gaming nenabízí nic co bys nemohl mít i doma za fixní častku (a ne za měsíční poplatek). Navíc to prostě není hardwarově utáhnutelné na dobré úrovni. Tak si to prosím přiznej a nemať tady lidem, co tomu třeba tak nemusejí rozumět, hlavy. Je to nástroj na vydělaní peněz akcionářům onlive a ne na to aby sis ty zahrál. A s tím NGP se už jdi fakt vycpat. Už vidím, jak na tom hraješ s někým Starcraft, Crysis nebo nějakou jinou komplexnější hru. Je to pořád Handheld. Nedá se na něj naportovat každy triple A titul, i kdyby uměl sebe víc. Přiznej si to! Meleš tu ho*na. A propos, kde je vlastně GURU JOE?

0/0
2.2.2011 11:57

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

1) Fotorealismus stejně jako 4800x2500 bude každýmu u zadku, stejně jako je už teď. Chápu že je rozdíl mezi rozmázlou texturou a hranatým stínem, ale těžko potřehneš rozdíl mezi postavou ve 2xFullHD vs. 4xFullHD, nebo 150 rýhama na ruce vs. 10000 rýhama na ruce...Tohle už ti kamaráde nikdo nebude řešit.

2)Není důvod proč bys nemohl hrát na NGP Crysis, jakej ovládací prvek ti jako chybí oproti normální konzoli? A že na ně Crysis2 bude žejo ;-) RTS na dotykovým displeji podle mě taky není problém.

0/0
2.2.2011 12:02

m.f.uWe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Vzdávám to. Vyčerpal jsi mě. Už nemám sil. Raději je vynaložím efektivněji (tak jak by to měli udělat všichni, kteři přemýšlí o srač*e se jménem onlive)

0/0
2.2.2011 12:22

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

hlavně ve žluté skvně vidíš mnohem detailněji, takže ani tohle rozlišení nebude dost jemné...

0/0
2.2.2011 12:04

m.f.uWe

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Jo a k té tupé poznámce s handheldy! Ani Crysis, ani bulletstorm ani např. Supreme Commander a další stovky her nebyli určitě koncipovány jako handheld hry... nebo snad ano? oprav mě prosím Maestro Smilerface (a opovaž se tu napsat meatboye ;-D )

0/0
2.2.2011 11:30

Smileface

Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Podívej se na NGP. Má dotykovou obrazovku(pro strategie), dva analogy(pro střílečky),stejné rozložení tlačítek jako konzole, giroskop, kamery.. myslím že by ses musel moc snažit aby tvá hra na něm nebyla hratelná ;-)

0/0
2.2.2011 11:40

mantor

Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Strategiu na dotykovke? No ak by to bola turn based ktore sa teraz veklmi uz nerobia este privriem oko (aj ked si myslim, ze by to musel hrat bez mysi len blazon) ale taku rts s mikromanagementom by som na tom tvojom NGP fakt chcel vidiet ;-)

0/0
2.2.2011 15:12

vojcek2007

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

kterej mizernej ubozak by chtel hrat svoji hru uplne vsude? pro koho tohle ma bejt urceno? .. pro pracujiciho ci studujiciho urcite ne... ze by pro zavisly deti s hloupyma rodicema?

0/0
2.2.2011 11:33

Smileface

Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Ten kdo často cestuje? Proč jsou v mobilech všechny tyhle serepetičky? Proč roste iPhone trh a mobilní hraní obecně....

0/0
2.2.2011 11:43

vojcek2007

Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

jo jakoze tu kravinu od eplu (a jiny) si kopujou jen lidi co furt cestujou? mluvim o hrani a ne o onanovani pri flesovkach na telefonu.. ale napadaj me sportovci, zejmena fotbalisti co furt trcej v autobusech, ti budou nadseni.. ale ti to neuzivi... takze opet cileni na zavisle deti.. hnus

0/0
2.2.2011 11:50

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Ty voe, třeba já cestuju 2 hodiny denně, hoďku do práce a hoďku zpět. Pak některé výkendy a dovolená. Doma je plno práce a na hraní není čas. Prostě tenhle způsob hraní přidá obrovský množství zákazníků kteří doma nemají na hraní čas a na cestách se nudí....

0/0
2.2.2011 11:52

vojcek2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

a nacem hrajes, na telefonu? :) ...to se ti ale nevyplati platit si za online hrani, takze jeden vo koze a druhej vo voze...

0/0
2.2.2011 12:04

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Na starém PSP a na DS, ale využít možnosti moci pokračovat doma nebo kdekoliv tam, kde jsem zkončil na handheldu, tak to využiju...

0/0
2.2.2011 12:06

vojcek2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

v poradku.. ja jen ze nekolikrat do roka propadu nejaky hre na x-ku, platim si live a sou to ukrutny rezby, fakt zabava.. neumim si predstavil ze bych to smrdlal nekde v autobuse a navim nechapu jakej bych asi mel pozitek z nejaky online hry rpg, strategie, kdybych ji hral cca 2 hodiny denne.. fakt nechapu, ale umim si predstavit zavisly deti co to uzijou!

0/0
2.2.2011 12:09

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Ty v tuto chvili predpokladas existanci bezdratove site, ktera by rychlostne predcila nejrychlejsi kabelove pripojeni soucasnosti? 8-o

0/0
2.2.2011 12:09

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

NE to bude v budoucnosti...

0/0
2.2.2011 12:14

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: POJEM A PRŮJEM

A ja se snad bavim o soucasnosti? :-/

0/0
2.2.2011 12:17

Meck IV.

Re: Re: POJEM A PRŮJEM

Proč si tak naivně myslíš, že se výrobci HW nechají tak lacině odstavit???

0/0
2.2.2011 16:25

Cirkus Hulberto

Re: POJEM A PRŮJEM

slusnej blabol ... :-/

0/0
2.2.2011 11:52

paine

Re: POJEM A PRŮJEM

AMEN

0/0
2.2.2011 21:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.