Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tvůrci her by měli začít šetřit. Nebo brzy skončí a hry nebudou stát za nic

Vyrobit špičkovou hru dnes stojí 900 milionů korun. Ovšem tolik peněz stál i vývoj některých propadáků, jako například Too Human, All Points Bulletin nebo poslední Guitar Hero.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vojcek_p

.

jó kde jsou ty časy kdy borci jako Sid Meier naprogramovali jen z čistého nadšení a s minimálními náklady pecky jako Civilization 1. Tohleto už je čiré bláznoství, nechápu jak může vývoj jakékoliv hry stát stovky milionů.

0/0
17.2.2011 13:49

slanecek

Re: .

Za to mohou samotní hráči. Ono zaměstnávat armádu grafiků a programátorů něco stojí.

0/0
19.2.2011 23:46

skl1

Re: Re: .

az tahle bublina jednou splaskne, tak vsechny takovehle firmy, co jsou schopne vyrobit hru za miliardu pujdou ke dnu jak titanik...pak se teprve ukaze za kolik se da doopravdy vyrobit AAA hra

0/0
20.2.2011 1:18

vojcek_p

Re: Re: .

popravdě si nedokážu představit co za armáda grafiků to musí být, aby vývoj hry vyšel na miliardu...to si k tomu kupují zlaté klávesnice nebo co?

0/0
20.2.2011 12:25

BanDai_Incorporated

Trocha optimizmu,tldr ako odpoved neberiem:D

No pani, pridam sem trochu pozitivnejsi nazor :-P

Ako hrac, co zacinal pri piratenom Half-Life -duh- (ak pominiem rozne burzove cinske klony NES-ka a Segy) a presiel si celym spektrom strielaciek, strategii a rpg-ciek (dnes uz mnohe spatne kupene ako originalky R^) musim povedat, ze tak, ako som sa bavil pri niektorych novsich hrach (Mass Effecty, Dead Space) som sa nebavil uz veeelmi dlho. A to este nemam konzolu.

Dnesne hry mi pridu neskutocne prepracovane, co sa tyka animacii postav, dabingu, hudby(!) ci dialogov (a hercov). V kombinacii so slusnym pribehom, potom tieto prvky vytvaraju velmi pohlcujuce zazitky. To vsetko vsak prave stoji nejake tie peniazky, takze ja som rad, ze su ich firmy ochotne obetovat. O to viac, ze vdaka konzolam, sa nemozu tvorcovia sustredit len na (hardwarovo narocnu) grafiku, ale musia sutazit aj prostrednictvom ostatnych prvkov davajucim hram vacsiu umelecku hlbku. Z hier sa tak stavaju komplexnejsie diela pripominajuce uz skor filmy. 

A to my sedi viac, nez mozno interaktivnejsie a na tu dobu graficky narocnejsie, ale predsa len o nieco "nemejsie a strnulejsie" (menej a slabsie dabovane dialogy, nerealisticke animacie, castejsie zaglitchovane postavy v prostrediach prilis komplexnych na ich A.I.) hry z mojich zaciatkov. Berem vsak aj iny nazor a tahove strategie typu SP su stale maso!!;-D        

 

0/0
17.2.2011 0:15

_Warapeidza

Star Wars: The Old Republic

No poslední dobou to vypadá, že se hlavním kandidátem na ekonomický propadák stane onlinová SW: The Old republic, jestli teda někdy vůbec vyjde...

KOTOR1 i 2 jsou famózní, BIOWARE jede, ale s tou onlinovkou si asi šlápnou hodně hluboko do zdánlivě bezedných měšců... když si vezmu že se chtěli srovnávat (i časový plán byl podobný) se Star Trek online, který vyšel tuším zhruab před rokem a sklidli dost špatné recenze, tak se tomu ostatně ani moc nedivím :(

0/0
16.2.2011 17:12

A.Jey

Re: Star Wars: The Old Republic

co horsiho se muze stat .. bud to bude dokonale nebo dokonaly propadak . .tot cele ... ale spousty lidi to bude hrat uz jen kvuly SW

a ze nas cekaji tera, a hlavne gw2 a v podstate i komplet prekopani L2 - to ocekavam tu hru dosti nakopne smerek k novym hracum .. idkyz ti stari hc hraci uz stejne hraji na c4 serverech .-)

0/0
16.2.2011 17:16

Rudý přízrak fights for freedom

nesouhlas

souhlasim s tim, ze by tvurci her meli zacit setrit, ale hlavne na marketingu a levnejsich prodejnich kanalech (steam apod.). Co se tyka samotnych her, tak posledni dobou je to dost ubohe, kolik her jede na realne fyzice (PhysX), kolik her ma DirectX11? Kdyz si tohle uvedomite, tak zjistite, ze na technickem zpracovani her vyrobci znacne setri. Rv Cest vyjimkam jako je Metro 2033 a par dalsich. R^

0/0
16.2.2011 14:59

lukynCZ

Re: nesouhlas

A kolik lidí PhysX nebo DX11 využije? :-P

0/0
16.2.2011 16:37

Ten kdo viděl dozadu

Re: nesouhlas

Metro 2033. Takovej žrout, tfuj. Jít cestou velkého zvýšení nároků na HW s minimálním zlepšením ? Děkuji nechci.

0/0
16.2.2011 17:04

assassin89

Re: Re: nesouhlas

Metro 2033 a zrout??? :-D na cem si to hral na p4 ???

0/0
16.2.2011 18:21

x_pavel

Re: Re: Re: nesouhlas

ANo, Metro 2033 je jedna z nejnarocnejsich her na grafiku, a je fuk jestli je to  z duvodu spatne optimalizace nebo skutecne narocnosti.

Obecne vzato jsou hry zavisle na grafice a ne tolik na procesoru (drtiva vetsina her neumi vyuzit 2 jadra natoz vic).

Tak jako tak, Metro 2033 je narocna - nebo chces-li "zrout"

0/0
16.2.2011 19:24

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: nesouhlas

Si asi přiletěl s Paroubkem z Marsu ne ? Mi ukaž jednu recenzi kde není zmíněná náročnost Metra na grafiku. 2.7GHz dvoujádro GeForce 8600 GT 512 MB už není žádný mladík, ale třeba dnešní BlackOps si na tom dneska zahraju na služný grafice. U Metra sem to musel dost postahovat abych to bych vůbec ochoten hrát. Při náročnějších akcích se to pak stejně začlo kousat tak sem nad tou věcí zlomil hůl.

0/0
18.2.2011 13:14

slovan.liberec

Nevím čím to je...

řadím se k řekněme těm mladším prařanům. Pamatuju si, jak jsem kdysi jako teenager pařil s otevřenou hubou hry jako Medal of Honor AA, nebo Call of Duty. Jak jsem hrál Vietcong a vůbec se neohlížel na čas a až světlo za mým oknem mi napovědělo že už je ráno. Vždy si budu pamatovat ony vánoce, co jsem je celé proseděl u Half Life 2 a určitě by se našlo spoustu dalších výtečných her, co jsem jako mladej žral (Splinter Cell CHT, GTA San Andreas, Mafia!, Sims 2...). Neumím si vysvětlit čím ty hry byli tak zvláštní, ale když jsem třeba hrál BlackOps, tak se mi pořád vraceli vzpomínky na úžasné Call of Duty 1 a pořád mi něco říkalo, proč tohle není tak zábavné...??Rv;-(

0/0
16.2.2011 14:55

Ten kdo viděl dozadu

Re: Nevím čím to je...

Tak právě jsem BlackOps dohrál a zrovna tam se mi ta hudba dost líbila.

0/0
16.2.2011 17:06

_Warapeidza

Re: Nevím čím to je...

stárneš...

měl jsem to úplně stejně, zamlada (cca po dobu středoškolských studií) jsem pařil jedna radost a hrozně mě to bavilo, postupem doby přijdeš na to, že okolní svět se zajímavější než jakákoliv virtuální realita a že tě ty hry už tolik nebaví...

0/0
16.2.2011 17:07

slovan.liberec

Re: Re: Nevím čím to je...

PravdaR^ Ale taky je to asi tím, že už mě drtivá většina nových her nemá čím překvapit. GTA 3, Sims 2, Rome Total War, MoH, CoD, Mafia jsou hry který jsem pařil s otevřenou hubou, ale myslím že ani já a ani nikdo jinej v mé pozici nebude stejně s otevřenou hubou pařit GTA 4 a Sims 3. Chtělo by to trošku inovace a snažit se dělat originální věci. Místo toho bohužel jdou vydavatelé a vývojáři na jistotu...

0/0
16.2.2011 17:17

_Warapeidza

Re: Re: Re: Nevím čím to je...

no já jsem trošku staší generace, pamatuju třebas System Shock 1, Transport tycoon, Dooma, Wolfenstein 3D, Duna 2, první Civilizace (vím že to není řazené chronologicky, ani se o to nesnažím)  apod., a věř že ty hry který popisuješ ty už pro mě taky nebyly úpně dechberoucí, ten pocit deja vu jsem z nich už měl taky :)

z pozdějších dob si pamatuju fascinaci prvníma Starcraftama a nějakými RPG ala NWN, z tvého seznamu jsem  zkoušel skoro všechny, možná bych uznal ty Rome:TW, na který jsem ale v tý době neměl dostatečně výkonej komp což bylo dost omezující a pak MoH, kde mě naprosto dostala scéna z vylodění ala Zachraňte vojína Ryana

řekl bych že tenhle posun je opravdu dán spíše tím v jakém věku se k tomu člověk dostane než kvalitou her jako takových...

0/0
16.2.2011 17:24

Myris

Re: Re: Re: Re: Nevím čím to je...

No, tak to já jsem asi ještě starší generace :-) Začínal jsem u kamaráda, co měl prominentního tatínka 1987 na Sharp MZ800 s hrami jako Manic Miner, Flappy, Wooky, Antiriad, Jet Set Willy, atd. Tenkrát jsem z toho byl úplně na větvi a furt jsem toho kámoše prosil, ať jdem k němu hrát a on moc nechtěl. Následovaly nejlepší leta už se sousedovo Atari 800XE, pak už mojim Commodore C64, kamarádovo Atari 1024 ST a pak už opět mojí nejoblíbenější AMIGOU ! To byly leta nejlepšího hraní!!! Pamětníci mi jistě dají za pravdu, že to byly nej léta, kdy herní průmysl byl ještě v plenkách, pomalu šel nahoru a vznikaly, dnes už zapomenuté, fakt pecky.

Hry hraju do dneska, hraní mě furt baví, hry jsou pěkný, ale ten WOW efekt, kterej se u mě kdysi dávno dostavoval, už tu není, bohužel..

0/0
17.2.2011 8:59

x_pavel

Re: Nevím čím to je...

vidis a ja jako mladsi hral na SInclairu Skul Daze apod.... a mnohe x gigabajtovy hry temhle 8-mi bitovkam nesahaji ani po kotniky.... Co se tyce hratelnosti, tak IMHO vrchol na PC byly zatim 90. let... od prelomu tisicileti se z toho stal velky byznys a hry se staly komoditou jako nikdy pred tim.

0/0
16.2.2011 19:27

Heisenberg

Re: Nevím čím to je...

Podle mě jsou vrcholy herního průmyslu: StarCraft (strategie), Colin2 (jako závodní arkáda), NHL 93 resp 95 (sportovní hra), Diablo, Fallout1 a BG (jako RPG), DN3D, HL a UT (FPS) a samozřejmě Mafia.

To byly hry, které měly to hlavní NÁPAD, PŘÍBĚH a HRATELNOST.

0/0
16.2.2011 20:36

A.Jey

ale ono to jde ne ze ne ...

vim tohle bude asi blby priklad a jeste k tomu MMO - ale evidentne ono to jde ...

Guildwars1 -

na svoji dobu velice krasna grafika,bez poplatku,zivena v podstate jen z prodeje hry samotne a z mikrotransakci - nejen ze tvurci nezkrachovaly .. vydali jeste k  tomu dalsi 3 datace a jeste meli nato davat ruzne ceny do turnaju a udelat progamingovou hru ... a evidente vydelali kdyz vytvari gw2

*jasne je to mmo asi to moc srovnavat nejde ... ale i tak - jde to !

0/0
16.2.2011 13:35

A.Jey

Re: ale ono to jde ne ze ne ...

a bych nezapomel stale hru updatuji vcetne ruznych eventu atd ... a za vse se nemusi platit. Asi proto je to tak uspesne .. je znat ze lidi jdou tam kde delaji hru pro lidi a mluvi sn imy otom ...

0/0
16.2.2011 13:37

slanecek

Re: Re: ale ono to jde ne ze ne ...

Guild Wars není MMO, ale online rubačka ve stylu Diabla, za které se taky neplatí poplatky.

0/0
19.2.2011 23:49

holubrider

Holt poctivá práce už skončila

Je fakt že každá druhá hrá je dnes béčko plný klasickejch klišé.Stejně tak to je ale i v kině ,je to k plači jak se daj rozházet prachy

0/0
16.2.2011 12:36

spaniel

UT99

UT99 pro mě nejlepší hra, skoro 12 let na trhu a pořád jsou lidé na serverech, spousta modů a vylepšení, bezva soundstrack vytvořený pro tuto hru, ale hlavně skvělá hratelnost.

0/0
16.2.2011 11:28

Meck IV.

Re: UT99

R^

0/0
16.2.2011 11:54

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: UT99

Dotaz, co je UT99? To myslis Unreal Turnament?

0/0
16.2.2011 14:36

ThresherMaw

Re: Re: UT99

Jj, to je ten samý

0/0
16.2.2011 16:52

Meck IV.

Ať skončí...

Hry už teď stojí většinou za nic a kolikrát jsou nezávislé kousky zábavnější než vyhypované mega projekty.

0/0
16.2.2011 11:17

mysh.82

Šílený

To je fakt na hlavu, utrácet miliardy korun na něco tak nevypočitatelného, jako je počítačová hra. A pak se můžeme divit, proč jsou ceny her přemrštěné. Podle mě se prostě manažeři společností ženou za technickou dokonalostí her a nutí vývojáře, aby grafika a ozvučení atd. byly co nejlepší, aby spolykaly co nejvíc výpočetního výkonu nejnovějších kompů, jenže pak se úplně vytrácí kreativita. Přitom já a určitě i spousta dalších starších pařmenů se ráda vrací ke hrám starým třeba už dvacet let, protože jsou prostě jedinečné a mají skvělou atmosféru, přestože graficky by je mnohdy předčila i kdejaká hra na dnešní mobilní telefony. Takže jestli obří herní společnosti zkrachují, tak mě to bolet nebude, a snad se pak dostane na trh někdo, kdo má místo obřích týmů grafiků jen pár lidí s dobrými nápady.

0/0
16.2.2011 10:56

Strider

Re: Šílený

Souhlas...

0/0
16.2.2011 11:22

mechwarrior

Re: Šílený

problém je, že bez tých grafikov, dizajnérov, zvukárov môžeš mať najlepšie nápady na svete ale hru jednoducho nevytvoríš tak aby bola úspešná. Technológie sa vyvíjajú pomerne vysokým tempom a najhoršie možné riešenie je tento proces zpomaliť alebo regulovať. Evolúcia všeobecne ukazuje, že prežíva ten kto sa prispôsobý a klúčoví developery budú čím ďalej tým viac nútení siahať po čo najkreatívnejších nápadoch aby hráčov zaujali a hru predali.

Napriek tomu, že mnohé trendy v moderných hrách mi skutočne lezú krkom, predovšetkým pretváranie hier na interaktívne filmy s tonami skriptou a s konzolovými prvkami ale napriek tomu o hry obavy nemám... ono sa to časom nejak vykryštalizuje ;-)

0/0
16.2.2011 12:43

zaty

Re: Re: Šílený

"problém je, že bez tých grafikov, dizajnérov, zvukárov môžeš mať najlepšie nápady na svete ale hru jednoducho nevytvoríš tak aby bola úspešná"

Tuhle teorii se posledni dobou dari uspesne vyvracet, namatkou treba Dwarf Fortress a Minecraft. Obe hry vyviji 1 clovek, obe maji jednoduchou grafiku (DF bez doplnku jede ciste v textove grafice) a obe maji uspech. Autor DF opustil praci a uz nejakou dobu ho zivi dobrovolne prispevky (ano hra je zdarma a open source) od spokojenych hracu. Markus Persson Minecraft vyviji jako komercni projekt a tech 1.315.276 kopii co zatim prodal (10-15 euro za kus) je na betaverzi obrovsky uspech. Zvlast kdyz uvazite ze nemusi zivit managery, distributory a dalsi chamrad.

Bohuzel ja si myslim ze se to casem nevykrystalizuje, protoze lopaty budou stale chtit jednoduche, predskriptovane tunelovky s "fotorealistickou" grafikou a efekty. Jen doufam ze trend kterym se ubira Indie scena bude pokracovat. A pokud ne, diky bohu za dosbox a emulatory starich konzoli :)

PS: ano, vim ze Markus uz na Minecraftu nedela sam, vybudoval team (taky za 15 mega euro uz se neco da vymyslet), nicmene napad a vlastne celou hru vymyslel sam.

0/0
17.2.2011 15:29

Feidias

Mafia II

Zajímalo by mě jak dopadla Mafie II. Psalo se tu o vysokých nákladech, které se zřejmě nezaplatí, ale přitom se taky psalo o velkém počtu prodaných kusů. Jak to tedy dopadlo? Bude ještě nějaká hra od kluků z 2K czech?:) Doufám, že ano...

0/0
16.2.2011 10:16

Khalashnikovf

Re: Mafia II

v pravidelném článku pana Vávry (Pekelná jáma) psal o tom, jak mu piráti ukradli jeho Mercedes. Povídal tam jak si všichni pánové velkých značek kupujou drahá auta za to co jim lidi vyházej na jejich hrách. Ale jeho hru si hold všichni odpirátili a on nemá svoje Autíčko. Takže minimálně alespoň měla hra asi takovéto výnosy ... bohužel.

0/0
16.2.2011 10:52

cinclant

Re: Re: Mafia II

Na podporu nečeká a jíst má co, takže to tak strašné asi nebude.

0/0
16.2.2011 11:19

zaty

Re: Re: Mafia II

A co jako pan Vavra cekal? Ze vyda neuplnou hru a vsichni mu budou dal hazet penizky za DLC aby meli Mafii 2 kompletni? Mafii2 jsem sice nehral, tudiz jsem ji nekoupil ani nepiratil, nicmene kdybych o ni mel zajem, bud bych pockal na nejakou "finally complete" edici v budgetu nebo bych ty DLC nasprosto ukradl.

0/0
17.2.2011 15:32

Strider

Re: Mafia II

Mafia II byl jednou z her, kvůli které si syn pořizoval nový komp a měl na tuhle hru předobjednávku. Mafii I dohrál několikrát, a z Mafie II byl velice rozčarovaný "slušně řečeno".

Uź to holt není dokonalá, originální, česká hra od geniálních tvůrců.

0/0
16.2.2011 12:02

Saniczek1

Re: Re: Mafia II

Něco podobného cítím já. Mafia II není špatná hra, ale oproti epické jedničce (také několikrát dohráno), to prostě není ono. Každopádně koupě nelituju

0/0
16.2.2011 13:39

Feidias

Re: Re: Re: Mafia II

Já musím říci, protože jsem negativní ohlasy na Mafii II slyšel už od více lidí. Včera jsem Mafii II koupil. Už byla za hezkých 600 Kč a zatím koupě nelituji. Jsem tak v 1/3 hry a hodnotím jí kladně. Mě osobně přijde nápaditější než GTA IV, které mě prostě nebavilo a technických chyb tam bylo taky spoustu. Tohle mě docela baví, přijde mi to nápaditější a nevadí mi, že tam není tolik honiček a střílení. Možná jde o preference. Mě se líbí to prostředí, téměř filmové animace (to je u GTA IV taky, ale tohle je přeci jen správna gangsterka:). Je na tom vidět, že to je česká hra a přitom se špičkovými efekty. Příjde mi škoda, že nebyla přijata příliš kladně, zvláště mi to přijde nespravedlivé vůči GTA IV, které sice nabízí více možností a osobitost, ale osobitost má Mafia II podle mě taky.

0/0
16.2.2011 13:58

A.Jey

Re: Re: Re: Re: Mafia II

dohraj ... pochopis sklamani ... ovsem pokud si nevidel predvadecku co vse tam melo byt .. tak mozna nepochopis ... existuje stranka kde je co vse ve hre melo byt a neni ... a to ze primo v kodu hry nechaj stopy potom jak je hra osekana to uz je vylozene sprostos ;-O;-O;-O

0/0
16.2.2011 15:17

TT777

Re: Re: Re: Re: Re: Mafia II

Presne Mafia 2 je dobra hra ale se vsema datadiskama je to teprv hra kompletni jenze bohuze utrpela diky tomu vysekani casti ktere po rozebrani a znovu slozeni uz nedavaji ten komplexni celek. Proste vylozene z toho cisi jak to marketing pohnojil!!

0/0
16.2.2011 15:44

A.Jey

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mafia II

i se vsim co jde stahnout a zaplatit to rozhodne neni kompletni hra :-)Rv

0/0
16.2.2011 15:53

TT777

neni divu

Utratit miliony za hudbu do hry? zbytecnost! Kdyz vyvoj stoji x MILIARD jsou to jen vyhozene prachy, za neco co vam zisk neprinese, zrejmne vyhozene za neci predrazene licence/autorska prava rozhodne to nejsou prachy za odvedenou praciRv

0/0
16.2.2011 9:25

Gamehoror

Re: neni divu

A přitom u mne je to první co udělám než vstoupim do hry, že vlezu do nastavení, hned si nastavim hlasitost hudby nulu, tedy hudbu naprosto vypnu a pak si jdu nastavit ovládání klávesnice na šipky a ne na jejich WSAD a pak teprve dám start hry.

Hudba podle mýho jen vyvolává nerealistický pocit ze hry.

Evidentně mám na hudbu jiný vkus než autoři her a něakej metal bych si třeba v autě nikdy nepustil a při bojové akci swat bych si taky nepouštěl wolkmena s hudbou do sluchátek.

0/0
16.2.2011 13:33

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: neni divu

No já se musím hudby zastat v některých hrách mi přijde velice povedená a naopak si ji dám na maximum:-) Nicméně to není parametr, podle kterého hru vybírám.

0/0
16.2.2011 14:15

Zombot

Re: Re: neni divu

Konkrétně u zde zmiňovaného GTA IV ta hudba opodstatnění rozhodně má a je to jeden z důvodů, proč neváhám s nákupem nových dílů a překousnu i nehorázné ceny za krabicové verze. Už někdy od GTA 3 mají všechny díly téhle série (s výjimkou Chinatown Wars) tak skvěle udělané rozhlasové stanice pro poslouchání v autě, že z toho má hráč pocit skutečného rozhlasu ve skutečném městě. Pokud berete hudbu ve hrách jako nežádoucí rušení atmosféry, tak nic proti, ale plno lidí vnímá hudbu (pokud je tedy dobře udělaná) jako jeden z nejdůležitějších prvků, ze kterých se skládá herní atmosféra. Nehledě na to, že u GTA by se rozhlasové a televizní stanice (jejichž existence si plno hráčů za celou doby hraní vůbec nevšimne) klidně daly prodávat jako samostatný produkt, protože jejich zpracování a humor (včetně geniálních reklam) jsou někde na úrovni Onion News Network.

0/0
16.2.2011 15:47

mechwarrior

Re: Re: neni divu

hudba v áčkových hrách často prevyšuje aj hudbu vo filmových kasových trhákoch, otočiť volume do ľava pri hrách ako TES, Mass Effect alebo nebodaj Dead Space by asi nebolo najrozumnejšie.;-)

práve hudba je jedna z vecí na ktorých sa najviac odrazili obrovské investície do vývoja áčkových hier... a ja som tomu len rád :-)

0/0
16.2.2011 17:49

Radowan

Žádná škoda

Otázka zní - bude to vůbec škoda, když většina vývojářů zkrachuje a zůstane jenom pár, co dělají opravdu hry? ;-) Takhle se dostanou tupí manažeři od koryta a talentovaní vývojáři budou vyvíjet svůj nápad na koleně ve volném čase, třeba 10-15 let, ale pak se to bude dát hrát...

0/0
16.2.2011 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.