- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jó kde jsou ty časy kdy borci jako Sid Meier naprogramovali jen z čistého nadšení a s minimálními náklady pecky jako Civilization 1. Tohleto už je čiré bláznoství, nechápu jak může vývoj jakékoliv hry stát stovky milionů.
Za to mohou samotní hráči. Ono zaměstnávat armádu grafiků a programátorů něco stojí.
No pani, pridam sem trochu pozitivnejsi nazor
Ako hrac, co zacinal pri piratenom Half-Life -duh- (ak pominiem rozne burzove cinske klony NES-ka a Segy) a presiel si celym spektrom strielaciek, strategii a rpg-ciek (dnes uz mnohe spatne kupene ako originalky ) musim povedat, ze tak, ako som sa bavil pri niektorych novsich hrach (Mass Effecty, Dead Space) som sa nebavil uz veeelmi dlho. A to este nemam konzolu.
Dnesne hry mi pridu neskutocne prepracovane, co sa tyka animacii postav, dabingu, hudby(!) ci dialogov (a hercov). V kombinacii so slusnym pribehom, potom tieto prvky vytvaraju velmi pohlcujuce zazitky. To vsetko vsak prave stoji nejake tie peniazky, takze ja som rad, ze su ich firmy ochotne obetovat. O to viac, ze vdaka konzolam, sa nemozu tvorcovia sustredit len na (hardwarovo narocnu) grafiku, ale musia sutazit aj prostrednictvom ostatnych prvkov davajucim hram vacsiu umelecku hlbku. Z hier sa tak stavaju komplexnejsie diela pripominajuce uz skor filmy.
A to my sedi viac, nez mozno interaktivnejsie a na tu dobu graficky narocnejsie, ale predsa len o nieco "nemejsie a strnulejsie" (menej a slabsie dabovane dialogy, nerealisticke animacie, castejsie zaglitchovane postavy v prostrediach prilis komplexnych na ich A.I.) hry z mojich zaciatkov. Berem vsak aj iny nazor a tahove strategie typu SP su stale maso
No poslední dobou to vypadá, že se hlavním kandidátem na ekonomický propadák stane onlinová SW: The Old republic, jestli teda někdy vůbec vyjde...
KOTOR1 i 2 jsou famózní, BIOWARE jede, ale s tou onlinovkou si asi šlápnou hodně hluboko do zdánlivě bezedných měšců... když si vezmu že se chtěli srovnávat (i časový plán byl podobný) se Star Trek online, který vyšel tuším zhruab před rokem a sklidli dost špatné recenze, tak se tomu ostatně ani moc nedivím :(
co horsiho se muze stat .. bud to bude dokonale nebo dokonaly propadak . .tot cele ... ale spousty lidi to bude hrat uz jen kvuly SW
a ze nas cekaji tera, a hlavne gw2 a v podstate i komplet prekopani L2 - to ocekavam tu hru dosti nakopne smerek k novym hracum .. idkyz ti stari hc hraci uz stejne hraji na c4 serverech .-)
souhlasim s tim, ze by tvurci her meli zacit setrit, ale hlavne na marketingu a levnejsich prodejnich kanalech (steam apod.). Co se tyka samotnych her, tak posledni dobou je to dost ubohe, kolik her jede na realne fyzice (PhysX), kolik her ma DirectX11? Kdyz si tohle uvedomite, tak zjistite, ze na technickem zpracovani her vyrobci znacne setri. Cest vyjimkam jako je Metro 2033 a par dalsich.
řadím se k řekněme těm mladším prařanům. Pamatuju si, jak jsem kdysi jako teenager pařil s otevřenou hubou hry jako Medal of Honor AA, nebo Call of Duty. Jak jsem hrál Vietcong a vůbec se neohlížel na čas a až světlo za mým oknem mi napovědělo že už je ráno. Vždy si budu pamatovat ony vánoce, co jsem je celé proseděl u Half Life 2 a určitě by se našlo spoustu dalších výtečných her, co jsem jako mladej žral (Splinter Cell CHT, GTA San Andreas, Mafia!, Sims 2...). Neumím si vysvětlit čím ty hry byli tak zvláštní, ale když jsem třeba hrál BlackOps, tak se mi pořád vraceli vzpomínky na úžasné Call of Duty 1 a pořád mi něco říkalo, proč tohle není tak zábavné...??
Tak právě jsem BlackOps dohrál a zrovna tam se mi ta hudba dost líbila.
vim tohle bude asi blby priklad a jeste k tomu MMO - ale evidentne ono to jde ...
Guildwars1 -
na svoji dobu velice krasna grafika,bez poplatku,zivena v podstate jen z prodeje hry samotne a z mikrotransakci - nejen ze tvurci nezkrachovaly .. vydali jeste k tomu dalsi 3 datace a jeste meli nato davat ruzne ceny do turnaju a udelat progamingovou hru ... a evidente vydelali kdyz vytvari gw2
*jasne je to mmo asi to moc srovnavat nejde ... ale i tak - jde to !
a bych nezapomel stale hru updatuji vcetne ruznych eventu atd ... a za vse se nemusi platit. Asi proto je to tak uspesne .. je znat ze lidi jdou tam kde delaji hru pro lidi a mluvi sn imy otom ...
Je fakt že každá druhá hrá je dnes béčko plný klasickejch klišé.Stejně tak to je ale i v kině ,je to k plači jak se daj rozházet prachy
UT99 pro mě nejlepší hra, skoro 12 let na trhu a pořád jsou lidé na serverech, spousta modů a vylepšení, bezva soundstrack vytvořený pro tuto hru, ale hlavně skvělá hratelnost.
Hry už teď stojí většinou za nic a kolikrát jsou nezávislé kousky zábavnější než vyhypované mega projekty.
To je fakt na hlavu, utrácet miliardy korun na něco tak nevypočitatelného, jako je počítačová hra. A pak se můžeme divit, proč jsou ceny her přemrštěné. Podle mě se prostě manažeři společností ženou za technickou dokonalostí her a nutí vývojáře, aby grafika a ozvučení atd. byly co nejlepší, aby spolykaly co nejvíc výpočetního výkonu nejnovějších kompů, jenže pak se úplně vytrácí kreativita. Přitom já a určitě i spousta dalších starších pařmenů se ráda vrací ke hrám starým třeba už dvacet let, protože jsou prostě jedinečné a mají skvělou atmosféru, přestože graficky by je mnohdy předčila i kdejaká hra na dnešní mobilní telefony. Takže jestli obří herní společnosti zkrachují, tak mě to bolet nebude, a snad se pak dostane na trh někdo, kdo má místo obřích týmů grafiků jen pár lidí s dobrými nápady.