Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Might & Magic: Heroes VI se nebojí novinek, ale chce zachovat tradici

Již šestý díl oblíbené série tahových strategií Heroes of Might and Magic má trochu pozměněný název, ale jinak se zdá, že se bude hrát stejně dobře jako jeho předchůdci. Čas je ale neúprosný, a tak se i Might and Magic Heroes VI podřizuje některým trendům herního vývoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xent

Co mi vadilo na HOMM5

1)kontinualni kolo .... jednotky se dostavali na tah podle iniciativy a tudiz nektere prisly na tah 3x, zatim co jine ani jednou ... to zanaselo chaos a veskere planovani tim bylo naruseno.Jasne uzavrene kolo byla obrovska deviza vsech predeslych dilu.

2)neznicitelny hrdina ... fakt me vytacelo , kdyz jsem presel mapu se svou supersilnou armadou a po ceste ztratil 1/3 ultimatnich jednotek , protoze sem po ceste potkal 10 hrdinu co u sebe meli par slabounkych jednotek , ale nez sem mu je pobil, tak si pohodlne sebrali hrdinama 1 - 2 ultimatni potvory .... hnus

BTW, podarilo se nekomu zvladnout misi z kampane , kde za inferno mate hrad se zakazanema nejvyssima stavbama a mate vymlatit nekolik mest "elfaku - prirodaku" ... me ne:)

p.s.: nejlepsi dily jsou podle me  3 a 4 (nevim kterej lepsi, ale oba super)

0/0
11.3.2011 12:58

Ariados

Re: Co mi vadilo na HOMM5

Ano, zatím se mi podařilo dohrát všechny kampaně + 1. datadisk a 2. mám rozehraný :-) nebylo řečeno, že to bude jednoduché :-) tím líp

Heroes III vivat :-P

0/0
11.3.2011 22:39

x_pavel

Re: Re: Co mi vadilo na HOMM5

Ja to dohral cely, vcetne obou datadisku.

Pro zaseky doporucuju UTFG:-) nektere veci je lepsi delat podle "walkthrough"... protoze misto toho, aby clovek musel bojovat se vsemi (a casto neuspesne) zjisti, ze mu staci bojovat jen s jednim (kdo ale ta mrska je, ze?:-) - viz posledni mise posledniho datadisku.

0/0
13.3.2011 3:04

tappat

Re: Co mi vadilo na HOMM5

1] tak zrovna kontinualni kolo bych vyzdvihl jako perfektni taktickou vychytavku.

2] tak trochu pointa heroes ne?

no a vzhledem k tomu, zes mel problem dohrat pomerne jednoduchou misi z kampane, tak budes asi znalec ;-) stacilo proste a jednoduse gatovat jak o zivot a vzhledem k tomu, zes mel hrdinu na 20+ urovni, tak uplne stacilo mit par draku z hradu od elfu. Nic vic nebylo treba. Zalezi samozrejme na tom, cos jel hrdinovi za skilly. Ja jel agraela na luck, logistics, attack, destructive magic a war machines (3 strely z katapultu oleee) a daval jsem to s malou armadou.

0/0
4.4.2011 13:02

Coachos

Kouzla

A vůbec se tu zatim neprobírala ta změna s kouzlama, to se divim. Jsem ukrutně zvědavý na to, jak vybalncují to získávání kouzel při levelování hrdiny,vždyť to je změna jako prase.

0/0
11.3.2011 10:44

Lucien Lachance

Inovativní systém držení území...

Defender Of The Crown takovou věc předváděl už v 86... Promiňte, asi stárnu a jsem mimo cílovou skupinu....

0/0
10.3.2011 11:36

Lucien Lachance

Už pětka byla zwarcraftizovana...

Me akorat hněte, že pětkou došlo k vizuální warkraftizci a tady tohle, to už úplně...

0/0
10.3.2011 11:32

tappat

Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

to si warcraft s necim pletes, ne?

0/0
10.3.2011 11:36

Coachos

Re: Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

Ale no tak, vždycky se najde někdo, kdo tvrdí, že je něco inovativní i když to není pravda. To dnes tvrdí o svých hrách každý druhý výrobce.

A tou warkraftizací myslel konkrétně co?

0/0
10.3.2011 14:41

Lucien Lachance

Re: Re: Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

Konkrétně grafickou podobu, takové ty ruzné svítící rotující kolečka kolem postav a prostě celkový nádech toho jak to vypadá. Na heroesech jsem měl vždycky rád pěknou kreslenou grafiku, teď  vypadají barevně a stylem jako všechno co se dneska vyrábí (Něco co nastartoval warcraft 3).

Možná se mi to jenom zdá, ale myslím, že to tímhle docela ztratilo už v pětce na might and magicovosti a nemyslim ze to je dobre.

0/0
10.3.2011 16:56

Coachos

Re: Re: Re: Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

No tak warcraft ovlivnil prakticky všechno, ale že by mě osobně zrovna H5 graficky jakkoli připomínala warcraft? Vůbec ne. To se ti zdá :) A to jsem nahrál v obou hrách pěkných pár set hodin, takže obě dobře znám.

0/0
11.3.2011 10:40

shakar

Re: Re: Re: Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

přesně tak, je to snad nějaká frančíza, či co. Nedá se na to koukat.

0/0
15.3.2011 7:17

genchiskan

Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

warcraft?,tak to vubec.....Rv

0/0
10.3.2011 15:38

x_pavel

Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

Nechapu. Zase dalsi co rika - "Driv to bylo lepsi...".

Mas nekolik moznejch zpusobu jak oznacit jednotku. Kruh kolem je jednim z nich. A to rozhodne neni od warcraftu, natoz od WC3.

Grafika HOMM5 je naprosto v poradku... nedokazu si predstavit, ze bych hral hru v grafice 1, proc? V ty si muzu zahrat jednicku.

HOMM5 je minimalne 90% hrou a me bavila hodne.. Jsem fanda strategii od jejich pocatku na PC (Duna 1 i 2 me neminula, tahovky typu History Line taky ne). HOMM jsem shodou nahod nikdy nehral, az 5ku a ta me bavila jako v poslednich deseti letech maloco.

0/0
13.3.2011 3:12

shakar

Re: Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

Tak když jsi nehrál předchozí díly, tak je jasný, že NECHÁPEŠ, proč to kritizuje. Grafika je příšerná, je jistý, že mi to bude dost hatit dobrý zážitek z jinak snad dobré hry...

0/0
15.3.2011 7:16

Coachos

Re: Re: Re: Už pětka byla zwarcraftizovana...

Přeháníš. Grafika H1 nebo H4 se dá střízlivě označit jako příšerná. U H5 se dá říct, že ti prostě nesedla.

0/0
16.3.2011 12:57

Papri

Mesta

Tak jste jednou pro ty, co porad nechapou ze vzhled mest bude ! a nenahradi ho nejake pitome tabulky, to by to tezko mohl byt heroes. Tady uryvek z jedhono webu, kde meli moznost si novy dil zahrat. " Trojrozměrná reprezentace vnitřku města z předchozího dílu je minulostí,

vrátí se vyumělkované 2D zobrazení s jemnými animacemi "

0/0
10.3.2011 10:40

Ariados

Re: Mesta

Takže to bude jako v třetím díle, to je dobře :-) V pětce byl celkem problém rozlišit, která budova k čemu slouží, na druhou stranu zase když hráč něco chtěl, zmáčkl jedno tlačítko a dostal se jak k jednotkám, tak k balistě, kouzlům atd., takže se na to dalo rychle zvyknout

Jsem zvědav :-)

Hlavně aby zachovali ke každému městu charakteristickou hudbu, ty chorály z pětky jsem si tak oblíbil, že jsem je pak nemohl vyhnat z hlavy a zpíval jsem s nimi;-D

0/0
10.3.2011 10:50

tappat

Re: Re: Mesta

na co klikat na jednotlivy budovy, kdyz to mel clovek vsechno hned po ruce v levym dolnim rohu obrazovky? Tohle proste nechapu. Jako jestli mi chce nekdo vysvetlit, ze kliknuti na ikonu, ktera je v kazdym meste na stejnym miste je min prehledny, nez hledani budovy mezi 20 dalsima v trojce, tak prosim, ale asi me nepresvedci...

0/0
10.3.2011 11:36

tappat

Re: Re: Re: Mesta

jeste dodam - typicky hledani tavern a blacksmith.

0/0
10.3.2011 11:44

M99

Heroes

Co presel heroes na 3D...vubec sem mu neprisel na chut....do dneska hraju trojku...tohle se mi ale libi velice.

0/0
9.3.2011 20:40

shakar

Re: Heroes

R^

0/0
15.3.2011 7:18

tappat

heroes V

no koukam, ze nejsem sam, kdo radi paty dil heroes nad treti. Opravdu si uplne vazne myslim, ze petka to trojce tezce natira.

Alternativni upgrady jsou genialni, synergie jednotek tak dostava novy rozmer, skvely balanc (proti trojce) ve smyslu Might vs. Magic a nutnost volit secondary skills vicemene jednim smerem (might nebo magic), davaji daleko lepsi taktiku do vyvoje hrdiny. Vemte si trojku - wisdom, air magic (kvuli expert haste), earth magic (kvuli TP - neskutecne prehnanej spell, kterej proste a jednoduse vyhrava mapu - 10x za den procestovat mesta, to je fakt moc, jednou je akorat), luck, offense nebo archery podle hradu, logistika a stroje. To mate 7 skillu, ktery at jste vzali za kohokoliv, nemohli jste udelat chybu. Posledni skill si zaplnte cim chcete, ale pozor na naprosto nepouzitelny skilly jako estates, eagle eye, first aid nebo diplomacy. To v petce proste neni. Za kazdyho hrdinu ma smysl jina kombinace a vetveni skillu a schopnosti plynouci z kombinace jinych, to je proste dokonalost sama - navic vsechny skilly jsou perfektne vyvazeny a neni tam slaby ani silny skill. O rasovych schopnostech ani nemluve, ty jsou v petce taky perfektni.

Dalsi vec, kterou je treba v souvislosti s petkou zminit je, ze tam neni vylozene silny ani vylozene slaby hrad. Vsechny jsou silne uplne stejne, zalezi na tom, jak je zahrajete a predevsim (daleko vic nez v trojce) na carry hrdinovi, kterym prochazite mapu. V trojce to bylo uplne jedno. Stacilo mit tech par skillu a level a slus.

A vecnym narkum na 3D grafiku se muzu jen smat - vzdyt o co jde? Tak si proste zvyknete. Warcraft 3 taky presel do 3D a lidi nadavali a ejhle, dneska je to jedna z nejvetsich stalic na trhu her.

0/0
9.3.2011 17:26

Ariados

Heroes 3-5-6

Zatímco lehce netrpělivě čekám na HOMAM VI, mám rozehraný druhý datadisk k pětce Tribes of East a ačkoli souhlasím s většinovým názorem, že heroes 3 mě bavilo nejvíc, pětce jsem brzy přišel na chuť a nemůžu se jí nabažit :-)

Ano, není už tak přehledná jako trojka (kouzla zpřeházená a už nejsou rozdělena podle živlů, nový systém průběhu bitev pomocí iniciativy, schované suroviny za stromy apod.), každopádně mě oslovilo, že je tu kladen víc důraz na příběh než jsem byl zvyklý (nebo mi to tak přijde hlavně díky cutscénám) - takže si k hrdinům tvořím silnější sympatie či antipatie ;-) pozn.: poslední scéna s Ornellou pro mě byla celkem zásah, protože jsem si strašně oblíbil její snobsky omrzelý hlas V

a nápad s alternativním upgradem jednotek jsem přijal s nadšením, takže mě teď spíš mrzí, že v šestce nebude, jestli jsem pochopil správně.

Nicméně si šestku rozhodně zahraju - má mít silný příběh, na to se hodně těším. Budu se jen muset smířit s chystanými změnami v podobě zredukování surovin, systémem zobrazování nabídky budov v hradech, s novými jednotkami (a to si už dovolím rýpnout, protože 50% nových jednotek je podle mě teda víc než dost, navíc jsem viděl nějaké screenshoty a nijak zvlášť mě teda neoslovily, no uvidíme :-))

a tak dále.No, radši o těch změnách vědět dopředu a připravit se na ně, než pak neinformovaný nadávat při prvním spuštění hry ;-)

0/0
9.3.2011 9:19

Coachos

ŠOK!

 Hrál jsem všechny díly homamů a ikdyž 100% souhlasím s tím, že trojka byla nejnávykovější a nejpopulárnější, já si o něco víc cením pětky a to i přesto, že měla spoustu chyb. Bezprostředně po dohrání pětky mi trojka najednou přišla podivně jednoduchá a obyčejná. Kacířský názor. No jo, jenže není divu, pětka je jednoduše propracovanější. A nepochopím, proč nechtějí do H6 pustit alternativní pgrady z H5, vždyť je to výborný nápad. Jen v H5 nebyl úplně dotažený, ale byl to přece první pokus, tak kde chrápe evoluce?

Co se týče H6, zatím jsem neutrální. Dokud to neuvidim, neuvěřim. Počet surovin zmenšen? Nevim, jestli je to dobrý nápad, tohle automaticky snižuje obtížnost a taktizování, ale uvidíme. Obzvlášť mě šokovala zpráva, že místo hradů bude kus tabulky. Nemůžu uvěřit, že jeden z nejznámějších typických znaků homamů hodlají zrušit  8-o

0/0
8.3.2011 16:51

vsamotar

Heroes forever!

Heroes hraju už od prvního dílu a musím uznat, že trojka byla perfektní a pařili jsme ji s kámošem celé dny i noci. Ale každý díl měl něco do sebe, včetně čtyřky. Pětka se mi náhodou docela dost líbí a uznávám, že přechod do 3D i na mapě (nejen v bitvách, jak to bylo ve IV.) se povedl. Jestli to někomu připadá nepřehledné, tak ať se klidně vrátí k jedničce, tam je to přehledné až až (protože tam skoro nic není). Uznávám, že si člověk musí mapu leckdy otáčet, aby nepřehlédl truhlu schovanou za stromem, ale to je drobnost.

Šestka - to se ještě uvidí, z inovací mám trochu strach. Odstranění graficky dokonalých měst mi dost vadí. Kamera kroužící kolem hradu na skalním ostrohu mi bude chybět :-/

0/0
8.3.2011 12:42

tappat

Re: Heroes forever!

jo to jsem zapomnel zminit - prulety mestem byly nahodou v petkach moc pekny. Takova nekropole nebo peklo byly udelany nadherne. A i ostatni mesta stoji za to.

0/0
10.3.2011 11:42

JCage.

Trojka forever

Nejlepsi byla trojka (complete). Pamatuju si ze jsem na kolejich delal cele kampane pana prstenu (vcetne presnych uryvku z knihy)... a o pulnoci me clovek mohl vzbudit a vedel jsem kolik defense ma upir a kolik rychlosti ma andel.

Ctverka se s hodne zatnutymi uby dala hrat. Bylo to neco jineho, ale ta grafika byla celkem pekna. Bylo videt ze to delala jina firma. Petku jsem hral asi 5 minut a okamzite jsem ji odinstaloval. Ta ztratila veskere kouzlo Heroesu, ktere tkvi v prehlednosti. Petka byla maximalne neprehledna. No a nez si koupim sestku, radsi si pustim na netu nejaky review, prectu vice recenzi.

0/0
8.3.2011 10:09

Ej.dzej.rimmer

Re: Trojka forever

No o petce jsem toho slysel hodne ,ale ze byla neprehledna to poprve.Nejak si nevybavuju ,ze bych mel kdykoliv problem cokoliv najit.3 je super ,ale moc na haluz a na jedno brdo.

0/0
8.3.2011 11:49

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: Trojka forever

no, je pravda, ze mistama neprehledna 5tka byla, urcite vic nez 3ka, ale po nejaky dobe to slo

0/0
8.3.2011 12:27

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Trojka forever

Tak jasne ,protoze to bylo 3D a nekdy clovek mel suroviny treba za stromem,tak clovek musel natocit mapu ,ale to byl ten nejmensi problem.

0/0
8.3.2011 13:09

JCage.

Re: Re: Re: Re: Trojka forever

ne, s tim jsem nemel problem.  Co se mi nelibilo je to ze se boj odehraval na sachovnici (doslova a do pismene). To uz i ta ctverka mela hezci bojove prostredi. A to chozeni po mape me hodne pripinalo etherlordy. Proste zbytecne moc grafiky na ukor a prehlednosti a jednoduchosti.

0/0
8.3.2011 14:41

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: Trojka forever

Tak ta mrizka sla vypnout ,ale ja ji prave mel pro vetsi prehlednost zaplou.Asi to bude tim ,ze podle me heroes V jsou sachy ,kde figurky maji specialni schopnosti.Zalezelo na kazdym postaveni jednotky.Kolikrat dobre zablokovana cesta rozhodla bitvu.

0/0
8.3.2011 17:25

tappat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojka forever

presneR^

0/0
10.3.2011 11:40

tappat

Re: Re: Re: Re: Re: Trojka forever

no ja se tu docitam veci, ze oci neveri ;-D moc grafiky na ukor prehlednosti? Takze to, ze vim kam ktera jednotka presne muze dojit a kudy jeste projde a jak musim blokovat strelce, ubira hre na prehlednosti zajimave. Nehlede na to, zes to mohl na dve kliknuti vypnout, kdyz ti to vadilo. Jinak nejak nevidim, kde bylo v petkach "zbytecne moc grafiky" v bojich. jen jednotky a teren, nic vic. Filmova kamera se dala vypnout v menu (udelal jsem hned po prvni bitve) a dal uz jen sama pozitiva a vyhody :-P

0/0
10.3.2011 11:40

gemars

Re: Trojka forever

My co jsme zažili pouze 4. tak povazujeme pouze 4 za nejlepsi, nebot hrdinska taktika a moznosti zasáhnout v bitvě, se v jiných dílech nevyskytují. Na to jsem si nezvykl a proto 4 rulez. a navíc vivat bojový mág na 42 levelu.

0/0
8.3.2011 16:27

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Trojka forever

Ja 4 hraval hodne,ale aby to bylo vubec hratelny ,tak jsme si s kamosem museli udelat vlastni pravidla.Jakoze hrdina muze pouzit jen 2 lektvary oziveni.Protoze jinak to nebyli herosesy ,ale jen bitky hrdinu.

0/0
8.3.2011 17:19

BranMakMorn

Re: Re: Re: Trojka forever

tak to prave nebyla , ja si pamatuju ze sem tma hraval za nekra tim zpusobem ze jsem to hral na vampiry ktere se mi delali za vyhrane boje a ty plivaci slizy  kdyz mas par stovek vampiru kteri se ti soustavne ozivuji tak muzes mit hrdinu skoro jakeho chces :P

ale je pravda ze zase zabit jen s hrdinou lukostrelcem v jednom tahu na dvojstrel 5 cernych draku bylo hrozne imba :P

0/0
9.3.2011 9:14

genchiskan

Re: Re: Trojka forever

nic proti ale 4 byla opravdu nejhorsi dil,a to jsem hral Heroes od jednicky,dvojka byla vyborna a pak i trojka,H5 mne taky dost bavil ale uz to nebylo nejak ono,H6 urcite vyzkousim a tesim se.:-)

0/0
8.3.2011 23:46

Pasterrr

HOMM 4 byla nej

Na hru se těším, mimochodem - za nejlepší díl považuji všemi zavrhovanou IV. Škoda, že se ta spousta inovativních prvků nepřenesla i do následujícího dílu.

0/0
8.3.2011 6:30

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: HOMM 4 byla nej

inovativnich? To myslis ktere presne? Ze hrad byl rozdelen na dve frakce? Ze jsi si mohl vybrat jen jednu jednotku na stejne urovni, takze jsi mel smulu? Nebo myslis tu inovaci, kdy jsou jednotky uplne zbytecne, protoze jedes hru jen se samima hrdinama? Tak to si zahraj Stiny nad rivou ;-)

0/0
8.3.2011 9:09

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: HOMM 4 byla nej

No nevim .Preve ten vyber jednotek nebyl spatnej napad.Ty tomu rikas smula ja tomu rikam taktickej prvek na vic.

0/0
8.3.2011 11:52

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: HOMM 4 byla nej

Okorat v petce to vyresili jeste lip,ze mas na kazdy levelu alternativni vyber a jeho vyberem se ti nezablokuje ten prvni.

0/0
8.3.2011 11:54

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

Opravdu? Mluvim o vyberu z dvou frakci, nevim co na tom je za "takticky prvek" ja tomu rikam "mišmaš"

0/0
8.3.2011 12:24

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

Tak jestli v tom nevidis ,taktickej prvek ,tak ti to opravdu nema cenu vysvetlovat.

0/0
8.3.2011 13:10

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

Ale ,tak muzu to zkusit.Tim,ze si musis vybrat ze 2 jednotek ,ktery maji rozdilny vlastnosti ,tak tim i bude tvoje armada jinak vypadat a bude mit pokazde jiny prednosti a nebo slabiny ,tak to musis promyslet jakym stylem to chces hrat a zaroven musis i brat v potaz to ,ze nevis co si tvuj souper vybere.

0/0
8.3.2011 13:14

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: Re: Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

A proc michas dohromady dve ruzne frakce misto toho aby jsi tedy dal nektere jednotky na stejnou uroven, na co mi pak je nekromacie, kdyz jedu za dably?

0/0
8.3.2011 13:18

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

Ted se nejak nechytam co presne myslis.Ja myslel ,ze mluvis o vyberu jednotek.Kde jsi na jednom levelu mel treba sukuby a nebo hellhoundy a po jejich vyberu se ti jeden zablokoval atd.4 jsou uz aspon dobrych 10 let co jsem je hral,takze si nevybavuju ,ze by michali ruzny strany do hromady.

0/0
8.3.2011 17:23

Petr Tenzor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

Taky netusim co mysli :)

0/0
8.3.2011 21:28

Petr Tenzor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOMM 4 byla nej

Vlastne ted uz mi to doslo.. vadi mu ze byli smichani dablove (inferno) a nekromanti.. nechapu proc mluvil o hradu :) No tohle sice divne bylo, ale co uz. Frakci bylo malo (z nekolika duvodu) a tak mohli inferno bud vynechat nebo ho zakomponovat do nekropolis.

0/0
8.3.2011 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.