Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dragon Age 2 boduje příběhem, ale herně ztrácí

Druhý díl úspěšné hry na hrdiny Dragon Age je výrazně jiný než ten první. Staromódní prvky nahrazuje moderními, ale jako celek nepřesvědčuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

despa

pro me propadak

Tesil jsem se na tuto hru jako velky fanda jednicky, ale vydrzel jsem asi 2 minuty a hru opet odinstaloval.... nejsem fanda stupidni rezby Rv Melo by se to jmenovat spis neco jako Dragon Age Revival nebo tak neco, ale ne Dragon Age II. Opet jen ryzovani na nazvu uspesne hry.

0/0
17.6.2011 0:29

Eclipse_GSX

:)

Tak jsem přes tunu práce přeci jen o pár hodin u hry pokročil. Stěžoval jsem si na HW nevyladěnost. Z ničeho nic, jen tak, bez patchování, ovladačů, změn v systému, se hra rozběhla o poznání svižněji. Jednou jsem ji zapl, a šla jak má, stejně tak ovládání hlasitosti ve Windows ji neshazuje do režimu zobrazení v okně. Asi nějakej šotek, nechápu, jak je to možný;-D

Dialogy jsou pěkně napsaný, děj je chytlavej (není to hype jako jednička, ale o to se mi líbí víc). Postavy jsou rovněž velmi zajímavý a sympatický. Chápu, unikátní osobnosti jako je např. Morrigan se mohli vyrovnat dost těžko, ale v principu jsou ty postavy skvělý. Mnohem lepší než ve Witchhuntu, kterej jsem hrál jako jedinej datadisk k DAO. Občas i pobaví, jako rozhovor mezi Merrill a Aveline na téma Quanari a motýlci;-D Souboje neztratily nic z toho náboje, žádný ulehčení se tu neděje. Pouze kosmetický změny v HUDu, princip je stejnej. Oproti jedničce je tu dost postranních úkolů včetně těch pro vaše parťáky, kde se prakticky vždy dozvíte něco víc o jejich minulosti. Že nemůžete měnit brnění na parťácích pokládám za plus, protože a) jejich výbava je stejně lepší než cokoliv, co najdete, b) jsou pěkně navržený a sedí k nim a za c) aspoň máte víc věcí na prodej, když většina toho, co naleznete, bude stejně stará veteš. A hrozně se mi líbí pasivní schopnost mága zabránit zranění po souboji, takže člověk nemusí tahat po kapsách tunu Injury kitů (na easy a normal snad vůbec žádný, no na nightmare mi u větších bitev společníci umírají dost často a některý souboje zaberou i 15 min.) Takže v tomhle je hra opravdu suprová a nebojí se dělat zvraty, který vám budou proti srsti (konec Deeproads).

Taky je tu pár věci, který jsou dost otravný. Respawn nepřátel, kdy se noví vyrojí doslova ze stropu a hupsnou mezi vaši partu. Na tohle se mi osvědčila jediná taktika. Utýct někam za dveře, kudy musí procházet po jednom, a tam je zmrazit, pokropit sprškou ohnivýho deště, šipek, nechat zkamenět, paralizovat a totálně je převálcovat. Taky je šílený ovládání plošnejch kouzel, kdy není možný se tou oblastí strefit. Podivně poskakuje a ráda se váže k postavám. Můžete ujet myší přes půl monitoru, a ona furt visí na jednom bodě. Taky hromadný označování nerozlišuje tak, jak by mělo a vybrat jen ty, co chcete je někdy problém.

0/0
31.3.2011 11:37

Eclipse_GSX

Re: :)

K těm záporům ještě zmíním trestuhodnej design mimoměstskejch exteriérů. Tím chci říct, že pokud půjdete v 5 různejch lokacích navštívit tu jednu a tu samou jeskyni, bude to pořád ta jedna a ta samá jeskyně, jen budou otevřený jiný dveře, než posledně a ty co byly posledně otevřený, teď otevřít nepůjdou. Takže budete dokola procházet jedno bludiště, jen maličko jinými cestami. Ohromně "vtipný" taky bylo, když jsem šel do jeskyně, kterou jsem prolezl v prvním aktu, a ten samej dungeon byl v aktu 2 po totální rekonstrukci. Chodby úplně jiný, prostě absolutně něco jinýho. Tady autoři odvedli opravdu mizernou práci a je vidět, jak moc hru uspěchali. Zdůrazňuju, že je to jen kosmetická vada a na zábavnosti to moc neubere. Napsání obrovskýho kvanta dialogů asi zabralo hodně času a můžu vám garantovat, že během jednoho dohrání jich uslyšíte snad sotva třetinu. Je pravda, že v jasně danejch momentech, kdy s vámi autoři mají konkrétní záměr, vaše odpovědi nic nezmění na tom, co se stane. Pouze kosmeticky upraví reakce dotyčný osoby, ale to je tak vše. Rozhodně na to ale nespolíhejte, protože není poznat, kdy máte budoucnost jasně danou, a kdy jste si právě zpečetili přístí půlhodinu života urputným bojem na dvakrát;-D Lineárnost tu je, ale to byla i v jedničce;-)

Podle mě je to skvělý pokračování a pokud někomu něco vadí, bude to nejspíš fakt, že od začátku nejste masírováni velkolepými scénami. Vzpomeňte na DAO. Od prvních minuty akce, zmasakrování vaší rodiny a útěk, jeden doják za druhým. Hned po tom následuje svěření neznámý skupiny, kterou jen se naučíte ovládat, už vám ji vezmou. Pak je tu velkolepá bitva jak z Hollywoodskýho Áčkovýho trháku, včetně těch nejvíc cool scén (zabytí Trolla Duncanem);-D Za pár chvil vás zachrání obří orel alá Flemeth, a sdělí vám, že musíte zachránit svět. To se tady prosím nekoná (alespoň zatím tomu nic nenasvědčuje). Teda ten začátek je obdobnej doják, ale ty velkolepý scény scény a pasáž se záchranou světa tu jaksi chybí. Podle mě jedině dobře, to už by nebyla zábava. Já myslím, že je to výborný RPG a místo všetečnýho srovnávání s jedničkou byste si měli víc užívat toho, co nabízí. Není toho málo ;)

0/0
31.3.2011 11:50

Eclipse_GSX

Re: Re: :)

*Nevšímejte si prosím pravopisu. Spadl mi net a psal jsem to na dvakrát, zeditovat to už nemůžu. Např. to "zabytí" je fakt na ránu, jdu si skočit do zdiRv

0/0
31.3.2011 11:53

Kvasi

Podhodnoceno

Z myho pohledu je tady hra hodne podhodnocena, a zvlast ze strany hracu. Na velkejch hernich serverech sbira hodnoceni 9.5/10, 94/100, 9/10, atd. Prave jsem hru po trech dnech dost intenzivniho hrani dohral a musim rict, ze je to jedna z nejlepsich her, co sem kdy hral. Sice ve srovnani s Dragon Age 1 je par veci, ktery se mi hodne nelibej - treba absence vybavovani vedlejsich postav brnenim, a trochu moc naskriptovanejch sekvenci a spawnovani priser vsude okolo. Ale porad je to extremne dobra hra.

Akorat bezny souboje, kdy se na vsech stranach spawnujou dalsi a dalsi nepratele me zacly dost iritovat. Nejaka taktika jde stranou, je to proste jenom o sesilani AOE kouzel doprostred obrazovky, a obcasny zakouzleni healu nebo vypiti lahvicky. A nejvetsi opruz jsou vecny prepadeni ve meste v noci. Porad skoro identicky naskriptovany sekvence, kdy clovek vbehne na urceny misto a najednou ze vsech stran zacnou behat ruzny somraci...

Ale pribeh je tak super, ze clovek uplne zapomene na trochu blbej system souboju. Taky je hodne prijemna dylka hry. V jednu chvili sem myslel, ze mam za

sebou finalni souboj, pricemz nasledovalo jeste cca 10 hodin hrani pri

pleni vsech vedlejsaku. 9/10 bych tomu dal, urcite ne 62/100 coz je aktualni hodnoceni ctenaru :D

0/0
27.3.2011 23:49

skl1

Re: Podhodnoceno

v te hre je spatne, nebo nic extra vsechno, krome pribehu...a i ten je prakticky nalajnovany a nejde ho nijak zvlast menit

Hodnoceni kolem 65 presne odpovida

0/0
28.3.2011 0:19

TT777

Re: Re: Podhodnoceno

ja bych za absenci ceskych titulku dalsich 20 bodu ubral...

0/0
28.3.2011 9:34

M S P

Re: Podhodnoceno

Ale ty jsi tu hru zde zkritizoval taktéž a v podstatě jsi neřekl nic pozitivního. Z tvého příspěvku bych hru hodnotil taky nanejvíš na 50 %....

0/0
30.3.2011 6:50

mollyhana

Porovnání Origins a pokračování

Ubohé pokračování dle mého názoru. Dobrou hrou bych to však stále nazvat mohla, protože Origins mělo přece jenom svou kvalitu. Nezavede vás to do starého RPG. Osobně hry od Bioware vždy patřily k mým nejoblíbenější a tak jen nerada souhlasím s recenzí.

Možná kdyby to nebylo pokračování Dragon Age, tak by to dostalo lepší hodnocení. (Nemůžu křičet, jak je to hrozné, když jsem to sama dohrála třikrát. To by bylo trochu pokrytecké.) Většina hry se přesunula do Scifi stylu. Nemůžu si pomoct, ale rozhodně by se to tam hodilo mnohem více než ve Fantasy. Nakupování, inventář, rozdělování bodů, rozhovory. Mnohdy jsem vážně přemýšlela, zda-li to tvůrci myslí vážně.

„Co se sa*ra stalo s Origins a Gaiderem?“ Čekala jsem něco lepšího. Odpověď na svou otázku neznám a pochybuji, že ji chci znát. Hlavní spisovatel Origins (a dvou knih) podle wikia na téma Dragon Age napsal jenom tři postavy. Fenris, Cassandra a Meredith. Nepsal ani Andrese a Justice, které psal v Awakeningu, dokonce mu i utekla Merril, jež spolu s Dalish Origins stvořil. Dobře, ale neměla bych se tu odvolávat na jména.

Příběh … Příběh je zapeklitá otázka. Ze začátku jsem kroutila hlavou na lyrikou i epikou dohromady. Druhý akt (vrah s liliemi a Arishok) byl sice kratší, ale touhle dobou už jsem si stěžovat nemohla. Jedna věc si svou úroveň udržela, za což jsem byla ráda, protože jsem si vždy myslela, že Origins hraji hlavně kvůli tomuhle. (Chyba: příběh nestačí.) Některé postavy jsou sympatické, nad druhými lze jenom zakroutit hlavou. To už je předem dané u každého z nás. Nakonec jsem si však oblíbila téměř každou postavu, každá měla příběh a každá ho uměla podat.

Odkazy na předchozí postavy jsou chvilkové. Každý z nich mne však potěšil. Pokud bych nesoudila DA2 podle Origins, tak musím říct, že hra má stále co nabídnout. Nic není dokonalé a tak je to i v téhle hře. :-)

0/0
26.3.2011 12:17

bRezak

...

Hodnoceni tu na BW uz hoodne dlouho neberu vazne, neda se podle nej ridit... Kdejaka kravina dostane 90% a DA2 ne ;-O OK, na 90 to mozna neni ale 85 utcite.

0/0
23.3.2011 21:10

UrsusLuin

Re: ...

Obávám se, že tentokráte se tomu číslu dá věřit. ;)

0/0
24.3.2011 1:03

Virgl

Re: Re: ...

To ani zdaleka, už Origins tady byl zoufale podhodnocený...Kdybyste se vykašlali na to, že hra "není" jak jednička, tak byste zjistili, že ten výborný příběh a chytlavé souboje (Dobře, respawn nepřátel je zoufalý) vám nedovolí jen tak přestat hrát. Ano, závislost jako kdysi na BG jsem si na DA II nevypěstoval, za to jsem ale těch 40 hodin odehrál jedním dechem během jednoho týdne...Když nic jiného, tak právě tohle je známka dobré hry. A že tam chybí prvky origins...no Mass Effect dopadl podobně, a autoři slíbili, že ME3 bude hybridem ME1 a ME2. Dost možná to samé čeká i Dragon Age ;-)

0/0
24.3.2011 15:24

Eclipse_GSX

HW nádhera

Že běží hra na zastaralým enginu a její grafika se zdaleka nerovná několik let starejm standardům, to mě netankuje ani v nejmenším. Že ale navíc chce celkem brutální počítač na nějaký slušný detaily, že minimální hw nároky jsou pravdivý jen pokud jste sadomasochista, co chce hrát při 15 fps, to už mě štve maximálně. I ten milionkrát proklínanej Crysis, co se stal na několik let benchmarkem hardwaru, mi běží na střední při 30 fps. DA2? Kolem 20 fps, spíš pod a na nejnižší, rozsáhlost lokací a grafickou podobu srovnávat snad ani nemusím. Ještě, že se prakticky boje neodehrávájí realtime, ale parta se úkoluje. Pak se to dá, ale že by to bylo hezký, to ani omylem. Bravo Bioware. Udělejte mi laskavost. Až příště budete dělat hru, napište dialogy, vymyslete herní principy a pak si dejte roční placenou dovolenou a nechte na hře pracovat někoho, kdo není úplně levej. Protože tak odpornou optimalizaci jsem v životě neviděl, zprasený GTA IV proti tomu vypadá fotorealisticky a framerate je někde úplně jindeRv

0/0
22.3.2011 23:06

Lolinator

Re: HW nádhera

Ja mam

P4 3.4 GHz s HTT , 1.5 Gb DDR1 Ram, a 512mb Nvidia 9600 GT - hra mi bezi bez akychkolvek problemov na strednych detailoch. A aj nahravania trvaju maximalne 5-10 sekund.

Podla mna budes mat skor problem v driveroch - skus updatenut driverre na Graficku kartu, alebo aj Zvukov.

0/0
23.3.2011 8:07

Eclipse_GSX

Re: Re: HW nádhera

Ona už DAO mi šla celkem nanicovatě s přihlídnutím na to, jak technologicky (ne)vyspělá hra to je. To co předvádí DA2 je ale děs. Ovladače zkusím, ale mám pocit, že je to spíš procesorem, protože jsem i nataktoval grafiku a nic. 2x2ghz je nejspíš málo (i když minimum splňuje)...

0/0
23.3.2011 9:38

UrsusLuin

Re: HW nádhera

No, já nevím, ale Intel Core Duo 1,4GHz, ATI 2600, 2 GB DDR a na střední detaily to běhá dost svižně. Začal bych řešit ovladače, protože se ti podle mě hra nechová standardně.

0/0
23.3.2011 17:27

Eclipse_GSX

Re: Re: HW nádhera

To není možný. Core2duo 2 GHz, nV 9500 mgs nataktovaná na úroveň 9600, ramky, že systém neví co s ní a zahlcenýho nic není, vše ostatní běží svižně. Ovladače k dnešku nový, zkoušel jsem jak mobilní tak stolní verzi. Nic. V interiérech to valí 40 fps, v úzkejch ulicích města 25, ale jakmile je vidět trochu do dálky, okamžitě naskočí 15. Na kraji města a v lokacích mimo město je to dost hnus. Když je na scéně mlha, tak klidně 8 fps, to je prostě nechutný. Kdyby vše ostatní neběželo, jak má, tak se nečertim. A detaily jsou ve hře nejnižší, vypadá to jak oslintaný krávě z huby. O dynamickým stínování si můžu nechat zdát (medium). Ještě zkusím Patch 1.01, ale to by se musel stát doslova zázrak, protože jestli ti to valí na výš uvedený sestavě, tak tady by to mělo jet jak namydlenej blesk:-/

0/0
23.3.2011 22:24

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: HW nádhera

Tak nic, počkám na nějakej jinej, co nebude slovy vývojářů "beta". Navíc z googlu ("Opravovat by měl bug s ukládáním her na jednojádrových procesorech, požadavky hry na neexistující mechaniky/disky nebo potíže s namluvenými dialogy, pokud si ve verzi stažené ze Steamu přepnete jazyky.")

Ono se to hrát dá, stejně pořád visím na mezerníku, protože nightmare je v začátcích hry doslova a do písmene noční můrou. Taktika je hezká věc, mnohem horší je, že panákovi dáte příkaz, pak ho jednou trefí šípem a on ten příkaz zapomene. To je těžce stupidní a rákoskou přes prsty tomu, kdo to vymyslel. Člověk kliká jak zběsilej a milionkrát je úkoluje příkazy, který nesplnili, protože je někdo mezi tím praštil po hlavě. Ale co se týče samotný náplně, tak zatím spokojenost. Podle všeho to nebude tak účelně wow jako DAO, ale potenciál to má.

0/0
23.3.2011 22:32

UrsusLuin

Re: Re: Re: HW nádhera

Je fakt, že já to zkoušel zatím jenom na demu, takže nemůžu říct, co dělají ty mlhy a podobné věci, ale tohle je fakt divné. Já mám na tom svém notebooku pocit, že to jede líp než jednička, takže mě to dost překvapuje. Buď si to nerozumí konkrétně s tvojí kartou, nebo fakt nevím. V tomhle ti můžu jenom držet palce, ať to nějaký patch pořeší co nejdřív, protože s tvojí sestavou se vůbec nevidím tomu, že tě to tam nakrklo.

0/0
24.3.2011 1:06

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: HW nádhera

Tak upřímně, ten můj noťas je z dnešního hlediska dost plečka a už nějakou tu chvíli šetřím na novej (chvála bohu konzolím), ale je fakt, že DA2 prostě nemá nárok a nějak zlobí :) Ale tak co by člověk pro hru nestrpěl, když za to stojí:-)

0/0
24.3.2011 10:35

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: HW nádhera

Plečka to je z pohledu Crysis, ale DAII by ti na tom mělo prostě šlapat bez problémů. Mi neříkej, že ta 9600 je o tolik slabší než ati 2600.

0/0
24.3.2011 12:07

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: HW nádhera

ATI 2600 v 3D Mark 06 3177b, moje po nataktování přes 4500 bodů. Takže tady problém skutečně není.

0/0
24.3.2011 13:49

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HW nádhera

Tak Google v tom má jasno. Zatímco i nejdražší nVidie nedokážou hru pustit se vším všudy na plno, ATIny nižší třídy s tím problém nemají. Některý karty hra přitom v testech nevytěžuje pomalu ani na 50 %, takže tu cítím úplatek ze strany AMD, stejně jako to nVidia už párkrát předvedla...

0/0
24.3.2011 15:12

SidneyTM

Můj názor

Tak nevím, já bych DA2 s klidným srdcem dala nějakých 9/10, kromě Mass Effect 2 jsem lepší RPG dlouho nehrála (a věřte, že jsem jich hrála hodně i přes fakt, že jsem holka).

-Co se záporů týče, už budu opakovat to, co tu bylo řečeno. Opakují se pořád stejné lokace. Vážně, 10x za kapitolu v jedné jeskyni je na zabití. Příliš nepřátel. Zabiju jich 10 a objeví se jich dalších 5. A pak zase 10. Navíc ke konci jsou hodně slabí, je to stejně unavující jako zabíjení zplozenců na jednu ránu na konci Origins. Málo rozhodnutí, navíc nemají velký vliv na hru. Maximálně to naštve někoho z party (Rivalry +15), což se za pár minut podaří zase vytáhnout. Není to jako Zaklínač. Málo schopností pro lučeštníka. Posledních 8 levelů jsem musela cpát body do všelijakejch hloupostí, které jsem nikdy nevyužila. Chtělo by to ješt jednu specializaci, třeba podobnou té, co má Varric.

-A teď nějaké klady: Dabing a mimika hlavní psotavy. Nemůžu si pomoct, ale v jedničce moje psotava působila naprosto bezduše. Většina příběhu se odehrává na jednom místě. Na tu si tu všichni stěžujou, ale mně to vyhovuje, aspoň se nemusim štvát s žádným dlouhým loadingem a náhodném přepadnutí. Už tak narazim všude na dost nepřátel. Příběh. K tomu nemám co dodat. Postavy. "Parta" je mnohem lepší než ta z jedničky. Navíc žádná není černobílá, jako tomu bylo třeba v BG. A dialogy, co mají mezi sebou, jsou někdy opravdu skvělý. Vedlejší úkoly nejsou nudné. Třeba vedlejší úkoly v ME 1 mě totálně ubíjely. Romance. Teď se probudila ta moje dívčí část. Jak je Fenris kouzelný, to tu rozebírat nebudu. ^^ Systém dialogů. Je to mnohem lepší, než opakovat věty, které jsou napsáný. Navíc v prostřední možnosti jsou někdy schovány opravdové perly. Má hezký obal. Navíc krabička má ten standardní obal, který se krásně vejde do poličky. Ale to je hodně velká prkotina, já vím. :D Fade. je tam sice jen jednou, ale já ho prostě miluju. Změna vzhledu elfů a quanarijců. Grafika, hudba, a tak dále.

0/0
22.3.2011 19:57

SidneyTM

Re: Můj názor

A omlouvám se, že je to nepřehledné, musela jsem to smrsknout, aby to sem šlo vložit.

0/0
22.3.2011 19:58

Virgl

Re: Můj názor

R^

Naprostý souhlas, oproti Origins je to odklon od "old schooll" rpg, ale stále je to jedno z nejlepších rpg spolu s ME 2, Příběh je dokonce ještě mnohem lepší než v jedničce, jak kvůli dialogům, které jsou mnohem poutavější, tak kvůli faktu, že nejste hrdina, co zachraňuje svět, a nic není černobílé...;-)

Celkově bych hře, mimo to co jste vypsala, asi vytknul málo nequestových rozhovorů, i v partě samotné je jich docela málo, pak inventář a celkově interface, který autoři zjednodušili až příliš a v neposlední řadě občasnou nevyváženost. Hrál jsem na Hard/Nightmare a musím říct, že jsem občas měl problémy, protože za 1) Respawn nepřátel je vyřešený naprosto neprakticky. 2) Zatímco Warrior vám bez potíží vybije partu slabších nepřátel, a není z hlediska dmg moc použitelný proti Elite/Bossům,u melee rogue je to přesně naopak. V kombinaci se spellama není problém dát jedním skillem za 13000+, ale jakmile jde po něm víc nepřátel, a každá rána ho vyvede z rovnováhy, tak si ani neškrtnete (Fortitude je ovlivňováno silou, kterou Rogue nevyužije). 3) AOE spelly od démonů (Arcane Terror?) vám během několika sekund vybijou celou partu, což mi přijde dost přehnané.

No a ještě jednu výtku, a to vůči ranged enemies. Zatímco od nepřítele s mečem stačí odběhnout, a on vás logicky mine a promáchne, šípy a některá kouzla vás "následují" ať se hnete kamkoliv...To pro mě byl obrovský problém např. Při souboji s High Dragonem, když ze skály chrlil ohnivé koule a nebyla možnost se tomu ubránit...Tank to vydrží, ale když si vybral rogunu, 2 firebally a byla dole...:-/

No...nejste jediná, kdo se rozepsal ;-) ;-D

0/0
23.3.2011 16:21

SidneyTM

Re: Re: Můj názor

Naprostý souhlas ve všem, na to jsem včera už nějak zapomněla.

Osobně si na Nightmare si absolutně netroufám, jsem ráda, že v rámci možností zvládám hrát na Hard. ;)

0/0
23.3.2011 17:23

Virgl

Re: Re: Re: Můj názor

Já obvykle také ne, ale když jsem projel ME 2 na Insane, tak mě to nějak zlákalo...bylo to ale hra typu Quick load, quick load, quick load, mám sice už něco nahrané, ale že bych to nějak zvládal, to se říct nedá ;-D

Btw taky se vám podařilo naboostit tanka tak, že byl sám schopný vybít celý zbytek vaší party? Já jsem si při jednom questu (Tuším Night Terrors?) vzal Aveline, a ona se po rozhovorem s jedním démonem "otočila" proti mě...a samotinká mě během půl minuty rozsekala všechny ostatní, to jsem jenom zíral ;-D Hold critical hit, stun a knockdown immunity + spousta resistancí tam udělá své... ;-)

0/0
23.3.2011 18:45

SidneyTM

Re: Re: Re: Re: Můj názor

Mně se tohle stalo s Fenrisem. ;) Měla jsem v partě ještě Isabelu a Anderse a jelikož jsem o Isabelu během úkolu taky přišla, Fenris mě roztrhal na kusy jednou ranou. ;) Až když jsem to udělala obráceně a podrazil mě nejdřív Fenris a až pak Isabela, šlo to. ;)

0/0
23.3.2011 19:34

SidneyTM

Re: Můj názor

Ach, také se omlouvám za překlepy. Už jsem to po sobě nečetla a teď se trochu stydím. Takže až tu bude nějaký troll cítit hlad, ať se krmí někde jinde. ;)

0/0
23.3.2011 17:12

George63

co pořád máte s těmi příběhy?

Já osobně na takzvané příběhy z vysoka kašlu. Dialogy se snažím přeskakovat, zdržují ukrutně. A hry, kde pořád musím vybírat z několika odpovědí jsou tím pádem pro mne Ukrutně nudné. Příběh si chci vytvářet sám, například ve wowku. Jeden den chci sbírat kytičky, tak jdu na palouk a sbírám kytičky, druhý den chci jen chytat ryby, tak jdu chytat ryby, a ne, že se ke mně připojí nějaká vyvinutá buchta a pořád rychle pojď a jdeme za nějakým maníkem a s ním si budeme vykládat a klábosit a diskutovat o tom jak nás král, bratr, matka, strýček podvedli a musíme je killnout ;-O ... proboha ne, jděte k šípku. Všechny současné hry jsou tak stejné! Honba za lepší grafikou a .. příběhem, není pro mne to hlavní, co hledám. Mám rád volnost pohybu a ne jednu dvě linky, které nelze překročit a především svobodu rozhodování, co, kdy, kde budu dělat, jak v životě tak ve hrách. Takže až potkáte ve hře polonahou buchtu s hlubokým výstřihem a s dokonalou mimikou ve tváři a navíc bude mít v ruce nějakou ukrutnou bazuku, tak vězte, že to je pěknej škvár. Zlatý ZX Spectrum!

0/0
22.3.2011 0:14

KyleBroflovski

Re: co pořád máte s těmi příběhy?

Tak co děláš na diskuzi DA2 ty trubko?? To je jak kdybych tvrdil, že nesnáším závodní hry a šel pičovat někam na fórum o Gran Turismu...

Možnosti:

1) Jsi jenom trapný provokatér. Pokud ano, pak jsi přišel pozdě, zuřivá diskuze k DA2 je již u konce a moc lidí už tady na tebe reagovat nebude;-)

2) Myslíš to vážně. V tom případě si jdi onanovat nad Oblivionem a nehraj hry, které tě odpuzují už svým konceptem - těžko je pak budeš hodnotit objektivně;-)

Adios!

0/0
22.3.2011 0:22

LadyOmegaRed

Re: co pořád máte s těmi příběhy?

:))) Nemuzu si pomoct, ale tohle je ten nejabsurdnejsi koment, ktery tu lze snad najit. Proc se tak zbytecne rozcilujes u recenze na hru, ktera te ani nebavi a uz z principu je uplne jina, nez to, co hledas? To je jako kdybych se ja rozcilovala u recenze na Need For Speed, ze jsou tam samy auta a nedaj se tam chytat ryby. Kdyz te bavi wowko, tak hraj wowko a nestezuj si na single player RPG hry kriste.

0/0
22.3.2011 0:25

Jeffy

Re: co pořád máte s těmi příběhy?

Nemá cenu vůbec diskutovat...

p.s. Carmacku nejseš to ty?

0/0
22.3.2011 14:17

RayPall

Re: co pořád máte s těmi příběhy?

Nevím no...každý má jiný názor. Já mám příběhy naopak rád. Bez příběhu ta hra padá do rutiny. Sbíráš kytky, lovíš ryby, grinduješ expy a farmíš goldy a nový věci...a bez jakýkoli linky, která by tomu dávala logiku.

Třeba Mass Effect trilogie má tak propracovanej příběh včetně světa a psychologie postav, že je to opravdu spíš interaktivní film než hra. Navíc když nemáš příběh, nemáš žádný napětí. Jak to dopadne, umře můj hrdina, proč záporák dělá to, co dělá? Nebo Baldur's Gate, skvělé RPG s jak jinak než parádním příběhem.

Bez příběhu se dneska už neobejdeš. A srovnávat MMORPG s klasickými RPG a jinými hrami z hlediska příběhu, to je fakt mimo mísu. V MMORPG nemůže být příběh už z principu, kdežto singleplayerovky se bez něj neobejdou. Jinak by totiž šlo jen o tupé střílení/rubání ve stylu Unreal Tournament (nic proti UT, na odreagování skvělá hra!!!).

Ale to je názor proti názoru x) Nehodlám vyvracet tvůj ani tlačit svůj x)

0/0
22.3.2011 22:17

crespi

hodnotenie

Presiel som za poslednych 15 rokov vela hier. Dragon Age 2 sa mi zda byt vydarena hra. Je pravda ze system subojov je slaby (v porovnani napr. s drakensangom), ale celkovo viem dat s cistym svedomim tejto hre 85%

0/0
20.3.2011 0:36

Lolinator

Re: hodnotenie

Ja by som tiez dal medzi 85-90.

*Zle veci na hre su : *Lokacie sa opakuju (podobne ako vo Witcherovy - [3 krypty uplne rovnake]  a do istej miery aj v Hellgate:london) * Elfovia vyzeraju katastrofalne * Chybaju trpazlicky a Qunary zeny * O dost kratsie ako prvy diel (DA:O my trval okolo 60-65 hodiny, cely tyzden som ho hral, DA2 asi 33-35 hodin, tak na 3-4 dni)

*Ale pozitivne su : * Vynikajuci boj, nove schopnosti specializacie, *Rozdelenie predmetov , novy vzyor brnenii,  vlastne brnenia spolocnikov, moznos skryt helmu

*Grafika a styl, hudba, aj hlasy (voice acting) - ja som hral za zenu, a znela perfektne

* Pribeh - asi najlepsia cast hry, je podstatne emocionalnejsi a  daleko lepsi oproti prvemu dielu, * Postavy - daleko lepsie oproti prvemu dielu, jednoznacne najlepsia bola Isabela, ale aj Varic a Anders su super.

0/0
21.3.2011 8:16

crespi

Re: Re: hodnotenie

aj v Baldurs Gate sa lokacie opakovali. Aj v TES a Falloute sa lokacie opakovali, aj v ...

to len tak okrajovo :-)

0/0
21.3.2011 17:02

Virgl

Re: Re: Re: hodnotenie

No ano, ale ne tak okatě jako v DA 2, a

1) Nestalo se ti, že tři domy, které po sobě projdeš vypadají naprosto stejně, jen mají zablokované jiné dveře. byl tam rozdíl alespoň v uspořádání nábytku apod.

2) Ve falloutu i TES jsi nebyl neustále na jednom místě, v jednom jediném městě, odkud v DA 2 prakticky nemůžeš odejít.

0/0
22.3.2011 15:58

Virgl

Re: Re: hodnotenie

Mi s DLC hra zabrala 43 hodin...Kratší to je, pravda, DA: Origins mi zabralo kolem 66.

Jinak z mého pohledu:

Zápory: Neustále stejné prostředí (Kirkwall) a opakující se jednotlivé lokace - stejný interiér domů, kobek, jeskyní...Nepřátel je jako nasraných, což dává velkou výhodu warriorům, ale znehodnocuje to melee rogunu...Navíc, když chcete projít město a 3x na vás někdo zaútočí v každé čtvrti, tak...Méně, ale silnějších nepřátel, které nezmasakruješ během tří sekund by neuškodilo. Spawnování nepřátel - to je občas vyloženě trapné, autoři v rámci "ztížení" hry rozhodli, že se budou nepřátelé objevovat z čistajasna, jako by spadli z nebe, nejlépe v místech, kde máš svoje mágy/lučištníky, aby tě donutili použít různorodé taktiky...celkově to je spíše na obtíž. Konec hry - místo konečně slušného těžkého souboje vytvořili autoři frašku, nad kterou jsem jen vyrtěl hlavou (Bojoval jsem proti templářům). A v neposlední řadě zjednodušení hry, někde to prospělo - spelly a skilly, specializace jsou udělány výborně. Naopak interface, inventář a hlavně systém brnění společníků mě vážně zarazily...oproti DA:O slabé. Dále pak značně ubylo rozhovorů, což je velká škoda, hlavně s většinou společníků si žádný citový vztah nevytvoříte - sebastian, Merill, Fenris a v celé partě máte pouze jednoho mága schopného uzdravovat (Pokud vám teda nezůstane Bethany).

Pozitiva: No tak největší změnou je soubojvý systém, který je nyní hybridem statistikového a dynamického boje, což je určitě zlepšení, jediné co mi vadí je, že zatímco od melee protivníků můžete utéct a oni promáchnou a netrefí vás, šípy a šipky vás budou "pronásledovat" ať už zahnete kamkoliv...to byl velký problém například u souboje s High Dragonem, tam jsem měl co dělat, když mi ten drak targetnul rogunu a nedalo se těm jeho spellům nijak vyhnout a každý způsobil zranění za 40 - 50% HP. Pak samozřejmě dabing, ten v jedničce oproti mass effectu hodně chyběl, celkově interakce jsou dost časté a promyšlené...voice acting taky super, hrál jsem za ženu...Příběh, lepší než v jedničce hlavně kvůli dabingu, ale taky proto, že konečně nejste "poslední možnost na záchranu světa". Recenzent tady na bonuswebu to připsal k záporu s tím, že to hře ubírá na epičnosti...já myslím, že jí to zase hodně přidává na reálnosti. Grafika, hudba, questy, vedlejší postavy, u companionů Varric + Anders, to je všechno odvedené na jedničku...No to jsem se zase rozepsal.

Moje Hodnocení - 85%

0/0
22.3.2011 16:15

.:palič

Á

další díl interaktivní telenovely od té firmy, co kdysi dělala dobré rpg hry.

0/0
19.3.2011 13:28

assassinx

Re: Á

souhlasim;-(

0/0
22.3.2011 6:25

sir.cheese

omg? wtf?

jak můžete týhle hře dát o !!15%!! menší hodnocení než debilní odreagovačce jako je konkrétně Bulletstorm?!?!? tohle má aspoň tisíckrát lepší a dospělelší příběh!!! nevim, ale mě nebaví hrát nesmyslnou hru, kde se nedělá nic jinýho než že se pořád jenom střílí a střílí... teda né víc než tak 30 minut... a to už vůbec nemluvim o čtenářským hodnocení... to ste tak blbý, že neumíte anglicky??? nebo vás nebaví číst??? já se do týhle herní série zamiloval hlavně proto, že to mělo dospělej příběh... ale to je vaše hodnocení... pro mě to je pořád nejlepší a srdcová hra (a to jak 1 tak 2)...

0/0
18.3.2011 23:13

UrsusLuin

Re: omg? wtf?

Zkus něco staršího, ať víš, co je to "dospěláckej" příběh. ;)

0/0
19.3.2011 9:03

Jeffy

Re: Re: omg? wtf?

No podle toho jak definuješ "dospělácký" příběh, pro mě je to "nečernobílost" postav a příběhu. SPOILERY např. celá linka templáři vs mágové je toho názorným příkladem - dokážete vidět pointu obou stran a ani jedna není nutně "zlá". Obě strany přinucené jednat a jsou dotlačené k extrémním činům. To samé linka s Arishokem a mnohé vedlejší questy.

0/0
19.3.2011 10:57

KyleBroflovski

Re: Re: omg? wtf?

Dospěláckej příběh je totální kokotika, nic takového neexistuje.

0/0
19.3.2011 11:51

UrsusLuin

Re: Re: Re: omg? wtf?

Proto taky ty uvozovky.

0/0
19.3.2011 12:26

Mankind

Re: omg? wtf?

Mozna proto ze jde o naprosto odlisne zanry?:-)

0/0
19.3.2011 21:52

vhelsing

No co to hraju po druhy....

Tak jsem cim dal vic nastvanejsi....Ano pribeh je supr....to se Bioware povedlo...neni to zadny happily ever after.Ale akce ma sve pozitivni a negativni reakce...Co se tyce clenu skupiny...Tohle je muj osobni pohled - nemam k tem postavam takovy vztah jako jsem mel v DA:O...Proste jsou mi kolikrat ukradeni...Jedine vyjimky je Hawkova sestra a Merril...Bohuzel zjistuju,ze dost moznosti,ktere hra nabizi jsou spise jen pseudo moznosti,protoze vas stejne nasilne zavedou ke stejnemu zaveru....takze kolikrat odpovedi at uz mile,nebo sarkasticke,nebo zle...je to uplne jedno....

System souboje je hodne podobny jednicce,jen proste vice "hollywoodsky"...Jsem rad,ze magove jsou konecne bojujici a ne jen lidi opirajici se o hole...proste jsou zivejsi..na druhou stranu war s obouruckou me silne pripomina asijsky hack&slash...ted zkousim rogunu a je to zajimavejsi...

Jak nekteri pisou o volnosti...volnost v tomhle typu RPG nebyla nikdy...vse bylo v koridorech...pokud clovek chce volnost,tak at si zahraje TES nebo starej Ghotic....

Mesto je takove jake je...postaveno otroky,proto i na me pusobi pesimisticky...coz je tak jak ja citim... :) Jen je bohuzel celkem mrtve...paradoxne zivot zacina v noci v podobe utocicich banditu a v dobe vyvrcholeni hlavnich linii pribehu...

Tuhle hru neodsuzuju...ma sve kouzlo a poprve jsem se bavil...po druhe uz jsem spise opareny, tim jak zkousim jine moznosti a casto me ta hra vnuti to stejne co poprve...jen trosku poupravene...Ale prvnimu dilu rozhodne se nevyrovna...Spis bych ho srovnaval kvalitativne k Awakeningu...Je proste poznat...ze Bioware na prvnim dile delal 2 roky...zatim co druhy dil vysel po roce...s tim,ze tym pracoval na ruznych DLC a datadisku...Ac castecne spokojen, tak u me bohuzel Bioware timto titulem ztratil statut studia od ktereho jsem si do ted koupil hru bez vahani....Recenze typu 10/10 ci 100/100...rozhodne neverohodne...protoze kvalita rozhodne tomuto hodnoceni nedosahuje...realisticke je 6/10...je to proste na dnesni pomery lepsi prumer...

0/0
17.3.2011 16:14

vhelsing

Re: No co to hraju po druhy....

Je to muj subjektivni nazor :) Tech penez nelituju...jen proste me dost veci zklamalo...holt kazdej jsme nejakej a kazdy ocekaval od te hry neco jineho :) Nekomu to dalo vic,nekomu mene...

V dnesni dobe muzeme byt radi za neco takoveho....

Ale castecne se nesmime divit....kdyz jsem cetl na bioware forech reakce po vydani DA:O,ze to dost lidi nedavalo..obtiznost a dalsich x veci...tak proste Bioware castecne poslech hrace...Jestli udelal chybu ci ne..to at si clovek rozhodne sam...Ja jsem osobne clovek odkojen starsimi tituly,kde clovek musel kolikrat casto zapojit mozkove zavity...

0/0
17.3.2011 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.