Diskuse k článku

Tenisová hra Top Spin 4 pochází z české dílny

Tenis je populární sport. O to je podezřelejší, že kvalitních simulátorů vychází tak strašně málo. Naštěstí tu máme alespoň malou náplast v podobě Top Spin 4 od českých vývojářů z 2K Czech, tedy studia, které stojí za kontroverzní hrou Mafia 2.

Upozornění

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

checo_chiCo_17

díky za recenzi

Chtěl bych poděkovat za báječnou recenzi! Ne ale od toho blazna z BW, ale od UrsuseLuina tady v diskusi! Paradni. Hral jsem zatim jenom demo ale uz z nej mi to prislo jako nejlepsi tenis, co jsem kdy hral (krome toho v realu, ktery jsem hral zavodne)... Ted mam novy golfovy Masters, ale tak za mesic/dva, nez vyjde nova nhlka, tak do nej urcite pujdu... Jeste jednou diky za ty postrehy! R^

0/0
7.4.2011 16:03

Cofola

Re: díky za recenzi

Nezbývá než se připojit, recenze je bohužel mimo mísu. Už jsem překonal krizi přechodu z normalu na hard, začínám vyhrávat první zápasy a nemůžu se od toho odtrhnout. Super hra.

0/0
7.4.2011 17:17

UrsusLuin

stopa míčku

Mimochodem můžete někdo potvrdit, že na PS3 nenechává míček stopu na antuce? Na Xboxu totiž ta stopa po míčku je.

0/0
4.4.2011 15:06

BaldrusAG

Re: stopa míčku

Stopa po micu na PS 3 JE .. Pokud nekdo tvrdi ze ne tak keca..

0/0
5.4.2011 17:02

Oguh767

Recenzent hrál asi jinou hru

Nehrál ten člověk omylem jinou hru ?? Já mám teda Top Spin 4 chvilku, ale už po pár zápasech přešel do krve a je to nádhera ! žádná hardcore frustrace ale ani bezbřehost Virtua Tennisu, který nudí po pár minutách, neb je uplně nereálný. Tohle je dle mého gusta, makat se musí, ale neni to nehratelné. Pobavila mě ta zmínka o dešti. V dešti se tenis hraje báječně, ne ? :) Slabá grafika ? NO nevim.... mě se to líbí. Pravda, série NBA 2Kx má možná trochu lepší, ale i tak to jde. Výborná hra !

0/0
4.4.2011 13:41

UrsusLuin

můj pohled na věc

Recenze docela divná, řekl bych. Teda s prominutím, ale nedá mi to, takže uvedu i vlastní postřehy.

Vezmeme to popořadě (a hned na startu přeskočíme onu blbost s 2k a Mafií), takže bez licencí? - když se podíváme na hráče. Je pro mě naprosto šokující, proč někdo na začátku prohlásil, že 25 hráčů je hrozně málo a ostatní to musí "taky zmínit". Když už chci tohle kritizovat, bylo by dobré o tom něco vědět a uvést například to, že 25 hráčů není na první pohled velké číslo, ale na druhou stranu je to nejvíce tenistů z posledních let (žádný Virtua Tennis, Top Spin ani Grand Slam Tennis neměli víc). Víc tenistů má snad jenom ATP Tour Championship Tennis z roku 1994, který jich měl 40. Taky by bylo dobré zmínit, že tento počet je daní za to, že tenisté opravdu mají své styly a charakteristické pohyby, takže kdo zná tuhle špičku, tak je podle pohybů i stylů hry pozná. Ať už jde o Federerův způsob jednoručného backhendu nebo o Nadalův postoj při podání.

Stejně tak absence Wimbledonu není až tak překvapující, protože s tímhle turnajem jsou licenční problémy. Objevil se tak snad jenom v Top Spin 2 a s velkou slávou v Grand Slam Tennis. Místo něj je tam turnaj v Dublinu, což je standardní nahrazovátku v Top Spin sérii, takže zůstáváme při starém.

0/0
4.4.2011 9:30

UrsusLuin

Re: můj pohled na věc

Ještě jsem vynechal nesolidní nabídku. Popravdě, co jiného než exhibici, kariéru, párty mód pro hru s přáteli, tenisová akademie a multiplayer byste chtěli? Je to opravdu zoufale málo? Autor má pocit, že mu tam něco chybí. To je hezké, ale aniž by pojmenoval, co tam chybí, si tenhle pocit může narvat tak akorát do... Opravdu takhle si nepředstavuju kritiku - proč tam není zmíněno, co jiného by tam ještě mělo být? Měl by mít hráč možnost se na turnaje dostat vlastním autem po vzoru Test Drive Unlimited? Nebo by tam měl být ještě kondiční trénink hráče připomínající EA Active? Netuším. Jestli tam někomu chybí "zábavné" minihry v podobě boření kuželek ve Virtua Tennis, dovolím si připomenout, že tady se sekl o jednu hru. Top Spin chtěl vždycky být víc simulací než arkádou, takže tohle tady chybí zcela oprávněně a já jsem za to rád. Naopak mě mrzelo, že trénink v Top Spin 3 na DS probíhal formou takových miniher.

Ovládání - ano, chce to si zvyknout, ale nutno podotknout, že celkově je zvládnutí hráče jednodušší než v případě Top Spinu 3, takže pokud vám Top Spin 3 na normal nedělal problémy a na hard jste ho občas vyhráli, pak si dejte dva zápasy na normal na rozkoukání a následně přepněte na hard. Budete mít pocit, že v setu rozhoduje jeden break, prolamovat podání nebude úplně jednoduché. V kariéře, jakmile se trochu rozehrajete, ale budete i na hard vyhrávat 6:2, 6:3, takže pokud chcete výzvu, čeká vás ještě very hard, který už opravdu prověří vaše schopnosti (to je změna proti demu, protože kromě easy, normal a hard, které jste našli v demu, se objevily ještě very easy a very hard. S tím, že very hard mám pocit, že odpovídá hard v demu nový hard je něco na půli cesty mezi normal a hard).

0/0
4.4.2011 9:30

UrsusLuin

Re: Re: můj pohled na věc

Samozřejmě, že pokud jde o atmosféru, tak je to hodně diskutabilní, pokud jste fotbalový fanoušek zvyklý na řvoucí kotel, pak vám připadat divná, protože během zápasu se mlčí (no jo, ono to tak v tenise ale bývá). Atmosféra, alespoň ta tenisová, je naopak velmi dobrá. Diváci mlčí, ale neudrží se a při opravdu povedených kouscích nebo při šíleném doběhu jich pár začne tleskat, občas někdo něco zařve směrem k hráčům ve chvíli, když už je úplné ticho (takové to známé "Love you Nadal" a podobně). Taky v případě důležitého míče (zejména odvrácení breaku) odměňují vzrušenějším ševelem než jindy. Hra v případě, že výměna byla povedená, sám nahodí replay, jinak ho lze vyvolat čtverečkem/Y (PS3/xbox). Svému hráči můžete navolit, jestli má hekat a kdy nebo jak moc má projevovat emoce. Oproti minulým dílům chybí možnost přehrát nějakou animaci na zmáčknutí tlačítka. Mimochodem u hekání se ještě zastavím. Osobně ho v tenise nemusím, ale s povděkem kvituju to, že si tvůrci dali tu práci a tenisté hekají, kde mají. Někteří hekají při silném úderu, jiní nikdy, jiní jen když už toho mají plné tenisky. To se projeví zejména u bab, kde opravdu Williamsová heká při každém úderu tím svým dlouhým ughhhh, které řve půl minuty po odehrání míče. :) Takže opět něco, co atmosféru hezky nakopává. Co trošku vadí, je to, že když vám začne docházet stamina, což z počátku bude půlka zápasu, tak hráči mají tendenci si vyčerpaně sedat na kurt. To je docela neobvyklé, uvítal bych tam popadání dechu v předpoklonu nebo něco jiného. Pořád si sedat, je divné, protože to se obvykle prostě nedělá.

0/0
4.4.2011 9:31

UrsusLuin

Re: Re: Re: můj pohled na věc

Co vyloženě nadchne, je grafika. Tady absolutně nejde souhlasit s autorem. Ano, do zápasu vám nezaprší (na rozdíl od aut to ale nevadí, tenis se přece v dešti nehraje), sluníčko podle stínů opravdu svítí většinu času stejně. Že by mi to u tenisu vadilo, se ale říct nedá. Zvláště proto, že tento fakt se vám odráží v pozici toho stínu, jinak v ničem. Samozřejmostí jsou stopu na antuce, kurty jsou udělány poctivě. Trošku zamrzí třeba fakt, že na nějakém tréninkovém jsem potkal 3 ty hrabla (jak se sakra jmenují?) na úpravu kurtu a všechny tři tam měly stejný model, jen jinak pootočený, ale to jsou prkotiny, kterých si téměř nevšimnete. Diváci, pokud už na ně náhodou uvidíte, jsou opravdu poněkud lacinější (jsou 3D, ale samozřejmě nic moc). Nejvíc na divácích vadí to, že mají tendenci dělat stejné pohyby v jeden okamžik, takže vám půlka tribuny v jednu chvíli zalomí rukama a podobně. Co naproti tomu vyloženě nachne, jsou animace hráčů. Jsou plynulé, neškubou se jako dřív. Nestává se, že přehodíte páčku na druhou stranu a tenista pohotově reaguje, napřed musí dodělat svůj pohyb, který měl v plánu. Toho jsem se hodně bál, protože jsem čekal, že tak přestanou být ovladatelní, ale opak je pravdou, reagují velmi pěkně, ale v rámci toho, že máte pocit, že na ně působí nějaká setrvačnost a podobně jako v reálu. I obličeje jsou velmi povedené a pokud jde o pot, který je zmíněný v recenzi, tak pokud ho někdo zlomyslně nesmazal z PS3 verze, tak naopak uvidíte postupně špinavá a propocená trička a i obličej a později i ruce se tenistům začnou hezky potit. Bohužel pro fanynky Nadala špatná zpráva - v prostřizích si to tričku nesundá. :)

0/0
4.4.2011 9:31

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: můj pohled na věc

Ještě malé rozvedení té umělé inteligence, která je v recenzi odbytá slovy "skvělá práce". Každý hráč alespoň z těch licencovaných hraje svým vlastním stylem. AI lépe čte hru a předvídá, nemáte ale pocit, že neomylně cheatuje a čte vám směr z ovladače ještě dřív než úder provedete. Hlavně ale a to je potřeba podtrhnout. Snad poprvé nehraje stylem zprava doleva a zleva doprava. Dříve když jste zahráli míč vpravo, mohli jste okamžitě běžet na druhou stranu, protože další return jste ve většině případů dostali na opačný konec kurtu a AI se vás snažila uhnat. Tak na to zapomeňte. Stejně jako v reálném tenise konečně nemá soupeř problém s tím hrát s vámi 3, 4 údery na jedno místo. Pokud má pocit, že mu z toho růžku pořád utíkáte, tak vám to tam bude solid pořád, když tam zůstanete moc okatě, dostanete vítězný úder po lajně. Zkrátka jako v reálu. Hodně to pomáhá atmosféře, protože už nelítáte jako pong od kraje ke kraji, ale musíte trošku přemýšlet nad tím, kam se postavíte a kam zahrajete (je taky konečně docela reálné nachytat soupeře a poslat mu míč do protipohybu, už tak často sami hráči nezůstávají na místě, odkud hráli poslední úder, ale snaží se vracet na střed, aby pokryli i druhou čásrt kurtu).

Bohužel jsem ještě neměl možnost zkusit multiplayer, protože bez trošku otrkání se mi do něj nechce, takže nemůžu posoudit ten, ale od recenzenta bych čekal něco víc než jen konstatování, že je "bezproblémový". Prý tam jsou mezinárodní Top spin žebříčky, pořádané turnaje a podobně. To je věc, která by stála za test a za komentář.

0/0
4.4.2011 9:31

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: můj pohled na věc

Hodnotit recenzi nebudu, ta se mi vážně nelíbila (ani trochu). Je totiž plná podivných výtek (viz výše). Pokud bych měl zhodnotit hru, pak vězte, že 2k vytvořili výbornou tenisovou záležitost, která dobře vypadá a výborně se hraje. Díky 5 stupňům obtížnosti a zjednodušenému způsobu ovládání oproti Top Spin 3 je hra mnohem přístupnější než její starší bráška. Zjednodušení ale není úplně na škodu a nemusíte se bát, že pokud vám rozdělení na normální údery, power údery a sniper údery vyhovovalo, že teď se budete nudit. Ony tam v podstatě stále jsou, ale tentokrát nepotřebujete k jejich aktivaci triggery. Hodnotit tenis je vždycky ošemetné. Pokud k němu nemáte vztah mimo hry (nebaví vás na něj ani koukat při přenosech Davis Cupu), tak vás tahle hra patrně nechá klidnými a nemá cenu se u ní trápit. Pokud ale tenis můžete a je vám líto, že těch herních vychází tak málo, nemáte nad čím váhat. Top Spin 4 je králem svého žánru, který rozhodně bude bavit. Za sebe bych hře dal 85 %, pokud jste milovníky tenisu, případně máte rádi výzvy (on Top Spin 4 i přes ono zjednodušení ovládání je na very hard slušná výzva), tak si minimálně 5 % přičtěte. Jestli máte rádi arkádovější pojetí, vyčkejte, mnohem více radosti vám patrně udělá Virta Tennis 4, který vyjde co nevidět.

(na závěr podotýkám, že s 2k nemám nic společného a neznám nikoho, kdo by měl ;-))

0/0
4.4.2011 9:32

UrsusLuin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: můj pohled na věc

Jo a mimochodem, hra u Cenegy stojí 1399,-. Konzolový standard. V Británii ji pořídíte v tuto chvíli za 850,-, což je docela férové cena.

A ještě poznámka k Wii verzi - pozor na ni. Je sice levnější, ale Wii verze nepodporuje Wii Motion Plus, což nechápu, protože Top Spin 3 podporu téhle perférie měl. Sice tak Wii rozpoznává podle máchání vaše styly úderu, ale zaměřování úderu provádíte pomocí nunchuku. Chcete-li nejlepší tenis na Wii, zůstaňte u Grand Slam Tennisu, který zůstal nepřekonaný.

0/0
4.4.2011 9:40

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: můj pohled na věc

To nevysvetlis. ;) Taky mne zarazi, ze 25 hracu vsem prijde malo - asi by je uspokojil pouze kompletni zebricek ATP. Presne jak pises, mezi tenisy je to hodne velky nadstandard, ale stejne je to spatne, kdyz tam neni aspon stovka pinkalistu. Prijde mi, ze vsichni kritici jsou zajeti v kolejich sportovnich her a kdyz ma FIFA milion fotbalistu a NHL vic jak tisicovku hracu, najednou je petadvacitka tenistu k smichu.

Stejne tak ten Wimbledon - jsou s nim problemy a byl jen v nekolika hrach. PES donedavna nemel licence pomalu zadne a kazdy rocnik presto sbiral devitky. NFS ma zase peska na znacku Ferrari, ale nikdo mu kvuli tomu nesrazi hodnoceni na 6/10 s tim, ze je to skandal.

I ten zbytek nezbyva nez souhlasne odkyvat, tenis je proste komorni sport, hrmici kotel a skandujici divaky bych tam vazne necekal. Snad jen ten komentar mohli pridat - ale co si budeme povidat, tech par veticek mezi vymenami by po chvili stejne kazdy odmacknul, jako se to deje s nehernimi animacemi.

Pobavila ale zminka o divacich v recenzi, ze jsou na urovni ctyri roky stareho NHL. Autor je expert. Kdyz uvazim, ze u tenisu divaky skoro nevidim (zas jen v tech prostrizich) tak je celkem jedno, jestli maji sto nebo tisic polygonu. A potom, grafika NHL se za poslednich cca 5-6 let temer nemeni a tim spis u divaku. Tudiz zadam o opakovani ceremonialu a snizeni hodnoceni u vsech NHL za poslednich 5 let. Protoze maji divaky pod prumerem a k nekoukani - coz si sportovni hra zjevne nemuze dovolit. ;D

0/0
4.4.2011 11:49

BaldrusAG

Re: můj pohled na věc

Moc hezky napsano . Ale jeste k te Kariere .. Ze zacatku je opravdu nuda , ale po te co uz jste na levelu 14 (treba) a date na Hard , tak ty zapasy jsou ve stylu Federer vs Nadal .. Vyrovnany dlouhy paradni vymeny ale s zadnyma bombama ale mate to dost Koukatelny...Treba cloveka zklame , ze je toho malo jako obleceni a vseho.. Coz me osobne taky vadilo .. Takze doufam , ze to 2k napravy tim , ze hodi DLC - bylo dost upozornovano na Berdycha a podobne takze je mozne ze i pridaji hrace.. Doufejme , ale ja jsem spokojeny clovek .. Stejne vsichni hraji nejvic za Fedex , Rafa , Djoker a Agassi tak co si stezovat .. A nekteri se daji vyrobit - del Potro tam ma svuj uces a Nalbandian taky .. To bylo napr. ... Myslim si zi hodnoceni 95/100 je optimalni na sportovni hru a vubec tenisu .. Tak propracovany pohyby , mimiku apod jen tak nenajdete a kdyz vememe hru jako HRU a da se hodnoceni jako vsech her dal bych ji 88/100 .. Pokud dojdou DLC coz asi ano - mate to v menu Online hrani takze proc by to tam asi davali tak je hodnoceni 90%ˇ.. Jednoznacne doporucuji , ale neni to Virtua - Plesk a hodi tam rybicku a uz behem vteriny stoji APOD.. to vubec Je to proste Kvalita bozi :-)

0/0
5.4.2011 17:23

UrsusLuin

Re: Re: můj pohled na věc

Osobně mě lehce mrzí zjednodušené ovládání v porovnání s trojkou. Ale to jsem asi jediný. :) Takže nezbývá než hrát na very hard.

0/0
5.4.2011 17:45

BaldrusAG

Re: Re: Re: můj pohled na věc

Ale tam je problem ze protivnik ti vzdy da slaby servis a to me stve .. Za Novaka je seci servis nevyhoda ale Return je lehky - protoze ti da slabe podani a to staci dat Top Spin a In - side out .. Forehandem a Backhandem zas Flat po lajne a at je to kdo je to - je to vitezny .. Proste Return kdyz neni uplne katastrofalne zahranej ze 75% je to bod .. a to me mrzi :-/ A proto se tesim az si odemknu novou obtiznost ;-D

0/0
5.4.2011 21:02

UrsusLuin