Diskuze

Americká vláda uznala hry za umění

Hráči mohou slavit. Uměním je World of Warcraft, Doom, Halo 2 i Mass Effect 2.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

IamShy.Not_Scared

13. 5. 2011 14:02
Dotace na "umělecké" hry?

Už se těším na LAN párty s kámošema, jako koop bych bral Simulátor Picassa, jako DM bych doporučoval řezání Van Goghova ucha, kdy ucho = frag. Jako adekvátní náhradu za legendární Q3 telefrag bych považoval lehce synchronizovaný skok s rozběhem do zdi poblinkané Warholem. Ve dvou. Pro surreálnější pocit navrhuji místo 3D technologií LSD.

Teď vážně. Kdo hrál Syberii nebo The Longest Journey, nebo nedej bože Kiss: The Psycho Circus ví, že hry mohou být umění. U posledního jmenovaného příkladu ono umění spočívalo ve schopnosti zůstat při hraní i po dohrání normální.

Případné dotace bych uděloval nezávislým vývojářům bez jakékoliv vazby na profesionální společnosti. AAA tituly nejsou tvořeny pro uměleckou hodnotu, ale pro finanční úspěch. Případná umělecká hodnota, poselství či myšlenka oné hry je pak již jen produktem či chete-li úspěchem navíc. Nečekaná třešnička na dortu. Oproti tomu některé indie tituly sešité na koleně partou nadšenců jsou mnohdy opravdu velmi kvalitní, inovativní a jakýsi umělecký přínos mají. Minimálně v tom, že některé zajímavé a inovátorské postupy a mechanismy z těchto her se v lepším případě implementují do těch ždímacích, komerčních. Jak někdo dole správně napsal, nebýt těchto podivínů, nebýt avangardy a okrajových společenských a uměleckých proudů, žili bychom v šedivé sterilní impotentní (bez dvojsmyslu prosím) společnosti.

Není na jednotlivci, který bude stát u krabice s hrou, aby hodnotil umělecký přínos, či dokonce přínos pro společnost jako takový, ale právě na společnosti, jak ji přijme, co si v ní najde a co použije pro své potřeby a potřeby budoucí. Nezajímavé, unylé, trapné, klišoidní a liché věci většinou samy zmizí. Lidstvo možná je stádem tupých ovcí, ale není hloupé. To, co je kvalitní a něco to člověku dá, to většinou přetrvá, nebo si najde svou cestu a způsob, jak přežít a naopak dokonce standartizovat "niveau". Je to způsob přirozené selekce a následné evoluce.

Čili ano, má cenu podporovat lidi s vizemi, ideami a nápady. Jen je potřeba rozlišit, kteří to jsou. A v tom je celý problém. Proto posaďte Molyneuxe, Gilberta, Avellone-ho, Myiamota, Meiera, Nomuru, Pajitnova a spol. do komise, která bude udělovat granty na základě předložených návrhů. Subjektivitu a určování trendu pár jedinci opět vyloučit nelze, nicméně alespoň potencionálně bych viděl přínos v tom, že ony vývojářské a designerské návrhy/projekty mohou ovlivnit naopak tyto zasloužilé dinosaury a skrze ně si "myšlenka" cestu najde.

0 0
možnosti

Astaroth

12. 5. 2011 15:22
Bioshock?

Tak WOW, komiksova vykradacka warhammeru a mangy zaroven, je umeni a Bioshock, po jehoz zahrani by meli "interierovi designeri" a "moderni architekti" v placi spalit sve archivy, modely a koncepty a odejit se venovat delnickym profesim, ne.

0 0
možnosti

lejnok

11. 5. 2011 21:58
socialismus se v USA rozmáhá jako mor

Rv

0 0
možnosti

Jeffy

12. 5. 2011 1:03
Re: socialismus se v USA rozmáhá jako mor

really?

0 0
možnosti

Riker007

11. 5. 2011 19:06
.

No proč ne. Film je taky umění. Ale jako u filmu záleží kus od kusu.

0 0
možnosti

Slayerer

11. 5. 2011 17:21
hm

Některé hry jsou umění stejně jako některé obrazy jsou umění, některé filmy apod., ale osobně jsem proti nenávratným dotacím ze státního rozpočtu, ať je to prohlášeno za umění, fajn, ale nevratné dotace ani omylem a to nejde jen o hry, ale obecně.

Ať je dotace vratná, nebo ať se umělec obtěžuje si na své umění vydělat obyčejnou komercí nebo normální prací a z toho ať si zaplatí to umění, které je sice obrovsky hodnotné pro tu skupinku lidí co se pak plácá po zádech, ale většině lidí řekne opravdu málo. Už takhle se z lidí tahá dost peněz a přerozděluje se na kraviny, neni důvod platit další nesmysly navíc, už takhle je toho dost.

USA se divim, lítaj ve sra*kách, dolar je tak na utírání zadku, FED, IRS ždímou tamní lidi jak jen to jde, a oni chtěji dotovat nějaké "umělecké" hry, hm.

0 0
možnosti

Riker007

11. 5. 2011 19:11
Re: hm

Souhlas. Hry obvzlášť jsou hlavně o komerci, takže neni důvod je nějakým způsobem ještě sponzorovat.

0 0
možnosti

Fun1k

11. 5. 2011 16:35
Konečně...

Ale trvalo jim to docela dlouho.

0 0
možnosti

Foxtrotcz

11. 5. 2011 14:49
Hry = umění

Všechno je umění. Záleží jen na tom jak dobré.

0 0
možnosti

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

11. 5. 2011 12:50
Ad kultura

Třeba takové divadlo se pod kulturu obecně řadí. Světe div se, i u nás se uživí soukromá divadla bez dotací. Dokonce do nich chodí lidé. Proč by se zánikem dotací mělo umění zaniknout nebo strádat? Vždyť by těm schopným jen odpadla konkurence.

0 0
možnosti

skl1

11. 5. 2011 13:29
Re: Ad kultura

Komercne uspesnejsi neznamena kvalitnejsi. Avatar taky vydela vic nez film od Kubricka a presto se jedna o mene kvalitni dilo.

0 0
možnosti

palič;.

11. 5. 2011 12:38
Dotace? NE

Pokud is pan uuuumělec není schopen vydělat, má prostě smůlu.

0 0
možnosti

TT777

11. 5. 2011 12:43
Re: Dotace? NE

R^

0 0
možnosti

Ganimoth

11. 5. 2011 12:03
Umeni? ano!

Tak treba takove Machinarium s klidem za umeni povazuju :).

0 0
možnosti