Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tvůrci Half-Life neplánují nový engine

Společnost Valve, která stojí mimo jiné za sérií Half-Life, podle slov svého šéfa Gabe Newella neplánuje tvorbu dalšího enginu, tedy jakéhosi technologického motoru, který hry pohání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HonyaDj

engine

Kluci, já bych měl poznámku. Jak pro vás, tak pro autora článku (opět, nečekaně). Co je to podle vás nový engine? To je jako, když vezmu název Source a udělám z něj Source 2? Jako když vezmu Unreal engine a dám k němu číslo 3? Vy si fakt myslíte, že nové verze enginů jsou v případě majoritních změn a změny prvního čísla, vždy nové kompletně, od základu? Enginy se vyvíjí ze starších do novějších verzí. Nevidím důvod, proč by Source neměl stačit. Viděli jste HL2? VIděli jste Lost Coast? Viděli jste teď Portal 2? A vidíte ten rozdíl? Je to pořád ten samý engine a přitom jeho vnitřnosti se postupně mění... Valve říká, že budou nadále modifikovat Source engine. To je jako, kdyby Epic Games řekli, že budou nadále modifikovat Unreal engine, což dělají. Nevidím v tom žádnou vědu. ;-):-)

0/0
16.5.2011 16:06

Fun1k

Re: engine

Přesně. Source je engine, který může být updatovatelný dalších 5 let a stále bude stačit.

0/0
16.5.2011 16:45

GlaDOS

Re: engine

Když slyším ve vývojářských komentářích co v každé hře přidají, vůbec nemám důvod chtít nový engine. To si autor myslí, že nový engine znamená lepší hru?

0/0
16.5.2011 19:30

bonuSSweb

Re: engine

To jako by si řek že HL běží na enginu Maria. Nový engine neznamená lepší hru, ale širší možnosti na vytvoření lepšího zážitku ze hry.Engine HL je zastaralý, ale pokud to tvůrců stačí na vytváření her( na jejich vizi o kvalitní hře ) a hráči to tolerují, není důvod přecházet na nový.

0/0
16.5.2011 23:43

HonyaDj

Re: Re: engine

"To jako by si řek že HL běží na enginu Maria". Nevšiml jsem si, že Mario běžel chronologicky na stejném enginu jako pak Half Life. To, cos napsal, je neskutečný blábol.

A jinak díky za reakci, vůbec jsi nepochopil, o čem jsem psal. A už vůbec nic o lepších hrách.

A engine HL je zastaralý kde? V HL1? Nebo v HL2? Hráls Portal 2? Evidentně nehrál... Cos vlastně chtěl tímhle příspěvkem říci k tématu? ;-D

0/0
17.5.2011 2:46

MR.sugar

Re: Re: Re: engine

Valve už vysvětlilo, že jejich prioritou neni špičková grafika alá Crysis. Source ho ale prý dokáže hravě překonat, ale zatím se Valve drží při zemi a snaží se dělat kompromis kvalita/výkon.

Zajímavostí taky je, že Source se původně měl jmenovat GoldSource, tedy nemělo dojít ke změně názvu. GoldSource vznikl, když končil vývoj HL1, tak engine měl dvě složky a to "src" a "GoldSrc", kde byla hotová verze enginu HL1. "Src" složka byla verze, která se po skončení vývoje HL1 začala znovu vyvíjet a vznikl Source engine jak ho známe dnes. Dostatečný důkaz, že stačí engine starý a jen postupně "vyměnit vnitřnosti". Úplně nový engine (jak mnozí hráči hloupě požadují) je jen ztráta peněz a času a to nejen Valve, ale nakonec i nás, hráčů.

0/0
17.5.2011 11:49

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: engine

Super, ale nechápu, proč to píšeš mně, já tyhle věci vím... ;-)

"Dostatečný důkaz, že stačí engine starý a jen postupně "vyměnit vnitřnosti"." = můj předešlý příspěvek. Tady fakt nikdo neví, jak probíhá vývoj softwaru - zde vývoj enginu? Je úplně jedno, jestli se ten engine bude jmenovat Source a mít interní verzování nebo to bude Unreal engine a bude mít verze 1, 2, 3 atd. Ty čísla nic nemění na tom, že U KAŽDÉHO ENGINU, pokud není napsaný naprosto od základu, PROBÍHÁ VÝVOJ VÝMĚNOU VNITŘNOSTÍ. To je případ většiny dnešních enginů. A to, jestli jsou změny uvnitř enginu velké nebo malé, nijak neodráží změna "velké" verze z Unreal 2 na Unreal 3 atd. - příkladem budiž CryEngine 2 vs. CryEngine 3

0/0
17.5.2011 19:06

bonuSSweb

Re: Re: Re: engine

S tím Máriem je nadsázka pokud si to nepochopil.

Nový engin dodává nové funkce co do enginu starého nejde tech. dodat.

A HL engin je zastaralý a už prostě na dnešní dobu nestačí a zatím si stojím je to můj názor a nikoho ho nenutím. Pro majitele noťasů je to jasná volba ;-D

0/0
17.5.2011 13:12

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: engine

Aha... V tom případě tvoje příspěvky, to je jako jít na poštu... ach tak, hahaha, nadsázka, přirovnání o ničem, hahaha, nijak nesouvisí, hahaha... Rv ... Nauč se, co znamená přirovnání a metafora...

"Nový engin dodává nové funkce co do enginu starého nejde tech. dodat." - Prosím? ;-D Pokud něco technicky nevyhovuje, tak se to prostě přepíše. Zatím žádný dnešní engine neměl mezi jednotlivými verzemi takový technologický skok, aby do něj "nešlo něco dodat".

A další věc. HL engine je engine hry Half-Life. Když už se tváříš, že rozumíš věcem, o kterých nic moc nevíš, tak aspoň používej pojmy, které s tím souvisí... Fakt by mě zajímalo, v čem Source engine při vydání Portalu 2 těžce nevyhovuje současnosti. Moc rád si přečtu tvoje odborné hodnocení. Zvlášť zvědavý jsem na hodnocení té "dnešní doby" - když technologie zamrzly s příchodem současné generace konzolí...

P.S. Je super, že máš vlastní názor. Na ten máš právo... Bohužel, když něčemu nerozumíš, těžko si na to můžeš udělat názor, který by měl nějakou cenu... ;-)

0/0
17.5.2011 19:13

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: engine

Portal 2 je interiérovka jak vyšitá, kde je detailů vysloveně poskromnu. Tím, že vypadá dobře bych tu vůbec neargumentoval. Pokud se člověk podívá na technickou vyspělost poslední epizody HL2, nebo na rok a půl starej Left4Dead 2, je vidět, že by potřeboval silně nakopnout. Polygony se šetřilo všude, propracovanost a detailnost okolí je na několik let starým standardu. Chybí mi tu měkký stíny, protože ty v HL2 EP2 vypadají stále velmi ostře a "ploše", však si najdi obrázek. Bumping, plastičnost předmětů - nikde.

http://i.idnes.cz/09/113/org/MIK2f40bc_left4dead2_r04.jpg

Mi to může bejt fuk, já mám slabej počítač a Source na něm stále běží jak namydlenej blesk. Jestli jsou level designéři flákači a nevyužívaj plnně potenciál enginu, nebo jestli na to ten engine zkrátka nestačí, to si jako Přemek Podlaha rozsekni sám. Ale mně výslednej produkt, např. rok a půl starý Left for Dead 2 přijde opravdu dost slabý i vzhledem k době, kdy vyšlo (a že se toho za tu dobu změnilo;-D. Jediná novější hra je snad druhej portal, a ten se odehrává stále v dost sterilním prostředí na to, aby někdo komentoval vyspělost enginu.

A zkus se chvíli nehcovat jako hovado. Vim, že je to pro tebe obtížný, ale s trouchou sebezapření bys to zvládnout mohl. Věř mi, tady na to holku nesbalíš:-P

0/0
18.5.2011 10:07

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: engine

;-D Super příspěvek, ale pořád nějak nechápu, cos mi tím chtěl říct. Napsals dva odstavce, který se NIJAK NETÝKAJÍ toho, co jsem psal. Jestlis to, jako ostatní, nepochopil, tak mi jde o to, jak se upravuje a "zmoderňuje" engine. O nic víc. Co je tak těžkýho pochopit? Portal 2 vypadá dobře, dobře se hraje, je to za poslední dobu konečně zase slušná hra. Jestli jede na Source 2001 nebo Source 2010build256.25.45.whatever, je mi fakt jedno. Moje příspěvky nebyly nic víc, než odpověď na bláboly o tom, jak je potřeba udělat Source 2, aniž by si někdo uvědomil, že ta dvojka je akorát číslo a nemusí znamenat vůbec nic vzhledem k vývoji enginu. Můžu přepsat renderovací jádro a pořád to bude Source. Ostatně během toho, co Valve tenhle engine používá, se tak už stalo, tak kde je problém?

Ad holky - takovýhle narážky by sis zrovna ty, kterej sem chodí alespoň věcně diskutovat,  mohl odpustit ;-). Jestli tím chceš sbalit tu holku, kterou vnucuješ mně, tak věř, že ani na to neskočí... :-P

P.S. Ano, Left4Dead2 je hodně slabý. Oproti jedničce nuda. Lituju toho, že jsem jí koupil... A subjektivně vypadá snad hůř než HL:EP2

0/0
18.5.2011 15:55

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: engine

"zmoderňuje" - pardon za takový paskvil ... samozřejmě "modernizuje"

0/0
18.5.2011 15:55

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: engine

"Nevidím důvod, proč by Source neměl stačit."

Pokud dojde k nějakýmu opravdu většímu zásahu do enginu, označuje se běžně za engine novej, ať už přímo, nebo nepřímo (změna názvu, číslovka). Viz Far Cry a Far Cry 2 běžícím na Dunia enginu, obsahujícím jen minimální část předchůdce od Cryteku. Tenkrát se vývojáři dušovali něco kolem 6 procent, pokud mě paměť neklame. Nebo Morrowind a Oblivionský Gamebryo vycházející z předchozí generace. Tak se o tom píše běžně na herních portálech. A teď konečně k věci. Když se podívám na hry od Valve, tak si myslím, že je na místě dožadovat se něčeho novýho. Tohle pár efektů nezaplácne, opravdu je pro udržení kroku s konkurencí nutný přitlačit především na počet polygonů. Modely některejch předmětů jsou dost slabý a jejich počet na scéně je nejspíš omezen, protože je často "nepochopitelně" nízkej. Stínování si rovněž zaslouží upgrade, mluvil jsem o bumpingu. Zkrátka a dobře se mi nelíbí, jak se někdo vymlouvá na hratelnost (nintendo na tom už pár let stojí) a okázale odmítá investovat čas a peníze do novejch technologií. Jako kdyby obě složky nešly zkloubit. Takže k reakci na tvůj původní příspěvek - podle mě je zapotřebí "novej engine", nebo jeho nová generace. Je mi fuk, jak si to kdo pojmenuje, ale uvítal bych citelnou změnu k lepšímu. Ono by mě aspoň něco donutilo k upgradu hw.

Ne, narážky si neodpustím, dokud budeš ostatní zesměšňovat a dělat z nich debily. Sorry, ale člověk, co je schopnej dát dokupy smysluplnnou větu tohle snad nemá zapotřebí. Diskutovat s tebou je totiž vysloveně radost, jak jsem už zjistil.

0/0
18.5.2011 16:15

Akly

ale...

Myslím, že kluci Seattlovští tají co se dá, podle mě to mysleli do bodoucna jako HL2:EP3, ale HL3 přijde podle mě s dalším a novým nářezovým enginem ;-)

0/0
16.5.2011 11:13

mechwarrior

Re: ale...

ej ty optimista :)

0/0
16.5.2011 14:50

MLaw

Není třeba!

Vždyť Portal 2 vypadá naprosto úžasně. Měnit engine je podle mě zatím naprosto zbytečné.

0/0
16.5.2011 10:55

Fun1k

Re: Není třeba!

Já opravdu nevím, na co si stěžují na grafiku R^

0/0
16.5.2011 16:46

kosac666

hmm

rekl bych ze ten vylepseny quake2 engine je o trosku starsi nez pisete... ale tak dobre rikejme mu source ;-D

0/0
16.5.2011 10:23

Metalista 666

Re: hmm

Na vylepšeném Quake enginu běží první Half-Life. Source engine (první vydaná hra v roce 2004 - CS:S) je už dílkem Valve a nutno říct, že dílem povedeným ...

0/0
16.5.2011 10:54

MR.sugar

Re: Re: hmm

Source je založen na enginu HL1 (GoldSource), takže Source pořád obsahuje kus Quake enginu. Je to znát hlavně co se týče nástrohu, nasvětlování a dalších věcech. Takže ne, Source neni od základu vytvořenej engine, jen překopaný GoldSrc engine.

0/0
16.5.2011 12:05

GlaDOS

Re: Re: Re: hmm

Jo, vzdáleně pochází z GoldSrc který byl už tak hodně modifikován. Překopaný není správny slovo. Je naprosto překopaný.

0/0
16.5.2011 19:09

Fun1k

Source

To je dobře, Source by se neměli jen tak vzdávat. Nejde jim o grafiku, ale o hratelnost.

0/0
16.5.2011 7:48

bonuSSweb

Re: Source

co má engin s hratelností společného? Aby nedopadly jako DNF.

0/0
16.5.2011 9:19

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Source

No buď děláš hru nebo engine:-)

0/0
16.5.2011 14:43

Nokiagay

Re: Re: Source

To bys nepochopil.

0/0
17.5.2011 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.