Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bazary jsou horší než piráti, tvrdí autoři Fable 3

Podle tvůrců dobrodružného titulu Fable 3 jsou hry z druhé ruky pro herní průmysl větším nebezpečím než piráti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rime

*-*

Joo taky jsem to moc nechapal, ale je potreba se na to divat prizmatem trhu kde si chce zakaznik hry kupovat a pak Vam dojde proc je to pro distributory takovy velky zlo. Pirati jsou irelevantni, protoze oni do toho obchodu stejne nepujdou i kdyby to neslo zpiratit. Zato ti co chteji solit ty hry brutalne recykluji pres bazary a dneska uz vlastne pres bazarove prodejce na netu kteri prodavaj jen key. Kdyz si to da clovek do kontextu, tak mu dojde proc se jim tak jezi vlasy na hlave.

0/0
26.5.2011 15:47

einorean

Re: *-*

velká spousta těch, kdo kupují hry přes bazar, by si je za plnou cenu nikdy nekoupila, takže kdyby neexistoval bazarový prodej (třeba kvůli zákazu), tak by stejně čekali až dokud by cena nešla výrazně dolů (v případě, že by vůbec čekali a nevyužili místo toho pirátských služeb), takže výrobci by stejně měli výrazné útrum... "vlasy na hlavě se jim tak ježí" proto, že bojují proti všem legálním i nelegálním způsobům, jak si někdo získá jejich SW bez toho, aby z toho šly prachy jim osobně...;-)

0/0
26.5.2011 23:44

rime

Re: Re: *-*

mylis se, vlasi se jim jezi z toho, ze nekdo jinej ma vejvar z jejich prace a oni z toho nevidi ani korunu, coz u piratu neplati, to je hlavni duvod borjeni proti bazarum.

0/0
27.5.2011 17:11

einorean

Re: Re: Re: *-*

jejich ztráty kvůli pirátům jsou mnohonásobně větší, než kvůli bazarům... "škoda" kterou nadělá jeden bazar se dá vyčíslit jako "z jedné už dříve prodané licence maj šťávu dva lidi", zatímco když nějakej pirát uvolní do světa crack, stáhnou si ho stovky, tisíce, u těch nejznámějších her třeba i statisíce hráčů, ze kterých kvůli tomu neuvidí žádný vývojář ani korunu... takže u pirátů to platí a to mnohonásobně více, než u bazarů...

0/0
27.5.2011 20:30

bez_tolerance_hlouposti

???

zajimalo by me, zda maji autori take nova auta, nebo z autobazaru.

Jinak k veci. Maji delat hry natolik kvalitni, ze hrac nebude mit duvod je prodavat.

0/0
26.5.2011 6:47

Tryskoprd

Jediným problémem jsou nenazřané

producentské pijavice.

0/0
22.5.2011 21:30

vaclavj1

Re: Jediným problémem jsou nenazřané

to myslite ty, kteri financuji hry a berou na sebe riziko?

0/0
23.5.2011 9:57

jazzcat

Re: Re: Jediným problémem jsou nenazřané

hej, tie, kopírujú nápady, kazia vkus a názor

0/0
23.5.2011 19:49

PatrikChrz

Podobně naříkají provozovatelé vleků,...

Podobné nářky jsem v jiném článku viděl od provozovatelů vleků (víte, oni si koupí celodenní permanentku, jezdí jen dopoledne a na odpoledne jí někomu prodají a nám tak utíkají peníze). KAŽDÝ se logicky snaží vydělat maximum, využít své kapacity na více procent (vleky 200 % - místo aby prodali 2 celodenní, přestože každý bude vyžívat kapacity jen z poloviny, prodají jen jednu; stejně se snaží chovat výrobci her - málokterá hra se dá hrát do omrzení a tak po naplnění "indexu omrzení" ji hráč prodá jinému. Opět dojde k využití do 100 % - hra je jen jedna, v jednu chvíli ji hraje jen jeden, ovšem výrobce by jí raději využil na 200 % nebo i víc).

Hry skoro nehraji a když tak jen volné (mám Linux, hraji jen ty, co si stáhnu z repozitářů), takže je mi jedno co si s nimi výrobci udělají. Když jsem hrával, tak právě to, co mi vadilo bylo omezení neustálého laborování s CDčkem, bez kterého hra hrát nešla. Nyní to opruzuje s připojením do Internetu. Obojí zamezuje (nebo výrazně omezuje) nahrát si hru např. na notebook a vzít s sebou na dovolenou. Vůbec se nedivím, že jim na to lidi začínají házet bobek.

0/0
22.5.2011 11:22

einorean

ajajaj

abych uklidnil všechny zde diskutující - když si jakýmkoliv legálním způsobem obstaráte licenci k použití jakéhokoliv softwaru, tedy i hry, stává se tato licence vaším majetkem stejně, jako zde v diskuzi zmiňované auto - a nikdo nemá právo kecat vám do toho, co smíte, nebo nesmíte udělat se svým majetkem

chápu snahu prvovýrobců (jakými jsou třeba vývojáři her) vám do toho kecat - žádnému prvovýrobci (tedy ani automobilkám) se nelíbí nelicencované bazary, protože mají zisky jen z primárního prodeje (ze sekundárního, jakým je prodej v bazarech, mezi lidma apod nic nemají)

velmi by mě ale zajímalo, kde tito lidé berou statistiky k podložení argumentů typu "bazary jsou pro nás větší ranou, než piráti", protože 1) zatímco 1 bazarový prodej = 1 uspokojený člověk, pak 1 pirát = miliony uspokojených lidí... a za 2) sběr dat tohoto typu (=kdo si co od koho koupil) nejen technicky nemohou provádět, ale také ze zákona nesmí..... zavání mi to tu velmi lživou kampaní, zaměřenou proti bazarům;-O;-O;-O

0/0
21.5.2011 21:55

einorean

Re: ajajaj

a ano - eula to po právní stránce trochu komplikuje, ale tuto problematiku 1) řeší licencované bazary, slevové a magazínové prodeje;  a za 2) EULa zakazuje především komerční prodej - a to, že dáte kamarádovi za stovku hru (přesněji řečeno licenci), kterou jste koupili za litr, není komerční prodej, navíc vám takovou věc nebude nikdo nikdy moct dokázat, na rozdíl od skutečného komerčního prodeje...

0/0
21.5.2011 22:21

Riker007

nechápu

Původní vlastník přeci, když si hru koupil, už za ten určitý kus autorům peníze odvedl. A co se se hrou děje pak, už přece není jejich věc. Navíc do bazaru se dává skoro všechno, tak proč ne hry? Stažení a volné šíření her po internetu, je snad něco docela jiného. Autoři Fable 3 jsou asi trochu mimo....

0/0
20.5.2011 14:38

vaclavj1

Re: nechápu

Jejich vec to je, protoze je to jejich hra.

0/0
21.5.2011 10:10

Magicmaster

Re: nechápu

Uvažujete o tom špatně. Koupí LICENCE hry vám autor/vydavatel poskytuje právo na hraní. To ale neznamená, že smíte toto právo dále prodávat. To může jen původní prodejce. Čtěte EULu :)

0/0
21.5.2011 20:23

StanleyP

Re: Re: nechápu

Ale můžu se ho vzdát ve prospěch jiného.;-D

0/0
26.5.2011 10:40

ivdo

Re: Re: nechápu

A to je právě špatně, v tom je ta nenažranost, prodávat všechno

desetkrát. Pokud už já nebudu hrát, proč by místo mne nemohl hrát někdo

koho to ještě baví. Hra je naprogramovaná, CD vylisované,

programátorovi ani výrobci práce nepřibude, za co chce peníze?

0/0
27.5.2011 9:35

ununun

směšný

to bysme rovnou mohli zavřít i antikvariáty, že?

0/0
20.5.2011 9:45

vaclavj1

Re: směšný

Tam to neni zas takovy problem, jednak se knihy opotrebovavaji a jednak neni tak rozjety obchod s pouzitymi knihami. Nicmene podobne jako u her i u knih digitalni distribuce "resi" problem bazarovych prodeju.

0/0
21.5.2011 10:17

gawy

(**)

Kdyz si koupim, auto, lednicku, film na dvd, kolo, obleceni, tak vse muzu prodat v bazaru. Nebo si to tam i koupit. Co si o sobe jako autori her mysli? Ze jsou neco vic? Ze vyrabi nejake lepsi produkty? At tahnou do haje. Co byste si treba rekli o automobilce Skoda, kdyby vam zakazala prodat vase koupene auto nekdy v bazaru?

Ale ok, kdyz je pro ty slavne vyvojare lepsi, kdyz lide pirati nez kdyz kupuji v bazaru, tak radsi piratte - koneckoncu je to i jednodussi nez sjizdet bazary....

0/0
19.5.2011 10:44

Nox

Re: (**)

Přesně tak... obchodníci z oblasti her, filmů, hudby atd. si velmi rádi stěžují a nechápou, že pokud nemají ideální prodej, tak (kromě nějakých globálních ekonomických vlivů atp.) je chyba především u nich... kdyby vlastnění origiální hry přímo z obchodu bylo skutečně výhodné (celkově), mnohem méně lidí by chodilo přes bazary

.

Oni si radši postěžují na piráty (to je na samostatný článek, ale samozřejmě ty jejich čísla ztrát jsou na facku... naopak jsou teorie že pirátění může prodej ještě lehce zvýšit), naplácají tam tunu DRM a omezení, se zákaznickou podporou se obtěžovat nebudou, hru vydají polohotovou s bugy (teda vlastně v opačném pořadí :) ) a jede se dál

.

disclaimer: podporuji především nákupo originálních her, ale už ne přístup distributorů a autorů

0/0
20.5.2011 9:30

vaclavj1

Re: (**)

Srovnavat software a hry a auta dost dobre nejde.

Opacne extremni srovnani by bylo, ze je to jako kdybyste si koupil listek do kina, zasel na film, u vychodu z kina prodal listek nekomu dalsimu a byl hrozne prekvapeny, ze provozovatel kina tam toho druheho nechce pustit - vzdyt jste si prece listek koupil, tak jakepak omezovani?

Problem pak nejsou nejake bezary v zapadle ulicce, internetove aukce apod., problem jsou spis velci prodejci jako Game, Gamestop atd.

0/0
21.5.2011 10:26

vaclavj1

Re: Re: (**)

"software a" mi tam zustalo po uprave, ono u komercniho software jsou licence casto velmi omezujici a nikoho nenapadne se nad tim pozastavovat

0/0
21.5.2011 10:29

Jeffy

Re: Re: Re: (**)

ale jde, software taky stárne i když ne klasickým způsobem - málokdo by ti dneska koupil office 2003 i kdyby bylo cd naprosto v pořádku

0/0
21.5.2011 16:28

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: (**)

A presto jsou licence obvykle velmi svazujici.

Nicmene treba u Office se podobne jako u aut pocita, ze je bude zakaznik potrebovat pro praci dlouhodobeji, naopak prakticky libovolnou single player hru ma studak dohranou za tyden.

Mimochodem, nerusi prave Microsoft fyzicka instalacni media u nekterych svych produktu?

0/0
21.5.2011 18:14

gawy

Re: Re: (**)

A proc by jako neslo srovnavat auta a hry? Aby spolecnost vyrobila auto i hru, musi dat penize na vyzkum a vyvoj, na vyrobu, na testovani, na marketing atd. Proste vsechno je uplne stejny. Proc by meli byt vyrobci softwaru pak neco extra? Proc by meli mit vyhodu v tom, ze jejich produkt se nebude moct prodavat v bazarech? Jen kvuli tomu, ze si napisou jednu vetu do licencnich podminek?

Ono jde taky o to, ze jsou lidi hloupi a toleruji to. Predstav si, kdyby se nejaka automobilka rozhodla, za da do kupni smlouvy klauzuli o tom, ze se auto nesmi dal prodavat. To by se na ni vsichni zhluboka vykaslali. Proc to tak neni u SW?

0/0
21.5.2011 10:50

vaclavj1

Re: Re: Re: (**)

Protoze je to jiny druh produktu (podobne jako je jiny druh produktu listek do divadla). Auto clovek konzumuje mnohem dele a konzumaci se opotrebovava.

0/0
21.5.2011 11:42

gawy

Re: Re: Re: Re: (**)

A ja se ptam, proc by produkty, ktere se konzumuji kratsi dobu nez auto a ktere se konzumaci neopotrebovavaji nesmely prodavat v bazarech? Jsou snad jejich autori, vyrobci neco extra?

Jinak sw produkty se sice jako takove neopotrebovavaji, ale zivotnost ztrati snad driv nez to auto. S autem zakoupenym v roce 2000 se da v pohode jezidt, kdezto sw produkt z tohoto roku jiz znacne zaostava a je tak pet generaci stary a nepouzitelny.

0/0
21.5.2011 11:55

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: (**)

Vliv bazaru je v tomhle pripade mnohem vyssi a mnohem vice se negativne podepisuje na trzbach vyrobcu (bazary si naopak mnou ruce), takze neni asi moc prekvapive, ze se tito k veci stavi jinak nez treba automobilovy prumysl. Byt je fakt, ze i automobilky dokazaly prolobbovat nektere zakony a vyhlasky, ktere znevyhodnuji starsi auta.

Nicmene cele to stoji a pada na tom, ze vyrobci konzoli jsou sice take nespokojeni, ale bazarove prodeje zatim toleruji, protoze nejvetsi bazary jsou zaroven nejvetsi prodejci konzoli a novych her.

0/0
21.5.2011 12:50

gawy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: (**)

Nezajem. Vyvojari, kdyz se z nich stavali vyvojari vedeli, do ceho jdou. Pokud se jim nelibi bazarovy prodej SW, meli se venovat necemu jinymu. Treba se meli stat zemedelci a prodavat zeleninu. Nebo pekarema a pict chleba.

0/0
22.5.2011 20:11

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: (**)

To bych nerekl, v dobe kdy s tim mnozi z nich zacinali, byl herni prumysl uplne jiny.

Ale oni se asi vesmes neztrati a ani do zemedelstvi se nejspis nepohrnou, cast z nich se presune do jinych oboru, cast z nich pujde delat MMO a hry pro Facebook a ti nejlepsi se vzmuzou na nejake indie hricky.

Jen hraci mozna budou mit protazene obliceje, proc ze zavira dalsi jejich oblibene studio a proc nemaji paradni hry pokracovani.

0/0
23.5.2011 10:12

ivdo

Re: Re: (**)

A ono jako je u hry napsáno že trvá max 3 hodiny a pak to musíte vypnout. Já bych to přirovnal k permošce na filmový festival. Kdo ji má v ruce jde se koukat. Možná sedne i ta cena. Mimochodem jestli by ta hra byla jako lístek do kina - tada na jedno zahrání a hodit to do kouta není chyba tady ??

0/0
27.5.2011 9:42

koleis

to se mi moc nezdá

přece i v normálním obchodě je hra půl roku po vydání na polovině původní ceny po pár letech aušus za 149,- či zdarma coby nějaká příloha něčeho.. tak jaký je v tom obrovitý rozdíl, počkat si na akceptovatelnou cenu v obchodě, nebo v bazaru...?

0/0
18.5.2011 20:37

RumFighter

nemohl by autor článku

doplnit, proč to ten pan West říká? Informační hodnota článku nula...

0/0
18.5.2011 19:00

bj9

Re: nemohl by autor článku

Přidávám se k myšlence. Pane Škochu, můžete to zjistit - jistě máte své zdroje. Nebo alespoň napište, že nevíte. Díky.

0/0
18.5.2011 19:28

jazzcat

Re: nemohl by autor článku

pretože by chcel viac peňazí z hier

0/0
19.5.2011 0:25

danhar1

Re: Re: nemohl by autor článku

chce víc peněz z her tak ať hra nestojí 1000kč ale 500kč ;-)

0/0
19.5.2011 7:14

arnie2

Re: Re: Re: nemohl by autor článku

. chcu viac penazi, nie predat viac medii :)

0/0
19.5.2011 7:46

danhar1

Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

tak ať si nestěžuje jeho blbost

0/0
19.5.2011 8:31

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

tahle reakce spis ukazuje na Vasi blbost

0/0
21.5.2011 10:30

koutlosh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

Neukazuje... neadekvátní cenová politika a buzerace platícího zákazníka ochranami, které ho nezajímají, jsou přesně to, co podporuje pirátství a snižuje zisky vydavatelů her.  Výrobci aut již dávno přišli na to, že když to nejde za 250 budou muset jít na 230 a přidat nějakou výbavu navíc. Obecně producentni jedniček a nul, audiovizuálních nebo SW, nepochopili dosud nic, přitom jsou to právě auta, která stáhnout nelze...

0/0
26.5.2011 11:20

bj9

Re: Re: Re: nemohl by autor článku

Nebo ať zlepší kvalitu hry = pro mě například hratelnost, příběh, vyváženost mezi aktivními a pasivními částmi, vyváženost grafického zpracování...a tak dále, und so weiter...

Ideálem pro hráče je co nejvyšší kvalita a co nejnižší cena. Ideálem pro vývojáře je přesný opak (strávit ve vývoji co nejméně času a získat co největší zisky). Realita je někde mezi tím a je ovlivňována mnoha vnějšími vlivy.

Ani si nedovedu představit, co by se stalo, kdyby zlevnili hru na polovinu, jak píšeš. Je možné, že by se zvedl prodej - pokud dvojnásobně, nemělo to z hlediska zisku žádný efekt. Také je možné, že by se neprodalo ani o kus víc (asi nepravděpodobné, ale ta možnost existuje) - asi by to ukazovalo, že i za původní cenu si hru koupil maximální počet hráčů, atd. Těžko odhadnout takhle z patra.

Každopádně, ať to vyzkoušeji, pak bych začal tvůrce podporovat naplno... ;-)

0/0
19.5.2011 19:38

Riker007

Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

Jo, souhlasím. Ale jsem si skoro jist, že pokud by měli správný marketing a za novou hru byste dali dejme tomu kolem 600 Kč, tak by se prodeje na 100% zvedli. Ale spíš by to chtělo nový systém. Chytře na to jde třeba Steam.

0/0
20.5.2011 14:44

koutlosh

Re: Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

Od doby, kdy se na Steamu objevují slevové akce, jsem za hry utratil násobně více peněz, než za celý dosavadní život. Na to, že jsou levnější, je to zajímavý paradox ;) 

0/0
26.5.2011 11:24

honzaf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

Na tom není nic zvláštního. Je to popsaný jev, tzv. Jevonsův paradox.

0/0
26.5.2011 21:37

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

Pokud by se zvedly prodeje dvojnasobne, tak budou mit naopak nizsi zisk...

Ale problem neni ani tak v cene her, protoze v bazaru budou vzdy levnejsi.

0/0
23.5.2011 14:49

koutlosh

Re: Re: Re: Re: Re: nemohl by autor článku

To řeší digitální distribuce, kde odpadají náklady na tvorbu médií a jejich distribuci tradičními cestami... 

0/0
26.5.2011 11:22

petr_kkk

Re: nemohl by autor článku

1) Z bazarové hry nedostane autor ani korunu, stejně jako v případě nelegálního stažení.

2) Proč to ten pán říká. Moje domněnka: Kdyby bazarový prodej neexistoval ( ať už z jakéhokoli důvodu ) tak je logické, že například 20% (z těch co si kupují bazarové hry ) by si hru koupilo novou a 80% by si ji stáhlo z netu. Takže by získali peníze z alespoň těch 20% ( nebo pět% je to jedno, každopádně asi víc než teď )

PS: Samozřejmě, pokud by neexistovali bazary, tak by si někdo mohl nákup rozmyslet, jelikož by někomu vadila cena, kterou nemůže snížit o cenu, za kterou to později hodlá prodat do bazaru.

0/0
19.5.2011 17:51

bj9

Re: Re: nemohl by autor článku

Je to možné - škoda že jsi nedal příklad procentuelního snížení i v dodatku ("PS"). Mohl by ten poměr být také paretovský (20 na 80)? Pak by ale tvůrci prodělali! Sice by získali 20% bazarových kupců, ale stratili by 20% původních prodejců do bazaru.

Př.: Celkem se prodalo 1000 ks DVD. Z toho jich po nějaké době 100 přišlo do bazaru. V ideálním případě se prodá všech 100 ks, ale skutečně dejme tomu taktéž v poměru 20/80, tzn. 80 ks, tj. 80 bazarových kupců. Pokud by bazary před prodejem nebyly, bylo by to takto:

900 stabilních + 80 původně prodejců do bazarů + 16 bazarových kupců = 996 prodaných DVD.

V takovémto případě, by měli být prodejci za bazary skoro rádi. Těžko ale říct, zda by to takhle bylo doopravdy. Bacha na procenta a i takto nepodložené a z prstu vycucané příklady...:-P

0/0
19.5.2011 19:52

Riker007

Re: Re: nemohl by autor článku

nojo, ale tak to je snad u všeho. Hry nejsou žádné privilegované zboží, tak ať se jdou vycpat.

0/0
20.5.2011 14:47

majkom

Re: nemohl by autor článku

Rume, a neni to jedno? je to uchylny nazor

0/0
19.5.2011 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.