Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chystá se Dragon Age 3

Bioware hledá nové zaměstnance pro práci na Dragon Age 3 a potvrzuje tím spekulace o vývoji třetího dílu. Vývojáři v březnu odhalili, že do budoucna uvažují nad zahrnutím síťové hry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

genchiskan

DA2

Tak po dohrani DA2 za rogueho a blood maga,se uz trojky nemuzu dockat,nechapu co na dvojku vseci tak nadavaji,osobne si myslim ze DA1 rozhodne prekonala,aspon mne teda bavi mnohem vice!,hra je mnohem zabavnejsi,hezci grafika uz to neni takove tmave a nevyrazne,jsou tam velice dobre udelane vedlejsi qesty,co se obtiznosti tyka hral jsem na hard,a rozhodne se neda rict ze by zde taktika nebyla dulezita,kdo pise takove sracky,tak to asi na hard/nightmare opravdu nehral,kolikrat jsem musel partu ruzne presouvat,doslova sprintovat z jednotlivymi cleny druziny,aby jsme to v boji vseci ve zdravi prezily,:-),opakujici se lokace jsou opravdu nekdy nudne,to nerikam,ale zas tak hrozne jak to nekteri pisi to rozhodne neni!.

0/0
22.5.2011 10:31

Jeffy

Re: DA2

Taky jsem hrál za blood maga a je to věc která mě nas**** snad nejvíc ve hře (jinak se mi dost líbila. - Krvavá magie (a magie jako taková) je ústřední téma obou dílů, blood mágové jsou vražděni i kdyby byli hodní - ale VŠEM je naprosto u prde*** když používáte blood magii vy, očekával bych aspoň nějaké reakce spolubojovníků, ale ne, nic. Očekával bych aspoň nějaký postraní quest.Rv Nechápu, přitom to šlo prostě přidat nějaký prvek který by vás nutil použít blood magii v nejkrajnějším případě (stejně jako v BG2 změna v monstrumR^)

0/0
22.5.2011 17:34

Boh22

Re: DA2

Upřímně mi Blood Mage přišel dost slabý, ale možná jsem s tím jen neuměl hrát ;-)

0/0
22.5.2011 23:05

genchiskan

Re: Re: DA2

Je fakt ze takove hemorrhage,je docela slabe kafe, cekal jsem ze to bude delat mnohem vetsi poskozeni,napriklad kdyz to zacasti nepratelsky blood mag,tak se mne to zda mnohem silnejsi,jinak mam full elemental vetev + Arcane shield atd,priste mozna skusim force maga a primal vetev..

0/0
23.5.2011 11:56

Jeffy

Re: Re: Re: DA2

force mág je hodně zábavnej, přotože je to furt nějaký stun či odhození

0/0
26.5.2011 18:38

čas čistit

Hm

to je boží.

0/0
22.5.2011 9:25

Mankind

hmm

Necham si ujit. Zklamani s DA2 bylo neskutecne. Presvedcily by me jen recenze,ktere by potvrdily navrat k prvnimu dilu. I kdyz pri vzpomince na recenze na DA2(celostvetove),si vlastne ani nejsem jisty. Uz jim vubec neverim.

0/0
22.5.2011 8:10

Eclipse_GSX

Re: hmm

To je bezva, přitom DA2 se hrála naprosto stejně, jako DA1, jen líp. Jediný mínus celýho, polde lidí "zjednodušenýho" bojovýho systému je, že nešlo tolik vyzoomovat scénu a mít všechny maníky na jedný obrazovce, ale člověk musel posouvat. Na druhou stranu už si ale nikdo nevšimnul, že konečně hra spravedlivě počítá zásahy. Tak nějak nikomu nevadilo, že v DA1 se nepřítel mohl napřáhnout k útoku na běžící postavu, jenže než se vůbec napřáhl, tak ta postava mu utekla na dobrejch 10 metrů. A on si tam 10 metrů od postavy máchne krátkým mečem, a o těch krásnejch 10 metrů dál utrpí postava smrtelnej hit;-D Nic mě nedokázalo naštvat víc a silně to sráželo hratelnost, navíc to dělalo povolání rogue téměř nepoužitelným. Ve finále mě bavily bitky v DA2 mnohem víc. Ano, ten respawn byl silně hloupej a ano, uspěchali to a odflákli variabilitu map, kdy člověk dokola prolejzal jednu a tu samou jeskyni. To fakt zabolelo, na druhou stranu mi to jako výrazně horší hra než DA1 nepřijde, naopak. Velmi mě těší, že to nebyla "záchrana světa reloaded" a děj se mi osobně líbil opět mnohem víc. Pro mě DA2 jednoznačně lepší hra, na nightmare stále výzva (v tomhle směru k zjednodušení opravdu nedošlo) a konečně jsem si nemusel v bitkách rvát vlasy nad podělaným počítáním zásahů. A že se bojuje velmi často...

0/0
22.5.2011 10:39

genchiskan

Re: Re: hmm

Mne se tady taky liby ze se da proste docela slusne vyhnout zasahum na blizko,napriklad z rogunou jsem si pekne obihal lucistnicky a bodal jim efektivne do zad,aniz by se mne dotkli,castery to same,ty jsem nicil vzdy preventivne jako prvni,pac dovedou neskutecne zatopit cele parte kdyz je nechas, napriklad takovi tajemny des a ten jeho pyroblast nebo co to vzdy castil.:-) blood magove jsou taky nechutni.

0/0
22.5.2011 11:23

genchiskan

Re: Re: Re: hmm

draci jsou zde pomerne slabsi jak v jednicce,az na toho high dragona v 3 Aktu,tam sjem mnel docela nervy,ale da se to.ta champion chestka za to stoji.:-)

0/0
22.5.2011 11:26

KyleBroflovski

Re: Re: hmm

Ámen bratře.

0/0
22.5.2011 12:54

Mankind

Re: Re: hmm

Jak se prosim te mohla hrat naprosto stejne? Taky v jednicce skakali nepratele odnikud,v predem neznamem poctu kol? Takze taktika veskera zadna. Jak chces taktizovat kdyz ti za zada maga najednou ze zdi nebo ze vzduchu vyskoci 3 NPC?

Prostredi ani nemluve. Ackova hra odehravajice se v malem mestecku,kde se podivas ven na ,kolik to bylo, 20 minut? Neustale behani porad na ta sama mista,kde uz jsi stokrat byl,jen s tim rozdilem ze v kazde kapitole jsi tam byl kvuli jinemu questu?Stale stejny interier vsech jeskyni? To ma byt ackovy titul? 

A pribeh me taky nenadchnul. Vlastne uz ani nevim oc o tam slo,coz mluvi myslim za vse.

Ja ti tvou radost ze hry neberu. Naopak ti to preji. Pokud vim tak sami autori priznali,ze ac odradili mnoho RPG priznivcu a fandu prvniho dilu(tedy i me),tak stejny pocet ziskali z rad casual hracu co RPG jinak nemusi. 

0/0
22.5.2011 19:02

KyleBroflovski

Re: Re: Re: hmm

Trapnost copy/paste prostředí uznali snad všichni - i ti, kterým se hra líbí, tak proč to stále vytahuješ? Vedle této otřepané fráze máš už jen jeden argument: stupidní respawn. Ptáš jak máš taktizovat, když ti naběhnou do mága? No právě:-) O tom je taktika. Padání ze stropu je fail, měli to vyřešit jinak, ale premisa jako taková se mi libí - jsem zhnusenej z toho, jak se hry inspirovali WoW a ve spoustě rpgéček teď máte tanka, kterej na sebe přitáhne protivníky a mág se vesele šťourá v nose...to mě štve, a proto se mi líbí, když nepřítel na mého fightera kašle a radši mi jde rozřezat mága, čož dělá taktika z něj a nikoliv jen oběť mých záměrů - takhle to bylo i v BG, a proto jsem podle mého názoru souboje v DA2 řešeny lépe než v Origins - samozřejmě musí hráč hrát na hard či nightmare.

Nechci zakládat flame, chtěl jsem ti jen ukázat, že existuje logický argument pro to, že se mi víc líbí soubojovej systém ze dvojky a to se považuju za hardcore rpg hráče.

Vedle repawnu a lokací jsi neřekl nic, co by bylo objektivní kritikou. Dojem z příběhu opět subjektivní. Já jsem třeba radši, že je to takhle komorní, už mě ty variace na Tolkiena o záchraně světa před velkým zlem lezou krkem - je to otřepané, je to svým způsobem i dětinské.

Já se na nightmare bavil, místy jsem samozřejmě rozčarován z odfláklosti prostředí, ale zábavné charaktery, spousta skvělých questů a chytlavý příběh to prostě přebily. DA2 není žádný klenot, to netvrdím. To ale nebylo ani Origins... Zejména datadisk Awakening byl o stránce hratelnosti absolutní katastrofa - hráč byl nezranitelný bůh.

0/0
22.5.2011 20:06

Mankind

Re: Re: Re: Re: hmm

Ja ti tvuj nazor prece neberu. To ty se me snazis presvedcovat ze ten muj je mylny. Ja jsem tvuj vzal na vedomi  a napsal jsem proc se mi to nelibi. Tecka.

Ale jednu falme poznamku si ted prece jen neodpustim. Spilas mi ze vytahuje otrepane fraze typu-stejne prostredi,fail respawnu... boze! Vzdyt to jsou veci co delaji dobrou hru skutecne dobrou!

Pokud se budeme bavit ciste o tom jestli byl lepsi souboj v jednicce nebo dvojce(dejmte  tomu 1vs1),pak by asi vyhrala dvojka. V jednicce bylo vsechno na dlouhe lokte. Rozmachnuti mecem,rana stitem...  A ze musi clovekhrat na Nightmare aby z tomo mel nejaky zazitek...tobe to prijde normalni u ackoveho titulu?

No koncim s psanim. Mohli by jsme se prit do nekonecna:)

0/0
22.5.2011 20:45

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Na každou blbost je obrana. S respawnem jsem se vypořádal velice dobře. Bez obalu - je to doku.vený až na půdu, ale pokud člověk zapojí hlavu, dokáže nad ním taky vyzrát.

Dva mágové ve skupině jsou nezbytnost. Oba dva by měli ovládat ledovou magii, především tu vlnu, co dokáže nepřítele zmrazit. Ve chvíli, kdy ti mezi mágy naskočí banda nepřátel je okamžitě zamrazíš a tím získáš čas na přeskupení. Taktizovat se opravdu dá, věř mi. Jinak bych hru na nightmare nedohrál. Ve výsledku se mi to skutečně hrálo líp, protože s házením klacků pod nohy jsem se vyrovnal, kdežto se stupidním rozdělováním zásahů mečem na 10 metrů jsem se vyrovnat nedokázal. Obsazoval jsem dveře a zúžený postory, jen aby někdo neoběhl válečníky a nezlikvidoval mi mágy, kteří prostě neměli nejmenší šanci uprchnout. V tomhle je dvoujka jednoznačně dál, navíc po pár hodinách dokážeš celkem bez problémů odhadnout, v jakej moment a kam spadne nová vlna nepřátel. Občas to sice vybočovalo z dlouhodobýho trendu, ale to byla taková spíš menší posila pár neškodnejch jednotek do počtu.

Obtížnost byla řekl bych stejná, jako v jedničce. Že jsou easy a medium trapně jednoduchý mě netankuje, důležitý je, že nightmare si udrželo laťku předešlýho dílu. Jednotek je dost, tuhý jsou pořádně a především je tu dobrá inteligence. Takovej assasin dá opravdu zabrat, jak si ho neudržíš od těla, tak končíš. Lidi taky spílali novýmu systému dialogů. Rovněž nevím proč. Jako kdyby DA1 byla nějakej zázrak. Ano, občas se tam našly momenty, kdy nebylo úplně jednoznačný, jakým způsobem se dialog rozvětví dál (což se některým lidem líbí, ačkoliv nechápu proč. Uvědomme si, že akorát jedeme po pevnejch kolejích, jen řídíme výhybky. V reálu vím, co chci říct a podle toho formuluju věty. Třeba udělám lehčí sarkastickej vtípek a pak to dožehlím, což ve hře občas nešlo, protože po první výhybce tím směrem už koleje nevedly). No a pak taky byly dialogy, kdy bylo navýběr několik možností, od debilně sentimentálních, co by neřeklo snad ani 4 letý dítě, po debilně drsně zlý. Občas jsem kroutil hlavou, jestli to psal pořád ten jeden člověk. Z toho bylo okamžitě poznat, co ta odpověď znamená. Taky jsem narážel na situace, kdy jsem nenašel jedinou větu, za kterou bych se nemusel stydět. To se mi ve dvojce nestalo. Jestli nějakej klikač využije ikonky, aby nemusel číst texty, prosim. Je to jeho blbost, já na to peču. Mně to naopak pomáhalo porozumět jejich "kolejím", takže jsem ve výsledku nemohl být nemile překvapen "sám sebou" :)

0/0
23.5.2011 11:20

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Jenom pro finiš. Tím vším chci říct, že se v Bioware z chyb jedničky poučili a díky bohu je neopakovali, jako to někteří dělají pořád dokola. Na druhou stranu udělali chyby nový, bohužel stejně debilní. Proto nechápu to všeobecný rozhořčení. Osobně jsem dosud neviděl jedinou zmíňku o stupidním rozdělování zásahů v DA1, což byl podle mě její největší problém. Zatím jen její neustálý vynášení do nebeských výšin, což bych nedělal, přesto že to byla skutečně dobrá hra. Já jsem dvojce odfláknutý lokace odpustil, byl to především roleplay, na kterým visel celej můj zážitek ze hry. Ten se oproti jedničce silně zlepšil, už jen tím, že vaše postava konečně mluví a navíc podle mě sympaticky. V jedničce jsem sebe považoval spíš za avatar, než za plnohodnotnou postavu se vším všudy. Kamera v rozhovorech je líp zrežírovaná a tak nějak na mně dialogy zanechaly lepší dojem, stejně jako postavy. Z jedničky se mi jako osobnost skutečně líbila snad jen Morrigan. Alistair a Wynne taky ušli, ale nic extra. To ve dvojce byly síly podle mě líp rozvržený. Nikdo tu tak nevyčníval, jako právě Morrigan, ale suma sumárum na mě působili skutečně líp a některý personal questy stály za to (narozdíl od Goldany a prostým zlikvidování Flemeth...). Proto mě hra bavila musím říct podstatně víc, i když jedničku jsem si užil taky a ne málo :)

0/0
23.5.2011 11:33

KyleBroflovski

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Vidím to stejně. Tu všeobecnou hysterii taktéž nechápu. Podle mě přišla ze dvou příčin. 1) ty tebou jmenované "nové debilní chyby" jsou strašně na očích a člověk na základě nich hru odsoudí, aniž by do ní více pronikl. Takový člověk pak nazývá DA2 naprostým propadákem 2) Stádovost. Jedna koza mečí a ostatní se přidávají jak na běžícím pásu. Okamžitě zaujímají negativní postoj, a proto si hru nedokážou vychutnat. Hrají pár hodin, neustále se zaměřující na zmíněné nedostatky a nedokážou vidět klady a hru si užít. Tohle domino se pak šíří po webu jak rakovina.

Je fajn, že se stále vyskytují lidé, kteří masovým hysteriím nepropadají a dokáží si zachovat racionální úsudekR^

0/0
23.5.2011 17:44

Lord_Faramir

...

Doufám, že DA3 nebude taková sr*čka jako dvojka. Jednička se mi hodně líbila a dohrál jsem ji pětkrát, dvojku jsem vzdal po deseti hodinách.

0/0
22.5.2011 8:08

Klokotonek

nipá

Jo no, z prvního dílu jsem ucvrkával blahem, DA2 mě velmi zklamalo, je to podobné jak tu píšete o NWN, tak jedničku jsem dohrál několikrát a možná ještě někdy dám znovu, zato dvojka...bleble. Ale každý má své chutě, to co někdy hraju já, by se spíš dalo označit za herní úchylku (a tím nemyslím nějaké prasečinky:)) A síťová hra? No nevim, u takového diabla je to takřka nutnost, ale DA mulťák nevidim optimisticky, ale Bioware jsou jiné palice, třeba něco chytlavého vymyslí:) Každopádně jim fandim ať už vyvíjejí jakýkoliv titul.

0/0
22.5.2011 6:38

Jeffy

...

Jsem docela překvapený a trochu zklamaný - očekávám totiž dokončení příběhu a proto jsem čekal tak dva datadisky. V příštím díle bych se rád podíval do tevintiru.R^

0/0
22.5.2011 3:43

genchiskan

Re: ...

souhlas tak bych se taky rad podival,ja doufam ze nejaky datac ke dvojce snad jeste bude....

0/0
22.5.2011 10:37

genchiskan

Re: ...

*souhlasim taky bych se tam docela rad podival.

0/0
22.5.2011 10:38

MLaw

fuj!

Po otřesné dvojce už by to měli nechat bejt. Asi nejhorší produkt BioWare.

0/0
21.5.2011 23:37

KyleBroflovski

Re: fuj!

Nejhorší je NWN, pak Jade Empire, a pak DA2. A i přestože je DA2 jejich třetí nejhorší produkt, stále je to dobrá hra(bohužel ne výborná). Slovo otřesný je trošku přehnané, odfláklý v některých aspektech a uspěchaný je to správné označení.

0/0
22.5.2011 1:07

Jeffy

Re: Re: fuj!

;-D;-D NWN je nejhorší produkt ;-DR^ Zdaleka nejúspěšnější pc hra od bioware s obrovskou komunitou je jejich nejhorší hra... Nepřestáváš mě bavit Kyle.

0/0
22.5.2011 3:38

SpeedeR

Re: Re: Re: fuj!

sto lidí, sto chutí. Mě se taky nelíbí Zaklínač 2 a DA 2 považuji za solidní hru.

0/0
22.5.2011 6:19

Lolinator

Re: Re: Re: fuj!

Ma pravdu. NWN 1 je slabota.

Jedine Hordes of Underdark bol dobre spraveny, a ta podpora tvorby vlastnych modulov. Naproti tomu NWN 2 od Obsidianu daleko prevysuje NWN1 vo vsetkych ohladoch, a to ani nehovorim o Mask of the Betrayer, ktory je z daleka jednym z najlepsich pribehov vobec,

DA 2 mohla byt uplne super hra, lenze zlyhava na uplne primitivnych veciach(to je ako keby Blizzard vydal Diablo 3 bez podpory ovladania cez mys) - absolutne fatalna chyba je opakovanie sa lokacii, potom Elfovia vyzeraju hrozne, a chyba tam vetsia variabilita v dialogoch.

0/0
22.5.2011 7:06

KyleBroflovski

Re: Re: Re: fuj!

Proč nejúspěšnější? Protože má jako jediná obstojný multiplayer, proto. Samotní tvůrci o ní kdysí řekli, že celý singleplayer je stejně jen taková reklama na toolset a multiplayer, takže si tak. Jenže já tady nehodnotím vstřícnost hry k moderům a tvůrcům nových dobrodružství, já hodnotím singelplayerm technické zpracování a hratelnost: design úrovní strašný - copy/pase naprosto ve všech lokacích, nenápadité, chudé odfláklé, DnD pravidla naprosto nevyužita, jelikož je hráčovi do cesty postaveno milion slaboučkých nepřátel, které hráč vraždí jak na běžícím páse - člověk ani nemusí používat taktiku a po chvíli se nudí. Často jsem měl pocit, že hraju hodně špatnou diablovku. Společnicí žalostní, můžeš mít jen jednoho a možnost interakce s ním je minimální, žádné propracované vztahy se nekonají, možnost morálního rozhodování a tudíž dopad hráčových rozhodnutí minimální. Takže ano, stojím si zatím, tohle je nejhorší hra Bioware a DA2 je proti ní super počin.

0/0
22.5.2011 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.