Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ochrana proti pirátům je zbytečná, lékem je reklama

Tvůrci videoher bojují s nelegálními kopiemi tvrdě: škodolibostí, posměchem a hlavně přechodem na hry s bezplatným základem nebo na hry sponzorované reklamou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crook.crook

Hmmmmm

Ok tak vy poctivci co nestahujete... chcete rict ze radsi date 1300 (v dobe kdy jsem ji hral) za rekneme Mafii 2ku zahrajete si 12 hodin kdyz se budete loudat a pak budete spokojeni? Protoze dyl hrat fakt nejde (pokud si znova nezaplatite za nejaky ten DLC)a znova s naprostou linearitou hry taky ne. A myslite ze ta cena za to stoji? A takovych shitu se v posledni dobe vyrabi spousta. A ja nekálim penize abych si kupoval jednohubky na 2-3 dny za tisice korun. Aź vydaji hru co se dobou hrani ci hratelnosti vyrovna Falloutu 2 bo nektere ze serie total war(ktere mam POCTIVE KOUPENE) ochotne za ne vyplaznu nehoraznou sumu. Do te doby stahovat stahovat stahovat....howg

0/0
30.5.2011 8:31

majki77

Re: Hmmmmm

takže jsi tu mafii2 hrál? vždyť je krátká, lineární...atd...nechápu, proč hraješ něco, na co vlastně nadáváš....

0/0
30.5.2011 10:50

DvorkaM

Fable 3

Stáhl jsem Fable 3 zjistil jsem že ji na počítači nerozjedu (seká se). Smazal jsem Fable 3. A jsem rád že jsem jí nekoupil.

0/0
26.5.2011 10:44

DvorkaM

Re: Fable 3

Kdybych jí koupil byl bych následně vy****ován prodejcem.

0/0
26.5.2011 10:45

Skjoldr

Re: Re: Fable 3

"Koupil jsem si žárovku, ale zjistil jsem, že nepasuje do mé lampy. Blbý prodejce!" Opravdu?

0/0
27.5.2011 14:43

Nannius

Re: Re: Re: Fable 3

koupil sis zarovku, ktera mela na nepruhledne krabici velky napis pasuje do vsech lamp v Evrope. Prisel jsi domu, zarovku jsi vybalil a zjistil, ze potrebujes redukci. Po sehnani redukce jsi nasrouboval zarovku do sve lampy a zjistil, ze pokud nekdo vstoupi do mistnosti ci otevre okna ve vedlejsim pokoji, zarovka zhasne. Prodejce/vyrobce ti na to rekl, ze na tom pracuje a ze az to vyresi, tak to vyresi. Po nekolika mesicich ti poslali zpravu, ze uz je to vyresene, ale protoze zarovky uz se nevyrabi, je potreba, abys prijel pres pul republiky, vyzvednout si novou zarovku (verzi 1.2)....

0/0
30.5.2011 12:12

Ej.dzej.rimmer

...

Tak tomu muzeme rikat pravym jmenem.Vy nelegalni stahovaci softwaru stydte se :o) Pro me je to moc dlouhy.Ja takovym lidem rikam zlodeji a se.u na to co si o tom kdo mysli a nebo jestli je to presny.Me se to libi a zlodeje to s.re :o)

Jen me tu fascinuje jak ti sami lidi tu krici ,ze ten kdo stahuje hry neni zlodej a hadaji se tu o slovicka ,ale klidne tem lidem rikaji pirati :D To jsou vazne pirati jako prase :D

0/0
25.5.2011 20:09

Ej.dzej.rimmer

Re: ...

Neco pro ty co radi slovickari :D Pirát (z fr. pirate, řec. peiratés, lupič, pirát) je původně námořní lupič. Piráti obvykle přepadají obchodní lodi, ale často loupí i na pobřeží. Pirátství kvete tam, kde je velký lodní provoz a lupiči mohou doufat v bohatou kořist. Místo šavlí a plachetnic mají dnes k dispozici rychlé čluny, automatické zbraně i děla a rakety.

0/0
25.5.2011 20:10

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: ...

Co dela pirat?loupi! Co dela zlodej ? Ze by taky loupil ? hmmm to je mi zahada.Vadi vam rikani o nelegalnich stahovacich zlodeji ,ale ti sami lidi co tu krici ,ze to zlodeji nejsou o nich rikaji pirati.

Heeejj lod na obzoru !Nastavte kurz na zahakovani a oloupime je o nejaky cdcka vy morsky krysy!:D

0/0
25.5.2011 20:13

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: ...

A to je tak vsechno co jsem k tomu chtel.Ze zkusennosti vim ,ze se do diskuze na tohle tema nechci nechat zatahnout.Je to nekonecny ,nikam to nevede.Jdu si dat dalsiho panaka a nechat sahnout moji holcinu na 8 div sveta :D Zdar buh honimirove :D

0/0
25.5.2011 20:16

čas čistit

Re: Re: ...

Ano. Rozdíl je pouze v tom, že s negroidními piráty, kteří přepadávají lodě a vraždí posádku zachází systém jako v bavlnce a pokud je v nějaké zemi dost levičáků, jsou schopni jim ještě udělit politický azyl. Zatímco za stažení pár písniček jsou schopni odsoudit jednotlivce k milionové náhradě "škody" a v podstatě tak legalizovat otroctví, protože ta dotyčná američanka to bude splácet do konce života, zatímco ten negropirát se bude válet na sociálních dávkách někde v amsterdamu.

0/0
26.5.2011 8:51

mechwarrior

Re: Re: Re: ...

osobne si spomýnam na 3 ženy odsúdené na niekoľko miliónové pokuty, lenže každej bolo ponúkané mimosúdne vyrovnanie vo výške od 3000 do 5000 dolárov a myslím, že dvom z nich tú sumu podstatne znížili. A takisto tu nešlo o sťahovanie ale zdielanie, jedna z nich ponúkala cez P2P 1700 skladieb čo je minimálne na zamyslenie. Takže ak niekto zo seba urobil otroka, či už pre svoju hlúposť alebo neznalosť zákona nebol to súd ani právny systém danej krajiny.

A neviem o tom, že by bol niektorým pirátom pridelený azyl, viem že o neho žiadali ale nikde som nečítal že by ho dostali, máš nejaký link ? ak je to tak ako píšeš tak je to smutné...

0/0
26.5.2011 9:15

čas čistit

Re: Re: Re: Re: ...

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/pirati-se-raduji-ze-soudu-v-nizozemi-a-chteji-zustat_120338.html

0/0
26.5.2011 9:39

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: Re: Re: ...

No, trest si odsedí;-) A s azylem to jisté nemají, byť šanci mají.

0/0
26.5.2011 9:51

čas čistit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Trest s fotbálkem a televizí. No zkrátka těžký žalář pro piráty.

0/0
26.5.2011 10:01

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: ...

to je článok z roku 2009, dnes sú už títo piati piráti odsúdení a odpykávajú si trest za mrežami ... o nejakom azyle môžu zatiaľ len snívať. Osobne dúfam, že po odpykaní trestu budú vyhostení do Somálska.

0/0
26.5.2011 10:06

,palič

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

To tam právě píšou, že Somálsko je kvalifikováno jako nebezpečná země a tak je tam můžou vrátit jenom těžko.

0/0
26.5.2011 11:13

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

aká bude situácia v roku 2015 nikdo nevie, možno už bude spoločnosť natoľko otrávená útokmi pirátov, že ich deportujú bezohľadu na situáciu v Somálsku :)

0/0
26.5.2011 11:46

Slayerer

Re: Re: Re: ...

Matně si vzpomínám na jeden případ, šlo o nějakou babičku, která prej sdílela písníčky, totální ujetost, RIAA je další zločinecká banda podobně jako u nás OSA, děsná verbež.

0/0
26.5.2011 13:05

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Jinak ještě k ochranám

a tomu, co člověk před koupí neví (protože je neinformovaný blbec, dokud se nespálí).

Vadí mi třeba, když ochrana nepodporuje Českou republiku a neumožňuje hrát on-line. Vadí mi, když pro registraci musím uvádět jméno, adresu, email, heslo...vadí mi , když musím souhlasit s poskytnutím údajů třetí straně...a docela naštve, když se člověk dozví v průběhu instalace něco, co by ho od koupě odradilo...cracklé hry z torentů jsou v tomhle mnohem sympatičtější, člověk není obtěžován podobným rozhodováním a spyware instaluje bez nutnosti s jeho existencí souhlasit.

0/0
25.5.2011 18:54

Heisenberg

jiný přístup

Majitelé SW studií by si měli uvědomit, že ten, kdo chce "pirátit", prostě pirátit bude, kdo si SW kupuje, ten tak činí ze své vůle, protože vnímá, že je to správné.

Možná, kdyby pánové šetřili na vývoji a implementaci "protipirátských" opatření, snížili by cenu SW a neotravovali by legální hráče nesmysly. Jako malý jsem pirátil, protože jsem neměl prachy a naši mi je na hry nedali, v okamžiku, kdy jsem si začal vydělávat, tak jsem začal SW kupovat.

Myslím si, že lepší efekt, než všemožná opatření by mělo prachsprosté poděkování jako intro - Toto je Jeff, grafik a návrhář exteriérů. Tím, že jste si hru koupili jste mu přispěli na výchovu jeho dcery. Děkujeme.

Hanba by mě fackovala, kdybych to upirátil a ři každém hraní na mě vykouknul jiný ksicht, který jsem připravil o lepší plat.

0/0
25.5.2011 16:02

Heisenberg

Re: jiný přístup

omluva za formu příspěvku. Tak to dopadne, když člověk dělá tři věci zároveň a nezkontroluje si, co napsal.:-(

0/0
25.5.2011 16:04

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: jiný přístup

Na to je přece no intro patch, já bych uvítal, kdybych u legálně zakoupené hry viděl intro a loga jen při prvním spuštění ap ak by byla přeskakovatelná nebo ideálně v nějaké možnosti v menu jako bonusy-intro

0/0
25.5.2011 16:06

Fun1k

Re: jiný přístup

Souhlasím. Navíc, přidávat protipirátskou ochranu na piráty působí jako dloubání do vosího hnízda, takže potom ještě echt víc budou pirátit. Já vše, co jsem měl nelegálně, jsem si poté legálně koupil (např. Mafii 2 od kamaráda, pak jsem si jí koupil na Steamu).

0/0
25.5.2011 16:39

Giga Pudding

Re: jiný přístup

u takových filmů je to spíš opačně :)

člověk si za ten film zaplatí a první čeho se dočká je hlasitá výhružná protipirátská znělka :)

0/0
25.5.2011 17:40

Barrbarossa

dilema

Otazka do diskuze. Občas když si chci zahrát nějakou hru a nejsem si jistej zdali mi pobezi na mem PC a neni demo, tak ji stahnu z warezu zkusim a bud koupim pokud mi bezi nebo ji smazu a cekam az budu mit lepsi komp nebo bude ve vyrazne sleve. Jsem warezak? Dle zakona urcite ale podle rozumu a moralky?

0/0
25.5.2011 15:57

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: dilema

Přijde nato, jestli vyzkoušíš funkčnost hry a pokud funguje, ji dohraješ a počkáš na slevu, tak jo, pokudj i pak koupíš za cenu v době stažení nebo ji nedohraješ a jen vyzkoušíš funkčnost, tak ne. Bohužel tu chybí možnost, jak nefunční, nebo částečně nefunkční hru vrátit, tím spíše, když člověk spotřebuje aktivační klíč...

Podobně to je u filmů. Stáhnout, dle zákona, je v pořádku ( i když je to napomáhání sdílení). Koupit a udělat si rip odpovídající tomu stáhnutému je už v rozporu se zákonem...Morálně čisté je koupit a stáhnout, ale je to dost namáhavé, zejména, pokud má člověk specifické požadavky na tu staženou verzi (třeba chce i zvukovou stopýu s komentářem).

0/0
25.5.2011 16:04

Barrbarossa

Re: Re: dilema

hraju az po zaplaceni

0/0
25.5.2011 16:21

gawy

Re: Re: dilema

Ano, o tom co je moralne v poradku a co ne, co je zakonem v poradku a co ne, rozhodujes TY a nikdo jiny.

0/0
25.5.2011 16:31

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: dilema

V tom případě nepotřebujeme soudce. Napiš vládě, ušetřil jsi našemu státu miliardy a za to ti patří dík.

0/0
25.5.2011 16:41

Slayerer

Re: Re: Re: Re: dilema

Naštěstí tu máme takové jako ty a spol. kteří jsou soudci, porotou i katy.Rv

0/0
25.5.2011 16:45

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Jako obvykle jsi nic nepochopil. Naopak. Ironicky jsem reagoval na někoho, kdo se do role soudce sám pasoval. Ty seš teda materiál člověče.

0/0
25.5.2011 16:51

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Zase jako obvykle píšeš něco co není pravda a jediný kdo se tu chová jako soudce, porota i kat si ty a pár dalších podivínů co sežrali všechnu moudrost a morálku světa, zatímco ci stále utírají máslo z hlavy, které ne a ne pustit.

0/0
25.5.2011 16:54

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Jelikož v mém minulém příspěvku ani předminulém  nění záždné tvrzení (teda když nepočítám tu ironii) nelze ani říci že píšu nějakou lež. Tedy jsi jako obvykle střelil vedle.

Taktéž trzení, že se chovám jako soudce porota o kat je velice silné a lze je ve svém celku označit za nepravdivé. Pokud mám nějaké chování zde, tak jako soudce z lidu či soudce amatér který stahování a používání díla  za které náš warezák řádně nezaplatil, označit za normální kradení namísto zcela přesného dle litery zákona - porušování autorského zákona či toto porušování označovat za specifičtější formu kradení.

0/0
25.5.2011 17:13

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Nejen že je pravdivé podle tvého chování zde, ale nádavkem bych přihodil, že jsi ještě pokrytecký soudce, porota i kat, soudím jako soudce amatér jen podle tvé neochoty odpovědět na prostou otázku, zda si někdy stahoval nebo jinak warezil a porušoval licence.

0/0
25.5.2011 17:36

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Jak jsem řekl porota a soudce, těžko. Zase kecáš. Žádnou neochotu nepociťuji neb nečtu 10 vláken dozadu a poštu neodebírám. Abych odpověděl na tvoji otázku, tak jsem se tak choval a velice, velice zřídka chovám. Místo nějakýho obelhávání se - se nebojím přiznat že občas si nějakou hru prostě ukradnu. Naposledy prvního STALKERA, mám li být kontrétní. Teď mám sice kompletní sérku, ale tu první sem ukradl. Pak jsem si ji koupil jenom proto, že jsem chtěl mít v poličce celou sérku a znova si ji zahrál. Nyní jednu stylem - nekupuju hned co vyjde, ale až tak na pěti sedmi stovkách áčkovou hru. Tu si řádně proklepnu. Béčkovou za tři čtyry jen tak pro radost. Aplikováním tohoto systému mi všechny breky zdejších warezáků, kteří se obelhávají, že jako nekradou protože bla bla bla, přijdou dosti ubohé.

0/0
25.5.2011 18:51

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

A je to venku jako vždy, jsi nejen bývalý ale stále současný pirát, to máš tedy opravdu hroší kůži tady takhle psát.

Nikdo se neobelhává, co tu čtu tak lidi přiznávají, že dělají v jádru špatnou věc, ale dokáží si to před sebou zdůvodnit a většinou celkem rozumně, hloupé výmluvy jsou výjimkou. Horší jsou ovšem pokrytci co dělají to samé a moralizují, z toho je mi fakt zle.

0/0
25.5.2011 19:05

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

OMG ty seš tak jednoduchej. To já sem ten kdo říká: "Nazývejme věci pravým jménem". Nezávisle k tomu do jaký skupiny patřím. To ty a tobě podobní mamlasové hledáte výmluvy a lépe znějící  názvy. A ještě na mě budeš ukazovat prstem. No to je gól.

0/0
25.5.2011 21:57

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

OMGLOL IMHOROFL Gól je jen to, že nejsi sto schopen pochopit, že to nejsme my kdo hledá výmluvy jak říkáš, ale zákon, který tady tak plamenně bráníš, zákon jasně říká že to není krádež ale porušení autorských práv, je to stejná debilita jako místo "zanedbání lékařské péče" říkat "vražda", i vůl totiž ví že se jedná o naprosto rozdílné činy. Hlavně že jako důvod si tuším uvedl i to, že je to moc dlouhý říkat porušování autorských práv, to mě taky dostalo, myslim, že si to byl ty.  Mně krádež i porušování práv zní úplně stejně špatně, tak si tenhle argument strč za klobouk, o eufenismy tady vůbec nejde. Hlavně že furt řikáš jak chceš jen nazývat věci pravým jménem a přitom děláš opak, jenže psát o porušení autorských je moc dlouhý na křiklouna jako ty, to nezní tak úderně a upadly by ti prstíčky od toho neustálýho křičení tak dlouhých slovíček..

Ukazuju na tebe prstem, protože si tady moralizoval jak je hrozný stahování a sám to děláš, jen si se*reš do huby.

0/0
25.5.2011 22:18

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Jsi beznadějný úřípad. Říkej si tomu jak chceš.

0/0
26.5.2011 6:32

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Budu tomu říkat tak jak velí rozum a zákon, ty možná řikáš h***u maggi,

ale já budu dál nazývat věci pravými jmény a lidem co neznaj význam

slov se dál smát.

0/0
26.5.2011 14:23

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

vzhľadom na enormnú koncentráciu trollov na čele so Slayererom navrhujem ústup ... dnes si jednoducho ľudia na pirátenie zvykly a považujú to za to niečo normálne a zdravé, preto akékoľvek argumenty proti tu nepadnú na úrodnú pôdu ale naopak vyvolajú iba vlnu nevôle a pohŕdania.

0/0
25.5.2011 17:06

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dilema

Dnešní móda označit každého kdo má opačný postoj za trolla je odpudivější než sama existence trollů. Doporučuju vygooglovat co je to trolling než ze sebe zase dělat ne trolla ale rovnou trotla.

0/0
25.5.2011 17:33

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: Re: dilema

Je to jen můj názor.

0/0
25.5.2011 16:48

Ten kdo viděl dozadu

Re: dilema

To je od úhlu pohledu. Někteří zdejší na nad tímto úkonem vidí témeř zákonnou činnost kterou lze z mnoha bla bla bla důvodů omluvit. Pokud bych měl lavírovat na hraně morálky pro tvůj případ tak systém - není demo není moc omluvitelný neb vychází specifikace počítače i seznamy podporovaných karet. Navíc v mnoha případech demo a poslední release je z pohledu kódu dosti různá aplikace, takže demo není ani vlastně něco od čeho by ses měl odpíchnout. Pokud bych hledal nějakou morálně omluvitelnou výmluvu kdy použít warez tak v případech kdy samotná ochrana mi nedovolila spustit originál DVD ale po warezácký sušence ala no dvd všechno běhalo v pořádku.

0/0
25.5.2011 16:27

lotky

Re: Re: dilema

Ty specifikace, co vyjdou je sice pěkná věc, ale někdy je minimální konfigurace o hraní v 10 FPS při minimálnim rozlišení v graficky co nejmíň zatíženym prostředí hry a po druhý je to pomalu konfigurace na střední detaily. Vypovídací hodnota veškerá žádná.

Já osobně do dilema řešim tak, že kupuju hry ve velký akci, kdy mi nevadí, že se seká, prostě si to zahraju až na lepšim PC. (aktuálně jsem takto odložil Portal 2) Protože stále je defakto co hrát (v zásadě hraju hry s herní dobou mnohdy přesahující 100 hodin, kde mi nehrozí, že za chvíli neni co hrát :) ).

0/0
25.5.2011 16:46

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: dilema

Tak hlavně jsem posuzověl situaci běží/vůbec něbeží/padá. Co se týká FPS při různých zátěžích a konfiguracích tak na to nemám to by bylo další silné téma.

0/0
25.5.2011 17:00

lotky

Re: Re: Re: Re: dilema

Nemluvil jsem primárně o FPS, i když se to může zdát. Závodní hry jsou na tom podobně, adventury mnohdy taky. U strategií zase je nápor na procesor a někdy je ta hodnota nastavená tak, že ve velký bitvě člověk nemá nárok. Mám slabší PC a tak vim, co jsou schopný nakecat. Na minimální konfiguraci radši už ani nekoukám, jelikož je to prostě často snůčka blábolů.

0/0
25.5.2011 17:07

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Re: dilema

Ano specifilkace vycházejí, ale lžou. Třeba Win 98 a novější může znamenat, že sedmičky nefungují, jiná specifikace třena min 8MB video RAM, bohužel vše nad 128MB je "málo". Nebo, třeba ve specifikacích chybí zmínka o tom, že USB sluchátka nejsou podporována či zda čtyřjádro na nižším taktu než minimální dvoujádro je problém nebo ne....

Jinak posledně mě takhle vymňoukl Dirt, který po vložení do mechaniky mi napsal, že používám nějaký software na emulaci mechaniky a ať jej odinstaluji, bohužel nenapsal jaký...nehledě na to, že kdybych nějaký používal (a že jsem žádný nepoužíval neb jsem jej dostal ke grafické kartě a byl to asi třetí program, který jsem instaloval), tak ho asi nebudu chtít odinstalovávat před každou hrou a instalovat po zahrání si.

0/0
25.5.2011 16:55

lotky

Re: Re: Re: dilema

Tak pokud hra upozorní sama, že se něco musí odinstalovat, tak se to ještě dá brát, i když je to na prd. Já nedávno půl dne strávil tim, že se mi hra v jednom momentě prosktě kousla a vypla. Až kdesi zakopáno na fanouškovskym fóru jsem zjistil, že tomu vadí antivir (!!!) a že ho musim odinstalovat. To si pak člověk řiká, že ho maj za vola...

0/0
25.5.2011 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.