7. 6. 2011 17:52
0 0
možnosti

Infractus

30. 5. 2011 12:31
vynikající zážitek

Pro mě osobně je tohle RPG skutečným zážitkem, určitě to umocnilo ještě to, že jsem taky přečetl všechny Sapkowskeho knihy o Geraltovi, Ciri a Yennefer. Mouchy tam samozřejmě jsou, ale vzhledem k tomu, že se učím na státní zkoušky a hra mě přesto pohltila tak, že jsem učení dokázal odložit (ne tím se nechlubím) a ponořit se do příběhové linie a naplno si užívat si side questy, které často právě doplňují informace milovníků knižní předlohy, nemůžu hodnotit jinak než velice pozitivně. Na co by se nemělo podle mého zapomínat je to, že vývojáři si dali práci s tím, aby se hra dala dohrát 3x a pokaždé jinak (vlastní zkušenost) a také nepatří mezi extrémně zkušené vývojařské studiu jako např. BioWare které za sebou má už řádku titulů, více či méně úspěšných. Ovládání je kapitola sama pro sebe, jak tu píše LadyManson není to úplně snadné, ale jakmile se to člověku dostane pod kůži, tak je to naopak vynikající a člověk má z boje daleko lepší prožitek než v prvním díle, kdy Geralt=fantasy rambo, který místo kulometu likvidoval nepřátele po desítkách ocelovým nebo stříbrným mečem (chudáci utopenci). Naproti tomu je druhý díl daleko realističtější, surovější a pro mě jako snílka i živější. Nezapomenu na to, když mě ve třetí kapitole umlátili 2 knechti halapartnami, protože jsem se nanicovatě nechal obklíčit a oni mě potom už nenechali zvednout :). Po dohrání na základní verzi nemůžu pro sebe hodnotit jinak než 9.5/10, po optimalizování, vydání dalších DLC, datadisků atd. bych se 10/10 vůbec nebál, takhle jsem v minulosti hodnotil a prožíval snad jen sérii Baldur's Gate

0 0
možnosti

Virgl

30. 5. 2011 18:43
Re: vynikající zážitek

R^

Jen je škoda té třetí kapitoly a uspěchaného závěru...Nilfgaard a Yennefer už zpátky vůbec tahat nemuseli...

0 0
možnosti

Nannius

28. 5. 2011 2:03
autor recenze

nemohl autora nekdo donutit precist si alespon jednu Sapkowskeho knihu o zaklinaci? Treba by pak recenze nebyla tak mimo, co se prostredi tyce...

0 0
možnosti

Virgl

29. 5. 2011 21:45
Re: autor recenze

Co máš konkrétně na mysli?

0 0
možnosti

vrkacek

26. 5. 2011 19:33
HW nároky

Hrajete někdo tuto hru na notebooku? Mám Core2duo 2Ghz a GF9600 GT 512DDR. Zkusil to někdo rozchodit na podobné sestavě? Jak to běhá? Díky

0 0
možnosti

Virgl

26. 5. 2011 20:49
Re: HW nároky

Na noteboku odzkoušené nemám, ale zrovna dneska vyšel patch vyvažující optimalizaci, ale....zázraky od toho nečekej, i v minimálních nárocích je procesor C2D 2.2 Ghz...ale neříkám že to nepůjde.

0 0
možnosti

Matajus

26. 5. 2011 16:34
Prilis dialogu a "videi"?

Osobne jsem ze hry nadmiru zklaman a po chvile jsem ji odinstaloval a koupe docela lituji (vcera jsem to odinstaloval). Mozna sem jen nemel den ale nahral jsem priblizne asi hodinu prologu a prislo mi to k smrti nudici.

RPG s kvalitnimi dialogy a ruznymi cesty me opravdu bavi a mam je rad ale ze zaklinace 2 jsem nejaky rozladeny.

Chci se tedy zeptat zda-li je tam vsude takove kvantum dialogu a je to proste jen interaktivni rpg?

0 0
možnosti

misho8723

26. 5. 2011 16:37
Re: Prilis dialogu a

Však len prolog je taký lineárny zo začiatku.. potom sa to začne vetviť, a to hlavne, keď človek príde do prvej kapitoly a potom je to už len skvelé RPG

0 0
možnosti

misho8723

26. 5. 2011 15:54
Môj názor

Ja nechápem ľudí, ktorý nadávajú na optimalizáciu enginu hry... hlavne, že pred vydaním písali komenty ku videám alebo k screenshotom, v tom zmysle, že " no môj stroj to nerozdýcha " .. " tak na toto mi treba lepší stroj".. no a keď hra vyšla, a ľudia fakt zistili, že hra je dosť náročná, a to asi preto, že vypadá naozaj nádherne a v kategórií medzi RPG hrami istotne najlepšie, a medzi ostatnými hrami sa drží v TOP, tak hneď nadávajú.. proste mi to príde pokrytecké... len preto, že si nemôžu zapnúť ULTRA detaily, tak hneď plačú a nariekajú .. ja som svojím 3 - ročným strojom som si trúfal zapnúť detaily na ULTRA a okrem Ubersamplingu mám všetko zapnuté v rozlíšený 1680 x 1050, a ide mi to priemerne 25 - 35 fps,, niekedy klesne ku 20 a niekedy sa zvýši na 50..čiže podľa mňa s ohľadom na kvalitu grafiky a veku môjho stroja, to je perfektná optimalizácia.. a inakšie ku hre, za posledné 4 roky nevyšlo lepšie RPG (Mass Effect síce medzi RPG počítam, ale je to len light verzia toho žánru).. obtiažnosť skvele nastavená, hrám na medium a nechápem ako môže mať niekto na tej obtiažnosti problémy, síce aj ja som pár krát zomrel, ale tak to má byť.. stará škola obtiažnosti, nie je obrazom dnešnej doby, čo je skvelé.. postavy, dialógy, humor, odkazy na poviedky a ságu, príbeh, znovuhrateľnosť, .. to všetko je špička dnešnej doby.. technické problémy - aké? :D .. zatiaľ mi hra ani raz nespadla, všetko funguje ako má.. dosť ma prekvapilo vetvenie príbehu, kde napríklad - POZOR možný spoiler - v situácii či nechám nažive alebo zabijem Aryana La Valette, sa môže potom únik z väzenia odohrávať 4 spôsobmi, a to je prosím pekne, stále len prolog :) tomuto môže konkurovať hádam len Alpha Protocol..a ten umelecký štýl a výtvarný, jedným slovom nádhera..čiže pre mňa 9,5/10

0 0
možnosti

JJ Joey

26. 5. 2011 17:38
Re: Môj názor

Nemůžu nesouhlasit - parádní záležitost. RPG jako řemen.

0 0
možnosti

wasabi2

26. 5. 2011 15:20
Muj zazitek z hrani zaklinace

Nevim, cim to, ale prestoze jsem se na Zaklinace dvojku vylozene tesil, tak jsem byl zazitkem z hrani mirne zklaman.

Ovládání - podle mne by mělo být intuitivní, ale Geralt dělal často něco úplně jiného než jsem myslel, že mu ovládaním říkám a díky tomu jsem často zbytečně umíral. Dal jsem si za začátek vysokou obtížnost a hned na začátku zaklínač padal jako moucha po pár úderech, byl pomalý jak želva a nepřátelé toho vydrželi něurekom než padli. Vysoká obtížnost z jedničky a vysoká obtížnost z dvojky evidentně nebyly to samé. Nízká obtížnost hru degradovala na obyčejnou klikačku, střední byla O.K. ale jen do té doby než jsem v 1. aktu narazil na královraha, nemluvě o bossovi z 2. aktu. Jak to někdo mohl dohrát dokonce na obtížnost šílená, to nepochopím. Mě to přijde neudělatelné i na obtížnost vysokou.

K příběhu - já jsem jel poprvé s Vernonem Roche a když to porovnám oproti Iorwethově linii, kterou jsem hrál pak, tak mě přišla ta s Vernonem více temná a i zábavnější, možná i díky tomu, že je temná (Iorweth na druhou stranu byl větší sympaťák než Vernon). S Iorwethem to bylo jak bych se vrátil do kolébky RPG a s partou dobrodruhů pojďme vybílit jeskyni (hlášky Skeldona Skaggse R^R^R^), což také není špatné, ale na obřad temné magie, odhalování spiklenců a závěrečné překvapení, které vám hraní za VR přichystá to nemá.

Třetí akt - zoufale krátký i když i tam šlo dělat spousta vedlejších questů, které ho prodlužovali.

Suma sumárum, i když si to zahrajete za obě strany vyjde vám, že ta délka hry oproti W1 nějak neštymuje, což je velká škoda. I když vychytáte různá vylepšení a taktiku a zvyknete si na ovládání, tak to proti nepřátelům bude na vyšších obtížnostech dlouhá bitva a osekávání, což mne osobně moc nebaví. Chybí mi tak potom ten pocit, že Geralt je fakt bouchač, kterého naštvat je obrovská chyba - spíš si pak připadám jako otloukánek a to se mi v jedničce nestávalo ani na hard.

0 0
možnosti

Cubky

26. 5. 2011 15:49
Re: Muj zazitek z hrani zaklinace

K te insane obtiznosti, tam je akorat problem ten, ze pri smrti clovek zacina kompletne od zacatku, ale jinak se to urcite dohrat da. :)

0 0
možnosti

Dru Zeree

26. 5. 2011 14:22
Jsem zvědavý jakému RPG

dáte 90%:-)

0 0
možnosti

Virgl

26. 5. 2011 15:13
Re: Jsem zvědavý jakému RPG

Tady se musím bonuswebu zastat, bylo to jedno z nejlepších RPG posledních let(hravě strčí do kapsy DA II, Arcanii, Fable III nebo Risen), ale třetí akt je vyloženě "odfláknutý" (Vývojářům už asi nezbýval čas, nebo peníze, nebo obojí). Taky herní doba oproti jedničce není nic moc, a vzhledem k množství narážek na knižní ságu, vedlejší postavy atd. je tam vedlejších questů a nepříběhových rozhovorů vážně málo, potenciál by to mělo větší...Ještě si dovolím drobnou výtku k optimalizaci, bugům, a levelování (za vedlejší quest 150 XP, a za jednu část hlavního 2600 je vážně moc velký rozdíl). Takže těch 85% celkem sedí...ale hra je to parádní.;-)

0 0
možnosti

Ej.dzej.rimmer

26. 5. 2011 14:15
...

Nevi nekdo jestli se da hrat Planescape na Winech 7.?

0 0
možnosti

dolejs1111

26. 5. 2011 16:02
Re: ...

Jde. Když zadáš planescape torment do vyhledávače, tak jeden z prvních odkazů je fanstránka s mnoha návody a optimalizacemi

0 0
možnosti

Veska je prostě nesmrtelný

26. 5. 2011 12:20
Shreneme si to

Vizuálně, příběhem a propracováním se Oblivion může jít zahrabat. S questy se Oblivion může jít taky zahrabat. Jediné v čem má navrh je rozlehlost. Ale k čemu je mi volný svět, když úkoly a lidé v něm jsou na úrovni The Sims 1 s inteligencí Škorpiona z Mortal Combat. A přiznejme si, kdo z nás hrál čistý Oblivion? Pokud někdo ano, tak smekám nad obětí v rámci výzkumu masochismu. Přece jenom předností Oblivionu jsou módy, nikoliv hra samotná, co je RPG příběhem i možnostmi dosti ořezané a tragické:)Tudíž srovnávat Oblivion a Zaklínače nejde, jelikož Zaklínač je RPG, kdyžto Oblivion považuji za Velkou mapu s prvky RPG. Jinak pro rýpaly, 60-80 hodin jsem u Oblivionu strávil, tudíž opravdu nejsem jako někteří, co to po 5 minutách vypnou a řeknou rovnou rozsudek.

0 0
možnosti

KyleBroflovski

26. 5. 2011 12:40
Re: Shreneme si to

Přesně tak. Ale je fakt, že někomu to prostě vyhovuje. Někdo není na epické a dynamické příběhy, propracované charaktery a důraz na vnitřní logiku a hlavně možnost se morálně rozhodovat a vidět následky svého rozhodování později. Dokážu pochopit, že někoho spíš baví běhat po světě, sbírat kytky a zabíjet ve velkém, ač mě osobně to ke spokojenosti nestačí.

Dlouho si lidi mysleli, že RPG může být buď příběhově vymazlený koridor, nebo rozlehlé singleplayer wowko se slabým a upozaděným příběhem, stupidními postavami a minimální možností rozhodování... Jenže vývojářům z Obsidianu se to s New Vegas podařilo: stvořili obrovský svět se spoustou questů a naprostou svobodou a zároveň mají silný příběh, sofistikované vedlejší úkoly a výborně naspané postavy (např. taková Cass je scénáristický skvost). Celý svět je naprosto logický, hráčovo rozhodování se může větvit tak, jak jsem to ještě neviděl (snad jen u Alpha Protocolu). New Vegas je podle mě RPG děkády, nikoliv Zaklínač a už vůbec ne Oblivion

Zaklínač je totiž první typ mnou zmíněného RPG a jako takový je opravdu kvalitní (víc už ani snad hra v tomto subžánru nemůže být), přesto bych mu dal tak 8 a to jen kvůli tomu, že jsem hrál NW. Ten nasadil laťku na můj pomyslný ideál (od absolutoria ho dělí technické problémy), a tak jen hra, která dokáže, podobně jako on, spojit oba zmíněné subžánry, zasluhuje 10/10

BTW, Skyrim na to nemá, jsem si tím jist. Bude dobrým pokračovatelem Oblivionu, tj. bude dobrým openworldem, ale opět bude slabý a pitomoučký v příběhu, charakterech atd. Nechci ze sebe dělat jasnovidce, ale Bethesda tyhle apskety nikdy neuměla - podělala to u F3, podělala to u Oblivionu, není důvod věřit, že by tomu mělo být jinak u Skyrimu - studia se nemění...

0 0
možnosti