Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká armáda chystá vojenský simulátor na CryEngine 3

Americká armáda chystá speciální vojenský simulátor pro výcvik pěchoty. Bude postaven na CryEngine 3 od vývojářské firmy Crytek. Vojáci budou mít na hlavách speciální helmy s displeji, na kterých uvidí simulaci okolního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rytíři co říkají NI

Nemohli

by se majitelé playstationu už konečně vyrovnat s tím, že na tom jejich krumplu prostě Crysis 1 nepojede?

0/0
30.5.2011 11:28

pan.klobouk

nuuuuudaaaaaaa

Nj, Unreal engine (America's Army) uz jim nestaci, prechazeji na CryEngine. Pche, tak uz i US Army jde jen po grafice, jak to neni dost fotorealisticky a patricne next-gen, vojacci jim to nechteji hrat. ;)

Ale OK, velikost map asi neni zrovna domena UE, v tomhle jim da CryEngine mnohem vetsi volnost. A jeste zbude misto na ty shadery a cool vizual.

0/0
29.5.2011 11:43

mechwarrior

Re: nuuuuudaaaaaaa

cryengine je predovšetkým realtime ( alebo WYSIWYP ) systém, čiže z editoru môžeš rovno skočiť do hry ... to u UE možné nie je - najprv musíš level nechať prepočitať aby sa ti napríklad osvetlenie a tiene zapiekly do textúr. A ak je level priliš veľký tak si v ****. Ale nehovorím že UE je zlý, na interiéry a vôbec na budovy/architektúru je výborný... na rozsiahly terén s množstvom objektov sa už ale moc nehodí.

0/0
29.5.2011 13:47

pan.klobouk

Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

Jj, taky myslim ze jde hlavne o velikost map, pro Irak nebo Afghanistan neni UE zrovna to prave orechove. Velke editovani za pochodu asi nehrozi, programatori jim udelaji desitky map na miru, podle zadani. Tezko verit, ze by si serza objednal na pristi tyden "tady jeden kopecek navic a tamhle hluboky kanon, potrebuju s klukama nacvicit jednu akci". ;)

0/0
29.5.2011 16:48

mechwarrior

Re: Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

práveže ono tak zrejme bude, tie mapy nebudú slúžiť len na výcvik taktiky viac menej bežného vojska ale hlavne pôjde o špeciálne misie kde sa bude musieť veľmi rýchlo vytvoriť zo satelitných údajov mapa terénu (prípadnej aj z údajov bezpilotných lietadiel) - k tomu si engine určite prispôsobia, stromy a vegetácia budú generované podľa fotografií terénu, nakoniec tam grafici pridajú budovy z určitej databázy alebo ich vygenerujú z predpripravených modelov a doladia prostredie podľa potreby. A práve v tej fáze ladenia a konzultácií je nanajvýš vhodné realtime spojenie medzi editorom a enginom.

Inak neviem síce podrobnosti ale zrejme sa bude používať nejaký nový typ omni-directional treadmill-u (http://www.youtube.com/watch?v=BQw1tsgrJOs) a aj s možnosťou náklonu takže budú môcť simulovať nerovný terén. Budú to mať určite vymakané R^

0/0
29.5.2011 17:46

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

Na tom mozna neco bude. Cert vi jak je to mysleno a na jaky vycvik to chteji pouzivat. Mozna jen pro taktiku v urcitem prostredi - pak by jim stacily desitky generickych map, pripravenych pro ruzne scenare.

Mozna ale nez si pujdou priste pro dalsiho Ladinka, opravdu si to virtualne nasimuluji. Z dat co maji k dispozici nadesignuji danou oblast, nekolikrat si to probehnou a zahraji ;) no a pak uz pujdou naostro.

0/0
29.5.2011 20:10

USER47

Re: nuuuuudaaaaaaa

Co to má společnýho s America's Army? AA není simulátor určenej pro vojáky, je to marketingovej nástroj určenej k popularizaci armády mezi herní veřejností...

0/0
29.5.2011 16:29

pan.klobouk

Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

No sam to rikas, oboje je hra od armady pro armadu. ;) V pripade AA jde jeste o potencionalni rekruty, tahle novinka uz se pouzije pri vycviku, treba klidne hned pro bazanty.

Trochu ale nechapu proc najednou Crytek a jejich engine, pro profi vyuziti snad pouzivaji taky Virtual Battlespace, ne? Nakonec bude ten for s grafikou mozna pravdivy, profi Arma uz jim nestaci a vojaci v tom nepoznavaji realne prostredi, tak holt nastoupi Nemci se shadery.

0/0
29.5.2011 16:53

USER47

Re: Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

AA právě není od armády pro armádu, ale od armády pro veřejnost:).

VBS jim možná nestačí nejen kvůli vizuální stránce, ale třeba i kvůli jinejm omezením. Pokud vím, tak tam nejdou modelovat jeskyně a podobný struktury terénu, což by se občas mohlo hodit, stejně tak interiéry a celkově CQC jsou tam hodně problematický a do reality maj hodně daleko.

0/0
29.5.2011 17:52

pan.klobouk

Re: Re: Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

Vsak proto rikam, jak tenka hranice tam je. Jeden tyden muzu hrat marketingovou lanarici AA doma jako civil a dalsi tyden uz ji mrskat v kasarnach coby rekrut v maskacich. A kdyz mi to opravdu pujde a oslnim velitele, dovoli mi napriste spustit VBS, potazmo tuten Army Crysis. ;D

VBS jsem popravde nikdy nehral, nicmene jestli ma stejne omezeni a mouchy jako Arma + OFP, chapu ze se US Army poohlizi i jinde. A specialne pro scenerie z Iraku a Afghanistanu se jim urcite jeskyne, podzemni prostory a ruzny skalni prusmyky budou hodit. Plus se porad musim v legraci vracet k tomu vizualu a vlastne i HW narokum. Arma Crysis nejen ze pohladi oko, ale ani nevysaje silu z americkych pocitacu. ;)

0/0
29.5.2011 20:20

Jeffy

Re: Re: Re: Re: Re: nuuuuudaaaaaaa

Neumět přiznat chybu je špatné do života. Rv

0/0
29.5.2011 22:37

Unexpecter

Eh...

Myslim že jde jen o způsob jak naverbovat novou (mladou) krev do řad armády...:-/

0/0
28.5.2011 21:06

soky76

Bludy..

:D to bude dobrá parta hic, až jim sundají brýle a skočí bojovat do reality.

0/0
28.5.2011 13:23

mechwarrior

Re: Bludy..

tu ide o trénovanie taktiky, týmovej koordinácie v špecifickom teréne ... vďaka satelitom môžu vytvoriť terén miesta misie a všetko pekne natrénovať nanečisto. Nie sú to žiadne bludy ale cesta ktorou sa budú uberať všetky moderné armády sveta.

0/0
28.5.2011 14:42

soky76

Re: Re: Bludy..

Hlavně ať jim tam nezapínají nanooblečky ;-D

0/0
28.5.2011 17:14

mechwarrior

Re: Re: Re: Bludy..

už by si mohol trochu dospieť...

0/0
28.5.2011 18:12

HonyaDj

Re: Bludy..

Kdybys nebyl soky, možná bys věděl, že se tohle dělalo vždycky... On totiž trénink je vždycky trochu "virtuální realita", víme? Jen se k tomu čím dál častěji používají (nejen v armádě) počítačové technologie... Co kdyby tu napsali, že budou vojáky trénovat s pomocí PS3? Tak to už tady leštíš kládu, že jo? ;-D

0/0
28.5.2011 15:58

Nokiagay

Re: Re: Bludy..

On raději druhou stranu "mince".

0/0
28.5.2011 16:58

soky76

Re: Re: Re: Bludy..

lepší panna, než orel, pravda..

0/0
28.5.2011 17:22

soky76

Re: Re: Bludy..

Jsi tak chytrý když jsi mi to vysvětlil ty mariňáku .. Směju se tomu enginu, na kterém budou kluci trénovat, víš? Nepřátele jim tam snad pouštět do hry nebudou ;-D

0/0
28.5.2011 17:17

Khalashnikovf

Re: Re: Re: Bludy..

To je fakt, lepší by to bylo udělat na Enginu Call of Duty, God of War, a nejlíp na Enginu Bajonety ... Joooo, to byla UI jak se patří.

Voják běhající po virtuální lokaci a dostávajíc Double strike... Sergant Master of Shooting Masters, Quad Kill ... Master Shooter of Sergant Masters Commanders....

Ty seš vážně hlava vylízaná viď :)

0/0
28.5.2011 17:57

mechwarrior

Re: Re: Re: Bludy..

cryengine to technologicky navyspelejší súčasný engine, preto si ho vybrali, čo je ti na tom smiešne ?

0/0
28.5.2011 18:26

Jeffy

Re: Re: Re: Bludy..

Ty opravdu nemáš v jlavě něco v pořádku - vojenské simulace se už dělají přes deset let - i česká operace flashpoint byla propůjčena pro takovou úpravu před časy. hadám tak 14 maximálně...

0/0
28.5.2011 18:32

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: Bludy..

Já bych jen doplnil - ArmA 1 a 2 jsou odlehčené verze oficiálních vojenských simulátorů (VBS), které BI Studio vyvíjí pro vojenské potřeby a prodává je jako oficiální produkt :-) - http://www.bisimulations.com/

0/0
30.5.2011 8:56

HonyaDj

Re: Re: Re: Bludy..

Směješ se tomu enginu? A čemu se přesně směješ? Tomu, že tvoje PS3 nebyla schopná zvládnout ani polovinu toho, co ten engine nabídl pro PC (je smutný, že ta hra vypadala líp i na Xboxu)? Já chápu, že ujíždíš na tunelech dva na dva metry, kde na tebe skáčou mytologický obludky, ale o virtuální realitě evidentně nevíš vůbec nic... ;-D

0/0
30.5.2011 8:53

Giga Pudding

Re: Re: Bludy..

no sezení u počítače a trénink na cvičáku je oboje trochu jiná "virtuální realita" :)

0/0
28.5.2011 17:56

ScorpioDB

Re: Re: Re: Bludy..

"Každý z vojáků ponese na zádech brašnu s laptopem, který mu bude dodávat obrazy" ...... co ti na týhle větě uniklo, že zmiňuješ sezení u počítače? ?

0/0
28.5.2011 18:10

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Bludy..

A co ti uniklo na tom, že helma a laptop nebo potažmo prostě simulace prostředí je pořád něco jiného než trénink v tom daném prostředí? :)

0/0
28.5.2011 18:18

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

zenska chod radsej do kuchyne nieco navarit.

0/0
28.5.2011 20:01

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

nejsi ty náhodou asi stopadesátá inkarnace toho zabanovanýho čtrnáctiletýho slováka? :)

0/0
29.5.2011 1:27

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

na BW este nikto nikoho nezabanoval :)

tak a co dobreho si navarila ? pochval sa ... a potom sup do postele k chlapovi splnit si svoju druhu zivotnu povinnost .)

0/0
29.5.2011 1:47

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

počkej až budeš mít občanku :)

0/0
29.5.2011 11:01

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

aha takze ak uz obcanku mam tak mi prides navarit ? :) budem o tom uvazovat :)

0/0
29.5.2011 11:22

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

očividně nemáš, takže asi nikam nemůžu přijít :)

0/0
29.5.2011 11:31

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

jasnovidectvo ti moc nejde :)

inak mozem prist k tebe ak chces ... aj ti dokonca nieco navarim, nieco biele a teple :)

0/0
29.5.2011 11:45

Skjoldr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

Občanský průkaz není taková ta malá kartička do dětské knihovny, víme?

0/0
29.5.2011 12:09

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

neviem co je "ta malá kartička do dětské knihovny" .. na to si tu expert TY :)

0/0
29.5.2011 15:10

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

Že se tu do toho míchám, ale zvědavost mi nedá, jak se prosím na internetu očividně pozná kdo má a kdo nemá občanku?

0/0
29.5.2011 12:21

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

Mám dojem, že zde je třeba přiznat porážku protože tvá obrana se jeví ZCELA nedostatečná... přiznej se příšero!!!

0/0
29.5.2011 4:25

ScorpioDB

Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

to nepopírám.... ale NENÍ to sezení u počítače :-)

0/0
29.5.2011 21:01

HonyaDj

Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

"trénink v tom daném prostředí" Eh? ;-D "Dobrý den, pane Usáma, potřebujem napadnout váš tajnej úkryt a zajmout vás, případně zastřelit, ale vojáci potřebujou někde natrénovat, tak jestli byste nebyl tak hodnej a nechal nás tady udělat pár akcí nanečisto, ju?" ;-D

0/0
30.5.2011 8:49

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

Nebo třeba "Dobrý den, pane cvičák v poušti/lese/zástavbě/blabla, potřebujem si natrénovat naše působení v takovémhle prostředí, protože fyzický trénink a naučené pohybové reflexy asi z laptopu fakt nevytáhnem stejně jako specifické podnební podmínky daného prostředí, ju?";-D

0/0
30.5.2011 11:18

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

co to zase kecas za hluposti ? uz som ti hovoril chod ku sporaku a rob co vies najlepsie.

0/0
30.5.2011 13:34

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

by mě zajímalo jak dlouho to potrvá, než zase budeš muset zakládat nový účet prcku :)

0/0
30.5.2011 14:44

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

nevidim dovod k jeho zakladaniu ... prcicka :)

a ta moja ponuka plati ... teda ak mas rada ten kokosovy puding :)

0/0
30.5.2011 14:58

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

úžasné, jenže ty jsi na jakékoli nabídky pořád moc malej :)

0/0
30.5.2011 15:14

debunker

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

zacinam mat trochu obavu, raz som na teba prilis mlady potom zase prilis malej ... to znamena ze si bud prilis stara alebo prilis tlusta :) alebo skor budu spravne obe moznosti ! vies co ? ponuku rusim :(

0/0
30.5.2011 15:41

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

Tak tomu řikám stěr, když ne dne, tak minimálně týdne;-DR^

0/0
30.5.2011 16:03

Giga Pudding

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bludy..

začínám mít obavu o tvoje jazykové schopnosti vzhledem k tomu, že jsem mluvila o jedné a té samé věci :)

ale vzhledem k tomu, že jsi malej, tak na tom není nic překvapivého :)

0/0
30.5.2011 19:57