Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hackeři: Konec Sony se blíží

Sotva se Sony oklepala z útoku hackerů, už se prý chystá další úder. První vedl k prolomení ochrany desítek milionů účtů uživatelů služby PSN a zastavil on-line hraní. Hackerům se do rukou dostaly osobní údaje hráčů, včetně čísel kreditních karet. Nyní prá má přijít nový útok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kroitoru

IARK

Je a IARK nekomentuje?Jo já zapoměl on se dnes ptá paní primářky na krvavý průjem,ty se taky objevíš v každé diskuzi

0/0
1.6.2011 15:41

Cirkus Hulberto

Re: IARK

... vono taky co jeste k tem looserum ze Sony dodavat, ze.

0/0
1.6.2011 16:02

rytíři co říkají NI

Jdu

si na svém PC zahrát online multiplayer. A vy? ;-D;-D;-D

0/0
1.6.2011 11:53

Zaregistrovany Host

Re: Jdu

online multiplayer na PS3 uz temer 14 dni funguje, takze tohle se ti moc nepovedlo. :-) Ja si ted jdu zahrat L.A.Noir a RDR. :-)

0/0
1.6.2011 12:06

m.f.uWe

Re: Re: Jdu

Hlavně ty páčky nezavař...;-D

0/0
1.6.2011 13:26

,palič

firmě

Sony za jejich nabubřelost, fízlování hráčů a arogantní postoj k vlastním chybám, kdy půl roku ignorují bezpečností díry všechny ty útoky přeji a velmi dobře se bavím. Keep it up "anonymous" R^ Ovce co tady vřvávají, že je mají zav řít až zčernají mi připomínají lidi, kteří v sedmdesátých letech plivali na disidenty a nechápali proč ty máničky kazí "slušným lidem" zábavu. Vždyť v televizi byla Helenka s Kájou a v zelenině měli najednou pomeranče, tak co?

0/0
1.6.2011 11:34

Giga Pudding

Re: firmě

ty už se taky vzpamatuj :)

0/0
1.6.2011 11:47

vojst11

Re: firmě

Aha takže člověk kterého někdo jiný poškozuje nesmí chtít jeho potrestání? Je fajn že ti to připomíná sedmdesátá léta ale jsi trochu mimo.

0/0
1.6.2011 12:00

Smileface

Re: firmě

Prosímtě už se nestrapňuj....naštěstí je doba, kdy každý může vyjádřit svůj názor, to však některé rádoby chytráky neodradí od toho, aby je nazývali ovcemi a přirovnávají je k prominentům komunistického režimu.

0/0
1.6.2011 14:45

,palič

firmě

Sony za jejich nabubřelost, fízlování hráčů a arogantní postoj k vlastním chybám, kdy půl roku ignorují bezpečností díry všechny ty útoky přeji a velmi dobře se bavím. Keep it up "anonymous" R^

0/0
1.6.2011 11:32

luke777

sony

ono to jeste nejede?no sony to odskace pekne no kdo chce kam pomozme mu tam a jak sleduji diskuzi tak hoodne lidi zapomelo proc zacaly ty utoky

http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/sony-ma-pravo-ziskat-informace-o-uzivatelich-geohot.com

ale o tom uz se nemluvi porad se omila slova utok na sony a furt dokola ale podstata problemu proc to cele vzniklo je ja si neco koupim a neni to mym majetkem viz konzole ps3

SONY tedy nadále trvá na tom, že PS3 je její zařízení a vy nemáte právo do něj zasahovat

0/0
1.6.2011 8:19

ropman80

Re: sony

Upřímně, mě už to nebaví. Proč mám JÁ HRÁČ trpět za to, že si někdo vyřizuje účty? Každý má svou pravdu (Sony vs hackeři), ale hráči to odnesou nejvíc. Je to taková malá tragédie. A pokud hackeři mluví o tom, že to dělají pro hráče, tak je to v důsledku zcela naopak - postupně všechny, které hraní baví (mě :-)) a nemají problém investovat do her nemalé penize (já :-)), odrovnají.

0/0
1.6.2011 8:36

luke777

Re: Re: sony

vis ja si rikam komu to prospeje v konecnem dusledku protoze hodne lidi chce hrat a nemuze tak se vrati k pc ci jinym konzolim zjisti zetam to jede stejne a uz se nevrati osobne mam pc protoze se me libi upgrade ze muzu vymenit soucastky

0/0
1.6.2011 8:39

Bafikybaf

Re: Re: Re: sony

Problém je v tom, že hry které hraju já, se na Pécé nevyskytují a u ostatních konzolí to taky není oproti PS3 žádná sláva.

0/0
1.6.2011 9:20

Smileface

Re: sony

Promiň ale ty taky nepostihuješ podstatu problému. Pokud Soud dal za pravdu Sony, neměli by hackeři zaútočit spíš na soud, který takto rozhodl? Sony jen dodržuje zákony . Jina nejde o nějaké " ja si neco koupim a neni to mym majetkem", to jsou jen fráze, pokud PS3 vyhodíš z okna nebo ji zapálíš nikdo ti nic neřekne. Ve skutečnosti jde o miliardové ztráty pramenící z možného pirátství, které naštěstí Sony už zabrzdila...

0/0
1.6.2011 9:19

luke777

Re: Re: sony

vis ale americke pravo se ridi pripad od pripadu a kdo zastavi tu lavinu dalsich soudu kdyz jine firmy budou chtit data o uzivatelich. ea ci ubisoft ci jine formy ted muzou chtit data o uzuvatelich a diky sony maji volnou ruku

0/0
1.6.2011 9:56

Slayerer

Re: Re: Re: sony

americké právo se řídí precedensy pokud se nepletu, tzn. každý kdo bude chtít taková data se může odvolat na případ Sony a bude mu muset být vyhověno, takže teoreticky jak říkáš, hrozí lavina.

0/0
1.6.2011 10:04

HonyaDj

Heh

Pomalu přestávám chápat jednu věc. U téměř každého článku o SONY se rozhoří podobná diskuze jako u článků o firmě Apple. Přitom u Xboxu to tak rozhodně není. Čím to je? Vždyť ty konzole jsou v zásadě stejné, a vždy mi jde jen o hry, co na ně vyjdou. Jinak jsou obě "krabičkami na hraní". A co se týče prodejů, jsou na tom skoro stejně (PS3 se prodává o něco lépe). To se SONY povedlo vybudovat si masy nekritických fanoušků tak, jako to už léta dělá Apple, nebo v čem to je?

0/0
1.6.2011 1:13

Smileface

Re: Heh

Ono to tak asi možná bude a váš proč? Sony je totiž firma, která přivedla ke konzolím obrovské množství lidí a je to firma, která svým Paystation přinesla na konzole hry, které byly dřív možné jen na PC: Vzpomeň na C&C, Diablo, Drakan a jiné. Navíc ukradli PCčkařům legendární Psygnosis. Takže a) Sony si za ty roky vybudovala obroskou základnu fandů b)Hodně PCčkařům leze na nervy, protože PC už díky ní není elitní platforma jak tomu dřív bývalo...

0/0
1.6.2011 9:12

Upir_Spike

Re: Re: Heh

Za to, že PC není elitní platforma si mohou PCčkáři sami. Já Sony a jiné distributory chápu...kdybych měl možnost prodaj milion kopií hry na konzoli, nebo 100tisíc na PC, tak udělám vývoj jen na konzoli a na PC kašlu, protože hráči na PC nerespektují autorské a licenční podmínky.

0/0
1.6.2011 11:03

xgandalf

Re: Re: Re: Heh

To beru trochu jako špatnej vtip. Nechápej mě špatně, ale pirátí se v podstatě na všech platformách - míra pirátění je ale daná více faktory, než pouze rozdělením PC/konzole.

Faktory, které to určitě ovlivňují nemalou měrou, jsou:

- snadnost sehnání pirátské kopie a snadnost následné instalace - jasně dominuje PC, kde se jedná většinou o zkopírování pár souborů - stažení Blu-Ray pro PS3 taky není zrovna malej obsah dat, apod.

- ochrana platformy proti hraní warezu - u konzolí může hrozit ztráta záruky, blokování on-line přístupu a podobné laskominy. Už z principu nic takového prostě není na PC možné. Mimochodem, na tohle dojelo třeba taky PSP, kde se pirátské kopie pohybují taky ve slušných číslech

- celková koncepce daného zařízení - konzole jsou vyloženě určený na hraní - čili si to plno lidí kupuje i s tím, že si k tomu občas koupí nějakou tu hru (včetně lidí, který jinak o hraní a warezu nemají ani páru, viz Wii). PC naproti tomu je multifunkční, přece jenom to chce o trochu větší míru uživatelských znalostí (i když ne zase tak o moc, že?)

0/0
1.6.2011 21:35

xgandalf

Re: Re: Re: Heh

Čímž chci říct, že kdyby pirátění na konzolích bylo tak "snadný", jako na PC, tak by z hlediska pirátství na tom byly konzole stejně. Věř tomu, není to tak, že by PC hráči byli ty "parchanti" a konzolisti byli "slušňáci". To, že s kvalitní hrou se dá i na PC udělat slušnej obrat (i bez konzolí), je fakt - Starcraft 2, Zaklínač 1/2, Dragon Age: Origins - to jsou všechno hry, který nebyly vůbec nabo primárně dělaný na konzole, na PC měly velmi slušný prodeje a prodělečný určitě nebyly. Tošku vidím příčinu jednak v hrabivosti (uděláme konverzi a víc vyděláme), jednak díky konverzím v úplnýmu smazání hranic mezi jednotlivými platformami. Např. PC dominovalo hlavně ve strategiích, klasických RPG, FPS, simulátorech. Konzole na tom byly dobře ve sportech, taky v autech, arkádách, mlátičkách, 3D chodičkách+specifický žánry ala JRPG.

0/0
1.6.2011 21:35

Khalashnikovf

Škoch

To je prostě Škoch :D

Mícháním několika skupin dohromady Anonymous nikdo moc nepomůže.

Anonymous pokud vím stála za útokem na rychlo výpadek. A tím skončili, protože uznali, že narušili klid hráčů.

Pak se náhle vynořili nějací další, kteří nabrakovali kreditky a tím Sony vypla PSN na pěknou dobu, ti byli kryti právě obvyňováním, že je to AnOPS...

Pane Škoch.... Trošku si srovnejte myšlenky v hlavě a pak tu ploďte další nesmysli! Největší FLAMER a TROLL = Škoch!

0/0
31.5.2011 23:25

Regis

IMBECILE

Moh by sis přečíst pnewsku? Ty tam vidíš slovo ANONYMOUS? nEBO CHCEŠ TY vyvolat flame? Je tam jen skupina lidí, co nosili ty masky coby "Anonymous" mimoto i někdo z nich připustil, že vzniklá skupina co se na PSN vrhla, mohla vzniknout z nich... takže se uklidni.... a nauč se češtinu "NESMYSLI"

0/0
1.6.2011 0:21

Eclipse_GSX

no jo

Ničit, ničit, ničit. A co takhle něco jít a vytvořit.

Komentáře fanboyů a xbotů na téma kdo si co zasloužil jsou irelevantní. Tohle je prostě normální banda sviní, co by měli zavřít až zčernaj. Sony nelíbí - nekupuj, krachnou. Tak jednoduchý, až to nikdo nechápe. Pokud je to tak sviňská společnost, zničí se sama. No hlavně že si můžem šlapat po bábovičkách...

0/0
31.5.2011 22:59

Cubky

Re: no jo

Copak hackeri znicili? Nevznikl snad diky nim bezpecnejsi system? ;-)

0/0
31.5.2011 23:00

Eclipse_GSX

Re: Re: no jo

Doufám, že je to ironie. Tady se člověk nesmí divit ničemu. Vlastně ještě že je všude tolik zlodějů. Co bych jenom dělal bez milionu otravnejch klíčů...

0/0
31.5.2011 23:05

Cubky

Re: Re: Re: no jo

Ne, zadna ironie. Odpovez mi, co hackeri znicili? :)

0/0
31.5.2011 23:06

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: no jo

Že připisuješ zlodějům zásluhy na dokonalejších zámcích je totální zvrácenost. Tolik k části, že pokud to nebyla ironie, tak jsi korunovanej blb. Výpadek PSN a krádež osobních údajů ti nejspíš unikly, nebo "chytře" slovíčkaříš nad významem slova ničit. Pokud tě tak silně deprimuje, nahraď si to nějakou líbivější alternativou. Je mi to putna. Jestli si chceš přesto dál hrát, podívej se na Joa. Toho jsem tu neviděl ani nepamatuju. Evidentně mu zničili život a spáchal sebevraždu. Kéž by;-D

0/0
31.5.2011 23:20

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Koukam, ze na bonuswebu je kradez nejen poruseni autorskych prav, ale nove i niceni. ;-D

PSN je dole kvuli zvyseni bezpecnosti, to je rozhodne plus, nebo ty bys radeji byl za deravy system? A ze unikly osobni udaje? K cemu jim budou?

K tomuhle opravdu uz nemam slov. :)

0/0
31.5.2011 23:27

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

S debilem se lepší nebavit. Když vám pošlu příslušný údaje, nabouráte se mi prosím někdo do systému? Už delší dobu se chci dokopat k pořízení si něčeho lepšího než free verze Avastu a tohle by konečně mohl bejt ten správnej podmět. Pomožte mi zabezpečit si PC, prosím prosím smutně koukámV

0/0
31.5.2011 23:33

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Vis, on je trochu rozdil mezi OS bezicim na jednom PC a rozsahlem informacnim systemu, ktery bezi na desitkach, ci stovkach serveru. Ale to ty asi nepochopis. :)

0/0
31.5.2011 23:36

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Zelená veverka přede bobra. Nafukovací matračka v lednici nese konvalinky. Kolo jede na trpaslíkovi a mačká volant.

0/0
31.5.2011 23:38

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Např. Z Valve tuhle někdo poslal údaje a vyzval k prolomení ochrany, takhle přesně se ochrana totiž dá vylepšit, podrobit jí útoku. Myslím, že to byl Gabe Newell.

"Že připisuješ zlodějům zásluhy na dokonalejších zámcích je totální zvrácenost."

Tohle se ti třeba může nelíbit, ale takhle to prostě je, nebo můžeš mi sdělit, jak by se ochranný systém mohl zdokonalit, kdyby na něj nikdo neútočil nebo nebyla hrozba útoku? nebýt hrozba útoku ani útok samotný, nemusel by systém ani existovat, to je logické, jenže to je utopie a proto to je tak jak napsal Cubky.

0/0
31.5.2011 23:43

vojcek_p

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Jenže většina z těch slušných crackerů na díru v bezpečnosti upozorní tu danou firmu, a neukradne několik milionů čísel kreditek...

0/0
1.6.2011 0:04

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

jenže je to cracker, kdyby byl slušný, nebyl by to cracker a proto se mu tak říká, hacker by na takovou díru upozornit mohl, je to podobný protimluv jako říct, že vrah mohl být slušný a dát vědět než vraždu spáchal aby k vraždě nedošlo.

Ale zeptej se Puddingu, ta je tady expert přes význam slov, ta to ráda vysvětlí, to něco uvidíš : )

0/0
1.6.2011 0:12

vojcek_p

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Víš co, tyhle slovní hříčky už si fakt strčte někam...pointa je opravdu někde jinde

0/0
1.6.2011 0:16

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

To nejsou slovní hříčky, jen tě upozorňuju na to jaký nesmysl si napsal.

0/0
1.6.2011 0:19

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Vsak to se stalo hackem PS3, ktere vse rozpoutal. Jak sam vidis, Sony s tim nic neudelalo. Nekdy ke zvyseni bezpecnosti nestaci slusna susenka. ;-)

0/0
1.6.2011 0:12

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Nečetl jsem o tom, že by Sony iniciovala celou bezpečnostní akci. Nečetl jsem žádný prohlášení, že se do systému nabourali čistě v zájmů zvýšení bezpečnosti.

Proto si myslím, že srovnávat to s případem Valve není na místě a zastávat se těch individuí už vůbec ne.

Zvrácenost to je. Zvýšení bezpečnosti je preventivní obranná reakce, rozhodně ne důvod k tomu děkovat autorům útoku. Tím spíš, když se člověk podívá, na kolik ten špás přišel (četl jsem odhady). Zatočit s nima, aby každej věděl, do čeho jde a třeba krádeží ubyde. Oslavovat je je zvrácenost.

0/0
1.6.2011 0:09

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Já o tom taky nečetl, ale já nic takového taky netvrdil ne?

Zvýšení bezpečnosti je reakce na vnější podnět, to znamená na útok, hrozbu útoku atd., je nelogické zvyšovat obranu a bezpečnost tam kde neni vnější podnět.

Co se týče škody, pro srovnání, Amazon vrátil 70 liber za funkci OtherOS, ty peníze šly ale od Amazonu a ne od Sony, být to plošné, tak si zkus vynásobit třeba jen zlomek majitelů PS3 krát 70liber a škoda Sony je proti tomu plivnutí do moře, na nelegálnosti nebo alespoň na nemorálním jednání tedy rozhodně zatím vydělalo Sony, škodou bych se teddy moc neoháněl.

0/0
1.6.2011 0:18

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

No jako netvrdil, ale pak jsi to vědomě nasadil na špatnej případ. Evidentně jsou naprosto jiný.

Proč mi tu něco podobnýho vykládáš. Pointa je "nezastávejte se krminálníků, tvrdě do nich".

Amazon ať si to se Sony vyříkají jak chtějí. Pokud někdo soudně nařídil vrátit Amazonu peníze zákazníkům, stejně tak by při žalobě Sony muselo vracet Amazonu. Jestli to spíš nevzali jako pozitivní reklamu a nedělali to dobrovolně. Moc bych se tomu nedivil a zajímalo by mě, kolika lidem to vyplatili. Ale to je fuk. Prostě mi vadí, že lidi oslavují podobný hajzlíky. Tečka, k pointě prosím.

0/0
1.6.2011 0:29

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Nikde jsem nic nenasazoval, alespoň v tomhle případě, prosim o citaci.

"Pointa je "nezastávejte se krminálníků, tvrdě do nich"."

Myslím, že proti Sony jsem tu řekl víc než dost a stejně tak o důvodech, které mě k tomu vedly, nebo je ti to málo? : )

Nikdo to soudně nenařídil, chlapík řekl svoje, Amazon to uznal, vlastně i musel protože na to opravdu existuje zákon o kterém ale nikdo moc neví, lidé obecně neznají svá práva a proto Amazon peníze vrátil, má pod čepicí, v opačném případě by se to rozmázlo a možná je poškodilo. Sony odmítlo vrátit peníze, už to bylo řečeno v nějakém jejich prohlášení, že to neni jejich politika, Představa jak se nějaký děti soudí se Sony je úsměvná a naivní.

Nikdo tu hajzlíky neoslavuje, zbytečně to dramatizuješ.

0/0
1.6.2011 0:40

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

ještě jsem zapomněl, ten Amazon byla jen reakce  o kolik byli okradeni zákazníci a o kolik bylo poškozeno Sony jak si psal ty, to co si napsal bylo totiž dost zavádějící a objektivita musí být.

0/0
1.6.2011 0:42

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

"Např. Z Valve tuhle někdo poslal údaje a vyzval k prolomení ochrany, takhle přesně se ochrana totiž dá vylepšit, podrobit jí útoku. Myslím, že to byl Gabe Newell."

Tvůj příklad s případem v novince opravdu nesouvisí. Vím, že některý společnosti občas vypisují soutěže k prolomení s finanční odměnou/nabídkou pracovního místa. To ale není kauza Sony alá měsíc bez PSN.

Amazon na tom mohl vidělat, ale to jsou spekulace, neznám čísla.

PS: Nijak zvlášť to nedramatizuju. Toto bylo především pro koumáky jako je jazzcat.

0/0
1.6.2011 0:51

Eclipse_GSX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Tím amazonem myslím lacinou reklamu. Ale to bychom fakt museli znát konkrétní čísla, čili to je jen spekulace. Sony se ukázala jako celkem hnusná společnost, nic novýho pod sluncem, ale panáčky to neomlouvá. Nic víc, nic míň tím není myšleno.

0/0
1.6.2011 0:54

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Citace je to sice má, ale z reakce na tvůj příspěvek a ne z reakce na článek, to si si nevšiml? Konkrétně jsem reagoval na:

"Když vám pošlu příslušný údaje, nabouráte se mi prosím někdo do systému?"

Takže buď více pozorný.

Amazon na tom ztěží mohl vydělat, zvolil jen patrně tu nejlepší cestu jakou mohl, ale rozhodně nevydělá.

0/0
1.6.2011 1:11

vojcek_p

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Jestli si nedokážeš představit k čemu jim budou čísla kreditek...tak asi nemáš moc velkou fantazii

0/0
1.6.2011 0:01

Cubky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

Cisla kreditek bez udaju potrebnych ke zneuziti pokud vim. Nebo snad uz nekomu zmizely penize z uctu? ;-)

0/0
1.6.2011 0:08

vojcek_p

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo

ano, zmizely. Víš není třeba PIN, číslo kreditky úplně stačí

0/0
1.6.2011 0:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.