Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strategickým hrám zvoní umíráček. Na E3 zaujal pouze božský From Dust

Přehlídka rozličných strategických her byla na herní výstavě E3 v Los Angeles pouhým odleskem někdejší slávy žánru. V konkurenci akčních titulů působily strategické hry spíše jako chudí příbuzní. Přesto si svůj šálek kávy najdou jak občasní vojevůdci, tak i další příznivci taktických hrátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kuliocko

autore clanku

Probudte se, SC2 a blizzard nemusi na E3 delat nejake halo, protoze sve fanousky uz ma a jejich rady se nerozsiruji velkejma reklamama, jak si muzete dovolit srovnavat zanry strategie a valecne ci akcni first person hry. Cely clanek mi pripada velmi zaujaty, psany clovekem so hraje akcni first person gamesky. SC2 ma nejen obrovskou hracskou zakladnu, nybrz take neskutecne obrovskou komunitu lidi sledujicich zaznamy ci live streamy. Mozna bych rekl ze vic lidi se diva na SC2 misto televize, nez lidi kolik hraje SC2 online. Strategie nemizi, pouze zustavaji koncepty, ktere funguji. Ja osobne jsem opak autora, protoze ja si zahraju battlefield na pul hodiny a staci mi to na rok dopredu, zbytek sedim u SC2, nebo si dam uklidnovaka u HOMAM3 ... odzvonilo nekvalitnim titulum, cili zbytecnym, v tom je rozdil pane reportereR^

0/0
24.6.2011 9:11

newky

Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

a totiž, že dokonalá RTS už existuje a vývoj dalších klasických RTS tudíž nemá smysl. Mluvím samozřejmě o Starcraft 2.

0/0
21.6.2011 17:52

Veska je prostě nesmrtelný

Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

Dokonalá RTS byla mnohem dříve a to AoE II+datadisk:)

0/0
21.6.2011 18:43

grecza

Re: Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

AoE 2 dokonalé nebylo, ale ze všech RTS mělo k dokonalosti asi nejblíž

jedna menší drobnůstka mi vadila na AI a to ta, že se protivníkova armáda vždy upnula k nějakému pevnému bodu, ke kterému mašírovala, nehledě na okolo stojící řezníky co do ní buší - vždy se bránili jen jednotlivci

hodnocení 99% by bylo na místě :)

0/0
21.6.2011 22:56

Cubky

Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

A ono existuje dokonale MMO? :O

0/0
21.6.2011 23:50

newky

Re: Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

Řekl bych, že WoW prostě vytáhlo z toho základního principu MMO (levely, instance, questy, itemy) maximum možného, stejně jako Starcraft 2 vytáhl ze základního pricnipu klasických RTS (těžit, stavět, vyrábět, bojovat) maximum možného...

0/0
22.6.2011 0:01

Cubky

Re: Re: Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

No zovna WoW dle meho neni ani MMO, natoz dokonale... :-/ Ale tak kazdy mame jine naroky na kvalitu. :)

0/0
22.6.2011 9:43

Skjoldr

Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

Je sice hezké, že sis našel hry, které ti absolutně sedí, a proto jsou pro tebe dokonalé, gratuluji, ale to neplatí i pro ostatní.

0/0
22.6.2011 1:58

censorKiller

Re: Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

myslim že bohatě stačí ty desítky milionů hráčů pro které to platí;-D

0/0
23.6.2011 12:05

MatX

Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

SC2 je dobrý, ale určitě ne dokonalý. Je poměrně přímočarý a hlavně hodně akční. Hra je z velké části jen o množství - uděláte 30 silných jednotek (typicky Voidy a Thory) a nepřítel nemá šanci (pokud neudělal jednotky přímo proti těm vašim). Taktické jednotky typu Ghost jsou spíše pro parádu a obranné věže k smíchu.

0/0
22.6.2011 10:03

wertex

Re: Re: Základní problém RTS je podobný jako základní problém MMO,

k smichu si jenty, jestli sc2 hrajes tak az vyjdes z bronzu poznas o cem to je....

0/0
23.6.2011 16:29

grecza

mi už to nic neříká...

... já zakrněl v dobách AoE 2, Tiberian Sun, RA2, nic novějšího ovládat neumím :)

0/0
21.6.2011 17:13

bostercz

Staré nápady = dobré nápady

No co zde pozoruji, tak je faktem že populární mají hlavně společnou vzácnost zdrojů (hlavně původní AoE, Red alert a Duna), kdy celou dobu neposíláte jednu vlnu jednotek za druhou, ale  cíleně hrájete s nápadem jak přechcat soupeře = radost ze hry.... napadá mě ještě Orginal war a S.W.I.N.E, kromě zmíněných...

0/0
21.6.2011 15:41

Jožin z planin

Taktické hry

Mně dost chybí spíše taktické hry mírně mixlé s RPG, jako byla série X-COM a Jagged Alliance než klasické strategie. Relativně slušně hratelná byla z novějších akorát česká UFO trilogie a jinak bohužel ticho po pěšině.

0/0
21.6.2011 14:47

newky

Re: Taktické hry

Z novějších je fantastická Valkyria Chronicles na PS3. Jsem milovníkem přesně těchto tahových taktických her s RPG prvky (Incubation, X-Com: TFTD) a tahle PS3 exkluzivka velmi mile překvapila originalitou, hratelností i hloubkou.

0/0
21.6.2011 17:47

MatX

Chybí myšlenka

Základní problém, kterých bych viděl u dnešních strategií je chybějící nosná myšlenka. Je to prostě recyklace už 100x recyklovaného, hlavně aby se to dobře prodávalo. Bohužel autoři často při této recyklaci odstraní to co bylo na původní hře zábavné. A hru pak nezachrání ani ta nejlepší grafika, která je beztak ve strategických hrách spíš na škodu. Nikoho nezajímá animace jednotek, když jen zdržuje plynulost hry.

Pokud jde o mě, hrál jsem HOMAM1, HOMAM2, HOMAM3 a všechno skvělé hry. HOMAM4 byla špatná. No a když jsem zkusil HOMOM5, tak jsem se zase hezky vrátil k trojce. Na grafice se sice v pátém díle vyřádili, ale nedá se říci, že by byla lepší než v 3 a zbytek stejně tak. Teď už plácají šestý díl a mám obavy, že to zase bude ta samá bída.

Nebo třeba Colonization. Stará byla skvělá, ale její předělávka do moderního kabátu se nedala hrát.

A takto by se dalo pokračovat. Jedinou světlou vyjímkou je SC2, které zachovalo jádro jedničky a ještě ho mírně vylepšilo.

0/0
21.6.2011 11:02

vojcek_p

Re: Chybí myšlenka

Je to asi otázka osobní chuti, ale neřekl bych, že HoMM4 byla špatná. Déle se do ní dostává a trojka je podle mně lepší, ale přesto je to podle mně kvalitní díl. Super zabijáčtí hrdinové jsou docela zábavní :) a je to výzva proti takovým bojovat.

0/0
21.6.2011 13:50

newky

Re: Re: Chybí myšlenka

Čtyřka krom podivno-ohavné grafiky trpěla jednou obrovskou bolístkou, a to naprosto nezvládnutou umělou inteligencí. Tím se stala pro mě v podstatě nehratelnou a nezábavnou.

0/0
21.6.2011 17:48

Khalashnikovf

HA :D

A adventury sou mrtvej žánr!!! Těhle keců tu už bylo.

0/0
20.6.2011 21:06

Witty1

Boze

ja uz chci Jagged Alliance 3!!

0/0
20.6.2011 18:54

Mankind

ANNO

Jednoznacne nejocekavanejsi strategie pro me je ANNO 2070. Cela serie je vubec skvost(posledni dil-ten nejlepsi- byl nekterymi i servery ignorovan). A to i presto ze to neni klasicka RTS ale spise budovatelska strategie.

0/0
20.6.2011 14:33

ddki

RTS dnes

SC2 dostalo žánr RTS na pomezí evoluce a revoluce. Rychlá hra, hodně možností, mikro a makro, odlišné rasy a ucházející balanc. Kdo tvrdí že SC2 není inovativní, nechť si zahraje na bnet SC2 a W3FT.

Drtivá většina stříleček je pro tupce. Herní model je primitivní a naučit se to trvá tak 2 hodiny, jediná inovace v žánru je zničitelné prostředí.

Cod XXYYYZZZ, Duke Nukem, konzoloidní Crysis 2, neskutečné mizerné a bull****, vymačkané citrony , střílečky už nejsou to co bývaly.

Tupé FPS stačí jiná mapa, pár efektů navíc a vyšší číslovka.

CoDy od 4 výš je jedna a ta samá hra. Crysis atd. taky. Kozoloidní rychlokvašky. S vinikající Half-Life 2 nesrovnatelné.

0/0
20.6.2011 12:59

IARK - Králíček ušáček

Re: RTS dnes

Nejsem si vedom, ze by se SC2 o tolik lisil od SC1, za zergy jsem vyhral par desitek zapasu jen protoze jsem pouzival taktiku z SC1, fakt evoluce ci primo REVOLUCE - v cem? Zustan radsi u te "evoluce" a to jeste s uvozovkama, protoze to neni zmena k lepsimu, ale jen vylesteni jablka, nic proti hre, ale jak evoluci, tak revoluci si predstavuji kapanek jinak

0/0
20.6.2011 13:58

Veska je prostě nesmrtelný

Re: Re: RTS dnes

Ono se vedělo, že to nebude "revoluce". Jenom mohu se zeptat, jakou ligu hraješ?:)Třeba se někdy můžeme potkat, jelikož mi v diamantové lize dávají Zergové do držky a to pořádně.

A jinak k tématu. Ani nevím: serie C&C, Warhammer i Warhamer 40k, SC 2, Anno a další. No nezdá se mi to málo. Navíc tak 1/3 hráčů stejně pořád mastí W3+SC1 a AoE II

0/0
20.6.2011 19:17

IARK - Králíček ušáček

Re: Re: Re: RTS dnes

Uz nehraju, na strategie po multi jsem nikdy nak nebyl a od AoE2 me zadna nedokaze tak chytit, jinak byl jsem ve zlaty lize a to i presto, zejsem SC nikdy po netu nehral a proste jsem jen kouknul na jednu taktiku po netu :-/

0/0
21.6.2011 14:47

Veska je prostě nesmrtelný

Re: Re: Re: Re: RTS dnes

Tak na zlatou to stačí:)Návodů jsou spousty, ale později už to tak nejde:)

0/0
21.6.2011 14:49

IARK - Králíček ušáček

hm

A nebude to tim, ze z toho delaji preplacany hnusy viz CaC4? Ale to deti nepochopi, pak vydaji SC2 a deti rvou jak to nema zadny novinky a blabla. starsi hity jsou stale hratelne, protoze to nejsou takovy odpady, ja jsem treba o vikendu zacal po dlouhe dobe znova hrat svoji nejoblibenejsi tahovou strategii - SPELLCROSS a i ted se u toho bavim 100x vic nez u nejnovejsiho Heroese ci Disciples

0/0
20.6.2011 11:56

slanecek

Re: hm

Spellcross je pecka R^V

0/0
20.6.2011 12:51

Nasgol_Fren

Re: hm

AoE 2 (Age of Empires), SC1, RA 2(Red Alert), Populous The Begining V, Dungeon Keeper 2.... Ty dnešní novinky stojí za nic... Za smradlavý nic, co leze ze zadku...:-)

0/0
20.6.2011 15:01

Virgl

Re: Re: hm

Musím trochu nesouhlasit, najde se i pár moderních dobrých (ne li výborných) strategií, např. série Total War, SC II, RUSE (pro mě velice příjemné překvapení), série Anno, Company of Heroes, Dawn of War II, Crusader Kings.....Je to něco jiného než staré pecky typu SC, WC, RA ale jen proto bych je neodsuzoval... :-)

0/0
20.6.2011 16:18

genchiskan

Re: Re: Re: hm

Tak warhamery jsou asi nejnudnejsi strageii kterou jsem kdy hral,Ruse spatne nebylo,ale mohli se oto lepe postarat formou dlc.patche,nejake nove frakce,jednotky,a SC2 mne moc nechytlo kampan jsem sice z donucenim dojel,ale jelikoz nehraju strategie online,tak to pak pro mne  hra ztratilo nejak vyznam,to dale hrat.:-) se zbytkem souhlasim.

0/0
21.6.2011 16:58

genchiskan

Re: Re: Re: Re: hm

to (hra) tam nepatri oprava.

0/0
21.6.2011 16:59

Virgl

Re: Re: Re: Re: hm

Já jsem si třeba DoW II dost užil...stejně tak chaos rising, kde jsem měl ve finálním souboji na Hard co dělat, abych to ustál (a bylo to jen tak tak, po 30 ti groteskních minutách tvrdého boje, při kterém jsem dostával slušně na *****), takže to pro mě byla i celkem výzva a to už mám jo strategií za sebou...ale to už je věc názoru.

SC II mě upřímně taky zrovna neohromil, ale vzhledem k hodnocení ostatních o tom neůžu říct, že je to špatná hra. Hrozně mi vadilo že jednotky nejsou schopny útočit na více nepřátel na jednou, i když k tomu mají možnost (třeba letadlová loď Protossu).

0/0
21.6.2011 21:23

IARK - Králíček ušáček

Re: Re: Re: Re: Re: hm

Me se nelibilo, ze uz to neni pomalu strategie, ale spis RPG a absolutne to postradalo realitu WH sveta, v tomhle se mi vic libilo DoW, kde to nebylo tak "hero", ikdyz jsem to dohral, stejne mi proste chybel ten pocit z megabitvy, kde se umira na obou stranach

0/0
22.6.2011 8:10

Virgl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

To je sice pravda, ale ono jednotky Adeptus Astartes jsou schopny mnohem větších zvěrstev než bylo předvedeno v DoW II...ale souhlasím, jakožto hře z WH40k tomu ta epičnost a smrt chyběla...

0/0
22.6.2011 14:21

Sany_CZ

Re: hm

Absolutně souhlasím! Spellcross je úžasná hra, která bez problému troufne veškeré dnešní RTS.

0/0
20.6.2011 21:23

slanecek

Re: Re: hm

Spellcross nebylo RTS, ale tahovka.

0/0
20.6.2011 22:00

Dru Zeree

Strategie

Tak pro mě je nejočekávanější strategií bezesporu Crusader Kings II. Jenže u těhle her se musí alespon trochu přemýšlet a při jejím hráním vám nespadne brada kvůli laciným efektům, ale díky inteligenci umělého soupeře. A naštěstí musím říct, že je plno lidí, které tyto hry baví - Paradox interactive za posledních 10 let zvýšil tržby o 1000%, tak ať mi někdo netvrdí, že se nedá vydělávat na pc strategiích ;-O.

0/0
20.6.2011 11:44

Soroboru

anno

ja osobne se letos nejvic tesim na nove anno ...

0/0
20.6.2011 10:44

Glock Mark XVII

Tak 2-3 roky to ještě bude bídné

... potom dojde k oživení a vzniknou nové tituly. ale co, stratégům stačí vytáhnou nějakou starší hru a zase si zapaří. Strategie není o FPS a počtu vektorů. Vždyť Civilizace 1 byly jen nevzhledné čtverečky a i ve své době vzniku byly odpudivě nevzhledné.

.

Přinejhorším vytáhnu DosBox a Panzer General ;-)

0/0
20.6.2011 10:40

Giga Pudding

Re: Tak 2-3 roky to ještě bude bídné

ty jsi byl ve své době vzniku odpudivě nevzhlednej :) v roce 1991 asi žádná strategická videohra nevypadala líp než civilizace, tak se vzpamatuj :)

0/0
20.6.2011 12:12

Glock Mark XVII

Re: Re: Tak 2-3 roky to ještě bude bídné

Tehdá jsem pařil http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_II ;-D

0/0
20.6.2011 19:16

Ghost47

Re: Tak 2-3 roky to ještě bude bídné

Panzer General už nemá cenu vytahovat ;-) http://panzer-corps.com/

0/0
20.6.2011 14:55

TDW

Konzole

Víte proč je tak málo nově oznámených strategii ? Přece kvůli tomu že strategie ke svému pohodlnému hraní potřebují myš a klávesnici. Tedy periferie kterými konzole - na nichž dnes hlavně v USA kde je největší trh hraje nejvíce lidí nedisponují. Loni krom StarCraftu2:WoL vyšla i R.U.S.E anebo Shogun 2: Total War a nedávno byl oznámený již třetí Warhammer 40k, takže já bych se nebál že strategie nebudou, jen pouze jsou vyhrazeny specifické platformě jako PC zcela jistě je a jejich přenesení na konzole dopadlo často neslavně (viz ne moc povedená hra na motivy Toma Clancyho). Je tedy jisté že vydavatelé raději zadají vývojářům další generickou střílečku kterou lze portovat jak na konzole tak PC, nežli RTS která bude jen pro PC (a kde si to docela dost hráčů opět stáhne, nežli aby si hru koupila...)

0/0
20.6.2011 10:36

censorKiller

bodejď by jim nezvonil umíráček

Když čtu že se jedná o mix strategie v reálném čase s on-line hrami a SOCIÁLNÍMI SÍTĚMI - chce se mi zvracet  (-náhrada za blicí smajlík):EU

0/0
20.6.2011 9:22

Glock Mark XVII

Re: bodejď by jim nezvonil umíráček

Tak to vám závidím, já si ani nedokáži představit, co se pod tím slovním spojením rozumí. ;-D

0/0
20.6.2011 10:41

Betio

Re: bodejď by jim nezvonil umíráček

Ano, tohle spojení je opravdu k pozvracení....

0/0
20.6.2011 13:41

Veska je prostě nesmrtelný

Přdělejte AoE II do nového enginu

Ponechte vše, co bylo v původní hře a budu šťastný:-D

0/0
20.6.2011 9:16

vrkacek

Supreme commander

A co supreme commander? Nikde jsem nečetl statistiky prodejnosti, ale nejspíš byl úspěšný, když vyšel i datadisk a druhý díl. Vývojáři by měli RTS orientovat právě tímto směrem a ne jen přidávat víc akce a zjednodušovat. To pak nikoho nebaví. Velké mapy, obrovské počty jednotek a každá mise na několik hodin, aby se hráč do hry pořádně zakousl. To nemá chybu :-)

0/0
20.6.2011 9:09

Blue.Shark

Re: Supreme commander

To je fakt. První Supreme Commander a jeho datadisk, to byly pořádné strategie. Škoda, že druhý díl je tak zmršený...

0/0
20.6.2011 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.