- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Základní problém, kterých bych viděl u dnešních strategií je chybějící nosná myšlenka. Je to prostě recyklace už 100x recyklovaného, hlavně aby se to dobře prodávalo. Bohužel autoři často při této recyklaci odstraní to co bylo na původní hře zábavné. A hru pak nezachrání ani ta nejlepší grafika, která je beztak ve strategických hrách spíš na škodu. Nikoho nezajímá animace jednotek, když jen zdržuje plynulost hry.
Pokud jde o mě, hrál jsem HOMAM1, HOMAM2, HOMAM3 a všechno skvělé hry. HOMAM4 byla špatná. No a když jsem zkusil HOMOM5, tak jsem se zase hezky vrátil k trojce. Na grafice se sice v pátém díle vyřádili, ale nedá se říci, že by byla lepší než v 3 a zbytek stejně tak. Teď už plácají šestý díl a mám obavy, že to zase bude ta samá bída.
Nebo třeba Colonization. Stará byla skvělá, ale její předělávka do moderního kabátu se nedala hrát.
A takto by se dalo pokračovat. Jedinou světlou vyjímkou je SC2, které zachovalo jádro jedničky a ještě ho mírně vylepšilo.
Je to asi otázka osobní chuti, ale neřekl bych, že HoMM4 byla špatná. Déle se do ní dostává a trojka je podle mně lepší, ale přesto je to podle mně kvalitní díl. Super zabijáčtí hrdinové jsou docela zábavní :) a je to výzva proti takovým bojovat.
Čtyřka krom podivno-ohavné grafiky trpěla jednou obrovskou bolístkou, a to naprosto nezvládnutou umělou inteligencí. Tím se stala pro mě v podstatě nehratelnou a nezábavnou.