Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OnLive jedná se Sony, Microsoftem a Valve

OnLive, systém streamování graficky náročných her do levných počítačů, laptopů nebo přímo do televizorů přes mikrokonzoli, má velké ambice. Přesto si je firma vědomá toho, že potřebuje silného partnera na herním trhu. Jedná se Sony, Microsoftem a firmou Valve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jeffy

zatím nic pro nás

Dokud nebudou mít full hd obraz a silné zázemí v evropě pro nízké latence ( mohli by využít servery zmíněných firem), tak to není nic pro nás. Optimisticky doufám tak za 2-3 roky.

0/0
29.6.2011 18:44

paine

Re: zatím nic pro nás

si nezdolný optimista

0/0
30.6.2011 1:28

Mirabell

Re: zatím nic pro nás

To já tomu pořád nevěřím, že se to nějak uchytí. Ceny HW jdou pořád dolů a vlastnit herní PC nebo konzoli si již může dovolit opravdu každý. A u služby OnLive zatím nevidím jedinou výhodu. Hry nevlastním vůbec (horší než digitální distribuce, kde dokud ji neodinstaluji tak ji aspoň mám na svém disku), jsem plně odkázán na výkon a stabilitu systému úplně někoho jinéhu. Pokud se rozhodne kvůli nějaké další krizi šetřit, tak se budou ořezávat detaily ať chci nebo ne. Odezva přes net podle mě nidky nebude tak kvalitní jako odezva ovládání přímo doma. Si vezmi jak moc lidi nadávají na odezvu Kinectu a při tom se těší na OnLine? A grafika podle mě taky jen tak nedožene domácí grafiku. Jasně možná v rozlišení - ale vždy to bude komprimované. A až to přes internet dosáhne dnenší grafiky tak to už bude domácí grafika zase na jiné úrovni, protože i ta se vyvíjí směrem dopředu.Prostě jsme zatím nepochopil, proč bych na tohle měl přejít? Jakou výhodu mi to přinese?

0/0
30.6.2011 6:33

houhou

Re: Re: zatím nic pro nás

jj, presne, navic by me zajimalo na jakeho zakaznika je to cilene, "hracum" to vyhovovat nebude (latence, grafika, zadne mody/upravy), takze vetsina do toho nepujde, "nehraci" zas nebudou ochotni platit mesicni poplatky, kdyz je na webu spousta obsahu zdarma, ktery je uspokoji a bezi i na jejich levnych/kancelarsky pocitacich

0/0
30.6.2011 9:48

mechwarrior

Re: Re: Re: zatím nic pro nás

zatiaľ má viac nevýhod, lenže to sa časom zmení, vybudovaním serverou v európe už nebudú latencie problémom, postupným zvyšovaním datoveho toku sa zníži kompresia (ktorá je dnes šialená) na úroveň blízku výstupom z akcelerátoru, hráč nebude musieť hru sťahovať / kupovať / inštalovať / skladovať, ďalej nebude musieť upgradovať HW, pri hre na notebooku vydržia batéria neporovnatelne dlhšie a samozrejme hrať bude možné prakticky na čomkoľvek, tabletoch, mobilných zariadeniach atď. Mody bude možné vyrábať ( ak budú dostupné nástroje ) - mod sa pošle na spracovanie do datového centra a bude dostupný cez onlive - samozrejme už to nebude tak pohodlné a možno ani zadarmo. Naozaj jedinú vážnu nevýhoda z môjho pohľadu vidím v tom, že si nebudem môcť hru priamo upravovať a nebude možné hrať bez adekvátneho alebo samozrejme žiadneho pripojenia.

Ale osobne neviem posudiť či to je alebo nie je slepá cesta i keď zrejme to skutočne je systémom budúcnosti - pre výrobcov hier / sw je mimoriadne lákavý kedže ku zdrojovým súborom sa nikdo nedostane (=koniec pirátstva =vyššie zisky). Osobne ma síce desí predstava photoshopu cez internet ale s tým, už nikdo nič nenarobí ... čas ukáže.

0/0
30.6.2011 11:37

Mirabell

Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

"nebudú latencie problémom" - Nevěřím. nebo takhle. Možná nebudou vyloženě problém. Ale cesta - ovladač-konzole/pc-monitor bude vždycky mít lepší odezvu než ovladač-onlivebox-server-onlivebox-monitor. Při Onlive tam vždycky bude at cesta na server a zpátky navíc. A ta nidky nebude mít nulovou latenci, takže to vždycky bude horší. je jen otázkou jak moc.

"postupným zvyšovaním datoveho toku sa zníži kompresia" - ale souběžně se nezastaví rozvoj displaů. Takže zatímco se postupně onlive přiblížíš dnenší grafice, tak doma už třeba poještě na dvojnásobným rozilšení (nějaký next gen TV) s hrama nativně 100 snímků za vteřinu ve 3D apod... a Onlive bude zase pozadu. Onlive určitě dožene dnešní technologie. problém je že v té době budou dnešní technologie zastaralé. To je jako nintendo. Který s Wii U dožene současné konzole. Ale do roka s tím bude zase o generaci pozadu. zrušení upgradů, instalací, konfigurací apod už řeší dávno konzole. Skladování digitální distribuce. Je fakt, že konzoli musíš jednou za několik let koupit novou. Ale na kolik tě vyjde 8 let OnLive? Bude to levnější?

0/0
30.6.2011 14:51

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

- latencie sa určite poriešia, samozrejme súhlasím, že nikdy nebudú tak nízke ako na jednom počítači (a to som ani nikde nepisal) ale budú ich schopní stiahnuť na úroveń akceptovateľnú pre väčšinu hráčov. Mimochodom američania ktorí sa nachádzajú blízko stanice (okolo 250 - 500 mil)  s lepším pripojenim napr FiOS majú latencie okolo 30 ms, takže naozaj  v tomto moc veľkú prekážku nevidím, stačí iba vybudovať hustejšiu sieť staníc a kvalitné pripojenie.

- už dnes nie je výnimočné pripojenie 50-80 Mbit ktoré sí poradí aj s framerate 120 v 3D a FHD rozlíšení a s udomácnením 200-500 mbit internetu v horizonte cca 5 rokov nebude problém i 2560x1600 200fps v slušnej kompresii.

- až bude onlive rozšírený je možné že mesačný poplatok klesne na takú úroveň že i 8 ročné predplatné bude nižšie ako cena konzole... ale áno, zatiaľ je neporovnatelne výhodnejšia konzola.

Ale bol by som nerád keby to vyznelo, že onlive obhajujem, ja si skutočne prajem aby im to nevyšlo ;-)

0/0
30.6.2011 15:48

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

No ale myslím, že se zapomíná na ještě jednu důležitou věc. A to je vůbec síla serverů jakou dokáže OnLive vybudovat? Ono jedna věc jsou současné začátky - kolik lidí to používá najednou (typuju řádny tisíců online hráčů). To je něco, co se dá jakože utáhnout. Ale má-li to být budoucnost online hraní, tak potěš. Takovýho GTA4 se prodalo jen na preorderech tuší kolem 8mil kusů. Dá se očekávat že v prvních dnech to většina těchto lidí alespoň několi khodin hrála. Tohle utáhnout? (i s lidma co budou zrovna pařit něco jinýho) No jako mazec. Jako je hezký že jeden člověk může mít 80Mbit doma (bez agregace???). Ale pokud ho budou hráči používat tak co bude muset mít poskytovatel aby všechny uživatele nakrmil stabilním 80Mbit signálem? Terabajtový linky? Na čem vůbec ti lidi budou hrát? Nové hry jsou tak nárčné na HW (a pokud vím nejsou programované tak aby třeba čtyři hry dokáazli na jednom PC sdílet grafiku) - takže defakto každý hráč musí mít dedikovaný server. Opět - v malých počtech se to dá zvládnout. V počtech milionů hráčů online už mluvíme o trošku jiné architektuře. To aby měli vlastní jadernou elektrárnu u serveroven :-D a tohle je něco, co čas nedožene. Protože časem bude sice lepší HW. Ale náročnější hry...

0/0
30.6.2011 18:00

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

áno s pripojením budú problémy ale nepochybujem, že nové technológie a siete tento problém vyriešia, ešte si treba uvedomiť, že bežný hráč nehrá viac ako hodinu-dve denne a samozrejme ľudia nehrajú v ten istý čas, takže priemerne jeden stroj na stanici obslúži denne kludne i 12 a viac klientov a energeticky je to výhodné - ľudia nebudú mať doma nenažrané počítače s výkonnými procesormi a kartami ktoré i pri brúzdaní internetom žerú slušné množstvo energie a úplne zbytočne. Centrá budú pod jednou strechou vyladené k dokonalosti, výborne chladené a optimalizované a teda energeticky efektívnejšie... takže energetická bilancia sa nenaruší a žiadne vlastné JE nehrozia .)

0/0
30.6.2011 19:37

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

No s tím počtem lidí je to těžký. Podle mě se hraje dost nárazově. Když vyjde pecka, tak ji všichni chtějí zkusit hned. Zejména pokud bude součástí měsíčního poplatku, takže nebude nic bránit v hraní v release day. Narozdíl od dneška kdy třeba hodně lidí čeká na slevu. Takže 8mega GTA na preorderderech (lidi co to chtějí první den i za plnou cenu) docela naroste i o zájemce co by normálně čekali. A systém bude muset v ty dny utáhnout všechny. Poté se to samozřejmě umírní do okurkové sezóny kdy jeden server obslouží 20 lidí postupně. Hodine denně jako průměr může být pravda. Ale je to průměr. Ve skutečnosti čekám mnohem víc v sezóně a míň mimo. Ale pokud to nebude připravený na podzimní žně, kdy co týden vychází všemi očekávaná pecka, tak se to nechytne.

S tím přechodem všech nevím nevím. Jako někdo se snžit může. Ale pokud bude zájem zákazníků, tak někdo ty konzole dělat bude. A dokud se budou prodávat konzole ve velkým, firmám se nevyplatí je ignorovat. Tak jako digitální distribuce nevytlačila krabičky,  tak podle mě ani OnLive ne.

0/0
30.6.2011 21:30

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

Osobně si prostě myslím, že se OnLive vydává špatnou cestou, kde narazí. Hardcore hráči raději pojedou na svém. A causalové nebudou chtít platit měsíční poplatky za čistě herní službu. Podle mě měli jít jinou cestu - jednoduché hry (casua), nenáročné na HW (aby šlo spustit třeba 100x tu stejnou hru na jednom serveru), a nenáročné na rychlost přenosu obrazu (= viceméně statické obrazovky jako adventury, tahové strategie, deskové hry apod. Broken Sword, Civilizace, HoMaM3, Plants vs Zombies ideální kandidáti - to můžeš hrát i na dialupu). A tuto službu bundlovat k televizním nabídkám. Tzn za nějakou cenu dostaneš 30 kanálů. A za drobný příplatek 30 kanálů plus herní kanál. jakmile to nabundluješ lidi by se chytili snáz než platit čistě jen hraní boekm. A bylo by to pro casualy co si ani wii nekoupí. A s trochou vyjednává by se onlive adaptér mohl přímo zabudovávat do určitých značek televizorů = lidi by si ani neuvědomili že si kupují i konzoli.

Tady bych viděl, že touto cestou by se to dalo protlačit mezi lidi co normálně vůbec nehrají. Ale budoucnost pro Crysis 5 a WoWko? pochybuju :-D

0/0
30.6.2011 18:09

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zatím nic pro nás

"Osobně si prostě myslím, že se OnLive vydává špatnou cestou, kde narazí. Hardcore hráči raději pojedou na svém."

s tým ale môže byť problém, pretože môžu ísť síce "na svém" ale jednoducho nebude čo hrať :) onlive je asi jediný reálny spôsob ako nadobro zničiť pirátstvo a pre developera je prvoradý zisk a nie klient (staré pravidlo "zákazník náš pán" neplatí a nikdy neplatilo) jednoducho ak sa onlive ukáže životaschopný pôjdu do toho všetci - tá predstava dokonalej ochrany produktu pred zneužitím a výrazné navýšenie ziskov je jednoducho príliš lákavá predstava... žial pre nás.

0/0
30.6.2011 19:47

net.Xtreme V.

Proti pirátství dobré

Ale soukromé vlastnictví bude pryč, najednou bude mít člověk hru pouze půjčenou a bude jej čekat spousta, leckdy nesmyslných, omezení:-/

0/0
29.6.2011 14:19

mechwarrior

onLive

viem, že onlive cloud computing je systémom budúcnosti a že asi ako jediný bude schopný poraziť pirátstvo ale pre mňa osobne to je veľmi smutná budúcnosť. Prakticky každú hru ktorú kúpim si vylaďujem k svojej spokojnosti, zvyšujem účinnosť zbraní (obojsmerne), prispôsobujem si nastavenia grafiky ktoré nie sú prístupné v menu, zvyšujem reakcie AI a mnohé iné úpravy, ktoré príchodom onlive budú preč... :-/

0/0
29.6.2011 10:35

palič;;

Ano

všechny ovce pěkně do ohrady.

 Fak of.

0/0
29.6.2011 9:06

Dr.Figh+er_2

Re: Ano

tak nebeeeeč

0/0
29.6.2011 19:45

adis002

google

já si myslím, že by silným partnerem OnLive mohl být google.... perfektně totiž spadá do googlovského políčka "vše online" a kdyby se začalo dodávat do ChromeOS, tak by to bylo super a je možné, že by na ChromeOS přešli i někteří (casual) hráči z widlousů :-)

0/0
29.6.2011 8:13

paine

až se prosadí cloud a s ním onlive, tak já přestávám kupovat hry.

0/0
29.6.2011 7:46

Klokani-trus

Re: až

to já je přestal kupovat s příchodem vynálezu zvaném - DLC :-/

0/0
29.6.2011 10:00

A.Jey

Re: Re: až

R^

0/0
29.6.2011 10:02

Mirabell

Re: Re: až

Není to trošku razantní rozhodnutí? Není DLC jako DLC. Nekoupit hru, když ti v krabici prodají demo ke kterýmu si musíš dokoupit zbytek formou DLC plně chápu. Ale v mnoha případech dostaneš na disku plně kompletní hru (často obsáhlejší než mnohé hry bez DLC) - a DLc je jen navíc a hra jej vůbec ke kompletnosti nepotřebuje. Nemluvě o DLC, kteér jsou na úrovni datadisků, které nikomu nikdy nevadily. Proč se v takových případech vzdávat kvalitní a hlavně kompletní hry?

0/0
29.6.2011 15:49

vaclavj1

Re: Re: Re: až

Obavam se, ze on se vzdava jen placeni... :-/

0/0
29.6.2011 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.