Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ubisoft: Nové konzole musí cílit na lepší umělou inteligenci

Zatímco vývojářské firmy Crytek a Epic tvrdí, že nové konzole budou zvládat dokonalou grafiku, Ubisoft na to má jiný pohled. Yves Jacquier tvrdí, že se next gen systémy nezaměří primárně na vizuální stránku, ale na umělou inteligenci. "Bitevní pole je vždy o umělé inteligenci," uvedl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deloix

old

Mě se libilo v HL2 že šlo zabarikádovat dveře a ti Combine vojaci napred zkoušeli kliku a až pak to vykopli a když to nešlo tak běhali kolem baračku a hledali jinej vchod a stříleli přes okna. Nebo v Medal of Honor na PSX jak vojáci odkopávali granáty :D prostě to musí působit věrně a muže to bejt primitivní AI jak ve starých hrách... nemam ted rád to že naučí AI přebíhat z ukrytu do ukrytu po waypointech... Rád bych někdy viděl AI co si u řeky porazí strom nebo někam nahází krabice aby dokázala vylezt nahoru a podobny věci.

0/0
7.7.2011 17:00

Mirabell

Nooo

No, tak tohle snad není záležitost konzolí ne? Ai lepší než většina dnešních her, měli i některý hry před 10ti lety. Takže to co ji brzdí rozhodně není síla HW, ale lenost vývojářů na ní zamakat. Kde jsou ty doby, kdy potvora dokázala sledovat hráče přes celý level? (tuším že vyšla i hra, bohužel si nepamatuju název, kde potvory dokázaly sledovat hráče i mezi levely. Útěk loadingem člověka nezachránil). Dnes je všechno tunel se scriptama a nepřátelé jen umí přebýhat mezi třemi úkryty. I v té oslavované Killzone 2 (kde byli všichni puf z AI) neuměli nepřátelé odejít z vytyčené lokace. Coč někdy působilo až vtipně.

0/0
7.7.2011 7:18

Fun1k

Re: Nooo

To pronásledování přes celý level není známkou dobré AI, ba naopak, potvora se na tebe jen lockne a už není možné, aby ses jí ztratil, protože to nemá naprogramované v AI.

A to s tím několikaúrovňovým desngem levelů ve FPSkách, jak na něj všichni nostalgicky vzpomínají, taky nebyla kdovíjaká výhra, ses hodinu motal zpět přes půlku levelu, jen aby jsi našel, co máš udělat :/

0/0
7.7.2011 8:42

Jumik

Re: Re: Nooo

Tak na co lepší AI, to je naprostá zbytečnost, konzumenti jako ty ocení stejně jen hry kde tě tvůrci hry přivedou na místo "označený křížkem", vyběhne nepřítel, ty ho střelíš a mrtvola dopadne na předem určený obrys, tvůrcům k tomu stačí IQ pod 80 a tobě pod 50 a masy hráčů jsou spokojení a vydavatel jakbysmet, everyone happy

0/0
7.7.2011 9:09

IARK - Králíček ušáček

Re: Re: Nooo

Jo, furt radsi se budu motat nazpet levelem, nez abych mel velky blikajici napis "zde zmacknout"

0/0
7.7.2011 11:08

.;palič:

Re: Re: Nooo

Já jsem se ale rád "motal", bavilo mě procházet levely, čistit je od nepřátel až do posledního, objevovat tajné místnosti. Byla to parádní doba. Dneska když hraju FPS, připadám si jak když mě někdo má za debila. Milý vole sedni si do letadla, zmáčkni LMB a tím nastartuješ stíhačku, pak se rozsvítí PRESS S TO LIFT OFF, zmáčknu S a vzlítnu. Tohle jsou věci nad kterýma kroutím hlavou, protože to snad musel vymyslet naprostý chuj.

0/0
7.7.2011 11:45

mechwarrior

Re: Re: Re: Nooo

mám rovnaký názor, jednoducho mi chýbajú hry kde je hráč hodený do úrovne ako vlk do kurníku :) a nepriatelia reagujú až v momente keď ťa uvida ... dnes je v hrách vytýčená trasa so stovkami neviditelných spínačov... takže hráč vie, že ak príde na miesto x, odrazu sa z niekadial vynoria nepriatelia, priletí vrtulník atď - jednoducho v takých hrách sa každý s IQ aspoň 90 a vyššie musí cítiť ako iba nejaký figurant, postavička ktorej každý jeden krok je dopredu naplánovaný a riadený...

0/0
7.7.2011 12:34

IARK - Králíček ušáček

Re: Re: Re: Re: Nooo

Treba CoD, mohl jsi jit prevlecenej za krabici a stejne te nepratele za ohem videli, uzasny

0/0
7.7.2011 12:36

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: Nooo

MW2 ale ne v MW2.Tam to slo delat i potichu a na veterana jsi nemohl jen ,tak nekam polozit naslapnou bombu.Pokud byla na ocich vojaci ji rozsrelili.

0/0
10.7.2011 18:23

Mr.Lolendo

oj

A co jako serie Halo?! Žádná hra zatím nepřekonala A.I. jedničky. A to myslim i PC hry. Dead Space 2 teďka měl k tomu hodně blízko. Jinak Halfa mám moc rád, ale A.I je slabá(moc viditelné a jednoduché scripty). To FEAR je zato jiná káva. Výkon není ten problém. Problémem je engin a lenost vývojářů. Chápu, že tohle zrovna není jednoducha věc, ale je rok 2011 sakra a pořád se to skoro nikam nehlo 

0/0
7.7.2011 2:06

mechwarrior

Re: oj

dobrá AI sa pozná hlavne v otvorenejších hrách ako bol Far Cry, Crysis alebo Arma kde musí byť AI viac autonómna a nie je významne usmerňovaná ako v "tuneloch" ... v Arme dokáže AI procesoru riadne zatopiť.

Ale áno, za posledných 10 rokov nenastal v tomto smere významnejší pokrok... treba si však uvedomiť, že je to beh na dlhé trate.

0/0
7.7.2011 3:01

slanecek

Re: Re: oj

Zapomínáš na RTS hry, v těch se AI rapidně zlepšila.

0/0
7.7.2011 14:58

Mr.Lolendo

Re: Re: Re: oj

Nějak mě žádná nenapadá. Např.:? 

0/0
7.7.2011 23:27

pan.klobouk

prdlajs

Trijadrovy CPU v X360 a vladce vesmiru Cell z PS3 jako nestaci na dobrou AI? To at mi panacek nerika. Na cem ze bezel prvni Half Life a jakou mel fajnovou umelou inteligenci? Nebo FEAR, to byla taky lahudka... a desitky dalsi. To vse na slabouckem zeleze. Pak nastoupi x jadrove procesory s nekolikanasobne vetsim vykonem a najednou neni vykon? Ale no tak.

0/0
7.7.2011 1:46

mechwarrior

Re: prdlajs

neber ma v zlom, HL1 je v mojej top 5, len trochu nechápem tej histérii okolo vraj výnimočnej AI v HL1 .. vojaci sa pohybovali po určených trasách, mali styčné body od ktorých útočil alebo sa k nim vracali, veľmi často si mohol vidieť ako vojak prebehol okolo teba len aby sa dostal na predom určené miesto kde konečne zahájil palbu alebo pokračoval na iné miesto. Bez toho aby sa im neurčili trasy a to čo majú v konkrétny moment urobiť by ani nevedeli prejsť cez dvere - akonáhle sa ocitli na mieste bez barličiek nevedeili nič len ísť za tebou a strielať. A čo Barnie ? rozbehnúť sa pred hlavne nepriatelov, zastavit sa na mieste a odkvacnút na zem je fajnová AI ? ale no tak ! AI v HL1 bolo jednoducho výborne maskované divadlo, nič viac.

0/0
7.7.2011 2:39

UrsusLuin

Re: Re: prdlajs

Co se pamatuju na vydání HL1, tak o dobré AI se vždy mluvilo prakticky jen v souvislosti s těmi černými ninji.

0/0
7.7.2011 9:16

Nokiagay

Re: Re: prdlajs

Ale uvědom si jakej je half life rok vydání! A teď kolik se toho změnilo v současnosti ba co hůř, když se podívám na takové Call of Money - nula, nula, nic. Snad kromě prvního FEAR se skoro nic nezměnilo.

0/0
7.7.2011 10:40

mechwarrior

Re: Re: Re: prdlajs

ale ja píšem to isté, jednoducho AI napreduje príliš pomaly a v mnohých dnešných hrách je rovnako stupidná ako v HL1.

0/0
7.7.2011 12:04

pan.klobouk

Re: Re: prdlajs

Vlastne souhlas, ale AI je prece vzdycky jen divadlo - skutecna "umela inteligence" je porad jeste daleko. Tudiz ke stesti mi staci jen ten pocit, ze ti tupi panaci zase nejsou tak tupi, chovaji se v ramci moznosti rozumne, vedi kde je hrac, co se chysta udelat a jdou po nem.

A tohle vsechno Half-Life mel, OK hral jsem ho asi jen 3x :) a AI nezkoumal do detailu, ale vzpominky na kooperujici vojaky, kteri se snazili hrace i obehnout a vpadnout mu do zad, nebo zenske ninja comando ve skladu, ktere diky sve rychlosti a obratnosti dokazalo hraci taky pekne zatopit, se mi vzdycky vybavi jako priklad dobre AI. Samozrejme vztazeno na tu dobu, pred HL tu byly jen tupe FPS typu Doom, Duke, Blood, Sin a hromada dalsich... ktere se s AI zrovna nemazaly.

0/0
7.7.2011 12:03

mechwarrior

Re: Re: Re: prdlajs

mne to zase nejak nestačí ... ja by som chcel konečne AI ktorá je schopná adaptívne sa prispôsobovať akémukoľvek prostrediu, jednoducho by dokázala zmapovať priestor okolo seba a na základe svojej pozície, pozície hráča a stavby prostredia určiť najvhodnejšiu trasu a spôsob útoku a ideálne koordinovane s inými postavami... nenabiehali by ako na porážku ale zaujali by výhodné postavenia a slučku okolo hráča postupne sťahovali. A to všetko bez rôznych barličiek, vytýčených trás a neviditelných spinačov ako je napr. práve v HL1. Inak takto zčasti funguje AI v Arme ale funguje to iba asi na 10% :) ... jednoducho ten kto vytvorí autonómnu AI ktorá bude skutočne pripomýnať živého protivníka by mal dostať nobelovu cenu.

0/0
7.7.2011 12:48

slanecek

Re: prdlajs

HL nemělo dobrou AI, ale dobré skripty.

0/0
7.7.2011 8:28

Jumik

Re: Re: prdlajs

To není zase tak pravda, AI nepřátel v HL je dost často podivná, třeba krytí za plechovku od piva, ale o předskriptovaný scény se ani náhodou nejedná, což dokazuje třeba import Portal zbraně do singlu HL2, vojáci dost krásně reagují ikdyž se objevíš na dost nepředpokládaném místě, tohle skripty rozhodně nejsou ;-)

0/0
7.7.2011 9:13

slanecek

Re: Re: Re: prdlajs

Dvojka možná má dobrou AI (nebo ji upravili v Epizodách), ale jednička byla králem skriptů.

0/0
7.7.2011 14:43

ScorpioDB

???

AI závisí na konzoli?? to snad jak to naprogramujou a jak si t hardware přechroupe, ne??? 8-o

0/0
7.7.2011 0:41

adis002

Re: ???

asi to myslí tak, že by ta konzole s tebou měla mluvit a řešit rodinné problémy ;-D

0/0
7.7.2011 0:59

ScorpioDB

Re: Re: ???

a taky by mohla být ze silikonu ;-)

0/0
7.7.2011 1:04

slanecek

Re: Re: Re: ???

V

0/0
7.7.2011 1:08

vaclavj1

Re: Re: ???

to mel delat Milo :-)

ale treba si v Ubisoftu mysli, ze by jim mely Microsoft a Sony strcit pod nos uz hotove reseni umele inteligence, ktere pak oni jen milostive implementuji do svych her?

0/0
8.7.2011 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.