Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hraní může zabíjet: když rodiče upřednostní hry před vlastními dětmi

Vybrali jsme pět případů, kdy rodičovské hraní her vyústilo v tragickou smrt dítěte. Stále jde o ojedinělé případy a výzkumníci vedou spory o to, nakolik jsou na vině hry, a nakolik jde v takových kauzách o narušené jedince. Mnozí tvrdí, že by pro ně mohlo být impulzem prakticky cokoliv, jiní přičítají vinu právě hrám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tharn

.

Tyhle případy se skutečně staly a pro mne jako pro otce dítěte jsou dost strašlivé. Jako u všeho i u her platí všeho s mírou. Vyrušování u her (zvlášť online) naštve, ale člověk by měl mít své priority ...

Mě by ale zajímalo, o kolik více dětí mají na svědomí věci typu opaření hrncem horké vody (při vaření), pád do bazénu (zatímco dospělí klábosí se sklenkou vína na lehátku), pád ze schodů (matka se na pět vteřin otočila, aby zamkla dveře od bytu) nebo jenom prachobyčejné usnutí dřív než potomek při jeho uspávání ;-) a následný úraz.

A popravdě těch zavření dětí v autě před obchoďákem bylo jen minulé léto několik. Nepamatuju se, že by někdo ty provinilé matky obviňoval ze shopaholismu :-P

0/0
11.7.2011 19:15

Nokiagay

stejná krysa jako ti rodiče

Za to u autora článku není třeba spekulovat, je totiž naprosto zřejmé, že se jedná o druhou možnost.

0/0
11.7.2011 16:54

opuštěná struna noci za 14.90,-

zpičená hovada

0/0
11.7.2011 16:29

Czeczooo

OMG

To mate na tom bonuswebu zadani, vyblit kazdy mesic aspon jednou nejaky radobyclanek o tom, ze v komunite x milionu hracu se najde par jedincu, kteri termin patologicke hrani dovedli do extremu? co kdyby jste se misto toho starali, aby kdyz uz si hrajete na "herni" web, vychazely kvalitni recenze, aktualni informace o novinkach, apod.? ;-O

0/0
11.7.2011 15:31

Pikinaus

Re: OMG

R^

0/0
11.7.2011 15:55

halagajda

Re: OMG

R^

0/0
11.7.2011 18:20

Nasgol_Fren

Re: OMG

R^

A taky by tu mohli zřídit Like/Dislike u komentářů, abych se nemusel přihlašovat a dávat sem "thumb up"!! ;-D

0/0
11.7.2011 21:26

EziOoO

Re: OMG

vsak je logicke, ze ti herni web rika, ze si psychopat (tento clanek) a ze by si mel zacit hulit (dnesni clanek) nebo ne?! :D:D:D

0/0
12.7.2011 7:28

Czeczooo

Re: Re: OMG

;-D;-D;-D

0/0
12.7.2011 9:59

Serotonin

vzdyt to rikam porad

ze hry jsou mor. Delaji z lidi asocialy. Driv s lidi chodili bavit ven, druzili se, jezdili na cundry, k vode. Dnes travi mladi cely zivot za PC. To neni ani zivot, to je ziti na prazdno ve virtualni realite. Clovek starne aniz by cokoliv zazil, roky bezi u PC, internetu, zazitky z toho zadne, mladi v haji. Rozviji se zavislost, uz se nejsou schopni bavit jinak, neumi navazovat vztahy v realu, stavaji se z nich pocitacovi nerdi a asocialni psychopati. Cast z nich kvuli hram nedodela skolu, nenajde si praci, nezalozi rodinu. Znam typka 35 let. Zivot zniceny hranim her. Hry a internet jsou mor dnesniho sveta. !!

0/0
11.7.2011 14:02

Czeczooo

Re: vzdyt to rikam porad

hry z zadneho cloveka asociala jeste neudelaly, ti lide uz jsou asocialove ocividne od narozeni a vybrali si jako prostredek uniku od reality zrovna hry, zatimco jini si vybrali alkohol/drogy/apod. ... predstava, ze nekdo zacne hrat nejakou hru a pouze tim hranim samotnym z nej vznikne asocial je absolutne zcestna

0/0
11.7.2011 15:25

Pikinaus

Re: vzdyt to rikam porad

No vy jste taky případ.....radši snad jeďte na ten čundr a nekažte si náladu na stránce o počítačových hrách, kam jste se jistě dostal omylem....

0/0
11.7.2011 15:54

EziOoO

Re: vzdyt to rikam porad

kdyz ten tvuj znamy nezna miru a je to magor typu "vstavam ve 4 rano abych udelal quest na WoW" tak je to pak jasne....ja znam desitky prikladu, kdy clovek hraje, ma rodinu a je normalne stastny a zivot mu hrani neznicilo, vsechno je to o mire ;) kdyz si das denne nevim treba sklenku vina, tak ti to nic neudela, ale kdyz vypijes 3 sudy, tak to uz asi problem bude -> ze nejaky hlupak nezna miru, neni problem her ale jeho

0/0
12.7.2011 7:25

Veska, noční můra pan X

Požaduji

Aby si "redaktoři" tyto sračky podepiovali a aby šlo jasně vidět už při náhledu, kdo je autorem takové debiloviny.

0/0
11.7.2011 11:35

kocurstvo

Re: Požaduji

Taky tak!!

0/0
11.7.2011 12:08

R3d_F0x

Re: Požaduji

Nevím proč, je to pravda. To, že se ti to nelíbí na tom nic nezmění.

0/0
11.7.2011 16:16

cassul

Kecy, kecy, kecy...

Zkrátka děti zabíjí (to je ale pitomá formulace), když dá rodič přednost něčemu, tedy čemukoliv, jinému. Chlastu, automatům, přátelům, televizi, dokonce i práci, tedy třeba i hrám. Proč se nepíše, že vaření zabíjí? Vím o ženě, které se utopila dcerka ve vaně, když na pár vteřin odběhla odstavit hrnec na plotně.

0/0
11.7.2011 11:24

lukynCZ

...

"Hraní může zabíjet" - tohle by měli dávat na každou krabičku se hrou :D Nebo co nám tím jako chtěl autor říct? :D

0/0
11.7.2011 11:07

vojst11

Bulvár

BW opět boduje jsem si říkal že už je to nějaký ten týden co sem nedali podobnou kravinu a už je to tady. Tyhle články působí jako kdyby se tady z toho stával nějaký antiherní plátek.

0/0
11.7.2011 10:43

kocurstvo

Re: Bulvár

Naprostý souhlas!!! Trefils to přesně. A ty, autore, se jdi vycpat a piš smyšlené příběhy do Ona Dnes, nebo XMENA...

0/0
11.7.2011 12:04

Elpin

Přestávám číst Bonusweb

Už je to pár měsíců či rok co se z Bonuswebu stal jakýsi bulvární plátek který se o hry a o opravdové hraní zajímá jen okrajově. Je mi to moc líto protože jsem jej četl snad víc než 10 let. Posledních pár měsíců jsem zde ještě ze zvyku během každodenního surfování zašel, ale přečetl jsem pramálo.

Po tomhle článku odcházím definitivně a Bonusweb mažu z oblíbených stránek. Čest jeho památce.

0/0
11.7.2011 10:17

kocurstvo

Re: Přestávám číst Bonusweb

Doporučuju konzolistu, nebo zinga

0/0
11.7.2011 12:04

tayger

Hm, já věděl, že v tom něco bude.

Nikdo, kdo hraje pravidelně počítačové hry, nemůže tvrdit, že jej neovlivňují a neomezují jejich pohled na skutečný svět. Já sám si občas něco zahraji. Online, offline hry. A tak moc dobře vím, jak to na mě působí, když za mnou někdo přijde a něco po mě chce a to zrovna v době, kdy mám důležitou herní situaci k řešení. U Off hraní to není velký problém, neboť si hru pauznete, ale u Online to už problém je, protože je zde hraní nonstop. Hráči klidně stávají i v nočních hodinách, jen aby odehráli své. Znám to, dělám to samé. Avšak nepatřím k vrcholovým pařmenům, nepotřebuji u toho sedět sedm dní v týdnu. Nicméně, když pak někdo vyrušuje, sám na sobě pozoruji, že okamžitě z nervózním a začnu být na lidi pes.

Naštěstí se to nestává moc často, protože moc často nehrávám. To co je tu popisováno je krajní extrém. Nemůžete vinit hry z podobných věcí. Tito rodiče byli nezodpovědní, nevážili si svých dětí, nevěnovali se jim. V naprosté většině případů je to ale naopak. Protože co je mojí krví, tak mám tendenci hránit za každou cenu. Nějaká hra mi může býti ukradená.

Toď můj názor.:-)

0/0
11.7.2011 9:57

DavidDee

Re: Hm, já věděl, že v tom něco bude.

To je rozumný názor a mohu ho potvrdit. Taky nejsem žádný naprůměrný hráč, ale že se na hrách snadno vybuduje menší či větší závislost, je prostě pravda. To, že zabíjí lidská blbost a ne hry je jistě pravda, ale jen částečně. Je to podobné, jako napsat, že nezabíjí heroin, ale lidská blbost. Prostě hraní her není obecně bezproblémová záležitost, není to věc "jako každá jiná", má svoje specifická rizika a zápory, tak si nenalhávejte, že ne.

0/0
11.7.2011 17:50

EziOoO

:)

neco na tom asi bude, kdyz jsem posledne hral a otravoval me nejaky hmyz, tak jsem to nemilosrdne zabil :( proklinam F1 2010 :D

0/0
11.7.2011 9:44

BelaIV

Bulvár

Ten nadpis ste nemysleli vážne. Nie HRA, ale RRODIČ. Preboha veď toto je bulvár najhrubšieho zrna.Rv

0/0
11.7.2011 8:40

Veska, noční můra pan X

Čtení bonuswebu může zabíjet

Ksakru, co to zase je? Jsme na Revue či na jiné podobné debilovině? By mě zajímalo, zda-li šéfredaktor vůbec kontroluje ty sračky, co jsou zde předhazovány. Toto je herní magazín, či spíše byl. Teď je to akorát konzolová sračka, která zaměstnává tak 1/2 katolíků, co pohled na nahou ženu přivede přinejmenším záchvat ne-li smrt. Jo bonusweb už dávno není herní magazín, podle kterého by se člověk při výběru hry mohl řídit.

0/0
11.7.2011 8:39

cumpi3

Trapné

To by se dalo napsat o čemkoliv...

Dítě zemřelo, protože rodiče rodiče koukali tak moc na televizi, až si nenašli čas dát dítěti najíst...

Rodiče nechali dítě v autě zatímco šli na nákup

atd...

RvRv

0/0
11.7.2011 8:30

Radowan

Re: Trapné

No však jo. Většina lidí je soudných a nedává přednost počítačovým hrám před reálným světem, ale je třeba 1 člověk z 10.000, který je na tyto věci tak omezený, že mu tenhle blbý článek otevře oči a i kdyby tento článek zachránil 1 dítě za 10 let, tak se to vyplatí, ne ? ;-)

0/0
11.7.2011 9:07

skl1

Re: Re: Trapné

hmm..takze to ze mu vedle v pokoji breci male dite ho necha chladnym, ale po precteni clanku na bonuswebu se mu otevrou oci ?? tak s tim nemuze pocitat ani nejvetsi optimista

0/0
11.7.2011 9:16

Radowan

Re: Re: Re: Trapné

A vyloučit to může jenom absolutní pesimista :-P

0/0
11.7.2011 11:41

duch zavražděného iuose

hmm

tak už je mi jasné, proč se tu neobjevují pořádné recenze - redakce nechce, abysme hráli ;-D

0/0
11.7.2011 7:13

mechwarrior

..

načo sú takéto články dobré.? denne zomiera x detí pre nedbanlivosť, keby sme chceli dali by sa nájsť priklady na akúkolvek činnosť...

0/0
11.7.2011 0:45

Nasgol_Fren

Re: ..

Jen dodám, článek uplně o ničem, to může říct každej, např. že "politika zabijí!!"

Kdyby se ti cu*áci nahoře nerejpali v nose a nebrali takový love, bo by část své výplaty, která už je z našich peněz, dávali např. bokem (kamkoliv) a za to se pak koupilo cokoliv potřebné...

Nebo kdyby se nespalovali obilí, přebytek mlíka se nevylíval do pr*ele a místo toho se dal hladovějícím.... HO*NO, tahle společnost tak myslet neumí a ani nebude, proč by se měla uskromňovat, když se někde trpí, jakkoliv..

Je to banda podělaných, lakomých srá*ů, co si mastí kapsu a myslí jen na sebe.... Přeji hezkou smrt a více expů o tom, co je to život v příštím životě:-)R^

BTW, pěkné ránko všem ;-)

0/0
11.7.2011 5:47

příšero!!!

Re: Re: ..

R^ Souhlasím na sto procent. Najít dnes opravdu slušného člověka je těžké. Dokonce si myslím, že jsem lidmi tak znechucen, že hodnota lidského života u mě den ode dne klesá, vzhledem k tomu, že téměř každý během svého života způsobje více bolesti, než štěstí. Ne, že bych měl touhu někoho zabít, rozhodnout o životě a smrti někoho je věc zcela jiná, ale uvnitř cítím, že člověk, který je sobecký, je na světě tak nějak zbytečný.

A popravdě nevím, proč by měl být život člověka o tolik cennější, než-li život zvířete. Je pravda, že člověk je nejrozvinutější formou života na Zemi, ale čini to jeho život cennější? Na tuto otázku neexistuje až tak jednoznačná odpověď. Zatím není známo, jak moc prožívají zvířata emoce - přičemž samozřejmě cílem života drtivé většiny lidí je pouze štěstí v různých formách. Navíc z hlediska inteligenčního kvocientu - například šimpanz má IQ 70 (mám ten dojem) a člověk má průměrně IQ 100 - přičemž někteří lidé mají IQ i 170 - tedy rozdíl mezi šimpanzem a průmerným člověkem je 2x menší, než mezi průměrným a velice nadaným člověkem. Téma nadřazenosti se zde tedy komplikuje. Navíc když uvážíme, že zvířata mají obvykle právní status věci, tedy neexistuje jakýkoliv respekt vůči nim. Nechci aby nám vládli šimpanzi :) pouze mi to přijde jako zajímavý pohled na věc. Názory vítány :)

0/0
11.7.2011 16:41

Nasgol_Fren

Re: Re: Re: ..

Fuf, já nechci psát slohovky a zrovna sem na bonusweb, kde to nemá taovou váhu, taková témata ;-D..

Každopádně o nadřazenosti si myslím asi tohle....u mě je tak akorát v (_,_), nevím proč by mělo bejt něco níž než my jen z toho důvodu, jak si psal, že jsem vyvinutější než většina organismů na týto planetě

Souhlasím s více věcma,pohledy a názory ze směru budhismu, btw..

Heh, já jednou tak pozoroval lidi na koupališti...no zkrátka místo nich sem si představil šimpanzi ;-D;-Da začínal jsem si myslet, že jsem mezi opicemi.. Tam postarší chlápek vyvalený bendžo a holou (_,_), druhý sedí jako papuč a unaveně kouká kolem sebe.. Ti kolem sebe hopsají, kvůyl ničemu....;-D

0/0
11.7.2011 22:41

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: ..

Myslím si, že psát inspirující myšlenky kamkoliv má cenu. Minimálně - jakákoliv rozumná polemika vytrhne zdejší diskuse ze zavedeného stereotypu kritiky konzolí a plytkých článků bonuswebu. Vždy, když se nudím, tak napíšu nějáký komentář - a říkám si, že třeba, když si ho někdo přečte, tak se nad ním zamyslí a třeba ne všichni ho zapomenou s tím, že je to hloupost.

PS.: Budhismus R^

0/0
12.7.2011 1:47

příšero!!!

Hry jsou smrtící!!!

Hřeje mě u srdce, jak BonusWeb apeluje na naši zdopovědnost. Pokud jsem měl v úmyslu zavraždit své blízké kvůli PC hře, pak nyní tomu tak již není! Svět vidím ze zcela odlišné perspektivy...

PS: Zdá se mi, že tyto zprávy zde již jednou byly, ale což - opakování není nikdy dost. Už teď se těším na opakování opakování! V

0/0
11.7.2011 0:16

adis002

heh

hrála Farmville v Jacksonville ;-D;-D

0/0
11.7.2011 0:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.