Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někteří nezávislí vývojáři jsou snobové, inovace není vše

Ačkoliv John Carmack ze studia id Software tvrdí, že je spokojený s drobnou odlišností Rage od současných středoproudých her, brání i zavedené značky. „Pokud lidé koupí další Call of Duty, dělají tak, protože milovali předchozí (díl) a chtějí toho více,“ říká Carmack.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slayerer

Mechwarrior Smileface

Nechci se radši zapojovat do vašeho konfliktu, jen přihodim svojí trošku ohledně zbraní, osobně za nejinovativnější zbraně považuju ty, které přinesl Unreal a pak jejich vylepšený design v Unreal Tournament. Sice mám Duka rád a zmrazovač či shrink ray jsou originální, ale Unreal v tomhle a nejen v tomhle ohledu snad všechny hry strčil do kapsy jak kvalitou zbraní, tak jejich počtem a hlavně např. dual modem střelby, tohle nikdo netrumfnul a nevím o hře, která by to přinesla dříve. On byl vůbec Unreal inovativní jako takový.

0/0
23.7.2011 13:41

mechwarrior

Re: Mechwarrior Smileface

áno, unreal určite bola inovatívna hra ... problém je, že mnohí ľudia považujú za inovatívne iba niečo odzákladov absolútne nové čo svet ešte nevidel pričom väčšina inovácií spočíva v zdokonalovani starého. Ono by sa dalo kludne povedať, že jediná inovatívna zbraň bola akásy pištol z 50 rokov starej minihry ktorú naprogramovali nejaký vedci v labáku a všetko ostatné sú iba jej klony, veď predsa všetky zbrane fungujú na rovnakom princípe ako tá pištol - zaznie zvuk, čosi vyletí zo zbrane a zabije protivníka...

Inak osobne považujem za jedny z najinovatívnejších zbraní tie z hry Blood - záhradné vidle, signálna pištol, voodoo bábka, alebo sprej + zapalovač alebo tnt + pohybový senzor + výborné sekundárne i duálne módy atď. a je mi úplne fuk, či existuje nejaká zaprdená hra v ktorej boli zčasti podobné zbrane použíté.

0/0
23.7.2011 14:47

Slayerer

Re: Re: Mechwarrior Smileface

Aj, na Blooda jsem úplně zapomněl, ten je samozřejmě u mě taky vysoko, zbraně jsou sakra originální a inovativní.

0/0
23.7.2011 16:48

Smileface

Re: Re: Re: Mechwarrior Smileface

Jasan Blood měl inovativní zbraně, o tom žádná!!! btw. hratelnostně to bylo lepší než všechny Quaky a Wolfové dohromady...

0/0
23.7.2011 18:53

Slayerer

Re: Re: Re: Re: Mechwarrior Smileface

Ještě jedna poznámka k tomu, že Half Life měl jako první kvalitní AI, tady hodně nesouhlasim s tim co si napsal, první AI, která za něco stála a je stále i dodnes na vysoké úrovni, je AI v Unrealu, ten vyšel několik měsíců před Half Life.

0/0
23.7.2011 21:51

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Mechwarrior Smileface

Asi jo, ten si už nepamatuju, ale možný to je...

0/0
24.7.2011 11:44

EziOoO

Re: Re: Re: Mechwarrior Smileface

blood patri taky mezi legendy takze rozhodne :P

0/0
23.7.2011 21:39

příšero!!!

Je Carmack inovativní?

Velice mě zaujala diskuse, jež se odehrává níže na toto téma. Mé znalosti historie FPS nejsou tak rozsáhlé, abych se mohl přít - ale zpět k tomu, co mě na zmíněné diskusi zaujalo - Smileface předložil obdivuhodné množství přesvědčivých argumentů, aby podložil svůj názor fakty a nikdo mu nevyjádřil svou podporu - naopak téměř 10 uživatelů se Smilefaceovi téměř vysmálo. Nerozumím tomu...

Na základě této diskuse (za předpokaldu pravdivosti Smilefaceových argumentů, které zatím nikdo nezpochybnil) jsem dospěl k dojmu, že Carmack opravdu nepřinesl téměř nic podstatného do herních elementů. Osobně nevidím hratelnostní rozdíl mezi Wolfensteinem a Doomem 3. Samozřejmě nabízí se otázka "Co je to inovace?" Pro někoho je dostatečná inovace, když v novém Doom 4 bude jedna nová příšerka, kterou je možno zabít. Pro někoho je inovace nová zbraň...ale někomu podobné detaily prostě nestačí a za inovaci považuje pouze zásadní změnu herního stylu. Debata na toto témě může být nekonečná - závisí na náročnosti a vkusu hráče.

0/0
22.7.2011 21:04

EziOoO

Re: Je Carmack inovativní?

kdyz se podivas podrobneji na jeho argumenty, tak on casto vynechava pulku dotazu na nej a reaguje jen na to, co se mu hodi (v lepsim pripade), v opacnem jednou tvrdi, ze nova zbran je inovace, jinde zase ne, cert aby se v nem vyznal

0/0
23.7.2011 19:09

příšero!!!

Re: Re: Je Carmack inovativní?

To ano, to uznávám, nemám sílu to dohledávat, ale myslím, že v obhajobě BFG, jako inovativní zbraně stojím za ní. Pokud ale trochu zmírním ten ostřejší nádech diskuse a vyjmu to, co jsi mi právě vytknul, tak se Smilefacem souhlasím. Já jsem jeden z těch, kteří oceňují hlavně větší inovace a to, co předváděl Carmack beru spíše jako zdokonalování a přebírání prvků z okolí. Hry totiž nabízí tak nepřeberné množství možností, že mi doslova trhá srdce, když vidím, jak hry stagnují. A touto stagnací jsou zasaženy všechny komerční hry, nejen Carmack (Tedy až na vyjímky, abych komerční hry nehodil do jednoho pytle). A když někdo jako Carmack, který je jedním ze symbolů tohoto stavu současných her řekne, že kritizuje (jakkoliv) originální tvůrce...pak je mi téměř těžko u srdce.

0/0
23.7.2011 19:44

EziOoO

Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

tak pro me je carmack (id soft) symbolem her, ktere ovlivnily (dle me) hodne dalsich her a zabavily miliony lidi na roky a ac to smileface poprel, tak myslim, ze QL je v jiste mire genialni napad, i kdyz je to dle nej "jen hozeni hry na web" ....=> pro me je carmack inovativni dost aneb lepsi lehke inovace nez velke kraviny

0/0
23.7.2011 21:37

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

ID software určitě spoustu vývojářů ovlivnil při tvorbě her, ale to samé by se dalo říci o vlivu Spice Girls na hudební scénu, či podobně slavné skupině, která se stala ikonou - popularita vždy přitáhne spoustu dalších, kteří se na ní chtějí přiživit. To s inovací příliš nesouvisí (stačí opravdu maličká inovace, ať už dobrá, či špatná, ale hlavně ať se uchytí - a všichni ji kopírují). Nevím, jak moc se Carmack podílel na rozvoji MP ve FPS, o tom jste vedli debatu se Smilefacem, každopádně to se za inovaci považovat dá, ač ne v hratelnostním smyslu - kdyby se hrály šachové turnaje obvykle jen ve 4 lidech a já zavedl inovaci, že turnaje budou větší...hru to nepozmění. Nicméně i takto je to na 20 let vývoje pekelně málo. Schválně jsem si před chvílí zahrál Doom 1 a opravdu...není téměř žádná změna oproti Doom 3, či Quake 4 - ale možná jsem přespříliš kritický. Stačí se však podívat na nezávislou scénu, kde nemají k dispozici ani takové finance, ani takové lidské zdroje a okamžitě narazíme na tolik nápadů. Opravdu, když člověk popustí uzdu fantasii, tak ho napadnou doslova stovky originálních věcí, které by se mohly do hry aplikovat, které by třeba naprosto překopaly celou hru - a pak se podívá na to, jak vypadají hry ve skutečnosti...pak počká 20 let a podívá se jak vypadají hry znovu...nic - navíc když si toto dá člověk do souvislosti s DŮVODEM, proč hry takto stagnují...tak to už ho potom popadá téměř vztek.

Mě by ani nevadilo, že v umění je natolik rozšířená plytkost ve všech podobách a směrech - řekl bych, že když to někoho baví, tak klidně ať si celý život prožije v tomto duchu - ale když se potom podívám na to, jací lidé jsou, tak mě zamrazí. Svět je místo plné hlupáků, kteří svou nevědomostí a nechápavostí činí zlo všude, kde se objeví a každá hodina strávená u jakékoliv naprosto nepřínosné činnosti by mohla být hodinou strávenou u knihy, hodinou strávenou dumáním nad významy slov, nad pojmy, co vše ovlivňují, nad hodnotami, mohla by to být hodina diskuse nad tématem, které určí směřování našeho života v budoucnu.

Carmack ví, jak člověka zabavit a ví, jak vydělat peníze...ale nevím jestli je to člověk, který pomáhá hrám v rozvoji.

0/0
23.7.2011 22:43

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

Carmack je technokrat, kodér a ne herní inovátor. Inovace je potřeba a inovátorů si musíme vážit, nikoliv jim nadávat do snobů, jen protože nejdou s ostatní mainsteramovou masou...

0/0
24.7.2011 15:12

EziOoO

Re: Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

tak ja zas chapu carmacka ve smyslu, ze kdyz nejake nezavisle studio vytvori "inovativni nizkorozpoctovou hru" a ta hra bude propadak, tak se vlastne stane kulove, krome casu, ktery na tom ztravili prakticky o nic neprijdou a jeste si to obhaji tim, ze chteli prinest neco noveho, coz se treba nepovedlo tak jak to zamysleli a nikdo si na to za chvili nevzpomene

kdyz se povede neco podobneho nejakemu vehlasnemu vyvojarskemu tymu, ktery vlozil do vyvoje miliony, tak je to zjevne dle me o necem jinem....na prodejich se jim nevrati ani prachy, ktere dali do vyvoje, kazdy recenzent si na nich honi tricko "novy XYZ je propadak a podobne titulky" -> tim padem se jim budou shanet i hur partneri pro financovani pripadneho vyvoje dalsi hry a tim, ze si chtel byt extra inovativni si to obhajis jen tezko (to by snad mohlo projit jen u her, ktere maji v nazvu "CoD" ptz jejich fanousci koupi i pres to, ze dil predtim byla kravina dalsi kravinu)

0/0
25.7.2011 7:37

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

Ano, je to přesně tak jak říkáš. A při řešení právě tohoto zásadního dilematu, zda se nechat spoutat podobným studiem se lidé dělí na umělce a podlézavce davům, dělí se na lidi, co něco opravdového dávají lidem a na lidi, co od ostatních inkasují bankovky, na lidi, co tvoří a na lidi, co spoléhají na marketingové průzkumy...

Někdo třeba má kvality na to, pracovat na velkém projektu a vydělat si, ale raději odmítne a vytvoří něco vlastního - nebo tak učiní ve svém volném čase. Velká studia samozřejmě musí produkovat hlavně zisk, tam jde hodnota, morálka, apod. stranou - to je pouze tvrdý obchod. Díky bohu, že jsou i mezi většími projekty světlé vyjímky (a i některá studia snad nejsou tak beznadějná).

0/0
26.7.2011 19:46

mechwarrior

Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

áno, vcelku súhlasím ... Carmack je a vždy bol iba inovátor v oblasti technológií, takže do kritizovania tých čo sa snažia prinášať zásadné konceptuálne inovácie by sa skutočne púštať nemal. Samozrejme to neznamená, že i hry od ids neobsahujú inovatívne prvky mimo technickej oblasti ... žial nie v takej miere v akej by mohli. Na druhej strane ho chápem, pretože dodáva to čo chcú masy - a tie chcú jenoduché a priamočiare akcie, kde sa nemusia starať o nič iné ako kde nájsť muníciu a ako zasiahnuť ciel...

0/0
23.7.2011 22:35

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

Ano, s tímto názorem se mohu zcela ztotožnit. Abych diskusi rozvinul, tak bych na tebe volně navázal slovy, že dávat masám to, co chtějí...to není dobře. Vím, že to zní poněkud zvláštně, ale představte si svět absolutní demokracie...takový svět by velice rychle skončil v ruinách (a pod nadvládou těch, kteří by si svou rétorikou dokázali masy naklonit). Nyní toto alespoň reguluje stát, jeho pravidla a volení zástupci.

Vzdělávání a "dobro" jsou obvykle kontraintuitivní - intuice vede člověka k přežití na úkor čehokoliv a kohokoliv - a pokud je přežití zajištěno, tak je logické věnovat se uspokojování těch nejzákladnějších pudů. = lidé jsou hlupáci (v rovině "dobra") a každý, kdo vytváří plytké umění, které má cíl pouze v tom, využívat primitivnosti davů, je u mě...ehm nečiní dobře. Tedy v současnosti mám takový názor. Také si rád oddechnu u jednodušší hry, ale svět je přehlcen bezcenným odpadem, už je toho příliš - lidé jsou tím ovlivněni. Navíc...pozastavil se zde někdo nad tím, kolik % her je založeno na zabíjení? Neříkám, že hry formují zabijáky, ale rozhodně v něčem takovém, jako zabíjení, není zrovna morální posílení...ačkoliv krásně to zapadá do pohledu na naši krásnou modrou (zatím) planetu.

0/0
23.7.2011 23:07

EziOoO

Re: Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

tak ja beru jako neco, co mi az tak bezny zivot nenabizi

- nejezdim 350 km/h v protismeru

- nezabijim vojaky nekde v iraku, ani monstra na marsu

Kdyz je nekdo naruseny a mysli si, ze je PoP nebo nejaka postavicka z WoW a zije ve virtualnim svete tak je to urco problem

0/0
25.7.2011 7:42

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je Carmack inovativní?

Tomu zcela rozumím :-) také hraji hry z těchto a dalších důvodů, ale pointa mého příspěvku spočívala v tom, že jedna, nebo i více "jednoduchých her", které postrádají jakoukoliv hloubku nejsou vůbec závadné - problém spočívá v tom, že svět je celý zahlcen podobným "povrchním" druhem umění a to už se jako problém považovat musí. Populární kulturní scéna (všeobecně) je neuvěřitelně dekadentní. A tedy ač sám hraji Call of Duty, ač hraji Serious Sama a baví mě to, tak přesto tyto odsuzuji - ne jako jednotlivé hry, ale jako něco, co nepřispívá lidskému druhu...jestli mi rozumíš.

A oproti tomuto stojí právě mnoho nezávislých tvůrců, kteří tvoří hry, které mají myšlenku. - Viz Rebirth, Every day the same, Execution a mnoho dalších, na které si nyní nevzpomenu - tyto hry můžete dohrát za několik minut a zapomentout na ně - nebo je můžete dohrát za několik minut a hodiny přemýšlet nad tím, co vám říkají, a i když je to často triviální pravda, kterou zdůrazňují, tak se každý může přistihnout, že i když "o tom ví", tak se podle toho nechová. A v tento moment, kdy si toto uvědomí, tak mu hra něco dala.

A k tomu extrémně častému tématu zabíjení ve hrách - je to další ukázka tvůrčí impotence vývojářů. Nejsem tak rázný, že bych hned něco zakazoval, ale stačí si zahrát jakoukoli hru, která není sportovní simulátor apod. a velice pravděpodobně povraždíš...řekněme 100 lidí/příšer než hru dokončíš.

0/0
26.7.2011 19:24

paliič

Je to

 taková podivná móda, která se rozšířila jako chřipka. Koupíme si "hru", co vypadá jako když ji vytvořil chovanec Bohnic s downovým syndromem v programu Dr. Halo z roku 1989 a budeme si stavět kostičky a čtverečky jak jelita. Protože pak budeme jako hustě alternative, indie a independent.

0/0
21.7.2011 11:58

ScorpioDB

Re: Je to

Tvůj příspěvek zavání pošpiňováním vcelku dobré hry... zalez ;-O

0/0
21.7.2011 12:39

mechwarrior

Re: Je to

u Minecraftu by som bol trochu opatrný, na rozdiel od čisto konzumných hier ktoré zamestnajú tak promile mozgových funkcií, tu aspoň hráči niečo tvoria využívajúc svoju predstavivosť a kreativitu.

0/0
21.7.2011 13:06

Mirabell

Re: Re: Je to

No jo. Ale pokud po něčem takovým hráč touží, proč rovnou nevezme LittleBigPlanet 2, kde má ještě víc tvůrčí svobody?

Dotyčnej an kterýho reaguješ se možná trochu nevhodně navezl do jedné jediné hry, která třeba nebyla zvolená nejvhodněji. Ale jinak musím souhlasit s tím, že někdy se kolem indie her dělá zbytenčej humbuk a hrají se jen proto, že se pak dotyčnej cítí alternativně a má pocit, že nejde s davem (i když v mnoha případech nedělá nic jinýho, než že je ovcí - pouze v jiném stádu)

Když si vzpomenu kolik se toho napsalo o úžesné hře Passing apod, tak prostě nechápu. Vydat úplně stejnou hru EA, tak se jí všichni vysmějí.

0/0
21.7.2011 13:15

mechwarrior

Re: Re: Re: Je to

je to evidentne kombináciou jasných a jednoduchých princípov, primitívne jednoduchého ovládania a sandboxováho, otvoreného 3D sveta... A prečo nie LBP ? ak to vezmem do extrému tak to je akoby si sa opýtal prečo ľudia neuprednostnia nejaký špičkový SDK a nevytvárajú si svoje vlastné hry. Masy idú po jednoduchých princípoch...

čo sa týka indie hier tak súhlasím, možno ma teraz niekdo zadupe do zeme ale za pre-humbukovanú hru považujem i Machinarium, pri prvých recenziách som mal pocit, že jednotlivé stránky sa predbiehajú v tom kto dá tomuto pôvodne indie projektu lepšie hodnotenie. Iba pár recenzentov ju ohodnotili okolo 75% čo je podľa mňa adekvátne hodnotenie vzhľadom na jej dĺžku i monotónnosť a radu ďalších detailov.

0/0
21.7.2011 13:55

Mirabell

Re: Re: Re: Re: Je to

No práěže LBP2 mi v principech přijde maximálně jednoduchá - ale zároveň ohdně efektivní. Takže ji považuju za ideální hru pro všechny ty Minecrafťáky. Nemluvě o tom, že se vše ukládá na dedikované servery - takže komunita není roztrhaná - což mi taky přijde jako obrovské plus - a u MInecraftu zase naopak obrovské mínus. Ale hraní takové hry by asi někteří neskousli. Vždyť je to komerční a ještě navíc na konzoli :-D

0/0
21.7.2011 14:00

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Je to

na LBP2 vznikli už milióny levelov takže nevidím to tak že by bola nejak nepovšimnutá ľuďmi typu minecraft-friendly ;-)

0/0
21.7.2011 14:24

paliič

Re: Re: Je to

To já vim. Dokonce si ty svoje kostičky vystavujou na youtube.

0/0
21.7.2011 13:19

vaclavj1

souhlas

Carmacka (a vlastni ani jeho hry) moc nemusim, ale tady s nim nemuzu nesouhlasit.

Na druhou stranu to je tak asi ve vsech oborech, kde se neco tvori.

0/0
21.7.2011 10:05

Leftism and censorship killer

Je to stejné jako u filmů

Někdo sělá úspěšné Kameňáky a "obhajuje" se že lidi to chtějí a někdo natočí třeba Baraku a o komerční úsoěch mu ani tak nejde (spíš o zaplacení nákladů). Přesto je Baraka (umělecky a profesionálně) hodnotnější film než všechny Kameňáky dohromady...

0/0
20.7.2011 20:21

Ten kdo viděl dozadu

Re: Je to stejné jako u filmů

Hodnotnější než všechny kameňáky není problém. Stačí si natočit jak si ráno ulevuju na záchodě. Tohle není žádný argument ;-)

0/0
21.7.2011 12:48

Smileface

hmm

Carmack nikdy moc neinovoval takže od něj do fakt sedí...

0/0
20.7.2011 15:52

flames828

Re: hmm

 8-o

0/0
20.7.2011 16:06

EziOoO

Re: hmm

loool, tak vetsi kravinu jsem dlouho neslysel 8-o

0/0
20.7.2011 16:27

Smileface

Re: Re: hmm

Mážně? Napíš herní inovativní prvky které přinesl za posledních deset let...

0/0
21.7.2011 8:55

m.f.uWe

Re: Re: Re: hmm

No to je pravda jelikož (a dle tvých příspěvků) jsi ještě puboš tak si teprve pamatuješ posledních 10 let. Jinak ten pán (spolu)definoval žánr FPS. A taky svými enginy hnal celkový vývoj her ve 3D enginech tam kde dnes je. Ale to je bohužel už dýl než 10 let.

0/0
21.7.2011 10:41

Smileface

Re: Re: Re: Re: hmm

Řeknu ti jednu věc, éru ID softu znám a můžu ti říct že Carnack celkou dobu jen vylepšuje jednu hru a to Catacomb 3D z roku 91, od té doby je jeho přínos pouze v rozvoji modernějších technologií, nikoliv v herních principech.

0/0
21.7.2011 11:23

EziOoO

Re: Re: Re: Re: hmm

R^

0/0
21.7.2011 12:25

Cubky

Re: Re: Re: hmm

Nikdy != poslednich 10 let. ;-)

0/0
21.7.2011 11:03

Smileface

Re: Re: Re: Re: hmm

Nikdy moc neznamená vůbec ;-) Carmack vždy jen kopíroval a od Catacomb 3D jen kopíruje sám sebe!!! Tuhle hru udělal carmack po té, co viděl demo Ulitmy Underworld a opajcoval ji. Od té doby jen vylepšuje to své a jeho přínos je vpodstatě čistě technologický, nikoliv herní...

0/0
21.7.2011 11:29

paliič

Re: hmm

Tohle snad může napsat jen někdo, kdo si strčil ten svítící ovladač Move do análu a zapnul ;-D

0/0
21.7.2011 11:59

Smileface

Re: Re: hmm

Ty se uklidni chytráku, mám pro to argumenty!!!! Opřád dokola opakovaná lež se stává pravdou, že?

0/0
21.7.2011 12:57

EziOoO

Re: Re: Re: hmm

q3 engine, ktery pohanel x her sve doby mluvi sam o sobe za vse, online hra QL, ktera je zadarmo taky a kdyz vemu ze QL je vlastne nastupce q3, tak tam mas i ty tve uzasne inovace :-*

0/0
21.7.2011 13:32

Smileface

Re: Re: Re: Re: hmm

A co jako? Quake 3 je herní engine, technologická záležitost, ID soft totiž nikdy moc nezajímala herní náplň nebo herní inovace, v zásadě přinášeli jen nové enginy na nichž pak napasovali hry, které nic nového nepřinášely.

0/0
21.7.2011 13:45

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

JJ nezajímala. Jehom tak trošku stvořili horrový FPS s příběhem ale jinak se o herní náplň nikdy moc nezajímali. Taktéž si myslím, že něco jako herní engine je něco co protlápli do světa mezi prvníma. Osobně si myslím, že seš nějakej zaujatej - blb.

0/0
21.7.2011 14:10

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

http://smilefacegames.blogspot.com/2011/07/velky-john.html

0/0
21.7.2011 14:22

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

ID softu šlo vždy o licencování enginu, jejich hry jsou už 20 let pořád to samé. Jediný rozdíl je Rage, kterej ale zase bere inspiraci odjinud.

0/0
21.7.2011 14:24

Ten kdo viděl dozadu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Ty tvoje argumenty jsou zajímavé. V tomto kontextu můžeme říct, že MS taky dělá 20 let ten samý systém a světu nic zajímavého nepřinesl.

0/0
21.7.2011 15:28

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Přirovnávání nelze použít vždy. Carmack byl vždycky kodér a jako takový kódoval svoje enginy, ty byly dobrý, horší tak už hry které tvořil, postrádaly jakoukoliv inovaci, zatímco ostatní se snažili žánr nějak oživit, třeba příběhem, nebo RPG elementy...

0/0
21.7.2011 18:33

EziOoO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

a jak treba dopadla akce s pribehem? snad budes alespon souhlasit ze mmntalne leti v fps svete hry jako cod/mof/battlefield a vsechny tyhle hry maji pribeh spise slaby a vetsina hracu ti rekne, ze to hraje jen kvuli multiplayeru a hry "ciste" pro multiplayer uz tu byly pred vice jak 10 lety (UT/Q3)

0/0
22.7.2011 7:10

Smileface

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmm

Jo ale tohle je uplně jinej mulťák, Carmack vzal Q2 a předělal ho do Q3 enginu, to bylo vše. Multiplayer je to ale už dáááávno před carmackem. Opět jsi nepředvedl žádný argument http://www.youtube.com/watch?v=69cpuxc2rNE  To že Carmack odmítal příběh ve FPS neznamená, že on provedl nějakou inovaci, jeho naopak inovace ve hrách nikdy nezajímala!!!

0/0
22.7.2011 8:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.