- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechci se radši zapojovat do vašeho konfliktu, jen přihodim svojí trošku ohledně zbraní, osobně za nejinovativnější zbraně považuju ty, které přinesl Unreal a pak jejich vylepšený design v Unreal Tournament. Sice mám Duka rád a zmrazovač či shrink ray jsou originální, ale Unreal v tomhle a nejen v tomhle ohledu snad všechny hry strčil do kapsy jak kvalitou zbraní, tak jejich počtem a hlavně např. dual modem střelby, tohle nikdo netrumfnul a nevím o hře, která by to přinesla dříve. On byl vůbec Unreal inovativní jako takový.
áno, unreal určite bola inovatívna hra ... problém je, že mnohí ľudia považujú za inovatívne iba niečo odzákladov absolútne nové čo svet ešte nevidel pričom väčšina inovácií spočíva v zdokonalovani starého. Ono by sa dalo kludne povedať, že jediná inovatívna zbraň bola akásy pištol z 50 rokov starej minihry ktorú naprogramovali nejaký vedci v labáku a všetko ostatné sú iba jej klony, veď predsa všetky zbrane fungujú na rovnakom princípe ako tá pištol - zaznie zvuk, čosi vyletí zo zbrane a zabije protivníka...
Inak osobne považujem za jedny z najinovatívnejších zbraní tie z hry Blood - záhradné vidle, signálna pištol, voodoo bábka, alebo sprej + zapalovač alebo tnt + pohybový senzor + výborné sekundárne i duálne módy atď. a je mi úplne fuk, či existuje nejaká zaprdená hra v ktorej boli zčasti podobné zbrane použíté.
Velice mě zaujala diskuse, jež se odehrává níže na toto téma. Mé znalosti historie FPS nejsou tak rozsáhlé, abych se mohl přít - ale zpět k tomu, co mě na zmíněné diskusi zaujalo - Smileface předložil obdivuhodné množství přesvědčivých argumentů, aby podložil svůj názor fakty a nikdo mu nevyjádřil svou podporu - naopak téměř 10 uživatelů se Smilefaceovi téměř vysmálo. Nerozumím tomu...
Na základě této diskuse (za předpokaldu pravdivosti Smilefaceových argumentů, které zatím nikdo nezpochybnil) jsem dospěl k dojmu, že Carmack opravdu nepřinesl téměř nic podstatného do herních elementů. Osobně nevidím hratelnostní rozdíl mezi Wolfensteinem a Doomem 3. Samozřejmě nabízí se otázka "Co je to inovace?" Pro někoho je dostatečná inovace, když v novém Doom 4 bude jedna nová příšerka, kterou je možno zabít. Pro někoho je inovace nová zbraň...ale někomu podobné detaily prostě nestačí a za inovaci považuje pouze zásadní změnu herního stylu. Debata na toto témě může být nekonečná - závisí na náročnosti a vkusu hráče.
kdyz se podivas podrobneji na jeho argumenty, tak on casto vynechava pulku dotazu na nej a reaguje jen na to, co se mu hodi (v lepsim pripade), v opacnem jednou tvrdi, ze nova zbran je inovace, jinde zase ne, cert aby se v nem vyznal
taková podivná móda, která se rozšířila jako chřipka. Koupíme si "hru", co vypadá jako když ji vytvořil chovanec Bohnic s downovým syndromem v programu Dr. Halo z roku 1989 a budeme si stavět kostičky a čtverečky jak jelita. Protože pak budeme jako hustě alternative, indie a independent.
Tvůj příspěvek zavání pošpiňováním vcelku dobré hry... zalez
Carmacka (a vlastni ani jeho hry) moc nemusim, ale tady s nim nemuzu nesouhlasit.
Na druhou stranu to je tak asi ve vsech oborech, kde se neco tvori.
Někdo sělá úspěšné Kameňáky a "obhajuje" se že lidi to chtějí a někdo natočí třeba Baraku a o komerční úsoěch mu ani tak nejde (spíš o zaplacení nákladů). Přesto je Baraka (umělecky a profesionálně) hodnotnější film než všechny Kameňáky dohromady...
Hodnotnější než všechny kameňáky není problém. Stačí si natočit jak si ráno ulevuju na záchodě. Tohle není žádný argument
Carmack nikdy moc neinovoval takže od něj do fakt sedí...
Jako bych slyšel tyto věty pronášet skrze ústa Justina Biebera, Uwe Bolla a jiných uměleckých ikon...
Zastávám zcela opačný názor, než ten, který byl v tomto článku prezentován Carmackem. Ač je to s podivem, tak některé hry se opravdu dají považovat za umění a někteří tvůrci do her vkládají ze sebe více, než-li pouze kalkul.
Samozřejmě si také čas od času rád oddechnu u jednoduché střílečky, ale proboha jak Carmacka napadlo brát si do úst vývojáře, kteří se snaží vytvořit něco více, než-li bezduchou hru, jenž slouží pouze a jenom k ukrácení času? Směšné. Raději by se měl sklonit před jejich kreativitou a houževnatostí, ježto oni za své hry neinkasují horentní sumy a přesto jsou jejich výtvory kolikráte hodnotnější než Carmackova veledíla spoléhající pouze na to, že lidskou rasu baví zabíjení...