Diskuze

Někteří nezávislí vývojáři jsou snobové, inovace není vše

Ačkoliv John Carmack ze studia id Software tvrdí, že je spokojený s drobnou odlišností Rage od současných středoproudých her, brání i zavedené značky. „Pokud lidé koupí další Call of Duty, dělají tak, protože milovali předchozí (díl) a chtějí toho více,“ říká Carmack.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Slayerer

23. 7. 2011 13:41
Mechwarrior Smileface

Nechci se radši zapojovat do vašeho konfliktu, jen přihodim svojí trošku ohledně zbraní, osobně za nejinovativnější zbraně považuju ty, které přinesl Unreal a pak jejich vylepšený design v Unreal Tournament. Sice mám Duka rád a zmrazovač či shrink ray jsou originální, ale Unreal v tomhle a nejen v tomhle ohledu snad všechny hry strčil do kapsy jak kvalitou zbraní, tak jejich počtem a hlavně např. dual modem střelby, tohle nikdo netrumfnul a nevím o hře, která by to přinesla dříve. On byl vůbec Unreal inovativní jako takový.

0 0
možnosti

mechwarrior

23. 7. 2011 14:47
Re: Mechwarrior Smileface

áno, unreal určite bola inovatívna hra ... problém je, že mnohí ľudia považujú za inovatívne iba niečo odzákladov absolútne nové čo svet ešte nevidel pričom väčšina inovácií spočíva v zdokonalovani starého. Ono by sa dalo kludne povedať, že jediná inovatívna zbraň bola akásy pištol z 50 rokov starej minihry ktorú naprogramovali nejaký vedci v labáku a všetko ostatné sú iba jej klony, veď predsa všetky zbrane fungujú na rovnakom princípe ako tá pištol - zaznie zvuk, čosi vyletí zo zbrane a zabije protivníka...

Inak osobne považujem za jedny z najinovatívnejších zbraní tie z hry Blood - záhradné vidle, signálna pištol, voodoo bábka, alebo sprej + zapalovač alebo tnt + pohybový senzor + výborné sekundárne i duálne módy atď. a je mi úplne fuk, či existuje nejaká zaprdená hra v ktorej boli zčasti podobné zbrane použíté.

0 0
možnosti

příšero!!!

22. 7. 2011 21:04
Je Carmack inovativní?

Velice mě zaujala diskuse, jež se odehrává níže na toto téma. Mé znalosti historie FPS nejsou tak rozsáhlé, abych se mohl přít - ale zpět k tomu, co mě na zmíněné diskusi zaujalo - Smileface předložil obdivuhodné množství přesvědčivých argumentů, aby podložil svůj názor fakty a nikdo mu nevyjádřil svou podporu - naopak téměř 10 uživatelů se Smilefaceovi téměř vysmálo. Nerozumím tomu...

Na základě této diskuse (za předpokaldu pravdivosti Smilefaceových argumentů, které zatím nikdo nezpochybnil) jsem dospěl k dojmu, že Carmack opravdu nepřinesl téměř nic podstatného do herních elementů. Osobně nevidím hratelnostní rozdíl mezi Wolfensteinem a Doomem 3. Samozřejmě nabízí se otázka "Co je to inovace?" Pro někoho je dostatečná inovace, když v novém Doom 4 bude jedna nová příšerka, kterou je možno zabít. Pro někoho je inovace nová zbraň...ale někomu podobné detaily prostě nestačí a za inovaci považuje pouze zásadní změnu herního stylu. Debata na toto témě může být nekonečná - závisí na náročnosti a vkusu hráče.

0 0
možnosti

EziOoO

23. 7. 2011 19:09
Re: Je Carmack inovativní?

kdyz se podivas podrobneji na jeho argumenty, tak on casto vynechava pulku dotazu na nej a reaguje jen na to, co se mu hodi (v lepsim pripade), v opacnem jednou tvrdi, ze nova zbran je inovace, jinde zase ne, cert aby se v nem vyznal

0 0
možnosti

paliič

21. 7. 2011 11:58
Je to

 taková podivná móda, která se rozšířila jako chřipka. Koupíme si "hru", co vypadá jako když ji vytvořil chovanec Bohnic s downovým syndromem v programu Dr. Halo z roku 1989 a budeme si stavět kostičky a čtverečky jak jelita. Protože pak budeme jako hustě alternative, indie a independent.

0 0
možnosti

ScorpioDB

21. 7. 2011 12:39
Re: Je to

Tvůj příspěvek zavání pošpiňováním vcelku dobré hry... zalez ;-O

0 0
možnosti

vaclavj1

21. 7. 2011 10:05
souhlas

Carmacka (a vlastni ani jeho hry) moc nemusim, ale tady s nim nemuzu nesouhlasit.

Na druhou stranu to je tak asi ve vsech oborech, kde se neco tvori.

0 0
možnosti

Leftism and censorship killer

20. 7. 2011 20:21
Je to stejné jako u filmů

Někdo sělá úspěšné Kameňáky a "obhajuje" se že lidi to chtějí a někdo natočí třeba Baraku a o komerční úsoěch mu ani tak nejde (spíš o zaplacení nákladů). Přesto je Baraka (umělecky a profesionálně) hodnotnější film než všechny Kameňáky dohromady...

0 0
možnosti

Ten kdo viděl dozadu

21. 7. 2011 12:48
Re: Je to stejné jako u filmů

Hodnotnější než všechny kameňáky není problém. Stačí si natočit jak si ráno ulevuju na záchodě. Tohle není žádný argument ;-)

0 0
možnosti

Smileface

20. 7. 2011 15:52
hmm

Carmack nikdy moc neinovoval takže od něj do fakt sedí...

0 0
možnosti

příšero!!!

20. 7. 2011 0:28
Komerce či umění...to je, oč tu běží

Jako bych slyšel tyto věty pronášet skrze ústa Justina Biebera, Uwe Bolla a jiných uměleckých ikon...

Zastávám zcela opačný názor, než ten, který byl v tomto článku prezentován Carmackem. Ač je to s podivem, tak některé hry se opravdu dají považovat za umění a někteří tvůrci do her vkládají ze sebe více, než-li pouze kalkul.

Samozřejmě si také čas od času rád oddechnu u jednoduché střílečky, ale proboha jak Carmacka napadlo brát si do úst vývojáře, kteří se snaží vytvořit něco více, než-li bezduchou hru, jenž slouží pouze a jenom k ukrácení času? Směšné. Raději by se měl sklonit před jejich kreativitou a houževnatostí, ježto oni za své hry neinkasují horentní sumy a přesto jsou jejich výtvory kolikráte hodnotnější než Carmackova veledíla spoléhající pouze na to, že lidskou rasu baví zabíjení...

0 0
možnosti