Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zabijte letní nudu s nejlepšími hrami posledních let

Začátek léta bývá tradičně obdobím herního sucha. Vybrali jsme proto tituly, které vám mohou pomoci zkrátit čekání na nové hry. Jde o významné herní počiny, které vám v době svého vydání možná unikly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darwin

ha

Začátek léta bývá tradičně obdobím herního sucha

29.7.2011 je zaciatok leta??

Jde o významné herní počiny, které vám v době svého vydání možná unikly.

Sak su to vsetko tuctove pc hardcore hry ktore vsetci uz hrali alebo aspon o nich 100 tisic krat kazdy uz pocul.

0/0
30.7.2011 13:11

Riker007

Re: ha

Tak tak. Nedokážu si představit někoho, kdo hraje hry a neslyšel o Half-life nebo Mass Effect.

0/0
30.7.2011 16:37

nif0l

a co takhle...

KOTOR a KOTOR 2? Každopádně tam toho chybí hodně. Na dlouho třeba zabaví i Fallout 3 a New Vegas. A co třeba Borderlands. Já bych mohl půokračovat a pokračovat :-)

0/0
30.7.2011 13:06

Khalashnikovf

Kvalita za rozumnou cenu

Hráč, který si chce užít nějakého toho excelentního zážitku doporučuji tyto hry: Giants - Citizen Kabuto, Longest Journey (existuje na cestinach free cestina) a Roller Coaster Tycoon Deluxe. Všechny tyhle kousky se nechaj pořídit na gog.com s plnou podporou pro Win7 a jde o zábavu na spousty hodin.

 A co se z modernějšího portfolia týče: Lost Planet 1 je hra s úžasným vjemovým zpracováním (rozuměj video/audio), Assassins Creed série by neměla minout nikoho, Bioshock série pro hutnou a tísnivou atmosféru podvodní(é)ho světa, Staronová trilogie Prince Perského (SoT,WW,TTT).

A extra zvlášť vyzvdvyhuju Metro 2033: Nejatmosfréričtější hra posledních let co sem hrál (samozřejmě za to vděčí kvalitní ozvučení a Hardware, každej kdo doma má Dx11 grafiku s aspoň nějakým výkonem by tohle neměl minout).

A pro opravdové Nebojsy bych rozhodně navrhoval Amnesii s jedněma spoďárama navíc :-)

0/0
30.7.2011 11:06

dawelus

Re: Kvalita za rozumnou cenu

rozhodně souhlasím s oběma KOTORy! to jsou úžasná RPG. ostatně jako cokoliv od té doby vydané Bioware.

0/0
30.7.2011 21:18

dawelus

Re: Re: Kvalita za rozumnou cenu

to mělo být pod nif0l. a tady souhlasím s trilogií Prince of persia.hlavně 2. a 3. díl!

0/0
30.7.2011 21:23

bulli042

Nuda?

Hmm. Mam rozohratu Final Fantasy 9. A aj to mam problem to vobec dohrat, nakolko je leto :D

Tato hra je jedna z mala(spolu s FF7, 10; Vagrant Story, Chrono Cross; seriami Half-Life, Silent Hill a MGS; vsetkymi hrami od Naughty Dogs a Insomniac), ktore mi prirastli k srdcu. Uzastna zabava, perfektny pribeh a atmosfera. Dovodom prischnutia mi k srdcu deviateho dielu JRPG je prosta. Svet FF a vytahovanie spomienok z detstva. Nie tym, ze som ju v detstve hral (mal som 16, ked som ju prvy krat okusil), ale skorej tym, ze som stravil detstvo malebnym dedinskym sposobom v spojitosti s prirodou (aj ked som vyrastal v meste, su pre mna tie dedinske zazitky nezabudnutelne).

A preco odsudzovat tie dnesne? Ved aj medzi nimi sa najdu klenoty. A tento rok vyzera byt obzvlast nabity peckami. Tak preco si ho neuzit cely?

Prajem vsetkym to najlepsie hranie v tomto lete;-)

0/0
30.7.2011 0:38

bulli042

Re: Nuda?

Blizzard taktiez.

0/0
30.7.2011 0:46

genchiskan

...

ztim hernim suchem to opravdu vystihliR^,prave resim co si zahrat.

0/0
29.7.2011 19:31

arny89

Re: ...

Ja sa napriklad stale nedokazem nabazit Zony v S.T.A.L.K.E.R. -ovi :)

0/0
30.7.2011 18:19

djsano

Half Life 2

Jednoznačně nejlepší hra pro mě je Half Life 2 a jeho epizody. Investice do Orange Boxu jsem nikdy nelitoval. Half-Life 2 je jasnej důkaz že dokonalá grafika není vše. Hlavní je příběh a atmosféra.

0/0
29.7.2011 17:16

slanecek

Re: Half Life 2

Však HL2 má (skoro) okonalou grafiku. A ten design!

0/0
29.7.2011 18:22

Tríp

Re: Half Life 2

blbost, kdyby platilo to co rikas, bylo by assassins creed 1 povazovano za nejlepsi hru serie

0/0
29.7.2011 23:47

arny89

Re: Re: Half Life 2

pri AC1 som po prvych dvoch aktoch padol do komy, takze nie. Aspon v mojom pripade.

0/0
30.7.2011 0:40

misho8723

VMB

Ja som za Vampire:Bloodlines..tá hra je proste skvelá a aj tu má skvelé hdonotenia od ľudí: od 899 hráčov má 96 %

0/0
29.7.2011 16:44

..palič;;

Re: VMB

A ke všemu je na ni tenhle víkend na Steamu akce -75%.

0/0
29.7.2011 18:34

mechwarrior

..

ja radšej menovať nebudem, bol by to dlhší zoznam ..  ale jedno je isté, z roka na rok je ich menej :)

0/0
29.7.2011 16:04

dawelus

dobrý výběr

Jsou tu vybrané bezpochyby dobré hry, skoro všechny jsem taky hrál, momentálně brázdím vesmír v Mass effectu. Možná toho Posla smrti ještě zkusím...:-)

0/0
29.7.2011 15:21

Lory

moji favoriti

HL1,2; AoE2; Diablo1,2; Mafia1; Max Payne; MDK2; Rick Dangerous

0/0
29.7.2011 14:39

BlkRider

Infamous

I kdyz je evidente vyber zameren na PC hry, ja tento tyden dokoncil serii Infamous a bavil sem se u toho skoro tak dobre jako HL2 ci GTA:SA. Ted si to dam asi jeste jednou s opacnou karmou :)

0/0
29.7.2011 14:12

Paul_M

re

Letní nuda neexistuje!!!!!!

0/0
29.7.2011 11:30

ScorpioDB

Re: re

To říkej mně, když mám mononukleozu ;-D

0/0
29.7.2011 12:15

..palič;;

Zrovna

jsem rozehrál Just Cause 2, co jsem pořídil v tom letním slevovém táboře na Steamu a zatím baví hodně. Moc se mi líbil moment, když jsem pomáhal těm partyzánům obsadit nějakou fabriku, grapplehooknul jsem se na vrtulník a vyhodil pilota, tak partyzáni pode mnou začali slavit a skandovat Scorpion, Scorpion jako na fotbale

0/0
29.7.2011 11:13

artaxerxes

Assasin Creed a historie

Tak jen pro upřesnění o dějepisu. Assasini (Hašašíni) nikdy nevedli válku s templáři.

Hašašíni byli nájemní vrahové, kteří útočili na nejvyšší představitele křesťanského státu ve Svaté Zemi. Úkolem útoku bylo ochromit stát ztrátou významného vůdce. Jedinou výjimkou byli templáři na jejiž velmistry vůbec neútočili a to z důvodu, že po zabitém velmistrovi řádu přišel nový velmistr a řád touto smrtí nebyl ochromen - tzn. nemělo ceny vraždit velmistra, když řád to neochromilo vůbec. (Velmistři řádu narozdíl od jiných vůdců byli součástí bitvy a během různých bitev zahynulo cca 20 velmistrů a pro řád to nemělo zásadní význam).

Takže když to shrnu: Hašašíni a Templáři byli na opačných stranách konfliktu (křížových válek), ale rozhodně mezi sebou nevedli soukromou válku.

0/0
29.7.2011 10:50

bblack

Re: Assasin Creed a historie

No...hašašíni útočili nejen na představitele křesťanského státu....popravdě útočili hlavně na muslimy. Asasíni byli šiítskou sektou (nizari ismaila), tudíž útočili hlavně na představitele sunnitských muslimů. Čas od času sice mohli fungovat jako "nájemní" vrahové, pokud daná věc byla i v jejich prospěch, a to pro obě strany tehdejšího konfliktu. Ale hlavní důvod toho proč volili cestu vražd byl, že asasíni (sídlící v pevnosti Alamut) neměli dostatečně velkou vojenskou sílu pro svojí vlastní obranu před útoky muslimských armád. Likvidace vůdců těchto armád se pak ukázala jako efektivní obrana na dalších 200 let. Jednou z nejznámějších postav na kterou neúspěšně zaútočili byl Salahadin, jeden z největších muslimských vojevůdců historie. Tedy - hašašíni a templáři nestáli na "opačných" stranách konfliktu, hašašíni stáli mimo konflikt a nebyli oblíbeni ani na jedné z těchto dvou stran. Navíc pro muslimy byli ismailité (hašašíni) v podstatě kacíři, proto i dnes arabští historikové rádi opakují mýtus o hašiši a vykreslují asasíny jako zfetovanou chátru fanatických zabijáků. Pevnost Alamut byla nakonec okolo roku 1280 dobyta mongolskou hordou a zbytek ismailitů se rozprchl okolo. Například v Indii je tato sekta dodnes, akorát už neklade takový důraz při prosazování svých práv:)

0/0
29.7.2011 13:22

Starochoff

Re: Re: Assasin Creed a historie

Hezky napsáno. Je vidět, že i na diskuzi na internetu se občas najde i přínosný příspěvek.

0/0
29.7.2011 16:15

artaxerxes

Re: Re: Assasin Creed a historie

Máš pravdu, moje reakce byla trochu nepřesná. Nic na tom, ale nemění, že templáři rozhodně nebyli vražděni hašašíny, protože to vůbec nic neřešelo. 

0/0
31.7.2011 19:24

123Crazy

Anketa

Redakce by mohla usporadat ctenerskou ankteu pro 10 nejelpsich her stoleti :-) at to tu trosku ozivi a nejspis by sme se dozvedeli zajimavy vysledky :)

0/0
29.7.2011 10:43

apoc9

...

Portal 2 - jednoznačně tu chybí

Batman Arkham Asylum - taky skvělá hra, vysoce hodnocená i v recenzích

0/0
29.7.2011 10:36

Smileface

???

Kde je Uncharted 2???? ;-O;-O;-O BW 95% Svět 96%

0/0
29.7.2011 9:38

Rantipole

Re: ???

To bude asi tím, že je to PS3 exclusive. ;-€

0/0
29.7.2011 9:58

cahous

tsss

Tohle ze jsou nejlepsi hry poslednich let?? Panove, tady mate nejlepsi hry poslednich let (desetiletí:D)

Jagged Alliance 1

Dune 2, Fallout 1 + 2, Descent 1 + 2, Half Life, Baldur''s Gate 1 + 2,

Kings Bounty: The Legend, HOMAM 4, Age Of Empires 1, Worms Armaggedon,

Pharaoh

0/0
29.7.2011 9:08

Ten kdo viděl dozadu

Re: tsss

Přejeme lidem s dobrým pamatovákem a špatnou matematikou pevného zdraví. Nechť spinkají dál. Dnes máme rok 2011

0/0
29.7.2011 9:16

123Crazy

Re: Re: tsss

Ano mame rok 2011 a polivinu her si velice rad zahraju jeste dnes. Dokonce AoE 1 zrovna hraju, az nekdo v roce 2011 udela lepsi hru tak budu hrat ji, zatim neni duvod menit :)

0/0
29.7.2011 9:54

Rantipole

Re: Re: Re: tsss

Ehm, (Starcraft), AoE2, Age of Mythology, Rise of Nations/Legends, W40K:Dawn of War, Red Alert 2, Red Alert 3, C&C Generals, Star Wars: Empire at War ... nic? V čem je první AoE lepší než kterákoliv ze jmenovaných?

0/0
29.7.2011 10:13

lukynCZ

Re: Re: Re: Re: tsss

Ten důvod je podle mě nostalgie :) Nemoc většiny hráčů co neustále dokola brečej jaký dřív byly hry a jak naprd jsou dneska :)

0/0
29.7.2011 10:20

cahous

Re: Re: Re: Re: Re: tsss

No tak si to mysli, ale jsi vedle;-) Bez ironie, ja ti celkem i zavidim, ze ty stary hry neznas, aspon te diky tomu bavi ty dnesni..

0/0
29.7.2011 10:26

lukynCZ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tsss

:D Nejspíš je to fakt jen tím že jsem v tý době hry ještě nehrál :) Každopádně se teď vracím ke hrám z roku 04-07 a taky mi přijde že změny jsou akorát v tom že se zlepšila grafika a zjednodušila hratelnost..:)

0/0
29.7.2011 10:35

IARK - Králíček ušáček

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tsss

Znam je moc dobre a proto si troufnu tvrdit, ze zas tak vyborny nejsou ;-) Pokud nekdo vyzdvihuje AoE1 nad AoE 2 neni to "fajnsmekr", ale "nostalgik"

0/0
29.7.2011 10:48

123Crazy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tsss

Tak je to ciste muj subjektivni a nazor a mozna zpusoben ze me to zrovna chytilo :-D ale kdyz me to bavi tak proc ne :)... behem cekani na Diablo 3 oprasuju jednu starou pecku za druhou, dalsi na rade je Might and Magic VII :-D, ale kdyz vyjde nejaka moderni a hlavne dobra hra tak se ji vubec nebrani, prave naopak.

0/0
29.7.2011 11:00

IARK - Králíček ušáček

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tsss

Tvuj subektivni nazor ti nikdo nebere, ale nemuzes vydavat tohle "Tohle ze jsou nejlepsi hry poslednich let?? Panove, tady mate nejlepsi hry poslednich let" za subjektivni nazor.

Jinak osobne se mi vic libila M&M VI nez VII. VIII uz me nebavila, protoze jsi si vyrabel jednu postavu a ostatni jsi dostal prednastaveny, no a XI nema smysl zminovat, to bych rekl, ze se jim moc nepovedlo

0/0
29.7.2011 11:32

123Crazy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tsss

Ja svuj nazor nikomu nevnucuju ale jenom jsem se pridal do diskuze, je jasne ze podle objektivnich meritek jsou nektere z dnesnich her uplne jinde. Ale pocit ze hry je a porad bude vzdy subjektivni proto se k tomu pri hodnoceni priklanim. A ve finale je uplne jedno jesltli clovek hraje 10 let starou hru nebo aktualni pecku, hlavne kdyz se bavi :)

btw.: necitujes me ale komentar nademnou, jenom jsem pridal koment k vyctu her ktere uvedl.

0/0
29.7.2011 12:25

cahous

Re: Re: Re: Re: tsss

V atmosfere? V zabavnosti? V umeni chytnout a nepustit? Ona totiz kazda hra ma totiz i neco, co se na prvni pohled tezko meri oproti treba FPS..

0/0
29.7.2011 10:24

Rantipole

Re: Re: Re: Re: Re: tsss

Ty jsou obě těžko objektivně měřitelné, k těm ostatním apektům už jsem se tu vyjádřil jinde :) Ale v atmosféře třeba AoE1 drtivě prohrává s mým oblíbencem Dawn of War.

0/0
29.7.2011 11:01

123Crazy

Re: Re: Re: Re: tsss

Samozrejme ze toto jsou taky dobre hry, posledni starcraft jsem asi pul roku v kuse :-D, red alert 2 je moje srdcovka, ale age of empires je jen jeden :)

0/0
29.7.2011 10:35

Otec Spamu

Re: tsss

Když už tak HOMAM 3, i když už je to víc jak desetiletí.

0/0
29.7.2011 10:07

Rantipole

Re: tsss

Většinu z nich mám rád taky, ale... Dune 2, AoE 1 - dávno překonáno vším možným v RTS žánru. Hrát tyhle hry ještě dneska je spíše utrpení kvůli prastarému UI.

Totéž platí pro JA1, i když to bylo překonáno pouze druhým dílem.

Fallouty jsou stejný případ. Krom toho jsou v žánru v nabídce zpracováním o úroveň vyšší hry (KotoR, New Vegas, Zaklínač, Dragon Age). Co si budem nalhávat - ona ta grafika v imerzi udělá docela dost, takový Zaklínač 2 vypadá skvěle (byť herně to už takový skvost není).

FPS už je taky pár po všech stránkách příjemnějších než první HL.

... holt jsou ty roky na hrách našeho mládí znát, no :-/

0/0
29.7.2011 10:09

cahous

Re: Re: tsss

Co myslis tim, ze ty hry jsou prekonany? Pro me je jedinym meritkem to, jak me dana hra bavi a jak dlouho me dokaze udrzet. Takze je sice pekny, ze Starcraft 10 bude mit rozliseni lidskyho oka a grafiku jak z rise snu, ale kdyz me to nebude bavit tak jako Duna 2, tak je proste horsi.

To same treba Dragon Age. Tesil jsem se na nej, protoze je to zanr meho srdce, jenze ouha, ta hra me otravila takovou spoustou veci, ktere ubiraji strasne moc na zabavnosti, ze staricky Baldur''s Gate porad vychazi jako absolutni vitez.

Hry rozhodne NEJSOU o grafice. A nejsem zadny zapskly dedek, co zije ve vzpominkach na mladi, davam sanci i novym hram, jenze me proste nebavi, nebavi, nebavi. Cestna vyjimka je treba King''s Bounty: TL + Armored Princess, ktery bych dokazal hrat dokolecka az do zblbnuti, ale radsi jsem to uz odinstaloval, protoze je to hroznej zrout casu a clovek uz ho nema ani zdaleka tolik jako na stredni skole:-)

0/0
29.7.2011 10:19

newky

Re: Re: Re: tsss

Dnes je památný den - poprvé v historii internetu někdo naznačuje, že Starcraft 2 je jen o grafice. Takovej facepalm jsem neměl už hodně dlouho.

p.s. Zrovna HoMaM 4 mohou uspokojit jen VELMI nenáročného stratéga, je to bez debat nejhorší díl série.

0/0
29.7.2011 10:24

cahous

Re: Re: Re: Re: tsss

Podivej, ja jsem SC2 nehral (klidne muze byt super), duvod, proc jsem ho tam zminil, byl jen abych reagoval na ten nesmysl o grafice, to je snad z textu patrne.

Narocneho stratega ze sebe rozhodne nedelam, ale nemuzu za to, ze me 4ka bavila nejvic. A vzhledem k tomu, ze je 4ka tak odlisna od 1-3 a 5 bych se zdrzel komentaru, ze je bez debat nejhorsi, je to proste jina hra a jestli se nekomu libi nebo ne, uz je jeho vec. Navic netvrdim, ze je to nejlepsi hra serie a uz vubec tu nechci zabrednout do srovnavani jednotlivych dilu HOMAM, puvodni myslenka byla uplne nekde jinde.

0/0
29.7.2011 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.