Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žánr závodních her prý umírá a inovace mu nepomáhají

V průběhu letošního roku ukončila svou činnost dvě vývojářská studia, která se tradičně zaměřovala na závodní tituly. Podle Erica Hirshberga, ředitele Activision Publishing, je závodní žánr na ústupu. To byl jeden z hlavních důvodů pro uzavření studia Bizzare Creations, které stojí například za tituly Project Gotham Racing či Blur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

shocker79

NFS a spol

Nevim jak koho, ale me na zavodnich hrach vždycky bavilo se vyhrabat z totalne šrotovyho auta až k lepším. A čim hůř to šlo, tim lip. Proto me vzdycky mrzelo, že na PC neni Gran Turismo a dodneška nechápu, že se tou cestou neubíralo NFS. Kdyby dál pokračovali v tom, co bylo v NFS - Porsche a místo ulehčování obtížnosti to ještě trošku utáhli nebo aspon dali možnost to utáhnout, tak nemuseli zoufat. GRID byl fajn, ale tam to zas bylo uplně nemastný neslaný.

0/0
4.8.2011 13:46

bitkar

at se nedivi

dyt treb nfs totalne zpaskvili. Najit poradnou zavodni hru je docela tezky. Rozhodne to ale neoupada. Takovy iRacing (onlinovka) ma celkem dost predplatitelu, myslim. LIdi jen nechtej hrat totalne s*acky, ikdyz i tak se jich dost najde, takze ani to prohlaseni neni tak moc pravdivy. Nicmene na dnesni moznosti je to zavodeni dost bida.

0/0
4.8.2011 13:02

Deloix

kraviny

stačilo by místo toho shitu co všude cpou udělat nějakou oldskůlovou hru jako na PS1 a myslim že by se to dost hrálo... teď se snaží vše bejt cool a awesome...

Rv

0/0
4.8.2011 12:55

Xaphan69

Sebevedomi

Citit se jako hrdinove?! :D Co tak udelat hry i pro ty co maji sebevedomi v poradku a na pc si oddychuji :). A nevypinaji hru otraveni sotva ji zapnou.

0/0
4.8.2011 12:46

pan.klobouk

pche

"Myslím si, že ve finále je závodní hra úspěšná, když se při ní někdo cítí jako hrdina. To, co lidé chtějí, je, šance vzít ovladač, dostat se za volant auta s výkonem pětiset koňů za dvě stě tisíc dolarů a mistrovsky s ním řídit napříč ohromující krajinou, říká DeLong."

Hrozny kecy. Stejne jako ze "Žánr závodních her prý umírá a inovace mu nepomáhají". Tak proto se vsichni tesi na novou Forzu, ktere se proda kupa, proto se cekalo na GT5, proto EA rok co rok vydavaji NFS. Sice vetsinou nepovedene, ale vydelava jim. A proto byl vloni Split Second hitem, protoze to byly zavody a navrch jeste hodne inovativni.

Bizzare bohuzel dojeli na to, ze Blur nebyl nic extra a jeste sel proti Split Second. A ten jejich nasledny Bond dtto, navic nebyl jen o zavodeni.

0/0
4.8.2011 10:46

UrsusLuin

arkáda

Zajímavé, že od doby posledního Project Gotham Racing nikdo nezkusil vydat normální arkádové závody tohoto typu. Tak jak mohou mluvit o tom, že to netáhne, když to nezkusili? Bizzare zdechli na tom, že do Bluru nastrkali serepetičky jak z Micro Machines.

0/0
4.8.2011 10:00

adis002

za všechno

může Call of Duty ;-ORv

0/0
4.8.2011 1:25

adis002

Re: za všechno

...;-D

0/0
4.8.2011 1:30

bonuSSweb

EA

Závodní žánr zabil EA a jejich snaha za každoroční paskvil vytřískat z retardovaných hráčů prachy ( NFS) Jediné studio které se jakž takž snaží je Codemaster GRID byl jedinečný a ukázal směr arkádového hraní. Fňukáním nad svou neschopností to žánr nezachrání.

0/0
4.8.2011 0:57

příšero!!!

Re: EA

Téměř všichni v herním průmyslu jsou obchodníci, kteří se snaží obohatit na "retardovaných" hráčích a jejich "potřebách". Stačí se podívat obecně na kvalitu her. Absolutní většina z nich jsou velice jednoduché hry, spoléhající na teatrální efekty - či RPG spoléhající na hřejivý efekt získání nové výbavy, atd. atd. Já bych se toto nebál nazvat znásilňováním lidských myslí (ač dobrovolné). Herní průmysl je...prostě průmysl vytvářející produkt a vězte, že většině tvůrců je naprosto ukradené, jaký produkt vypouští do světa, hlavně ať z toho mají zisk. Otázka je, kdo je více "retardovaný" - zda hráči, nebo tvůrci.

Těžko vinit zrovna EA, že zabili celý žánr, ale rozhodně přiložili ruku k dílu. Avšak nejsou horší než-li ostatní, je jim to prostě jedno, hry je v podstatě nezajímají. Zajímá je pouze profit. Oni si udělají své marketingové průzkumy a oddaní vývojáři na provázkách prostě stvoří produkt, jež těmto analýzám odpovídá (tedy potenciálně nejziskovější).

A koneckonců jaká jsou měřítka kvality? Znám lidi, kteří považují poslední NFS za nejlepší závodní hru...Jak se posuzuje kvalita? Čím povrchnější a snadnější na proniknutí hra je, tím je horší? Většina hráčů si toto nemyslí...Hry jsou bohužel jen prostá zábava na ukrácení dlouhé chvíle, či odpočinek - a těm, kdo chtějí něco hlubšího, tak těm nezbývá nic, než čekat na vyjímky, které se čas od času objeví a zahřejí takového člověka u srdce. Proto se mi nezdá, že by nějáká jedna společnost byla zodpovědná za to, či tamto, kdyby to nebyla EA, tak by pravděpodobně přišel někdo jiný a tuto "díru" by zaplnil - je to jen nabídka a poptávka, nic víc - obchod.

PS: Těmi "tvůrci" myslím hlavně vedoucí projektů a celých společností, kteří fakticky rozhodují o podobě her.

0/0
4.8.2011 2:30

bonuSSweb

Re: Re: EA

Bohužel máš pravdu o podobě hry rozhodují tabulky a ne vývojáři a to je smutné.

0/0
4.8.2011 9:31

buchtak

Re: Re: EA

V podstate souhlas. Ja si myslim, ze novych napadu, hernich mechanismu a "vysnenych" projektu je podle me v hlavach (a mozna i na papire) hernich vyvojaru (ne produkt. manazeru, investoru nebo vedoucich projektu, ale tech grafiku, programatoru, dramaturgu apod.) po svete obrovska spousta. Verim, ze vetsina z nich by si i pomerne dost fanousku (a tedy i zisk) nasla. Zrejme by si vsak nikdy nenasla tolik fanousku jako soucasny jednoduchy, recyklovany, povrchni a nenarocny mainstream a z financniho pohledu (delka vyvoje, navratnost, risk, atd.) je proste nezajimava a zadny rozumny manazer takovy projekt neposveti...

0/0
4.8.2011 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.