Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Carmack: PC verzi RAGE půjde vylepšit

Na právě probíhajícím QuakeConu se vyjádřil technický mág z id Software a stvořitel kultovního Dooma, John Carmack, k chystané akci RAGE. Prohlásil, že jde o nejvíce zábavnou hru, kterou kdy v id Softu udělali. Komentoval technické limity konzolí a popsal boj s pamětí, které je v nich málo. Nejdokonalejší verzi na PC však bude možné ještě vylepšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

příšero!!!

Superlativy

Kdybych si nemyslel, že je to vrcholně nepravděpodobné, tak bych musel prohlásit, že Carmack Bonuswebu zaplatil, aby mu tu vytvářeli jakýsi kult osobnosti. Téměř nikdy se v článku o něm nikdo nespokojí s pouhým "John Carmack" či něčím jednoduchým - schválně jsem se díval do několika posledních článků a pojmenování, která si Carmack vysloužil jsou: Softwareový guru, počítačový mág, programátorský génius, počítačový guru, technologický mág...

Takový chudák Hideo Kojima se obvykle musí spokojit s daleko mírnějšími přirovnáními :-)

PS: Vím, že je to detail, ale je to dostatečně zajímavé, abych na to upozornil.

0/0
6.8.2011 13:13

net.Xtreme V.

Re: Superlativy

Carmack je prostě takový Chuck Norris ve světě programátorů;-D

0/0
6.8.2011 14:16

Copa-k

Re: Re: Superlativy

nevim co dokazal Noris ve svete filmu ,ale spochybnovat Carmackovu praci a celkovej prinos ve svete pocitacove zabavy je prinejmensim hodne kratkozrake . Asi neco na tom ,ze je mag a guru bude , kdyz mu nejvetsi firmy pres hardwer lezou do zadku . Devadesat devet procent jeho prohlaseni se vyplnila a ,ze dela jedny z nejlepsich enginu na svete je taky holej fakt .

0/0
6.8.2011 15:38

příšero!!!

Re: Re: Re: Superlativy

Být tebou, tak nebudu klidně spát. Jedna věc je zpochybňovat Carmacka...ale zpochybňovat Chucka?! Rád jsem si s tebou popovídal, kdyby náhodou přiletěl kop z otočky a my už tě na BonusWebu neviděli. :-)

PS: Tobě ty superlativy opravdu nepřijdou absolutně směšné a přehnané? A o jakých prohlášeních mluvíš (pro zajímavost - nejsem s nimi obeznámen)?

0/0
6.8.2011 16:06

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Superlativy

treba kam se bude ubirat pocitacovej hardwer za nekolik let . O unifikovane technologii mluvil v dobe kdy byl ve svete naprosto bezne grafiky postavne na pipelajnech . Me ty seperlativy urcite neprijdou prehnane pokud znas jeho praci .

0/0
6.8.2011 16:15

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

jeste jen dodam ,ze Hideo Kojima jako priklad se ke Carmackovi moc nehodi kazdej ma zasluhy uplne v necem jinem . Hideo je genialni navrhar her kdezto Carmack stoji za technologiema na kterych stojej hry a pocitacovej hardwer .

0/0
6.8.2011 16:19

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

OK. Já jen, že mě to hrozně bilo do očí ;-) všichni ti géniové, guruové a mágové.

0/0
6.8.2011 16:26

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

Zadnej problem ! Samoszrejme ,ze nic se nema prehanet :-)

Ale pokud je rec o Carmackovi tak by to vzdy melo bejt s velkym respektem :-)

Dnes uz tu je mladsi generace programatoru ,ktera jednou jeho praci uplne vystrida ,ale dokud bude na herni scene aktivni tak nevidim duvod proc o nem nemluvit s uctou .

0/0
6.8.2011 16:44

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

nj a hlavne že sa náš vizionár sa stále drží opengl štandartu ...

0/0
6.8.2011 19:12

marco.polo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

Proto pro něj není problém portovat hry na Mac OS a to není zrovna krátkozraké. Jen nechápu jejich podporu GNU/Linuxu, tam jim moc peněz asi nepoteče. Na druhou stranu je to od nich celkem sympatické, i vydávání starších enginů pod opensource licencí.

Btw. v Česku je správně standardu, počítám, že v sk to bude podobné - štandard.

0/0
6.8.2011 19:59

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

to je síce pekné a chvályhodné ale faktom zostáva, že opengl v mnohých aspektoch zaostáva a to nie dobrá vizitka pre niekoho kto sa rád nechá titulovať ako líder v technologických inováciách ... V minulosti určite ale dnes ? ...

a ďakujem za grammarnazi okienko, budem sa viac snažiť :)

0/0
6.8.2011 23:07

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

V Open GL problem nevidim narozdil od Direct X je omezenej pouze na sve programatorske schopnosti . Kdyz bude chtit a hlavne zvladne to tak muze delat grafiku o ktere se Direct X bude jenom zdat jako treba Doom 3 kterej se obesel bez uzasnejch Shader efektu . A ze mel super grafiku na svou dobu :-)

0/0
7.8.2011 1:38

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

super :) takže stačí iba chcieť a DirectX je v prdeli ? kto by to bol povedal, že stačí tak málo ... len škoda, že sa nikomu nechce keďže O.GL je tak 1-2 roky za DX. A je trochu zvláštne že i Carmack napokon uznal DX za lepšie API  ... a pritom ono by stačilo iba chcieť :)

0/0
7.8.2011 11:06

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

aha takze ti ale unika ,ze Open Gl je sice mnohem vsestranejsi ,ale taky mnohem MNOHEM narocnejsi na programovani . Ono mit celou knihovnu efektu po ruce a neco si skutecne vytvorit sam je propastnej rozdil . Ja tim pouze chci rict ,ze narozdil od DirectX kde mas naservirovane efekty od Microsoftu si u Open GL vse delas sam ,ale taky muzes zajit za hranice ktere uz DirectX nema .

0/0
7.8.2011 14:45

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

ved o tom píšem, DX je podstatne prívetivejšie API pre developerov, je efektívnejší i rýchlejší ako OGL, má väčšiu podporu výrobcov grafických kariet, profesionálny a finančne zabezpečený vývoj. Jednoducho keď zvážiš veškeré aspekty je DX najlepším riešením súčasnosti a nevyzerá že by sa na tom malo niečo zmeniť. A to že rovnaký výstup je možné dostať z O.GL ako z DX je snáď jasná každému.

0/0
7.8.2011 15:26

vendelín vzpurný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

tak hlavní věc kterou carmack vyzdvihl u nových directx je lepší podpora více procesorů, to je asi tak všechno:-P

0/0
7.8.2011 16:53

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

to nie je pravda, o DX hovoril vo všeobecnej polohe ako o lepšom API... okrem multi-threading alebo lepšej správe rozhrania napísal napríklad i toto :

''I actually think that Direct3D is a rather better API today" "The actual innovation in graphics has definitely been driven by Microsoft in the last ten year" " The geometry shader, for example, which came in with Vista and DirectX 10, is wholly Microsoft''s invention in the first place."

a hlavne: "''It is really just inertia that keeps us on OpenGL at this point".

0/0
7.8.2011 18:36

vendelín vzpurný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

přesně tak, carmack se nechal slyšet, že má rozdělaných několik verzí enginů a doslova jenom čeká na to, až vyjde dostatečně rychlej hardware:-P ps co se týče novýho idtech5 tak technologie megatexture předběhla dobu minimálně o 10 let, však se každej přesvědčí na vlastní oči sám:-P

0/0
7.8.2011 17:03

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

prečo píšeš v budúcom čase ? megatexture už bola prítomná v Quake Wars... a je to stará technika ktorú Carmack odkukal od SGI ... hovorí sa jej clipmapping alebo virtual mipmapping.

A dopad na vizuálnu stránku tu je ale nie je to nič zásadné, predovšetkým ide o zníženia nárokov na pamät a rýchlejšie vykreslovanie. O žiadny prelom alebo techniku čo predbehla dobu o 10 rokov sa nejedná.

0/0
7.8.2011 18:18

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

To poslední, co bych chtěl, je pouštět se do nepodložených spekulací, ale myslím, že už vím, co za tím vězí! Nejenže redaktoři BonusWebu jsou od Carmacka podplaceni, ale taktéž zde má sám několik účtů, aby se mohl vyzdvihovat v diskusích... :-)

0/0
7.8.2011 18:28

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

Nazvěme to "INFILTRAČNÍ REKLAMA".

0/0
7.8.2011 18:29

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

jj zrovna tady u Cechacku mu to za to stoji ;-D

0/0
7.8.2011 19:27

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

Nejprve jsem si říkal totéž, ale Carmack v naší zemi vidí nejspíše zlatý důl, vzhledem k tomu, že se kvůli výše zmíněné infiltrační reklamě v diskusích naučil perfektně česky...možná je to i lingvistický guru :-)

0/0
7.8.2011 20:27

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

tak mu napis email Cesky a treba ti odepise ;-D

0/0
7.8.2011 20:44

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

proc by nepsal ,kdyz megatexture bylo sice v Quake Wars a nebo novem Wolfensteinovi ,jenze v Rage bude ve verzi 2.0. a diky celkove novemu enginu to bude uplne jina podivana nez ve vyse jmenovanejch hrach .

0/0
7.8.2011 19:30

mechwarrior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

- pretože o tom písal ako o niečom prevratnom čo tu navyše ešte nikdy nebolo čo nie je pravda. A neviem čo konkrétne od tejto technológie očakávate, že ste z toho tak nadšeni (?) posun vo vizuálnom stvárnení rozsiahlej krajiny tam samozrejme bude ale nebude nijak zásadný, rovnaký dojem je možné dosiahnuť konvenčným spôsobom ale to by konzole s obmedzenou pamäťou zrejme nerozdýchali ...

0/0
7.8.2011 20:30

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

Ano bejt to jen na PC tak to taky asi prejdu bez povsimnuti . Tady ,ale jde predevsim o ty konzole. Za prve hodne dobre ,ze pri takovehle kvalite dokazal vymacknout z konzol sedesat snimku ! Za dalsi ,ze uz ted se vi ,ze Doom 4 bude i na obstaroznich konzolich jednou tolik detajlni ptoze pobezi na polovic snimku . A za posledni ,ale to se me ani nikoho kdo nedela hry moc netyka ,ze jeho engin ma bejt na tvoreni pro vsechny tri hlavni platformy stejne narocnej . Me treba jeho pristup naprosto vyhovuje a fandim narozdil od Epicu ,kteri se zmuzou leda tak na urazky a kopani kolem sebe . A nebo Cryteku ,kteri zijou v nejakem preludu a kazde jejich prohlaseni je jedna velka pohadka .

0/0
7.8.2011 20:38

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

Pokud se mohu vmísit do debaty, tak věříte tomu, že Crysis je nemožné konvertovat na konzole? Samozřejmě, že by grafiku bylo třeba trochu osekat, ale tak se děje u každé konverze.

Já sám jsem Crysis hrál na slabším počítači, ale šla mi na střední detaily (s tím, že pár těch nejnáročnějších efektů a antialiasing jsem měl vypnuté - ale hdr apod. jsem nechal na medium) relativně slušně (tak 20+ FPS odhadem). A mám za to, že konzole by mohla být ještě silnější, než 1GB RAM, jednojádro a ATI X1950 Pro, na čemž jsem to hrál.

Právě Crysis byla krásně optimalizovaná - když jsem si nastavil plné detaily, tak se hra sekala opravdu hodně, ale když jsem si nastavil medium, či dokonce low detaily, tak FPS razantně narostly.

0/0
7.8.2011 22:10

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

no vzhledem ktomu na jake sestave jsi to hral to vubec neni spatnej vysledek :-)

Ja si tehdy poridil novej komp kvuli Crysis a o nejake plynulosti jsem si taky mohl jenom zdat . Proste ta hra predesla svou dobu ,ale tak dnes uz to hraju s oneco lepsi grafikou uz dost obstojne .

0/0
7.8.2011 22:48

Copa-k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superlativy

jeste k te tve otazce ohledne te konverze . Ano pokud by to melo ject na Cryengine dvojce tak by to konzole opravdu nezvladli . Proc ? Treba proto ,ze Crysis jedna veskerou svou narocnost smeroval prave na ty graficke karty . Jakej sji mel procesor bylo podruzne . Mozna ,ze kdyby byl Crysis jedna na konzolich uveden na tretim Cryenginu tak by to nemuselo dopadnout vubec spatne . Ale z me strany to je jen cista spekulace .

0/0
7.8.2011 23:12

Write

Re: Superlativy

Carmack = Doom ;-D

0/0
6.8.2011 17:13

Copa-k

Re: Re: Superlativy

hehehe ;-D

0/0
6.8.2011 17:31

vendelín vzpurný

Re: Superlativy

pro člověka kterej netuší, co carmack vše udělal, to zajímavé jistě je:-P

0/0
7.8.2011 16:59

bonuSSweb

?

To je super, ale proč to nemůžeme dostat při koupi produktu?

0/0
6.8.2011 10:38

Write

Re: ?

No protože by si to valná většina hráčů nezahrála viz. http://store.steampowered.com/hwsurvey/ pěkná statistika 5,6 % hráčů má kartu s DX 11 ...byl jsem docela rád i u Crysis 2 ,že to vydali ve verzi bez dx 11 a až později ultra pack ...díky tomu je ve hře podstatně víc lidí.

0/0
7.8.2011 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.