Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Might & Magic VI: Heroes znovu odloženo

Nejnovější z dílů populární série tahových strategií Might & Magic Heroes VI byl znovu odložen. Oznámil to vývojářský tým Black Hole Entertainment. Důvodem jsou výsledky betatestu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Write

Heroes

Celou serii jsem prožíval ...schválně kdo si ještě vzpomene na ty veliký panáky z jedničky :D....Odklad je nemilá věc ,ale myslím si ,že si to Heroes určitě zaslouží R^

0/0
8.8.2011 23:26

Ej.dzej.rimmer

..

Pokazde,kdyz byli oznamen novej dil Heroesu ,tak jsem se tesil jako malej Jarda az do te doby nez vysly Heroes V a k nim posledni datadisk.Latka je nastavena ,tak vysoko ,ze si nemyslim,ze ji nejakej dil prekona a uz vubec neverim tomu,ze by to mohl byt tehle.Kdyby radsi udelali dalsi datadisk s novou rasou,nejaky novy artefakty atd. tak by to bylo o hodne lepsi.

0/0
8.8.2011 22:34

příšero!!!

Re: ..

Pro mě jsou ještě velké rezervy v soubojích. Chtělo by to více jak taktických, tak i strategických prvků.

PS: Vždy jsem si tajně přál vidět celou svou armádu a ne jen její zástupce :-) ale bohužel tento prvek v Heroesech neočekávám.

0/0
8.8.2011 23:09

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: ..

No prave diky tem soubojum povazuji Heroes V(kdyz mluvim o Heroes V myslim i vsechny datadisky) za nejlepsi.Kolikrat mi to pripadalo jako sachy ,kde figurky maji specialni schopnosti plus se takticnost jeste znasobyla ,kdyz jsis mohl vyhrat 2 typy dane jednotky.Plus kazda mela svoje specialni schopnosti,diky kterym se dala vyhrat bitva.Ano hodne lidi nedalo Heroes V sanci kvuli grafice.Coz osobne nechapu.Prevedeni do 3D neni zadna hruza a me osobne se grafika jednotek libi.Ano nektery mohli vypadat jinak ,ale vetsina se mi libi.Hlavne kazda z nich je detailne vymodelovana.Neverim tomu ,ze Heroes VI ma oproti temhle nejakou sanci.

0/0
8.8.2011 23:30

příšero!!!

Re: Re: Re: ..

Špatné souboje určitě nejsou, ale dovedu si představit, že budou ještě daleko lepší. Přecijen zase tolik změn se od počátku série neudálo. Hlavní důvod, proč si myslím, že souboje jdou vylepšit není jejich princip, ale fakt, že obvykle je ta nejlepší taktika zřetelná po několikasekundovém přejetí bojiště pohledem - není tam nic složitého. Zakouzlit své nejlepší a protivníkovy nejlepší jednotky a bojovat - a to ani nezvažuji situaci, kdy náš hrdina neumí pořádně kouzlit (ale to nebývá...). Soubojový systém je opravdu podobný šachu, ale při šachu rozmýšlím dlouhé minuty a někdy i hodiny nad taktikou a poziční hrou, ale v Heroesech je to otázka několika sekund, ve vyjimečných případech minuta, či dvě. Dokonce mám ten dojem, že v Heroesech V byl čas na jeden tah snad i omezen na několik vteřin, ale tato volba zřejmě šla vypnout.

Obecně si myslím, že by prospělo přidání taktických a strategických možností. Konkrétněji, aby bylo více druhů jednotek s více schopnostmi, různorodější terén, možnost nějak více rozvíjet své území apod. Ideální je situace, kdy je hráč tak zahlcen taktickými možnostmi, že často zvolí špatně, protože je příliš komplikované dopočítat se všech důsledků tahu a z hledisek strategie platí víceméně totéž, jen v ještě větším měřítku (vzhledem k tomu, že strategie je základem pro taktiku). Ve hře se dále neřeší výzbroj, kdyby se přidaly desítky možných zbraní a patřičného výcviku, tak získáme okamžitě mnoho taktických voleb...apod.

PS: Že by každá jednotka měla speciální schopnost, kvůli které se dala vyhrát bitva, to zase ne (bohužel) :-)

0/0
8.8.2011 23:58

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: ..

Jde o to tu schopnost pouzit chytre.Treba akademie a obsidianovy chrlici.Zacatecnik si rekne k cemu takova jednotka ? No a ja jsem si rekl co zkusit zautocit jen s chrlicema jak by to asi dopadlo? Samozdrejme jsem vyhral :o)Jen teda dodam,ze chrlici a kouzlo armagedon :o)

0/0
9.8.2011 1:48

Laethnes

Re: Re: Re: Re: ..

No jo, jenže pokud by to bylo těžké ve stylu, že bez rozmyslu budou většinou volby špatné a povedou k neúspěchu, tak by se hra tolik neprodávala, protože chudáčci hráči by museli víc přemýšlet! To přece po nich nemůžeme chtít >:3

0/0
9.8.2011 19:55

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: ..

Jen dodam ,ze jsi asi Heroes V moc nehral.Teda hlavne ne online.To ,ze prejedes bitevni pole pohledem a hned vis tu nejlepsi taktiku je nesmysl.Ano zhruba vis jak to chces zahrat ,ale nevis jak to chce zahrat souper a hlavne nevis jaky kouzla a nebo vlastnosti ma na tebe nachystany,takze ano muzes vedet na jaky jednotky budes chtit utocit,ale po par kouzlech nebo souperovych pohybech se ti cela tvoje taktika muze rozpadnout jako domecek z karet.

0/0
9.8.2011 21:25

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: ..

Treba priklad,kdyz jsem hral proti barbarum,kteri maji veliky blokovani magie,velkej pocet jednotek a velikej utok a jeste na velke mape,kde jsem vedel,ze se k sobe nedostaneme minimalne 2 mesice.Byl to turnaj a ten clovek si bral prave barbary kazdy kolo a kazdyho s nema doslova rozbil.V semifinale jsme meli hrat proti sobe a ja jsem porad premyslel jak to zahrat aniz bych si musel vzit barbary.Sel jsem do risku a vzal si Sylvan.

Nas boj trval pres hodinu a pul a ja jsem ho vyhral a zustali mi 3 druidi.

Sylvan jsem si vzal umyslne ,protoze jejich bojova specilizace je defend,takze jsem vsechno daval do obrany,abych vyradil souperuv utok.Sel jsem do temne magie a kouzla Berseker.Normalne by to na nej nefungovalo,protoze barbari maji silny blokovani magie,jenze to plati na vycarovani kouzla a ne na ocarovani sipu(vlastnost Sylvanu) a potom vystreleni na soupere,takze mu blokovani magie bylo na nic a jelikoz jsem mel dany jeho 4 jednotky jako preferovanej cil,tak se mu 4 skupiny jednotek rezali mezi sebou,ale i tak to byl zahul to vyhrat.Nejlepsi souboj jakej jsem ,kdy hral a taky si asi rikal ,ze ho nic nemuze prekvapit :o)

0/0
9.8.2011 21:36

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

Vidím, že tvůj smysl pro strategii je v Heroesech nad ten můj. :-) Já hrál určitě na nižší úrovni a hlavně singleplayer. Ale tedy, v Heroesech je určitě zásadní zvolená strategie, ale to, co jsem se dříve snažil říci bylo, že kdyby se přidalo více zbraní, jednotek apod. (klidně totožné síly, jen rozdílných schopností), tak by se získala daleko větší variabilita a co se týče taktiky v soubojích, tak ta je přímo a těsně svázaná se zvolenou strategií a v samotném souboji se tak už vlastně nemusí až tolik přemýšlet (jak by se mohlo). Ale to je spíš moje touha přeměnit Heroesy v trochu jinou hru. Tahových strategií je dost málo a mě přijde líto, že Heroesy jsou si tolik podobné, když by každý díl mohl být jiný a 2x komplexnější než-li ten předchozí. :-)

Vlastně jediné tahovky, co mě teď napadají jsou Front Mission 3 na PSX, Jagged Alliance 2 a Disciples, což je ale kopie HoMaM.

0/0
9.8.2011 22:31

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

Já mám alergii na to, když někdo udělá úspěšnou hru a pak ji recykluje s malými obměnami a nemohu si pomoct, ale vždy vidím ten nevyužitý potenciál v daném nápadu a tajně doufám v jeho využití. Samozřejmě z ekonomického hlediska to chápu, to ale mé nahlížení na tuto problematiku nemění.

0/0
9.8.2011 22:46

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

No prave proto bych byl radsi ,kdyby se vykaslali na delani novych Heroesu a jeste se je snazili zjednodusit,kdyz by mohli uz tak dobry Heroes V vylepsit dalsim datadiskem,pridat novou stranu,artefakty,dalsi vlastnosti atd. a tim by ta hra byla jeste lepsi.

0/0
9.8.2011 22:54

příšero!!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

To je samozřejmě pochopitelný postoj hráče, kterému se daný díl série líbí a má strach, že ten další ho kvalitou nedokáže vyrovnat, či předčit. Pro mě osobně je ideální přístup přesně opačný :-) udělat co nejradikálnější změny, tedy zachovat kostru a strategické elementy, ale nabalit na ně x-násobek možností úpravy vojsk, jejich výcviku, vybavení apod. správu svého území, třeba přidat obyčejné občany... To jsou ale už otázky osobních preferencí.

To je to samé, jako v PES. Tam bych byl nejraději, kdyby se zápas hrál opravdu 90 minut a byl co nejrealističtější, to je můj ideál. Aby byla klíčová taktika, nebo dokonce strategie a zároveň aby rozhodovaly malé osobní chyby. Nejde o to, že tento cíl je v současnosti zřejmě nesplnitelný, ale o to, že vývoj se tímto směrem neubírá - cíl není přidat tolik herních prvků, aby jimi byl hráč zahlcen, ale udržet jednoduchost a tak se vyvažují stále dokola ty stávající prvky hratelnosti a postupně se dělají malé změny.

Problém je v tom, že je zapotřebí udržet jistou zažitou úroveň komplexnosti a konsistence hry - nelze udělat hru, ve které by si hráč bez hlubokého porozumění ani neškrtl (teď nemyslím proti lepším hráčům, ale obecně), to by hráče příliš odrazovalo (Obdivuji ISS (to je starý PES),GTR2, RBR a několik dalších her, které se tomuto přiblížily v tom, že pro casual hráče jsou naprosto nehratelné).

A já bych chtěl, aby byl potenciál využit naplno, jak to vývojáři cítí a ne takto, že nás vodí za nos sem a tam - Heroes V je super hra, to bezpochyby, ale možnosti jsou neomezené :-). Miluji šachy, protože cítím, že hra je natolik komplexní, a vyvážená, že mě bude bavit do konce života. Totéž bych chtěl od PC her. takovou míru komplexnosti, že den co den budu objevovat nové a nové věci.

Vím, že nyní jsem se již vzdálil daleko z reality, ale původní téma bylo "možná vylepšení Heroes V" a toto je spíše moje vize a osobní přístup.

0/0
9.8.2011 23:33

Ej.dzej.rimmer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..

Tak co se tyce artefaktu a vlastnosti tech neni nikdy dost pokud se daji vyuzit a samozdrejme je vzdycky co vylepsovat,ale co se Heroes V tyce ,tak ty jsou prave o proti predchozim dilum 2x komplexnejsi.Predchozi dily jsou o proti Heroes V jen jezdeni s koncikem.

Prave pri online hrani se ti odkryji moznosti jak Heroes V zahrat.PC je stereotypni ,neuvazuje a podvadi,ale od cloveka ,kterej to umi hrat nikdy nevis co cekat.

0/0
9.8.2011 22:50

Laethnes

Fakt?

Sice jsem této hře nikdy nepřišel na chuť a můj PC by ji stejně asi nerozjel rychleji, než 2FPS, pokud vůbec, ale musím říct, že tento přístup mne velmi překvapuje a myslel jsem si, že se to už nedělá :3. Sice s prohlášením, že to vydají bez chyb nesouhlasím, ale takovéto věnování se kvalitě R^.

Na takovou hru bych si rád v klidu počkal, kdyby to byla jedna z těch, co hraji :3.

0/0
8.8.2011 20:18

BranMakMorn

Re: Fakt?

na tak beta na kteoru jsem mel pristup byla tragedie

0/0
8.8.2011 21:02

Laethnes

Re: Re: Fakt?

No a to, co oceňuji je to, že tuto betu nevydali jako release a release nedokončili (jestli vůbec) až v průběhu testů na hráčích s oficiální plnou hrou, jak je dnes poměrně dost zvykem :3. (I když uznávám, i beta by měla být vydána již v poměrně slušné verzi --- ale lepší, než nic :3.)

0/0
9.8.2011 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.