Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z násilností v Anglii byla obviněna hra Grand Theft Auto

Populární videohra se znovu ocitla pod palbou kritiky. V tomto případě je však obvinění bezpředmětné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tayger

Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

Hry nebudí v lidech násilí ani agresy, pokud na nich nejsou zrovna závislí, ale to je zase o něčem jiném. Je známo, že hráči násilí ve hrách nepřenášejí do reality. Je to z důvodu toho, že je jim sice ve hrách předhazováno, ale je také zároveň i uspokojováno. Říkáme tomu virtuální násilí, a takové násilí zůstane opět jen virtuální. Nepamatuji se, kdy naposled někdo někdy na někom zkoušel něco, co viděl ve hře. Jesli ano, tak jsou to jen výjimky rozsáhlé statistiky.

Důvodem zvýšeného násilí je násilí v televizi. Oproti počítačové verzi totiž uživateli nedává možnost si to násilí prožít, pouze jen ukazuje, že je pácháno, ale uživatel tuto zkušenost nezíská. Proto ji hledá v reálném prostředí. Například machrování kluků s rádoby bojovým uměním, je důsledek sledování Chana v televizi.

Proto nezáleží, jakou hru někdo hraje, byť je sebevíce násilnická, vraha z člověka určitě neudělá. U televize se však dočkáme jen nepřímého pohledu na situaci, která nám je předložena jako úplně normální. Ba co více, zasadí do uživatele myšlenku, jak ono je to ve skutečnosti. Pokud tomuto nevěříte, stačí si vzít erotické hry a porno. Nikoho nenapadne zkusit podivné praktiky pixelových lidiček, ale když to předvádějí dospělí na živo, je to něco jiného.

Všechno je to o příkladu a učebním procesu. Jestliže vám televize vsugeruje svou skutečnost, věříte, že je reálná, byť nepravděpodobná a toužíte začít to co hrdina, ale i záporák. Naproti tomu už netoužíte zažít jak to na živo vypadá, když jdete zabíjet do virtuální džungle, protože vy už to zažíváte.

0/0
12.8.2011 23:05

příšero!!!

Re: Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

To je dost konkrétní názor, řekl bych, že abys mohl potvrdit něco takového, tak bys musel tuto problematiku opravdu detailně zkoumat...To nelze jen tak prohlásit na základě osobního odhadu, že hry nemají negativní vliv na hráče, protože násilí nejen zobrazují, ale i umožňují ho hráčům vybít, kdežto televize naopak.

0/0
12.8.2011 23:21

.;palič;.

Re: Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

Násilí v televizi? Vždyť v dnešní době se točí už jenom vyměklé filmy, proti akčním filmům ze staré školy je to slabota. Víc násilí je vidět snad i v dokumentech nebo zprávách. Na zdravého jedince má násilí v televizi stejný vlil jako u her. Rozhodně ho nenapadne to zkoušet na lidech, protože to viděl v televizi. A ti, co maji v makovici o kolečko víc, těm stejně rupne v bedně i bez televize a her.

0/0
13.8.2011 0:16

příšero!!!

Re: Re: Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

Studie může zkoumat, co u člověka způsobí, že má "o kolečko na víc" - ne nezbytně proč mu "rupne v bedně" abych použil tvou terminologii. Tedy jinými slovy: Proč se z člověka postupně stane člověk schopný násilných činů, ne proč (už "hotový" násilník) násilné činy páchá.

PS: Předpokládám, že těmi kdo mají "o kolečko navíc" nepovažuješ jen blázny, vzhledem k tomu, že násilí rozhodně nepáchají pouze oni.

0/0
13.8.2011 1:08

příšero!!!

Re: Re: Re: Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

* navíc

0/0
13.8.2011 1:09

Veska, anděl Smrti

Re: Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

Když nedávají akční filmy z 80tých a 90tých let, tak to moc nasilné není:-D

0/0
13.8.2011 21:08

Nasgol_Fren

Re: Hloupost neznalých lidí nezná mezí.

O tom vsugerovávání máš pravdu ;-) podprahovými zprávy se TV jen hemží a proto ji nepoužívám víc jak 2 roky :-)R^

0/0
13.8.2011 21:39

joda

nevím, nevím...

Ta statistika vražd na amerických školách mi nepřipadá zrovna pravdivá. Vezmete si rok 2007, tehdy podle statistiky v článku bylo zavražděno 11 lidí. Ovšem v tom roce se odehrál masakr na virginské polytechnice, kdy zemřelo 32 lidí.

0/0
12.8.2011 21:34

.;palič;.

Ty

áčkařský vyfetla s černochama nepotřebujou žádnou hru. Stejný to bylo při zasedání světové židovské banky v Praze v roce 2000. Tehdy tady řádila v ulicích levicová sebranka z celý Evropy. Ironií je, že mezi nima bylo plno zlaté mládeže, která dělá z nudy svinčík v ulicích a drahý advokát jejich zazobaného papínka je potom tahá z průšvihů. Proto taky fízlové pořádně nezakročí. aby náhodou nešlápli na kuří oko snáčkovi někoho, kdo chodí s ministrem na kafe. Jiý legendární je fotka Kateřiny Jacques, jak s vytřeštěnýma očima řádí v průvodu. Pak se usalašila v parlamentu a její setře dala ČT pořad s nějakou euronalejvárnou.

0/0
12.8.2011 15:31

tokajda

Re: Ty

R^R^R^

0/0
12.8.2011 17:35

Seraffe

diskuze

Jen tak mezi námi, ale kolik z vás co tu na BW hned nadáváte si ten článek aspoň přečetlo, bo mě přijde že pro jednou BW nejede na vlně obviňování her z "(doplňte si co chcete)" a naopak tento trend kritizuje. ;-)

0/0
12.8.2011 15:12

Kahlan Amnell

Re: diskuze

Četla jsem jenom nadpis a hned jsem se naštvala, že zase spojují hry a kriminalitu. Na žádnou reklamu v článku se dívat nebudu, natožto klikat. :-P

0/0
16.8.2011 15:15

Klokani-trus

Blbost

Podle fotografií a pár závěrů těch individuí co tam rabují a dělají bordel, si myslím že nedokáží ani zapnou PC natož hrát hry.. ;-D

0/0
12.8.2011 14:08

VLK.SNIPER1

Re: Blbost

R^

0/0
12.8.2011 14:53

tokajda

Re: Blbost

R^R^

0/0
12.8.2011 17:36

adis002

společnost

by si měla spíše uvědomit, že za násilí nemůžou hry, kde každý normální člověk pozná rozdíl mezi realitou (zatím), ale zprávy kde se furt mluví jenom o násilí a mladý člověk, který na tom vyrůstá dostane dementní psychickou závadu, že když zabíjí skoro všichni (furt se o tom mluví) tak to je to in a c00l a provozuje to taky.. ;-€;-O

0/0
12.8.2011 13:49

bledos

...

Konecne zacinaju dostavat rozum:

"Nejnovější zámořské studie Christophera J. Fergusona a Ryana C. W. Halla

se ovšem začínají přiklánět na stranu, podle níž videoherní násilí

agresivitu vybíjí, nikoliv podněcuje."

:-)

0/0
12.8.2011 12:56

Veska, anděl Smrti

Právě jezdím Carmagedon

Mám ještě jedno podobné auto v garáži navíc. Kdo se přidá? Za smyk při rozmáznutí školky zvu na pečené koleno a pivo:)

0/0
12.8.2011 11:07

deusEx

Re: Právě jezdím Carmagedon

Ja jeste neobedval. Za pivaka a kolenu klidne rozmaznu i pruvod nevidomych sirotku.

0/0
12.8.2011 11:49

Klokani-trus

Re: Re: Právě jezdím Carmagedon

R^

0/0
12.8.2011 14:04

vahy777

Nezkrotná touha

Po dohrání GTA jsem měl samozřejmě (ostatně jako všichni) nezkrotnou touhu ukrást motorku rozjet se 200 km/h proti "náhodnému" skokánku a letět přes paneláky minimálně 270 metrů. Tak samo jako jsem chtěl po hraní Postala nachcat náhodnému kolemjdoucímu do tlamy tak aby se pozvracel pak si strčit granát do pusy a nechat si vybouchnout hlavu...hry ze mě dělají zrůdu...;-D

0/0
12.8.2011 10:39

maldek

Nééééééééééé

už zase Bonusweb nezklamal RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
12.8.2011 10:04

feese

Brutální Pac Man

No to mi ho teda vyndej. To by mě zajímalo, kdo tu studii financoval. Takže o nebezpečnosti hry rozhoduje frekvence "násilností". Takže to, že za 15 minut sežeru 100 nějakých smyšlených strašáčků je horší, než když odprásknu 10 reálně vypadajících lidí... Já už začínám věřit tomu, že konec naší civilizace se opravdu blíží - s tímhle způsobem uvažování to skutečně nemůžeme dotáhnout daleko.

0/0
12.8.2011 8:37

Nasgol_Fren

Re: Brutální Pac Man

Takhle nepřemýšlí normální člověk, takhle přemýšlí dementní vědec a analytik..

Buď bez obav ;-):-)

0/0
12.8.2011 10:40

slanecek

Re: Re: Brutální Pac Man

Psychologové nejsou vědci a analytici, ale pošuci.

0/0
12.8.2011 21:34

příšero!!!

Re: Re: Re: Brutální Pac Man

Je třeba si uvědomit, že pokud nějáký vědec prohlásí, že podle jeho studie způsobuje násilnější chování Pac-Man, než-li Oblivion, neříká, že tomu tak určitě je. Je těžké zajistit objektivitu studie, proto jich je tolik a s tolika výsledky. Je to, jako kdyby jste se pomocí ankety snažili zjistit výsledky budoucích voleb (jen ještě těžší, protože se obvykle pracuje s delším časovým horizontem a detailnějšími a hůře pozorovatelnými změnami).

Dále - psychology bych za pošuky nepovažoval, ví toho o lidské mysli mnohem víc, než běžný občan. Mnozí obyčejní lidé by se moc a moc divili, kdyby najednou zjistili proč a jak reagují na různé podněty, co ovlivňuje jejich osobnost, budoucí rozhodnutí atd. - a komplexní studium psychologie a přilehlých humanitních věd by s největší pravděpodobností názory člověka razantně změnilo - to samozřejmě neznamená, že psychologové jsou neomylní...

0/0
12.8.2011 23:53

limu

Spíš

by se měl už někdo zamyslet nad tím že rodiče kašlou

na svoje potomky, nevychovávají je a ti si pak delaj co chtěj, je jednoduché a pohodlné říci - je to kuli videohrám, filmům, muzice...

0/0
12.8.2011 8:17

Nasgol_Fren

Re: Spíš

Uričtě máš pravdu, že začít by se mělo od kolébky :-)

0/0
12.8.2011 10:38

beertits

Re: Re: Spíš

řezat to už od batolete

0/0
12.8.2011 15:47

Jeffy

....

nečekaně...

0/0
12.8.2011 1:34

Veska, anděl Smrti

Hloupost bonuswebu nezklamala

Už jsem si myslel, že u takové události tu nebude článek. A vida, další stupidní článek, který hodlá rabování omlouvat nebo spíše svádět na hrní her. Já chci ksakru pořádnou recenzi na pc, ne ty Vaše sračky, co tu prezentujete poslední měsíce. Trochu si pletete sekci Revue a sekci Hry. Ale proč se rozčilovat, jsem na bonuswebu. Se slušného herního magazínu je akorát bulvární sračka. Ale jaké články, takoví autoři. O něčem to vypovídá a jestli Vám to nepřijde divné, no budiž:) Jste spíše pro smích a politování než pro obdiv.

0/0
12.8.2011 0:50

lukynCZ

Re: Hloupost bonuswebu nezklamala

Tak, tak... Já sem spíš chodím už jen kvůli diskuzím, tam je vždycky sranda :D

0/0
12.8.2011 8:00

Nasgol_Fren

Re: Re: Hloupost bonuswebu nezklamala

;-DR^

0/0
12.8.2011 10:38

Ladik Loukota

Re: Hloupost bonuswebu nezklamala

Stupidní mi spíše příjde kritizovat článek, který jste pravděpodobně nečetl. Jinak byste ho  nemohl označit slovy "hodlá rabování omlouvat nebo spíše svádět na hrní her". BW si informace nevymýšlí - zprávu o "herní příčině násilností" publikoval nejeden web, proto mi přišlo vhodné rozebral, proč je něco takového nesmyslné a přímo jdoucí proti současné akademické debatě o vlivu videoher na agresivitu.

0/0
14.8.2011 18:03

Wawer Rewold

...

Když se někdo narodí jako násilník, bude násilník a je jedno jestli hraje násilné hry nebo ne. Když se někdo narodí jako vyrovnaný člověk, nepůjde rabovat Londýn.

Podle mě má na tohle desetkrát větší vliv společnost. Zajímalo by mě, kolik lidí z těch, co rabují, jsou hooligans a podobně...

0/0
12.8.2011 0:39

Nasgol_Fren

A co jako???

"Nejmenovaný příslušník metropolitní policie v Londýně se nechal slyšet, že moderní hry nakazily mládež svou brutalitou."

A co? Hernímu průmyslu to neublíží, mě to neubližuj... Je mi to jedno..

Ať si každej kecá, co chce..

Skoro to vypadá, jakoby chtěli na*sr*t hráče výkřiky do tmy ;-D

Pěknou noc :o))

0/0
12.8.2011 0:31

meshugeah

Re: A co jako???

Tak nejmenovaný příslušník má vždycky pravdu žejo :)  Asi ztrácím ostražitost, takovýhle článek už by člověka neměl překvapit...

0/0
12.8.2011 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.